مهاجرت تحصیلی, ویزای توریستی, ویزای کاری

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند تا چه حد امکان پذیر می باشد و چه افرادی می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند؟ چه روشی به عنوان بهترین روش برای مهاجرت به این کشور قلمداد می شود؟ هزینه های لازم برای کسب اقامت فنلاند چه مقدار است؟ کشور فنلاند برای چه افرادی مناسب می باشد؟

این سوالات به عنوان مهم ترین سوالات ممکن برای مهاجرت به هر کشور علی الخصوص فنلاند مورد بررسی قرار می گیرد. در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ داده می شود. از همین رو با مطالعه مقاله ذیل می توان تصمیم صحیحی را برای مهاجرت به این کشور اتخاذ کرد.

شرایط عمومی مهاجرت به فنلاند

افراد برای دریافت اقامت در این کشور به فنلاند مهاجرت می کنند. مهاجرت منبع اصلی رشد جمعیت و تغییر فرهنگی در طول تاریخ فنلاند بوده است. روش های متنوعی برای مهاجرت به فنلاند پیش رو افراد وجود دارد که متناسب با شرایط خود می توانند اقدام نمایند.

هلسینکی پایتخت فنلاند محبوب ترین مقصد برای مهاجران است، زیرا فرصت های زیادی را برای کار و اوقات فراغت فراهم می کند. در ابتدای سال ۲۰۱۶، مهاجران حدود ۱۲٪ از جمعیت هلسینکی را تشکیل می دادند و این امر باعث می شود سرمایه فنلاند به عنوان گزینه ای بسیار محبوب برای مهاجران باشد. کار، تحصیل و خانواده انگیزه های اصلی مهاجران به فنلاند است. به غیر از منطقه بزرگ هلسینکی، مقصد مهاجران شهرهای تامپره و اوولو است.

در حال حاضر با توجه به آمار منتشر شده برای سرشماری در حدود ۷٫۵ درصد از جمعیت فنلاند را مهاجران تشکیل می دهند. عراقی ها بیشترین میزان مهاجرت به فنلاند را به خود اختصاص داده اند. پس از این کشور بیشترین مهاجران به کشورهای سوریه، روسیه، ترکیه و ویتنام می باشد. مهاجران ایرانی با ۳٫۴ درصد جمعیت مهاجران در جایگاه هشتم قرار دارند.

روش های مهاجرت به فنلاند

روش های مهاجرت به فنلاند

روش های فراوانی برای مهاجرت به فنلاند وجود دارد که افراد متناسب با شرایط خود می توان برای آن اقدام نمایند. از معمول ترین روش های مهاجرت به کشور فنلاند می توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و پناهندگی اشاره کرد. برای اطلاع از روش های عنوان شده، این بخش را مطالعه فرمایید.

روش ازدواج هم به عنوان یکی از روش های مهاجرت به فنلاند اشاره کرد. در این روش افراد می بایست با یک فرد فنلاندی ازدواج کرده و در این صورت می توانند برای مهاجرت و کسب اقامت اقدام نمایند.

مهاجرت به فنلاند از طریق کار

یکی از پر تقاضا ترین روش های مهاجرت به فنلاند، روش مهاجرت کاری می باشد. بسیاری از افراد مایل به کار در یک کشور برتر اروپایی می باشند که به واسطه آن موفق به کسب اقامت این کشور شوند. در مهاجرت کاری، فرد می بایست از یک کارفرمای فنلاندی دعوت نامه کاری یا پیشنهاد کاری دریافت نماید.

تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای جذب نیروی کار لازمه از قوانین مشترکی تبعیت می کنند. قوانین در کشور فنلاند بدین صورت می باشد که کارفرما، برای حرفه ی مورد نظر خود در سایت کاریابی به مدت ۳ هفته تا ۳ ماه آگهی کند. اگر در محدوده کشورهای اتحادیه اروپا هیچ فردی، حرفه ی مورد نظر را استقبال نکند درخواست افراد خارج از اتحادیه مورد بررسی قرار می گیرد

مهاجرت کاری به عنوان ارزان ترین روش مهاجرت به فنلاند به شمار می رود. از همین رو افراد می توانند با این نامه کاری و بدون پرداخت هیچ هزینه ای از ابتدا در این کشور مشغول به کار باشند. به واسطه دریافت این پیشنهاد شغلی قادر خواهد بود از این روش برای مهاجرت به کشور فنلاند اقدام نماید.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی به عنوان یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به فنلاند قلمداد می شود. بسیاری از دانشجویان با سپری کردن دوره ای در فنلاند، شانس خود را برای پیدا کردن کار افزایش می دهند و پس از احراز شرایط مورد نیاز برای اقامت دائم این کشور اقدام می نمایند.

دانشجویان بین المللی با ارائه سوابق تحصیلی و مدرک زبان قادر خواهند بود برای دانشگاه های برتر کشور فنلاند اقدام نمایند. دوره های کارشناسی به زبان فنلاندی و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شود. از همین رو دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان قادر خواهند بود برای تحصیل در فنلاند اقدام نمایند.

مقطع دکتری در کشور فنلاند به عنوان برترین مقطع تحصیلی شناخته می شود. دانشجویان در صورت جلب نظر یک استاد راهنما قادر خواهند بود از شرایط ایده آل این کشور بهره مند شوند. از مهم ترین ویژگی های تحصیل در این مقطع می توان به بورسیه های تحصیلی اشاره کرد.

مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در فنلاند، افراد باید از طریق ثبت شرکت اقدام نمایند. قوانین در خصوص ثبت شرکت بدین منوال می باشد که در ابتدای راه، بدنبال شریک فنلاندی بوده و در صورت توافق می توانند شرکتی را در کشور فنلاند ثبت نمایند و ویزای سه ساله این کشور را دریافت کنند. در صورتی که بیلان شرکت مثبت باشد و در سال آخر دو یا سه نیروی کار کشور فنلاند را مشغول به کار کنند به اقامت منجر می شود.

لازم به ذکر است که حداقل ۵۱ درصد سهام شرکت در نظر گرفته شده باید به نام شریک فنلاندی باشد تا تصمیم گیرنده اصلی شرکت یک فرد فنلاندی باشد. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در کشور فنلاند می باشند می توانند از طریق ثبت شرکت وارد خاک کشور فنلاند شوند و در صورت احراز شرایط لازمه، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

پناهندگی در فنلاند

اگر دلیل موجهی برای ترس از آزار و اذیت در کشور خود داشته باشید می توانید در کشور فنلاند، اعلام پناهندگی کنید. دلایل آزار و اذیت می تواند شامل منشأ مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه خاص اجتماعی یا عقاید سیاسی باشد. پناهندگی به عنوان یکی از روش های مهاجرت به فنلاند به شمار می رود.

طبق قوانین موجود برای درخواست پناهندگی نیاز به حضور فیزیکی در کشور فنلاند می باشد. افراد در صورت حضور در این کشور می توانند به دفتر پلیس مراجعه نمایند و در خواست پناهندگی خود را به تسلیم نمایند. پس از ثبت درخواست بازه زمانی بزای پردازش تعیین می شود که فرد می تواند در مراکز اعلام شده سکونت داشته باشد.

مهم ترین اتفاق در دوران پردازش، شرکت در یک مصاحبه پناهندگی می باشد. در این مصاحبه دلایل درخواست مورد بررسی قرار می گیرد. افراد پناهجو حق دارند که یک وکیل حقوقی داشته باشند. پس از بررسی های صورت گرفته جواب نهایی به افراد داده می شود.

این مطلب صرفاً جهت آگاهی شما عزیزان از شرایط و روش های مربوط به پناهندگی کشور فنلاند گردآوری و ارائه گردیده، لازم به ذکر است مجموعه آریاناپارس در این زمینه هیچگونه فعالیت و خدماتی ارائه نمی دهد.

هزینه های مهاجرت به فنلاند

هزینه های مهاجرت به فنلاند

در هر یک از روش های مهاجرت به فنلاند، افراد ملزم به پرداخت هزینه های اجرایی می باشند. به طور مثال برای ویزای تحصیلی می بایست هزینه های تحصیل و زندگی را در نظر بگیرند. در خصوص مهاجرت کاری این هزینه های مهاجرت به فنلاند به حداقل میزان می رسد.

در تمامی روش های ورود به این کشور، هزینه های زندگی به صورت ثابت می باشد. میزان هزینه های زندگی در فنلاند به انتخاب شهر و سبک زندگی بستگی دارد. به طور میانگین هزینه های زندگی برای یک خانواده ماهانه ۲۰۰۰ یورو تخمین زده می شود. در ادامه به عمده هزینه های زندگی اشاره شده است.

عنوان میزان هزینه
رستوران یک وعده ۱۲ یورو
رفت و آمد ماهانه ۵۶ یورو
برق، آب، اینترنت ماهانه ۱۲۰ یورو
اجاره آپارتمان ماهانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو
برنج ۱ کیلو ۱٫۹۷ یورو
گوشت ۱ کیلو ۱۲٫۵ یورو

قوانین اخذ تابعیت

افراد در صورت ورود به کشور فنلاند، طبق روش های عنوان شده می توانند برای دریافت اقامت اقدام نمایند. در خواست تابعیت فقط به صورت حضوری امکان پذیر می باشد. هنگام درخواست اجازه اقامت ، باید گذرنامه خود را به عنوان اثبات هویت همراه داشته باشید. هنگام درخواست مجوز، اثر انگشت شما (بیومتریک) برای کارت اقامت گرفته می شود. پردازش درخواست اجازه اقامت مشمول هزینه می شود. هنگام ارسال درخواست خود باید این هزینه را پرداخت کنید.

اگر اجازه اقامت فنلاند به شما داده شود، به طور خودکار در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند ثبت می شوید. در همان زمان یک کد هویت شخصی فنلاند دریافت خواهید کرد. در این صورت روند شهروندی فنلاند صورت می پذیرد.

مزایا مهاجرت به فنلاند

کشور فنلاند به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی شناخته می شود. از همین رو افراد از روش های مختلف برای مهاجرت به فنلاند اقدام می نمایند. یکی از برترین مزایای مهاجرت به این کشور ارزش پاسپورت فنلاند می باشد، افراد در صورت ورود به کشور فنلاند و احراز شرایط مورد نظر مرتبط با روش ورود می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند. پس از دریافت پاسپورت فنلاند می توان به ۱۸۸ کشور سفر کرد.

در ادامه به دیگر مزایای مهاجرت به فنلاند اشاره می شود.

در آمد مناسب

فنلاند یکی از برترین کشورهای اقتصادی در جهان است و دلیل خوشبخت ترین کشور جهان نیز تولید ناخالص داخلی آن است. اقتصاد بسیار صنعتی فنلاند در درجه اول مبتنی بر تجهیزات ارتباطی، اتومبیل و محصولات جنگلی است. فنلاند همچنین بیش از ۱۰٪ کاغذ و مقوا را در سراسر جهان تولید می کند. از همین رو افراد می توانند با مهاجرت به فنلاند و ورود به بازار کار درآمد مناسبی را داشته باشند.

میزان سواد بالا

مردم فنلاند خوانندگان بی پروا هستند. کتابخانه های عمومی عظیم و زیبا یک چشم انداز مشترک در فنلاند است. کتابخانه برای مردم فنلاند بخشی از زندگی به حساب می آید. امکان برقراری ارتباط به زبان فنلاندی در فنلاند الزامی نیست. همه در فنلاند انگلیسی و سوئدی صحبت می کنند. 

شهرهای زنده و زیبا

شهرهای کوچک جذابیت های خاص خود را دارند. شهرهای بزرگ دارای معماری باشکوه، حمل و نقل عمومی بسیار مناسب، رویدادهای خارق العاده، رستوران ها و بوفه های عالی، کافه های دنج، انرژی خوب هستند. در صورت مهاجرت به فنلاند می توانید به تمامی شهرهای این کشور سفر کنید.

دیجیتالی بودن

فنلاند کشوری بسیار پیشرفته است که به فناوری پیشرفته تبدیل شده و زندگی مردم را آسان تر می کند. تقریباً برای همه موارد برنامه وجود دارد، شما می توانید با کارت بانکی خود حتی در کیوسک بستنی در یک جزیره هزینه را پرداخت کنید. در نوردیک ها استارت آپ های زیادی وجود دارد که نوآوری های جدیدی را به ارمغان می آورد و راه حل های موجود را بهبود می بخشند. اینترنت نامحدود و فوق العاده سریع برای گوشی هوشمند با قیمت ۲۰ یورو در ماه در دسترس همگان است.

معایب مهاجرت به فنلاند

معایب مهاجرت به فنلاند

علی رغم مزایای عنوان شده برای مهاجرت به فنلاند، با بررسی موانع و چالش های پیش رو برای مهاجرت به فنلاند می توان تصمیم درستی را گرفت. از همین رو گروه تحریریه آریاناپارس تمامی چالش های ممکن برای مهاجرت به این کشور را مورد ارزیابی قرار داده است. در ادامه به سه چالش اساسی اشاره می شود. چالش هایی مثل زبان و تغییر سبک زندگی در بیشتر کشورهای اروپایی وجود دارد.

هزینه های بالای زندگی در فنلاند

کشور فنلاند به عنوان یکی از گران ترین کشور های حوزه اروپا برای زندگی شناخته می شود. این فاکتور به عنوان یکی از بزرگترین چالش های مهاجرت به فنلاند قلمداد می شود. در تمامی روش های مهاجرتی، افراد می بایست با هزینه شخصی برای این کشور اقدام نمایند. به طور متوسط یرای زندگی در فنلاند ماهانه ۲۰۰۰ هزار یورو نیاز است که این مبلغ از ۸۰ درصد کشورهای دنیا بالاتر می باشد.

وضعیت آب و هوایی فنلاند

فصل زمستان در شمال فنلاند، درجه حرارت پایین تر از -۵۰ درجه سانتی گراد است. در حقیقت، تمام کشور با زمستان های بسیار سرد همراه با بارش برف سنگین و حتی گاهی توفان های برفی شناخته می شود. نور روز در فنلاند چشم اندازی نادر است.

مالیات

به نظر می رسد که زندگی در فنلاند در مواقعی که مالیات توسط دولت اخذ می شود، دلسرد کننده است. مالیات بر درآمد در فنلاند با ۳۱٫۷۵ درصد سرسام آور افزایش می یابد. مردم فنلاند از مالیات بر حقوق، حقوق بازنشستگی، درآمد سرمایه ناشی از سرمایه گذاری پرداخت می نمایند. کل درآمد کسب شده مردم مشمول مالیات های ملی، مالیات شهرداری و مالیات کلیسا می شود. اعتقاد بر این است که به دلیل این نرخ بالای مالیات، دولت قادر به ارائه خدمات درمانی جهانی در فنلاند است.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، کشور فنلاند به عنوان یک کشور ایده آل برای مهاجرت و زندگی شناخته می شود. افراد با شرایط مختلف می توانند شانس خود را برای مهاجرت به فنلاند امتحان نمایند. به صورت کلی و با شرایط مهاجرت به کشور فنلاند می توان به این نتیجه رسید که بهترین شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری و در صورت دریافت نامه کاری از کارفرما، مهاجرت کاری می باشد.

این دو گروه بهترین شرایط را برای مهاجرت به فنلاند دارند. در خصوص مهاجرت کاری به واسطه کم هزینه بودن روش و در ارتباط با تحصیل در دکتری به واسطه شرایط ایده آل برای دانشجویان، این انتخاب ها صورت گرفته است.

افراد برای برای بررسی شرایط خود و انتخاب روشی مناسب برای مهاجرت به فنلاند می توانند با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشند و از تجارب این عزیزان بهره مند شوند. با پر کردن فرم زیر می توانید از مشاوره رایگان بهره مند شوید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    [accordion] [FAQ question=”آسانترین راه مهاجرت به فنلاند چیست؟” answer=”آسان ترین روش مهاجرت به کشور فنلاند متناسب با شرایط هر فرد انتخاب می شود، ولی ویزای تحصیلی به عنوان ساده ترین روش برای ورود به کشور فنلاند معرفی می شود.”] [FAQ question=”هزینه های زندگی در فنلاند ماهانه چقدر است؟” answer=”هزینه زندگی ماهانه در کشور فنلاند به سبک زندگی و انتخاب شهر بستگی دارد. به طور میانگین هزینه های زندگی برای یک خانواده ۲ هزار یورو در ماه تخمین زده می شود..”] [FAQ question=”تحصیلات در کشور فنلاند رایگان است؟” answer=”دانشجویان بین المللی در صورت تحصیل به زبان فنلاندی می توانند به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود، مستلزم پرداخت هزینه می باشند.”] [FAQ question=”هزینه های مهاجرت به فنلاند چه مقدار است؟ ” answer=”هزینه های اجرایی متناسب با روش مهاجرت به فنلاند تعیین می گردد. به طور مثال هزینه های مهاجرت تحصیلی شامل هزینه های سفارت، تحصیل و زندگی در این کشور می شود.”] [accordions]

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *