ویزای کاری

کار در برزیل

کار در برزیل

شرایط کار در برزیل

کشور برزیل دومین اقتصاد بزرگ در قاره آمریکا است و به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای در حال ظهور جهان شناخته شده است. از همین رو افراد با کار در برزیل می توانند موفق به اخذ اقامت این کشور شوند. برزیل دارای صنعت پر رونق کشاورزی، بزرگترین تولید کننده گاوهای گوشتی، میوه های گرمسیری و نیشکر و قهوه در جهان است. به همراه کشاورزی، بخش صنعتی برزیل که هواپیما، ماشین، کامپیوتر و موارد دیگر را تولید می کند، در حال رشد است. کشور برزیل همچنین دارای یک صنعت بانکی با قدرت مالی قوی است و یکی از تولید کنندگان پیشرو جهان از حیث قدرت های آبی است.

اکثر شرکت های چند ملیتی با عملیات در برزیل در سائوپائولو مستقر هستند و این یک مقصد بسیار محبوب برای مهاجران است، اما فرصت های شغلی در ریودوژانیرو، برزیلیا (پایتخت) و ماکائای وجود دارد. فارغ التحصیلان در زمینه های مالی، فناوری اطلاعات و مهندسی مورد نیاز هستند.

آشنایی با برزیل

کشور برزیل بزرگترین کشور در میان آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین است. شهر برازیلیا به عنوان پایتخت و شهر سائوپائولو به عنوان پر جمعیت ترین شهر این کشور شناخته می شود. برزیل از ۲۶ ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده است. از شهرهای مهم برزیل می ­توان به برازیلیا، ریودوژانیرو، سائوپائولو، پورتو الگره و سالوادور اشاره کرد.

آب و هوای برزیل طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی را در یک ناحیه بزرگ و توپوگرافی متنوع شامل می شود، اما اکثر کشور گرمسیری است. برزیل دارای شش نوع زیرمجموعه آب و هوایی است: بیابان، استوایی، گرمسیری، نیمه خشک، اقیانوسی و نیمه گرمسیری می باشد. شرایط آب و هوایی مختلف محیط هایی را از جنگل های استوایی در شمال و نواحی نیمه خشک در شمال شرقی، به جنگل های معتدل درختان و تالاب های گرمسیری در مرکز برزیل ایجاد می کنند.

قوانین کار در برزیل چگونه است؟

در برزیل حداکثر ساعات کاری در هفته معمولا ۴۰ تا ۴۴ ساعت است، بسته به اینکه کارمند ۵ یا ۶ روز در هفته کار می کند. کارگران برزیلی در حال حاضر در سن ۱۴ سالگی مشغول به کار در تمام مدت هستند اما مقررات محافظتی خاصی برای نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله وجود دارد. هر شخص مشغول به کار در برزیل حق دریافت پاداش سالیانه را دارد که در ماه نوامبر و دسامبر دو بار پرداخت می شود. اضافه کار با حق بیمه ۵۰٪ به جز روزهای تعطیلات و روزهای تعطیل عمومی (۱۰۰٪) پرداخت می شود و کار شبانه با اضافه کردن ۲۰٪ است.

افرادی که در برزیل اقامت دارند، مشمول قانون مالیات بر درآمد هستند که با نرخ ۷٫۵ درصد شروع می شوند و به میزان قابل توجهی به ۲۷٫۵ درصد می رسند، بنابراین میزان پرداخت مالیات بستگی به میزان درآمد شما خواهد داشت.

کارت مالیاتی برزیل (CPF / CIC) برای همه ساکنان برزیل واجب است و برای همه مسائل مالی یا هنگام باز کردن حساب بانکی مورد نیاز است. برای درخواست کارت مالیاتی، باید گذرنامه خود و رسید دریافتی که در هنگام درخواست برای شناسه (RNE) در پلیس فدرال دریافت کرده اید، ارائه شود. این شماره بسیار مهم است زیرا برای موارد ضروری مانند اجاره یک آپارتمان، باز کردن یک حساب بانکی یا ثبت نام خودرو نیاز است.

چه روش هایی برای کار در برزیل وجود دارد؟

نوع ویزای کاری مورد نیاز بستگی به نوع فعالیت شما در برزیل خواهد داشت. شغل های مختلف و مدارک تحصیلی نیاز به ویزاهای کار متفاوت دارد. آنها همچنین می توانند به ویزاهای موقت و دائمی طبقه بندی شوند.

  • ویزای موقت (Visto Temporario V)

معمولا کارکنان خارجی یک ویزای کار موقت را دریافت خواهند کرد که در ابتدا برای مدت دو سال صادر می شود. پس از گذشت دو سال دیگر می توان از پس از ۳۰ روز قبل از پایان ویزا درخواست داد. پس از این دوره چهار ساله، این شرکت می تواند برای ویزای کار دائمی درخواست کند. یک مهاجر که دارای ویزای موقت است مجاز است بدون اجازه کارفرمایان در برزیل را تغییر دهد. ویزای کار و اجازه کار فقط برای خارجیان صادر می شود که کارفرمای آینده آنها یک شرکت ثبت شده در برزیل دارد.

  • ویزای کار دائمی ( Visto Permanente )

یک ویزای دائم کار معمولا به خارجیانی صادر می شود که حق اقامت دائم در برزیل دارند. به طور معمول این امر به محققان یا دانشمندان حرفه ای (برای فعالیت های بیش از یک دوره دو ساله)، سرمایه گذاران (با مبلغ سرمایه گذاری بیش از ۵۰،۰۰۰ دلار برای افراد طبیعی یا ۲۰۰،۰۰۰ دلار برای شرکت ها) و مدیران مربوط می شود.

مشاغل تمام وقت در برزیل از طریق سایت های زیر در دسترس می باشد.

  • Careerjet.com.br
  • Catho
  • Infojobs.com.br
  • Manager
  • Vagas

برای دریافت ویزای کار برزیل چه مدارکی لازم است؟

به صورت کلی افراد برای اخذ ویزای کاری برزیل باید مدارک زیر را به Travisa ارسال کنند.

  • پاسپورت
  • فرم درخواست ویزای برزیل
  • عکس
  • نامه مجوز
  • دعوتنامه

  1. دعوت نامه ای از موسسه برزیل که متقاضی دعوت به ارائه خدمات فنی در کشور می باشد.
  2. نامه ای از یک نهاد که مشخص کننده محل و شرایط کار توسط متقاضی است.
  3. نامه ای از شرکت برزیل که مسئولیت تمامی هزینه های مربوط به اقامت متقاضی در برزیل و همچنین بازگشت وی به کشور مبدا
  4. یک اسناد رسمی از موسسه حمایت کننده در برزیل (مانند اساسنامه، منشور بنیاد، و غیره) و همچنین اثبات ثبت نام این نهاد در سازمان تنظیم مقررات.

  • نامه کاری کسب و کار

نامه رسمی کسب و کار اسناد رسمی به کنسولگری برزیل که جزئیات سفر را توضیح می دهد و ماهیت وظایفی که با جزئیات دقیق انجام می شود، تضمین حمایت مالی از متقاضیان در برزیل و بازگشت حمل و نقل است.

  • اثبات وضعیت اقامت کشور
  • گواهی تولد
  • کپی بیمه نامه پزشکی نشان دهنده پوشش کامل برای مدت اقامت در برزیل است.
  • تست های پزشکی

 
همه صاحبان موقت ویزا باید در طول ۹۰ روز اول ورود به برزیل بدون در نظر گرفتن طول اقامت در پلیس فدرال ثبت نام کنند. یک فرم ویزا قبل از ورود به کنسولگری برزیل صادر خواهد شد. پس از ثبت نام در برزیل، شما باید فرم ویزای اصلی خود را (VAF) همراه با گواهینامه تولد خود ارسال کنید. عدم ثبت نام در زمان مشخص شده با جریمه روزانه همراه است.

شرایط دریافت اقامت برزیل چگونه است؟

در ابتدای کار برای افراد ویزای ۲ ساله صادر می شود و پس از سپری کردن این دوره، دو سال دیگر قابل تمدید است. برای کسب اقامت برزیل موارد زیر اجباری می باشد.

  1. عدم سابقه کیفری
  2. پرداخت مالیات
  3. سابقه حضور موثر

ویزای کار برزیل چه مزایا و معایبی دارد؟

زبان، شاید بزرگترین مانع برای خارجی ها برای رفتن به برزیل برای کار باشد. بسته به چشم انداز کاری و موقعیت مورد نظر، با دانش زبان پرتغالی حداکثر شانس برای یافتن کار در برزیل می توان تصور کرد. تعداد کمی از کارفرمایان برزیل علاقه مند به استخدام افراد بدون دانش زبان می باشند. از مزایای اخذ ویزای کار برزیل می توان به این نکته اشاره کرد که افراد متقاضی می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را به همراه خود داشته باشند. این روش مهاجرتی به عنوان کم هزینه ترین روش ممکن شناخته می شود.

به واسطه شانس پایین پیدا کردن کار در کشور برزیل، بسیاری از متقاضیان برای ادامه تحصیل در برزیل اقدام می نمایند تا شانس خود را برای ویزای کار افزایش دهند. زمان تحصیل بهترین فرصت برای ارتقا دانش زبان پرتغالی می باشد.

بهترین مشاغل برای کار در برزیل کدامند؟

به واسطه کمبود مهارت در رشته های زیر، علاقه مندان به کار در برزیل می توانند با مهارت های لازم برای ویزای کار این کشور اقدام نمایند. متقاضیان با اثبات توانمندی های خود می توانند برای ویزای کاری اقدام نمایند.

  • نمایندگان فروش
  • حسابداران، حسابرسان و تحلیلگران مالی
  • متخصصان مراقبت های بهداشتی
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • مهندسین (شیمی، الکترونیکی و مکانیک)

با توجه به میزان درآمد سالانه، برترین مشاغل در برزیل به شرح زیر می باشد. لازم به ذکر است که برای کسب حداکثر درآمد در مشاغل زیر بستگی به مهارت، سابقه کار و دانش فرد مورد دارد.

  1. Surgeon – Pediatric
  2. Physician – Dermatology
  3. Radiation Therapist
  4. Neurologist
  5. Physician – Maternal / Fetal Medicine

از آنجا که مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه مهاجرتی آریاناپارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به برزیل را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *