info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

تحصیل در قبرس

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در قبرس

به واسطه شرایط کشور قبرس اعم از آب و هوای مناسب و دلچسب برای زندگی و همچنین انگلیسی زبان بودن این کشور، تحصیل در قبرس و مهاجرت تحصیلی یکی از گزینه های مناسب برای علاقه مندان به مهاجرت و تحصیل در یک کشور خارجی می باشد. قبرس استاندارد مناسب آموزش عالی را با امکانات ممتاز دانشجویی ارائه می دهد.

خیلی از افرادی که قصد مهاجرت به دیگر کشورهای برتر دنیا مثل انگلستان، کانادا و یا استرالیا را دارند دریافت ویزای تحصیلی قبرس و تحصیل در این کشور را به عنوان پلی برای رسیدن به مقصد نهایی خود قرار می دهند تا بتوانند با تهیه یک رزومه مناسب شرایط خود را برای دریافت موقعیت شغلی یا حتی بورسیه های تحصیلی در کشورهای دیگری که در ابتدا و به صورت مستقیم نمی‌توانند به آنها مهاجرت داشته باشند فراهم سازند.

سیستم آموزشی قبرس

قبرس در بین دانشجویان بین المللی به طور فزاینده ای با توجه به نظام آموزشی مورد احترام، هزینه های معقول برای تحصیل و زندگی محبوبیت زیادی دارد. در حال حاضر در حدود ۶۳ هزار دانشجوی بین المللی از ۱۳۱ کشور مختلف در حال تحصیل در قبرس می باشند.

سال تحصیلی در کشور قبرس از ماه های فوریه و اکتبر آغاز می شود. در همین راستا افراد برای تحصیل در قبرس می توانند ۲ تا ۳ ماه قبل از شروع دوره های تحصیلی برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. در ادامه به دوره های تحصیلی در کشور قبرس اشاره می شود.

مقاطع تحصیلی در قبرس

برای تحصیل در مقاطع پایه ای و قبل از دانشگاه در کشور قبرس باید این را بدانیم که سیستم آموزشی آنها در این مرحله به دو مقطع دبستان و دبیرستان تقسیم می شود. دوره های ابتدایی از ۵ سالگی آغاز شده و دوره های دبیرستان تا سن ۱۸ سالگی ادامه پیدا می کند.

برای اخذ پذیرش تحصیلی از کالج های این کشور همانند دیگر کشور های برتر جهان مدارک و سوابق تحصیلی، تسلط به زبان انگلیسی (یا ترکی) توصیه نامه از مراکز آموزشی مقاطع قبلی، مدارک شناسایی و همینطور گواهی اثبات استطاعت مالی از یکی از بانک های ایرانی نیاز است.

تحصیل کارشناسی در قبرس

دوره های کارشناسی در هر دو موسسه دولتی و خصوصی تدریس می شود و به طور معمول پس چهار سال به پایان می رسد. برنامه های موجود شامل موضوعات مانند علوم انسانی، علوم، مهندسی و فن آوری، کسب و کار، ریاضیات، پزشکی، حقوق و علوم اجتماعی می شود.

مدت زمان دوره لیسانس در کشور قبرس ۴ سال است و دانشجویان باید ۲۴۰ واحد را در این مقطع سپری نمایند. تحصیلات در مقطع لیسانس در اکثر رشته های ارائه شده در کشور قبرس به زبان این کشور یعنی ترکی و انگلیسی می باشد.

دانشجویان برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور قبرس ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان ترکی یا انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه های کشور قبرس می باشد. از دیگر مدارک حائز اهمیت برای تحصیل دوره کارشناسی در قبرس می توان به اتمام ۱۲ سال تحصیل اشاره کرد.

تحصیل کارشناسی ارشد در قبرس

این کشور همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس قرار گرفته است. با توجه به اینکه تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری در کشور قبرس به صورت شغل به حساب می آید و برای دانشجویان این مقطع تحصیلی حقوق ماهیانه حداقل ۱۳۰۰ یورو معین شده است افراد از نقاط مختلف علاقمند به دریافت ویزای تحصیلی کشور قبرس به خصوص در مقطع دکتری با دریافت بورسیه تحصیلی هستند.

اما بدیهی است که شانس افرادی که مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه های قبرس دریافت کرده اند بسیار بیشتر از رقبای خود می باشد پس کشور قبرس می تواند مقصد بسیار مناسبی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس برای افرادی باشد که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری و بهره مند شدن از شرایط استثنایی کشور قبرس در این مقطع را دارا می باشند.

طول دوره تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در کشور قبرس در همه رشته ها بین ۱ تا ۲ سال می باشد. دانشجویان در حال تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد می بایست بین ۹۰ تا ۱۲۰ واحد متناسب با رشته تحصیلی سپری نمایند. با توجه به قوانین در نظر گرفته شده، دانشجویان پس از تحصیلات دوره کارشناسی ارشد در قبرس قادر خواهند بود به مدت ۶ ماه در این کشور حضور داشته باشند تا در صورت کار پیدا کردن ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل نمایند.

دکتری در قبرس

تحصیل دکترا در قبرس

دکترا در دانشگاه های عمومی بسیار رایج می باشد، معمولا دوره دکترا در قبرس بین سه تا شش سال به طول می انجامند و شامل آموزشی و پایان نامه می شوند. زمینه های اصلی مطالعه عبارتند از:

  • اقتصاد و مدیریت
  • مهندسی
  • علوم سلامت
  • علوم انسانی
  • قانون
  • علم خالص و کاربردی
  • علوم اجتماعی و آموزش و پرورش

بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور قبرس به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد. تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور قبرس می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس این کشور می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.

در جهت اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکتری در کشور قبرس فرد متقاضی می بایست پارامترهای ذیل را احراز نماید:

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی بر زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که از دکترای فرد را پشتیبانی نماید.
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید. دریافت مدرک دکترا مشروط به انتشار حداقل یک مقاله کامل (FULL PAPER) در نشریات معتبر علمی- پژوهشی که دارای نماد (INDEX) بین المللی باشد قابل بررسی و ارزشیابی است. گفتنی است رساله دکترا باید از طرف خود شخص متقاضی باشد و از طریق مترجم قابل قبول نمی باشد.

دانشگاه های قبرس

بخش آموزش عالی دارای ترکیبی از موسسات دولتی و خصوصی و تعدادی از کالج های خصوصی در سطح عالی در کشور قبرس وجود دارد.

دانشجویان برای تحصیل در قبرس قادر خواهند بود برای دانشگاه های دولتی این کشور اقدام نمایند.

  • (Cyprus University of Technology (CUT
  • (Open University of Cyprus (OUC
  • (University of Cyprus (UCY

پنج نهاد بخش خصوصی در قبرس به دانشجویان خدمات ارائه می دهند.

  • (European University Cyprus (EUC
  • Frederick University
  • (Neapolis University Paphos (NUP
  • University of Central Lancashire (UCLan) Cyprus
  • University of Nicosia

مزایای تحصیل در قبرس

مزایای تحصیل در قبرس

کشور قبرس بیش از ۷ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش و پرورش قرار داده است که در میان کشورهای اتحادیه اروپا پس از دانمارک و سوئد بیشترین نرخ می باشد. این نکته نشانگر این موضوع می باشد که افزایش نرخ افراد تحصیل کرده در این کشور حائز اهمیت می باشد.

سیستم پزشکی متمرکز، نرخ پایین جرم و جنایت و نزدیکی به ایران از مزایای تحصیل در قبرس است. در ادامه سه تا از برترین مزایای تحصیل در قبرس را مورد بررسی قرار می دهیم.

تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از برترین مزایای تحصیل در قبرس را می توان به تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد. دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی قادر خواهند بود برای اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس اقدام نمایند. موسسه زبان آریاناپارس ارائه دهنده دوره های کوتاه مدت زبان انگلیسی، بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن تضمین می کند.

هزینه های معقول زندگی

هزینه های زندگی در قبرس نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار معقول می باشد. دانشجویان با کم ترین هزینه های موجود در اتحادیه اروپا می توانند در دانشگاه های برتر این کشور به تحصیل بپردازند. میانگین هزینه های زندگی در این کشور ماهی ۵۰۰ یورو در نظر گرفته می شود.

شرایط زندگی ایده آل

قبرس به عنوان یکی از برترین سواحل جهان شناخته می شود. قبرس دارای گرمترین آب و هوا و گرمترین زمستان ها در بخش مدیترانه ای اتحادیه اروپا است. میانگین دمای سالانه در سواحل در طول روز در حدود ۲۴ درجه سانتی گراد و در شب ۱۴ درجه سانتی گراد است. از همین رو اقامتگاهی دلپذیر برای دانشجویان در حین تحصیل در قبرس می باشد.

معایب تحصیل در قبرس

بررسی معایب تحصیل در هر کشور، کمک شایانی به علاقه مندان به تحصیل در کشور مورد نظر می کند. این امر سبب می شود تا دانشجویان با آگاهی بیشتر و در برخی موارد با آمادگی به تحصیل در کشور مورد نظر بپردازند. از بزرگترین چالش های تحصیل در قبرس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

هزینه های بالای تحصیل

متوسط هزینه های تحصیل در قبرس نسبت به سایر کشورها مثل ایتالیا، لهستان و چک بسیار بالاتر می باشد. این نکته به عنوان یکی از بزرگترین معایب تحصیل در قبرس قلمداد می شود. دانشجویان قبل اقدام برای تحصیل در این کشور می بایست به فکر تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور باشند.

عدم همراه

دانشجویان متاهل برای تحصیل در قبرس می بایست به صورت تنها اقدام نمایند. کشور قبرس شرایطی را برای همراه در نظر نگرفته است. در همین راستا، دانشجویان متاهل در ابتدا برای ویزای تحصیلی خود اقدام می نمایند و پس از حضور در کشور قبرس و سپری کردن یک ترم تحصیلی، درخواست الحاق همسر را به مرکز مربوطه ارائه می دهند. امکان قبولی درخواست در برخی از پرونده ها دیده شده است.

حق کار و هزینه تحصیل در قبرس

دانشجویان در کشور قبرس مجوز کار در محدوده ای ۱۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال را پوشش دهد. پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

هزینه های تحصیل

هزینه های تحصیل به صورت سالیانه بین ۳ تا ۹ هزار یورو می باشد. دوره های کارشناسی بیشترین شهریه را در میان دوره های تحصیلی در قبرس به خود اختصاص داده است. گفتنی است دانشجویانی که از شرایط ویژه ای نظیر داشتن مقاله بین المللی، معدل بالا و رشته دانشگاه های مناسب برخوردار باشند، شانس اخذ بورسیه های تحصیلی را نیز دارا می باشند.

مقطع تحصیلی شهریه دانشگاه
دوره کارشناسی ۴۵۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو
دوره کارشناسی ارشد ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ یورو
دوره دکتری ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در قبرس برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های اجاره مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آنها در زمان تحصیل در قبرس می باشد.

اقلام میزان هزینه به یورو
رستوران یک وعده ۱۲
شیر یک لیتر ۱٫۳۵
گوشت یک کیلو ۸٫۹۳
اجاره مسکن ماهانه ۳۵۰
رفت و آمد ماهانه ۴۰
اینترنت ماهانه ۳۷

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس

دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس باید دو مرحله را پشت سر بگذارند تا موفق به تحصیل در این کشور شوند. در گام نخست با توجه به رشته تحصیلی، دانشگاه مورد نظر انتخاب می شود و پس از دریافت پذیرش برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام می نمایند. در ادامه دو مرحله مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد.

مرحله اول: اخذ پذیرش

به صورت معمول تمامی دانشگاه های کشور قبرس روند پذیرش جداگانه ای را دارند. این نکته بدین معناست که دانشجویان باید به صورت آنلاین با دانشگاه در ارتباط باشند. دانشجویان معمولا می بایست پاسپورت، گواهینامه های علمی و منابع خود را به همراه فرم درخواست به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان همچنین باید ثابت کنند که در بازه زمانی حضور در قبرس توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی را دارند.

مرحله دوم: آمادگی ویزا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در قبرس، ملزم به دریافت ویزای تحصیلی می باشند. مدت زمان ویزا به صورت معمول یک سال و قابل تمدید است. برای مراجعه به سفارت نامه پذیرش، تمکن مالی، گردش حساب، تست های پزشکی و نامه عدم سوءسابقه نیاز می باشد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید در هفت روز پس از ورود به قبرس در شعبه پلیس ثبت نام کنند.

مدارک لازم برای تحصیل در قبرس

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد..
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل

تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

  1. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  2. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند الزامی است.
  3. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در قبرس

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در سوئد از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در نیوزلند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک قبرس متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی قبرس

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیل در قبرس شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد دارین تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری قبرس آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی قبرس موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به قبرس ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در قبرس کامل نبوده و یا دارای نقص باشد
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به قبرس مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از قبرس نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به قبرس نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی قبرس از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

بهترین دانشگاه قبرس برای تحصیل

  1. دانشگاه خاور نزدیک

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در قبرس است. موسسه تحقیقاتی خاور نزدیک با بسیاری از دانشگاه های دیگر در سر تا سر جهان به لحاظ ارائه ی خدمات آموزشی رقابت می کند. همچنین دانشجویان بین الملل در در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

جالب است بدانید که این دانشگاه به دانشجویان خود کمک هزینه های مالی بسیار مناسبی را تحت عنوان بسته های همه جانبه ارائه می دهد.

بر اساس برآورد های انجام شده دانشجویان با داشتن این بسته ی حمایتی می توانند هزینه ی تحصیل و شهریه، محل اقامت (اتاق‌خواب ۴ نفره) و غذا در کافه‌تریای دانشگاه را با هزینه‌ ای معادل ۴۴۰۰ یورو در سال تامین کنند.

  1. دانشگاه آمریکایی گیرنه

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در قبرس است همچنین دانشجویان بین الملل می توانند در این موسسه ی خصوصی با جدیدترین تکنیک های آموزشی مدرن  و با اساتید آموزش دیده ی داخلی و خارجی به تحصیل در رشته های مختلف بپردازند.

کیفیت ارائه ی خدمات آموزشی در این دانشگاه با با دانشگاه های ایالات متحده ی آمریکا برابری می کند. همچنین باید بگوییم که هزینه های مربوط به تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان بدون نگرانی می توانند شهریه ی دانشگاه خود را بپردازند.

  1. دانشگاه بین‌المللی قبرس

  2. دانشگاه کایرنیا (گیرنه)

  3. دانشگاه اروپایی لفکه

  4. پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس شمالی

  5. دانشگاه رئوف دنکتاش

  6. دانشگاه بین المللی فاینال

  7. دانشگاه علوم قبرس شمالی

  8. دانشگاه هنرهای خلاقانه و طراحی آرکین

  9. دانشگاه مدیترانه کارپاس

  10. دانشگاه غربی قبرس شمالی

  11. دانشگاه آمریکایی قبرس

  12. دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس

بهترین رشته های تحصیلی در قبرس

  1. مدیریت هتل بین‌ المللی از بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته پرطرفدار به قبرس مهاجرت می کنند.
  2. معماری جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس است و دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن می توانند در شغل مورد نظر خود مشغول به فعالیت شوند و به کسب درآمد عالی برسند.
  3. گردشگری و هتلداری از بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس است و فارغ التحصیلان می توانند از حقوق و مزایای بسیاری با تحصیل در این رشته ی محبوب برخوردار شوند.
  4. مهندسی عمران
  5. مدیریت بازرگانی
  6. بانکداری و مالی
  7. استحکام سازه
  8. مواد پیشرفته و نانوتکنولوژی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    ۱۸ دیدگاه در “تحصیل در قبرس

    1. کیانوش مالک گفت:

      سلام .. پسر من ۱۷ ساله و کلاس یازدهم رشته برق (دوم هنرستان ) را در حال تحصیل است و برای اخذ دیپلم برای سال آینده میخواهد به قبرس شمالی مهاجرت کند .. لطفا شرایط و اقدامات اولیه را شرح دهید .. مرسی

      1. مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        ایشان باید در مدارس قبرس ثبت نام نمایند و با پرداخت شهریه ها اقامت تحصیلی را اخذ کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *