info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

تحصیل در مدارس اروپا

تحصیل در مدارس اروپا
آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در مدارس اروپا

شرایط تحصیل در مدارس اروپا بسته به کشور مورد نظر متفاوت خواهد بود. در حال حاضر اغلب کشورهای قاره اروپا به واسطه امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال و همچنین کیفیت بالای زندگی و از همه مهمتر مدارس و موسسات آموزشی بسیار معتبر به مقصد نهایی بسیاری از دانش آموزان بین المللی از سرتاسر جهان تبدیل گردیده اند.

معمولاً در اغلب کشورهای اروپایی هزینه های تحصیل در مدارس به مراتب بیشتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه خواهد بود، از آنجا که سن دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس اروپا را دارند کمتر از ۱۸ سال است، والدین دانش آموز می بایست فردی را به عنوان قیم فرزند خود معرفی نمایند، البته در برخی از کشورهای اروپایی امکان اخذ ویزا و همراهی والدین با دانش آموز نیز وجود دارد.

ولی در برخی از کشورهای والدین نیاز به معرفی قیم خواهند داشت، البته اگر امکان معرفی قیم برای والدین وجود نداشته باشد، معمولاً مسئولین مدارس شبانه روزی در اروپا مسئولیت دانش آموز را به عهده خواهند گرفت. از این رو دانش آموز در مدارس شبانه روزی از امکاناتی نظیر محل اسکان مناسب، بیمه، خورد و خوراک و … برخوردار است.

معمولاً برای تحصیل در مدارس اروپا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست، در واقع دانش آموزانی که در سطح بسیار مبتدی با زبان آشنایی دارند می توانند برای تحصیل در مدارس اروپا اقدام نمایند و دوره های زبان خود را در کشور مقصد سپری نمایند. در واقع رزومه تحصیلی دانش آموز و اثبات توانایی مالی از سوی والدین جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل دانش آموز در کشور مورد نظر از جمله مدارک اصلی برای دریافت پذیرش و ویزا خواهد بود. در ادامه این مطلب با بهترین کشورها و مدارس اروپا برای تحصیل دانش آموزان بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع مدارس در اروپا

انواع مدارس در اروپا

معمولاً در کلیه کشورهای اروپایی مدارس به ۲ صورت دولتی (ملی) و خصوصی (بین المللی) مشغول به فعالیت هستند، مدارس دولتی در اروپا معمولاً برای شهروندان اروپایی رایگان خواهد بود، ولی در مدارس خصوصی از لحاظ پرداخت شهریه سالانه شرایط برای دانش آموزان اروپایی و غیر اروپایی تقریباً یکسان است.

کیفیت آموزش در مدارس دولتی کشورهای اروپایی به هیچ وجه دست کمی از مدارس خصوصی ندارد، ولی امکانات رفاهی و آموزشی مدارس خصوصی اروپا به مراتب بیشتر از مدارس دولتی است. از سوی دیگر با توجه به هزینه های بالای تحصیل در مدارس خصوصی اروپا کلاس های آموزشی در این مدارس با تعداد نفرات کمتری برگزار می شود و دانش آموزان از امکاناتی نظیر محل اسکان، خورد و خوراک، امکانات تفریحی و برگزاری دروس اختیاری برخوردار می باشند.

با توجه به کیفیت بالای آموزش در مدارس دولتی و امکان تحصیل به صورت رایگان برای شهروندان اتحادیه اروپا اغلب دانش آموزان اروپایی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل می باشند، دانش آموزان بین المللی نیز می توانند در مدارس دولتی اروپا مشغول به تحصیل شوند، ولی در صورتی که یا والدین همراه دانش آموز باشند و یا فردی را به عنوان قیم دانش آموز معرفی نمایند. لازم به ذکر است تحصیل در مدارس دولتی اروپا برای دانش آموزان بین المللی رایگان نخواهد بود، ولی شهریه مدارس دولتی نسبت به مدارس خصوصی بسیار کمتر می باشد.

به طور کلی میانگین هزینه سالیانه تحصیل در مدارس دولتی اروپا حدود ۹ هزار یورو و در مدارس خصوصی حدود ۳۲ هزار یورو خواهد بود.

بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل در مدارس

بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل در مدارس

به طور کلی اغلب کشورهای اروپایی علاوه بر سیستم آموزشی بسیار مدرن و پیشرفته از امکانات آموزشی بسیار مناسبی نیز برخوردار می باشند. برای انتخاب بهترین کشورهایی اروپایی جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به موارد بسیار زیادی باید توجه نمود، در واقع عواملی نظیر اعتبار نظام آموزشی، امکانات آموزشی و رفاهی مدارس و موسسات آموزشی، هزینه های تحصیل و زندگی، کیفیت زندگی، آینده شغلی و تحصیلی، شرایط زندگی در کشور مورد نظر و … از مواردی محسوب می شوند که بسیار حائز اهمیت خواهند بود.

به عنوان مثال برای بسیاری از دانش آموزان هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد اهمیت بسیار زیادی دارد، از سوی دیگر برای برخی از دانش آموزان اعتبار نظام آموزشی، امکانات آموزشی و رفاهی، کیفیت زندگی و … بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از این رو شرایط فردی، توانایی مالی و هدف دانش آموزان می تواند بهترین معیار در تعین بهترین کشور در اروپا برای تحصیل باشد. در این بخش از مطلب با ۳ کشور برتر اروپا در زمینه جذب دانش آموزان بین المللی بیشتر آشنا خواهیم شد.

تحصیل در مدارس انگلستان

بدون تردید انگلستان به لطف مواردی نظیر نظام آموزشی بسیار معتبر، مدارس شناخته شده در سطح بین المللی، امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، کیفیت بالای زندگی، آینده شغلی و تحصیلی درخشان و … از گذشته های دور تا کنون به عنوان محبوب ترین کشور قاره اروپا برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود.

مدارس انگلستان با بالاترین کیفیت آموزش و بهترین امکانات هر ساله پذیرای تعداد بی شماری از دانش آموزان بین المللی هستند، از سوی دیگر تحصیل در مدارس انگلستان دروازه ورود به معتبرترین دانشگاه های این کشور می باشد، در حال حاضر انگلستان از لحاظ جذب دانش آموزان بین المللی در بین ۵ کشور برتر جهان قرار دارد.

این بدان معناست که دانش آموزان بین المللی که انگلستان را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اند، علاوه بر ارتقای سطح علمی و پیشرفت تحصیلی فرصت آشنایی با فرهنگ های مختلف و تجربه زندگی در کشوری با بالاترین استانداردها را خواهند داشت. شاید به جرات بتوان گفت تنها دغدغه دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در انگلستان تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور باشد.

تحصیل در مدارس آلمان

تحصیل در مدارس آلمان

آلمان به مهد تکنولوژی، فناوری و صنعت در اروپا شهرت دارد، قطعاً تحصیل در مدارس معتبر و موسسات آموزشی آلمان آینده تضمین شده همراه با موفقیت را برای دانش آموزان در پی خواهد داشت، علاوه بر این آلمان به عنوان اقتصاد اول اروپا از بالاترین استانداردهای زندگی و بهترین امکانات آموزشی و رفاهی در اروپا برخوردار است.

علاوه بر نظام آموزشی معتبر و امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در آلمان هزینه های بسیار ناچیز تحصیل در این کشور می باشد، حتی اگر دانش آموزان به زبان آلمانی تسلط داشته باشند می توانند در بهترین مدارس آلمان به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند. بدون شک تحصیل در مدارس آلمان مزایای بی شماری را در پی خواهد داشت، از این رو هیچگونه جای تعجبی ندارد که در حال حاضر آلمان در بین ۷ کشور برتر اروپا در زمینه جذب دانش آموزان بین المللی قرار دارد.

تحصیل در مدارس سوئد

به طور کلی کلیه کشورهای حوزه اسکاندیناوی از بالاترین کیفیت زندگی و پیشرفته ترین امکانات آموزشی و رفاهی برخوردار می باشند. در بین کلیه کشورهای حوزه اسکاندیناوی سوئد دارای معتبرترین مدارس و دانشگاه ها می باشد، برای تحصیل در سوئد باید بدانید این کشور دارای سیستم آموزشی یکپارچه و بسیار پیشرفته ای است. سوئد همواره در زمینه تدریس، آموزش و پیشرفت علمی از جمله کشورهای پیشرو به شمار می آید.

علاوه بر استانداردهای بالای زندگی و امکانات آموزشی ایده ال تناسب درآمد و هزینه های زندگی در سوئد بسیار مقرون به صرفه می باشد، از این رو در حال حاضر سوئد به یکی از مقاصد تحصیلی محبوب در اروپا تبدیل شده است.

کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل در اروپا

کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل در اروپا

بدون شک یکی از بزرگترین دغدغه های دانش آموزان تحصیل در اروپا تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد خواهد بود، همانگونه که پیش تر ذکر گردید تحصیل در اروپا برای شهروندان اتحادیه اروپا در اغلب کشورهای اروپایی رایگان خواهد بود.

ولی شهروندان غیر اروپایی که قصد تحصیل در قاره سبز را دارند ملزم به پرداخت شهریه می باشند، البته در بین کلیه کشورهای اروپایی برخی از کشورها وجود دارند که تحصیل برای شهروندان غیر اروپایی نیز رایگان است. لازم به ذکر است دانش آموزانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، در صورتی می توانند به صورت رایگان در برخی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند که به زبان کشور مقصد مسلط باشند. در این بخش از مطلب با کم هزینه ترین کشورهای اروپا برای تحصیل بیشتر آشنا خواهیم شد.

تحصیل در مدارس نروژ

نروژ از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد، که از لحاظ استانداردها و کیفیت زندگی همواره در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد، نروژ کشوری نسبتاً کوچک و کم جمعیت است ولی در عین حال به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود.

نروژ دارای مدارس و دانشگاه های بسیار معتبر در سطح بین المللی است، از سوی دیگر بزرگترین مزیت تحصیل در نروژ رایگان بودن تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی می باشد. در واقع کلیه افرادی که قصد تحصیل در نروژ را دارند اعم از شهروندان اتحادیه اروپا یا خارج از اتحادی اروپا می توانند در کلیه مقاطع تحصیلی از پیش دبستان گرفته تا بالاترین مقاطع در دانشگاه ها به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل در مدارس اتریش

اتریش کشوری بسیار ثروتمند که به لطف شرایط اقتصادی ایده ال و امکانات آموزشی و رفاهی قابل توجه از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردار است، اتریش در همسایگی آلمان و از لحاظ قوانین و ساختاری شباهت فراوانی به کشور آلمان دارد.

تحصیل در اتریش برای عموم رایگان خواهد بود، حتی شهروندان غیر اروپایی در صورتی که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند می توانند در مدارس دولتی اتریش به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل در مدارس اسپانیا

اسپانیا از جمله زیباترین کشورهای اروپا و حتی جهان می باشد، اسپانیا کشوری با فرهنگ و تاریخچه بسیار غنی در جنوب اروپا می باشد، که به لطف جاذبه های متعدد گردشگری در زمینه صنعت توریست در بین ۵ کشور برتر جهان قرار دارد.

اسپانیا از نظام آموزشی بسیار معتبر و بهترین امکانات آموزشی و رفاهی برخوردار است، علاوه بر این یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در اسپانیا هزینه های بسیار ناچیز تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. با توجه به امکانات ایده ال و هزینه های بسیار کم زندگی و تحصیل در اسپانیا، در حال حاضر اسپانیا به یکی از مقاصد تحصیلی پر طرفدار در اروپا تبدیل شده است.

مدارک برای تحصیل در مدارس اروپا

برای تحصیل در مدارس اروپا چه مدارکی مورد نیاز است؟

به طور کلی برای تحصیل در اروپا بسته به مقطع تحصیلی مورد نظر و کشور مقصد مدارک مختلفی مورد نیاز خواهد بود، در واقع مدارک مربوط به تحصیل در اروپا را می توان به ۲ بخش تقسیم نمود، بخش اول مدارک مربوط به دریافت پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر و بخش دوم مدارک مربوط به اخذ ویزا از سفارت کشور مورد نظر.

اصولاً دریافت پذیرش از مدارس کشورهای اروپایی به مراتب ساده تر از دریافت پذیرش از دانشگاه ها می باشد، چرا که در اغلب کشورهای اروپایی برای دریافت پذیرش از مدارس دانش آموزان نیازی به ارائه مدرک زبان یا توصیه نامه از استاید نخواهند داشت، همچنین برای افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند و قصد تحصیل در مدارس اروپا را دارند معمولاً خیلی راحت تر ویزای تحصیلی صادر می شود. به طور کلی مدارک مرد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اروپا به شرح ذیل می باشد.

  • رزومه تحصیلی دانش آموز
  • آشنایی مقدماتی با زبان (نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد بود)
  • ارائه تمکن مالی مناسب از سوی والدین برای تامین هزینه های دانش آموز
  • معرفی قیم برای دانش آموز (در صورت امکان)

بهترین مدارس اروپا

از آنجا که الویت دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دانش آموختگان مدارس اروپایی می باشد، قطعاً تحصیل در اروپا مقطع مدارس علاوه بر ارتقای سطح علمی، پیشرفت تحصیلی و استفاده از بهترین امکانات آموزشی مسیر بسیار ایده الی برای ورود به معتبرترین دانشگاه های قاره سبز می باشد.

در بین کلیه مدارس کشورهای اروپایی برخی از مدارس از شهرت و اعتبار بسیار بیشتری برخوردار می باشند، در واقع برخی از مدارس اروپا به لحاظ اعتبار و سیاست های کاری تنها دانش آموزان نخبه در جهان را جذب می نمایند. علاوه بر این مدارس متعددی در اروپا وجود دارند که از بالاترین سطح کیفیت آموزشی و بهترین امکانات رفاهی و آموزشی برخوردار می باشند. در این بخش از مطلب با تعدادی از بهترین و معتبرترین مدارس اروپا آشنا خواهیم شد.

نام مدرسه کشور
مدرسه سنت ماری اسکوت انگلستان
مدرسه بین المللی نوتردام پاریس فرانسه
مدرسه بین المللی ژنو سوئیس
مدرسه SPI فرانسه
مدرسه آمریکایی لیزین سوئیس
مدرسه بین المللی هنری چهارم فرانسه
مدرسه شبانه روزی بارسلون اسپانیا
کالج سلطنتی مادرید اسپانیا
مدرسه بین المللی سنت جولیان پرتغال
مدرسه بین المللی سنت گیلکن اتریش

مدارک لازم برای تحصیل در اروپا

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی اروپا
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا

در این بخش قصد داریم شما را با بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا آشنا کنیم.

  1. دانشگاه آکسفورد انگلستان

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه به اروپا مهاجرت می کنند همچنین بر اساس نظر سنجی های انجام گرفته از دانشجویان بین المللی این دانشگاه از اعتبار جهانی برخوردار است.

  1. دانشگاه کمبریج انگلستان

این موسسه ی علمی و تحقیقاتی معتبر از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا شناخته شده است همچنین به دلیل ارائه ی مناسب خدمات آموزشی به دانشجویان برای تحصیل در رشته های مختلف از شهرت جهانی برخوردار است.

  1. کالج امپریال لندن

این دانشگاه به دلیل ارائه ی مقالات علمی دارای اعتبار جهانی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا شناخته شده است و سالیانه دانشجویان بسیاری از سر تا سر جهان برای تحصیل در این رشته به اروپا مهاجرت می کنند.

  1. موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ

  2. کالج دانشگاه لندن

  3. دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

  4. دانشگاه ادینبورگ انگلستان

  5. کالج کینگ لندن

  6. دانشگاه کارولینسکا – سوئد

  7. دانشگاه آمستردام – هلند

  8. دانشگاه کپنهاگ – دانمارک

  9. دانشگاه فناوری فدرال زوریخ – سوئیس

  10. دانشگاه امپریال کالج لندن – انگلستان

بهترین رشته های تحصیلی در اروپا

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین رشته های تحصیلی در اروپا آشنا کنیم پس در ادامه همراه  ما باشید.

  1. پزشکی

از بهترین رشته ها برای تحصیل در اروپا است و دانشجویان با تحصیل در رشته ی پزشکی می توانند از حقوق و مزایای بسیار مناسبی برخوردار شوند.

  1. پرستاری

از محبوب ترین و بهترین ترین رشته ها برای تحصیل در اروپا است و دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته از سرتا سر جهان به این کشور مهاجرت می کنند

  1. دندان‌ پزشکی

بر اساس نظر سنجی های انجام گرفته از دانشجویان بین المللی از بهترین رشته ها برای تحصیل در اروپا شناخته شده است ضمن اینکه از بازار کار بسیار مناسبی برخوردار است.

  1. داروسازی

  2. مهندسی مکانیک

  3. مهندسی عمران و شهرسازی

  4. مهندسی الکترونیک

  5. مهندسی برق

  6. مهندسی پزشکی

  7. فناوری اطلاعات و مهندسی شبکه

  8. علوم کامپیوتر

  9. دیجیتال مارکتینگ

  10. خلبانی

  11. گردشگری و هتلداری

اقامت پس از تحصیل در اروپا

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در اروپا از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در کشور اروپا اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت کشور اروپا را دارد اقامت دائم شان را در این کشور پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در اروپا تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک اروپا  متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

نتیجه گیری

بدون تردید تحصیل در مدارس اروپا می تواند آینده ای درخشان همراه با موفقیتی تضمین شده را برای دانش آموزان در پی داشته باشد. به طور کلی کیفیت بالای آموزش در مدارس اروپایی، امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، استانداردهای بالای زندگی و … تنها بخشی از مزایای تحصیل در مدارس اروپا می باشد.

علاوه بر موارد فوق امکان ادامه تحصیل در معتبرترین مدارس اروپا به صورت رایگان در بسیاری از کشورهای اروپایی، باعث رشد چشمگیر مهاجرت دانش آموزان به کشورهای اروپایی شده است. از سوی دیگر تحصیل در مدارس اروپا مسیر بسیار ایده الی برای ورود به معتبرترین دانشگاه های جهان خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    ۱ دیدگاه در “تحصیل در مدارس اروپا

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد شهریه مدارس سوئد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *