info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

آشنایی با رشته پزشکی در خارج از کشور

به واسطه بازار کار مناسب و آینده شغلی، رشته پزشکی در خارج از کشور برای مهاجرت تحصیلی بسیار پرطرفدار می باشد. بسیاری از افراد برای تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای برتر دنیا اقدام می نمایند. از همین رو دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی در خارج از کشور قادر خواهند بود با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز برای این دوره های تحصیلی در کشور انتخابی اقدام نمایند.

رشته های پزشکی در هر کشور، به زبان همان کشور ارائه می گردد. به طور مثال دوره های پزشکی در آلمان و اتریش به زبان آلمانی، در کشور فرانسه به زبان فرانسوی و در کشورهای انگلستان، کانادا، آمریکا و استرالیا به زبان انگلیسی ارائه می شود. لازم به ذکر است که در برخی از کشورهای غیر انگلیسی زبان همانند چک، روسیه، چین و مجارستان می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد.

نکته دوم مبحث هزینه های دوره های پزشکی در خارج از کشور می باشد. هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی از متوسط هزینه های تحصیل در هر کشور به مراتب بالاتر می باشد. از همین رو دانشجویان برای تحصیل در هر یک از کشورهای انتخابی می بایست شهریه های دانشگاه را تامین نمایند. به طور مثال هزینه های تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. در این مقاله به کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل رشته پزشکی اشاره می شود.

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور بسیار متفاوت می باشد و هر کشور شرایط به خصوصی را برای اعطا مدرک پزشکی در نظر می گیرد. از همین رو نمی توان یک قواعد و قوانین کلی را برای همه کشورها در نظر گرفت. این نکته خارج از زبان تحصیل و میزان هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. به صورت کلی دوره های پزشکی در خارج از کشور را می توان به سه گروه کلی دسته بندی کرد.

  1. گروه اول: برای ورود به دوره های پزشکی برخی از کشورهای دنیا سپری کردن دوره های علوم پایه در اولویت قرار دارد. به طور مثال دانشجویان ابتدا دوره های علوم پایه را سپری می کنند و در صورت قبولی در آزمون تعیین شده، مجوز حضور در دوره های پزشکی را دریافت می نمایند. شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای آمریکا و کانادا به این صورت می باشد.
  2. گروه دوم: بسیاری از کشورهای دنیا دوره های کارشناسی پزشکی را ارائه می دهند و دانشجویان باید لیسانس و سپس فوق لیسانس پزشکی را دریافت نمایند. کشورهایی همانند بلژیک، هلند و سوئیس در این گروه قرار می گیرند.
  3. گروه سوم: برخی دیگر از کشورهای دنیا دوره ای یک یا حداکثر دوساله را پیش زمینه ورود به دوران پزشکی طراحی کرده اند. در این دوره به دروس علوم پایه توجه بسیار زیادی می شود. کشورهایی همانند انگلستان، آلمان و استرالیا در این گروه قرار می گیرند.
بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور را می توان با توجه رتبه های دانشگاهی و یا سیستم آموزشی و میزان تقاضاهای دانشجویان انتخاب نمود. در این دسته بندی کشور آمریکا به عنوان آرزوی بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به حساب می آید. پس از این کشور، کشورهای انگلستان و کانادا را می توان به عنوان بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور انتخاب نمود. در ادامه به شرایط تحصیل پزشکی در این کشورها اشاره می شود.

پزشکی در آمریکا

دوره های پزشکی در آمریکا شامل دو دوره تحصیلی می باشد. دانشجویان بین المللی در ابتدا باید برای دوره کارشناسی در رشته های علوم پایه اقدام نمایند. پس از اتمام دوره کارشناسی و قبولی در آزمون MCAT مجوز حضور در دوره های پزشکی را دریافت می نمایند. دوره پزشکی با توجه به سپری کردن مقطع کارشناسی بین ۸ تا ۹ سال به طول می انجامد.

لازم به ذکر است که درصد شانس قبولی در آزمون MCAT بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در نظر گرفته می شود. به صورت میانگین هزینه های دوره های پزشکی در دانشگاه های آمریکا بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. همچنین ارائه مدارک تحصیلی و ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آمریکا الزامی می باشد. در ادامه به برترین دانشگاه های کشور آمریکا برای تحصیل پزشکی اشاره می شود.

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)
  • دانشگاه ییل

برای اطلاع از چگونگی اقدام برای دورهای پزشکی آمریکا مقاله پزشکی در آمریکا را مطالعه فرمایید.

پزشکی در انگلستان

دوره های پزشکی درانگلستان با یک دوره تحصیلی یک الی ۲ ساله با نام های A-LEVEL و یا FOUNDATION آغاز می شود. دانش آموزان پس از اتمام ۱۰ سال تحصیل در مدارس قادر خواهند بود برای دوره A-LEVEL و پس از سال یازدهم برای دوره FOUNDATION اقدام نمایند. پس از اتمام این دوره و قبولی در آزمون UKCAT مجوز ورود به دوره های پزشکی در دانشگاه های انگلستان را دریافت می نمایند.

کشور انگلستان با چهار نماینده در ۱۰ دانشگاه برتر رشته پزشکی به عنوان یکی از برترین کشورها برای ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور شناخته می شود. متوسط هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی در انگلستان بین ۲۵ تا ۳۵ هزار پوند در سال تخمین زده می شود. دانش آموزان با دانش زبان انگلیسی می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش در انگلستان اقدام نمایند. در زیر ۵ موسسه برتر انگلستان در زمینه پزشکی آمده است.

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه کالج لندن
  • کالج امپریال لندن
  • کالج کینگ لندن

با مطالعه مقاله پزشکی در انگلستان می توان از شرایط ورود به این دوره ای تحصیلی مطلع شد.

پزشکی در کانادا

کشور کانادا به واسطه شرایط ایده آلی که برای مهاجران در نظر گرفته است، بسیاری از دانشجویان این کشور را به عنوان هدف نهایی برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. در رشته پزشکی با توجه به تعداد پایین دانشگاه های ارائه دهنده آن، شانس خوبی برای دانشجویان بین المللی بسیار پایین می باشد و در حدود ۲۰ درصد دانشجویان شانس ورود به ابن دوره ها را دارند.

سیستم آموزشی پزشکی در کشور کانادا همانند سیستم آموزشی کشور آمریکا می باشد و دانشجویان با تحصیل در دوره کارشناسی علوم پایه و قبولی در آزمون MCAT مجوز حضور در دانشگاه های کانادا را دریافت می نمایند. از همین رو دوره های پزشکی در کانادا بین ۸ تا ۹ سال به طول می انجامد. پنج مرکز آموزشی برتر در رشته پزشکی در کانادا به شرح زیر می باشد.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مونترال

برای اطلاع از شرایط و میزان هزینه های پزشکی در کانادا مطالعه فرمایید: پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

انتخاب کشور برای ادامه تحصیل به فاکتورهایی زیادی از جمله رتبه ای دانشگاهی و روش تدریس بستگی دارد. یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور مباحث مالی و میزان هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. انتخاب یک کشور که با توجه به هزینه های معقول، شرایط مناسبی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دهد، کار دشواری می باشد. در این بخش به کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور اشاره می شود.

پزشکی در چین

چین به عنوان بهترین کشور آسیایی برای تحصیل در رشته پزشکی به شمار می رود. حضور دانشگاهه ای برتر دنیا در این رشته، ورود به دوره های پزشکی بدون آزمون و تحصیل به زبان انگلیسی از مهم ترین ویژگی های دوره های پزشکی در کشور چین است. دانشجویان با ارائه سوابق تحصیلی و مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در چین اقدام نمایند. لازم به ذکر است بدون مدرک زبان می توان برای دوره های پزشکی در این کشور اقدام نمود.

به صورت میانگین هزینه های تحصیل و زندگی در چین سالانه بین ۸ تا ۱۰ هزار دلار تخمین زده می شود. از این میزان ۴ تا ۵ هزار دلار مختص به تحصیل در رشته پزشکی و مابقی مربوط به هزینه های جاری زندگی از جمله اجاره مسکن، رفت و آمد و خوراک می باشد. دانشجویان با تامین این میزان هزینه می توانند در یکی از برترین کشورهای آسیایی مدرک پزشکی خود را دریافت نمایند.

چه تخصص هایی را می توان پس از پزشکی در چین مطالعه کرد؟ برای آشنایی با شرایط مقاله پزشکی در چین مطالعه فرمایید.

پزشکی در روسیه

دوره های پزشکی در روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شود. از همین رو دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان قادر خواهند بود برای ادامه تحصیلی پزشکی در روسیه اقدام نمایند. لازم به ذکر است که می توان برای دوره های زبان قبل از دانشگاه در این کشور شرکت کرد و پس از حضور در دوره پاتفک مجوز حضور در دوره های پزشکی را دریافت نمود.

هزینه های تحصیل در کشور روسیه به صورت سالانه بین ۴ تا ۸ هزار دلار تخمین زده می شود. از همین رو روسیه به عنوان یکی از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور شناخته می شود. این کشور به واسطه کیفیت آموزشی به همراه شانس ورود به دوره های پزشکی انتخاب شده است. فلذا امکان تحصیل با هزینه های بسیار پایین تر وجود دارد.

با آشنایی از مزایای تحصیل در رشته پزکی در این کشور می توانید مقاله پزشکی در روسیه را مطالعه فرمایید.

پزشکی در آلمان

به طور حتم یکی از برترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی، کشور آلمان می باشد. تحصیلا در کشور آلمان رایگان می باشد و دانشجویان با پرداخت کم ترین هزینه های ممکن می توانند به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در این کشور بپردازند. وجود دانشگاههای برتر، شرایط زندگی ایده آل، اقتصاد پویا و شرایط کار پس از تحصیل، همگی سبب می گردد تا آلمان به عنوان هدفی ایده آل برای ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور انتخاب شود.

دوره های پزشکی در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می شود و دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان آلمانی قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش امتحان نمایند. با توجه به سختگیری های دولت آلمان برای ورود به رشته پزشکی، دانشجویان ایرانی در صورت قبولی در دانشگاه های ایران با شانس به مراتب بالاتری می توانند برای پزشکی در این کشور اقدام نمایند.

برای اطلاع از شرایط پزشکی در این کشور به مقاله پزشکی در آلمان مراجعه نمایید.

برترین دانشگاه های پزشکی جهان

برترین دانشگاه های پزشکی جهان

برترین دانشگاه های پزشکی در خارج از کشور در انحصار کشورهای آمریکا و انگلستان می باشد. در سایت های رتبه بندی همانند QS که سالانه لیست برترین دانشگاه های دنیا را منتشر می کنند، آمریکا با بیشترین نماینده به عنوان بهترین کشور برای دوره های پزشکی به شمار می رود. در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان در رشته پزشکی، پس از آمریکا، انگلستان با چهار نماینده در جایگاه دوم و سوئد فقط با یک دانشگاه در رتبه سوم قرار دارد.

کشورهای استرالیا، کانادا، سنگاپور، آلمان و ژاپن در این لیست قرار دارند. لازم به ذکر است که شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور متناسب با کشور انتخابی متفاوت می باشد و یک اصول و شرایط واحد را نمی توان برای همه کشورهای دنیا در نظر گرفت. در جدول زیر به برترین دانشگاه های پزشکی جهان اشاره شده است.

نام دانشگاه کشور رتبه در QS
Harvard University آمریکا ۱
University of Oxford انگلستان ۲
University of Cambridge انگلستان ۳
Stanford University آمریکا ۴
Johns Hopkins University آمریکا ۵
Karolinska Institutet سوئد ۵
(University of California, Los Angeles (UCLA آمریکا ۷
UCL انگلستان ۸
Yale University آمریکا ۹
Imperial College London انگلستان ۱۰

نتیجه گیری

با توجه به تقاضا های بسیار زیاد برای ورود به دوره های پزشکی در خارج از کشور، رقابتی در این خصوص وجود دارد. از همین رو دانشجویان با دانش زبان و رزومه علمی مناسب از شانس بالاتری برای تحصیل برخوردار می باشند. این بدین معناست که معدل، مدرک زبان و یا حتی قبولی در دانشگاه های ایران تاثیر بسزایی در شانس ورود به دانشگاه های برتر دنیا دارند.

دانشجویان قادر خواهند بود با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده و مدارک مورد نیاز، کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایند. کشورهایی همانند انگلستان، آمریکا، استرالیا و کانادا به عنوان بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل رشته پزشکی به شمار می روند. لازم به ذکر است که در صورت دانش زبان آلمانی می توان در کشور آلمان به ادامه تحصیل پرداخت.

انتخاب کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور به چه عواملی بستگی دارد؟ نظرات خود را از طریق دیدگاه سایت با ما به اشتراک بگذارید و یا برای بررسی شرایط موجود و انتخاب کشور صحیح با مشاوران موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید. مشاورین آریاناپارس به صورت رایگان اطلاعات جامع کشورهای مختلف را برای شما بازگو می نمایند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *