info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی

شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی با سایر رشته های تحصیلی متفاوت می باشد. دانشجویان برای ورود به دوره های پزشکی موظف به فراهم آوردن مدارک به خصوص و شرکت در آزمون های ورودی در این کشور می باشند. رشته پزشکی به عنوان یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در کشور کره جنوبی به حساب می آید. از همین رو سالانه دانشجویان زیادی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می نمایند.

دوره های پزشکی در کره جنوبی به صورت معمول بین ۶ تا ۷ سال به طول می انجامد. این دوره های آموزشی شامل سه بخش ۲ سال است که دانشجویان با سپری کردن آن موفق به دریافت مدرک پزشکی می شوند. در دو سال اول دانشجویان دروس مرتبط با دوره کارشناسی را سپری می نمایند. دو سال دوم دروس مرتبط با علوم پایه و دو سال آخر به دروس بالینی اختصاص پیدا کرده است.

دوره های پزشکی در کره حنوبی به زبان های کره ای و انگلیسی ارائه می گردد. این نکته بدین معناست که در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، پس از گذشت ۲ سال موظف به یادگیری زبان کره ای می باشید. شایان ذکر است که دوره های زبان کره ای در حین تحصیل در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد و دانشجویان برای سهولت تحصیل قادر خواهند بود تا این دوره های زبان را پشت سر بگذارند.

نحوه ورود به دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

نحوه ورود به دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

نحوه وورد به دوره های پزشکی در کره جنوبی با اتمام ۱۲ سال تحصیل در کشور مبدا شروع می شود. دانش آموزان در صورت اخذ مدرک دیپلم در رشته های تجربی و ریاضی مجوز حضور در دانشگاه های پزشکی کره جنوبی را دریافت می نمایند. دانشجویان به در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای ورود به دوره های پزشکی در کره جنوبی موظف به شرکت در آزمون MEET می باشند.

در این آزمون که سه مهارت زبان، زیست و شیمی دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد، به عنوان آزمون ورودی دوره پزشکی در کشور کره به شمار می رود. از همین رو کسب نمره ایده آل در آزمون MEET به عنوان شرط ورود به دوره های پزشکی قلمداد می شود. لازم به ذکر است که آزمون MEET به زبان کره ای برگزار می شود.

دانشجویان در صورت ارائه مدرک کارشناسی در دوره های علوم پایه مجوز حضور در دوره های پزشکی کره جنوبی را دریافت می نمایند. این دسته از دانشجویان با سیستم تطبیق مدرک قادر خواهند بود برای این دوره های تحصیلی اقدام نمایند. طبق سیستم آموزشی حاکم بر کشور کره جنوبی، باز زمانی پزشکی برای این دسته از دانشجویان از ۶ سال به ۴ سال کاهش پیدا می کند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی

تحصیل در رشته پزشکی با فراهم آوردن مدارک مشخص شده ای، امکان پذیر می باشد. دانش آموزان با اتمام ۱۲ سال تحصیل و دانشجویان در صورت اخذ مدرک کارشناسی قادر خواهند بود برای این دوره های تحصیلی در کشور کره جنوبی اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی را می توان متناسب با مرکز انتخابی مورد نظر تعیین نمود ولی از مهم ترین مدارک کورد نیاز می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  1. مدارک هویتی
  2. سوابق تحصیلی
  3. شرکت در آزمون های مورد نیاز
  4. مدرکی دال بر تسلط زبان کره ای یا انگلیسی
  5. گواهی سلامت و عدم سوپیشینه
  6. تمکن مالی
شرایط تحصیل تخصص پزشکی در کره جنوبی

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در کره جنوبی

دو دسته از افراد برای اخذ مدرک تخصص برای کشور کره جنوبی اقدام می نمایند. گروه اول پزشکانی می باشند که مدرک تحصیلی خود را در سایر کشورهای دنیا اخذ نموده اند. پزشکان ایرانی برای تحصیل در دوره های تخصص موظف به تایید مدارک تحصیلی خود در این کشور می باشند. پروسه تایید مدارک در کره جنوبی به صورت میانگین در حدود ۲ سال به طول می انجامد. همچنین دانش زبان کره ای برای ادامه تحصیل در کره جنوبی الزامی می باشد.

دسته دوم دانشجویانی که دورههای پزشکی را در این کشور سپری کرده اند. این دسته از پزشکان در صورت دانش زبان کره ای و تایید یک استاد راهنما قادر خواهند بود برای هر یک از تخصص هایی که در ذیل به آنها اشاره می شود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که طول دوره های تخصص در کشور کره جنوبی متناسب با تخصص انتخابی بین ۲ تا ۴ سال به طول می انجامد.

  1. بیهوشی: مراقبت کامل از بیمار قبل، در حین و بعد از جراحی
  2. قلب و عروق: با اختلالات و ناهنجاری های قلب و سیستم گردش خون مقابله می کند.
  3. عصب شناسی: با اختلالات مغز، نخاع و اعصاب برخورد می کند.
  4. زنان و زایمان: از سلامت اندام های تولید مثل زنان و مدیریت بارداری مراقبت می کند.
  5. ارتوپدی: اصلاح اختلالات سیستم اسکلتی که شامل ساختارهای ستون فقرات، عضلات و رباط ها است.
  6. پاتولوژی: علل و اثرات بیماری ها از جمله معاینه آزمایشگاهی، تشخیص و پزشکی قانونی
  7. اطفال: مراقبت های پزشکی از نوزادان، کودکان و نوجوانان
  8. روانپزشکی: با اختلالات ذهن، عواطف و رفتار مقابله می کند.
  9. عمل جراحی: استفاده از تکنیک های ابزاری برای بررسی و معالجه بیماری ها
هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی

هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی ملزم به پرداخت هزینه می باشند. میزان هزینه های تحصیل در دانشگاه های کره متناسب با نوع مراکز ارائه دهند بین ۳ تا ۷ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بین ۳ تا ۴ هزار دلار و در دانشگاه های خصوصی بین ۵ تا ۷ هزار دلار در سال در نظر گرفته می شود.

دانشجویان به همراه هزینه های تحصیل در کره جنوبی موظف به پرداخت هزینه های زندگی در این کشور می باشند. میزان هزینه های زندگی به شهر انتخابی و سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. متوسط هزینه های زندگی در کره جنوبی ماهانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار محاسبه می گردد. هزینه های زندگی در این کشور شامل اجاره مسکن، حمل و نقل، رفت و آمد و هزینه های جاری روزانه می شود.

دانشجویان برای تحصیل در کره جنوبی می بایست نامه تمکن مالی از بانک که معادل یک سال زندگی و تحصیل در این کشور می باشد، به سفارت ارائه دهند. لازم به ذکر است که دانشجویان ممتاز با ارائه سوابق علمی قادر خواهند بود برای بورسیه های تحصیلی در این کشور اقدام نمایند. همچنین با حق کارهای دانشجویی می توان بخش اعظمی از هزینه های تحصیل و زندگی در کره جنوبی را تامین کرد.

برترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

برترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

در حال حاضر ۲۰ دانشگاه پزشکی کره جنوبی در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. از این تعداد عنوان شده، ۱۰ دانشگاه در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. این رتبه بندی که توسط سایت QS صورت گرفته است، فاکتورهایی همچون کیفیت آموزشی، امکانات، رضایتمندی دانشجویان و اساتید دانشگاه ها مورد اهمیت می باشد. از همین رو دانشجویان با تحصیل در این کشور قادر خواهند بود تا از برترین فرصت های آموزشی بهره مند شوند. در میان این تعداد، دانشگاه ملی سئول با رتبه ۳۳ به عنوان برترین دانشگاه کشور کره جنوبی در زمینه پزشکی به شمار می رود. در ادامه به به برترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی اشاره می شود.

  1. Seoul National University
  2. Sungkyunkwan University(SKKU)
  3. Yonsei University
  4. Korea University
  5. Hanyang University
  6. Kyung Hee University
  7. The Catholic University of Korea
  8. University of Ulsan
  9. Chung-Ang University (CAU)
  10. Ewha Womans University

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

۱. Ajou University
۲. Chonbuk National University
۳. Chungbuk National University
۴. Chonnam National University
۵. Chung-Ang University
۶. Chungnam National University
۷. Dankook University
۸. Ewha Womans University
۹. Gachon University of Medicine and Science
۱۰. Hallym University
۱۱. Hanyang University
۱۲. Inha University
۱۳. Inje University
۱۴. KAIST University
۱۵. Kangwon National University
۱۶. Konkuk University
۱۷. Korea University
۱۸. Kyung Hee University
۱۹. Kyungpook National University
۲۰. Pohang University Science &Technology
۲۱. Pusan National University
۲۲. Seoul National University
۲۳. Sungkyunkwan University(SKKU)
۲۴. The Catholic University of Korea
۲۵. University of Ulsan
۲۶. Wonkwang University
۲۷. Yeungnam University
۲۸. Yonsei University

مزایای تحصیل پزشکی در کره

بسیاری از دانشجویان بین المللی با تمایل به مهارت های بیشتر و توسعه مشاغل، تحصیل پزشکی در کره جنوبی را انتخاب می نمایند. زمینه پزشکی در کشور کره حنوبی پیشرفته است و دانشجویان در معرض جدیدترین تکنیک های پزشکی جهان قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، دولت کره بسیار علاقه مند به بهبود و به روزرسانی برنامه درسی برای رسیدن به روند جهانی است. کره در مقایسه با سایر کشورهای منطقه دارای مزایای متعددی است که تعداد کمی از کشورها از آن برخوردار هستند. در ادامه به برترین مزایای تحصیل دوره پزشکی در کره جنوبی اشاره می شود.

کیفیت بالای آموزش

کره جنوبی دارای یک محیط یادگیری ایده آل و هوشمند با ابتکاری ترین تجهیزات پزشکی و امکانات در جهان است. همچنین تعداد بالایی از دانشگاه های این کشور در میان برترین دانشگاهه ای دنیا جای دارند. کیفیت آموزش کره در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی همیشه پیشرو است. لازم به ذکر است که مدارک کره ای در سراسر جهان شناخته شده است و مورد استقبال بسیاری از کشورهای دیگر قرار گرفته است. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها و کالج های پزشکی در کره جنوبی، در بسیاری از کلینیک های پزشکی پیشرو با حقوق های مناسب مورد استقبال قرار خواهید گرفت.

حق کار دانشجویی

یکی از برترین مزایای تحصیل پزشکی در کره جنوبی را می توان حق کار در نظر گرفته شده برای دانشجویان در نظر گرفت. دانشجویان برای کسب مهارت های بالاتر و تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کره حنوبی قادر خواهند بود تا به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به تحصیل باشند. دانشگاه ها و کالج های کره نیز شرایطی را برای دانشجویان ایجاد می کنند تا تجربه عملی را کسب نمایند. ترکیبی از تمرین و تئوری به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت ها و تجربیات بیشتری را در دنیای واقعی کسب کنند.

هزینه های معقول تحصیل و زندگی

هزینه های معقول تحصیل و زندگی

کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و یکی از مراکز مالی برتر جهان است. در دوران رکود اقتصادی نسبتاً آسیب ندیده و دارای رشد سریع اقتصادی بوده و آن را به مکانی امیدوار کننده برای زندگی، کار و تحصیل تبدیل کرده است. از دیگر مزایای تحصیل پزشکی در کره جنوبی می توان به هزینه های پایین زندگی و تحصیل در این کشور اشاره کرد. دانشجویان بین المللی با پرداخت هزینه های بسیار معقول برای تحصیل بین ۵ تا ۷ هزار دلار در سال در برترین مراکز آموزشی این کشور به تحصیل بپردازند.

نتیجه گیری

کره جنوبی به عنوان یکی از برترین کشورهای آسیایی برای تحصیل در رشته پزشکی شناخته می شود. هزینه های پایین زندگی و تحصیل، وجود و حضور دانشگاه های برتر دنیا و فرصت های کاری در نظر گرفته شده برای پزشکان همگی سبب می گردد تا سالانه علاقه مندان زیادی برای ادامه تحصیل پزشکی این کشور را انتخاب نمایند و از امکانات پیشرفته این کشور بهره مند شوند.

با توجه به مطالب عنوان شده، پزشکی در کره جنوبی به شما این امکان را می دهد تا در سایر کشورهای برتر دنیا به ادامه تحصیل و یا کار بپردازید. لازم به ذکر است که بزرگترین چالش پیش روی دانشجویان، یادگیری زبان کره ای می باشد. دانشجویان برای موفقیت و یا حتی تکمیل این دوره های آموزشی ملزم به یادگیری آن می باشند.

نظرات و دیدگاه های خود در خصوص تحصیل در دوره جنوبی را با ما به اشتراک بگذارید. برای بررسی شرایط و اطلاع از چگونگی اقدام برای دوره های پزشکی در کره جنوبی با مشاورین آریاناپارس در ارتباط باشید. همچنین می توانید با اعلام ویژگی های مورد نظر، کشور ایده آل و متناسب را با مشورت از این عزیزان انتخاب نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    ۲ دیدگاه در “تحصیل پزشکی در کره جنوبی

    1. ..... گفت:

      سلام این هزینه دانشگاه سالانه است؟ یا هر ترم و اینکه چند ترمه؟

      1. آریاناپارس گفت:

        سالانه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *