info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

تحصیل کارشناسی در سوئد

تحصیل کارشناسی در سوئد

شرایط تحصیل کارشناسی در سوئد

سوئد از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد، که به لطف شرایط اقتصادی ایده آل، امکانات آموزشی و رفاهی قابل توجه، دانشگاه های معتبر، ثبات اقتصادی و سیاسی و … از بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی برخوردار است. از این رو تحصیل کارشناسی در سوئد علاوه بر پیشرفت تحصیلی چشمگیر و ارتقای سطح علمی به عنوان یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به سوئد محسوب می شود.

سوئد از معدود کشورهای اروپایی محسوب می شود که در دوره کارشناسی بسیاری از رشته های درسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد، از این رو برای تحصیل کارشناسی در سوئد افراد می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی مشغول به تحصیل شوند،

هزینه تحصیل کارشناسی در سوئد برای شهروندان این کشور رایگان خواهد بود، ولی دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه می باشند، البته اگر دانشجویان بین المللی به زبان سوئدی مشغول به تحصیل شوند در برخی از دانشگاه های سوئد می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

دوره تحصیلی مقطع کارشناسی در سوئد بین ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد، دانشجویان در این دوره می بایست ۱۸۰ واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند. از سوی دیگر افرادی که مدرک زبان ندارند نیز می توانند با شرکت در دوره های زبان در کشور سوئد و دریافت مدرک مورد نیاز وارد دانشگاه شوند.

ولی با توجه به افزایش هزینه ها و از همه مهمتر کاهش شانس دریافت ویزای تحصیلی توصیه می شود ابتدا مدرک زبان مورد نیاز را دریافت نمایید و سپس اقدام کنید. در ادامه این مطلب با شرایط و هزینه های تحصیل مقطع کارشناسی در سوئد بیشتر آشنا خواهیم شد.

هزینه های دوره کارشناسی در سوئد

هزینه های دوره کارشناسی در سوئد

بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای تحصیل در خارج از کشور هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد خواهد بود، تا قبل از ترم پاییز سال ۲۰۱۱ تحصیل در سوئد برای دانشجویان بین المللی رایگان بود، ولی با توجه به بازنگری در قوانین آموزشی و مخارج مربوط به تحصیل از این تاریخ به بعد کلیه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سوئد ملزم به پرداخت شهریه شدند.

هزینه های تحصیل کارشناسی در سوئد بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر مسلماً هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی سوئد نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور به مراتب بیشتر است. به طور کلی هزینه های سالیانه تحصیل کارشناسی در سوئد بین ۵ الی ۷ هزار یورو خواهد بود.

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی

برای دریافت پذیرش تحصیلی در سوئد مراحل مشخصی وجود دارد، دانشجویان بین المللی که قصد دارند دوره کارشناسی را در کشور سوئد سپری نمایند، در اولین قدم با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر خود و جمع آوری اطلاعات کامل در مورد دانشگاه های سوئد، دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر در قدم بعدی دانشجویان با کسب اطلاعات کامل در مورد پیش نیاز های لازم جهت دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر مدارک مورد نیاز را تهیه نمایند، معمولاً مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئد شامل رزومه تحصیلی، مدرک زبان، رسید پرداخت شهریه دانشگاه و … می باشد. پس از ارائه مدارک مورد نیاز و تایید فرد از سوی دانشگاه مورد نظر امکان دریافت نامه پذیرش از دانشگاه وجود خواهد داشت. در واقع مراحل دریافت پذیرش تحصیلی در سوئد به شرح ذیل می باشد.

  • انتخاب دانشگاه مورد نظر
  • کسب اطلاعات در مورد پیش نیاز های لازم برای دریافت پذیرش
  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • پرداخت شهریه یا پیش پرداخت به دانشگاه
  • دریافت نامه پذیرش
مزایا تحصیل لیسانس در سوئد

مزایا تحصیل لیسانس در سوئد

بدون تردید سوئد از معتبرترین دانشگاه ها در حوزه اسکاندیناوی و حتی اروپا برخوردار است. علاوه بر اعتبار بالای نظام آموزشی سوئد دانشگاه های این کشور به پیشرفته ترین و مدرن ترین امکانات آموزشی و رفاهی مجهز می باشند.

علاوه بر این سوئد به واسطه شرایط اقتصادی ایده ال، نرخ بیکاری بسیار کم، سرانه درآمد فردی بالا و… از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردار می باشد. از این رو تحصیل در سوئد علاوه بر پیشرفت تحصیلی و ارتقای سطح علمی تجربه هیجان انگیز و لذت بخش از زندگی در یکی از بهترین کشورهای جهان همراه با بالاترین سطح کیفیت زندگی را در اختیار افراد قرار می دهد.

از سوی دیگر امتیازاتی نظیر اجازه کار حین تحصیل، اجازه داشتن همراه (برای دانشجویان متاهل) و از همه مهمتر امکان اخذ اقامت دائم و حتی تابعیت سوئد پس از اتمام تحصیل تنها بخشی از مزایای تحصیل در سوئد خواهد بود. به طور کلی تحصیل در سوئد مزایای بی شماری را در پی دارد که در این بخش از مطلب با ۳ مورد از مهم ترین آنها آشنا خواهیم شد.

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اسکاندیناوی

قطعاً دانشگاه های سوئد به لطف اعتبار بسیار بالا، شیوه های نوین آموزشی و امکانات آموزشی و رفاهی ایده آل در سطح بین المللی بسیار معتبر و شناخته شده می باشند، از این رو تحصیل دوره کارشناسی در دانشگاه های معتبر سوئد می تواند مسیر بسیار مناسبی برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر و بازار کار کلیه کشورهای مطرح جهان باشد.

علاوه بر این هزینه های تحصیل در دانشگاه های سوئد به نسبت امکانات آموزشی و رفاهی و اعتبار دانشگاه های این کشور بسیار مناسب می باشد، در واقع دانشجویان بین المللی با تحصیل در دانشگاه های سوئد ترکیبی از بالاترین کیفیت آموزش و کمترین هزینه را در اختیار خواهند داشت.

موقعیت های شغلی متعدد

موقعیت های شغلی متعدد

به طور کلی کلیه کشورهای حوزه اسکاندیناوی به لطف شرایط اقتصادی ایده آل، ثبات اقتصادی و سیاسی، سرانه درآمد فردی قابل توجه، امکانات رفاهی و اجتماعی مناسب و… از بالاترین شاخص ها و استانداردهای زندگی برخوردار می باشند. در بین کلیه کشورهای حوزه اسکاندیناوی سوئد دارای پایین ترین نرخ بیکاری و بالاترین سرانه درآمد فردی است.

این آمار نشانگر موقعیت های شغلی بسیار فراوان و سرانه درآمد فردی بالا در سوئد است، با توجه به این موضوع سطح رفاه اجتماعی و برابری قدرت خرید در سوئد با بسیاری از کشورهای اروپایی به هیچ عنوان قابل قیاس نیست. از این رو دانشجویان بین المللی چه در زمان تحصیل و چه پس از اتمام دوره تحصیلی خود در سوئد به راحتی می توانند مشغول به کار شوند.

امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت سوئد

شاید به جرات بتوان گفت مهم ترین مزیت تحصیل در سوئد علاوه بر تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا و بهره مندی از امکانات رفاهی و اجتماعی ایده آل، امکان اخذ اقامت دائم سوئد پس از اتمام دوره تحصیلی است.

با توجه به قوانین مهاجرتی سوئد دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی خود در صورتیکه وارد بازار کار در این کشور شوند می توانند پس از مدتی برای دریافت اقامت دائم و تابعیت سوئد اقدام نمایند.

مشکلات تحصیل کارشناسی در سوئد

معایب تحصیل کارشناسی در سوئد

مطمئناً تحصیل کارشناسی در سوئد علی رغم مزایای بی شماری که در پی دارد، چالش هایی را نیز به همراه خواهد داشت. البته مزایای تحصیل کارشناسی در سوئد به حدی است که ارزش رویارویی با چالش های موجود را قطعاً خواهد داشت. شاید چالش های تحصیل در سوئد از دید افراد مختلف کمی متفاوت باشد، ولی به طور کلی چالش های اصلی تحصیل کارشناسی در سوئد به شرح ذیل می باشد.

یادگیری زبان سوئدی

مسلماً آشنایی و تسلط به زبان سوئدی برای دانشجویان بین المللی جهت ورود به اجتماع و برقراری ارتباط با افراد جامعه در سوئد به منظور انجام امور روزمره یا ورود به بازار کار بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر یادگیری زبان سوئدی علاوه بر پشتکار و تمرین مداوم امری زمانبر خواهد بود. از این رو یکی از چالش های جدی دانشجویان سوئدی برای پیشرفت در این کشور یادگیری زبان سوئدی خواهد بود.

هزینه های نسبتاً بالای زندگی در سوئد

به طور کلی هزینه های زندگی در اغلب کشورهای حوزه اسکاندیناوی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپای بیشتر می باشد، از این رو تامین هزینه های زندگی در سوئد از دیگر چالش های موجود برای تحصیل در این کشور است.

البته با توجه به اجازه کار حین تحصیل و امکان دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجویان بین المللی می توانند حداقل بخش اعظمی از هزینه های زندگی در سوئد را تامین نمایند. ولی اساساً تامین هزینه ها بالای زندگی در سوئد از دیگر چالش های بزرگ دانشجویان بین المللی در سوئد می باشد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

کشور سوئد به لطف دانشگاه های بسیار معتبر و امکانات آموزشی، رفاهی و اجتماعی ایده ال همواره در بین بهترین کشورهای جهان در زمینه جذب دانشجویان بین المللی قرار دارد، از سوی دیگر امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور از طریق مهاجرت تحصیلی، تحصیل در سوئد را به یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور تبدیل نموده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *