مهاجرت تحصیلی

تحصیل در کشور تایلند

شرایط تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند در مقایسه با کشورهای هم جوار خود مثل مالزی و سنگاپور ارزان تر می باشد و باید گفت که این کشور در راه پیشرفت در زمینه تحصیلات پیشرفت چشمگیری داشته است.

اکثر دانشگاه های تایلند مثل بانکوک دارای رتبه های جهانی می باشند که در صورت تحصیل در آنها می توانید ابتدا یک ویزا ۳ ماهه دریافت کنید و سپس بصورت سالیانه آن را تمدید کنید.

این روش از مطمئن ترین روش ها برای دریافت اقامت موقت است البته به شرط اینکه بتوانید در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور تحصیل کنید، قابل ذکر است که مدرسه های زبان انگلیسی در این کشور وجود دارند که می توانید برای گذراندن دوره زبان در آنها هم اقدام کنید ولی این مدارس به علت خصوصی بودن گران هستند به عنوان مثال برای یک ترم ۲۵ هزار بت هزینه دارند.

شما می توانید در موسسات زبان تایلندی نیز ثبت نام کنید ولی در نظر داشته باشید که در تایلند ویزای تحصیلی مجوزکار به حساب نمی آید و برای کار کردن نیاز به اجازه کار دارید. برای دریافت این ویزا باید با ویزای توریستی وارد تایلند شوید و پس از ثبت نام در دانشگاه و یا موسسه زبان شرایط مربوط به ویزا را دریافت کنید و به ایران بازگردید، به سفارت تایلند بروید و تقاضای ویزای ۳ ماهه کنید و پس از اینکه وارد تایلند شوید جهت تمدید آن اقدام کنید.

دانشگاه ها و نظام آموزشی تایلند

ما در ایران کشور تایلند را به عنوان یک کشور توریستی می شناسیم در حالی که اتخاذ سیاست های اقتصادی مناسب در این کشور و موارد دیگر موجب شده است که این کشور در ۴ دهه گذشته بتواند به سطح بالایی از اقتصاد برسد بخش بزرگی از این کشور از بخش کشاورزی به صنعتی تبدیل شده است.

و این مسئله خود در رشد اقتصادی کشور بسیار تاثیر داشته است. این کشور در حال حاضر دومین تولیدکننده خودروهای پیک آپ، سومین صادرکننده شکر در جهان به بزرگترین تولید کننده جهانی قطعات کامپیوتر در جهان، از بزرگترین صادرکنندگان جهانی پوشاک در حال حاضر می باشد.

مزایای تحصیل در کشور تایلند

لازم است بدانید که بهترین دانشگاه بین کشورهای هند، مالزی، فیلیپین و تایلند در بانکوک می باشد. نکته قابل ذکر هزینه های بسیار پائین این کشور در زمینه تحصیل می باشد. دانشگاه های این کشور بسیار کم هزینه تر از بسیاری از کشور های جهان می باشد و از لحاظ هزینه های زندگی نیز، یک دانشجو می تواند با هزینه های کمی در این کشور زندگی کند.

قابل ذکر است که هم اینک در تایلند بیش از ۵۰ دوره به زبان انگلیسی ارائه می شود و بنا بر سایت QS که از معتبرترین سایت های معرفی رتبه دانشگاه ها در جهان می باشد که از بین ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان به ۱۵ دانشگاه اختصاص به تحصیل در تایلند دارد که خود آمار خوبی برای این کشور نسبت به کشورهای موجود در منطقه می باشد. دانشگاه هایی مثل دانشگاه چولا یا دانشگاه ماهیدول از بهترین دانشگاه های مالزی و هند نیز رتبه بهتری دارند.

یکی از مزایایی تحصیل در تایلند توانایی تحصیل دوگانه است. این بدان معنی است که افراد می توانند در صورتی که تمایل به تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند ولی شرایط ورود به این دانشگاه ها را ندارند می توانند با شرایط تحصیل دوگانه این فرصت را بخود بدهند. و پس از گذشتن نیمی از مدت زمان تحصیل خود به کشور سوم بروند.

این مسئله باعث می شود که افراد با پرداخت هزینه های کمتر بتوانند از یک دانشگاه معتبر اروپایی و یا آمریکایی مدرک خود را دریافت کنند.

مدارک لازم برای تحصیل در تایلند

دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند باید در زبان انگلیسی و یا زبان تایلندی مهارت داشتته باشند و حتما به محل تحصیل خود مدارک لازم برای اثبات مهارت خود را ارائه دهند تا بتوانند در دانشگاه های این کشور مشغول به تدریس شوند.

این مدارک ضروری شامل موارد زیر می شود:

  1. ارائه ی کپی مدرک شناسنامه و گذرنامه
  2. ارائه ی آخرین مدارک تحصیلی و ریزنمرات با ترجمه ی انگلیسی
  3. ارائه ی ۳ قطعه عکس ۴*۴ استاندارد
  4. ارائه ی کامل رزومه ی کاری و یا تحصیلی و سوابق دوره های آموزشی گذرانده شده.
  5. ارائه ی انگیزه نامه و یا هدف نامه از علت مهاجرت برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند ضروری است.
  6. اگر دانشجو دارای جوایز تحصیلی مرتبط با شرکت در جشنواره ها و المپیاد های مختلف علمی و تحقیقاتی است باید مدارک آن را به محل تحصیل خود ارائه دهد زیرا برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند موثر خواهد بود.
  7. تکمیل فرم های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی تایلند و ارائه به اداره ی مهاجرت این کشور.
  8. ارائه ی گواهی پذیرش دانشگاه مورد نظر

نکته ی مهم اینکه تمام مدارک شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد تا مورد پذیرش دانشگاه مورد نظر در تایلند قرار بگیرد.

  1. ارائه ی مدرک از معاینات پزشکی دانشجویان که بیانگر سلامت شما باشد.
  2. شما باید گواهی معتبری که نشان دهد شما شرایط سکونت در این کشور را به لحاظ پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل همچنین محل اقامت تان که می تواند خوابگاه و یا خانه ی دانشجویی باشد ارائه دهید.
  3. ارائه ی مدرک عدم سوء سابقه و جرایم کیفری به اداره ی پلیس کشور تایلند
  4. ارائه ی مدرک عدم سوء سابقه و جرایم کیفری به اداره ی پلیس کشور تایلند.

خوب است برای مهاجرت به این کشور قبل از درخواست اخذ ویزای تحصیلی تایلند برای سپری شدن بهتر فرایند تقاضای خود از کنسولگری این کشور با مشاوران و متخصصان در حوزه ی مهاجرت مشورت کنید.

اقامت پس از تحصیل در کشور تایلند

برخی از دانشجویان تمایل دارند برای استخدام در شغل مورد نظر و یا ادامه ی تحصیل در تایلند اقامت دائم داشته باشند ما در ادامه ی مطلب شما را با روش هایی که می توانید پس از پایان تحصیلات خود در این کشور سکونت داشته باشید آشنا خواهیم کرد:

اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری

اگر شما بتوانید با داشتن سرمایه ی کافی در پروژه ای مناسب سرمایه گذاری کنید و مراحل آن برای رسیدن به سود دهی بالا حداقل به مدت ۲ سال موفقیت آمیز پیش برود شما می توانید به دلیل این درخشش کاری از دولت این کشور مجوز اقامت دائم را کسب نمایید.

در کشور تایلند در واقع مجوزی تحت عنوان اقامت دائم وجود ندارد اما شما می توانید در صورت تمایل با سرمایه گذاری های سودآور و یا تاسیس و ثبت شرکت متناسب با حرفه ی مورد نظر خود اقامت موقت در این کشور داشته باشید و به واسطه ی مواردی که گفته شد هر سال اقامت خود را تمدید کنید.

متقاضیان برای دریافت ویزای موقت تایلند باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشند که قبل از درخواست خود حداقل به مدت ۳ سال در این کشور ساکن بوده باشند و همچنین دارای ویزای غیر مهاجر تایلندی باشند تا بتوانند برای اخذ ویزای اقامت موقت شان در این کشور اقدام کنند و مورد پذیرش این کشور واقع شود.

اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج

از دیگر روش های اخذ اقامت در این کشور پس از پایان دوره ی تحصیلی خود از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت تایلند را دارد است.

همچنین لازم است تا فرد بتواند توانایی خود در پرداخت هزینه های زندگی و محل سکونت مناسب را به دولت این کشور اثبات کند تا با تقاضای او مبنی بر اقامتش در این کشور موافقت شود.

کل دوره ی اعتبار ویزای تحصیلی فرد ۶ ماه پس از پایان دوره تحصیلات است بنابراین شما می توانید در این مدت به دنبال شغل مورد نظر خود باشید و با استخدام در این حرفه اقدام به اخذ ویزای کاری نمایید تا بتوانید به واسطه ی آن در این کشور اقامت دائم داشته باشید.

روش های دیگری نیز مانند تولد فرزند و پناهندگی برای اخذ اقامت در این کشور و تغییر نوع ویزای شما وجود دارد.

نکته

تایلند را می توان یکی از امن ترین کشورها در قاره آسیا دانست و مردم این کشور صبور، مهربان و بسیار مهمان نواز هستند. سرمایه گذاری در همچنین کشوری به دلیل پیشرفت های اقتصادی و توریستی هرچه بیشتر در این کشور بسیار مفید می باشد. شهریه دانشگاه ها و کالج ها در تایلند بالا نسبت و شما می توانید با پرداخت هزینه ها کمی حتی در مقایسه با کشور خودمان ایران، پائین تر، می توانید در دانشگاه های تایلند درس بخوانید.

بدانید که گرفتن اقامت با مبالغی کم از طریق کار و یا ثبت شرکت در تایلند امکانپذیر می باشد. این نکته را نیز باید دانست که ۱ دلار امریکا تقریباً برابر با ۴۰ بت تایلند می باشد و یا می توان گفت ۱ بت تایلند برابر با ۲۲۰ ریال ایران است.

در کل باید گفت که تعیین سقف هزینه ها در تایلند برای هر شخص نمی تواند عدد مشخصی داشته باشید زیرا که هر نفر باید مدتی را در این کشور بماند تا بتواند هزینه های خود را برآورده کند ولی در حالت کلی باید گفت که سقف هزینه ها در این کشور بسیار متعادل است.

قابل ذکر است که با توجه به راه های امتحان شده می توانید با ثبت شرکت و سرمایه گذاری هایی از این دست اقامت این کشور را به دست آورید.

ریجکتی ویزای تحصیلی تایلند

در ادامه ی مطلب به بررسی عواملی که ممکن است درخواست شما برای پذیرش در دانشگاه های تایلند ریجکت شود خواهیم پرداخت و شما می توانید با دقت به این موارد از رد تقاضای خود جلوگیری کنید:

  1. اگر مدارکی را که به دانشگاه ارائه می دهید ناقص و یا دارای اشکال باشد.

شما باید در ارائه ی مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند نهایت دقت را داشته باشید زیرا وجود هرگونه نقص و اشکال می تواند موجب ریجکت درخواست شما شود.

  1. عدم داشتن سرمایه کافی

دولت این کشور برای پذیرش درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیل در تایلند مدارک معتبری را برای اثبات تمکن مالی دانشجویان بین المللی می خواهد برای اینکه اطمینان حاصل کند که شما توانایی پرداخت مخارج زندگی و تحصیل خود را پس از مهاجرت به این کشور دارید.

  1. عدم رعایت قوانین کشور تایلند

این قوانین شامل موارد زیر است:

الف. اگر شما به مدت بیشتر از تاریخ اعتبار ویزای تحصیلی خود در این کشور بمانید.

ب. شما بدون داشتن مجوز برای کار یا تحصیل، مشغول به فعالیت و یا کار در کشور تایلند شوید.

  1. عدم ارائه ی مدارک کافی برای بازگشت به کشور مبدا می تواند از عوامل مهم برای ریجکت شدن درخواست شما باشد.
  2. تکمیل ناقص و یا اشتباه فرم های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی تایلند
  3. ارائه ی تقاضایی مبنی بر سکونت بیشتر از ۶۰ روز در این کشور

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در تایلند

  1. دانشگاه چولالونگ کورن از بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد.
  2. دانشگاه ماهیدول از معتبر ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در تایلند بشمار می رود که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه به تایلند مهاجرت می کنند.
  3. دانشگاه چیانگ مای از بهترین دانشگاه های تایلند به لحاظ ارائه ی خدمات آموزشی است.
  4. دانشگاه کاستسارت
  5. دانشگاه ماهاساراخام
  6. دانشگاه تاماسات
  7. شاهزاده دانشگاه سونگلا
  8. دانشگاه نرسوان
  9. دانشگاه بورافه
  10. دانشگاه صنعتی سوراناره
  11. دانشگاه رامخامهاگ
  12. دانشگاه بانکوک
  13. موسسه تکنولوژی آسیا
  14. موسسه آموزش عالی شریپاتوم
  15. دانشگاه فناوری سوراناری
  16. دانشگاه خون کائن

بهترین رشته ها برای تحصیل در تایلند

  1. بیزینس و تجارت از بهترین رشته ها برای تحصیل در تایلند است و دانشجویان بسیاری جذب این رشته ی پر درآمد می شوند.
  2. بهداشت و درمان از رشته های محبوب و جزو بهترین رشته های تحصیلی در تایلند است که بازار کار مناسبی در این کشور دارد.
  3. هنر و هنرهای زیبا از رشته های بسیار جذاب پر طرفدار در این کشور است و جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در تایلند به انتخاب دانشجویان است.
  4. پرستاری
  5. علوم زیستی و انسانی
  6. علوم کامپیوتر
  7. بازاریابی و مارکتینگ
  8. پرستاری
  9. مهندسی برق
  10. حسابداری
  11. روان درمانگر
  12. مربی قدرت و آمادگی ذهنی
  13. روانشناس شخصی
  14. روانشناسی
  15. متخصصان روابط عمومی
  16. برنامه ریز جلسات/رویداد ها
  17. افسران توسعه و برنامه ریز رسانه
  18. مدیر رسانه های اجتماعی
  19. متخصص منابع انسانی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *