اقامت

تمکن مالی اتریش

شرایط عمومی تمکن مالی اتریش

اتریش از جمله کشورهای تراز اول اروپا به شمار می آید که به واسطه شرایط اقتصادی ایده ال، امکانات رفاهی و اجتماعی قابل توجه و ثبات سیاسی از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردار می باشد، از این رو آمار مهاجرت به اتریش هر ساله با رشد چشمگیری همراه است. برای مهاجرت به اتریش روش های متنوعی وجود دارد، در این بین تمکن مالی اتریش از جمله روش های بسیار مناسب جهت مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم و حتی تابعیت اتریش می باشد.

توجه داشته باشید متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی تا زمانی که اقامت دائم خود را دریافت نکرده اند، (۵ سال پس از ورود) اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت، از این رو مهم ترین عامل در اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی ارائه مدارک و مستنداتی می باشد که اثبات نماید فرد متقاضی به واسطه درآمد حاصله از منابعی نظیر حقوق بازنشستگی، دریافت اجاره بهای ملک، سود سپرده بانکی، سهام بورس، اوراق بهادار و … توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و خانواده را دارد. اساساً شرایط اصلی و عمومی اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی به شرح ذیل می باشد.

  • اثبات وجود درآمد ثابت ماهیانه در ایران (با توجه به تعداد افراد خانواده)
  • بدون نیاز به داشتن دانش زبان (آلمانی، انگلیسی و…) در آغاز پروسه
  • بدون نیاز به سرمایه ‌گذاری یا راه‌اندازی کسب ‌و کار
  • نیاز به حضور و زندگی در کشور اتریش به جهت تمدید اقامت اروپایی شنگن
  • ثبت درخواست اقامت تنها در ابتدای ژانویه هر سال با سهمیه محدود
  • نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی در سال دوم اقامت

قوانین مهاجرت از طریق تمکن مالی اتریش

برای متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی ابتدا مجوز اقامت موقت ۱ ساله صادر می گردد، پس از اتمام این مدت برای تمدید مجوز اقامت شرایط مشخصی وجود دارد، که رعایت این شروط برای متقاضیان اخذ اقامت دائم اتریش الزامی خواهد بود. همانگونه که پیش تر ذکر گردید، متقاضیان اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تمکن مالی در زمان تمدید مجوز اقامت موقت خود ملزم به اثبات درآمد ماهیانه مورد نیاز خواهند بود.

از سوی دیگر اجاره یا خرید یک ملک مسکونی و داشتن آدرس واقعی در کشور اتریش الزامی است، طبق قوانین مهاجرتی اتریش برای تمدید مجوز اقامت موقت متقاضیان می بایست حداقل ۶ ماه از سال در کشور اتریش حضور داشته باشند، علاوه بر این موارد تحصیل فرزندان در مدارس اتریش نیز از دیگر مواردی محسوب می شود که تاثیر بسزایی در تمدید اقامت موقت افراد خواهد داشت.

قوانین دریافت اقامت دائم اتریش از طریق تمکن مالی

طبق قوانین مهاجرتی کشور اتریش متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی در ابتدا ویزای موقت ۱ ساله دریافت خواهند کرد، این ویزا در ۲ مرحله و هر مرحله به مدت ۱ سال تمدید می شود و پس از ۲ سال به مدت ۳ سال تمدید می شود و در نهایت پس از گذشت ۵ سال امکان اخذ اقامت دائم اتریش وجود خواهد داشت.

برای دریافت اقامت دائم اتریش از طریق تمکن مالی ۳ فاکتور اصلی وجود دارد، مهم ترین فاکتور اثبات درآمد ماهیانه به میزان مورد نظر خواهد بود، بر اساس قوانین مهاجرتی اتریش میزان درآمد مورد نیاز سرپرست خانواده جهت تمدید ویزای تمکن مالی سالیانه ۲۶ هزار یورو، همسر وی ۶ هزار یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۶ هزار یورو خواهد بود، از این رو سرپرست خانواده به منظور تمدید ویزای تمکن مالی و اخذ اقامت دائم اتریش می بایست اثبات نماید همواره از درآمد لازم برخوردار است. به عنوان مثال برای یک خانواده ۳ نفره اثبات درآمد سالیانه به میزان ۳۶ هزار یورو در سال الزامی خواهد بود.

فاکتورهای دیگری که در راستای اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تمکن مالی بسیار حائز اهمیت می باشند، تهیه مسکن و درواقع داشتن آدرس پستی واقعی در این کشور می باشد، همچنین برخورداری از بیمه پزشکی معتبر در کشور اتریش از موارد بسیار مهم در ارتباط با تمدید ویزا و دریافت اقامت دائم اتریش خواهد بود. به طور کلی برای دریافت اقامت دائم اتریش از طریق تمکن مالی شرط حضور در کشور اتریش و تحصیل فرزندان فرد متقاضی در این کشور به نوعی الزامی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

معمولاً برای مهاجرت به اتریش متقاضیان ملزم به ارائه مدارک مختلفی نظیر مدارک تحصیلی، سابقه کاری و… خواهند بود، ولی برای مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی نیازی به ارائه مدارک گوناگون نیست و افراد با اثبات تمکن مالی مورد نیاز می توانند برای اخذ اقامت دائم اتریش و تابعیت این کشور اقدام نمایند.

در واقع افراد متقاضی می بایست حداقل ۲۲ هزار یورو سرمایه در حساب شخصی خود داشته باشند، و اثبات نمایند ماهیانه حداقل بین ۲ الی ۳ هزار یورو درآمد خواهند داشت. البته میزان درآمد مورد نیاز بسته به تعداد افرا خانواده فرد متقاضی متغیر است. بر اساس محاسبات دولت اتریش سرپرست خانواده ۲۰۰۰ یورو، همسر وی ۵۰۰ یورو و هریک از فرزندان نیز ۵۰۰ یورو در ماه هزینه خواهند داشت. به عنوان مثال سرپرست یک خانواده ۳ نفره می بایست اثبات نماید ماهیانه ۳۰۰۰ یورو درآمد دارد.

هزینه اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

به صورت معمول هزینه های مورد نیاز برای اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش معطوف به میزان هزینه های وقت سفارت و ترجمه مدارک می شود. لازم به ذکر است که افراد برای اقدام از این روش موظف به ارائه تمکن مالی یک سال زندگی در کشور اتریش می باشند. میزان هزینه مورد نیاز برای ارائه بین ۸ تا ۱۰ هزار یورو تخمین زده می شود. در صورت تاهل و افزایش تعداد اعضای خانواده این میزان عنوان شده، افزایش می یابد.

مزایای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی اتریش

یکی از مهم ترین مزایای تمکن مالی اتریش عدم نیاز به انتقال سرمایه جهت سرمایه گذاری یا کارآفرینی در این کشور می باشد، در واقع متقاضیان تمکن مالی اتریش صرفاً با ارائه مدارک مربوطه در راستای اثبات درآمد ماهیانه مورد نیاز در ایران می توانند برای دریافت اقامت دائم و تابعیت اتریش اقدام نمایند.

بدون تردید مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی یکی از ایده ال ترین و کم هزینه ترین روش های اخذ اقامت دائم اتریش خواهد بود، تمکن مالی اتریش علاوه بر اینکه فرصت زندگی کردن در یکی از بهترین کشورهای جهان را در اختیار افراد قرار می دهد، مزایای بی شماری را در پی دارد که به شرح ذیل می باشد:

  • زندگی در کشوری با بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی
  • امکان تردد و اقامت ۳ ماهه بین کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزای
  • اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا بدون نیاز به سرمایه گذاری و انتقال سرمایه
  • فرصت سرمایه گذاری در یکی از امن ترین کشورهای جهان و کسب سود قابل توجه
  • تحصیل رایگان فرزندان
  • برخورداری از حقوق کامل شهروندی
  • امکان اخذ پاسپورت اتریشی
  • امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت اتریش برای کلیه افراد خانواده

نتیجه گیری

بدون تردید تمکن مالی اتریش از جمله ایده ال ترین و کم هزینه ترین روش های مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا می باشد، یکی از مهم ترین مزایای تمکن مالی اتریش عدم نیاز به سرمایه گذاری و انتقال سرمایه به این کشور خواهد بود، علاوه بر این زندگی در کشوری با بالاترین استانداردها، بهره مندی از حقوق شهروندی، تحصیل رایگان فرزندان و اخذ اقامت دائم و نهایتاً تابعیت کشور اتریش تنها بخشی از مزایای بی شمار تمکن مالی اتریش می باشد.

همانگونه که پیش تر در این مطلب ذکر گردید، برای مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی ظرفیت مشخصی وجود دارد، از این رو زمانبندی مناسب برای اقدام و آشنایی با پروسه اخذ ویزای اتریش از طریق تمکن مالی امری ضروری خواهد بود.

انتخاب راه صحیح و درست برای کسب اقامت اتریش، متناسب با شرایط افراد تعیین می گردد. لازم به ذکر است مشاوره با افراد آگاه در این خصوص، کمک شایانی به انتخاب راه و چگونگی به سرانجام رسیدن اقدام می نماید. مشاورین موسسه آریاناپارس آماده پاسخگویی به سوالات موجود و بررسی شرایط علاقه مندان مهاجرت به اتریش می باشند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    ۷ دیدگاه در “تمکن مالی اتریش

    1. حسين گفت:

      سلام
      وقتتون بخیر
      در اقامت تمکن مالی پس از تمدید دوتا یکسال که فرمودین سالی شش ماه باید حضور داشته باشیم در اتریش، ایا بعد از دریافت کارت اقامت سه ساله ( بعد از دو تا یکسال اول) در این مدت سه سال ، در هر سال چقدر باید حضور داشته باشیم که بتونیم بعد از اتمام این سه سال ، اقامت دائم اتریش رو بگیریم؟
      ممنون از پاسخگویی و سایت بسیار عالیتون

    2. حسن گفت:

      با سلام
      احتراما اینجانب مدرک داروسازی دارم و حدودا ۱۱سال سابقه کار/متاهل دارای ۲فرزند/۳ساله و ۱۳ساله و۳۸سال سن دارم.درخواست اقامت از طریق ثبت شرکت دارم.لطفا راهنمایی لازم را ارایه بفرمایید.
      متشکرم و درود

      1. مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزا از طریق ثبت شرکت شما باید یک شریک اتریشی داشته باشید که حداقل ۵۱ درصد سهام به نام او باشد، در این صورت یک ویزای ۳ ساله برای شما صادر می گردد که در صورت بازده مثبت کار، این ویزا تمدید می شود.

    3. مرتضی گفت:

      سلام
      برای ویزای اقامت از طریق تمکن مالی اتریش
      آیا میتوان بدون اقامت ۶ ماه در سال اقدام به اخذ ویزا کرد ؟ بقیه شرایط را دارا میباشم .
      من به اتفاق همسرم حداکثر میتوانیم ۲ ماه اقامت در چندین مرتبه ورود داشته باشیم .
      ممنونم از پاسخ شما .

      1. آریانا پارس گفت:

        سلام
        خیر در کمترین و راحتترین حالت باید بار اول را حتما ۶ ماه در اتریش اقامت کنید در غیر اینصورت نمیشود

    4. قاسم گفت:

      با سلام

      لطفا در خصوص هزینه وکالت از روش تمکن مالی توضیح بفرمایید که چه مقدار می باشد

      1. آریانا پارس گفت:

        لطفا با موسسه تماس حاصل کنید تا میزان هزینه ها شرح داده شود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *