info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

خرید ملک در اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

Residence in Spain through the purchase of property

به دنبال رکود اقتصادی کشور اسپانیا در سال های اخیر دولت این کشور اقدام به ارائه تسهیلاتی جهت کمک به شرایط اقتصادی کشور نموده است. این تسهیلات شامل خرید ملک در اسپانیا، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و … می باشد که در مقاله پیش رو، هدف بررسی دریافت اقامت دائم اسپانیا از طریق خرید ملک می باشد.

افرادی که سرمایه کافی برای خرید املاک برای مهاجرت به اسپانیا را داشته باشند قادر خواهند بود برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایند و از تمامی مزایای شهروندی این کشور بهره مند گردند و از آنجایی که کشور اسپانیا در اتحادیه اروپا قرار دارد اخذ اقامت دائم این کشور به معنای ورود به سایر کشورهای اروپائی می باشد.

خرید ملک در اسپانیا تضمینی بر اخذ ویزای بلند مدت این کشور برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده او می باشد، اقامت در اسپانیا مزایای اقامت در اتحادیه اروپا را به همراه دارد و مالک و همراهانش اجازه تحصیل و کار را در کشور اسپانیا خواهند داشت.

راه های خرید ملک در اسپانیا جهت اقامت

در حال حاضر دو روش برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک وجود دارد

خرید ملک به مبلغ ۵۰۰۰۰۰ یورو به بالا

مهاجرت از طریق سرمایه گذری با خرید ملک با مبالغ ۵۰۰۰۰۰ یورو به بالا که با نام ویزای طلایی نیز شناخته می شود از جمله روش های دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. در این بخش افراد بدون بهره گیری از هیچ گونه وام بانکی در بخش ملک سرمایه گذاری می نمایند.

خرید ملک می تواند به هر تعدادی با این مبلغ صورت گیرد که در مجموع خرید باید بالاتر از پانصد هزار یورو باشد. این روش از سرعت بالایی برخوردار است و فرد احتیاجی به حضور ۶ ماهه در کشور اسپانیا نخواهد داشت. در این روش افراد اقامت اتحادیه اروپا را نیز بدست خواهند آورد و امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شینگن نیز وجود خواهد داشت.

خرید ملک با متراژی به اندازه اعضای خانواده

در این روش متقاضی متناسب با تعداد اعضای خانواده خود ملکی را خریداری می نماید و قادر به استفاده از وام بانکی نیز می باشند. متراژ ساختمان در این روش اهمیت بیشتری نسبت به مبلغ پرداختی دارد. به عنوان مثال یک خانواده ۴ نفره به آپارتمانی به متراژ ۸۰ متر حداقل احتیاج دارد. مدت زمان لازم جهت اخذ این نوع اقامت ۱ تا ۳ ماه می باشد و اقامت اخذ شده از این طریق بدون اجازه کار می باشد یعنی متقاضی مورد نظر اجازه کار در کشور اسپانیا را نخواهد داشت.

بهترین شهرها برای خرید ملک در اسپانیا

همانطور که می دانید آب و هوای اسپانیا و طبیعت آن زبانزد خاص و عام است و برای ایرانیانی که در کشور خود چهار فصل را تجربه می کنند، اسپانیا یکی از بهترین گزینه ها برای خرید ملک در اروپا و زندگی می باشد. همین موارد باعث شده است تا بسیاری از افراد، از بین کشورهای اروپائی با کیفیتی که در این قاره وجود دارد اسپانیا را برای مهاجرت خود به طرق مختلف انتخاب نمایند.

مادرید

مادرید به عنوان پایتخت کشور اسپانیا یکی از بهترین شهرها برای خرید ملک می باشد چرا که هم به عنوان پایتخت از امکانات خوبی برخوردار است و هم جاذبه های دیدنی و خاطره انگیز بودن خیابان های آن، مادرید را به مکانی جذاب برای زندگی تبدیل کرده است.

طبق آمار کمیته اطلاعات اتحادیه اروپا، مادرید جزو امن ترین پایتخت های قاره اروپا محسوب می شود. خدمات درمانی در مادرید نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است و همچنین وجود مراکز علمی و آموزشی با کیفیت نیز می تواند فرزندانتان را در مسیر تحصیلی مطلوبی قرار دهد.

ماربیا

ماربیا شهری در منطقه کوستادل در اسپانیا می باشد که در گذشته تنها افراد مشهور و پولدار در این شهر زندگی می کردند ولی در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه در اختیار همه افراد قرار دارد.

زمین های گلف در ماربیا و زمستان ها و تابستان های دلپذیر هر کدام به جذابیت های این منطقه افزوده است، ماربیا در گذشته منطقه ای کوچک برای ماهیگیری بوده است که در حال حاضر به منطقه ای توریستی تبدیل شده است که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

جذابیت های توریستی، برندهای معروف دنیا، حضور چهره های سر شناس در این منطقه توریستی آن را به مکانی تبدیل کرده است که شاید با یک بار دیدنش علاقه مند به زندگی در آن شوید.

بارسلونا

بارسلونا پس از مادرید بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر اسپانیا می باشد که دومین مرکز تجاری اسپانیا نیز لقب گرفته است و دارای یکی از مجهزترین بنادر تجاری در اروپا می باشد.

وجود ورزشگاه نیو کمپ سالانه طیف گسترده ای از فوتبال دوستان را به سمت این شهر می کشاند تا به تماشای بازی تیم مورد علاقه خود یعنی بارسلونا بروند. همچنین فرودگاه این شهر از اعتبار خاصی برخوردار است و مراودات تجاری و صنعتی مهمی در این شهر صورت می گیرد.

بنابراین اگر به دنبال راه اندازی بیزینسی پس از خرید ملک در اسپانیا می باشید و یا به دنبال این هستید که فرزندانتان پس از اتمام تحصیل شرایط کاری بهتری داشته باشند، بارسلونا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک

برای دریافت اقامت از این طریق احتیاج به مدارکی دارید که پس از آماده سازی این مدارک می توانید برای انجام این کار اقدام نمایید. این مدارک را به اختصار عنوان می کنیم.

  • گواهی مبنی بر موجودی بانکی معادل ۵۰۰۰۰۰ یورو
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • ویزای توریستی ۳ ماهه
  • سند ملکی
  • گواهی آزمایش های پزشکی

برای دریافت راهنمائی بیشتر با خانه هایی که می توانید برای خرید انتخاب نمایید می توانید به وب سایت هایی مانند Spainhouse.net مراجعه کنید.

مزایا و معایب اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در کشورهای اروپائی را گاها می توان یکی از مطمئن ترین و سریع ترین روش های مهاجرتی دانست چرا که منجر به اقامت دائم در کشورهای اروپائی خواهد شد. در کنار مزیت های خرید ملک بسیاری از افراد این روش را مناسب ترین مسیر برای دریافت اقامت نمی دانند چند مزیت و معایب خرید ملک در اسپانیا را برایتان عنوان می کنیم تا با آگاهی بیشتری برای این پروسه مهاجرتی اقدام نمایید.

  • امکان سفر نا محدود به حوزه شینگن
  • گشایش حساب های بانکی و اخذ کارت های اعتباری
  • داشتن حق سکونت در کشور اسپانیا
  • امکان دریافت اقامت برای کشورهای حوزه شینگن
  • عدم نیاز به راه اندازی کسب و کار در کشور اسپانیا
  • امکان دریافت اقامت دائمی
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا
  • مالکیت صد در صد ملک به نام خریدار
  • سهولت در اخذ ویزای سایر کشورها
  • امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از ۱۰ سال
  • امکان زندگی در کشوری امن و زیبا با استانداردهای بالای زندگی

موارد بالا را می توان جزو مزایای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا دانست ولی هزینه های بالای لازم برای انجام این کار، عدم امکان به همراه بردن اعضای خانواده در سال اول، الزام به زندگی در کشور اسپانیا به مدت ۶ ماه و چالش های تبدیل ویزای مولتی اسپانیا به اقامت دائم را می توان از معایب اقدام از این روش دانست.

کشور اسپانیا به نسبت سایر کشورهای اروپائی شرایط جستجوی کار ضعیف تری دارند، بدین معنا که ممکن است نتوانید برای کار در اسپانیا شغل مورد نظرتان را بیابید، بنابراین اسپانیا را به عنوان مقصد کاری خود در نظر نگیرید بلکه باید بیزینسی را در این کشور راه اندازی نمایید تا به تمدید ویزای شما نیز کمک بیشتری شود.

فرایند دریافت اقامت از طریق خرید ملک

در فرآیند دریافت اقامت از طریق خرید ملک ابتدا ویزای ۳ ماهه توریستی دریافت خواهید کرد که در طی این مدت زمان می توانید اقدام به خرید ملک نمائید. پس از عقد قرار داد خرید ملک، باید از دفاتر اسناد رسمی نوبتی دریافت کنید و کدی موسوم به (NIE (Número de identidad de extranjero را از اداره پلیس درخواست کنید. این کد برای انجام اور مالیاتی و مالی در اسپانیا برای هر شخص حقیقی احتیاج می باشد.

همانطور که می دانید زمانی که اقدام به خرید ملکی نمایید بایستی استعلام هایی از شهرداری، اداره دارائی، اداره آب و اداره برق دریافت کنید تا در روز مقرر تمامی این مدارک را به دفتر اسناد رسمی تحویل دهید تا سند مورد نظر به نام شما ثبت شود.

پس از اتمام این مراحل سند ملک مورد نظر به نام شما ثبت خواهد شد و با ارائه مدارک لازم به سفارت اسپانیا می توانید اقامت ۱ ساله خود را دریافت کنید و پس از طی ۳ الی ۶ ماه به شما ویزای یک ساله مولتی داده خواهد شد.

پروسه دریافت اقامت از طریق ملک ممکن است بین ۱۰ الی ۱۵ ماه طول بکشد.

روش تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم

برای تمدید اقامت اسپانیا باید طی مدت ۵ سال ملک خریداری شده را حفظ نمایید و در هیچ بازه زمانی نباید کمتر از ۹۰ روز از ۱۸۰ روز را بیرون از اسپانیا زندگی کنید. تمدید ویزا سالانه اتفاق خواهد افتاد که با چالش هایی نیز همراه خواهد بود، صرفا به دلیل خرید ملک ویزای شما تمدید نخواهد شد بلکه باید برای دولت اسپانیا و اقتصاد کشور نیز منافعی را به ارمغان آورید.

پس از گذشت ۳ تا ۵ سال تمدید اقامت موقت، اقامت دائم به شما اعطا خواهد شد و پس از گذشت ۵ سال می توانید برای دریافت پاسپورت اقدام نمایید. همانطور که قبلا عنوان شد، تمدید اقامت در اسپانیا به سادگی اتفاق نمی افتد و باید علاوه بر خرید ملک نشان دهید که این اقدام شما برای دولت اسپانیا منافع دیگری را نیز در بر داشته است.

مجموعه آریاناپارس با همکاری وکلای مجرب در این زمینه و مشاورینی که در ساعات زیادی از روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند به شما توصیه می کند برای انجام هر پروسه مهاجرتی ابتدا با افراد با تجربه در این زمینه مشورت های مورد نیاز را داشته باشید تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *