info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

داروسازی در سوئد

تحصیل داروسازی در سوئد

داروسازی علم پیوند علوم انسانی و شیمی است. این علم با تولید و توسعه داروها، مطالعات پیرامون ایمنی بیماران و کارایی داروها مواجه است. در این مقاله اطلاعاتی را در زمینه داروسازی در سوئد به شما ارائه خواهیم کرد.

علوم مرتبط با داروسازی

شخصی که علاقه مند است در دوره داروسازی تحصیل کند می بایست در ابتدا مطالعاتی در زمینه علوم شیمی، زیست شناسی، فیزیولوژی و داروشناسی انجام دهد. پس از آشنایی و گذراندن دوره های عمومی شخص می تواند تخصص خاصی در زمینه شناخت داروهای جدید و شناخت بیماری ها را کسب کند.

با مطالعه در این زمینه فرد مهارتهایی از قبیل تجویزهای مختلف پزشکان، داروها، تجویز دارو، عمل های بالینی و چگونگی واکنش بدن به حالات مختلف را کسب خواهد کرد. به دلیل تقاضاهای بسیار زیاد ورود به رشته های داروسازی معمولا بسیار رقابتی است و از الزامات ورود به این رشته داشتن نمره بالا در دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات است.

تحصیل در سوئد

دانشگاه های سوئد عموما بر پایه علوم تحقیقاتی و ابداعات و تفکرات خلاقانه استوار است. کشور سوئد عموما دارای جامعه ای چند فرهنگی است و درهای آن معمولا بر روی دانشجویان بین المللی تحصیل در سوئد باز است.

داروسازی در سوئد

داروسازی به عنوان شاخه ای از رشته های پزشکی است. دوره های داروسازی درسوئد به صورت مقاطع لیسانس و فوق لیسانس است و محتوای این دوره ها اغلب با گذراندن دوره های آزمایشگاهی و عملی و همچنین با تحقیق و بررسی در زمینه تاثیر و ترکیب داروها و ابداع داروهای جدید همراه است. شهریه دانشگاه های سوئد بسته به اینکه خصوصی باشد یا دولتی کاملا متفاوت است.
داروسازی اغلب گرایش های متفاوتی دارد که فرد می تواند در آن زمینه تخصص خود را اخذ کند. گرایش هایی از قبیل:
داروشناسی: این گرایش اغلب مربوط به ارتباط و تاثیر دارو بر بدن و چگونگی جذب دارو و روش های تحویل دارو را در برمی گیرد.

میکروب شناسی و ایمن شناسی: میکروب شناسی مربوط به مطالعه موجودات میکروسکوپی است و گرایش ایمن شناسی مربوط به مطالعاتی پیرامون سیستم های ایمنی بدن و شناخت بیماری هاست.

توسعه دارویی: یکی دیگر از این گرایش ها توسعه دارویی است که مربوط به مباحثی پیرامون ساخت و ترکیب و در نهایت ایجاد دارویی جدید و شناخت فرایند های ساخت و تولید و تجارت دارو می باشد.

چند دانشگاه برتر داروسازی در سوئد

دانشگاه گوتنبرگ

این دانشگاه دارای حدود ۳۷۰۰۰ دانشجو است و به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های شمال اروپا محسوب می شود. این دانشگاه در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد. دانشگاه گوتنبرگ علاوه بر دوره های تحصیلی به زبان سوئدی دارای چندین دوره متفاوت به زبان انگلیسی است.

این دانشگاه با داشتن ۸ دانشکده و ۳۸ دپارتمان جزء دانشگاه هایی است که تنوع بسیار زیادی در رشته های تحصیلی دارد. این دانشگاه زیر نظر دولت اداره می شود اما هر دانشکده به طور مستقل قادر به اداره دانشکده ها می باشد.

دانشگاه امئو umea

این دانشگاه بزرگترین مرکز آموزش عالی در شمال سوئد است که دارای بیش از ۳۱۵۰۰ دانشجو ست. دانشگاه امئو دانشگاهی دولتی است که در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد. این دانشگاه دارای رتبه ۳۳۸ در دنیاست. دانشگاه امئو دارای چندین دانشکده است که در رشته ها و زمینه های متفاوت دانشجو می پذیرد.

کارولینزکا karolinska

دانشگاهی است که در استکهلم واقع شده است و در رشته های داروسازی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دوره های تحصیلی به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه از سال ۱۹۰۱ آغاز به کار کرد.

این دانشگاه دارای ۸۰۰۰۰ دانشجو ست که حدود ۵۰۰۰ نفر آنها بین المللی هستند. پس از فارغ التحصیلی بسیاری از دانشجویان می توانند جذب سازمان بهداشت جهانی، موسسه ملی علوم اعصاب، موسسه پزشکی محیطی لایبنیس و دیگر مراکز معتبر شوند.

دانشگاه چالمرز chalmers

طبق نظرسنجی عمومی صورت گرفته این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه سوئد شناخته می شود. این دانشگاه، دانشگاهی بسیار پیشرفته با برنامه های انگلیسی زبان شناخته شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۹در شهر گوتنبرگ که دومین شهر بزرگ سوئد است، تاسیس شد. این دانشگاه در رتبه بندی QS دارای رتبه ۱۲۸ است.

مشاغل و بازار کار

از بارزترین و مشهودترین مکانهایی که یک داروساز می تواند در آنجا مشغول شود، داروخانه است. البته ناگفته نماند که فارغ التحصیلان این رشته در مکان هایی مانند: آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، سازمان های دارویی، شرکت های داروسازی و … می توانند مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان این رشته در بخش تحقیقات نیز می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *