مطالب ویژه مهاجرت, مهاجرت

زندگی در ترکیه

زندگی در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت است که از آن به‌ عنوان پل ارتباطی بین آسیا و اروپا استفاده می ‌کنند. در واقع قسمت کوچکی از این کشور در اروپا واقع شده و با توجه به آب‌ و هوای بسیار خوب و فرهنگ غنی که دارد هرساله پذیرای مهاجران و گردشگران بسیار زیادی است.

این کشور با توجه به این‌ که مسافت بسیار کمی با ایران دارد گزینه بسیار مناسبی برای مهاجران ایرانی به شمار می ‌رود. با توجه به این که شرایط مناسب زندگی درترکیه و بودن راه های مهاجرتی مختلف متقاضیان زیادی برای سکونت این کشور را انتخاب می کنند‌

هزینه‌ها در این کشور نسبت‌ به سایر کشورهای دیگر بسیار پایین است ومی توان بدون دغدغه و در آرامش زندگی خوبی را برای خود تشکیل داد‌. تمامی مردم در ترکیه با هم رفتار مهربان و دوست‌ داشتنی دارند، به‌همین علت به‌ عنوان یکی از کشورهای جذاب و توریستی معرفی می ‌شود.

در ادامه‌ مطالب قصد داریم درمورد شرایط زندگی در ترکیه، امنیت در این کشور، مزایا و معایب زندگی و … اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

شرایط زندگی در ترکیه

بیشتر متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند معمولادانشجویان هستند و برای ادامه تحصیلات خود دانشگاه‌های این کشور را انتخاب می‌ کنند. در واقع درمورد تحصیل در ترکیه باید بگوییم که در این کشور ۳ نوع مدارس خصوصی، دولتی و بین‌المللی  وجود دارد که برای تحصیل در هر کدام از آن‌ها باید از شرایط خاصی برخوردار باشید.

ازطرفی دانشجویان می‌توانند با توجه به شرایطی که دارند بورسیه را از دانشگاه‌ های کشور ترکیه دریافت کنند. دانشجویان می‌توانند با هزینه‌های بسیار کمی در دانشگاه‌های کشور ترکیه تحصیلات خود را ادامه دهند، همچنین باید بگوییم هزینه زندگی در این کشور نسبت‌ به کشورهای دیگر  مقرون‌ به‌ صرفه تر می‌باشد.

در کشور ترکیه آزادی ادیان وجود دارد و افراد از هر مذهبی در این کشور سکونت دارند که تمامی افراد در کنار یکدیگر بدون هیچ مشکلی زندگی می ‌کنند. زبان مردم در این کشورترکی استانبولی می‌باشد که به زبان آذری شباهت بسیار زیادی دارد.

کیفیت زندگی در ترکیه

کیفیت زندگی در ترکیه

متقاضیانی که قصد سکونت در کشور ترکیه را دارد معمولا به‌دنبال پارامترها و خدماتی که این کشور ارائه می‌دهند هم هستند، به‌ عنوان مثال کیفیت زندگی در ترکیه یکی از مسائل مهمی است که هر فردی به آن توجه ویژه ای دارد.

درواقع این کشور در دهه های گذشته با پیشرفت بسیار زیادی مواجه بوده و کیفیت زندگی شهروندان آن بسیار بالا رفته است. با توجه به این‌که در مورد رفاه اجتماعی و زندگی نسبت‌به سایر کشور ها عملکرد بهتری از خود نشان داده است مهاجران زیادی تصمیم به سکونت در این کشور دارند‌

ترکیه از لحاظ شغل، آموزش، خدمات رفاهی،ارتباطات اجتماعی، آموزش و … از عملکرد مناسبی برخوردار است. یکی از معیارهایی که برای کیفیت زندگی در ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد سطح علم مردمان این سرزمین می‌باشد.

در واقع حدود ۴۰ درصد از افراد این کشور از مدرک دیپلم برخوردار هستند، همچنین امید به زندگی از موارد دیگری به شمار می‌رود که کیفیت زندگی در ترکیه را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

مشکلات زندگی در ترکیه

همان‌طوری‌که گفته شد کشور ترکیه یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجران می باشد که با توجه به فاصله کمی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار می ‌گیرد، اما بسیاری از مردم با سختی‌هایی‌هنگام زندگی در ترکیه مواجه خواهند شد.

یکی از مشکلات زندگی در ترکیه یادگیری زبان ترکی است، چرا که اگر به این زبان مسلط نباشید برای پیدا کردن کار هم با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد؛ بنابراین قبل‌از اقدام به مهاجرت باید حتمازبان ترکی را به‌ درستی یاد بگیرید.

هزینه‌ های بالای زندگی از دیگر مشکلات زندگی در ترکیه به شمار می‌رود که اگر از پشتوانه مالی خوبی برخوردار نباشید زندگی در آن‌ کا برای شما بسیار هزینه‌بر و عذاب‌ دهنده خواهد بود.

بسیاری از مهاجران هنگام رفتن به ترکیه از هیچ کس کمک نخواهند گرفت، بنابراین از شرایط و قوانین کشور ترکیههیچ‌گونه اطلاعی نخواهند داشت؛به همین علتبه‌راحتی سرمایه خود را از دست خواهند داد و به کشور خود بر می گردند.

کلاه‌ برداری افراد سودجو از مهاجران از دیگر مواردی است کهبسیاری از افراد با آن مواجه می شوند‌ در صورتی‌که راهنماییهای درستی را دریافت کنید و برای مهاجرت خودآگاهانه اقدام نمایید با عدم امنیت مالی مواجه نخواهید بود.

هزینه‌ های زندگی در ترکیه

از دیگر مواردی که هنگام زندگی در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید هزینه‌های مربوط به زندگی می‌باشد کهتصمیمات مختلف می‌تواند تأثیرات زیادی بر روی هزینه‌های زندگی شما در این کشور داشته باشد.

این هزینه‌ ها شامل هزینه محل سکونت، میزان نرخ تورم، توانایی خرید، میزان حقوق شما و …می‌باشد. یکی از کشورهای ارزانی که  می‌ توانید برای زندگی و ادامه تحصیل خود انتخاب کنید ترکیه است، اما اگر بر روی هزینه‌های خود مدیریت نداشته باشید سریعا  سرمایه خود را از دست خواهید داد و باید زندگی بدون کیفیت را در این کشور شروع کنید.

کیفیت زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر شاید در سطح پایینی قرار داشته باشد، اما باید بگویم نسبت‌به کشورهای دیگر خاورمیانه در سطح مطلوبی واقع شده است.

افرادی کهبه‌صورت مجردی در ترکیه سکونت دارند با هزینه‌های بسیار کمتری مواجه خواهند بود، حتی ممکن است هزینه‌های مربوط به اجاره ملک در این کشور برای بسیاری از افراد مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد، بنابراین مهاجران باید از تمامی هزینه‌ زندگی در ترکیه اطلاع داشته باشند.

تجربه زندگی در ترکیه

تجربه زندگی در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که شهرهای بزرگ را درون خود جای داده، بنابراین شما با مهاجرت به این کشورمی‌توانید با فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف آشنا شوید،به‌ خصوص اگر به زبان ترکی کاملا مسلط باشید می توانید با تمامی مردم ارتباط برقرار کنید.

با توجه به این‌کهجاذبه‌های گردشگری بسیاری در این کشور وجود دارد، می‌توانید نهایت لذت را از  تمامی مناطق کشور ترکیه ببرید،همچنین آب‌وهوای کاملا مشابهی به کشور ایران دارد، به طور کلی تجربه زندگی در ترکیه از لحاظ آب و هوایی کاملا مشابه های شهرهای ساحلی ایران می باشد.

مزایای زندگی در ترکیه

از مزایای زندگی در ترکیه این را می توان نام بردکه کشوری مهاجر پذیر است، بنابراین مردم احساس غریبی با یکدیگر نخواهند داشت. شاید حتی در این کشور بسیاری از افراد همشهریانخود را هم ملاقات کند و  می‌توانید با زندگی در این کشور با مردمان دیگر آشنا شوید، در نهایتدوستان جدیدی را برای خود بیابید.

لازم به ذکر است که بگوییم هزینه‌های مایحتاج روزانه نسبت‌به درآمد شما در این کشور کاملا منصفانه می ‌باشد. داشتن سیستم حمل‌و نقل ارزان، خدمات درمانی مناسب، مناطق گردشگری زیاد از دیگر مزایای زندگی در ترکیه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *