info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

سرمایه گذاری در اروپا

برای سرمایه گذاری در اروپا که با توجه به رشد روزافزون آمار مهاجرت به کشورهای اروپایی در راستای کنترل روند مهاجرتی هر ساله شرایط و قوانین سخت تری را در رابطه با امور مهاجرتی وضع می نمایند، در این بین سرمایه گذاری در اروپا یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به قاره سبز می باشد که از مزایایی فراوانی نیز برخوردار است.

در واقع سرمایه گذاری در اروپا با اهداف مختلفی صورت می گیرد، طی سالهای اخیر با توجه به بحران های مالی متعدد در سراسر جهان کشورهای اروپایی در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد رونق اقتصادی روش های متنوعی را برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ارائه می نمایند. در ادامه این مطلب با انواع روش ها و شرایط سرمایه گذاری در اروپا بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط سرمایه گذاری در اروپا

شرایط و قوانین سرمایه گذاری در هر یک از کشورهای اروپایی متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال در برخی از کشورهای اروپایی افراد به واسطه خرید ملک می توانند اقامت دائم خود را دریافت نمایند، در حالیکه در برخی دیگر از کشورهای اروپایی افراد فقط به منظور سرمایه گذاری اجازه خرید ملک را خواهند داشت، و امکان اخذ اقامت دائم وجود ندارد.

برای سرمایه گذاری در اروپا افراد با توجه به کشور مقصد و روش سرمایه گذاری مورد نظر به مدارک و میزان سرمایه مشخصی نیاز خواهند داشت. در حال حاضر خرید بیزینس و ثبت شرکت به واسطه حداقل سرمایه مورد نیاز و مزایایی که دارند از جمله پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در اروپا می باشند.

سرمایه گذاری در اروپا

Investment conditions in Europe

به طور کلی اغلب کشورهای اروپایی به واسطه ثبات سیاسی مناسب از نرخ تورم بسیار کمی برخوردار می باشند، از سوی دیگر امکان تجارت آزاد بدون محدودیت بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا باعث رونق اقتصادی و افزایش فعالیت های تجاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.

از سوی دیگر سیاست های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در راستای ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه گذاری و حمایت از فعالیت های تجاری باعث جذب سرمایه گذاران از سرتاسر جهان شده است. در حال حاضر اتحادیه اروپا با بیش از ۳۰ تریلیون دلار درآمد ناخالص داخلی در سال به محلی امن و ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل گردیده است. از این رو سرمایه گذاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا علاوه بر گسترش فعالیت های تجاری و پیشرفت شغلی امکان اخذ اقامت دائم و شهروندی اتحادیه اروپا را نیز برای متقاضیان فراهم می نماید.

روش های سرمایه گذاری در اروپا

با توجه به فضای امن برای سرمایه گذاری در اتحادیه و مزایای بی شماری که این روش مهاجرتی در پی دارد، هر ساله افراد بسیاری برای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری اقدام می نمایند. برای سرمایه گذاری در اروپا روش های متنوعی وجود دارد، البته قوانین و میزان سرمایه مورد نیاز در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا متفاوت خواهد بود. در این بخش از مطلب با انواع روش های سرمایه گذاری در اروپا بیشتر آشنا خواهیم شد.

لیست انواع روش های سرمایه گذاری در اروپا

  • سرمایه گذاری در خرید ملک
  • ثبت شرکت
  • خرید بیزینس فعال
  • خود اشتغالی
  • خود حمایتی
  • کار آفرینی
  • خرید سهام اوراق عرضه دولتی
  • سرمایه گذاری از طریق فرانچایز
سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اروپا

به طور کلی سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات همواره به عنوان یکی از کم ریسک ترین و سودآورترین روش های سرمایه گذاری در کلیه کشورهای جهان محسوب می شود. پس از بحران اقتصادی اروپا امروزه رشد املاک در کشورهای اتحادیه اروپا بسته به کشور و موقعیت ملک بین ۵ الی ۱۲ درصد در سال می باشد، حتی در برخی از شهرها و مناطق رشد سالیانه به ۱۵ درصد در سال نیز می رسد.

علاوه بر رشد سالیانه املاک در اروپا درآمد حاصله از اجاره ملک مورد نظر سود سرشاری از سرمایه گذاری در حوزه املاک را در پی خواهد داشت. البته لازم به ذکر است تنها در برخی از کشورهای اروپایی امکان اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک وجود دارد، و در برخی دیگر از کشورهای اروپایی افراد صرفاً به منظور سرمایه گذاری اجازه خرید ملک را خواهند داشت. شرایط کشورهای اروپایی که افراد می توانند از طریق خرید ملک اقامت دائم خود را دریافت نمایند به شرح ذیل می باشد.

نوع ویزا حداقل سرمایه مورد نیاز شرط حضور مدت زمان دریافت اقامت دائم
گلدن ویزای پرتغال ۳۵۰٫۰۰۰ یورو ۱ هفته در سال پس از ۵ سال
گلدن ویزای اسپانیا ۵۰۰٫۰۰۰ یورو ۱۸۰ روز در سال پس از ۵ سال
گلدن ویزای یونان ۲۵۰٫۰۰۰ یورو بدون شرط حضور دریافت اقامت دائم از ابتدا
گلدن ویزای قبرس ۲ میلیون یورو خرید ملک و پرداخت ۱۵۰٫۰۰۰ یورو به دولت بدون شرط حضور از ابتدا پاسپورت اعطا می گردد

لازم به ذکر است، متقاضیان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اروپا باید به مواردی نظیر موقعیت مکانی و نزدیکی ملک به مکان های عمومی، مراکز خرید و سیستم های حمل و نقل عمومی توجه نمایند، زیرا تمامی این موارد در رشد سالیانه و میزان سود دهی ملک موثر خواهد بود.

سرمایه گذاری در اروپا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در اروپا یکی از کم هزینه ترین روش های سرمایه گذاری در اروپا می باشد که از مزایای فراوانی برخوردار است. البته شرایط و قوانین ثبت شرکت در هر یک از کشورهای اروپا کمی متفاوت خواهد بود.تفاوت های اصلی ثبت شرکت در کشورهای اروپایی مربوط به شرایط اخذ اقامت دائم، میزان سرمایه مورد نیاز و مدارک درخواستی می باشد، ولی در کلیت روند اجرایی پروسه ثبت شرکت در اغلب کشورهای اروپایی تقریباً یکسان است.

سرمایه گذاری در اروپا

معمولاً ثبت شرکت در اروپا تحت عناوین مختلفی نظیر مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهام عام و یا شرکت های تعاونی و غیره انجام می شود.این نوع سرمایه گذاری برای افرادی سودمند است که هم تمایل به انتقال دارایی و سرمایه خود به کشورهای اروپایی داشته و هم این که تمایل دارند تا کسب و کار مختص به خود را در یکی از کشورهای اروپایی راه اندازی نمایند.

مزایای ثبت شرکت در اروپا

  1. تسهیلات بانکی با بهره حدود ۳ درصدی برای خرید تجهیزات مورد نیاز شرکت و خرید ملک در اروپا برای شرکت
  2. پشتیبانی دولت از فعالیت شرکت در صورت ورشکستگی
  3. مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت برای مدیر عامل و سهامداران
  4. افتتاح حساب شرکتی و شخصی در بانک های اروپایی با قابلیت انتقال وجه در سراسر دنیا
  5. دریافت اقامت برای مدیر عامل و اعضای شرکت به همراه خانواده
  6. امکان درخواست اقامت دائم اروپا پس از ۵ سال اقامت موقت و پرداخت مالیات
  7. ثبت شرکت در اروپا بدون نیاز به سرمایه ابتدایی در برخی از کشورها
  8. آدرس شرکت و محل زندگی می تواند در یک محل ثبت شود
  9. عدم نیاز به استخدام کارمند و پرداخت حقوق در صورت اشتغال اعضای شرکت در آن در برخی از کشورها مانند اسلوونی
  10. بدون نیاز به دارا بودن مدرک رسمی زبان
  11. استفاده از مدارک شرکت و حساب بانکی جهت دریافت ویزای کشور های استرالیا، کانادا، انگلستان و امریکا
  12. استفاده از مزایای ثبت برند اروپایی
  13. استفاده از قوانین گمرکی و تجارت آزاد در محدوده اتحادیه اروپا
  14. امکان تردد در بین کلیه کشورهای حوزه شینگن

معمولاً برای ثبت شرکت در اروپا افراد متقاضی می بایست با ارائه یک بیزینس پلان اثبات نمایند فعالیت های شرکت مورد نظر از لحاظ مالی و اقتصادی بار مثبتی برای کشور مورد نظر دارد. همچنین ارائه مدارک تحصیلی و تخصصی مرتب با فعالیت های شرکت امری ضروری محسوب می شود. مدارک لازم برای ثبت شرکت در سایر کشورهای اروپایی ممکن است کمی متفاوت باشد، ولی به طور کلی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اروپا به شرح ذیل است.

  • ارائه مدارک تحصیلی و شغلی مرتبط با فعالت شرکت
  • ارائه فرم درخواست برای ثبت شرکت
  • ارائه اسناد رسمی مربوط به ثبت شرکت
  • تایید اسناد ارائه شده توسط سازمان تجارت
  • افتتاح حساب بانکی در کشور مقصد
  • اخذ مجوز لازم از دفتر اقتصادی
  • ثبت نام در اداره مالیات کشور مقصد
  • اخذ مجوز کسب و کار در کشور مقصد
  • ارائه بیزینس پلان
  • ارائه تمکن مالی مورد نیاز

سرمایه گذاری در اروپا از طریق خود حمایتی

بدون شک سرمایه گذاری در اروپا از طریق خود حمایتی یکی از بهترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشورهای اروپا خواهد بود، یکی از مهم ترین مزایای روش خود حمایتی عدم نیاز به انتقال سرمایه و سرمایه گذاری در کشور مقصد خواهد بود، در واقع متقاضیان مهاجرت به اروپا از طریق خود حمایتی با ارائه مدارک مالی می بایست اثبات نمایند بدون نیاز به کار در کشور مقصد توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و افراد خانواده را دارند.

متقاضیان مهاجرت به اروپا از طریق خود حمایتی تا زمان اخذ اقامت دائم کشور مقصد اجازه کار نخواهند داشت، البته امکان سرمایه گذاری یا خرید بیزینس وجود دارد ولی اجازه کار زمانی صادر می گردد که افراد اقامت دائم خود را دریافت نموده باشند. با توجه به این شرایط متقاضیان مهاجرت از طریق خود حمایتی ابتدا می بایست با ارائه مدارکی نظیر دارایی های نقدی و غیر نقدی مانند سند سپرده بانکی و سند مالکیت تمکن مالی خود را اثبات نمایند.

سپس باید اثبات شود افراد متقاضی بدون نیاز به حضور فیزیکی و کار در ایران از درآمد لازم برای پرداخت هزینه های زندگی در کشور مقصد برخوردار می باشند. درآمدهای نظیر دریافت اجاره بهای مسکن، سود سپرده بانکی، اوراق مشارکت، سهام و… در حال حاضر مهاجرت از طریق خود حمایتی به کشورهایی نظیر اسپانیا، پرتغال، اتریش، فرانسه، سوئیس . یونان امکان پذیر خواهد بود. شرایط و مدت زمان لازم برای هر یک از این کشورها به شرح ذیل خواهد بود.

نام کشور شرط حضور زمان اخذ اقامت دائم افرادی که در این برنامه قرار می گیرند
پرتغال حداقل ۶ ماه در سال پس از ۵ سال همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال
اسپانیا حداقل ۶ ماه در سال پس از ۵ سال همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
اتریش حداقل ۶ ماه در سال پس از ۵ سال همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
سوئیس حداقل ۶ ماه در سال پس از ۵ سال همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
فرانسه ۱ ماه در سال پس از ۵ سال همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال

سرمایه گذاری در اروپا از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در اروپا از طریق کارآفرینی مناسب افرادی است که قصد راه اندازی کسب و کار شخصی در کشورهای اروپایی را دارند، یکی از پیش نیازهای مهم برای موفقیت در پروسه کارآفرینی اروپا ارائه طرح تجاری قابل توجه و مورد تایید به اداره مهاجرت کشور مقصد خواهد بود. در واقع متقاضیان کارآفرینی در اروپا باید اثبات نماید که طرح ارائه شده تاثیر مثبت بر اقتصاد کشور مقصد دارد، و علاوه بر این یک سری افراد بومی نیز باید استخدام شوند.

در اکثر موارد افراد این نوع کارآفرینی را زیر مجموعه پروسه ثبت شرکت به انجام رسانده و طرح خود را در چهارچوب یک شرکت تجاری ارائه می نمایند. سرمایه مورد نیاز برای کارآفرینی بسته به کشور و بیزینس مورد نظر افراد متفاوت خواهد بود. ولی در حال حاضر حداقل سرمایه مورد نیاز برای کارآفرینی در اروپا ۳۰ هزار یورو خواهد بود.

سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری از طریق فرانچایز

سرمایه گذاری در اروپا از طریق فرانچایز یکی از سودآورترین روش های سرمایه گذاری در قاره سبز می باشد که از مزایای فراوانی برخوردار است و متقاضیان بسیاری دارد. امروزه وجود رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای همانند برگر کینگ، KFC، مک دونالد و غیره و همچنین هتل های مشهوری نظیر شرایتون و هیلتون که دارای شعبه های بسیاری در سطح بین المللی می باشند، امکان سرمایه گذاری در اروپا از طریق فارنچایز را برای متقاضیان فراهم نموده اند.

سود سرشار از سرمایه گذاری و خرید هر یک از این برندها باعث افزایش چشمگیر متقاضیان سرمایه گذاری در اروپا از طریق فرانچایز شده است، متقاضیان سرمایه گذاری در اروپا از طرق فارنچایز باید بدانند که هزینه دریافت نمایندگی هر یک از این برندها با توجه به مکان و نوع برند متفاوت است و گاهاً نیازمند سرمایه بالایی خواهد بود. به عنوان مثال، دریافت نمایندگی مک دونالد نیازمند ۹۰۰ هزار یورو سرمایه است اما برندی نظیر SUBWAY که از شهرت کمتری برخوردار می باشد تنها نیازمند ۱۰۰ هزار یورو جهت اعطای نمایندگی است.این نوع سرمایه گذاری یکی از پرسودترین و پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در اروپا می باشند.

سرمایه گذاری در اروپا

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری در اروپا

برای انتخاب بهترین کشورهای اروپایی جهت سرمایه گذاری علاوه بر روحیات، سلایق شخصی و نیازهای فردی افراد، بررسی عواملی نظیر میزان سرمایه مورد نیاز، شرایط، روش ها و قوانین سرمایه گذاری، برآورد سود حاصله از سرمایه گذاری، امنیت در سرمایه گذاری، امکان اخذ اقامت دائم کشور مقصد، فضای سیاسی و تجاری کشور مقصد و… از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در این بخش از مطب با ۲ کشور اروپایی که از لحاظ حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری، امنیت در سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شرایط بسیار مناسبی دارند بیشتر آشنا خواهیم شد.

سرمایه گذاری در لیتوانی

لیتوانی در اکثر بخش های اقتصادی خود فرصت های سرمایه گذاری زیادی را ارائه می دهد. زیرساخت های پیشرفته این کشور، رشد نیروی کار تحصیل کرده و موقعیت جغرافیایی استراتژیک در منطقه بالتیک، کاملاً لیتوانی را به مکانی جذاب برای انجام فعالیت های اقتصادی تبدیل کرده است.

برای سرمایه گذاری در لیتوانی روش های متنوعی وجود دارد، ولی در این بین خرید بیزینس در لیتوانی کم هزینه ترین روش سرمایه گذاری در کل اتحادیه اروپا می باشد که از مزایای فراوانی برخوردار است. در حال حاضر طیف گسترده ای از مشاغل مختلف که در حال فعالیت می باشند آماده واگذاری به متقاضیان از طریق خرید بیزینس می باشد.

بیزینس های قابل واگذاری در لیتوانی هیچ گونه بدهی مالیاتی به دولت ندارند و دارای درآمد می باشند، از سوی دیگر بیزینس خریداری شده توسط فرد متقاضی قابلیت انتقال و واگذاری به افراد دیگر را خواهد داشت. طبق قوانین مهاجرتی لیتوانی افراد به واسطه خرید بیزینس پس از ۲ سال فعالیت در این کشور امکان اخذ اقامت دائم لیتوانی را خواهند داشت، همچنین پس از گذشت ۵ سال می توانند تابعیت و پاسپورت لیتوانی را نیز دریافت نمایند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید بیزینس در لیتوانی ۱۲ هزار یورو می باشد. از این رو متقاضیان خرید بیزینس در لیتوانی می توانند با کمترین میزان سرمایه ممکن برای سرمایه گذاری در اروپا اقدام نمایند. به طور کلی مزایای خرید بیزینس در لیتوانی به شرح ذیل می باشد:

  • کسب درآمد از بدو ورود به کشور لیتوانی
  • سرمایه گذاری با کمترین میزان سرمایه مورد نیاز و ریسک
  • استفاده از نیروی کار جوان با دستمزد مناسب
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت برای فرد متقاضی و خانواده وی
  • دریافت مالیات بسیار کم نسبت به اغلب کشورهای اتحادیه اروپا
سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در آلمان

آلمان اقتصاد اول اروپا و پنجمین اقتصاد قدرتمند جهان است، آلمان به عنوان یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای جهان مقصد اصلی بیش از ۷۲ درصد از کل شرکت های بین المللی در اتحادیه اروپا می باشد. آلمان به لطف تکنولوژی و صنعت قدرتمندی که دارد، همواره از بالاترین رشد اقتصادی و پایین ترین نرخ بیکاری در کل قاره اروپا برخوردار است.

برای سرمایه گذاری در آلمان روش های مختلفی وجود دارد، که در این بین ثبت شرکت در آلمان به واسطه شرایط اقتصادی ایده آل و مزایای بسیاری که در پی دارد متقاضیان فراوانی دارد. یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت در آلمان علاوه بر رشد اقتصادی امکان ثبت شرکت در این کشور بدون نیاز به سهامداران یا شرکای آلمانی است. به طور کلی مزایای اصلی ثبت شرکت در آلمان به شرح ذیل می باشد.

  • مالکیت ۱۰۰ در ۱۰۰ سهام شرکت آلمانی
  • امکان شرکت در مناقصات و مزایدات بین المللی امکان تجارت با کل دنیا بدون هیچ نوع محدودیتی به عنوان شرکت آلمانی
  • امکان افتتاح حساب بانکی بدون مالیات در دیگر کشورها
  • امکان دریافت اقامت آلمان برای مدیر عامل شرکت به همراه خانواده
  • تولید تحت لیسانس شرکت آلمانی خود در ایران یا دیگر کشورها مثل چین و فروش در دنیا حتی خود آلمان
  • بدست آوردن اعتبار شغلی برای تجارت با شرکتهای آلمانی و غیر آلمانی
  • امکان دریافت وام های تجاری با کارمزد بسیار پایین “حداکثر ۴ در صد سالیانه”
  • عدم محدودیت در تنوع موضوع فعالیت شرکت در آلمان
  • اعتبار بین المللی برای تجارت با دنیا به عنوان آلمانی
  • کمک های دولتی و تخفیف های ویژه برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی آلمان

نتیجه گیری

بدون تردید سرمایه گذاری در اروپا علاوه بر کسب سود و گسترش بیزینس در سطح بین المللی به عنوان یکی از راحت ترین و بهترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم اروپا به شمار می آید، از سوی دیگر با توجه به سختگیری کشورهای اروپایی در رابطه با پذیرش مهاجران سرمایه گذاری در اروپا مسیر بسیار ایده آل و مناسبی برای دریافت اقامت دائم کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

از سوی دیگر برای اغلب روش های سرمایه گذاری در اروپا افراد نیازی به ارائه مدرک زبان با مدارک تحصیلی قابل توجه نخواهند داشت، در صورتی که برای انواع روش های مهاجرتی دیگر نظیر مهاجرت کاری یا تحصیلی متقاضیان ملزم به ارائه مدارک مختلفی خواهند بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *