info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

وبلاگ

شهرهای هلند

آشنایی با شهرهای هلند

آشنایی با شهرهای هلند برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چراکه شهرهای هلند از لحاظ شرایط اقتصادی، هزینه های زندگی، امکانات رفاهی و آموزشی، جاذبه های گردشگری و… با یکدیگر تفاوت دارند.

بدون تردید هلند به لطف جاذبه های گردشگری متعدد و طبیعتی حیرت انگیز در زمره یکی از زیباترین و فریبنده ترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی قرار دارد، کشور آسیاب های بادی و لاله های واژگون از ۱۲ استان تشکیل شده است، که هریک دارای جذابیت های منحصر به فرد می باشند.

شاید به جرات بتوان گفت در کل دنیا کسی وجود ندارد که اسم آمستردام را نشنیده باشد، آمشتردام پایتخت هلند و پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد، بخش اعظمی از شهرت و آوازه آمستردام به جاذبه های گردشگری و اغواکننده این شهر تعلق دارد، در واقع آمستردام تضاد بین بناهای تاریخی و معماری مدرن است، علاوه بر این اماکن تفریحی لوکس و فریبنده امروزه آمستردام را به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی اروپا تبدیل کرده است. در ادامه این مطلب با شهرهای برتر هلند برای کار، زندگی و… بیشتر آشنا خواهیم شد.

بهترین شهرهای هلند برای زندگی

هلند از جمله کشورهایی محسوب می شود که به لطف شرایط اقتصادی ایده ال، امکانات رفاهی و اجتماعی مناسب، ثبات سیاسی و اقتصادی، نرخ بیکاری پایین و… از بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی برخوردار می باشد، از این رو هیچگونه جای تعجبی ندارد که امروزه هلند به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب در اروپا تبدیل شده است.

با توجه به امکانات و استانداردهای بالای زندگی در هلند آمار مهاجرت به این کشور همواره با رشد چشمگیری همراه است، معمولاً افراد با اهدافی نظیر تحصیل، کار، زندگی، سرمایه گذاری و… برای مهاجرت به هلند اقدام می نمایند، از این رو جمع آوری اطلاعات کافی در ارتباط با شرایط زندگی در شهرهای مختلف هلند امری ضروری محسوب می شود. در ادامه این مطلب با شرایط و هزینه های زندگی در هلند بیشتر آشنا خواهیم شد.

آمستردام

آمستردام پایتخت پر زرق و برق هلند و پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد، شهرت و آوازه آمستردام بیشتر از کلیه شهرهای هلند است. آمستردام از هر لحاظ بهترین شهر هلند می باشد، در هر گوشه از این شهر بناهای تاریخی چشم نواز و آسمان خراش های خیره کننده به چشم می خورد.

نرخ بیکاری در آمستردام نسبت به اغلب شهرهای هلند کمتر است، این آمار نشانگر بازار کار بسیار مناسب و موقعیت های شغلی متعدد در این شهر می باشد. از سوی دیگر زیرساخت های شهری مناسب، سیستم حمل و نقل مدرن، امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، جاذبه های گردشگری فراوان و تنوع فرهنگی و ملیتی آمستردام را به بهترین شهر هلند برای زندگی تبدیل نموده است.

لاهه

لاهه به عنوان سومین شهر بزرگ هلند محسوب می شود، البته نام اصلی این شهر دن هاخ (Den Haag) می باشد، ولی با توجه به استقرار دادگاه بین المللی لاهه در این شهر که از شهرت فراوانی برخوردار است، شهر دن هاخ به اسم لاهه شناخته می شود.

شهر لاهه مقر اصلی بسیاری از ارگان ها و ادارجات دولتی هلند است، از این رو این شهر به عنوان قطب اداری و سیاسی هلند شناخته می شود. علاوه بر این لاهه از امکانات رفاهی و اجتماعی ایده ال به همراه نرخ بیکاری بسیار پایین برخوردار است، از این رو درآمد مناسب، شرایط ایده ال برای ورود به بازار کار و کیفیت بالای زندگی در این شهر، باعث شده لاهه در زمره بهترین شهرهای هلند برای زندگی قرار گیرد.

آیندهوون

قطعاً افراد بسیاری با شنیدن نام این شهر به یاد تیم فوتبال آیندهوون می افتند، البته شهرت شهر آیندهوون به موارد دیگری نظیر کیفیت بالای زندگی، امکانات رفاهی و اجتماعی ایده ال، نرخ پایین بیکاری، دانشگاه های معتبر، شرایط اقتصادی ایده ال، جاذبه های گردشگری متنوع و … نیز ارتباط دارد،

آیندهوون از لحاظ زیرساخت های شهری و امکانات به عنوان یکی از برترین شهرهای اروپا محسوب می شود، آیندهوون از لحاظ طراحی صنعتی و فناوری در سال ۲۰۱۱ به عنوان هوشمندترین شهر اروپا معرفی شد. از سوی دیگر هزینه های مناسب زندگی و درآمد فردی بالا آیندهوون را به یکی از بهترین شهرهای هلند برای زندگی تبدیل کرده است.

هزینه های زندگی در شهرهای هلند

بدون شک یکی از بزرگترین دغدغه های مهاجران تامین هزینه های زندگی در هلند خواهد بود. به طور کلی هزینه های زندگی در هلند را می توان به ۶ آیتم اصلی تقسیم کرد که شامل مواردی نظیر مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد، پوشاک، هزینه های جانبی (تفریح، درمان و…) و بیمه می باشد. بخش اعظمی از هزینه های زندگی در هلند مربوط به مسکن خواهد بود، در واقع حدود یک سوم از هزینه های ماهیانه زندگی در هلند صرف تهیه مسکن می شود.

علاوه بر این هزینه های زندگی در هلند بسته به شهر محل زندگی، تعداد افراد خانواده، سبک زندگی افراد و… متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال هزینه های زندگی در آمستردام نسبت به اغلب شهرهای هلند بیشتر خواهد بود. در این بخش از مطلب با کم هزینه ترین و پرهزینه ترین شهرهای هلند آشنا خواهیم شد.

پرهزینه ترین شهر هلند برای زندگی

هزینه های زندگی خصوصاً در رابطه با مواردی نظیر خورد و خوراک، رفت و آمد و … در اغلب شهرهای هلند تفاوت خیلی زیادی با یکدیگر ندارند، ولی در این بین هزینه های زندگی در آمستردام به مراتب بیشتر از سایر شهرهای هلند می باشد.

به طور کلی هزینه مربوط به اجاره بهای مسکن در آمستردام ۲۰ الی ۲۵ درصد و هزینه های مربوط به خورد و خوراک و رفت و آمد حدود ۱۵ درصد از شهرهای دیگر هلند گران تر خواهد بود. البته میزان درآمد فردی و شرایط اقتصادی ایده ال در آمستردام می تواند بخش قابل توجهی از این اختلاف هزینه ها را پوشش دهد. به طور کلی میانگین هزینه های زندگی ماهیانه برای یک نفر در شهر آمستردام به شرح ذیل می باشد.

هزینه اجاره بهای مسکن خورد و خوراک رفت و آمد هزینه های جانبی
بین ۱۱۰۰ الی ۱۸۰۰ یورو بین ۲۵۰ الی ۴۰۰ یورو بین ۸۰الی ۱۵۰ یورو بین ۲۵۰ الی ۵۰۰ یورو

کم هزینه ترین شهر هلند برای زندگی

مسلماً زندگی در شهرهای کوچک و کم جمعیت هلند نسبت به شهرهای بزرگ و مشهوری همچون آمستردام، روتردام و … بسیار کم هزینه تر خواهد بود، در حال حاضر ارزانترین شهرهای هلند شامل استانهای مرزی این کشور می باشد، به عنوان مثال شهرهایی نظیر گرونینگن، لیمبورگ، زیلاند و … از جمله ارزانترین شهرهای هلند می باشند.

لازم به ذکر است درآمد سرانه فردی در شهرهای ارزان قیمت هلند نسبت به شهرهای بزرگ به مراتب کمتر خواهد بود، از سوی دیگر موقعیت های شغلی کمتر و کیفیت پایین تر زندگی نسبت به شهرهای بزرگ هلند از دیگر چالش های زندگی در این مناطق به شمار می آید. به طور کلی میانگین هزینه های زندگی ماهیانه برای یک نفر در شهری نظیر گرونینگن به شرح ذیل می باشد.

هزینه اجاره بهای مسکن هزینه خورد و خوراک هزینه رفت و آمد هزینه های جانبی
بین ۵۵۰ الی ۸۰۰ یورو بین ۱۸۰ الی ۳۰۰ یورو بین ۷۵ الی ۱۰۰ یورو بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ یورو

بهترین شهرهای هلند برای کار

هلند بزرگترین صادر کننده گل در جهان و یکی از قطب های صنعت گردشگری در قاره سبز است. از سوی دیگر نرخ پایین بیکاری، شرایط اقتصادی ایده ال و اجرای سیاست های مالی دقیق در راستای ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی باعث رشد چشمگیر شاخص تولید ناخالص داخلی در هلند شده است.

با توجه به این موارد امروزه هلند به عنوان مقصد بسیار امن و ایده الی برای متقاضیان کار و سرمایه گذاری در خارج از کشور محسوب می شود، از سوی دیگر افزایش سرمایه گذاری و کارآفرینی در هلند باعث ایجاد موقعیت های شغلی فراوانی در این کشور گردیده است، که این موضوع باعث افزایش روند مهاجرت کاری به هلند شده است.

لازم به ذکر است شرایط بازار کار در شهرهای بزرگ هلند نسبت به شهرهای کوچک یا مناطق روستایی به مراتب بهتر است، از این رو در این بخش از مطلب بهترین شهرهای هلند برای کار را معرفی خواهین کرد.

آمستردام

آمستردام پایتخت هلند و پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد، این شهر در قرن ۱۷ میلادی به یکی از مهم ترین بنادر تجاری اروپا تبدیل گردید و از آن زمان تاکنون در کلیه زمینه های اقتصادی پیشرفت چشمگیری را تجربه نمود. علاوه بر این نزدیک به یک پنجم تولید ناخالص داخلی سالیانه هلند به صنایع و تولیدات آمستردام تعلق دارد.

با توجه به دستمزد بالای نیروی کار در آمستردام و پتانسیل بالای سرمایه گذاری و جذب نیروی کار ماهر، امروزه آمستردام از لحاظ جذب سرمایه گذار و نیروی کار خارجی از شهرهای نظیر لندن، بارسلون، پاریس، فرانکفورت و… پیشی گرفته است.

روتردام

بندر روتردام به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین بنادر تجاری در اروپا و حتی جهان محسوب می شود، علاوه بر این روتردام مرکز اصلی سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در زمینه های مختلف نظیر حمل و نقل بین المللی، صنعت کشاورزی و … می باشد.

روتردام پس از آمستردام دومین شهر بزرگ هلند می باشد که علاوه بر زیرساخت مناسب جهت سرمایه گذاری و به کار گیری نیروی کار ماهر از امکانات آموزشی و اجتماعی بسیار قابل توجهی نیز برخوردار است. در واقع روتردام ترکیبی از موقعیت های شغلی متعدد با دستمزد بالا و کیفیت بالای زندگی را در اختیار افراد قرار می دهد.

لاهه

لاهه پایتخت سیاسی و فرهنگی کشور هلند می باشد، علاوه بر این لاهه به لطف جاذبه های گردشگری متعدد و امکانات رفاهی و اجتماعی مناسب در زمره بهترین شهرهای هلند در زمینه صنعت گردشگری و جذب توریست است.

تعدد اداره جات و شرکت های داخلی و خارجی در لاهه باعث افزایش نرخ اشتغال زایی در این شهر شده است، طبیعتاً افزایش روند کارآفرینی و نرخ اشتغال زایی نیاز به نیروی کار ماهر را به همراه خواهد داشت، از این رو در حال حاضر لاهه به یکی از بهترین شهرهای هلند برای ورود به بازار کار تبدیل شده است.

پرجمعیت ترین شهرهای هلند

جمعیت هلند در حال حاضر کمی بیش از ۱۷ میلیون نفر می باشد، تمرکز اصلی جمعیت هلند در شهرهای بزرگ این کشور نظیر آمستردام، روتردام، لاهه و … است. نکته جالب در مورد جمعیت هلند تعداد مهاجرانی است که در این کشور زندگی می کنند، در واقع لا توجه به امکانات فوق العاده و کیفیت بالای زندگی در هلند امروزه بیش از ۳ میلیون نفر مهاجر در هلند زندگی می کنند، که اغلب این افراد در شهرهای بزرگ هلند نظیر آمستردام و نوتردام زندگی می کنند. طبق آخرین سرشماری های انجام شده پرجمعیت ترین شهرهای هلند در حال حاضر به شرح ذیل می باشد.

آمستردام

از لحاظ تعداد جمعیت نیز آمستردام در صدر لیست شهرهای برتر برای تحصیل در هلند قرار دارد، جمعیت آمستردام در حال حاضر بیش از ۱۱۴۰۰۰۰ نفر است، که این رقم آمستردام را به پرجمعیت ترین شهر هلند تبدیل کرده است. رشد ۰٫۸۰ درصدی جمعیت نسبت به سال پیش را نشان می دهد، البته با توجه به امکانات اجتماعی و رفاهی ایده ال و کیفیت بالای زندگی در آمستردام هیچگونه جای تعجبی ندارد که روند مهاجرت به آمستردام روند صعودی را طی نماید.

لازم به ذکر است با توجه به نیاز بازار کار آمستردام به نیروی کار ماهر و اجرای سیاست های تجاری مناسب جهت جذب سرمایه گذاران خارجی افزایش شمار مهاجران تازه وارد به هلند در سال جاری به بیش از ۱ درصد برسد.

روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ و پر جمعیت و همچنین بزرگترین بندر اروپا می باشد که در جنوب کشور هلند قرار دارد. روتردام به لطف اماکن تاریخی و معماری های چشم نواز سبک گوتیک به پایتخت معماری هلند شهرت دارد، در حال حاضر روتردام با رشد ۰٫۶۰ درصدی افزایش جمعیت نسبت به سال گذشته دارای بیش از ۶۷۵ هزار نفر جمعیت می باشد، از این رو روتردام پس از آمستردام به عنوان دومین شهر پر جمعیت هلند محسوب می شود.

لاهه

لاهه با افزایش ۰٫۸۶ درصدی رشد جمعیت نسبت به سال گذشته دارای بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت می باشد، از این رو لاهه سومین شهر پر جمعیت هلند است. لاهه به عنوان پایتخت سیاسی و اداری هلند محل استقرار اغلب اداره جات و ارگان های دولتی می باشد، علاوه بر این امکانات قابل توجه و کیفیت بالای زندگی باعث افزایش نرخ جمعیت در این شهر شده است.

نتیجه گیری

هلند به لطف موارد مختلفی نظیر جاذبه های متعدد گردشگری، مناظر طبیعی خیره کننده، امکانات اجتماعی و رفاهی ایده ال، شرایط اقتصادی مناسب، زیر ساخت های مدرن شهری و… از جمله کشورهای اروپایی به شمار می آید که از بالاترین کیفیت زندگی برخوردار است. از این رو سالانه افراد بسیاری با اهداف مختلفی نظر تحصیل، کار، سرمایه گذاری و زندگی به هلند مهاجرت می نمایند.

با توجه به این موضوع جمع آوری اطلاعات کامل در ارتباط با شرایط کار، زندگی و تحصیل در هر یک از شهرهای هلند امری ضروری محسوب می شود. با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب می توان نتیجه گیری نمود به طور کلی کلیه شهرهای هلند برای زندگی، کار و تحصیل مزایا و معایب خاص خود را در پی خواهند داشت. از این رو افراد می توانند با ارزیابی شرایط زندگی در شهرهای مختلف هلند بهترین شهر برای زندگی، کار و تحصیل را انتخاب نمایند.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما عزیزان توصیه می کند برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت به خارج از کشور اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط زندگی، کار یا تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    ۶ دیدگاه در “شهرهای هلند

    1. فروزان هواشم گفت:

      سلام مدکار اجتماعی هستم به همراهفزند برادرم که دانشجو است می خواهم مهاجرت کنم یک کارمند ساده هستم.بهترین پیش نهاد شما چیست وچقدر هزینه در بردارد اقامت کار وتحصیل

      1. آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کشوری مثل گرجستان میتوانید با داشتن درخواست کار یا ثبت شرکت اقدام نمایید و چون فرزند شما بالای ۱۸ سال سن دارند امکان همراهی شما برای کشورهای اروپایی وجود ندارد زیرا ایشان مستقل از شما محسوب میشوند

    2. مریم گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات در گرایش شبکه های کامپیوتری در سال ۱۳۹۲ هستم. برای ادامه تحصیل در رشته دکتری سؤال داشتم. البته پایه زبان انگلیسی نسبتا خوبی دارم.
      آسلتس ۷.۵ دارم با معدل ۱۷ کارشناسی ارشد و یک مقاله در IEEE و دو مقاله ایرانی.

      1. آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    3. اسماعیل اصغری گفت:

      سلام
      برای ویزای کاری در کشور هلند حتما باید دعوت نامه داشت یا شرایط دیگه ای هم داره؟

      1. آریانا پارس گفت:

        سلام
        حتما باید دعوت نامه کاری داشته باشید و یا اینکه به صورت جاب سیکر و تسلط به زبان هلندی به دنبال کار بگردید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *