info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

وبلاگ

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

Australian immigration status through marriage

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج یکی از روش های ایده آل برای مهاجرت به استرالیا می باشد که در صورت احراز شرایط لازمه امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت استرالیا برای فرد متقاضی وجود خواهد داشت. در واقع شرط اصلی اخذ اقامت دائم استرالیا در این روش مهاجرتی ازدواج با یک شخص استرالیایی یا فردی است که دارای اقامت دائم و تابعیت استرالیا می باشد.

ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا در اشکال مختلفی ارائه می گردد، کلیه ویزاهای SC 309/100 ،SC 300 ،SC 820/801 زیر مجموعه ویزاهای نامزدی و ازدواج در استرالیا می باشند، در ادامه این مطلب با ویزای ازدواج استرالیا (SC 820/801) بیشتر آشنا خواهیم شد.

متقاضیان اخذ ویزای ازدواج استرالیا در صورت ارائه مدارک مورد نیاز و تایید مدارک از سوی اداره مهاجرت استرالیا ویزای اقامت موقت (ویزای ۸۰۱) اخذ خواهند نمود، در صورتی که پس از ۲ سال زوجین به زندگی مشترک خود ادامه دهند امکان اخذ اقامت دائم (ویزای ۸۲۰) نیز وجود خواهد داشت، در ادامه این مطلب با شرایط و قوانین کلی ویزای ازدواج استرالیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

قوانین مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

طبق قوانین حاکم در سیستم مهاجرتی استرالیا فرد متقاضی اخذ ویزای ازدواج استرالیا ملزم به ارائه مدارکی می باشد که اثبات نماید قبل از ارائه درخواست ازدواج با یک شهروند استرالیایی به مدت ۱۲ ماه با فرد مورد نظر ارتباط نزدیک (De facto) داشته است، زوج مورد نظر می بایست حداقل ۶ ماه قبل از ارائه درخواست ازدواج با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند.

در صورتی که درخواست اخذ ویزای ازدواج استرالیا خارج از خاک این کشور ارائه گردد فرد مورد نظر می بایست از همان کشوری که درخواست خود را ارائه نموده است ویزای خود را دریافت نماید، همچنین افرادی که در خاک استرالیا درخواست اخذ این نوع ویزا را ارائه می نمایند ویزای خود را داخل خاک این کشور دریافت خواهند کرد.

فردی که شهروند استرالیا می باشد به منظور اخذ ویزا برای همسر خود می بایست درآمد کافی جهت پرداخت هزینه های زندگی همسر خود در استرالیا و حمایت کامل مالی از وی به مدت ۲ سال را داشته باشد، اثبات این موضوع یکی از الزامات اخذ ویزای ازدواج استرالیا می باشد. لازم به ذکر است افراد متقاضی دریافت این نوع ویزا که در استرالیا حضور دارند تا زمانی که پروسه درخواست ویزا در حال بررسی می باشد اجازه کار و تحصیل در این کشور را خواهند داشت.

مراحل مهاجرت به استرالیا از روش ازدواج

مراحل کلی مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج مانند اغلب روش های دیگر مهاجرت به این کشور می باشد. با توجه به عدم فعالیت بخش صدور ویزای استرالیا در ایران افراد متقاضی می بایست به صورت آنلاین با تکمیل فرم های درخواست ویزا و پرداخت هزینه مربوطه وقت سفارت را دریافت نمایند.

سپس با تکمیل مدارک مورد نیاز جهت مراجعه حضوری به سفارت این کشور در زمان مشخص شده اقدام نمایند، همانگونه که اشاره گردید اثبات رابطه نزدیک بین ۲ نفر قبل از درخواست ازدواج الزامی خواهد بود. پس از انجام بررسی های لازم در صورت تایید کلیه مدارک ویزای ازدواج به فرد متقاضی تعلق خواهد گرفت.

هزینه ها و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج استرالیا

طبق دستور وزارت داخلی استرالیا (AUD) به اداره مهاجرت این کشور از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۹ هزینه های بررسی و صدور ویزای ازدواج استرالیا (Spouse Visa) افزایش یافته است، در بحث ارائه مدارک نیز سختگیری این کشور نسبت به گذشته کمی بیشتر شده است.

هزینه ها

با توجه به دستور وزارت داخلی استرالیا در خصوص افزایش قیمت بررسی و صدور ویزای ازدواج استرالیا در حال حاضر هزینه اخذ کلیه ویزاهای ازدواج استرالیا برای فرد متقاضی ۷٫۷۱۵ دلار استرالیا است، در صورتی که افراد متقاضی دارای فرزند باشند هزینه صدور ویزا برای فرزندان زیر ۱۸ سال ۱۹۳۵ دلار و فرزندان بالای ۱۸ سال ۳۸۰۰ دلار می باشد.

مدارک

بدون شک برای دریافت هرگونه ویزا افراد متقاضی ملزم به ارائه مدارک مربوطه می باشند، ویزای ازدواج استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. همانگونه که پیش تر اشاره گردید جهت اخذ ویزای ازدواج استرالیا مهم ترین امر اثبات رابطه نزدیک بین طرفین و تصمیم جدی افراد برای ازدواج می باشد.

به طور کلی مدارک مورد نیاز متقاضیان دریافت ویزای ازدواج استرالیا به شرح ذیل می باشد:

  • مدارک شناسایی هر دو طرف
  • مدارک مربوط به شهروندی استرالیا (پاسپورت استرالیایی یا گواهی اقامت دائم)
  • اثبات وجود رابطه نزدیک قبل از ارائه درخواست ویزا
  • سند ازدواج
  • تمکن مالی فردی که شهروند استرالیا می باشد برای تامین هزینه های همسر خود
  • سن بالای ۱۸ سال
  • تست سلامت جسمانی

مدت زمان صدور ویزای استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا با روش های متنوعی ارائه می گردد، از این رو بازه زمانی مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج استرالیا با توجه به نوع ویزای درخواستی از سوی افراد متفاوت خواهد بود. به طور کلی در صورتی که مدارک افراد متقاضی آماده باشد معمولاً فرایند بررسی پرونده اشخاص و صدور ویزا ازدواج استرالیا حدوداً بین ۶ الی ۹ ماه به طول می انجامد.

علاوه بر یازه زمانی مورد نیاز برای صدور ویزای ازدواج استرالیا مدت اعتبار ویزای نامزدی با ویزای ازدواج نیز متغیر می باشد. به عنوان مثال مدت اعتبار ویزای SC300 (ویزای نامزدی) ۹ ماه است و مدت اعتبار ویزای SC801 (ویزای ازدواج) ۲ سال خواهد بود.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج صوری

در سال های نه چندان دور مهاجرت به اغلب کشورهای مطرح جهان از طریق ازدواج صوری بسیار رواج پیدا کرد، این موضوع باعث گردید قوانین مربوط به اخذ ویزای ازدواج در هر کشوری روز به روز دشوارتر شود، این روند تا جایی پیشرفت که امروزه افراد برای اخذ ویزای ازدواج ملزم به پرداخت هزینه های فراوان و مدارک مختلفی می باشند که به راحتی امکان فراهم نمودن این شرایط وجود نخواهد داشت.

در این بین افراد سود جویی وجود دارند که به واسطه اخذ تابعیت و اقامت دائم کشورهای اروپایی و کشورهای مطرح جهان با وعده های وسوسه انگیز جهت ازدواج با متقاضیان مهاجرت از این روش مبالغ هنگفتی را دریافت می نمایند و در اغلب موارد هیچگونه اقدامی برای متقاضیان مهاجرت از طریق ازدواج انجام نمی دهند.

با توجه به قوانین سفت و سختی که در حال حاضر وضع گردیده افرادی که با ازدواج صوری قصد اخذ اقامت دائم هر کشوری را داشته باشند، در صورتی که صوری بودن ازدواج برای مامورین مهاجرتی به اثبات برسد هیچگونه ویزایی برای افراد متقاضی صادر نخواهد گردید و این افراد اجازه اقامت در کشور مورد نظر را نخواهند داشت. گفتنی است این روش مهاجرتی به هیچ عنوان توصیه نشده و در حیطه کاری آریاناپارس نمی باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    ۱ دیدگاه در “مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد مهاجرت به استرالیا میشه راهنمایی بفرمایید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *