ویزای کاری

مهاجرت ویزای کاری به افریقای جنوبی

مهاجرت ویزای کاری به افریقای جنوبی

افراد برای مهاجرت ویزای کاری به افریقای جنوبی درابتدا  نیازمند آگاهی و کسب اطلاعات در زمینه شرایط اقتصادی، زندگی و شغلی در کشور افریقای جنوبی هستند و سپس بعد از کسب اطلاعات لازم می توانند بهترین تصمیم را در زمینه مهاجرت ویزای کاری به افریقای جنوبی  اتخاذ کنند. افراد با هدف های مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت پزشکان، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به این کشور مهاجرت می کنند

آفریقای جنوبی دومین کشور از نظر اقتصاد بزرگ در قاره  افریقا است و تولید ۲۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی قاره آفریقا را  برعهده دارد. با وجود چالش های موجود، اقتصاد کشور افریقا در حال رشد و تثبیت است و بخش مالی این را به خوبی نشان می دهد. علاوه بر شرکت های داخلی، بسیاری از شرکت های بین المللی تصمیم می گیرند که فعالیت های آفریقایی خود را از شهرهای بزرگتر شروع کنند. به همین خاطر ویزای کار آفریقای جنوبی متقاضیان بیشتری پیدا کرده است.

اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقا جنوبی از طریق ویزای کار توسط اداره امور داخلی مدیریت می شود. وب سایت این کشور شامل اطلاعات زیادی در مورد پروسه های درخواست برای انواع گوناگون ویزا می باشد. آفریقای جنوبی حاوی موافقت نامه های متقابل با اکثر کشورها است. این موافقت نامه موجب می شود شهروندان از اقامت کمتر از ۹۰ روز  بدون اخذ ویزا بهره مند شوند.

افراد برای درخواست ویزای کار برای کشور آفریقای جنوبی ، بایستی از  کارکنان سفارت محلی خود در آفریقای جنوبی یا یکی از موسسات مهاجرتی که در شهرهای بزرگ جهان هستند مشاوره بگیرند.

 برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی بایستی از قبل وقت سفارت گرفت.

 بعضی از سفارتخانه های محلی زمان پردازش درخواست افراد از اطلاعات بیومتریک، اثر انگشت و تصاویر صورت را درخواست می کنند که بایستی افراد این کارها را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی

اسناد مورد نیاز شخص متقاضی مهاجرت ویزای کاری به افریقای جنوبی، به شرایط ویزا و کشور مورد درخواست  متفاوت می باشد. است. ولی  در اکثر موراد باید مدارک یکسانی را ارائه داد که عبارتند از:

  • پاسپورت که حداقل ۳۰ روز بعد از بازدید معتبر است
  • فرم درخواست و پرداخت هزینه
  • داشتن دو عکس گذرنامه
  • اثبات هدف بازدید
  • گزارش های پزشکی و گواهی های پلیس
  • مدارکی دال بر اینکه شخص می تواند خود را ساپورت مالی کند یا از کارفرمای خود تعهدی بر انجام این کار بگیرد.

شرایط صدور ویزای کار آفریقای جنوبی

شخص متقاضی برای مهاجرت ویزای کاری به افریقای جنوبی، قبل از اینکه بتواند درخواست کند، بایستی یک شغل داشته باشد. او باید هنگام ارسال اسناد، قرارداد کار و جزئیات کامل کسب و کار خود، از جمله اطلاعات ثبت نام خود را ارائه دهد.همچنین او باید یک گواهی نامه از وزارت کار داشته باشد که نشان دهد کارفرما نمی تواند یک شخص محلی و داخلی را برای انجام این کار پیدا کند و صلاحیت های لازم برای پذیرش آن داشته باشد.

در هنگام توافق با کرفرما، کمتر از سه ماه طول خواهد کشید تا ویزای کار اخذ گردد. در این زمان کارفرما باید جزئیات کار شخص را انجام دهد. حتی اگر کارفرما تمام هزینه های شخص را برعهده می گیرد، ممکن است فرد لازم باشد  که نشان دهد که پول برای برخی از بخش های سفر خود را دارد.

کار همزمان با تحصیل در آفریقای جنوبی

اگر فرد در آفریقای جنوبی با یک ویزای تحصیلی ساکن است ، می تواند ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

ویزای عمومی کار در کشور آفریقای جنوبی

ویزای عمومی کار در کشور آفریقای جنوبی رایج ترین نوع درخواست برای این کشوراست . برای به دست آوردن این ویزا، ابتدا شرکتی که نیرو استخدام می کند باید ثابت کند که این شغل توسط یک شهروند آفریقای جنوبی پر نشده  است. یعنی  آنها باید ابتدا در رسانه های داخلی تبلیغ کنند تا اطمینان پیدا کنند که این شغل ها به شهروندان آفریقای جنوبی پیشنهاد داده شده است و کسی نبوده است.

بایستی مدارک و مدارک تحصیلی یا تجربه متقاضی را ارائه بدهد و مدارک تحصیلی آنها به وسیله مقامات آفریقای جنوبی، اداره صلاحیت آفریقای جنوبی SAQA  بررسی گردند.

متقاضیان مجبور می شوند که گواهینامه را از وزارت کار بدست آورند و بیان می کنند که حقوق و مزایای آنها با شهروندان آفریقایی در موقعیت های مشابه قرار دارد. همچنین متقاضیان بایستی قرارداد کار دائمی خود را امضا کنند و آن را در برنامه درخواستشان به وزارت امور داخلی DHA  یا سفارت، کنسولگری یا نمایندگی دیپلماتیک در کشور خود اضافه کنند. کارفرمایان بایستی از ویزای کارمند خارجی مطلع شوند. اگر کارمند به صورت غیرقانونی کار کند، شرکت مسئول است و می تواند از طرف DHA جریمه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *