ویزای توریستی

ویزای توریستی سوئیس

شرایط ویزای توریستی سوئیس

به واسطه جاذبه های متعدد گردشگری در کشور سوئیس سالانه افراد بسیاری با اخذ ویزای توریستی سوئیس جهت بازدید از مناظر دیدنی نظیر رشته کوه های آلپ که بیشتر به تابلوهای نقاشی و آثار هنری شباهت دارد، رودخانه ها و دریاچه های پرشکوه و خیره کننده به این کشور سفر می نمایند.

سوئیس در غرب قاره اروپا قرار دارد و با مساحتی بالغ بر ۴۱٫۲۹۰ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۷/۵ میلیون نفر کشور کوچکی به شمار می آید، این کشور از ۲۶ ایالت تشکیل شده است که کانتون خوانده می شوند. سوئیس در تولید شکلات و صنعت ساعت سازی شهرت بسیاری دارد.

سوئیس از جمله کشورهای عضوء پیمان شینگن می باشد، از این رو شما می توانید با اخذ ویزای توریستی سوئیس به ۲۷ کشور عضو این پیمان سفر کنید، اعتبار این ویزا ۹۰ روز در طول ۶ ماه می باشد. توجه داشته باشید به واسطه اخذ این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در سوئیس را نخواهید داشت.

  • هزینه ویزای توریستی سوئیس برای افراد بالای ۱۲ سال ۶۰ یورو، افراد ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو و افراد زیر ۶ سال رایگان می باشد.

سوئیس تولید کننده گرانقیمت ترین و معروف ترین برندها در صنعت ساعت سازی دنیا می باشد، بدون شک برند (ROLEX) با استفاده از مواد اولیه درجه یک و طراحی خاص که نشان دهنده توجه به تمام جزئیات در زمینه تولید این ساعت گرانقیمت است، برترین برند ساعت در دنیا می باشد.

انواع ویزای توریستی سوئیس

معمولاً افراد برای دریافت ویزای توریستی سوئیس اهداف مختلفی دارند، که با توجه به شرایط خود از روش های گوناگون برای اخذ این نوع ویزا اقدام می نمایند.

انواع روش ها برای دریافت ویزای توریستی سوئیس عبارتند از:

  • گردشگری
  • دیدار از اقوام
  • شرکت در سمینار یا همایش
  • تجاری
  • درمانی

گردشگری

کشور سوئیس تلفیقی از مدرنیته و طبیعت بکر می باشد، چشم انداز جنگل های بی نظیر آلپ، دریاچه های خیره کننده و مراتع سرسیز این کشور زیبایی های سوئیس را از دیگر کشورهای اروپایی متمایز ساخته است.

سوئیس کشوری کوهستانی و زادگاه ورزش های زمستانی خصوصاً اسکی می باشد، که برای علاقه مندان به هیجان و ماجراجویی این کشور بدون شک مقصد بسیار مناسبی خواهد بود، سفر به سوئیس برای دوستداران شکلات می تواند شیرین ترین سفر زندگی باشد. این ویژگی ها باعث شده سوئیس سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان باشد. با اخذ ویزای توریستی سوئیس می توانید از این کشور زیبا دیدن نمایید.

دیدار از اقوام

اگر افراد خانواده شما در کشور سوئیس زندگی می کنند و شما قصد بازدید از این عزیزان را دارید دریافت دعوتنامه جهت ارائه به سفارت سوئیس بزای اخذ ویزا الزامیست، با توجه به این موضوع که سوئیس کشوری چهار زبانه است، (آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، رومانش) حتماً قرم دعوتنامه می بایست به یکی از این زبان ها تکمیل و ارائه گردد.

شرکت در سمینار یا همایش

کشور سوئیس سالانه میزبان همایش ها و جشنواره های مختلف علمی، تجاری و تفریحی است. اکثر این سمینارها در شهر ژنو پایتخت فرهنگی این کشور برگزار می گردد. اینگونه مراسم می تواند برای رشد علمی و تخصصی افراد بسیار مفید باشد. برای شرکت در این همایش ها نیاز به دریافت دعوتنامه از شرکت یا سازمان برگزار کننده برای ارائه به سفارت جهت اخد ویزا دارید.

تجاری

سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان می باشد، درآمد سالانه هر فرد بطور میانگین در این کشور ۸۰۰۰۰ دلار می باشد، این رقم نشان دهنده اقتصاد قدرتمند سوئیس در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی است. این کشور دارای پیشرفته ترین سیستم بانکداری در سطح جهان است. با توجه به همه این ویژگی ها سوئیس از اقتصاد رو به رشد و قدرتمتدی برخوردار است.

صنایع و کارخانجات مطرح، موقعیت های شغلی ایده آل و درآمد بالا باعث گردیده افراد بسیاری قبل از مهاجرت به سوئیس جهت ارزیابی شرایط برای راه اندازی کسب و کار خود با اخذ ویزای توریستی اقامت کوتاه مدتی در این کشور داشته باشند.

درمانی

سوئیس یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه پزشکی است. این کشور با ارائه بهترین خدمات درمانی و پزشکی به بیماران مقصد بسیاری از افراد برای انجام پروسه های درمانی می باشد. برای دریافت ویزای توریستی سوئیس جهت درمان نیاز به ارائه مدارک و نامه های پزشکی و تمکن مالی برای پرداخت هزینه های درمانی دارید.

مراحل اخذ ویزای توریستی سوئیس

برای اخذ ویزای توریستی سوئیس در ابتدا با مراجعه به سایت رسمی سفارت سوئیس و تکمیل نمودن فرم درخواست و پرداخت هزینه جهت دریافت ویزا و رزرو وقت سفارت اقدام می نمایید، توجه داشته باشید زمان تعیین شده برای شما از سوی سفارت به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، همچنین هزینه پرداختی برای بررسی مدارک و شرایط شما برای اخذ ویزای مورد نظر عودت داده نخواهد شد.

پس از انجام این مرحله شما موظف به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت در زمان مشخص شده هستید. در آخرین مرحله شما با مراجعه حضوری به سفارت با ارائه مدارک لازم و انجام مصاحبه در صورت تائید افیسر پرونده می توانید وبزای توریستی سوئیس را دریافت نمایید.

آدرس سفارت سوئیس در ایران: تهران ، الهیه، خیابان بوستان، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک ۱۳

سایت رسمی سفارت سوئیس: http://www.eda.admin.ch/tehran

هزینه های ویزای توریستی سوئیس

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای مسافرت هزینه های سفر است. پیش بینی هزینه و برنامه ریزی مناسب مالی پیش از سفر از مقدمات انجام سفری خاطره انگیز و کم هزینه است.

هزینه سفر هوایی

امروزه ایرلاین ها خدمات مختلف و متنوعی در طول پرواز ارائه می دهند که بر همین اساس قیمت تیکت ها بسیار متفاوت است. افراد می توانند با توجه به خدمات و قیمت های  ایرلاین ها اقدام به خرید تیکت مورد نظر نمایند.

هزینه اقامت

هتل ها در تمام نقاط دنیا بواسطه خدماتی که ارائه می دهند دارای رتبه و هزینه های متفاوت هستند. کشور سوئیس دارای مسافرخانه های کوهستانی و هتل های لوکس متعددی می باشد. هزینه اقامت

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی سوئیس

برای اخذ ویزای توریستی سوئیس ملزم به ارائه مدارکی هستید که اثبات کننده هدف شما برای بازگشت به کشور مبدا باشد، این مدارک ارتباط مستقیم با قصد شما از سفر به سوئیس دارد. بطور مثال اگر برای بازدید از افراد خانواده راهی این کشور هستید موظف به ارائه دعوتنامه به سفارت برای اخذ ویزای توریستی خود می باشید.

بطور کلی مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار، به همراه پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق سفر
  • ارائه مدرک شناسایی (شناسنامه یا کارت ملی)
  • گردش ۳ ماهه حساب بانکی
  • سوابق کاری یا تحصیلی
  • سند مالکیت
  • تعداد افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • ۳ قطعه عکس ۳ . ۴ رنگی با زمینه سفید
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارک اقامتی (واچر هتل)
  • بیمه مسافرتی

بهترین شهر برای گرفتن ویزای توریستی سوئیس

هر یک از شهرهای سوئیس جاذبه ها و تاریخچه مختص به خود را دارند، از شناخته شده ترین شهرهای این کشور می توان به زوریخ، ژنو و شهر برن که پایتخت سوئیس می باشد اشاره کرد.

برن

شهر برن پایتخت کشور سوئیس است. این شهر با جمعیت ۱۲۳٬۴۶۶ نفر پنجمین شهر پر جمعیت سوئیس می باشد، قدمت برن به قرن ۱۲ میلادی باز می گردد، این شهر قدمت طولانی دارد ولی در عین حال از طراحی بسیار مدرنی از لحاظ شهرسازی برخوردار است. مردم شهر برن به زبان آلمانی مکالمه می کنند، رودخانه Aare دومین رودخانه پر آب بعد از رودخانه معروف راین از وسط این شهر می گذرد. نماد شهر برن خرس است. با توجه به این ویژگی ها افراد بسیاری برای بازدید از این شهر به کشور سوئیس سفر می کنند.

زوریخ

زوریخ در دامن های کوه های آلپ قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر ۴۰۲٬۷۶۲ نفر بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور سوئیس محسوب می شود. این شهر قطب اقتصادی سوئیس می باشد، که پایتخت فرهنگی این کشور نیز به شمار می آید، دانشگاه زوریخ بزرگترین دانشگاه کشور سوئیس محسوب می شود، که سالانه میزبان دانشجویان زیادی که قصد تحصیل در سوئیس را دارند می باشد.

چشم انداز خیره کننده مراتع سرسبز در دامنه رشته کوه آلپ جذابیت خاصی به این شهر می بخشد، زوریخ گردشگر پذیرترین شهر سوئیس می باشد، که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است.

ژنو

ژنو دومین شهر پرجمعیت سوئیس پس از زوریخ و همچنین دومین قطب اقتصادی این کشور به شمار می آید. این شهر در کنار دریاچه ژنو واقع گردیده، و میزبان بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی و اروپایی است. که می توان به مهم ترین آنها مقر اروپایی سازمان ملل اشاره کرد. کارخانجات بزرگی همچون کاترپیلار، اچ پی، ویتول و غیره… در این شهر فعالیت دارند. پس از زوریخ شهر ژنو میزبان بیشترین تعداد گردشگران در کشور سوئیس است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    ۷۱ دیدگاه در “ویزای توریستی سوئیس

    1. nazila گفت:

      سلام.من تنها ۴ بار کشور ترکیه سفر کردم.ژسر عموی مادرم میخواهد برایم دعوتنامه از کانادا بفرسته .اما گفته قبلش باید پاسپورتم مهر شینگن بخوره.از شما سوالم این هست به نظر شما برای کدام کشور اروپایی راحت تر ویزای شینگن میشه گرفت.
      بنده کارمند بیمارستان هستم و گردش مالیم خوب هست و خانه به نام خودم دارم.۱۲ سال سابقه کار دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. author15 گفت:

        سلام
        معمولا احتمال اخذ ویزا برای کشورهای توریستی مانندایتالیاو اسپانیا بالا است و پیشنهاد می شود برای دریافت ویزای توریستی این کشورها اقدام کنید.

    2. هوشيار احمدي گفت:

      سلام
      بنده کارمند آموزش و پرورش هستم و تمکن مالی هم دارم ، سند ملکی و گردش حساب خوبی هم دارم
      دو تا شنگن هم در طول دو سه سال گذشته توی سوابقم موجوده و بالغ بر بیست سفر خارجی هم دارم
      دوازده بار به ترکمنستان که در صدور ویزار جزو پنج کشور از سختگیرترین کشورها است سفر کرده ام
      به کشورهای چین، امارات متحده، آذربایجان و عراق نیز سفر کرده ام
      الان میخوام برای خودم، همسر و دو تا دختر زیر دوازده سالم ویزای توریستی سویس بگیرم
      خواستم ببینم شانس دریافت ویزا برای ما چقدر است.

      1. مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن دعوت نامه شانس دریافت ویزای توریستی کشور سوئیس برای شما بالا است. در صورت نداشتن دعوت نامه هم شانس دریافت ویزای توریستی این کشور را دارید. البته پیشنهاد می شود برای ویزای توریستی کشورهای دیگر اروپایی مانند ایتالیا اقدام کنید و از آن جا به سوئیس سفر کنید.

    3. ندا گفت:

      سلام، من سابقه دو ویزای شینگن ایتالیا در سال گذشته (۹۷)دارم
      اولی سینگل و سه ماه در ۱۱۰ روز بود و دومی مولتی سه ماه در شش ماه.
      از هر دو هم استفاده کردم و ورود و خروج هام هم از ایتالیا بود.
      الان همسرم برای سال ۹۹ یک دعوتنامه برای حضور در یک همایش علمی در زوریخ گرفته و من میخوام اگر بشه یک ویزای توریستی یک هفته ای از سوئیس بگیرم که همراه هم بریم.
      تمکن مالی بانک رو دارم، سند ماشین هم هست. ولییی اشتغال به تحصیل و اشتغال به کار و سند ملک ندارم. از نظر شما شانسی دارم؟چون شنیدم سوئیس سخت میگیره

      1. مشاور آریاناپارس گفت:

        با توجه به شرایط شما احتمال پذیرش ویزای شما در سوییس کم می باشد پیشنهاد می گردد اقدام به گرفتن ویزای نوریستی ایتالیا کنید و از ایتالیا به سوییس بروید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *