بلاگ

قاره آمریکا

آشنایی با قاره آمریکا

به صورت کلی قاره آمریکا به سه قسمت آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی تقسیم می شود. در حال حاضر در حدود ۱۴ درصد از مردم جهان در این قاره مشغول به زندگی می باشند. به واسطه وسعت بسیار زیاد قاره آمریکا، شرایط آب و هوایی این قاره متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که طول قاره آمریکای شمالی تا قاره آمریکای جنوبی در حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر است. از مهم ترین کشورهای آمریکای شمالی می توان به آمریکا، کانادا و مکزیک اشاره کرد. قاره آمریکای جنوبی شامل ۱۳ کشور می باشد که برزیل به عنوان مهم ترین کشور این قاره شناخته می شود.

قاره آمریکا را تا چه حد می شناسید؟ با مشاهده ویدیو زیر می توانید به این سوال پاسخ دهید.

 

قاره آمریکا چند کشور دارد؟

قاره آمریکا  ۳۵ کشور مستقل دارد. علاوه بر این کشورها، بیش از ۲۰ جزیره مستعمره در آمریکای مرکزی وجود دارند. در قاره آمریکای شمالی بخش بزرگی متعلق به کشور کانادا و ایالات متحده آمریکا و مکزیک است. پهناورترین کشور آمریکای شمالی کانادا می باشد. قاره آمریکای جنوبی دارای ۱۳  کشور است. بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی برزیل می باشد. آمریکای لاتین کشور مکزیک و کشورهای آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی را دربرمی گیرد.

کشور آمریکا

ایالات متحده آمریکا کشوری در قاره آمریکا، و به پایتختی شهر واشنگتن دی سی است. آمریکا سومین کشور پرجمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است. این کشور از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳٬۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹% قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.

نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنیان نهاده شده است. این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی در پی اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمره سابق بریتانیا شکل گرفت.

مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند به طوری که ایالات متحده آمریکا از شمال با کشور کانادا و از جنوب با کشور مکزیک مرز خاکی دارد. این کشور از شرق با اقیانوس اطلس و از غرب با اقیانوس آرام هم مرز است. ایالات متحده در شمال غرب قاره آمریکا و سواحل آلاسکا نیز با روسیه مرزهای مشترک آبی دارد. هم چنین این کشور از طریق پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد.

شاید برای شما هم سوال باشد که آمریکا چند ایالت دارد؟ پاسخ سوال خود را در این مقاله بیابید.

هم چنین اگر با خواندن این مطالب، ترغیب شدید به کشور آمریکا مهاجرت کنید یا علاقه دارید با مطالب مهاجرتی به آمریکا آشنا شوید می توانید به مقاله هایی با عنوان مهاجرت به آمریکا و ویزای آمریکا در همین وب سایت مراجعه نمایید.

بهترین کشورهای قاره آمریکا

آمریکا سومین کشورپرطرفدار در دنیاست. این کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و به دلیل این مکان های پرطرفدار سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. از جمله پرطرفدارترین مقاصد این قاره می توان به مجسمه آزادی در نیویورک که به عنوان نماد این کشور معروف است، گراند کانیون که از جاذبه های طبیعی این کشور به شمار رفته و همچنین سواحل زیبای میامی و لاس وگاس را نام برد. در ادامه با بهترین کشورهای قاره آمریکا آشنا می شویم.  

کشور کانادا

کشوری در شمال قاره آمریکا و دومین کشور پهناور جهان است. پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نماینده ملکه الیزابت دوم در کانادا زندگی می‌کند.

کانادا کشوری نوین و دارای فناوری پیشرفته است و توان فراهم کردن انرژی سوختی خود از منابع درون‌مرزی را دارد. این کشور دارای منابع گستردهٔ طبیعی است و برخی از شهرهای آن وابستگی بالایی به بهره گیری از این منابع دارند. تورنتو نیز که از شهرهای مهم این کشور از نظر پویندگی های بورسی در جهان بین ۱۰ کشور نخست از نظر بورس است

پادشاه کشور کانادا ملکه الیزابت دوم است که قانون به امضا و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی می‌یابد. این کشور با دارا بودن ۱۰ استان و ۳ ناحیه توسط دولت‌های مستقل از هم اداره می‌شود که در مجموع زیر پوشش دولت فدرال قرار گرفته و کانادای متحد را به وجود می آورند.

نزدیکی جغرافیایی این کشور، به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد، به گونه‌ ای که آمریکا و کانادا بزرگترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. با این حال این رابطه اقتصادی قوی، مضرات هم برای کانادا در پی داشته‌است. آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌های آمریکایی در نزدیکی مرز دو کشور یکی از این مضرات است. کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد.

برزیل

کشور برزیل بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که برازیلیا پایتخت این کشور است. مردم برزیل به زبان پرتغالی صحبت می کنند. در زمان های گذشته کشور برزیل مستعمره کشور پرتغال بوده به همین دلیل زبان رسمی این کشور پرتغالی می ­باشد. این کشور تنها کشور قاره آمریکا می باشد که مردمان آن به زبان پرتغالی سخن می گویند.

کشور برزیل شرقی ­ترین کشور قاره آمریکا است. این کشور به جز اکوادور و شیلی با سایر کشورهای این قاره مرز مشترک دارد. برزیل از جنوب با اروگوئه، در جنوب غربی با آرژانتین و پاراگوئه و همچنین با بولیوی و پرو در غرب و با کلمبیا در شمال شرقی همسایه است و از شمال به نیمکره جنوبی کشیده شده است.

برزیل دارای پیشرفته ­ترین بخش صنعتی در آمریکا لاتین می‌باشد. کشور برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. از مهم ترین صادرات کشور برزیل می توان به قهوه، سویا، سنگ معدن، آهن، فولاد، تجهیزات پزشکی و … اشاره کرد. کشور برزیل با توجه به وسعت و بخش های گسترده کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی بیش از سایر کشورهای آمریکا لاتین است.

برزیل دارای جاذبه ­های گردشگری فراوانی می ­باشد که می توان به مجسمه مسیح در مرکز شهر ریو، جزیره سن برناردو، کوه شوگرلوف و ساحل معروف کوپاکابانا که به خاطر پلاژ ۴ کیلومترش شهرت جهانی دارد، اشاره کرد.

مکزیک

کشور مکزیک در بخش جنوبی قاره آمریکا واقع شده است. کشور مکزیک با کشور های آمریکا هم مرز است. از نکات جالب کشور مکزیک می توان به زبان اسپانیایی مردم این کشور اشاره کرد که بزرگترین جمعیت اسپانیایی زبان جهان را به خود اختصاص داده است. شهر مکزیکوسیتی به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت این کشور شناخته می شود. در حدود ۲۰ ملیون نفر در این شهر زندگی می کنند.

کشور مکزیک دومین کشور پرجمعیت در آمریکای لاتین پس از کشور برزیل می باشد. در حال حاضر در حدود ۱۲۶ ملیون نفر در این کشور مشغول به زندگی می باشند. بیش از ۹۰ در صد جمعیت کشور مکزیک پیرو دین مسیحیت می باشند که ۸۲ درصد آنان را کاتولیک رومی تشکیل داده اند.

همه متقاضیان بحث مهاجرت می بایست اطلاعات صحیح و جامعی از محل زندگی خود در کشور مورد نظر خویش را کسب نمایند فلذا برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران می باشد در صفحه وب سایت خود اطلاعات مربوط به تمامی شهرهای بزرگ دنیا را جهت آگاهی بیشتر هموطنان عزیزمان که قصد اخذ ویزاهای تحصیلی یا توریستی و یا اقامت کاری و سرمایه گذاری را دارا می باشند، در اختیار ایشان قرار داده است.

لینک منبع: Introduction to the American Continent

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *