info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

دانشگاه فناوری کارلسروهه

مؤسسه فناوری کارلسروهه یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی دولتی در آلمان است که در نتیجه ادغام یک دانشگاه و یک مرکز تحقیقاتی به وجود آمده است و از نظر آموزشی در سطح بسیار بالایی برای تحصیل در آلمان قرار دارد. این مرکز جزء دانشگاه های برتر آلمان و اروپا محسوب می‌شود و افراد زیادی تمایل به ادامه تحصیل در آنجا را دارند، اما ورود به این مرکز کار ساده و آسانی نیست و شرایط و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجو مقرر شده است و پذیرش توسط کارشناسان متخصص انجام می‌شود.

این دانشگاه جزء مراکز مطرح در کل دنیا است و تاییدیه وزارت علوم اروپا را دارا می‌باشد.

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه فناوری کارلسروهه

برای ادامه تحصیل در مؤسسه فناوری کارلسروهه باید تمام جوانب را بررسی و هزینه ها را برآورد کرد. هزینه زندگی در کارلسروهه نسبتا کم است.

کارلسروهه شهر کوچکی در آلمان است که مرکز فناوری آن با سطح بالای آموزش، سالانه پذیرای تعداد زیاد از دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. اولین نامه های اینترنتی آلمان از این مرکز ارسال شد و در واقع این دانشگاه در زمینه علم و فناوری بی رقیب است.

علاوه بر هزینه تحصیل در این مرکز باید هزینه هایی مانند خوابگاه، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره را نیز در نظر گرفته و بعد برای ادامه تحصیل و زندگی در آنجا تصمیم بگیرید، اما نگران نباشید هزینه‌ها زیاد نیست.

رنکینگ دانشگاه فناوری کارلسروهه آلمان

رنکینگ دانشگاه فناوری کارلسروهه بر اساس چندین معیار تعیین می‌شود،یکی از آن‌ها وجود اساتید مجرب و دانشجویان مستعدی است که سبب شده‌اند این دانشگاه به یک مرکز علمی فوق‌العاده در کل دنیا تبدیل شود.

وجود تقدیرنامه های متعدد از این مرکز نیز عامل دیگری است که مؤسسه فناوری کارلسروهه را از نظر رتبه در سطح بالایی قرار می‌دهد. این مرکز مشارکت چشمگیری در چالش‌های مربوط به انرژی و اطلاعات دارد و جزء ده دانشگاه اول آلمان به شمار می‌آید و آموزش آن بر اساس تحقیق و پژوهش می‌باشد و در رشته‌ و مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد.

از دیگر عواملی که بر رنکینگ تاثیر دارد، مشاهیری هستند که از آنجا فارغ‌التحصیل شدند، افرادی مانند آرمین کرمز ریاضیدان و دانشمند آلمانی، آدولف مایر شیمی‌دان آلمانی، کارل بنز بنیانگذار شرکت بنز و افراد مشهور دیگری که جزء ستارگان درخشان این مرکز محسوب می‌شوند.

رشته های دانشگاه کارلسروهه

رشته‌ های موجود در دانشگاه فناوری کارلسروهه

رشته‌های مختلفی در مؤسسه فناوری کارلسروهه وجود دارد که افراد با توجه به معدل و نمره خود می‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهند.یکی از رشته های دانشگاه فناوری کارلسروهه، ریاضی و مهندسی است که دانشجویان زیادی در این زمینه تحصیل می‌کنند.

رشته های مربوط به علوم انسانی نیزیکی دیگر از رشته‌های تحصیلی در این مرکز است که دانشجویان در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در آن ادامه تحصیل دهند.

گرایشات مختلفی از این رشته ها در این مرکز وجود دارد که تمام آن‌ها به زبان آلمانی تدریس می‌شود، به عنوان مثال در زمینه مهندسی می‌توان به مهندسی مکانیک، شیمی، فیزیک و غیره اشاره کرد. در واقع در این موسسه، رشته هایی تدریس می‌شود که کاملا در ارتباط با تحقیق و پژوهش باشند.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه فناوری کارلسروهه

اگر قصد ادامه تحصیل در مؤسسه فناوری کارلسروهه را دارید با ما همراه باشید تا شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه فناوری کارلسروهه را بررسی کنیم.

یکی از شرایط مهم و اصلی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی است. بدون داشتن مدرک و عدم تسلط به این زبان شما در این مرکز پذیرفته نخواهید شد، از این رویادگیری آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.

برخی از رشته‌های این مرکز نیاز به مصاحبه یا آزمون عملی دارند، به همین سبب شما علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون ورودی باید از این مصاحبه یا آزمون نیز نمره خوبی کسب کنید.

برای برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد علاوه بر زبان آلمانی باید به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید و مدرک آن را دریافت کنید. در این مقطع علاوه بر آزمون‌های نظری، باید آزمون‌های عملی و تحقیقی را نیز پشت سر بگذارید.

در هنگام ثبت نام باید ریزنمرات سال‌های قبل خود را نیز ارائه دهید.پذیرش در این دانشگاه قوانین خاص و ویژه‌ای دارد به همین جهت افرادی پذیرفته می‌شوند که از نظر علمی درجه یک و ممتاز باشند.

هزینه تحصیل (شهریه)در مقاطع مختلف دانشگاه فناوری کارلسروهه

یکی از مسائل بسیار مهم برای دانشجویان دانشگاه فناوری کارلسروهه، شهریه موسسه فناوری کارلسروهه می‌باشد. این هزینه در مقاطع مختلف با توجه به رشته متفاوت می‌باشد و به طور سالیانه افزایش می‌یابد.

نکته بسیار مهمی در رابطه با شهریه دانشجویان مقطع دکتری در این مرکز وجود دارد، از این دانشجویان هیچ هزینه و شهریه ای دریافت نمی‌شود و فقط دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه پرداخت می‌کنند. در واقع این عدم پرداخت هزینه پاداشی است که دانشگاه برای این دانشجویان در نظر گرفته است.

شهریه این دانشگاه برای تمامی رشته ها یکسان نمی‌باشد و اگر رشته ای واحد عملی داشته باشد، مسلما دانشجو باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه فناوری کارلسروهه

مؤسسه فناوری کارلسروهه از جمله مراکزی است که در شرایط خاص برای دانشجویان بورسیه قرار می‌دهد. بورسیه دانشگاه فناوری کارلسروهه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از نظر علم و دانش در سطح بسیار بالایی قرار دارند و از نظر استعداد و هوش منحصر به فرد هستند.

این بورسیه در مقاطع مختلف و با میزان متفاوتی ارائه می‌شود، گاهی اوقات دانشجویان با دریافت بورسیه معاف از پرداخت شهریه می‌شوند و گاهی اوقات هزینه را نیم بها پرداخت می‌کنند که این امر به شرایط دانشگاه و دانشجو بستگی دارد و رقابت در بین دانشجویان بر سر دریافت بورسیه بسیارزیاد است.

خوابگاه دانشجویی دانشگاه فناوری کارلسروهه

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه فناوری کارلسروهه

مؤسسه فناوری کارلسروهه از جمله مراکزی است که خوابگاه مجزا ندارد، اما به جای خوابگاه دانشگاه فناوری کارلسروهه شما گزینه های دیگری برای اقامت دارید، به عنوان مثال خوابگاه دانشجویی، این خوابگاه خارج از کنترل دانشگاه است و شما باید خودتان برای شناسایی و اقامت در آن اقدام کنید و دانشگاه هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

گزینه دیگری که برای اقامت دانشجویان این دانشگاه وجود دارد، آپارتمان‌های مشترک است. شما می‌توانید آن را از دانشجویانی اجاره کنید که برای مدت کوتاهی یا تعطیلات آنجا را ترک کرده‌اند.

گزینه دیگری که وجود دارد اجاره خانه های شخصی است. شما می توانید با مراجعه به مراکز یا سایت های معتبر، خانه مدنظر خود را برای مدتی معین اجاره نمایید. در واقع این مرکز آموزشی هیچ مسئولیتی در برابر اسکان و اقامت دانشجو ندارد و تمام کارهای اقامتی بر عهده دانشجو خواهد بود.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه فناوری کارلسروهه

یکی از مزایای مهم تحصیل در این مرکز، اشتغال به کار در حین تحصیل می‌باشد.از ترم دوم به بعد شما می‌توانید در رشته مورد علاقه خود مشغول به کار شوید و در کنار تحصیل به کسب درآمد نیز بپردازید. شرایط تحصیل در آنجا برای دانشجویان بومی و بین‌المللی کاملا یکسان است و تبعیضی بین آن‌ها وجود ندارد.

از معایب آن می‌توان عدم ارائه خدمات خوابگاهی را نام برد.یافتن محل مناسب برای اقامت برای دانشجویان خارجی و غیربومی نسبتا دشوار و سخت می‌باشد، چون در هنگام یافتن محل مناسب باید عوامل مختلفی مانند میزان اجاره، مسافت تا دانشگاه، رفت و آمد و غیره را نیز در نظر بگیرند، اما ادامه تحصیل، اخذ مدرک و تامین آینده شغلی از عواملی است که تحمل مشکلات را تسهیل می‌کند.

خطا: فرم تماس پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *