مهاجرت تحصیلی

دانشگاه هامبورگ

آشنایی با دانشگاه هامبورگ کشور آلمان

دانشگاه هامبورگ به عنوان یکی از دانشگاه های برتر آلمان و بزرگترین موسسه تحقیق و آموزش در شمال این کشور قلمداد می شود. این دانشگاه دارای پروژه های میان رشته ای متعدد در زمینه های مختلف و یک شبکه گسترده با موسسات برجسته در مقیاس منطقه ای، ملی و بین المللی است. دانشگاه هامبورگ در سال ۱۹۱۹ توسط شهروندان محلی تأسیس گردید. 

از چهره های مهم بنیانگذار می توان به سناتور ورنر فون ملت و تاجر ادموند سیمرز اشاره نمود. برندگان جایزه نوبل مانند اتو استرن، ولفگانگ پائولی و ایسیدور ربیع در دانشگاه هامبورگ تحصیل نموده اند. دانشمندان مشهور دیگری مانند ارنست کسیرر، اروین پانوفسکی، ابی واربورگ، ویلیام استرن، آگاته لاسچ، مگدالن شوخ، امیل آرتین، رالف داهندورف و کارل فردریش فون وایزاسکر در دانشگاه هامبورگ آلمان، تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند.

در حال حاضر در حدود ۲۸ هزار دانشجو در دانشگاه هامبورگ مشغول به تحصیل می باشند. از این تعداد فقط ۱۰ درصد آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. به طور کل ۳۰ درصد دانشجوی کارشناسی و ۷۰ درصد دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل می پردازند. دانشگاه هامبورگ تقریباً ۱۷۰ دوره آموزشی در مقاطع مختلف را در ۸ دانشکده ارائه می دهد:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده تجارت، اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده ریاضیات، انفورماتیک و علوم طبیعی
  • دانشکده روانشناسی و علوم جنبش انسانی
  • دانشکده مدیریت بازرگانی (دانشکده بازرگانی هامبورگ)

دانشگاه هامبورگ همچنین موزه ها و مجموعه های مختلفی از جمله موزه جانورشناسی، هرباریوم هامبورگنس، موزه زمین شناسی، باغ لوکی اشمیت و رصدخانه هامبورگ را در خود جای داده است.

شرایط پذیرش در دانشگاه هامبورگ

شرایط دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه هامبورگ همانند سایر دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان می باشد. دانشجویان در زمان مقرر شده از جانب دانشگاه، می بایست مدارک مورد نیاز را ارسال نمایند. این مدارک متناسب با مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. در ادامه به عمده ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه هامبورگ اشاره می شود.

  • سوابق تحصیلی: دانشجویان برای ورود به هر مقطع تحصیلی ملزم به ارائه سوابق تحصیلی خود می باشند. به طور مثال، برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات الزامی است.
  • مدرک زبان: دوره های کارشناسی به زبان آلمانی و دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود. سطح B2 برای ورود به دانشگاه هامبورگ الزامی است.
  • مدارک هویتی: پاسپورت و شناسنامه
  • توصیه نامه
  • رزومه
  • انگیزه نامه

برترین رشته های دانشگاه هامبورگ برای تحصیل در آلمان

دانشگاه هامبورگ آلمان در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. سایت های رتبه بندی جهانی با توجه به سطح علمی، رضایت مندی دانشجویان، مقالات و اساتید موجود در دانشگاه، این رتبه بندی را انجام می دهند. دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر قادر خواهند بود برای رشته های متنوع اقدام نمایند. رشته فیزیک به عنوان بهترین رشته تحصیلی در این دانشگاه به شمار می رود. از دیگر رشته های برتر دانشگاه هامبورگ می توان به روانشناسی، جغرافیا، زمین شناسی، تاریخ و رشنه های مهندسی اشاره کرد. در ادامه و در جدول زیر برترین رشته های تحصیلی دانشگاه هامبورگ آمده است.

رشته تحصیلی رتبه در آلمان رتبه جهانی
فیزیک ۳ ۵۱
روانشناسی ۵ ۷۹
دندانپزشکی ۸ ۱۱۹
مهندسی شیمی ۸ ۱۱۹

هزینه تحصیل در دانشگاه هامبورگ

تحصیلات در کشور آلمان به صورت رایگان در اختیار همه دانشجویان از سراسر دنیا قرار دارد. از همین رو دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که در این مقاله به آنها اشاره گردید، قادر خواهند خواهند تا شانس خود را برای اخذ پذرش از دانشگاه هامبورگ امتحان نمایند. متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه هامبورگ برای دانشجویان بین المللی در سال بین ۱ تا ۳ هزار یورو تخمین زده می شود.

لازم به ذکر است که دانشجویان برای ورود به کشور آلمان و دریافت ویزا، ملزم به ارائه تمکن مالی به میزان ۱۰۳۰۰ یورو می باشند. این میزان عنوان شده باید دز یک مدت مشخص در حساب فرد درخواست دهنده ویزای دانشجویی رویت شود. دانشجویان این میزان هزینه را به عنوان تمکن مالی به حساب خود در کشور آلمان انتقال می دهند و به صورت ماهانه اجازه برداشت خواهند داشت.

حق کار دانشجویی یکی از منابع مالی دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل به شمار می رود. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت مجوز کار را دریافت می نمایند. با توجه به این قانون، در صورت انجام کار دانشجویی می توان بخش عظیمی از هزینه های عنوان شده را تامین نمود. از دیگر مصادیق موجود برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی، اخذ بورسیه از دانشگاه هامبورگ می باشد که در ادامه به آن اشاره می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هامبورگ

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، دانشجویان ممتاز در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز دانشگاه، قادر خواهند بود برای بورسیه های تحصیلی این دانشگاه اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی دانشگاه هامبورگ متناسب با توانمندی و شایستگی دانشجویان، اعطا می شود. لازم به ذکر است که با توجه به هزینه های بسیار پایین تحصیل در آلمان، بورسیه های تحصیلی به ندرت در دسترس دانشجویان بین المللی وجود دارد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه هامبورگ برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویانی تعلق می گردد که سوابق علمی ایده آلی را از خود به نمایش بگذارند. روند دریافت بورسیه به همراه مراحل اخذ پذیرش صورت می گیرد. دانشجویان در هنگام اقدام برای اخذ پذیرش، درخواست مبنی برای بررسی پرونده برای دریافت بورسیه را هم تکمیل می نمایند.

مزایای تحصیل در دانشگاه هامبورگ

بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاه هامبورگ در رتبه بندی جهانی، دارای جایگاه مناسبی می باشند، که به آنها اشاره شد. شهر هامبورگ به عنوان یکی از برترین شهرهای کشور آلمان به شمار می رود. این شهر در میان سه شهر برتر کشور آلمان قرار دارد. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه، فرصت زندگی در یکی از برترین شهرهای آلمان را تجربه می نمایند. در ادامه به دو تا از برترین مزایای تحصیل در دانشگاه هامبورگ اشاره می شود.

هزینه های تحصیل

یکی از برترین مزایای تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان، هزینه های بسیار پایین تحصیل و زندگی می باشد. دانشجویان از سراسر دنیا با کم ترین هزینه ممکن قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند. متوسط هزینه های تحصیل در این دانشگاه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار در سال تخمین زده می شود. این میزان هزینه در مقایسه با کیفیت آموزشی آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

فرصت های کاری

یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب دانشگاه و کشور برای ادامه تحصیل، فرصت های کاری موجود و پس از پایان تحصیل می باشد. به دانشجویان دانشگاه هامبورگ مجوز کار اعطا می شود. از همین دانشجویان قادر خواهند برای کسب مهارت و تامین برخی از هزینه های تحصیل و زندگی، از این حق بهره مند شوند. لازم به ذکر است که پس از اتمام تحصیل می توان از فرصت شش ماهه برای پیدا کردن کار بهره مند شد و در صورت پیدا کردن کار، ویزای کاری آلمان را دریافت نمود.

نتیجه گیری

دانشگاه هامبورگ به عنوان یکی از مراکز علمی برتر کشور آلمان به شمار می رود. دانشجویان در صورت احراز شرایط مورد نیاز قادر خواهند بود برای تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند. به همراه شرایط مساعد دانشگاه، شهر هامبورگ یکی از برترین شهرها برای زندگی در آلمان و تحصیل به شمار می رود. دانشجویان پس از تحصیل از فرصت های کاری موجود در این شهر بهره مند می شوند.

دوره های تحصیلی در دانشگاه هامبورگ به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می گردد. انتخاب زبان تحصیل منوط بر رشته و مقطع تحصیلی مشخص می شود. از همین با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان می توان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام نمود. هزینه های تحصیل در دانشگاه هامبورگ سالانه بین ۱ تا ۲ هزار یورو تخمین زده می شود که این موضوع سبب می گردد، دانشجویان زیادی برای آن اقدام نمایند.

نظرات و سوالات خود را در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می تواننید برای بررسی شرایط خود با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید و به صورت کاملا رایگان مسیر درستی برای آینده زندگی خود انتخاب نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *