سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاری در فرانسه

فرانسه سالانه بیش از ۱۱۰۰ سرمایه گذاری خارجی را به خود جذب می کند. از کشورهای اروپایی دریافت کننده سرمایه خارجی در بخش تولید است. برای درک  جذابیت سرمایه گذاری در فرانسه، توجه به چند عامل مهم است.

نیروی کار بسیار ماهر، مشوق های مالیاتی برای تحقیقات، زیرساخت های گسترده، ساختار مصرف انرژی، موقعیت مطلوب در مرکز منطقه یورو با یک بازار واحد اروپایی (۵۰۰ میلیون مصرف کننده)، همه اینها فرانسه را برای سرمایه گذاران از سراسر جهان که قصد مهاجرت سرمایه گذاری دارند بسیار جذاب می کند. همچنین افراد زیادی را علاقمند به کسب اقامت دائم در فرانسه می کند.

دلایل سرمایه گذاری در فرانسه

اولین دلیل : زیرساخت های سطح جهانی

فرودگاه برجسته هوانوردی تجاری در اروپا (پاریس- لو بورژ) و فرودگاه پیشرو برای حمل بار در فرانسه واقع شده است. دومین فرودگاه بین المللی مسافری بزرگ، پاریس- شارل دوگل، یکی از ده فرودگاه بزرگ جهان است.

فرانسه همچنین برای سرمایه گذاری جذاب است. زیرا در اینجا دومین شبکه طولانی راه آهن سریع السیر در اروپا وجود دارد.

دلیل دوم: رهبری اقتصاد باز

فرانسه دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهان، دومین بازار مصرف بزرگ در اروپا و هفتمین سرمایه گذار خارجی بزرگ در جهان است. این مجموعه طیف گسترده ای از فرصت های تجاری را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد، دارای تجربه اثبات شده در جذب و حفظ شرکت های خارجی و متخصصان اصلی است.

سهم شرکت های خارجی در اقتصاد فرانسه به شرح زیر است:

  • ۱۶ درصد ارزش افزوده در اقتصاد فرانسه.
  • ۳۰ درصد از کل صادرات فرانسه.
  • بیش از ۴۵ درصد سهام شرکت های فهرست شده در شاخص سهام دولتی متعلق به افراد غیر مقیم است،
  • تقریباً ۲۱ درصد تحقیق و توسعه توسط شرکت های خارجی انجام می شود.

فرانسه همیشه از استعدادها و سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند، پیشروترین کشور میزبان برای سرمایه گذاری خارجی برای مهاجرت سرمایه گذاری در صنعت است.

دلیل سوم: ذخیره استعدادهای عمیق

سرمایه گذاران خارجی که قصد مهاجرت سرمایه گذاری به این کشور را دارند باید توجه داشته باشند که فرانسه دارای بهره وری نیروی کار ساعتی بالاتری است که از آلمان و انگلیس جلوتر است. سایر امتیازات حوزه قضایی فرانسه در مورد تحصیل و متخصصان:

۱٫۶ میلیون دانشمند و مهندس از ۲۵ تا ۳۴ سال، دارای تحصیلات عالی هستند.

برخی از بهترین مدارس تجاری جهان در فرانسه پایه گذاری شده اند.

سه مورد از شش موسسه برتر ارائه دهنده کارشناسی ارشد در مدیریت، فرانسوی هستند.

بازیکنان جدید و نوآورانه سالانه ۹۰۰ توسعه دهنده را آموزش می دهند.

فرانسه چهارمین کشور پیشرو در جهان با تحصیلات عالی است. بیش از ۳۰۹،۶۰۰ شهروند خارجی در اینجا تحصیل می کنند.

سرمایه گذاری در فرانسه نیز جذاب است. زیرا خارجی ها از یک رژیم مالیاتی فردی استفاده می کنند. که هشت سال به طول می انجامد. و معافیت مالیات بر درآمد را به میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد از کل دستمزد ارائه می دهد.

واقعیت دیگری که به نفع دولت فرانسه بازی می کند تعداد زیاد استارت آپ ها و استارت آپ های سخت کننده (بیش از ۱۲ هزار نفر) و همچنین وجود یک پردیس استارت آپ واقع در پاریس است.

سرمایه گذاری در فرانسه

چهارمین عامل:  داشتن موقعیت استراتژیک فرانسه

در سال ۲۰۱۹ ، اروپا دومین بازار بزرگ جهان با بیش از ۶۷ میلیون نفر جمعیت و دسترسی مستقیم به بیش از ۵۰۰ میلیون مصرف کننده در یک بازار واحد اروپایی بود. لازم به ذکر است که در فرانسه بیشترین مرکز شرکت های بزرگ بین المللی (بیش از ۵۰۰) وجود دارد.

فرانسه موقعیت مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی در اروپای مرکزی قرار می دهد و دسترسی آسان به بازارهای EMEA منطقه اقتصادی اروپا و خاورمیانه و آفریقا را فراهم می کند.

بخش های اصلی ایالت، که از نظر سرمایه گذاری خارجی در فرانسه جالب ترین هستند، می توان با خیال راحت نام برد:

  • مراقبت های بهداشتی
  • اطلاعات و خدمات مالی
  • صنایع غذایی
  • رباتیک
  • مجتمع هوافضا
  • صنعت خودرو
  • تدارکات و حمل و نقل
  • صنایع شیمیایی
  • انرژی جایگزین

پنجمین دلیل: محیط تجاری خلاقانه و سازگار با نوآوری

فرانسه به عنوان شایسته ترین مکان در اروپا برای مشوق های مالیاتی برای تحقیق و توسعه (R&D) و نرخ موثر مالیات شرکت برای آنها در نظر گرفته می شود.

نکته مهم دیگر برای سرمایه گذاری خارجی در فرانسه ، دومین کشور بزرگ است که موفق به کسب مدال فیلدز (۱۳ مدال) شده است ، یک جایزه بین المللی با مدال آوران که به ریاضیدانان جوان به عنوان بخشی از کنگره بین المللی ریاضی تعلق می گیرد.

ششمین عامل: فرانسه مهمترین مرکز مالی اروپا

از سال ۲۰۱۷ ، فرانسه با سرمایه جذب شده در مبلغ بیش از ۲٫۷ میلیارد یورو (Q1 و Q3) پیشرو در بازار سرمایه های خطرپذیر اروپایی بوده است که توسط انگلیس دنبال می شود.

پاریس با بیش از ۸۰۰۰۰۰ شغل تمام وقت و ۴۰۰۰۰۰ شغل نیمه وقت در صنعت مالی ، پیشروترین بازار مالی در منطقه یورو است (داده های مربوط به منطقه پاریس.

یکی دیگر از نکات مهم مورد توجه سرمایه گذاران خارجی، ثبات سیستم بانکی فرانسه است. که با عدم وجود نوسانات اقتصادی و عوامل منفی مختلف حتی در بحران اقتصادی جهانی تأیید می شود. سرمایه گذاری در فرانسه نیز سودمند است. زیرا خدمات مالی نه تنها در طیف گسترده ای ارائه می شود، بلکه اقدامات حریم خصوصی و امنیتی را نیز افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *