info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

سفر به بلغارستان

سفر به بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان

از مهم ترین دلایل سفر به بلغارستان می توان به جاذبه های تاریخی، آب و هوای مناسب و هزینه های پایین زندگی در بلغارستان اشاره کرد. بسیاری از افراد به واسطه این دلایل برای سفر به بلغارستان برنامه ریزی می کنند. این کشور در جنوب شرقی اروپا در منطقه بالکان جای دارد و نزدیک ترین کشور اروپایی به ایران است.

کشورهای ترکیه، یونان و صربستان مرز مشترک با کشور بلغارستان دارند. بلغارستان از سال ۲۰۰۷ عضو اتحادیه اروپا است و به زودی با توجه به توافقات صورت گرفته به محدوده کشورهای شینگن اضافه می شود. از همین رو در صورت دریافت ویزای بلغارستان می توان به سایر کشورهای اروپایی سفر کرد.

راهنمای سفر به بلغارستان

تقریباً یک سوم بلغارستان پوشیده از جنگل است که جای تعجب نیست زیرا این کشور بسیار کوهستانی و بیش از ۴۰ کوه در قلمرو خود دارد. از طرف دیگر، بقیه سرزمین از دشت های وسیعی تشکیل شده است که برای تولید ذرت و آفتابگردان استفاده می شود. شهر صوفیه به عنوان مهم ترین و برترین شهر بلغارستان به شمار می رود و بسیاری از افراد برای سفر به بلغارستان، این شهر را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می نمایند. در این مقاله به شرایط سفر به بلغارستان و بهترین زمان های ورود به این کشور اشاره می شود. همچنین می توان برترین مکان های دیدنی بلغارستان با مطالعه این مقاله متوجه شد و در برنامه سفر به بلغارستان گنجاند.

بهترین زمان سفر به بلغارستان

بلغارستان دارای یک آب و هوای معمول قاره ای است که با تابستان های گرم و زمستان های بسیار سرد مشخص است. بهترین زمان سفر به این کشور زیبا در ماه های تابستان، بین ژوئن و سپتامبر است، مگر اینکه از پیست های اسکی که در ماه های زمستان باز می شوند بازدید کنید، در این صورت دسامبر تا مارس بهترین زمان است.

هزینه سفر به بلغارستان

هزینه های سفر به بلغارستان را می توان به چندین بخش دسته بندی کرد؛ هزینه های ورود به کشور بلغارستان، هزینه های اسکان و هزینه های خوراک. به صورت معمول هزینه های جاری در کشور بلغارستان بسیار پایین می باشد و مهاجران با کمترین هزینه ممکن می توانند از این کشور جذاب، دیدن نمایند.

هزینه سفر به بلغارستان

متوسط هزینه های زندگی در بلغارستان بین ۴۵۰ تا ۶۵۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. در جدول زیر به هزینه های مصرفی زندگی در کشور بلغارستان اشاره شده است. هم چنین برای کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه می توانید به مقاله ی زندگی در بلغارستان در همین وب سایت رجوع کنید.

ردیف موارد هزینه
۱ رفت و آمد ماهانه ۲۵ یورو
۲ اجاره آپارتمان مرکز شهر ماهانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ یورو
۳ اجاره آپارتمان اطراف شهر ماهانه ۱۸۰ تا ۲۲۰ یورو
۴ یک وعده غذایی در رستوران ۵٫۱۰ یورو
۵ متوسط هزینه های هتل ۳۰ تا ۸۵ یورو
۶ متوسط هزینه های خوراک ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو

برای ورود به کشور بلغارستان می توان از روش های هوایی مستقیم و از کشور ترکیه اقدام نمود. پروازهای مستقیم در فصل تابستان میسر می باشد و افراد بدون تغییر مسیر می توانند وارد کشور بلغارستان شوند. روش دوم ورود به کشور ترکیه می باشد که از آنجا به صورت زمینی و هوایی قادر خواهند بود به این کشور ورود کنند. با توجه به تغییر هزینه های سفر، نمی توان عدد واحدی را برای سفر به بلغارستان تعیین نمود.

توریستی ترین شهرهای بلغارستان

بسیاری از مهاجران بیشترین اطلاعاتی که از بلغارستان به ذهنشان خطور می کند، شهر صوفیه پایتخت این کشور می باشد. بسیاری از افراد تا به حال سفر به بلغارستان نداشته اند و یا حتی به این کشور فکر نمی کنند. بلغارستان دارای طبیعتی شگفت انگیز و متنوع و یکی از الماس های اروپای شرقی به شمار می رود. در ادامه به سه تا از توریستی ترین شهرهای بلغارستان اشاره می شود.

شهر صوفیه

شهر صوفیه پایتخت و بزرگترین شهر بلغارستان است، این شهر در دامنه کوه ویتوشا در قسمت غربی کشور واقع شده است. موقعیت استراتژیکی را در مرکز شبه جزیره بالکان به عنوان مرکز تجاری، تولیدی، حمل و نقل و فرهنگی اشغال می کند. صوفیه پانزدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا و پر جمعیت ترین شهر بلغارستان با جمعیتی در حدود ۱٫۳ میلیون نفر است. صوفیه به عنوان یکی از ده مکان برتر برای مشاغل نوپا در جهان، به ویژه در فن آوری های اطلاعاتی انتخاب شده است. شهر صوفیه بهترین موقعیت زندگی و کار را در کشور بلغارستان دارد و بیشتر مهاجران برای سفر به بلغارستان این شهر را انتخاب می نمایند.

شهر پلوودیو

پلوودیو به عنوان دومین شهر بزرگ بلغارستان، شاید حتی برای خود بومی ها یکی از چشمگیر ترین و محبوب ترین شهرهای این کشور باشد. پلوودیو که پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ است، به عنوان “شهر هنرمندان” شناخته می شود.

پلوودیو قدیمی ترین شهر اروپا و ششمین شهر قدیمی جهان که زندگی هرگز در آن متوقف نشده است. پلوودیو به عنوان یک قطب مهم فرهنگی کشور بلغارستان به حساب می آید. این منطقه، به لطف تاریخ باستان، دارای مکان های بسیاری با علاقه باستان شناسی است؛ از نمایشگاه بین المللی پلوودیو گرفته تا بازارهای هفتگی، همیشه اتفاقاتی در این شهر می افتد.

شهر پلون

شهر پلون در شمال شرغی بلغارستان و در شرق رودخانه ویت واقع شده است. علاقه مندان سفر به بلغارستان شهر پلون را در لیست خود برای زندگی و یا سفر قرار می دهند. شهر Pleven در حال حاضر یک شهر خدماتی برای یک کشور زراعتی است و همچنین دارای صنایع غذایی، نساجی، مهندسی، سیمان، نجاری، لاستیک و دخانیات می باشد. بیشتر مکان های دیدنی این شهر مربوط به آثار تاریخی و بازمانده جنگ روسیه و ترکیه می باشد.

در سفر به بلغارستان از کجا ها باید دیدن کرد؟

بلغارستان کشوری با چشم اندازهای متنوع و آثارتاریخی که نتیجه آن کشوری است مملو از زیبایی طبیعی و غنای فرهنگی که مربوط به دوران باستان است. سفر به بلغارستان به عنوان یکی از سفرهای جذاب برای مهاجران به شمار می رود. از همین رو در این بخش به چندین مناطق و مناظر توریستی این کشور می پردازیم.

صومعه ریلا

یکی از برترین مکان های جذاب و دیدنی کشور بلغارستان که بسیاری از مهاجران در سفر به بلغارستان از آن دیدن می نمایند، صومعه ریلا می باشد. صومعه ارتدوکس شرقی ریلا که در قرن دهم میلادی تأسیس شد و به عنوان یک بنای تاریخی و فرهنگی مهم بسیار مورد توجه قرار گرفت، نمادی معماری است.

این بیت المقدس با نام اورشلیم بلغارستان بزرگترین صومعه در کشور است. صومعه باستانی هنوز فعال می باشد و حدود ۶۰ راهب در آن زندگی می کنند.

نسیبار

شهر قدیمی و جذاب Nessebar یک موزه در فضای باز است که مملو از میادین زیبا، کلیساها و خیابان های سنگفرش شده است. تاریخچه و بناهای تاریخی این شهر در دوره روم و بیزانس وجود دارد و هنوز بقایای دیوارهای شهر قدیمی دیده می شود.

پارک ملی پیرین

پارک ملی پیرین مکانی ایده آل برای عاشقان طبیعت است. پارک ملی پیرین یک گنجینه ملی بلغارستان است و  یک پناهگاه امن برای انواع مختلف گونه های نادر است که از کوه بالکان برای پناه، استفاده می کنند. با پیاده روی در مسیرهای متعدد، دوچرخه سواری در میان چمنزارهای آلپ یا ماهیگیری در کنار آبشارها، وقت خود را به بازدید از پارک غیرقابل تصور زیبا پیرین اختصاص دهید.

تئاتر رومی پلوودیو

تئاتر رومی در مرکز شهر قدیمی پلوودیو یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده در جهان است. این سازه چشمگیر که در دهه ۱۹۶۰ کشف شد، به قرن ۱ میلادی برمی گردد و تصور می شود که این بنا تحت حاکمیت دومیتیان امپراطور روم ساخته شده باشد. علاقه مندان به تاریخ در سفر به بلغارستان می توانند از این تئاتر زیبا دیدن نمایند. این مکان می توانست نقش مهمی در جوامع باستانی داشته باشد؛ اینجا جایی بود که نمایش های تئاتر و درگیری های معروف با گلادیاتورها و همچنین جلسات دولت محلی و اجتماعات بزرگ برگزار می شد.

ساحل آفتابی

سانی بیچ به دلیل طولانی بودن سواحل ماسه ای و نرم و همچنین گردشگران بیشماری که برای لذت بردن از زندگی شبانه و پرجنب و جوش از آن شهر تفریحی دیدن می کنند، مشهور است. سواحل طلایی به طول هشت کیلومتر در امتداد ساحل امتداد یافته و مکان مناسبی را برای وقت گذاشتن، آفتاب گرفتن و شنا کردن، دارا می باشد.

چگونه ویزای بلغارستان را بگیریم؟

افراد با توجه به شرایط مورد نظر قادر خواهند بود برای سفر به بلغارستان اقدام نمایند. انواع ویزاها از جمله ویزای تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و کاری از معمول ترین روش های ورود به این کشور می باشد. برای دریافت ویزا متناسب با ویزای انتخابی می بایست مدارک مورد نیاز را برای مراجعه به سفارت ارائه دهند. از همین رو می توان از چند روش برای ویزای بلغارستان اقدام نمود که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام به مقاله هایی با همین عناوین در وب سایت ما مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط مناسب کشور بلغارستان و هزینه های بسیار پایین زندگی و روش های مهاجرتی به این کشور، بسیاری از افراد برای سفر به بلغارستان برنامه ریزی می کنند. این کشور کمترین فاصله زمانی در میان کشورهای اروپایی با ایران را دارد. مهاجران متناسب با شرایط خود می توانند برای ورود به این کشور اقدام نمایند.

به صورت معمول منظور از سفر به بلغارستان مختص به ویزای توریستی این کشور می شود. تورهای فراوانی برای سپری کردن یک بازه زمانی در این کشور وجود دارد که افراد قادر خواهند بود برای آنها اقدام نمایند و در مدت زمان حضور در بلغارستان، از این موقعیت به وجود آمده، بهره مند شوند. برای بررسی ورود به کشور بلغارستان و دریافت ویزای مناسب با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *