ویزای کاری

شغل های پردرآمد در دبی کدامند؟ (۹ حوزه پرتقاضا)

شغل های پردرآمد دبی

دبی و به طور کلی امارات متحده عربی با سرعت شگفت‌انگیزی در حال پیشرفت و جذب متخصصان حرفه‌ای و حتی سرمایه‌گذاران بین‌المللی در حوزه‌های گوناگون است. این کشور معروف است به فراهم کردن شرایط کاری ایده‌آل و پرداخت حقوق بالا به متخصصان واجد شرایط.

گذشته از رشد سریع این کشور که به طور غیر مستقیم به نفع رزومه متخصصان است و البته دریافت حقوق عالی، شغل های پردرآمد در دبی به افراد اجازه می‌دهد تا از آخرین امکانات، استانداردهای بالای زندگی و امنیتی که این شهر برای ارائه دارد، به راحتی و با خیال راحت استفاده کنند.

با ما همراه باشید تا با پردرآمدترین شغل‌ها در دبی در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید.

شغل های پردرآمد در دبی

شغل های پردرآمد در دبی

چندسال پس از همه‌گیری کرونا، بازار کار امارات متحده عربی دوباره رونق پیدا کرده است. در حال حاضر، تقاضا برای جذب نیروهای خارجی در بخش‌های مختلفی مانند حوزه‌های بازار دیجیتال، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و مدیریت پروژه به شدت بالاست.

البته که تخصص‌های دیگری هم جزو بهترین شغل ها در دبی هستند. اجازه دهید یک به یک آنها را معرفی کنیم.

 

وکالت

دبی در حال گسترش افق حقوقی خود برای تطبیق با چشم‌انداز تجارت جهانی است، که آن هم به سرعت و مدام دچار تغییر و تحول می‌شود. به همین دلیل، این شهر نیاز فزاینده‌ای به متخصصان حقوقی‌ای دارد که کاملا روی حل اختلافات و مقررات مالی مسلط باشند.

کاندیدهای مناسب برای این مشاغل در موقعیت‌هایی کار می‌کنند که تجربه دست اولی در فرهنگ حقوقی خاورمیانه به آنها ارائه می‌کند. وکلا می‌توانند با پرداخت مالیات بر درآمد صفر درآمد بسیار خوبی در دبی کسب کنند.

دستمزدها از حدود ۳۰۰۰۰ درهم در ماه برای یک وکیل تازه‌کار شروع می‌شود، و به مرور به بالای ۶۰۰۰۰ درهم در ماه برای رده‌های ارشد و مدیریتی افزایش می‌یابد.

 

پزشکی

مانند بسیاری نقاط دیگر در دنیا، پزشکی هم از شغل های پردرآمد در دبی محسوب می‌شود. همه‌گیری ویروس کرونا اهمیت یک سیستم مراقبت بهداشتی کارآمد را به دولت‌ها یادآوری کرد؛ و پس از آن، بسیاری از کشورها از جمله امارات در تلاش برای بهبود و ارتقای بخش مراقبت‌های بهداشتی هستند.

این یعنی فرصت‌های شغلی بیشتر برای پزشکان، جراحان، پرستاران و سایر نیروهای حوزه‌های مراقبت بهداشتی از جمله دستیاران آزمایشگاه و مدیران کلینیک.

برای پزشکان، پرستاران و تکنسین‌های خارجی، مخصوصا کسانی که تجربه کاری قابل توجهی دارند، حالا زمان خوبی برای بررسی فرصت‌های شغلیِ این زمینه در دبی است. به ویژه که این حرفه در سال‌های آینده همچنان مهم و مرتبط خواهد بود، و از بهترین شغل برای خانم ها در دبی هم محسوب می‌شود.

محدوده حقوق این حوزه در امارات بین ۱۶۸۰۰ تا ۸۰۰۰۰ درهم در ماه است؛ و فردی که در امارات متحده عربی به عنوان پزشک کار می‌کند، به طور متوسط ​​ماهانه ۴۷۰۰۰ درهم درآمد دارد.

 

هوش مصنوعی

ما در عصری زندگی می‌کنیم که هوش مصنوعی روز به روز چیزهای بیشتری را در دست می‌گیرد. استفاده از اتوماسیون هوش مصنوعی هزینه‌های انواع کسب و کار را کاهش می‌دهد، و در حال حاضر تقاضا برای متخصصان آن نه تنها در دبی، بلکه در سراسر دنیا بالاست.

استفاده از هوش مصنوعی در سراسر امارات گسترش یافته است؛ از جمله در سیستم‌های کنترل ترافیک زمینی و هوایی، ادارات دولتی، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش و پرورش. این کشور حتی به تازگی دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید را افتتاح کرده، یک موسسه دانشگاهی مبتنی بر تحقیقات است که در ابوظبی واقع شده.

تمام اینها نشان می‌دهد که هوش مصنوعی صنعتی مهم در امارات و شهرهای پیشرفته آن مانند دبی خواهد بود. موضوعی که پوزیشن‌های مربوط به هوش مصنوعی را به پردرآمدترین شغل در دبی یا حداقل به یکی از پردرآمدترین‌ها تبدیل می‌کند.

میانگین حقوق یک مهندس هوش مصنوعی ۳۲۰۰۰ درهم در ماه است.

درامد مهندس در دبی

علم داده

در علم داده (Data Science) مهارت‌های برنامه‌نویسی و دانش ریاضیات و آمار برای استخراج اطلاعات معنادار از حجم بالایی از داده‎ها ترکیب می‌شود. 

با دیجیتالی شدن صنایع جهانی، داده‌ها تقریبا به اندازه ارز ارزش پیدا کرده‌اند. چشم‌انداز دولت امارات متحده عربی هم ارائه خدمات دولتی به صورت کاملا دیجیتال است. همین موضوع منجر به تقاضای بالای استخدامِ دانشمندان داده در این کشور شده است.

مانند سایر پوزیشن‌های حوزه آی‌تی، موقعیت‌های مرتبط با علم داده هم از بهترین شغل برای خانم ها در دبی و البته آقایان محسوب می‌شود.

میانگین حقوق برای دانشمند داده ۲۰۰۰۰ درهم در ماه است.

 

امنیت سایبری

جرایم سایبری به هرگونه فعالیت غیرقانونی اطلاق می‌شود که از طریق رایانه یا شبکه انجام می‌شود. همین‌طور که فناوری در حال تکامل و پیشرفت است، این جرایم و روش‌های حمله به سیستم‌های امنیتی آسیب‌پذیر هم افزایش می‌یابند. با افزایش حملات سایبری در جهان در سال‌های اخیر، سازمان‌ها میلیاردها دلار از دست داده‌اند.

این حمله‌ها هرسال بیشتر می‌شوند، و در نتیجه آن شرکت‌ها به دنبال مهندسان باتجربه امنیت سایبری هستند تا از داده‌های محرمانه و اطلاعات آنلاین آنها محافظت کنند. امارات هم از این قاعده مستثنی نیست و اکنون مهندسی امنیت سایبری از بهترین شغل ها در دبی محسوب می‌شود.

علاوه بر دولت امارات، شرکت‌های خصوصی مستقر این کشور هم به دنبال توسعه فناوری‌های امن‌تر هستند و به این متخصصان احتیاج دارند.

در دبی، میانگین حقوق مهندس امنیت سایبری ۱۱۰۰۰ درهم در ماه است. متوسط ​​جریمه نقدی اضافی هم برای چنین متخصصی ۵۱۶۰۰ درهم است.

 

بانک‌داری و خدمات مالی

صنعت بانکداری، مالی و حسابداری هم از شغل های ازاد پردرآمد در دبی هستند. موقعیت‌هایی که بیشترین تقاضا را در این بخش دارند شامل مدیران مالی، مدیران ارشد مالی و تحلیلگران سرمایه‌گذاری می‌شود.

بازه دستمزد برای یک مدیر ارشد مالی (CFO) از ۹۳۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰۰ درهم، برای مدیر ارشد عملیاتی (COO) 95000 تا ۱۱۳۰۰۰ درهم و برای مدیر ارشد مالی و اجرایی (CFOO) 90000 تا ۱۳۰۰۰۰ درهم در سال است.

مشاغل پردرآمد دبی

نفت و گاز

نفت و گاز موتورهای دوقلوی اقتصاد خاورمیانه هستند. این منطقه ۵۳% از ذخایر نفت جهان و نزدیک به نیمی از کل ذخایر شناخته‌شده گاز طبیعی است. بسیاری از بزرگترین تولیدکنندگان نفت هم در خاورمیانه هستند، از جمله این شامل عربستان سعودی، عراق و البته امارات متحده عربی.

نفت و گاز طبیعی از صنایع اصلی در امارات هستند، و پیشرفت این صنایع در این کشور فرصت‌های شغلی زیادی را برای متخصصان خارجی باز کرده است. پردرآمدترین شغل در دبی در صنعت نفت و گاز، زمین‌شناسی نفت است.

فردی که در بخش نفت، گاز، انرژی یا معدن در امارات متحده عربی کار می‌کند، معمولا حدود ۱۷۶۰۰ درهم در ماه درآمد دارد.

 

دیجیتال مارکتینگ

تقاضای بالا برای استخدام متخصصان بازاریابی دیجیتال در امارات، شاخه‌های گوناگون این حوزه (تبلیغات، فروش، مدیریت محصول/خدمات، و …) را هم به شغل های ازاد پردرآمد در دبی تبدیل کرده است. همین‌طور که صنایع و شرکت‌های بیشتری در این شهر شروع به فعالیت می‌کنند، نیاز به بازاریابی و تبلیغات هم افزایش می‌یابد. بازاریابی دیجیتال و زیرمجموعه‌های آن از نظر بسیاری بهترین شغل برای خانم ها در دبی هم است.

استفاده از استراتژی‌های بازاریابی موثر و حضور آنلاین برای تبلیغ کسب و کارها تازه‌تاسیس ضروری است. شرکت‌های جدیدی که در امارات راه‌اندازی می‌شوند، باید حداقل در ابتدا لزوما برندشان را با تکنیک‌های بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی بازاریابی کنند.

بین پوزیشن‌های مختلف این حوزه در دبی، مدیر ارشد دیجیتال (CDO) سالانه بین ۶۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ درهم، سرپرست بازاریابی دیجیتال بین ۴۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ درهم و مدیر تجربه کاربری (UX) بین ۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ درهم در سال درآمد دارند.

 

کارشناسی فناوری اطلاعات

با ظهور انقلاب صنعتی چهارم، اتوماسیون مدرن و دیجیتالی شدن تقریبا در تمام بخش‌های صنعتی در امارات متحده عربی دیده می‌شود. در نتیجه، تقاضا برای متخصصان خبره علوم کامپیوتر مانند کارشناسان IT نیز افزایش یافته است.

امارات متحده عربی از مقاصد اصلی برای نیروهای این حوزه است، چون فرصت‌های شغلی بسیاری را در شرکت‌های معروف مختلفی از جمله IBM، Microsoft، Thoughtworks PLC.، Google UK Limited و … را ارائه می‌دهد.

در دبی، حقوق یک متخصص آی‌تی می‌تواند  از ۶۵۰۰ تا ۱۱۵۰۰ درهم در ماه باشد.

شغل های آزاد پردرآمد

در پایان

امیدواریم حالا با شغل های ازاد پردرآمد در دبی بهتر آشنا شده باشید. این لیست، همان‌طور که از حضور پررنگ رشته‌های مربوط به آی‌تی و مهندسی نرم‌افزار مشخص است، طبق آخرین نیازمندی‌های این شهر و به طور کلی امارات متحده تدوین شده، و احتمالا در آینده هم دستخوش تغییر خواهد شد.

البته که اینها تنها بهترین شغل ها در دبی نیستند؛ و تقاضا برای متخصصان حوزه‌های دیگر مانند هتلداری، منابع انسانی، آموزش (دانشگاهی) و برخی دیگر از رشته‌های مهندسی هم بالاست. وضعیت برابری شغلی هم در این کشور مناسب است، و تقریبا هریک از این گزینه‌ها می‌تواند بهترین شغل برای خانم ها در دبی باشد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، شرایط ویژه برای متخصصان هرحوزه برای آغاز به کار در این کشور، ورای (مثلا) حداقلی از سابقه کار، است. برای مثال، وکلا برای کار در این کشور حتما باید پاسپورت امارات را داشته باشند؛ و با پاسپورت ایرانی نمی‌توانند به وکالت در این کشور مشغول شوند و … که مجال پرداختن به آنها در این مطلب نبود.

برای بررسی میزان شانس‌تان در این مسیر، اطلاع از روندها و قوانین و چالش‌ها، و همچنین اخذ ویزای کاری در امارات با کارشناسان امور اخذ ویزا و مهاجرت «آریانا ابرود» در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *