info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه

روسیه کشوری است که در آسیای شمالی و در اروپای خاوری واقع شده‌ است و از چندین جهت با اقیانوس‌های آرام، دریای سیاه، دریای خزر و دریای بالتیک همسایه می باشد و هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا جهت بازدید وارد روسیه می گردند و ویزای توریستی روسیه را دریافت می‌کنند. افرادی که قصد سفر کوتاه ‌مدت، حداکثر به مدت ۳۰ روز را به کشور روسیه دارند باید برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام نمایند. برای دریافت ویزای روسیه نیاز به حضور در سفارت و یا کنسولگری این کشور نمی‌باشد و افراد نیاز به تعیین وقت سفارت و یا مصاحبه ندارند.

متقاضیان می توانند مدارک خود را برای دریافت ویزای توریستی روسیه به آژانس های مسافرتی ارائه دهند تا ویزای مربوطه را برای آنها دریافت نمایند. به طور معمول پروسه دریافت ویزای توریستی روسیه مدت زیادی به طول نمی‌انجامد و از زمان ارائه مدارک به سفارت نهایتاً ۲ الی ۷ روز کاری زمان می برد تا افراد بتوانند ویزای خود را دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای توریستی روسیه

برای دریافت ویزای توریستی روسیه شرایط بخصوصی وجود ندارد و افراد می‌توانند با ثبت‌ نام در تورهای گروهی گردشگری برای بازدید از این کشور و در نهایت اخذ ویزای توریستی روسیه اقدام نمایند. همچنین افراد برای دریافت این نوع ویزا نیاز به ارائه تمکن مالی و یا حتی گردش حساب بانکی نیز ندارند. تنها شرطی که برای دریافت ویزای توریستی روسیه وجود دارد، با توجه به قوانین جدید این است که، افراد می‌بایست فرم تعهد بازگشت به ایران را تکمیل کنند.

این ویزا در واقع یکی از رایج ‌ترین ویزاهای ارائه ‌شده توسط کشور روسیه می‌باشد که برای اقامت هایی با اهداف گردشگری در نظر گرفته شده است. ویزاهای توریستی روسیه به طور معمول برای ۱ یا ۲ بار صادر می‌گردد و مدت اعتبار این ویزاها حداکثر ۳۰ روز می باشد.

انواع ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه دو نوع می باشد: نوع اول ویزای چهارده روزه نام دارد که افراد باید به منظور چهارده روز سفر به این کشور، اقامت خود را در یکی از هتل های این کشور، پیش از ورود به روسیه رزرو کرده باشند. نوع دوم ویزای روسیه یک ماهه است که دارندگان این ویزا می بایست حداقل دوسوم مدت زمان اقامت خود را در یکی از هتل های این کشور سپری کرده باشند.

هزینه های اخذ ویزای توریستی روسیه

هزینه گرفتن ویزای توریستی روسیه

افراد برای دریافت ویزای توریستی روسیه می بایست هزینه ای را به سفارت پرداخت نمایند. این هزینه ها با توجه به مدت زمان ویزای توریستی، قیمت ارز و مدت زمان انتظار برای دریافت ویزای توریستی این کشور می تواند متفاوت باشد. به طور معمول هزینه درخواست ویزای توریستی روسیه به همراه هزینه تورهای این کشور پرداخت می‌گردد اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای بررسی مدارک افراد، هزینه ‌ای که باید به سفارت پرداخت شود مبلغ ۹۵ دلار تعیین شده است.

افراد برای زمان بررسی پرونده خود می توانند ۳ گزینه را انتخاب نمایند گزینه اول زمان استاندارد است. به این معنی که افراد می‌توانند ظرف ۱ روز کاری ویزای خود را دریافت نمایند که هزینه آن معادل ۲۰ دلار می باشد. گزینه دوم پردازش راش است که ویزای توریستی افراد، ظرف مدت ۶ ساعت صادر می‌ گردد و هزینه آن ۵۰ دلار است. و گزینه سوم زمان پردازش سوپر راش است که ویزای توریستی روسیه آنها، ظرف ۲ ساعت صادر می‌ شود و هزینه آن معادل ۷۵ دلار تخمین زده شده است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی روسیه

افراد برای دریافت ویزای توریستی روسیه همواره باید مدارکی را تهیه و تنظیم نمایند و آن‌ها را به سفارت ارائه دهند. لازم به ذکر است که هر گونه نقصی در مدارک ارائه شده به سفارت می تواند شانس دریافت ویزای توریستی این کشور را کاهش دهد. پس در آماده سازی مدارک خود دقت لازم را نمایید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی روسیه

  • پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد
  • ۲ قطعه عکس رنگی ۳ در ۴ با زمینه سفید
  • بلیط قطعی رفت و برگشت
  • رزرو قطعی هتل یا محل اقامت برای کل مدت اقامت خود در روسیه
  • فرم تکمیل‌ شده ویزای درخواستی
  • ارائه مدارک هویتی

ذکر این نکته حائز اهمیت است که افراد باید کلیه مدارک خود را ظرف ۵ روز کاری قبل از ورود به کشور روسیه تکمیل نمایند و به سفارت این کشور ارائه کنند.

توریستی ترین شهرهای روسیه

توریستی ترین شهرهای روسیه

کشور روسیه همواره یکی از گزینه‌ های مهم و انتخاب‌ های همیشگی گردشگرانی هست که عاشق سفر و جهانگردی می باشند چراکه تاریخ، فرهنگ، هنر و تمدن زندگی در این کشور به راحتی قابل رویت می‌باشد. اما مهم‌ ترین نکته‌ ای که گردشگران باید قبل از سفر از آن آگاه باشند، داشتن اطلاعات کامل درباره شهرها و جاذبه‌های مهم این کشور است. که در ادامه به معرفی برخی از توریستی ترین شهر های روسیه خواهیم پرداخت.

شهر مسکو

شهر مسکو درحقیقت پایتخت کشور روسیه و همچنین پایتخت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور محسوب می‌گردد. شهر مسکو از مناظر جذاب و دیدنی بسیاری تشکیل شده است که از این جمله می توان به کاخ کرملین، کاخ اسقف، کلیسای جامع صعود مریم، ناقوس تزار، آرامگاه لنین، پارک گورکی و تئاتر بل شوی اشاره نمود که تمامی این موارد از نظر هنر و ادب بی نظیر می باشند. این نکته جالب توجه است که مسکو زادگاه بسیاری از بزرگان علم و ادب و هنر می باشد که از معروف ‌ترین آن‌ها می‌توان به چخوف و چایکوفسکی مشهور اشاره نمود.

همچنین کشور روسیه و شهر مسکو در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه فدرال روسیه، در قسمت اروپایی این کشور، واقع شده است. بزرگ‌ ترین شهر روسیه، مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی در رتبه بالایی در سطح جهان برخوردار است. به ‌طوری ‌که بیشترین امکانات ورزشی را در سراسر دنیا به افراد و علاقه مندان خود اختصاص داده است.

شهر سن پترزبورگ

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ کشور روسیه به شمار می رود. درحال حاضر این شهر جمعیتی بالغ بر شش میلیون نفر دارد سن ‌پترزبورگ در کنار رود نوا در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته است. به همین دلیل این شهر به شهر آب راهه‌ ها معروف گردیده و در گذر زمان به آن نام سن پترزبورگ داده‌اند. این شهر به نوبه خود خاستگاه بزرگ ‌ترین و مهم‌ ترین جنبش های هنری و فرهنگی کشور روسیه و همچنین جهان به شمار می رود. این شهر خانه شخصیت‌های بزرگ ادبی مثل پوشکین، داستایوفسکی و آهنگسازانی مثل راخ مانی را در خود جای داده است.

از مناظر دیدنی شهر سن پترزبورگ می‌توان به کلیسای منجی بر خون ریخته شده اشاره نمود. این کلیسا در جایی ‌که امپراطور الکساندر دوم کشته شد ساخته شده است. از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر، کاخ کنستانتینو فسکی در استرلنا است که شاهکار هنری قرن هجدهم می باشد. این کاخ در آن زمان محل اقامت دوک‌های بزرگ بوده است.

قلعه پیتر و پاول که درحقیقت دژ اصلی شهر سنت پترزبورگ به شمار می رود از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است. این دژ توسط پیتر کبیر در سال هزار و هفت‌ صد و سه ساخته شده‌ است. از سال ۱۷۲۰ این قلعه به ‌عنوان پادگان شهر و همچنین زندانی برای زندانیان سیاسی به شمار می رود.

شهر سوچی

شهر سوچی در مرز غربی کشور روسیه قرار گرفته است و سالانه گردشگران بی‌شماری وارد این شهر می‌گردند. این شهر جمعیتی بالغ بر سیصد و پنجاه هزار نفر دارد و از سه ناحیه رسمی و مهم تشکیل شده است. ناحیه مرکزی که قسمت اصلی شهر و پیشرفته ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین ناحیه شناخته می شود. ناحیه لازاروس گو که بزرگ ‌ترین ناحیه شهر سوچی است. ناحیه ادل که مرکز شبکه حمل ‌ونقل این شهر بشمار می رود شهر سوچی دارای آب ‌وهوای نیمه ‌گرمسیری است و دارای رطوبت زیادی می‌باشد و این باعث گردیده که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۲۰۱۴ گردد.

از مناظر دیدنی شهر سوچی می‌توان به پارک ملی این شهر اشاره نمود که به ‌عنوان اولین پارک ملی کشور روسیه بشمار می رود این پارک دارای مجموعه شگفت‌ انگیزی از طبیعت مانند آبشارها دره‌ها و غارها می باشد. لازم به ذکر است که یکی از غارهای طویل به نام غارهای ورونا در این مجموعه قرار گرفته است که نشان می‌دهد انسان‌ها بیست هزار سال قبل در آن زندگی می‌کردند.

کوهستان کراس ناپولی یانا یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری شهر سوچی می باشد اگر علاقمند به اسکی بازی در این شهر هستید هرگز از این کوهستان غافل نشوید. همچنین در سال ۲۰۱۴ المپیک رشته‌های اسکی آلپاین و نوردیگ در این پیست برگزار گردید.

شهر نیژنی نوو گرود

این شهر در غرب کشور روسیه واقع شده است و اکنون جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر دارد و به واسطه بناهای تاریخی که در آن وجود دارد به عنوان پایتخت سوم کشور روسیه شناخته شده است. این شهر حدوداً در میانه‌ قرن نوزدهم میلادی تاسیس شده است و از اهمیت تجاری ویژه‌ای برخوردار است به گونه ای که سن پترزبورگ به عنوان سر، مسکو به عنوان قلب و نیژنی هم که پول روسیه شناخته شده است. این شهر دارای آب و هوای مرطوب و قاره ای می باشد. به همین دلیل سالیانه گردشگران بی‌شمار جهت بازدید از این شهر وارد کشور روسیه می گردند.

از مناظر دیدنی این شهر می توان به پله های چکالوف اشاره نمود. سالانه افراد زیادی برای بازدید از غروب آفتاب به بالای این پله ها می روند و غروب زیبای خورشید را مشاهده می نمایند. این مکان از ۱۵۰۰ پله تشکیل شده است. از دیگر جاهای دیدنی این شهر می توان به خیابان بوش آیا پوکر سکایا اشاره کرد که گویای فرهنگ مردم کشور روسیه می باشد مردم با قدم زدن در خیابان‌های این شهر می‌توانند فرهنگ غنی این کشور را مشاهده نمایند.

این خیابان یکی از زیباترین و هیجان انگیز ترین چشم اندازهای این شهر به شمار می رود ساختمان های زیبا و باشکوه در هر دو طرف این خیابان به چشم می خورند که بیانگر معماری زیبای این کشور می‌باشد. هم چنین در این زمینه اگر به دنبال اطلاعات دقیق تری از شهرهای روسیه هستید می توانید به مقاله ای با همین نام در سایت ما مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

روسیه همواره یکی از قدرتمند ترین و زیباترین کشورهای جهان به شمار می رود که هر ساله افراد بیشماری از سراسر دنیا جهت بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور ویزای توریستی روسیه را دریافت می نمایند ویزای توریستی روسیه دارای دو نوع میباشد ویزای ۱۴ روزه و ویزای یک ماهه که افراد هر کدام را بر اساس بازه زمانی مورد نظر خود دریافت می نمایند.

این کشور همواره شهرهای دیدنی و جذاب بسیاری را در خود جای داده است که افراد می‌توانند با کسب اطلاعات در موردی شهرهای این کشور برای دریافت ویزای توریستی آن اقدام نمایند. در پایان نیز از شما دعوت به عمل می آوریم که برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در زمینه های مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی با مشاوران ارشد مجموعه آریاناپارس در ارتباط باشید.

لینک منبع: Conditions for obtaining a Russian tourist visa

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *