مهاجرت تحصیلی

کارشناسی ارشد در کانادا

کشور کانادا در کلیه مقاطع تحصیلی پذیرای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی است، که در این بین، مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا بیشترین تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور را به خود اختصاص داده است. کانادا به واسطه دانشگاه های بسیار معتبر و امکانات آموزشی، رفاهی و اجتماعی ایده الی که دارد، همواره مقصد مورد علاقه اغلب دانشجویان بین المللی در جهان می باشد.

مقطع کارشناسی ارشد معمولاً ۲ ساله است و طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در این مقطع ارائه می گردد. کانادا از جمله کشورهایی به شمار می آید که از بالاترین استانداردهای زندگی و امکانات آموزشی برخوردار است، از این رو کانادا در زمینه جذب دانشجویان بین المللی همواره در بین ۵ کشور برتر جهان قرار دارد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

Postgraduate study in Canada

کشور کانادا آموزش و پرورش با کیفیت، پژوهش گرا و مقرون به صرفه را ارائه می دهد که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. یک محیط امن، سالم، چند فرهنگی در انتظار علاقه مندان به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در کانادا می باشد. در حال حاضر کانادا به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا برای زندگی شناخته می شود و سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می کنند. در بین دانشجویان بین المللی ۳۴٪ از کشور چین، ۱۴٪ از هند، ۶٪ هر یک از فرانسه و کره جنوبی و ۳٪ از کشور نیجریه هستند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کانادا به گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. از همین رو بیش از ۴۰۰ هزار دانشجوی بین المللی در حال حاضر مشغول به تحصیل در این کشور می باشند. انتاریو و بریتیش کلمبیا استانهای برتر هستند که بیش از ۶۵٪ دانشجویان بین المللی را جذب می کنند.

دانشجویان برای تحصیل در این کشور قادر خواهند بود با مراجعه به صفحه تحصیل در کانادا در وب سایت آریاناپارس، از اطلاعات جامع بهره مند شوند.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس کانادا ملزم به پرداخت هزینه می باشند. این هزینه های به عوامل زیادی همچون رشته انتخابی و ایالت مورد نظر بستگی دارد. بصورت معمول هزینه یکسال تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار کانادا می باشد. هزینه های ذکر شده، متوسط پرداخت دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا می باشد. میانگین هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا برای رشته های مختلف:

میانگین هزینه ها تحصیل در رشته های مختلف

  • Education: $۱۵,۲۳۶
  • Visual and performing arts, and communications technologies: $۱۴,۱۴۴
  • Humanities: $۱۳,۵۲۰
  • Social and behavioural sciences: $۱۴,۳۰۴
  • Law, legal professions and studies: $۱۵,۹۴۱
  • Business management and public administration: $۲۲,۴۴۲
  • MBA: $۳۷,۶۹۷
  • Physical and life sciences and technologies: $۱۴,۶۶۴
  • Mathematics, computer and information sciences: $۱۵,۵۵۳
  • Engineering: $۱۷,۷۵۳
  • Architecture: $۲۴,۱۷۸
  • Agriculture, natural resources and conservation: $۱۴,۰۱۶
  • Nursing: $۱۳,۷۱۳
  • Other health, parks, recreation and fitness: $۱۶,۵۹۰
  • Personal, protective and transportation services: $۱۳,۹۴۸

هزینه های عنوان شده با احتساب دلار کانادا می باشد و همچنین هزینه یک سال تحصیل در نظر گرفته شده است. ایالت مورد نظر و دانشگاه انتخابی تاثیر بسزایی در تعیین هزینه های تحصیل در کانادا خواهد داشت.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

همان گون که پیش تر ذکر گردید دوره های کارشناسی ارشد در کانادا به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود برای دانشگاه های مختلف اقدام نمایند. به واسطه دوره های کارشناسی ارشد در کشور کانادا که به دو صورت تحقیقاتی و معمولی ارائه می شود، دانشجویان باید در ابتدای راه، رشته تحصیلی خود را در دانشگاه مورد نظر بررسی کنند. برای دوره های تحقیقاتی، دانشجویان ملزم به اخذ تائید از استاد راهنما می باشند. پس از تائیدات لازمه از استاد راهنما، موارد خواسته شده توسط دانشگاه به صورت آنلاین در صفحه مورد نظر آپلود می شود.

مدارک تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

برای درخواست تحصیل در کانادا، باید مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی خود ارائه دهید. گواهینامه هایی که به طور کلی توسط دانشگاه های کانادا پذیرفته می شوند عبارتند از:

  • تافل
  • آیلتس

از دیگر مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد در کانادا می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • مدرک کارشناسی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • اثبات مهارت انگلیسی (یا فرانسوی)
  • شواهدی مبنی بر اینکه می توانید خود را در تمام مدت مطالعه از لحاظ مالی پشتیبانی کنید.
  • حداقل دو توصیه نامه، که بیان کننده شرایط مناسب شما جهت تحصیل در این مقطع می باشد.

حق کار

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا از ۲۰ ساعت در هفته حق کار دانشجویی برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان متاهل قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. در پروسه های ویزای تحصیلی، همراهان می توانند به صورت تمام وقت در کشور کانادا کار کنند. با توجه به قوانین دولت کانادا، دانشجویان پس از اتمام تحصیل می توانند در بازه زمانی تعیین شده، کار مورد نظر را پیدا کرده و از قوانین تبدیل ویزا استفاده کنند. معمولا فارغ التحصیلان در صورتی که دوره ۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد را در کانادا گذرانده باشند، بازه زمانی ۳ ساله برای جستجوی کار را خواهند داشت.

بیمه سلامت

کلیه دانشجویان بین المللی در کانادا باید دارای بیمه درمانی باشند و پوشش پزشکی موجود در هر استان متفاوت است. آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و ساسکاچوان دانشجویان بین المللی را تحت برنامه های مراقبت های بهداشتی استان خود قرار می دهند. پوشش کلی به طول مدت اقامت شما بستگی دارد. با این حال، دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مانیتوبا، نوااسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد یا کبک را دارند، باید بیمه درمانی خصوصی را ترتیب دهند.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا معمولا باید دارای شرایط مطلوب از نظر علمی و نمرات درسی و سوابق تحقیقاتی بود. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در این کشور می توانند از روش های مختلف بورسیه دریافت کنند که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم :

بورسیه فوق لیسانس کانادا (Canada Graduate Scholarship-Master’s)

این بورسیه معمولا از طرف نهادهای دولتی به دانشجویان ارائه می شود. البته دانشجویانی می توانند از این بورسیه استفاده نمایند که شهروند کانادا باشند و یا اقامت دائم این کشور را دارا باشند. میزان این بورسیه حدود ۱۸ هزار دلار کانادا است.

بورسیه از صندوق مالی زیست محیطی (Anne Vallee)

این بورسیه مختص دانشجویان است که بر روی تحقیقات جانوری مشغول به پژوهش و تحقیق هستند و در دانشگاه های بریتیش کلمبیا و کبک تحصیل می کنند. میزان این بورسیه ۱۵۰۰ دلار کانادا می باشد.

بورسیه فوق لیسانس (NSERC)

این بورسیه از طرف سازمان دولتی NSERC به دانشجویان برتر در رشته های علوم طبیعی و مهندسی اعطا می شود.

بورسیه های دانشگاهی

این دسته از بورسیه ها توسط دانشگاه ها اعطا می شود و شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه معمولا توسط دانشگاه اعلام می شود ولی به طور معمول دانشگاه ها برای دانشجویانی که اقامت دائم کشور کانادا را دارا می باشند بورسیه ای به نام Domestic Entrance Scholarships به مبلغ ۲۰۰۰ دلار اعطا می کنند.

بورسیه های تحصیلی Merit

این بورسیه بر اساس نمرات و استعداد دانشجو در زمینه درسی اعطا می شود و افرادی که دارای نمرات ممتاز هستند می توانند از آن استفاده کنند. مبلغ این بورسیه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار کانادا متغیر می باشد.

کمک هزینه TA در مقطع فوق لیسانس

این بورسیه برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که دارای سطح زبان انگلیسی مناسب، معدل بالا و مهارت در زمینه تحقیقاتی هستند و به عنوان کمک یار اساتید برای انجام امور درسی و پژوهشی با آن ها همکاری می کنند. مقدار این بورسیه بیش از ۱۰ هزار دلار کانادا در سال می باشد.

برای اطلاع دقیق تر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله بورسیه تحصیلی کانادا را مطالعه بفرمایید.

محبوب ترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی ارشد کانادا

رشته های بسیار زیادی جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس، هر ساله توسط دانشگاه های کانادا ارائه می شود. طبیعتا تقاضا برای تحصیل در بعضی از رشته ها بسیار بالا می باشد که این امر به خاطر بازار کاری مناسب این رشته ها در کانادا و سایر کشور ها می باشد. بر اساس آمار منتشر شده محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس کانادا به ترتیب زیر می باشد :

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر معمولا گزینه های فراوانی برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس کانادا دارند زیرا زیر شاخه های بسیار زیادی در این رشته ارائه می شود از جمله این رشته ها می توان به : فناوری اطلاعات، رباتیک، نرم افزار و… اشاره کرد. بازار کاری رشته کامپوتر بسیار مناسب می باشد و تقاضا برای جذب نیروی تحصیل کرده در این رشته بسیار بالا می باشد. با توجه به گسترش روز افزون فناوری های کامپیوتری و افزایش تقاضا در این رشته می توان آینده بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان این رشته در کانادا انتظار داشت.

تحصیل در رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران از دیگر رشته های پر متقاضی برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس کانادا می باشد. معمولا نیاز به نیروی کار تحصیل کرده در رشته مهندسی عمران بسیار زیاد و حقوق این کار در این کشور بسیار مناسب می باشد و به همین دلیل افراد زیادی متقاضی تحصیل در این رشته هستند.

تحصیل در رشته پزشکی و داروسازی

آموزش بسیار با کیفیت و اساتید به نام باعث تقاضای زیاد برای تحصیل در رشته های پزشکی و دارو سازی در کشور کانادا شده است. اعطا مدرک معتبر در سطح بین المللی و بازار کاری مطلوب به همراه درآمد بالا باعث جذب دانشجویان از کشورهای مختلف برای تحصیل در این رشته ها شده است.

تحصیل در رشته روانشناسی

یکی دیگر از رشته های پر متقاضی برای ادامه تحصیل، رشته روانشناسی می باشد که معمولا بازارکاری مناسبی برای فارغ التحصیلان این رشته در کشور کانادا و سایر کشورها موجود می باشد. دانشجویانی که در رشته روانشناسی تحصیل می کنند می توانند در کلینیک های روانشناسی به آموزش عملی مشغول شوند.

از دیگر رشته های محبوب مقطع فوق لیسانس در کشور کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. رشته های مالی مانند اقتصاد و حسابداری
  2. رشته های مدیریتی
  3. مهندسی برق
  4. رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل

در چه دانشگاه هایی می توان دوره کارشناسی ارشد را گذراند؟

برخی از دانشگاه ها و کالج های برتر جهان در کانادا واقع شده اند و دانشجویان از سراسر جهان برای پیوستن به بزرگترین نام ها در رشته خود آمده اند. کارشناسان روزنامه نگاری، سیاست، پزشکی و فناوری در دانشگاه هایی مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک گیل شروع به کار کرده اند و این شانس را خواهید داشت که در کنار برخی از تیزبینان جهان کار کنید.

دانشگاه های کانادا از جمله برترین دانشگاه های دنیا می باشند که در رتبه بندی جهانی و سایت QS از جایگاه مناسبی برخوردار هستند. برترین دانشگاه های کانادا به صورت کلی به شرح زیر می باشند.

لیست دانشگاه های برتر کانادا

  • University of Toronto
  • McGill University
  • University of British Columbia
  • University of Alberta
  • Université de Montréal
  • McMaster University
  • University of Waterloo
  • The University of Western Ontario
  • University of Calgary
  • Queen’s University at Kingston
  • Dalhousie University
  • University of Ottawa

انتخاب دانشگاه به فاکتورهایی نظیر رشته تحصیلی، مدرک زبان و میزان بودجه مورد نظر برای تحصیل بستگی دارد. دانشجویان قادر خواهند بود تا با توجه به محدودیت های ذکر شده برای ادامه تحصیل دوره کارشناسی ارشد در کانادا اقدام نمایند.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

برای تحصیل در یک کشور باید مزایا و معایب را مورد بررسی قرار داد تا انتخاب های بهتری را دانشجویان بین المللی داشته باشند. مشاورین آریاناپارس به بررسی نکات مثبت و منفی تحصیل در کانادا پرداخته تا دانشجویان با اطلاع کامل، در این مسیر گام بردارند.

میانگین شهریه دانشگاه در کانادا

در کانادا، هزینه ها بسته به سطح، دانشگاه، رشته و کشور مبدا شما متفاوت است. هزینه های تحصیل در کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان پایین تر می باشد. به صورت معمول هزینه های کارشناسی ارشد در کانادا بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار در نظر گرفته می شود.

زبان

یکی از برترین مزایای تحصیل و زندگی در کشور کانادا، زبان رسمی کشور می باشد. زبان انگلیسی به عنوان جامع ترین و قابل دسترس ترین زبان دنیا شناخته می شود. دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد در کانادا با مدرک زبان انگلیسی به راحتی می توانند از خدمات دانشگاه بهره مند شوند. موسسه زبان آریاناپارس با برگزاری دوره های زبان انگلیسی در سریع ترین زمان ممکن، بهترین نتایج را تضمین می نماید.

همراه

یکی از برترین مزایای تحصیل در کانادا، حق همراه می باشد. دانشجویان متاهل قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را از ابتدا به همراه خود برای ورود به کشور کانادا داشته باشند.

تنوع رشته

دانشجویان بین المللی برای حضور در دوره های کارشناسی ارشد در کانادا قادر خواهند بود تا متناسب با رشته تحصیلی، دانشگاه مورد نظر خود را جستجو کنند. به واسطه تنوع رشته ای در کانادا، شانس دانشجویان برای ادامه تحصیل بسیار بالا می باشد.

بازار کار

فارغ التحصیلان کالج و دانشگاه کانادا در بازار کار بسیار ارزشمند هستند و افرادی که در کانادا تحصیل می کنند، توانسته اند در هر زمینه ای که علاقه مند باشند شغل های بسیار خوبی پیدا کنند. از همین رو پس از سپری کردن مدت زمان مشخص می توان برای اقامت کانادا اقدام کرد.

معایب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

علاوه بر مزایای فوق الذکر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا معایبی نیز به همراه دارد که متقاضیان می بایست از آنها آگاهی یافته و با اطلاعات صحیح و کامل نسبت به انتخاب خود اقدام نمایند. در ادامه قصد داریم به چند مورد از معایب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا اشاره کنیم:

هزینه زندگی در کانادا

به صورت معمول هزینه های زندگی در کشور کانادا، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر می باشد. دانشجویان بین المللی برای زندگی در کانادا سالیانه بین ۱۴ تا ۲۰ هزار دلار را باید در نظر داشته باشند. کیفیت فوق‌العاده برای زندگی در این شهر ها و سایر شهرهای این کشور باعث شده تا هزینه های زندگی در این کشور برای مهاجرین به یک چالش اساسی برای زندگی و مهاجرت در این کشور تبدیل گردد. هزینه های زندگی در ۳ شهر دانشجویی برتر کانادا برای یک نفر به صورت میانگین ماهیانه به شرح ذیل می باشد:

نام شهر اجاره بهای مسکن خورد و خوراک رفت و آمد هزینه های جانبی
تورنتو ۱۳۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار ۲۵۰ الی ۳۵۰ دلار ۱۵۰ الی ۲۰۰ دلار ۲۰۰ الی ۲۵۰ دلار
ونکوور ۱۲۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار ۲۵۰ الی ۳۵۰ دلار ۱۵۰ الی ۲۰۰ دلار ۲۰۰ الی ۲۵۰ دلار
مونترال ۸۵۰ الی ۱۵۰۰ دلار ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار ۱۵۰ الی ۲۰۰ دلار

شرایط زندگی در کانادا

با توجه به شرایط آب و هوایی کشور کانادا، دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا باید به این نکته توجه کنند که آمادگی لازم برای ورود به این کشور را داشته باشند. چالش ۱۵ درصد از مهاجرین، وضعیت آب و هوایی این کشور بوده است.

اقامت کانادا پس از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا امکان دریافت اقامت این کشور پس از پایان تحصیلات می باشد. در این زمینه دولت کانادا تدابیر بسیار مناسبی در نظر گرفته است، بر اساس مقررات این کشور، دانشجویان بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد خود ۳ سال فرصت دارند که در کانادا کار پیدا کنند و در صورت یافتن شغل می توانند ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند و بعد از مدتی درخواست اقامت دائم کانادا را نمایند.

از نکات بسیار مهم، بازار کاری بسیار مناسب این کشور می باشد زیرا احتمال پیدا نکردن کار مرتبط با تحصیلات در این کشور بسیار کم می باشد و اکثر افراد در این کشور موفق به پیدا کردن کار مورد نظر خود می شوند.

نتیجه گیری

قطعاً تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی خصوصاً مقطع کارشناسی ارشد در کانادا مزایای بی شماری را برای متقاضیان در پی خواهد داشت. کانادا علاوه بر دانشگاه های معتبر و امکانات آموزشی مدرن از اقتصاد بسیار قدرتمندی برخوردار است. بدون شک تحصیل در مقطع فوق لیسانس کانادا امکان دست یابی افراد به موقعیت های شغلی ایده ال و کسب درآمد قابل توجه در این کشور را فراهم می نماید.

در واقع دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار به مدت ۳ سال دریافت می کنند و در صورتی که مشغول به کار شوند علاوه بر کسب درآمد بالا پس از حداقل ۱ سال کار تمام وقت می توانند اقامت دائم کانادا را درخواست نمایند.

[download link=”https://arianaabroad.com/downloadpdf/canada/karshenasi-arshad-dar-canada.pdf”  title=”لینک دانلود pdf مقاله تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا”]

[accordion] [FAQ question=”برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا شرط معدل وجود داره؟ ” answer=”بستگی به رشته تحصیلی مورد نظر دارد، ولی معمولاً برای دریافت پذیرش از اغلب دانشگاه های کانادا معدل بالای ۱۴ مورد نیاز است البته برای تحصیل در رشته های مدیریتی با معدل کمتر هم میشه اقدام کرد. “] [FAQ question=”برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به چه مدرک زبانی نیاز هست؟ ” answer=”معمولاً برای تحصیل در اغلب دانشگاه های کانادا ایلتس ۶٫۵ را نیاز خواهید داشت، البته در برخی از دانشگاه ها با ایلتس ۶ نیز امکان تحصیل وجود دارد. “] [FAQ question=”هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی بیشتره یا کارشناسی ارشد؟ ” answer=”هزینه تحصیل در کانادا بیشتر به رشته و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد، به طور کلی تفاوت چندانی از لحاظ هزینه شهریه بین این ۲ مقطع وجود ندارد. “] [FAQ question=”بعد از اتمام تحصیل چه مدتی اجازه اقامت در کانادا را خواهیم داشت؟ ” answer=”اجازه اقامت پس از تحصیل به اندازه مدت دوره تحصیلی شما در کانادا خواهد بود. به عنوان مثال طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال است، از این رو پس از اتمام تحصیل ۲ سال اجازه اقامت در کانادا را خواهید داشت. “] [FAQ question=” تحصیل فرزند دانشجو در مدارس کانادا رایگان است؟ ” answer=”زمانی تحصیل فرزند شما در مدارس کانادا رایگان خواهد بود که شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم این کشور را دریافت نموده باشید. “] [accordions]

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    درباره آریانا پارس

    شما می توانید با استفاده از شماره تماس های زیر، در هر لحظه از ساعات روز بصورت تلفنی با وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس، مشاوره کنید. تلفن تماس با ما : ۴۴۶۲۶۴۱۸-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۰-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۰۳۵-۰۲۱ / ۴۴۶۲۶۴۱۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۲۵-۰۲۱ / ۴۴۶۱۳۵۶۹-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۷۱۷-۰۲۱ / ۴۴۶۱۴۱۹۷-۰۲۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *