info@arianaabroad.com

مشاوره رایگان: ۰۲۱۹۱۰۹۸۰۰۲

موسسه آریاناپارس

وبلاگ

مهاجرت به ساسکاچوان

شرایط مهاجرت به ساسکاچوان کانادا

مهاجرت به ساسکاچوان به منزله کسب اقامت کانادا می باشد و افراد در صورت مهاجرت به این ایالت و کسب اقامت قادر خواهند بود پس از مدت تعیین گشته در تمام استان های کانادا زندگی کنند. متقاضیان که توسط ایالت ساسکاچوان برگزیده می شوند گواهی گزینش استان ساسکاچوان را دریافت می کنند و قادر خواهند بود برای دریافت اقامت دائم کانادا تحت برنامه مهاجرتی انتخاب استانی اقدام نمایند.

مهاجرت یکی از مهمترین عناصر در تعریف فرهنگ و تاریخ ساسکاچوان است. علاوه بر این، انتظار می رود که مهاجرت بخش بزرگی از رشد آینده استان را به خود اختصاص دهد. ساسکاچوان در تلاش است تا سطح مهاجرت به استان را افزایش دهد و هر ساله حدود ۱۰،۰۰۰ تازه وارد را جذب کند تا در رشد اقتصادی آن سهیم باشد.

ساسکاچوان در منطقه پریا کانادا واقع شده است که با آلبرتا در غرب، منیتوبا در شرق، سرزمین های شمال غربی از شمال و ایالت های ایالات متحده مونتانا و داکوتای شمالی با جنوب هم مرز است. رجینا مرکز ایالت، شهری مطبوع و مرکز مهم بازرگانی و فرهنگی ساسکاچوان با فرهنگی غنی در زمینه موسیقی و تئاتر است. ساسکاچوان بزرگترین شهر ایالت یکی از مراکز تراز اول تحقیقات و صنایع بیوتکنولوژی در زمینه کشاورزی است. ایالت ساسکاچوان در اول سپتامبر سال ۱۹۰۵ میلادی به کشور کانادا پیوست و زبان رسمی این ایالت انگلیسی می باشد.

منابع اصلی این ایالت نفت، گاز طبیعی، اورانیوم و ذغال سنگ می باشد. این استان در حال حاضر یک سوم پتاس جهان و یک پنجم اورانیوم جهان را تأمین می کند. ساسکاچوان بیش از یک سوم از کل گندم های صادر شده در جهان را تأمین می کند و برترین صادر کننده عدس و نخود فرنگی خشک در جهان است.

 

راه های مهاجرت به ساسکاچوان کانادا

بسیاری از متقاضیان به واسطه شرایط ایده آل ایالت ساسکاچوان تصمیم بر مهاجرت به این ایالت را در سر می پرورانند. در ادامه این بخش به بهترین روش های مهاجرت به ساسکاچوان اشاره می شود.

مهاجرت تحصیلی به ساسکاچوان

ساسکاچوان سرشار از فرصت های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و مشاغل مناسب می باشد. از همین رو دانشجویان با تحصیل در این ایالت قادر خواهند بود از فرصت های به وجود آمده بهره مند شوند. ویزای تحصیل در کانادا به عنوان یکی از روش های مهاجرت به کانادا و شهر ساسکاچوان تلقی می شود.

در سیستم امتیاز بندی ساسکاچوان، تحصیل در این ایالت امتیاز مناسبی را دارد و دانشجویان در صورت تحصیل در این ایالت از شانس بالای برای اقامت برخوردار می باشند.

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق کار

یکی از بارزترین روش های مهاجرت به ساسکاچوان، مهاجرت کاری به کانادا می باشد. افراد قادر خواهند بود تحت برنامه International Skilled Worker برای اقامت دائم کشور کانادا اقدام نمایند. ایلت ساسکاچوان سه روش اصلی برای متقاضیان کار در این ایالت طراحی کرده است.

روش اقدام شرایط
Employment offer در این روش فرد متقاضی در صورت دریافت پیشنهاد شغلی از یک فرد با کارفرمای کانادایی می توانند برای اخذ PR کانادا اقدام نماید
Occupations In _ Demand افراد در صورت کسب حداقل امتیازات تعیین گشته توسط دولت ساسکاچوان قادر خواهند بود برای این روش اقدام نمایند.
Saskatchewan Express Entry در این روش افراد ابتدا از روش اکسپرس اینتری اقدام می نمانید و در زمانی که وارد لیست انتظار شدند می توانند ایالت ساسکاچوان را انتخاب نموده و امتیازات این استان را کسب نمایند.

روش کارآفرینی

این نوع مهاجرت به ساسکاچوان به  افرادی که در ایران تجارت فعالی دارند توصیه می شود. برای اخذ اقامت کانادا از روش کارآفرینی ۲ نکته بسیار مهم مورد بررسی قرار می گیرد. ابتدا فرد متقاضی در ۵ سال گذشته باید ۳ سال سابقه مدیریت در کسب و کار فعال را داشته باشد. برای کارآفرینی باید دارایی خالصی حدود ۳۰۰ هزار دلار کانادا نشان دهد. برای تاسیس یک کار در ایالت ساسکاچوان نیازمند حداقل مبلغ ۱۵۰٫۰۰۰ دلار کانادا است. نکته بسیار مهم برای گرفتن ویزا، داشتن طرح توجیهی موفق می باشد. فرد متقاضی باید ثابت کند که قادر خواهد بود کسب و کار موفقی در کشور کانادا و ایالت ساسکاچوان پیاده سازی کند.

مشاغل خاص

رانندگان تریلرهای یدک کش، مهمانداران، مزرعه داران و متخصصان بهداشت و درمان در صورت حداقل ۶ ماه سابقه کار در کشور مبدا، قادر خواهند بود برای مهاجرت به ساسکاچوان اقدام نمایند.

نکته حائز اهمیت این مطلب است که متقاضی از صلاحیت علمی و حرفه ای کافی جهت استخدام در شغل مورد نظر برخوردار باشد. از دیگر نکات حائز اهمیت برای موفقیت در این روش، دریافت دعوت نامه کاری از یک کارفرمای کانادایی می باشد.

خویشاوندی

شهروندان کانادایی یا افرادی که اقامت کانادا را دارا می باشند، قادر خواهند بود برای مهاجرت اقوام درجه یک به ایالت ساسکاچوان اقدام نمایند. در روش خویشاوندی، فردی که در کانادا حضور دارد به عنوان اسپانسر تلقی می شود. اسپانسر متعهد می شود که اسپانسر شونده را تحت حمایت خود داشته باشد و در صورت لزوم به او در هزینه های زندگی کمک می کند. فرد اسپانسر شونده در طی ۶ ماه گذشته از دولت ساسکاچوان کمک مالی و نیز بیمه بیکاری دریافت نکرده باشد.

فرد اسپانسر شونده باید باید ویژگی های ذیل را داشته باشد.

  1. سن بین ۱۸ تا ۴۹ سال
  2. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  3. حداقل یک سال سابقه کار در زمینه تحصیلی
  4. تامین هزینه های زندگی خود برای مهاجرت به ساسکاچوان که معادل ۱۱ هزار دلار کاناداست.
  5. دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی

در این صورت، اسپانسر شونده می تواند برای مهاجرت به ساسکاچوان اقدام نماید.

قوانین مهاجرتی ساسکاچوان در سال ۲۰۲۰

با توجه به درخواست های بیشمار برای مهاجرت به کشور کانادا و ساسکاچوان، در سال ۲۰۲۰ شانس افراد همچنان برای مهاجران مناسب می باشد. از همین رو در صورت ارائه مدارک کامل و انجام روند صحیح مهاجرتی شانس افراد برای مهاجرت به ساسکاچوان مناسب می باشد.

در سال ۲۰۲۰ تغییراتی در روندهای مهاجرتی ایالت ساسکاچوان صورت گرفته است. از عمده تغییرات برنامه های مهاجرتی این ایالت می توان به لیست مشاغل مورد نیاز این ایالت اشاره کرد. در سال های گذشته، ساسکاچوان لیست مشاغل مورد نیاز را اعلام می کرد و افراد در صورت حضور در این لیست می توانستند برای مهاجرت به ساسکاچوان اقدام نمایند. در سال ۲۰۲۰ این روند تغییر کرد، در حال حاضر لیستی از مشاغل منتشر شده است که افراد خارج از این لیست می توانند برای برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان اقدام نمایند.

از دیگر تغیرات صورت گرفته، افزایش حداقل امتیازات لازم برای ورود از طریق نیروی متخصص ساسکاچوان می باشد. متقاضیان در صورت حداقل ۶۰ امتیاز مجاز به ثبت نام در این برنامه می باشند ولی امتیازاتی که توسط ایالت برگزیده می شود بین ۶۷ تا ۶۹ امتیاز است.

یکی از الزامات روش های مهاجرت به ساسکاچوان، ارائه تمکن مالی می باشد. تمکن مالی در سال۲۰۲۰ به ازای نفر اصلی ۱۲ هزار دلار در نظر گرفته شده است. هزینه عنوان شده معادل یک سال هزینه زندگی یک نفر در ایالت ساسکاچوان می باشد.

مدت زمان پروسه مهاجرت به ساسکاچوان

مدت زمان اقدام برای مهاجرت به ساسکاچوان متناسب با روش انتخابی تعیین می گردد. از همین رو معمول پروسه های زمانی روش های عنوان شده را مورد بررسی قرار می دهیم.

روش اقدام بازه های زمانی
تحصیلی حدود ۴ تا ۶ ماه
ویزای کار حدود ۶ تا ۱۶ ماه
کارآفرینی حدود ۱۲ ماه
خویشاوندی زیر ۱ سال
مشاغل خاص حدود ۶ تا ۹ ماه

مزایای مهاجرت به ساسکاچوان

ساسکاچوان با توجه به برنامه های متنوعی که سالانه برای مهاجران در نظر می گیرد، بسیاری افراد مهاجرت به ساسکاچوان را در دستور کار خود قرار می دهند. نرخ بیکاری در ساسکاچوان در حال حاضر کمتر از ۴ درصد است که کمترین میزان در کانادا است و این امر باعث شده است که ساسکاچوان به مکانی مناسب برای یافتن کار در کانادا تبدیل شود.

در ادامه به سه تا از برترین مزایای مهاجرت به ساسکاچوان اشاره می شود.

هزینه های مناسب زندگی

ساسکاچوان از سطح بالایی از زندگی برخوردار است که به جذب مهاجران برای اسکان در استان کمک می کند. متوسط ​​درآمد خانواده تقریباً ۸۰،۰۰۰ دلار ، بالاتر از میانگین کانادا و حداقل دستمزد ۱۰٫۲۰ دلار است. هزینه زندگی در ساسکاچوان طبق استانداردهای کانادایی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های مسکن در کانادا از کمترین مواردی است که منابع طبیعی به کاهش هزینه های انرژی کمک می کند.

با توجه به شرایط مناسب زندگی در این ایالت، هزینه های زندگی در ساسکاچوان بسیار معقول می باشد. هزینه های مسکن در ساسکاچوان نسبت به متوسط هزینه های اجاره مسکن در کانادا بسیار پایین تر است. برخلاف سایر ایالت های کانادا، حق بیمه یا هزینه برای خدمات اصلی و مورد نیاز پزشکی وجود ندارد. به محض ورود و کسب اقامت کارت ویزیت بهداشتی دریافت می نمایند که باعث کاهش هزینه های جاری زندگی در این ایالت می شود.

کیفیت عالی زندگی

چهار فصل در ایالت ساسکاچوان وجود دارد و از حیث آب و هوایی یکی از برترین ایالت های کانادا می باشد. در تابستان، دمای هوا تا ۳۰ درجه و درجه حرارت روز به طور معمول بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است. لازم بذکر است که زمستان های سختی پیش روی افراد در ایالت ساسکاچوان می باشد.

ساسکاچوان به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه کشاورزی می باشد و این امر باعث می شود که از لحاظ تغذیه شرایط مناسبی را در این استان داشته باشید. همچنین ساسکاچوان دارای صحنه پر جنب و جوش در هنر و فرهنگ، پارک های بی نظیر و فرصت های ورزشی فراوان است.

شرایط ورود راحت

با توجه به تنوع در روش های مهاجرت به ساسکاچوان، افراد با شرایط متفاوت می توانند برای این ایالت اقدام نمایند. در روش های عنوان شده، طیف گسترده ای از افراد را شامل می شود. از همین رو این استان به عنوان یکی از برترین استان های کانادا از لحاظ جذب مهاجر شناخته می شود. افراد در صورت احراز شرایط مورد نیاز برای روش های مهاجرتی به ساسکاچوان در عرض کم ترین زمان ممکن وفق به دریافت اقامت کانادا می شوند.

بهترین روش مهاجرت به ساسکاچوان

ویزای تحصیلی و روش کاری به عنوان بهترین روش برای مهاجرت به ساسکاچوان قلمداد می شود. در ادامه مقاله دلایل انتخاب این دو روش به صورت اختصار مورد بررسی قرار گرفته است.

ویزای تحصیلی

مهم ترین دلایل انتخاب ویزای تحصیلی به عنوان بهترین روش برای مهاجرت به ساسکاچوان را در ادامه اشاره می نماییم.

  1. سرعت بالا: در روش تحصیلی، دانشجویان قادر خواهند بود در سریع ترین زمان ممکن برای مهاجرت به این ایالت اقدام نمایند.
  2. شانس مناسب موفقیت: دانشجویان در صورت ارائه تمامی مدارم قادر خواهند بود با شانس بسیار بالایی برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایند.
  3. حق همراه: دانشجویان متاهل قادر خواهند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. لازم بذکر که همسر فرد متقاضی می تواند به صورت تمام وقت در این کشور اقدام نماید.

ویزای کار

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، ویزای کار برای ایالت ساسکاچوان به عنوان بهترین روش مهاجرت به این ایالت شناخته شده است. در همین راستا به مزایای اقدام از این روش می پردازیم:

  1. هزینه های بسیار پایین: در روش ویزای کاری متقاضیان با کم ترین هزینه ممکن قادر خواهند بود برای مهاجرت به ساسکاچوان اقدام نمایند.
  2. دریافت اقامت: در این روش، افراد در ابتدای کار موفق به دریافت اقامت دائم کانادا می شوند.
  3. شرایط ایده آل همراهان: همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال فرد متقاضی از ابتدا اجازه ورود به کشور کانادا را خواهند داشت. فرزندان می توانند با کمترین هزینه های ممکن در مراکز آموزشی ایالت ساسکاچوان مشغول به تحصیل شوند.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما توصیه می کند برای هرگونه اعزام به خارج، با کشور مقصد و شرایط زندگی در آن به طور کامل آشنایی یابید.

۲ دیدگاه در “مهاجرت به ساسکاچوان

  1. دانلود فیلم گفت:

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون
    تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

  2. افشین گفت:

    سلام
    لطفا با بنده تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *