روش های اخذ اقامت در استونی چیست؟

از نظر شاخص های اساسی اقتصادی و سطح زندگی مردم محلی، استونی مرفه ترین کشور در کشورهای بالتیک محسوب می شود. علاوه بر این، زندگی در استونی برای اتباع خارجی به آنها اجازه می دهد در آینده تابعیت استونی بگیرند و در اتحادیه اروپا بمانند. با وجود قانون بسیار سخت مهاجرت، این امکان پذیر است، اما تعدادی از تفاوت های ظریف را باید در نظر گرفت. شهروند استونی بدون اقامت دائم در اکثر موارد غیرممکن است. اما با داشتن حداقل اجازه اقامت، می توان یک فرد را با بومی کشور یکسان دانست.

با داشتن اقامت در استونی، می توانید آزادانه در کشورهای اتحادیه اروپا که عضو منطقه شنگن هستند حرکت کنید. همچنین در این ایالت مالیات بر درآمد وجود ندارد، اما کسرهای اجتماعی، هزینه های افراد و مالیات بر ارزش افزوده بسیار زیاد است. برای ورود به این کشور می توانید از یکی از چندین گزینه استفاده کنید.

مهاجرت

راه های دریافت اقامت در استونی

ازدواج

شما می توانید پس از عقد ازدواج رسمی با یک شهروند این ایالت برای اقامت در استونی اقدام کنید، اما این کار زمان و تلاش زیادی را می طلبد. علاوه بر این، مقامات استونی واقعا از مهاجرت برای بازسازی خانواده استقبال نمی کنند. این امر نه تنها مستلزم استفاده، بلکه تکمیل تعداد زیادی پرسشنامه مختلف است، در حالی که نیاز به زندگی در استونی و نه در کشور دیگری را اثبات می کند. علاوه بر این، اسناد شخصی و برخی اطلاعات باید ارائه شود.

سرمایه گذاری ها

یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت در استونی سرمایه گذاری است که شما می توانید از طریق مهاجرت سرمایه گذاری، اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نمایید. مجوز اقامت در استونی، بدون فرصت کار، می تواند صادر شود در صورتی که سود مهاجر به او اجازه دهد زندگی خود را به طور کامل تأمین کند. در عین حال، یک خارجی نیاز به خرید املاک با هزینه خود دارد، که به او امکان می دهد درخواست اقامت دائم را پس از ۵ سال ارائه دهد.

کار

مهاجرت به استونی برای گرفتن شغل راهی چندان آسان برای کسب جایگاه در این کشور نیست. اجازه اقامت  در استونی تنها در صورتی می تواند صادر شود که شرکت در ابتدا مصاحبه ای را برای این موقعیت خالی انجام داده باشد و پس از سه هفته هیچ ساکن استونی یا فردی با مجوز اقامت، شهروندی از اتحادیه اروپا که شرایط و شرایط اعلام شده را دارا باشد.

در عین حال، تعداد متقاضیان اقامت در استونی نباید از ۰٫۱ درصد کل جمعیت این ایالت تجاوز کند. مهاجرینی که قصد مهاجرت سرمایه گذاری یا غیره به این کشور دارند باید تحصیلات و تجربه کاری داشته باشند و از سلامتی خوبی نیز برخوردار باشند.

قبل از صدور مدارک، مهاجر باید از صندوق بیمه بیکاری از قبل اجازه بگیرد که ۶۰ روز از تاریخ ثبت اعتبار خواهد داشت. قبل از درخواست مجوز اقامت، یک مهاجر و صاحب یک شرکت استونی باید حداقل یک سال قرارداد کار ببندند یا کارفرما باید به بازدید کننده پیشنهاد دهد. در این مورد، یک قرارداد قانونی تنظیم می شود که شرکت و کارمند را به مدت ۱ سال متعهد می کند. در این حالت، اجازه اقامت به مدت دو سال با امکان تمدید آن به مدت پنج سال دیگر صادر می شود.

کار در استونی

تحصیل و آموزش عالی در استونی

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت در استونی تحصیل است. از آنجا که استونی بخشی از اتحادیه اروپا است، مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی آن توسط همه کشورهای اروپایی نقل قول می شود. سیستم آموزشی استونی بر اساس فرایند بولونیا است که در آن مدرک کارشناسی پس از ۳ سال به دست می آید، پس از ۲ سال دیگر می توانید مدرک کارشناسی ارشد بگیرید.

برای گرفتن مدرک دکتری، باید ۴ سال دیگر را از یاد ببرید. سه موسسه آموزش عالی خصوصی و شش موسسه آموزش عالی دولتی در استونی وجود دارد. دانشگاه تارتو اولین دانشگاه کشور محسوب می شود. این بزرگترین دانشگاه دولتی کلاسیک در استونی است. در حال حاضر، موسسات استونی حدود صد برنامه با سوگیری انگلیسی ارائه می دهند. در کل دوره تحصیل، مهاجران این فرصت را دارند که پول اضافی کسب کنند.

تحصیل در استونی

ورود به کشور برای شروع یک تجارت

اقامت در استونی به منظور توسعه تجارت خود دارای مزایای زیادی است. مهمتر از همه، این روش در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار گران نیست. استونی مالیات نسبتا پایینی دارد و اقتصاد آن از ظاهر کارآفرینان کشورهای دیگر استقبال می کند. مهاجران مجاز به ثبت نام در این کشور به عنوان یک شرکت سهامی یا یک شرکت با مسئولیت محدود هستند.

پس از آن، اقامت در استونی به مدت دو سال به طور خودکار اعطا می شود، که می تواند به مدت پنج سال بیشتر تمدید شود. به خاطر داشته باشید که برای تمدید اجازه اقامت، لازم است فعالیت های کارآفرینی توسط شرکت به مدت ۸ ماه قبل از تسلیم درخواست انجام شود.

شرایط اجباری هنگام ثبت شرکت، سرمایه مجاز باید در هر بانکی در استونی باشد. تنها پس از آن صاحب شرکت می تواند آزادانه از وجوه خود استفاده کند. علاوه بر سرمایه گذاری اولی ، ثبت نام باید هزینه های دیگری را نیز متحمل شود. پرداخت هزینه های مختلف دولتی و چندین پرداخت اجباری ضروری خواهد بود.

مبلغ کل تقریبا ۲۰۰۰ یورو است. مهم است بدانید که هنگام جذب شرکت های حقوقی که در ثبت شرکت ها تخصص دارند، هزینه پرداخت چنین خدماتی می تواند از ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو متغیر باشد. هزینه بستگی به نوع شرکت و وضعیت قانونی دارد. اما در ثبت شرکت از طریق یک شرکت تخصصی، مشتری در هر صورت باید در ثبت شرکت برای امضای اسناد، محضری کردن آنها و سرمایه گذاری مقدار پول در یک بانک استونی حضور داشته باشد ،که معادل سرمایه مجاز شرکت آینده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجازه اقامت در استونی اجازه اقامت در استونی اجازه اقامت در استونی اجازه اقامت در استونی اجازه اقامت در استونی

شبکه های اجتماعی

arrow up