آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در چک

دانشجویان بین المللی به واسطه سطح بالای کیفی و شرایط مناسب زندگی، تحصیل در چک را انتخاب می کنند. افراد از سراسر جهان برای سیستم آموزشی عالی این کشور روانه چک می شوند. در حدود ۳۱۱ هزار دانشجو که ۴۳ هزار نفر آنها دانشجویان بین المللی است، در این کشور مشغول به تحصیل می باشند. سیستم دانشگاه چک همچنین دارای برخی از بهترین آموزش های ارائه شده در اروپا با تاکید بر کیفیت، تنوع، دسترسی و ارتباط است.

کشور چک یکی از کشورهای پیش گام در عرصه علم در سال های اخیر بوده به طوری که سیاست های آموزشی و علمی این کشور در سال های اخیر با رشد بسیار زیادی رو به پیشرفت می باشد. کشور چک به واسطه حضور در اتحادیه اروپا و حوزه شینگن از قوانین این کشورها تبعیت می کند. این نکته بدین معناست که افراد در صورت تحصیل در چک می توانند شانس خود را برای کار در این کشور افزایش داده و موفق به اخذ اقامت چک شوند.

سازمانی که وظیفه ارائه تحصیلات تکمیلی را در کشور چک برعهده دارد، وزارت علوم، ورزش و جوانان این کشور می باشد. تحصیل در چک نیز شامل سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. بسیاری از رشته های دانشگاهی در کشور چک به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تاریخ ثبت درخواست پذیرش دانشجویی در هر سال تا پایان فوریه و یا مارچ می باشد. هرسال تحصیلی ۱۲ ماه محسوب می شود و شامل دو ترم دانشگاهی است.

مقاطع تحصیلی در چک

به صورت معمول دوره های قبل از دانشگاهی در کشور چک به زبان رسمی کشور ارائه می شود. دانش آموزان بین المللی برای این مقطع تحصیلی کشورهای دیگر را انتخاب می کنند. تحصیلات در کشور چک از ۶ سالگی شروع می شود و تا ۱۹ سالگی ادامه دارد. دوران ابتدایی ۹ سال به طول می انجامد و دوران دبیرستان ۴ ساله است.

دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی در چک معمولا برای این مقطع اقدام می نمایند. در صورت اقدام برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی، دانشجویان در ابتدا دوره ۶ یا ۹ ماهه ای را در این کشور سپری می کنند. دوره های عنوان شده به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان با دانش زبان انگلیسی می توانند برای این دوره اقدام نمایند.

تحصیل کارشناسی در چک

به صورت معمول دوره های کارشناسی در کشور چک بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان بین المللی با ارائه مدرک پیش دانشگاهی و یا ۱۲ سال تحصیل خود می توانند برای ادامه تحصیل در چک اقدام نمایند. از دیگر مدارک حائز اهمیت می توان به معدل اشاره کرد که به صورت معمول ارائه معدل ۱۴ از شروط دانشگاه های چک می باشد.

از نقاط قوت تحصیل در چک می توان به ارائه دروس به زبان انگلیسی اشاره کرد که دانشجویان بین المللی با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. مدرک مورد قبول برای ورود به دانشگاه های چک نمره ۶ در آزمون آیلتس می باشد. موسسه زبان آریاناپارس با ارائه دوره های کوتاه مدت به زبان آموزان این نوید را می دهد که می توان در کمترین زمان به نمره مورد نظر در آزمون آیلتس رسید.

کارشناسی ارشد چک

مقطع کارشناسی ارشد در چک

دوره های کارشناسی ارشد در کشور چک به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان با ارائه پایان نامه در پایان تحصیل می توانند موفق به اخذ مدرک کارشناسی شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ویژگی های به خصوصی دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از آن بهره مند شوند.

  1. تحصیل به زبان انگلیسی: اکثر رشته ها در دانشگاه های چک به زبان انگلیسی ارائه می شود. از همین رو دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند.
  2. هزینه های تحصیل پایین: دانشجویان بین المللی با کمترین هزینه ها می توانند در برترین دانشگاه های چک مشغول به تحصیل شوند.
  3. دانشگاه های برتر: در حال حاضر ۵ دانشگاه چک در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند.
  4. موقعیت زندگی مناسب: به صورت کلی شهر پراگ به عنوان الماس اروپا شناخته می شود. دانشجویان در هنگام تحصیل می توانند از شرایط مناسب زندگی در این کشور استفاده کنند.

مقطع دکترا در چک

دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را در کشور چک سپری کرده باشند، می توانند تحصیلات در مقطع دکترا را بصورت رایگان سپری کنند. دانشجویان بین الملل که به صورت مستقیم برای تحصیل در چک و مقطع دکترا اقدام می نمایند باید در ابتدای کار نظر یک استاد راهنما را جلب کنند. دوره های دکترا در کشور چک به صورت معمول بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

دانشجویان برای افزایش شانس ویزای تحصیلی چک مدارکی نظیر:

  1. معدل بالای ۱۷
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …
  4. سوابق تحصیلی مناسب

اشاره کرد. داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

چک,چک,چک

حق کار و هزینه تحصیل در چک

هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور چک را داشته باشد قبل از رفتن به این کشور و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در چک است.

حق کار

دولت چک به دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در این کشور حق کار هفتگی را اعطا می کند. از همین رو دانشجویان در حین تحصیل در چک در مقاطع مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت می توانند مشغول به کار شوند. کشور چک به عنوان برترین کشور اتحادیه اروپا در زمینه درصد کار در حین تحصیل دانشجویان بین المللی شناخته می شود. به صورت میانگین، دانشجویان بین ۷ تا ۹ یورو دستمزد به ازای کار دانشجویی دریافت می کنند.

هزینه های تحصیل

دانشگاه ها در کشور چک متناسب با رشته انتخابی و دانشگاه هزینه های متفاوتی دارند.

  • ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال برای دوره های دکترا و تخصص
  • ۷۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ یورو در سال برای رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی

هزینه های زندگی

هزینه زندگی در کشور چک ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بر می گیرد. هزینه های ذکر شده شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و زندگی خود در کشور چک می باشد. برخی از هزینه های زندگی متوسط ​​در سراسر چک عبارتند از:

عنوان هزینه
خوابگاه دانشجویی در حدود ۱۵۰ یورو
اتاق خصوصی از ۲۵۰ یورو به بالا
آپارتمان خصوصی از ۴۵۰ یورو به بالا
وعده غذایی ۶ تا ۱۰ یورو
حمل و نقل ماهانه ۲۵ یورو

دانشگاه های چک

دانشگاه های چک

دانشگاه های کشور چک دارای اعتبار بین المللی می باشند. مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور مورد تایید اکثر کشورهای دنیا قرار دارند. اغلب دانشگاه های کشور چک از لحاظ کیفیت آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. تحصیل در دانشگاه های چک عمدتا به زبان رسمی این کشور می باشد با این وجود برنامه های آموزشی متفاوتی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه های چک بپردازیم:

دانشگاه چک چارلز:

بزرگترین و بهترین دانشگاه این کشور دانشگاه چارلز می باشد. این دانشگاه همواره در رتبه بندی QS رتبه ۳۱۴ را به خود اختصاص داده است. دانشگاه چارلز در شهر پراگ، پایتخت چک قرار دارد و حدود ۴۳۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان چکی، انگلیسی و حتی چندین زبان متفاوت دنیا ارائه می شود. اما شایان ذکر است تحصیل به زبان چکی در این دانشگاه در اکثر رشته ها رایگان است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل به زبان انگلیسی ملزم به ارائه مدرک زبان آیلتس هستند.

دانشگاه فنی_مهندسی چک:

دانشگاه فنی_مهندسی چک، به عنوان قدیمی ترین مرکز تحقیقاتی و قدیمی ترین دانشگاه فنی مهندسی این کشور به شمار می رود. این دانشگاه دارای ۸ دانشکده است و حدود ۲۲۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در رتبه بندی سایت QS دارای رتبه ۴۹۱ است.

دانشگاه صنعتی برنو:

دانشگاه صنعتی برنو همواره طبق رتبه بندی های QS در جایگاه ۶۵۰ قرار گرفته است. این دانشگاه دارای سه واحد آموزشی و هشت دانشکده می باشد.

دانشگاه پالاکی:

این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی کشور چک محسوب می شود. این دانشگاه با ارائه ۲۵۰ برنامه تحصیلی جز بهترین دانشگاه های چک قرار دارد. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه چکی است اما برنامه های آموزشی به سایر زبان های خارجی نیز ارائه می گردد.

چک,چک,چک

مزایا و معایب تحصیل در چک

کشور چک از نظر اقتصادی جایگاه ویژه ای در سطح جهان دارد. این کشور به دلیل داشتن نیروهای کار ماهر همواره  به عنوان قطب صنعتی در بین کشورهای بلوک شرق به شمار می رود. در ادامه قصد داریم به چند مورد از مزایای کشور چک اشاره کنیم:

امنیت بالا

کشور چک از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین می باشد، به همین دلیل سالانه تعداد بسیاری توریست وارد پراگ، بزرگترین شهر و پایتخت کشور چک می شوند.

راه های متفاوت جهت اخذ اقامت

راه های اخذ اقامت کشور چک متفاوت است و هر کسی بنا به شرایطی که دارد می تواند از یکی از این روش ها برای دریافت اقامت دائم خود استفاده کند. افراد از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد می توانند اقامت جمهوری چک را دریافت کنند.

علاوه بر تمام مزایای ذکر شده، دانشجویان و متقاضیان با موانعی نیز روبه رو هستند که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.

یادگیری زبان چکی

زبان چکی یکی از زبان های اسلاوی به شمار می آید که شباهت زیادی به زبان اسلوواک دارد. دلیل این شباهت بسیار واضح است، پیش از تقسیم چکسلواکی مردم این ۲ کشور در کنار یکدیگر زندگی می کردند و ریشه زبان اسلاوی در زبان مردم هر دو کشور باعث شباهت این دو زبان با یکدیگر شده است. برای به دست آوردن موقعیت شغلی و انجام امور روزمره زندگی دانش زبان چکی الزامی است، از این رو یکی از بزرگترین مشکلات برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور چک را دارند یادگیری زبان چکی است.

موقعیت های شغلی

یکی از دغدغه های اساسی برای افرادی که قصد مهاجرت به جمهوری چک را دارند به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب است. آشنایی با شرایط کسب و کار در جمهوری چک و قوانین مربوط به سیستم مالیاتی این کشور برای مهاجران تازه وارد کمی دشوار می باشد. طبیعتاً این امر می تواند باعث به وجود آمدن شرایط نا به سامان اقتصادی و فشار مالی برای مهاجرانی شود که به تازگی وارد کشور چک شده اند.

چک,چک,چک

نحوه درخواست ویزای تحصیلی چک

امروزه کشور چک یکی از محبوب ترین کشورها جهت تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی به شمار می رود. اخذ ویزای تحصیلی یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور چک می باشد. به صورت کلی دانشجویان بین المللی نیازمند، اخذ ویزای تحصیلی چک می باشند. روند اقدام برای اخذ پذیرش و ویزا به شرح زیر می باشد.

۱- برنامه را انتخاب کنید

بیش از ۱۰۰۰ برنامه انگلیسی زبان در جمهوری چک وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به علایق خود به ادامه تحصیل در چک بپردازند. به صورت معمول دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های چک، مدارکی همچون توصیه نامه، رزومه، سوابق تحصیلی، ریز نمرات و مدرک زبان را به دانشگاه ارائه می دهند.

۲- بررسی شرایط ویژه پذیرش

هر دانشگاه به صورت جداگانه مسئول فرآیند پذیرش دانشجویان است. بنابراین، شرایط ورود و مهلت ورود ممکن است با توجه به دانشگاه و برنامه متفاوت باشد. اکثر برنامه های کاربردی در دانشگاه های جمهوری چک از طریق یک سیستم درخواست آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست از طریق وب سایت های دانشگاهی خاص در دسترس هستند و اغلب هزینه درخواست را پرداخت می کنند. پس از تکمیل فرم درخواست، اسناد لازم را پیوست کنید یا آماده ارسال آنها به دانشگاه باشید.

۳- بررسی آزمون ورودی

دانشجویان برای ورود به برخی رشته های تحصیلی در چک نیازمند شرکت در آزمون ورودی می باشند. به طور مثال تحصیل پزشکی در چک با آزمون همراه است و دانشجویان باید در آزمون های Pre-M شرکت کنند.

۴- صبر کنید تا پذیرفته شود

نتایج پذیرش اغلب در پایان ماه ژوئن اعلام می شود.در صورت تایید درخواست ویزای تحصیلی چک، معمولا از دانشجویان خواسته می شود هزینه های تحصیل برای ترم اول را پرداخت کنند.

۵- درخواست برای ویزا

پس از پذیرش در یک دانشگاه چک، در اسرع وقت پروسه درخواست ویزا در اولویت قرار می گیرد. از آنجا که فرایند اخذ ویزای تحصیلی چک می تواند تا شصت روز به طول بیانجامد، با برنامه ریزی صحیح اقدامات صورت گیرد.

چک,چک,چک

مدارک لازم برای تحصیل در چک

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی چک باید مدارک خاصی را به محل تحصیل خود ارائه دهند و ما قصد داریم در این مطلب به بررسی  مهم ترین مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کشور چک بپردازیم.

این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. دانشجویان باید به ارائه ی تمام مدارک تحصیلی و گواهی های مربوط به سوابق تحصیلی و دوره های آموزشی گذرانده شده به محل تحصیل خود اقدام کنند.
  2. ارائه ی مدرک تاییدیه تحصیلی یا پذیرش از دانشگاه مورد نظر به سفارت این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی چک الزامی است.
  3. شما باید کپی تمام مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید و نیازی به ارائه ی اصل مدارک ندارید.
  4. ارائه ی دو قطعه عکس مناسب برای پاسپورت
  5. ارائه ی گواهی معتبر سلامت پزشکی و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  6. ارائه ی مدارک زبان انگلیسی آیلتس و تافل برای اخذ ویزای تحصیلی چک ضروری می باشد.
  7. شما باید تمام مدارکی را که به محل تحصیل خود تحویل می دهید دارای ترجمه انگلیسی باشد.
  8. ارائه ی فرم تکمیل شده ی درخواست ویزای تحصیلی چک
  9. ارائه ی مدرک گذرنامه که حداقل دارای ۶ ماه اعتبار قانونی باشد
  10. ارائه ی مدرک معتبری که تمکن مالی شما را برای اقامت در این کشور اثبات کند برای اخذ ویزای تحصیلی چک الزامی است.
  11. دانشجویان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی چک باید مدرک معتبری را مبقنی را بر اثبات محل اقامت خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  12. دانشجویان باید مدرک معتبری را تحت عنوان بیمه نامه ی سلامت بین المللی دارای اعتبار قانونی به این کشور ارائه دهند.
  13. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی چک باید تمام مدارک هویتی خود را بدون آسیب یا مخدوش شدن به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.
  14. دانشجویان باید مدرک معتبری را برای اثبات عدم سوء پیشینه به محل تحصیل ارائه دهند.

چک,چک,چک

اقامت پس از تحصیل در کشور چک

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در کشور چک می توانند با استفاده از روش های زیر اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین روش ها برای اخذ اقامت دائم در این کشور آشنا کنیم.

۱.  اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان تا ۶ ماه پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند در این کشور از طریق استخدام در شغل مورد نظر شان اقامت دائم را از طریق تغییر نوع ویزای تحصیلی به کاری اخذ نمایند البته بهتر است این شغل مورد تایید کشور چک باشد تا فرد از حمایت های دولت برخوردار شود.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویایی که از تمکن مالی مناسبی برخودار هستند و یا می توانند با حمایت آشنایان و خانواده در پروژه های مختلف کاری سرمایه گذاری کنند دولت این کشور به آن ها مجوز اقامت دائم در کشور چک را خواهد داد.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

اگر شخص متقاضی برای اقامت دائم در کشور چک  بعد از پایان دوره ی تحصیلات خود با شخصی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کند می تواند با ارائه ی مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی و شرایط مسکن مناسب در این کشور اقامت دائم اخذ نماید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک کشور چک متولد شود می توانند اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

چک,چک,چک

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی چک

در صورتی که دانشجویان در ارائه ی مدرک خود به سفارت این کشور دقت لازم را نداشته باشند و دچار خطا و اشتباه در این فرآیند شوند ممکن است به احتمال زیاد درخواست ویزای تحصیلی آن ها توسط پلیس این کشور ریجکت شود.

مهم ترین دلایل برای ریجکتی ویزای تحصیلی چک به شرح زیر است:

  1. اگر دلایل ارائه شده توسط متقاضیان برای پلیس این کشور قانع کننده نباشد می تواند با درخواست آن ها مبنی بر پذیرش تحصیلی در این کشور موافقت نشود.
  2. ارائه ی مدارک ناقص هویتی و یا اگر مدارک ارائه شده به اداره ی پلیس این کشور مخدوش شده و یا آسیب خورده باشد ممکن است به احتمال زیاد با درخواست آن ها مبنی بر پذیرش تحصیلی موافقت نشود.
  3. عدم ارائه ی برنامه ی مناسب برای مهاجرت به این کشور توسط دانشجو به سفارت کشور چک
  4. زمانی که شخص متقاضی از تمکن مالی مناسبی برخوردار نباشد.
  5. اگر مدارک مربوط به اقامت شخص متقاضی در کشور چک ناقص باشد و یا نتواند مدارک معتبری را ارائه دهد.
  6. داشتن سابقه ی جرایم خلافکاری و مجرمانه و داشتن پرونده های مربوط به سوء سابقه ی کیفری.

به دلیل اینکه پلیس این کشور برای حفظ امنیت عمومی و سرمایه های ملی کشور چک ارزش زیادی قائل است نمی تواند با درخواست ویزای تحصیلی شخصی که دارای جرایم خلافکاری است موافقت کند.

  1. اگر مدارکی که فرد به اداره ی مهاجرت یا سفارت این کشور ارائه می دهد جعلی و یا غیر حقیقی باشد.
  2. اگر مدارک ارائه ی شده ی مربوط به حساب بانکی شخص متقاضی جعلی و یا ساختگی باشد.
  3. اگر شخص متقاضی مدارک معتبری را برای دعوت نامه ی خود به این کشور ارائه ندهد.
  4. اگر شخص متقاضی مدرک بیمه نامه ی معتبری را که مربوط به مهاجرت خود به کشور چک است به اداره ی مهاجرت این کشور را ارائه ندهد.
  5. اگر اداره ی پلیس این کشور با بررسی مدارک شما نتواند بین سوابق کاری فرد و سرمایه ی او مطابقتی پیدا کند.
  6. اگر شخص متقاضی دارای سابقه ی ریجکتی در پاسپورت خود باشد.

چک,چک,چک

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشور چک

  1. آکادمی هنر، معماری و طراحی در پراگ از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در چک است که به دلیل کیفیت مطلوب آموزشی سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه به کشور چک مهاجرت می کنند.
  2. آکادمی هنرهای زیبا در پراگ از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در چک است و دانشجویانی که قصد ادامه ی تحصیل در رشته های هنری را دارند معمولا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند.
  3. دانشگاه انگلوآمریکا از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در چک است.
  4. آکادمی هنرهای نمایشی در پراگ
  5. کالج روانشناسی کاربردی
  6. دانشگاه صنعتی برنو
  7. کالج پلی تکنیک جیهلاوا
  8. کالج روانشناسی کاربردی
  9. دانشگاه فنی چک در پراگ
  10. موسسه معماری در پراگ
  11. دانشگاه چارلز در پراگ
  12. موسسه هنر و طراحی
  13. دانشگاه علوم پزشکی جمهوری چک
  14. موسسه فناوری و کسب و کار در چشمه بیدجوویس
  15. کالج تجاری و مدیریت هتل
  16. کالج کارآفرینی و حقوق
  17. کالج مطالعات اروپایی و منطقه ای
  18. دانشگاه ماساریک
  19. کالج لجستیک

چک,چک,چک

بهترین رشته ها برای تحصیل در کشور چک

  1. پزشکی از جمله بهترین رشته ها برای تحصیل در چک است و سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به کشور چک مهاجرت می کنند.
  2. دندانپزشکی بر اساس انتخاب و نظر دانشجویان جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در چک است که از بازار کاری بسیار مناسبی برخوردار می باشد.
  3. داروسازی از بهترین رشته ها برای تحصیل در چک است و برای دانشجویان فارغ التحصیل حقوق و مزایای بسیار مناسبی دارد.
  4. زیست شناسی
  5. مهندسی معماری
  6. مهندسی عمران
  7. مهندسی پزشکی
  8. مهندسی برق
  9. مدیریت
  10. بازرگانی
  11. روانشناسی
  12. حقوق
  13. علوم اجتماعی
  14. علوم سیاسی
  15. تجارت و بازرگانی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۰۶ پاسخ به “تحصیل در چک”

    1. امین گفت:

      درود .میخواستم بپرسم برای تحصیل ارشد نمره تافل یا ایلتس نیازه یا خیر و این که میشه پذیرش ارشد برای تحصیل به زبان چکی گرفت

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مدرک زبان بستگی به کشور انتخابی شما دارد ،ولی معمولا برای اکثر کشورها می بایست آیلتس ۶/۵ داشته باشید.

    2. پریسا گفت:

      سلام، من ۲۵ سالمه و لیسانس معماری دارم، با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان چک رایگان است، آیا منطقی است شروع به یادگیری زبان چک کنم و بعد برای مقطع ارشد در دانشگاه های چک اقدام کنم؟

      • author15 گفت:

        سلام
        شما برای تحصیل به زبان چکی باید مدرک معتبر زبان این کشور را کسب کنید که در حال حاضر در ایران امکان پذیر نیست و باید به این کشور مراجعه کنید تا بتوانید این مدرک را دریافت کنید.

    3. كيانا گفت:

      سلام روزتون بخیر
      آزمون پر مدیکال رو حتما باید در خود کشور چک داد؟ امکان این هست که در کشورهای دیگه هم بشه امتحان داد؟
      با سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امتحانات پری مدیکال چک در کشور ترکیه هم برگزار می شود و افراد در صورت قبولی در این آزمون می توانند برای پزشکی در چک اقدام نمایند.

    4. النا گفت:

      سلام ، ببخشید میخواستم بدونم این آزمون pre.Mکه نوشته در کشور چک برگزار میشه ????
      و چه دروسی در امتحان میاد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        بله این آزمون در کشور چک برگزار می شود. ولی لزومی به گذراندن دوره در این کشور نیست و می توانید برای آزمون در کشور خود آماده شوید ولی برای گذراندن آزمون وارد این کشور شوید. برای تحصیل پزشکی در چک باید در این آزمون موفق شوید مطلب زشکی در چک را مطالعه نمائید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up