شرایط تحصیل پزشکی در ایرلند

دوره های تحصیل پزشکی در ایرلند به صورت میانگین پنج سال به طول می انجامد. دانشجویان پس از اتمام دوره های عمومی و در صورت تمایل امکان حضور و شرکت در دوره های تخصص پزشکی در این کشور را دارا می باشند. مدت زمان در نظر گرفته شده برای دوره های تخصص بین ۳ تا ۵ سال است. رشته های پزشکی و دندانپزشکی به عنوان برترین رشته های تحصیلی در کشور ایرلند به حساب می آید. دانشجویان برای ورود به این دوره های تحصیلی می بایست شرایط مورد نیاز را برآورده نمایند.

شایان ذکر است که فارغ التحصیلان دبیرستان پس از اتمام ۱۲ سال تحصیل در ایرلند و برای ورود به دوره های پزشکی در ایرلند می بایست در یک دوره یک ساله پیش نیاز شرکت نمایند. دوره های پزشکی در کشور ایرلند به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان برای ورود به دوره های قبل دانشگاهی ملزم به ارائه نمره آیلتس می باشند. سطح مورد نیاز برای ورود به دوره های پزشکی نمره ۶ در آزمون آیلتس آکادمیک می باشد.

از دیگر شروط ورود به دوره های پزشکی در ایرلند کسب نمره مناسب در آزمون HPAT از شروط ورود به این دوره های تحصیلی می باشد. ثبت نام برای HPAT معمولاً در حدود ماه نوامبر آغاز و در ژانویه بسته می شود. در ادامه این مقاله به شرایط شرکت در این آزمون اشاره شده است.

برترین دانشگاه های پزشکی در ایرلند

برترین دانشگاه های پزشکی در ایرلند

تحصیل در جمهوری ایرلند با غوطه وری در تحقیقات با کیفیت بالا و فرصت حضور در برخی از معتبرترین و تاریخی ترین دانشگاه های اروپا، یک تجربه غنی فرهنگی است. برای اخذ پذیرش در دوره های پزشکی در ایرلند، هر دانشگاه شرایط و قوانین مخصوص به خود را پیاده سازی می کند. در این بخش به برترین دانشگاههای پزشکی در ایرلند اشاره می شود

دانشکده پزشکی دانشگاه کالج دوبلین

دانشکده پزشکی دانشگاه کالج دوبلین بهترین دانشکده پزشکی در ایرلند محسوب می شود. دانشکده پزشکی UCD در سال ۱۸۵۵ تاسیس گردید و دارای تاریخچه ای برجسته است. امروزه، دوره پزشکی دارای یک برنامه درسی مدرن در دانشکده پزشکی دانشگاه کالج دوبلین است. برای دریافت مدرک پزشکی در UCD، دانشجویان یک برنامه پیش بالینی سه ساله و سپس دو سال آخر را در بیمارستان های آموزشی (بیمارستان دانشگاه سنت وینسنت یا بیمارستان دانشگاه Mater Misericordiae) سپری نمایند. 

دانشکده پزشکی ترینیتی کالج دوبلین

دانشکده پزشکی ترینیتی کالج دوبلین

کالج ترینیتی دوبلین یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین دانشگاه های ایرلند است که در سال ۱۵۹۲ تاسیس شد و از دانشگاه های آکسفورد و کمبریج الگو گرفته است. کالج ترینیتی دارای یکی از برترین مدارس پزشکی در ایرلند است. دانشکده پزشکی، آموزش پزشکی با بالاترین استانداردهای بین المللی را ارائه می دهد. نوعی از دانشکده پزشکی از سال ۱۷۱۱ با این زمینه در حال اجرا است، که با گذشت زمان تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه ها اضافه و توسعه یافت. در دانشکده پزشکی، دانشجویان قادر خواهند بود تا پزشکی عمومی را در کنار کار درمانی، فیزیوتراپی، پرتودرمانی، تغذیه و رژیم های غذایی و بهداشت مطالعه کنند.

دانشکده پزشکی NUI Galway

NUI Galway در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و از سال ۱۸۴۵ دوره های تحصیلی را ارائه می دهد. اکنون از تعداد زیادی دانشجو با بیش از ۱۸۰۰۰ نفر در رشته های مختلف خود استقبال می کند. آنها تمرکز زیادی بر روی تحقیقات دارند و یکی از زمینه های مورد علاقه خاص بهبود سلامت و رفاه است. کالج پزشکی، پرستاری و علوم بهداشتی در NUI Galway از محبوب ترین دوره های تحصیلی در این دانشکده می باشد. دانشجویان با تحصیل در این دانشکده می توانند مدرک لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی و لیسانس زنان و زایمان (MB. BCh ، BAO) را دریافت نمایند.

دانشکده پزشکی دانشگاه کالک کورک

دانشکده پزشکی دانشگاه کالک کورک

دانشگاه بعدی در لیست بهترین مدارس پزشکی ایرلند، دانشکده پزشکی دانشگاه کالک کورک است. دانشکده پزشکی یکی از پنج کالج پزشکی و بهداشت در دانشگاه کالج کورک است که از دیرباز آموزش، تحقیق و بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. ماموریت دانشکده ارائه برنامه آموزشی با کیفیت بالا و همچنین طیف وسیعی از برنامه های دیگر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. دوره های پزشکی در این دانشکده به طور میانگین پنج سال به طول می انجامد و دانش زبان انگلیسی از مهم ترین مدارک برای ورود به این دانشکده می باشد.

کالج سلطنتی جراحان در ایرلند

RCSI در سال ۱۷۸۴ به عنوان نهاد آموزش ملی جراحی در ایرلند تاسیس شد. کالج سلطنتی جراحان در ایرلند همیشه پیشگام بوده است، از جمله داشتن اولین فارغ التحصیل زن پزشکی در ایرلند یا انگلیس (خانم مری امیلی داوسون در ۱۸۸۵) و اولین خانم جراحی پزشکی (خانم امیلی ونیفرد دیکسون در ۱۸۹۳). کالج سلطنتی جراحان در ایرلند در شهر دوبلین واقع شده است و دارای دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت است. کالج سلطنتی جراحان در ایرلند بزرگترین و مدرن ترین مرکز شبیه سازی بالینی اروپا را در دانشگاه دارد. دانشجویان قبل از کار با بیماران واقعی قادر خواهند بود تا در یک محیط امن، مهارت های خود را محک بزنند.

دانشکده پزشکی دانشگاه لیمریک

آخرین کالج در لیست مدارس برتر پزشکی در ایرلند، دانشکده پزشکی در دانشگاه لیمریک است. این مدرسه با هدف تولید پزشکان با کفایت، اعتماد به نفس و مراقب است. با مطالعه در دانشکده پزشکی دانشگاه لیمریک، دانشجویان اصول علمی پزشکی را یاد خواهند گرفت، همچنین زمینه اجتماعی و محیطی را که در آن سلامت و بیماری وجود دارد را درک خواهند کرد. دوره های پزشکی در این دانشکده به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان برای اخذ پذیرش موظف به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان می باشند.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در ایرلند

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در ایرلند

از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ایرلند می توان به اتمام ۱۲ سال تحصیل و مدرک زبان اشاره کرد. دانشجویان در صورت ارائه مدارک عنوان شده، موظف به شرکت در آزمون HPAT می باشند. در صورت کسب نمره ۴۸۰ امکان ورود به دورهه ای پزشکی در ایرلند را دریافت می نمایند. آزمون (HPAT)، آزمون پذیرش برای دانشکده های پزشکی ایرلندی است. این آزمون، مانند آزمون UKCAT، مهارت های حل مسئله و استدلال منطقی یک دانشجو را ارزیابی می کند. HPAT یک آزمون استعداد چند گزینه ای است که به صورت معمول دو ساعت و نیم به طول می انجامد. این آزمون دارای سه بخش کلی می باشد که به آن اشاره می شود.

HPAT بخش ۱

این بخش استدلال منطقی و حل مسئله را ارزیابی می کند. در این از دانشجویان می خواهند که یک متن یا نمودار را بررسی کنید و برای آزمایش توانایی تفسیر داده ها، نتیجه گیری منطقی و ارزیابی اطلاعات مربوطه طراحی نمایند. بخش ۱ دارای ۴۴ سوال است و ۶۵ دقیقه به طول می انجامد.

HPAT بخش ۲

بخش ۲ درک بین فردی را از طریق سوالات چند گزینه ای ارزیابی می کند. این سوالات شامل یک سناریو است که توانایی دانشجویان را در شناسایی ، درک و همدلی با احساسات و رفتار دیگران آزمایش می کند. این بخش شامل ۳۶ سوال است و ۴۵ دقیقه طول می کشد.

HPAT بخش ۳

این بخش استدلال غیرکلامی را آزمایش می کند و بر خلاف دو بخش اول، به مطالب بصری مانند الگوها و اشکال متکی است. این برای آزمایش توانایی دانشجویان در حل مسئله در یک زمینه انتزاعی طراحی شده است. بخش ۳ دارای ۳۰ سوال که در ۴۰ دقیقه ارزیابی می شود.

هزینه های تحصیل پزشکی در ایرلند

هزینه های تحصیل پزشکی در ایرلند

دوره های پزشکی به عنوان یکی از گران ترین دوره های تحصیلی در کل دنیا قلمداد می شود. این مبحث در کشور ایرلند به چشم می خورد. متوسط هزینه های تحصیل پزشکی در ایرلند برای دانشجویان بین المللی سالانه بین ۹ تا ۵۱ هزار یورو در نظر گرفته می شود. این میزان هزینه از متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایرلند در سایر رشته های تحصیلی به مراتب بالاتر می باشد. میزان دقیق هزینه های تحصیل به دانشگاه انتخابی در کشور ایرلند بستگی دارد.

دانشجویان به همراه هزینه های تحصیل در این کشور، می بایست هزینه های جاری زندگی را تامین نمایند. متوسط هزینه های زندگی در ایرلند برای یک نفر به صورت ماهانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. این میزان هزینه شامل هزینه های اجاره مسکن، حمل و نقل، خوراک و سایر هزینه های جاری ماهانه یک دانشجو در کشور ایرلند می باشد.

لازم به ذکر است که دانشجویان برای ورود به کشور ایرلند و دریافت ویزای تحصیلی ملزم به ارائه تمکن مالی می باشند. میزان تمکن مالی قابل ارائه به سفارت معادل هزینه های تحصیل و زندگی به مدت یک سال است. از همین رو برای مراجعه به سفارت می بایست نامه تمکن مالی که نشان دهنده این میزان هزینه است را به سفارت، ارائه داد.

تحصیل تخصص در رشته های پزشکی

تحصیل تخصص در رشته های پزشکی

پس از اتمام دوره های پزشکی در ابرلند، پزشکان باید در یک دوره ۱۲ ماهه کارآموزی شرکت نمایند. پس از اتمام این دوره امکان ادامه تحصیل در زمینه های تخصصی برای آنان مهیا می شود. از معمول ترین تخصص های رشته پزشکی می توان به چشم پزشکی، بیهوشی و جراحی ها اشاره کرد. پزشکان در کشور ایرلند مجوز حضور در ۱۰ تخصص ذیل را خواهند داشت.

  1. Anaesthesia
  2. Emergency Medicine
  3. General Internal Medicine
  4. General Practice
  5. Histopathology
  6. Obstetrics and Gynaecology
  7. Ophthalmology
  8. (Paediatrics (including Neonatology
  9. Psychiatry
  10. (Surgery (Cardiothoracic Surgery, Otolaryngology, Plastic Surgery, etc

نتیجه گیری

کشور ایرلند به همراه انگلستان از معدود کشورهای انگلیسی زبان در قاره اروپا می باشد. این امر کمک می کند تا دانشجویان در صورت سپری کردن دوره های پزشکی در این کشور به راحتی به این حرفه بپردازند و با بیماران و مردم به راحتی ارتباط برقرار نمایند. دوره های پزشکی در ایرلند مورد تایید تمامی کشورهای اروپایی و کشورهایی همچون کانادا، استرالیا و آمریکا می باشد. لازم به ذکر است که تعداد قابل ملاحظه ای از دانشگاه های ایرلند مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

دانشجویان ایرانی با توجه به مطالب عنوان شده و احراز شرایط مورد نیاز قادر خواهند با تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور امتحان نمایند. انگلیسی زبان بودن، هزینه های به مراتب پایین تر از انگلستان، سیستم آموزشی مناسب و فرصت های شغلی مناسب برای پزشکان، همگی سبب می گردد تا ایرلند به عنوان کشوری ایده آل برای ادامه تحصصیل در رشته پزشکی انتخاب شود.

لازم به ذکر است که آزمون مورد نیاز برای ورود به دوره های پزشکی در ایرلند HPAT به مراتب سهل تر از آزمون های مشابه در کشورهای کانادا و انگلستان می باشد. شانس دانشجویان در صورت دانش زبان انگلیسی برای ورود به دوره های پزشکی در ایرلند بسیار بالا می باشد. همچنین این آزمون پس از سپری کردن یک دوره ۱ ساله در کشور ایرلند برگزار می شود که این امر باعث آشنایی با شرایط موجود و آمادگی برای شرکت در آزمون است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل پزشکی در ایرلند تحصیل پزشکی در ایرلند تحصیل پزشکی در ایرلند تحصیل پزشکی در ایرلند تحصیل پزشکی در ایرلند

    شبکه های اجتماعی

    arrow up