لیست دانشگاه های کشور مالزی

مالزی ازجمله کشورهایی است که می توانید برای تحصیل روی آن حساب کنید زیرا دانشگاه های کشور مالزی دارای رنکینگ بالایی می باشند. با انتخاب تحصیل در مالزی زیبایی های طبیعی این کشور را در جنگل های بارانی باستانی، پارک های ملی و سواحل باشکوه کشف می کنید. این زیبایی ها در محیط های شهری هم پیدا می شوند؛ بازارها و مساجد رنگارنگ، مکان های مقدس و فستیوال های شادی که به صورت سنتی و مدرن در فرهنگ مالزی جشن گرفته می شود.

مالزی,مالزی,مالزی

دانشگاه UPM

دانشگاه UPM که دانشگاه دولتی مالزی است، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور مالزی محسوب می شود. این دانشگاه جزء یکی از پرتعدادترین رشته ها و مراکز تحقیقاتی به شمار می آید. امکانات خوابگاه، سالن های ورزشی متعدد، رستوران ها و … در این دانشگاه فراهم است تا دانشجویان به راحتی و با هزینه ای بسیار مناسب از آن استفاده کنند.

دانشگاه UPM دارای ۱۹ دانشکده است و یکی از مهم ترین دانشکده هایی که در این دانشگاه وجود دارد، دانشکده کشاورزی است. زیرا بنیان و اصل بوجود آمدن این دانشگاه از مدرسه کشاورزی بوده که در طی زمان به دانشگاه تبدیل شده است.

دیگر دانشکده های این دانشگاه عبارتند از: دانشکده کشاورزی، علوم غذایی، علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات، معماری و طراحی، مدیریت و اقتصاد، مدیریت و تجارت، آموزش، مهندسی مطالعات محیط زیست، تکنولوژی و علوم غذایی، علم، علوم پزشکی، ارتباطات و زبان های مدرن، دامپزشکی، بیوتکنولوژی و علوم بیومولکولی، جنگلداری، اکولوژی انسانی، تکنولوژی پیشرفته و زیست شناسی.

هر فرد دانشجو می بایست برای ورود به دانشگاه UPM نمره آیلتس ۶ را داشته باشد. چنانچه فردی مدرک زبان آیلتس با نمره مناسب را نداشت می تواند قبل از شروع کلاس های درسی از کلاس های زبان دانشگاه استفاده کند و بعد از اخذ مدرک زبان دوره تحصیلی خود را آغاز نماید. این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه های دولتی مالزی شزط حداقل معدل ۱۵ را برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا دارند.

دانشگاه MMU

دانشگاه MMU که دانشگاه خصوصی می باشد یکی از بهترین دانشگاه های کشور مالزی است. این دانشگاه در زمینه مالتی مدیا و فناوری اطلاعات مشغول به ارائه خدمات تحصیلی به صورت بسیار خاص است (در کنار داشتن دیگر رشته ها). این دانشگاه خصوصی مانند دانشگاه های دولتی کشور مالزی از تمامی امکانات رفاهی نظیر خوابگاه، رستوران، بانک و … برخوردار است. MMU دارای خوابگاه های خصوصی است که بسیاری از دانشجویان در بدو ورود از این امکانات استفاده می نمایند تا بعد از یک دوره، آپارتمانی اجاره کنند.
دانشگاه MMU از مقطع تحصیلی پیش دانشگاهی تا دکترا دانشجو می پذیرد.

رشته های تحت پوشش

در مقطع پیش دانشگاهی ۶ رشته وجود دارد که متقاضیان می توانند در آن ها به تحصیل بپردازند. این رشته های عبارتند از مهندسی، IT ، مالتی مدیا، مدیریت، حقوق و علوم زیستی. که هزینه تقریبی ۱۸٫۰۰۰ زینگیت را در بردارند. در مقطع لیسانس هم چندین دانشکده با رشته های گوناگون وجود دارد که از میان آن ها می توان به دانشکده انفورماتیک، خلاقیت چند رسانه ای، مدیریت، مهندسی، تجارت، حقوق، IT و برق کاری اشاره کرد.
در مقطع فوق لیسانس ۵ دانشکده با گرایش های مختلف به متقاضیان ارائه می شود. دانشکده مهندسی، تکنولوژی، خلاقیت چند رسانه ای، مدیریت و انفورماتیک این گرایشات را تشکیل می دهند.

مدرک زبان

نمره زبان مورد نیاز برای ورود به این دانشگاه در مقطع پیش دانشگاهی IELTS 5، لیسانس IELTS 5.5 و در فوق لیسانس و دکترا IELTS 6.5 می باشد.

متقاضیانی که از مدرک زبان انگلیسی برخوردار نمی باشند می توانند در کورس های ۸ ماهه کلاس های زبان موسسه زبان آریاناپارس با گارانتی اخذ نمره ۶٫۵ آیلتس ثبت نام کرده و از اطلاعات اساتید این موسسه بهره مند شوند.

دانشگاه MMU با اینکه دانشگاهی خصوصی محسوب می شود اما همانند دانشگاه های دولتی کشور مالزی این قانون را دارد که اگر فرد متقاضی موفق به اخذ نمره قبولی آیلتس در این دانشگاه نشود می تواند قبل از شروع ترم تحصیلی از کلاس های زبان موجود در خود دانشگاه استفاده نماید.

برای گرفتن پذیرش در مقطع لیسانس معدل فوق دیپلم و پیش دانشگای حداقل ۱۳ لازم است، همچنین فردی که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارد می بایست با معدل لیسانس حداقل ۱۳٫۷۵ سعی به اخذ پذیرش برای این دانشگاه کند همینطور مقطع دکترا نیز شرط داشتن معدل ۱۵هم در مقطع لیسانس و هم در مقطع فوق لیسانس ضروری است. ولیکن اگر فردی معدل مقطع لیسانس پایین تر از ۱۵ کسب کرده بود ولی معدل فوق لیسانسش بالای ۱۵ باشد، دانشگاه پذیرش ایشان را قبول می کند.

مالزی,مالزی,مالزی

دانشگاه UKM

این دانشگاه، دانشگاه ملی مالزی است و جزء یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های کشور مالزی به حساب می آید. در چند سال گذشته این دانشگاه به عنوان یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا انتخاب شده بود.

دانشگاه UKM مختص دانشجویان فقطع فوق لیسانس و دکترا می باشد. هم چنین این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده و ۱۰ انستیتو می باشد. اگر بخواهیم در باره امکانات موجود در این دانشگاه سخن بگوییم باید ذکر کنیم که این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه های مالزی از بالاترین سطح امکانات برخوردار است. مانند خوابگاه، کتابخانه، انواع باشگاه های ورزشی، خدمات پزشکی، بانک، فروشگاه و رستوران و …..

لازم به ذکر است که تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه UKM را دارند می بایست مدرک IELTS 6 را دارا باشند. نمره این امتحان برای دانشجویان رشته حقوق و پزشکی و داروسازی جهت ثبت نام باید ۷ باشد.

متقاضیانی که از مدرک زبان انگلیسی برخوردار نمی باشند می توانند در کورس های ۸ ماهه کلاس های زبان موسسه زبان آریاناپارس با گارانتی اخذ نمره ۶٫۵ آیلتس ثبت نام کرده و از اطلاعات اساتید این موسسه بهره مند شوند.

همچنین معدلی که دانشجوی متقاضی برای ثبت نام در این دانشگاه نیاز دارد حداقل ۱۵ است. همچنین برای مقطع دکترا معدل لیسانس و فوق لیسانس باید بالای ۱۵ باشد.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه UKM بین ۱۶ تا ۲۵ هزار رینگیت است.

۱۳ دانشکده این دانشگاه: دانشکده مطالعات اسلامی، آموزش، علوم اجتماعی و انسانی، تجارت و اقتصاد، حقوق، علوم سلامت، داروسازی، فناوری اطلاعات، علم و فناوری و مهندسی.

دانشگاه UTM

دانشگاه UTM یکی از مهم ترین دانشگاه های دولتی کشور مالزی محسوب می شود. این دانشگاه در زمینه تکنولوژی و مهندسی جزء برترین های مالزی به شمار می آید. و با تنوع زیادی که در رشته های مهندسی دارد دانشجویان بسیار زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است و همچنین با توجه به این امتیازات هر ساله در رشته های فنی مهندسی رتبه اول را در کشور مالزی کسب می کند.

دانشگاه UTM نیز همانند بقیه دانشگاه های بزرگ مالزی از امکانات مخصوص و زیادی برخوردار است مانند خوابگاه، کتابخانه، بانک و … همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فقط افرادی می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند که لیسانس خود را گرفته و بخواهند برای مقطع فوق لیسانس و یا دکترا اقدام نمایند.

رشته های تحت پوشش

این دانشگاه رشته های زیادی را تحت پوشش قرار می دهد که در دانشکده های مختلف ارائه می شوند که از این دانشکده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: دانشکده معماری، مهندسی پزشکی و زیست شناسی، برق، مکانیک، شیمی، عمران، کامپیوتر، زمین شناسی، مدیریت، علوم، نفت و انرژی، تجارت بین الملل، تکنولوژی پیشرفته و مهندسی، انفورماتیک پیشرفته.
این دانشگاه نیز همانند مابقی دانشگاه ها نیازمند مدرک زبان IELTS 6 می باشد و همچنین معدل حداقل ۱۵ در تمامی مقاطع برای گرفتن پذیرش.

متقاضیانی که از مدرک زبان انگلیسی برخوردار نمی باشند می توانند در کورس های ۸ ماهه کلاس های زبان موسسه زبان آریاناپارس با گارانتی اخذ نمره ۶٫۵ آیلتس ثبت نام کرده و از اطلاعات اساتید این موسسه بهره مند شوند.

مالزی,مالزی,مالزی

دانشگاه USM

دانشگاه USM جزء یکی از دانشگاه های دولتی کشور مالزی به حساب می آید که بیشتر در زمینه تحقیقات و پژوهش کار می کند. امکانات این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه های مالزی بسیار کامل می باشد که شامل خوابگاه، رستوران، باشگاه ورزشی و … است. دانشگاه USM از ۲۲ دانشکده تشکیل شده است که نام آن ها را برای اطلاعات بیشتر شما ذکر می کنیم.

دانشکده مدیریت و تجارت، آموزش، معماری، مهندسی برق و الکترونیک، علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم اجتماعی، فن آوری اطلاعات و مالتی مدیا، فیزیک، ریاضی، علوم انسانی، مکانیک، عمران، شیمی، پزشکی، دندان پزشکی، هنر، مهندسی مواد، کامپیوتر، هوا فضا ، بهداشت و علوم زیستی.
داشتن حداقل معدل ۱۵ در هر دو مقطع فوق و دکترا برای این دانشگاه الزامی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up