کشور مجارستان در شرق اروپا قرار دارد و به طور دقیق در شمال شبه جزیره بالکان واقع شده است. وسعت این کشور حدود ۹۳۰۳۳ کیلومتر مربع اعلام شده است که تنها یک درصد از مساحت اروپا را تشکیل می‌دهد. این کشور از نظر مقایسه ای برابر با استان سمنان است. کشور مجارستان در شمال با یوگسلاوی سابق و از سمت شرق با اتریش همسایه است. واحد پول در کشور مجارستان فورینت اعلام شده است.

در این کشور نرخ بیکاری جوانان نیز در بیشترین وضعیت خود ۳۰ درصد اعلام شده بود که در حال حاضر حدود ۹ درصد است. نرخ بیکاری بلند مدت در این کشور نیز ۱ درصد است. کسانی که مکانیک هستند و یا تخصص تعمیر دارند در کشور مجارستان در زمینه درامدزایی به رشد خوبی دست می‌یابند. اینطور که شواهد نشان می‌دهد تخصص در زمینه مکانیک در این کشور توانسته در سال های اخیر یک فضای بسیار ایده‌آل فراهم سازد به طوری که اگر شما در زمینه ماشین آلات تخصص تعمیر قوی دارید با ارائه یک رزومه متوسط نیز می‌توانید ورود به کار داشته باشید.

شرایط زندگی در مجارستان

Living conditions in Hungary

اگر به تجربه فرهنگ و سنن یکی از قدیمی ترین ملل اروپا علاقه دارید ، ممکن است مجارستان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایید. این کشور به دلیل مناظر ، سبک زندگی ، استانداردهای ایمنی و هزینه زندگی به یک مقصد محبوب برای مردم از سراسر جهان تبدیل شده است. تعداد خارجیان در مجارستان از زمان عضویت در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ بسیار افزایش یافته است.

زندگی در مجارستان

اگرچه مجارستان قبلاً یک کشور کمونیستی بود، اکنون دارای یک اقتصاد پر جنب و جوش است. سطح بالای سرمایه گذاری و مالکیت خارجی نرخ رشد اقتصادی کشور را تا حد زیادی تقویت کرده است. در همه زمان ها تقاضای زیادی برای متخصصان ماهر و مجرب وجود دارد. در سالهای اخیر، مجارستان شاهد کاهش نرخ بیکاری قابل توجهی در اروپا بوده است.

معایب زندگی در مجارستان

مجارستان نیز مانند هر کشور دیگری در کنار مزایایی که برای زندگی دارد، معایبی نیز دارد که نمی توان از آنها گذشت، در این بخش از مقاله چندی از این معایب را نام می بریم تا با آشنایی بیشتر با مجارستان مسیر درستی را انتخاب نمایید.

زندگی در مجارستان

شکاف زبان

زبان ملی مجارستانی با سایر زبان های ارروپایی کاملا متفاوت است. در حروف الفبا ۴۴ حرف، ۱۴ واج اوجی و ۲۵ واج صامت وجود دارد. کلمات متفاوت از نحوه نوشته شدنشان تلفظ می شوند که یادگیری آن را مشکل تر نموده است.

گردشگران معمولا با زبان های انگلیسی و آلمانی در مجارستان می توانند مدتی اقامت داشته باشند ولی اگر قصد زندگی در مجارستان را داشته باشید باید کمی زبان محلی آن را بدانید.

دستمزدها در مجارستان چندان بالا نیست!

مجارستان از نظر مواد غذایی، پوشاک، اسکان، فعالیت های تفریحی، لوازم جانبی، الکترونیک و مسافرت نسبت به ایالات متحده، انگلیس و سایر کشور های اروپایی بسیار ارزان تر است. بنابراین بازدید کنندگان احساس می کنند در این کشور پس انداز زیادی می کنند.

زندگی در مجارستان

مقیاس های پرداخت ها در مجارستان به ویژه برای معلمان، سرپرستان، مدیران منابع انسانی و نمایندگان خدمات مشتری در سطح پایینی قرار دارد. مشاغل حرفه ای به طور متوسط ماهیانه ۸۸۵ دلار دریافت می  کنند. کارمندان شاغل در شرکت های چند ملیتی نیز شرایط مشابه ولی با حقوق متوسط بالاتری به کار مشغولند.

بدبینی و فساد غالبا در مجارستان دیده می شود

تاریخ با مجارها خیلی مهربان نبوده است. آنها طی چندین حمله مغول ها، ترک ها، آلمانی ها و روس ها زندگی کرده اند. هر تجربه زخمهای عمیقی بر جای گذاشته است. بنابراین مشکوک بودن ، بیش از حد حساس بودن و محتاط بودن در بسیاری از افراد دیده می شود. مجارها با خارجی ها خیلی دوستانه برخورد نمی کنند و فاصله خود را با آنها حفظ می کنند.

سایر کشور ها,مجارستان,سایر کشور ها

ساکنان مجارستان نیز طی چند دهه گذشته چندین تغییر چشمگیر را تجربه کرده اند. علیرغم همه پیشرفت ها، برخی افراد از نسل قدیمی اعتقاد دارند که اوضاع در سال های گذشته بهتر بوده است زیرا در آن زمان کار ثابت و بازپرداخت مداوم وجود داشته است در حالی که در سال های اخیر عدم قطعیت و فساد وجود دارد و افراد برای انجام به موقع امور خود باید مبالغی اضافی پرداخت نمایند.

جرائم ملکی

بسیاری از مهاجرانی که در مجارستان زندگی می کنند ادعا دارند که این کشور از امنیت بالایی برخوردار است در حالی که گروه دیگری از مهاجران تجاربی از سرقت در این کشور دارند که باعث شده است سگهایی را برای نگهبانی در منازل خود داشته باشند.

مزایای زندگی در مجارستان

علی رغم معایبی که از کشور مجارستان در بخش های قبلی مقاله نام برده شد، این کشور مزایای بسیاری برای زندگی دارد که با آگاهی از شرایط زندگی در این کشور می توانید آینده بهتری در مجارستان بسازید.

اجاره ملک ارزان است!

زندگی در مجارستان

در مقایسه با کشورهای همسایه، اقامت در مجارستان مقرون به صرفه است. اجاره خانه در مجارستان هزینه بالایی ندارد. دانشجویان معمولا باید اجاره ۲ ماه خود را به صورت پیش پراخت ارائه نمایند. خانه ها به صورت مبله اجاره داده می شوند و همه وسالیل لازم در منزل وجود دارد. اجاره ماهیانه آپارتمان میانگین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه می باشد که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر مقرون به صرفه تر است.

حمل و نقلی مشابه لندن!

افرادی که تجربه زندگی در مجارستان را داشته اند، خطوط حمل و نقل این کشور را به لندن تشبیه می کنند و آن را یکی از مزایای مجارستان می دانند. خطوط قطار قوی که باعث می گردد به راحتی بتوانید به سایر کشورهای اروپایی با کمترین هزینه ها سفر کنید.

زندگی در مجارستان

تحصیل با کیفیت بالا

بسیاری از دانشگاه ای مجارستان به دلیل ارائه رشته های خاصی در دنیا از شهرت ویژه ای برخوردارند. به عنوان مثال دانشگاه هایی مانند Debercen، Pece و Szeged در رشته های پزشکی، حص.ق و علوم تحقیقاتی از اعتبار بالایی برخوردارند و رشته های گروه زبانهای خارجی و بسیاری از رشته های دیگر در دانشگاه های دنیا شناخته شده هستند. مقاله تحصیل در مجارستان در رابطه با تحصیل توضیحات کاملی را ارائه نموده است.

زندگی در مجارستان چه تفاوت هایی با زندگی در ایران دارد؟

زندگی در یگ کشور اروپایی قطعا تفاوت های عمده ای با زندگی در ایران دارد و هر مهاجری با آشنایی بیشتر با این تفاوت  ها زندگی بهتری در کشور مقصد خواهد داشت. در این قسمت از مقاله زندگی در مجارستان در رابطه با این تفاوت ها بیشتر توضیح داده خواهد شد.

در مجارستان باید مالیات بپردازید

برای زندگی در مجارستان باید مالیات پرداخت نمائید که میزان ان ۲۷ درصد از درآمد ماهیانه شما می باشد که بالاتر از بسیاری از کشورهای اروپاییدیگر می باشد و تنها به تعداد کمی از اقلام مالیات های کمتری معادل ۱۵ درصد تعلق می گیرد.

زندگی در مجارستان

اقتصاد مجارستان

یکی از تفاوت های عمده زندگی در مجارستان با ایران اقتصاد پویا این کشور می باشد. سطح بالای سرمایه گذاری های خارجی در مجارستان آرامش اقتصادی نسبی را ر این کشور ایجاد نموده است که در مقایسه با ایران از شرایط بهتری برخوردار است. نرخ پایین بیکاری هم چنین باعث شده است اعضای اتحادیه اروپا به مجارستان به عنوان چشم انداز شغلی بهتر در آینده بنگرند.

زندگی شما در مجارستان چگونه خواهد بود؟

یکی از تشابهات فرهنگی ایران و مجارستان علاقه مندی مردمان این کشور به هنر و ادب است. موسیقی جایگاه ویژه ای در فرهنگ این کشور دارد. چنانچه به هنر علاقه دارید، زندگی در مجارستان می تواند یکی از انتخاب های درست باشد.

سایر کشور ها,مجارستان,سایر کشور ها

دندانپزشکی ارزانتر

در سال های گذشته مجارستان به لیل ارائه خدمات دندانپزشکی ارزانتر گردشگران زیادی را برای انجام خدمات دندانپزشکی به سمت خود جذب کرده است. جالب است بدانید که این خدمات از ایران ارزانتر می باشد.

بروکراسی در ادارات

انجام امور اداری در مجارستان طی یک فرآیند کاملا بروکراتیک انجام می گردد و بررسی  یک پرونده در مراکز اداری مدت زیادی زمان می برد که باعث ناراحتی ارباب رجوع می گردد.

شکاف در دستمزدها

شکاف دستمزد بسیار زیاد است، نه بین زن و مرد بلکه بین حرفه های مختف. اگر به عنوان توسعه دهنده نرم افزار کار می کنید به راحتی می توانید ۴ برابر متوسط ​​حقوق دریافت کنید، اما بیش از نیمی از افرادی که کارمند هستند کمتر از متوسط حقوق دریافت می کنند. پرستاران در بیمارستان ها با وجود حجم زیاد کار حقوق بالایی ندارند و این بدان معناست که توسعه دهندگان نرم افزار ۷ تا ۸ برابر بیشتر درآمد دارند.

زندگی در مجارستان

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که بصورت همزمان دارای دو مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعزام نیروی کار از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می باشد به شما دوستان عزیز توصیه می نماید برای انجام هر پروسه مهاجرتی با وکلای مجرب مشورت نموده تا انتخاب درستی داشته باشید.

زندگی در مجارستان برای چه افرادی مناسب است؟

مهاجرت کردن یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی یک فرد می باشد چرا که اگر انتخاب درستی از کشور مقصد وجود نداشته باشد که از جنبه های مختلف فرهنگی، آموزشی و علائق شخصی به افراد نزدیک باشد، ممکن است پیامدهای خوبی به همراه نداشته باشد.

آگاهی از شرایط آب و هوایی و هزینه های زندگی در هر کشوری یکی دیگر از گزینه های ارجح برای انتخاب درست یک کشور می باشد. به چند مورد از ویژگی های بارز مجارستان اشاره می کنیم:

شنا یکی ار اصلی ترین تفریحات مجارهاست

سایر کشور ها,مجارستان,سایر کشور ها

مجارستان دارای چشمه های بسیار و آب گرم های طبیعی می باشد بنابراین داشتن لباس شنا یکی از ملزومات برای هر شخص در مجارستان می باشد پس اگر به شنا علاقه ندارید احتمالا نمی توانید در یکی از اصلی ترین تفریحات تفریحات با مجارها شرکت کنید.

به فلفل قرمز علاقه دارید؟

یکی از ادویه های اصلی که همه مجارها در غذایشتن استفاده می کنند پودر فلفل قرمز است به طوری که می گویند مجارها به پودر فلفل قرمز اعتیاد دارند. گولاش یکی از غذاهای اصلی مجارهاست که آن را با پودر فلفل قرمز حسابی تند می کنند! سس تند و مواذ غذایی بر پایه پاپریکا از جمله تولیدات اصلی مجارها می باشد.

اگر اهل ورزش هستید!

ورزش کردن یکی از عادات اصلی مجارها می باشد و به دریافت مقام های مختلفی که سالانه دریافت می نمایند مفتخرند. اگر از آن دسته افرادی هستید که ورزش کردن برای شما هم در اولویت کارهای زندگیتان می باشد، دوستان زیادی در مجارستان پیدا خواهید کرد که شبیه شما هستند.

نتیجه گیری

مجارستان، یکی از کشورهایی می باشد که به راحتی می توانید از طریق آن به کشورهای پیشرفته حوزه شنگن دسترسی پیدا کنید. هزینه های زندگی در مجارستان و همینطور تحصیل در این کشور، برخلاف دانشگاه ها و سطح علمی خوب، نسبت به سایر کشورهای اروپایی کم، می باشد و به افرادی که از نظر مالی برای مهاجرت، با مشکل مواجهند، پیشنهاد می شود به زندگی در این کشور فکر کنند.

جهت اخذ اقامت مجارستان، از روش پناهندگی صرف نظر کنید و با مشورت با یک وکیل معتبر، بهترین راه مطابق با شرایط خود را انتخاب نمایید و جان و مال خود را در خطر نیندازید. پیشنهاد می شود، از روش های قانونی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد که در این مقاله شرح داده شد، به مجارستان مهاجرت کنید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up