زمانی که شرایط زندگی در کشوری سخت و طاقت‌فرسا می‌شود بسیاری از مردم مهاجرت به کشورهای دیگر و زندگی در آن‌ها را برمی‌گزینند. اغلب مردم برای این کار از مدرک دانشگاهی خود استفاده می‌کنند تا استخدام و در نهایت اقامت آن کشور را اخذ کنند. افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند تصور می‌کنند که نمی‌توانند مهاجرت کنند. این تفکر اشتباه را باید کنار بگذارید و برای مهاجرت بدون مدرک دانشگاهی اقدام کنید.

در ابتدا باید بدانید در کدام کشورها قادر به تحصیل با مدرک دیپلم خواهید بود. مقاله پیش رو راهنمایی خواهد بود تا بدانید در کدام کشورها و به چه صورتی می توان با مدرک دیپلم پذیرش گرفت؟

شرایط ادامه تحصیل بعد از دیپلم در خارج کشور

Study conditions with a diploma

پیش از آنکه در مورد پذیرش با مدرک دیپلم توضیحاتی را ارائه دهیم ابتدا باید بدانید که مدرک اصل دیپلم در پروسه‌های مهاجرتی چه مفهومی دارد. مدارکی که پس از ۱۲ سال تحصیل و در انتهای مقطع دبیرستان دریافت می‌گردد دیپلم می‌باشد. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که مدت تحصیل باید ۱۲ سال تمام باشد به این معنی که مدرکی که در سال سوم دبیرستان اخذ می‌گردد به عنوان مدرک دیپلم شناخته نمی‌شود. در پایان سال سوم دوره تحصیلی شما ۱۱ ساله می‌باشد که مورد تائید بسیاری از کشورها نیست.

افرادی که در ایران با ۱۱ سال تحصیل مدرک دیپلم را دریافت نموده‌اند باید خود را برای گذراندن سال دوازدهم تحصیل آماده نمایند. البته در کشورهای انگلیسی زبان می‌توان سال آخر تحصیلات دبیرستان را در مدارس همان کشور گذراند و پس از تکمیل ۱۲ سال وارد دانشگاه شد.

شرایط سنی تحصیل با مدرک دیپلم

یکی دیگر از مواردی که باعث اعتبار مدرک دیپلم برای اخذ پذیرش می‌گردد سن دیپلم است بدین معنا که متقاضی سریعا پس از پایان تحصیلات متوسطه ۱۲ ساله و اخذ مدرک دیپلم باید برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ها اقدام نماید. سنی که کشورها به تحصیل بعد از مقطع دیپلم در نظر می‌گیرند کمتر از ۲۱ سال است. از جمله کشورهایی که این ترجیح را دارند می توان به انگلستان، آمریکا، کانادا و طیف زیادی از کشورهای اروپایی اشاره نمود.

البته برخی از کشورها برای اعطای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع لیسانس به کارهای انجام شده پس از اخذ مدرک دیپلم نیز توجه می‌کنند به عنوان مثال ایرانیان پس از اخذ مدرک دیپلم به خدمت سربازی می‌روند و یا پس از آن چند سالی را به کار مشغول می‌شوند که می‌توانند این توضیحات را در پرونده برای آفیسر ارائه دهند. البته بهتر است فاصله اخذ مدرک دیپلم تا اقدام برای اخذ مدرک بعدی هر چه کوتاه‌تر باشد.

آمریکا,انگلستان,کانادا

تحصیل با مدرک دیپلم در اروپا

تحصیل در کشورهای مختلف با مدرک دیپلم متفاوت است. مدرک دیپلم متقاضی باید در کشور اروپایی بخصوصی که قصد تحصیل در آن را دارد شناخته شده باشد. این مدرک تعریف واحدی در کل اتحادیه اروپا ندارد فقط همانطور که پیش از این اشاره شد باید ۱۱ سال دوره تحصیلات پیش از دانشگاه تکمیل شده باشد. برای پذیرش گرفتن از هر کشوری باید تطابقات لازم صورت گیرد تا در صورت مغایرت موارد برطرف گردد.

تحصیل در انگلیس با مدرک دیپلم

انگلستان یکی از کشورهای پر متقاضی برای تحصیل می‌باشد و این فرصت را برای دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را ۱۱ ساله دریافت نموده‌اند فراهم آورده است تا بتوانند وارد دوره کارشناسی شوند البته پیش از پذیرش باید برای اتمام سال دوازدهم از طریق دوره Foundation اقدام نمایند. متقاضیان برای ثبت نام در دوره فاندیشن باید زیر ۲۱ سال باشند.

دانش آموزانی که قصد ورود به رشته‌های پزشکی در انگلستان را دارند حتی اگر دوره دیپلم ۱۲ ساله خود را به اتمام رسانده باشند ترجیحا وارد دوره‌های A-Level می‌شوند و پس از سپری کردن این دوره و موفقیت در آزمون UKcat وارد دانشگاه می‌گردند. دانش آموزان می‌توانند کل دوره دبیرستان خود را در انگلستان بگذرانند و همانجا با اخذ مدرک دیپلم برای دوره دانشگاهی اقدام نمایند.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی با اتمام دوره متوسطه در ایران به تنهایی امکان پذیر نمی‌باشد. برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش در مقطع لیسانس باید ابتدا در دانشگاه‌های سراسری ایران قبول شوید و با ارائه مدرک در همان رشته و یا زیرشاخه‌های آن در اتریش مشغول به تحصیل شوید. پس اگر علاقه به تحصیل در رشته‌ای در کشور اتریش را دارید یادتان باشد که باید ابتدا در همان رشته در ایران پذیرفته شوید.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اتریش باید گواهی اشتغال به تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ایران به همراه ارائه کارنامه و گواهی عدم ممانعت از تحصیل را که می‌توان از دانشگاه متقاضی در ایران تهیه نمود به همراه سایر مدارک لازم مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی به دانشگاه مورد نظر ارسال نمود. دانشگاه مورد نظر پس از بررسی پرونده شخص مجوز ادامه تحصیل را صادر خواهد نمود.

بنابراین اگر مدرک دیپلم دارید و می‌خواهید در کشور اتریش به تحصیلات خود ادامه دهید باید موارد توضیح داده شده را انجام دهید، در غیر اینصورت باید کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایید. در نظر بگیرید که اگر سن شما هم بالای ۲۱ سال باشد شانس اخذ ویزا به دلیل شرایط سنی و گپ تحصیلی که در آن هستید کاهش خواهد یافت. در صورتی که موفق به تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه‌های اتریش نشوید می‌توانید از طریق دیگری مانند کار در صورت داشتن تخصص اقامت این کشور سبز و پیشرفته اروپایی را بدست آورید.

آمریکا,انگلستان,کانادا

تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آلمان باید ابتدا مدارک تحصیلی آخرین دوره مورد تائید آلمان قرار گیرد. دانش آموزان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید HZB معتبر داشته باشند که به معنی صلاحیت ورودی آموزش عالی می‌باشد. برای دانشجویان دوره کارشناسی در آینده گواهی دبیرستان، گواهی پایان تحصیلات و یا نتیجه امتحان ورودی به دانشگاه کافی می‌باشد.

DAAD پایگاهی است که اطلاعات لازم برای اخذ پذیرش در آن آورده شده. دانشجویانی که تحصیلات خارج اروپائی دارند ممکن است لازم باشد در آزمون ورودی شرکت نمایند. البته دانشجویان برتر می‌توانند در این آزمون شرکت نکنند.

اگر متقاضی مدرک ۱۱ ساله دیپلم را داشته باشد می‌تواند وارد کالج شود. دانش آموزانی که مدرک دیپلم داشته و قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را دارند می‌توانند به دو صورت وارد دانشگاه شوند. روش اول اینکه در دانشگاه سراسری ایران در رشته پزشکی قبول شوند و به دانشگاه‌های آلمان انتقالی بگیرند و روش دوم اینکه وارد کالج شده و پس از ۱ سال تحصیل در کالج و دریافت نمره قبولی در آزمون پایانی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی اقدام نمایند.

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم تقریبا مشابه سایر کشورهای اروپایی می‌باشد. ۱۲ سال تحصیل قبل از ورود به دانشگاه از الزامات اخذ پذیرش در دوره کارشناسی است. افرادی که با ۱۱ سال تحصیل دیپلم را دریافت نموده‌اند به صورت معمول برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهند شد و باید سال دوازدهم را بگذرانند.

تحصیلات عالی در ایتالیا با دوره کارشناسی که Laurea نام دارد آغاز می‌شود و به طور کلی ۳ سال به طول می‌انجامد و به عنوان دوره‌های درجه اول در ایتالیا شناخته می شود.

تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم ارائه شود. مدرک دیپلم همان ۱۲ سال تحصیلی می‌باشد که با یک مدرک نشان داده خواهد شد. متقاضیان برای ورود به دانشگاه باید مدرک زبان ارائه دهند. افرادی که مدرک دیپلم دارند ولی مدرک زبان ندارند می‌توانند برای گذراندن دوره‌های زبان وارد کالج زبان شوند و پس از اخذ مدرک زبان از دانشگاه‌ها پذیرش دریافت کنند. دوره‌های کارشناسی در فرانسه ۳ سال به طول می‌انجامد و دانشجویان باید ۶ نیمسال تحصیلی را بگذرانند.

آمریکا,انگلستان,کانادا

تحصیل با مدرک دیپلم در آمریکا

دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی را دارند باید بدانند که ابتدا ملزم به ارائه مدرک دیپلمی می‌باشند که مورد تایید دانشگاه‌های آمریکا باشد. شایان ذکر است که دانشگاه‌های آمریکا مدرک دیپلم ایران را نمی‌پذیرند بنابراین دانش آموزان باید ابتدا دوره‌هایی را در کالج بگذرانند و پس از آن وارد دانشگاه شوند. مقطع کارشناسی در کشور آمریکا به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شود.

دوره کارشناسی پیوسته به گونه‌ای است که دانشجویان با ارائه مدرک دیپلم به صورت مستقیم وارد دوره ۴ ساله کارشناسی می‌شوند. اما در دوره‌های ناپیوسته ابتدا دوره دوساله کاردانی را می‌گذرانند و پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام می‌نمایند.

مهم‌ترین شروطی که برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا در مقطع کارشناسی نیاز است عبارتند از:

  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره ۶
  • برخورداری از معدل بالای ۱۶
  • کسب نمره قبولی در آزمون SAT
  • دانش آموزانی که از معدل بالای ۱۶ برخوردار نیستند باید ابتدا برای دوره کاردانی و سپس دوره کارشناسی اقدام نمایند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا را با مدرک دیپلم دارند، پس از تایید مدرک دیپلم می‌توانند وارد دوره کارشناسی ۴ ساله در رشته‌های علوم پایه گردند و پس از اخذ مدرک لیسانس در رشته‌های پیرا پزشکی ۴ سال را صرف آموزش تئوری پزشکی می‌نمایند و سپس قبل از دریافت مجوز شغل پزشکی در حدود ۳ تا ۷ سال از دوره تحصیلی خود را صرف کارورزی می‌کنند. تحصیل پزشکی در آمریکا ۱۱ سال به طول می‌انجامد.

تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا

برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف ارائه مدرک دیپلم از ایران قابل قبول می‌باشد. برخی از رشته‌ها مانند گروه هنر ممکن است نیاز به گذراندن دوره‌ای خاص و یا آزمون باشد. معدل در دانشگاه‌های کانادا حائز اهمیت است بدین معنا که اگر کسی معدل بالای ۱۵ نداشته باشد ممکن است نتواند از دانشگاه‌های مورد نظر پذیرش بگیرد.

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم مشابه آمریکا است و دانشجویان باید ابتدا لیسانس یکی از رشته‌های علوم تجربی مانند زیست شناسی و یا شیمی را اخذ نمایند و پس از آن در آزمون MCAT شرکت نموده نمره قبولی را دریافت و برای اخذ پذیرش از دانشکده‌های علوم پزشکی در کانادا اقدام نمایند.

دانش آموزان بین المللی علاقمند به رشته پزشکی برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم بهتر است بدانند که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های علوم پزشکی کانادا شانس کمی برای دانشجویان بین المللی دارد و پیشنهاد می‌شود پس از اخذ مدرک لیسانس با کار کردن در کانادا به مدت ۱ سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند و پس از دریافت PR یا اقامت دائم اقدام به تحصیل در رشته پزشکی نمایند تا هم هزینه‌های کمتری بپردازند و هم اخذ پذیرش آسان‌تری داشته باشند.

آمریکا,انگلستان,کانادا

تحصیل در آسیا با مدرک دیپلم

تحصیل در دانشگاه‌های آسیا به نسبت آمریکا و اروپا با سخت گیری‌های کمتری همراه است. بیشتر دانشجویان برای تحصیل کشورهای اروپایی و آمریکایی را انتخاب می‌نمایند در حالی که باید بدانند رشد علمی بسیاری از کشورهای آسیایی در سال‌های اخیر چشمگیر بوده و دانشگاه‌های شرق به عنوان مراکز علمی پیشرو شناخته شده‌اند. بنابراین اگر یکی از دانشگاه‌های آسیایی را در انتخاب‌های خود برای ادامه تحصیل قرار داده‌اید نگران نباشید و بدانید که انتخاب کاملا درستی دارید که می‌تواند آینده شغلی و تحصیلی شما را دگرگون نماید.

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

ایرانیان برای ورود به کشور ترکیه نیازی به ویزا ندارند. نزدیکی راه و هزینه‌های پایین زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر امکان تحصیل در سطح استانداردهای اروپا و امکان دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

اقدام برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ترکیه بسیار ساده می‌باشد و دانش آموزان با در دست داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یعنی همان اتمام دوره ۱۲ ساله تحصیل می‌توانند به راحتی از مقطع کارشناسی پذیرش بگیرند. دانشجویان برای تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها شرکت نمایند و در آن‌ها قبول شوند. اثبات دانش زبان انگلیسی و یا ترکی با ارائه مدرک زبان الزامی است. برای اثبات تسلط به زبان ترکی مدرک آزمون تومر اهمیت بسیاری دارد. این آزمون مشابه آزمون‌های زبان انگلیسی تافل و آیلتس است و شامل قسمت‌هایی می‌گردد که مهارت‌های زبانی را می‌سنجد.

تحصیل در ژاپن با مدرک دیپلم

ژاپن یکی از برترین کشورها در حوزه آی تی می‌باشد و تحصیل در این کشور با توجه به هزینه‌ها و اعتبار بالای دانشگاه‌ها می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. تحصیل در دوره کارشناسی در ژاپن ۴ ساله است و متقاضیان باید حتما مدرک دیپلم دبیرستان را دریافت نموده باشند. در دوره کارشناسی دانشجویان باید ۱۲۴ واحد درسی را گذرانده باشند و در دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی این واحدها افزایش یافته و به ۱۸۸ واحد می‌رسد.

برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن باید پس از ارائه مدرک دیپلم در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت کنید. پس از قبولی در آزمون در صورت داشتن دانش زبان انگلیسی با نمره حداقل ۶٫۵ می‌توان وارد دانشگاه شد. تدریس رشته‌های علوم پزشکی به زبان ژاپنی هم صورت می‌گیرد. در صورتی که تمایل دارید با این زبان و به صورت رایگان تحصیل نمایید باید ابتدا به یادگیری زبان ژاپنی در این کشور مشغول شوید. تحصیل در این رشته‌ها در ژاپن ۵ تا ۶ سال به طول می‌انجامد.

آمریکا,انگلستان,کانادا

تحصیل در امارات با مدرک دیپلم

تحصیل در امارات همانند سایر کشورها در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک ۱۲ ساله دیپلم دارد. دانش آموزانی که دیپلم خود را ۱۱ ساله اخذ نموده‌اند می‌توانند با گذراندن دوره ۱ ساله کالج وارد دانشگاه گردند. در نظر داشته باشید که در اکثر کشورهای دنیا برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی باید دوره پری مدیکال را گذراند. برای تحصیل در دانشگاه‌های امارات می‌بایست به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و چنانچه مدرک زبان ندارید دوره‌های زبان را در امارات بگذرانید.

تحصیل در امارات مشمول پرداخت شهریه می‌باشد و هزینه‌های زندگی در امارات نیز کم نیست. دانشجویان اجازه کار دانشجویی در امارات دارند که به واسط آن می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی را کنترل نمایند.

برترین دانشگاه های امارات عبارتند از:

  • United arab emirates
  • American University of Shrjeh
  • Zayed University
  • NYU Abu Dhabi
  • University of Sharjeh
  • Higher Colleges of Technology
  • University of Wollongong in Dubai
  • AURAK
  • Ajman University

اگر قصد تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در امارات را دارید باید توجه نمایید کدام دانشگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند تا در صورتی که قصد بازگشت به ایران را داشتید با خیالی آسوده به کار در کشور خود ادامه دهید. دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران دو دانشگاه زیر می‌باشند:

  • United Arab Emirates University
  • American University of Sharjeh

پس از اخذ پذیرش از یکی ازدانشگاه‌های امارات کلیه مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شده و برای دانشگاه مورد نظر فرستاده می‌شود. خاطر نشان می‌کنیم که چنانچه مدرک سال دوازدهم را نداشته باشید می‌توانید برای تحصیل در مدارس دبی اقدام نموده و پس از اخذ مدرک سال دوازدهم وارد دانشگاه شوید.

چگونه بعد از دیپلم بورسیه شویم؟

به هزینه‌ای که یک کشور برای شما در نظر می‌گیرد تا در آن کشور به تحصیل بپردازید و از مراکز علمی آن استفاده کنید بورسیه تحصیلی گفته می‌شود. بورس تحصیلی که به آن فاند نیز گفته می‌شود در اغلب موارد به دانشجویان کارشناسی به بالا تعلق می‌گیرد که با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی شرایط آن متفاوت است.

بعضی از کشورها ترجیح می‌دهند علاوه بر هزینه‌ها و شرایط تحصیلی برای دانشجویان، بخشی از بودجه خود را به دانشجویانی اختصاص دهند که استعداد بهتری دارند. آن‌ها از این طریق می‌توانند شرایط ادامه تحصیل را برای استعدادهای خوب فراهم کنند.

اما به ‌طور کلی اگر بخواهیم یک راهنمایی کلی برای شما در جهت اخذ بورسیه تحصیلی ارائه دهیم، باید چند نکته‌ مهم را به ‌شما گوشزد کنیم تا بتوانید بورسیه‌ تحصیلی مورد نظر خود را دریافت کنید:

۱- برای کسب اطلاع صحیح و به روز به سایت دانشگاه مراجعه کنید: فراموش نکنید راحت‌ترین و مناسب‌ترین راه برای آگاهی از شرایط بورس تحصیلی هر کشور می‌تواند مراجعه به سایت‌های مربوط به ‌آن دانشگاه و آن کشور باشد.

۲- انتخاب یک استاد راهنما: برای خود یک استاد راهنمای مناسب پیدا کنید تا بتوانید از طریق ایشان راه مناسبی را برای کسب بورسیه تحصیلی خود هموار کنید گاهی برخی از اساتید تا بخواهند به ‌نامه شما پاسخ دهند، شاید حدود ۲ یا ۳ ماه وقت لازم باشد. به ‌شما پیشنهاد می‌کنیم با صبوری منتظر جواب استاد راهنمای خود باشید.

 

 

نتیجه گیری

برای تحصیل با مدرک دیپلم در سایر کشورهای جهان راه‌های بسیاری پیش روی همه شما عزیزان قرار دارد که با مشورت درست با وکلای مجرب فقط باید بهترین مسیر را انتخاب نمایید. علاقه شما به رشته‌های مختلف و میزان بودجه‌ای که دارید و البته اهدافی که برای آینده در سر می‌پرورانید کشور مورد نظرتان را فیلتر خواهد نمود. مشاورین ما در ساعات مختلفی از روز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات مهاجرتی شما دوستان عزیز می‌باشند.

 

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۵۱۷ پاسخ به “مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم | اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم”

    1. یلدا گفت:

      سلام خسته نباشید
      من پایه دهم رشته کامپیوتر هستم کلاس زبان انگلیسی هم میرم میخواستم ببینم وقتی دیپلم گرفتم میتونم بورسیه بشم معدل ۳ تا پایه دبیرستان باید چقدر باشه و نیاز هست پیش مشاوربرم ؟

      • author4 گفت:

        برای اخذ بورسیه تحصیلی ، معیارها و شرایط متفاوتی وجود دارد و می توانند بر اساس دانشگاه برنامه تحصیلی و سیاق شما متغیر باشند.اما به طور کلی میانگین نمرات تحصیلی شما در دوره های پایه باید بسیار بالا باشد. بورسیه های تحصیلی به کسانی که معدل بالا دارند اختصاص می یابد. زبان انگلیسی و اخذ مدرک تافل یا ایلتس مهم است و باید نمره های بالایی در این آزمون ها کسب کنید. هر دانشگاه و برنامه ی تحصیلی ممکن است شرایط مختلفی داشته باشد. مراجعه به یک مشاور تحصیلی با تجربه می تواند به شما کمک کند تا بورسیه ها و گزینه های مناسب تری برای تحصیل انتخاب کنید.

    2. حجازی گفت:

      سلام من دیپلم ۱۱ ساله کاردانش دارم.
      بعدش کاردانی و کارشناسی کامپیوترهم گرفتم.
      برای مهاجرت برای ارشد یا دکتری ، بخاطر اینکه دیپلمم ۱۱ ساله س به مشکل میخورم؟

      • سمانه سیدی گفت:

        نه، شما با داشتن مدرک کارشناسی و کاردانی می تونید برای تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام کنید. با توجه به این که هر دانشگاه و کشوری ممکن هست شرایط و معیارهای خاصی برای پدیرفتن در مقاطع ارشد یا دکتری داشته باشد. شما باید شرایط دقیق دانشگاه و کشور مورد نظرتون رو بررسی کنید.

    3. مهدی گفت:

      سلام میخواستم بدونم اگه دیپلم بزرگسالا ن باشه میتونیم محاجرت تحصیلی انجام بدیم یاخیر؟

      • سمانه سیدی گفت:

        بله. اگر دیپلم شما متعلق به بزرگسالان باشه همچنان می تونید به مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

    4. هانیه گفت:

      سلام خسته نباشید من ۲۱سالمه و دیپلم رشته علوم انسانی دارم والانم در حال خواندن زبان کره ای هستم میخواستم بدونم آیا میتونم بورسیه کره رو بگیرم مشکلی نداره که ۳ سال از گرفتن دیپلمم گذشته ؟؟

      • سمانه سیدی گفت:

        بله، شما میتونید برای بورسیه کره جنوبی اقدام کنید، حتی اگه از دیپلم شما چند سال گذشته باشه. داشتن تمامی مهارتهای زبان کره ای و تحصیل در زمینه های مرتبط با کره ای میتونه فرصت های خوبی برای شما ایجاد کنه. برای اطلاعات دقیق تر و اقدام به درخواست بورسیه، به وبسایت سفارت یا دانشگاه های کره جنوبی مراجعه کنید . همچنین به مهلت ها و شرایط مورد نیاز توجه کنید و به انجام آزمون های مورد نیاز در صورت لزوم آماده بشین.

    5. نگ گفت:

      سلام من مدرک ۱۲ ساله فنی حرفه ای دارم . آیا میتونم برای رشته روانشناسی کشور فرانسه اقدام کنم ؟

    6. نجوا گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      میخواستم ببینم اگه فردی در مدارس بین المللی که در تهران هست مثل نیکو و حکیم تحصیل کنه و دیپلم این مدارس رو دریافت کنه شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا و اروپا راحت تر میشه یا فرقی نمیکنه

    7. هانیه گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من دانش آموز سال آخر رشته‌ی انسانی هستم
      معدلم توی دو سال قبل همش بالای نوزده بود
      سال اول نوزده و چهل شدم
      سال دوم نوزده و هشتاد
      به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستم و در حال حاضر دارم برای آیلتس میخونم
      در حال خوندن زبان ترکی استانبولی هم هستم
      جسارتا میخواستم بدونم با مدرک زبانی که دارم و اگه بتونم آیلتس بگیرم میتونم برای ترکیه بورسیه بگیرم و ادبیات انگلیسی بخونم؟
      یا به غیر از ترکیه شما چه کشور هایی رو برای این کار پیشنهاد میکنید؟
      ترجیح میدم بلافاصله بعد از گرفتن دیپلمم از کشور خارج بشم به نظر تون این کار ممکنه؟

    8. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    9. جباری گفت:

      کسانی که دیپلم کاردانش دارن چیکار باید بکنن؟

    10. Azad گفت:

      سلام من‌دانش‌آموز رشته عکاسی از مدرسه کاردانش هستم
      میخواستم بدونم برای بورسیه‌تحصیلی چون مدرک دبیرستانم‌ کاردانش‌ به مشکل میخورم؟
      چون شنیده بودم به مشکل میخورم و باید برای رشته های هنر در مقطع دبیرستان ،فنی حرفه‌ای باشم!

    11. Mahi گفت:

      سلام ،وقتتون بخیر
      ببخشید معدل منظورتون معدل سه پایه دهم ،یازدهم و دوازدهم هست یا فقط معدل دوازدهم ؟

    12. f گفت:

      سلام وقت بخیر
      من می خواستم بپرسم بامدرک دیپلم با معدل بالای ۱۹ و نیم و بعد از داشتن مدرک زبان چه کارهای دیگه ای باید انجام بدم تا بتونم بورسیه پزشکی بشم؟ و برای کدوم کشور می تونم اقدام کنم؟

    13. علی گفت:

      سلام وقت بخیر ممنونم از سایت خوبتون

      من مدرک دیپلمم رشته مکانیک هست و معدل دیپلمم هم۱۸ هست الان هم دانشجو ترم یک دانشگاه آزاد هستم زبان‌انگلیسی ام هم تقریبا خوبه خواستم‌بدونم با این شرایط توی کدوم‌کشور ها میتونم تحصیل کنم شرایط مالیم هم‌آنچنان خوب نیس آیا میتونم بورسیه بگیرم و اینکه با این رشته میشه خارج از کشور تحصیل کرد ارزشش رو داره یا خیر باید رشته ام رو تغییر بدم ؟؟و هزینه های اون داشنگاهی ک شرایطش رو داشته باشم سالیانه چقدر هست ممنونم♡♡

      • آریاناپارس گفت:

        سلام بله میشه برای کشور ایتالیا که بورسیه داره فقط زبان ایتالیایی باید اوکی کنید

    14. رضا گفت:

      سلام . وقت شما بخیر
      ببخشید من کلاس دهم انسانی هستم
      میخواستم ببینم با رشته انسانی میتونم خارج از کشور پزشکی بخونم ؟؟!

    15. راهو گفت:

      سلام وقت بخیر
      بنده پارسال مدرک دیپلم خودم رو با معدل بالای ۱۸/۵ دریافت کردم و اطلاعی راجب بورسیه شدن با مدرک دیپلم نداشتم و نمیدونستم همچین چیزی امکان داره و در حال کسب اطلاعات از دانشگاه های مختلف برای تحصیل در رشته دندان پزشکی بودم که با سایت شما مواجه شدم تمام متن هایی که در سایت گذاشتین مطالعه کردم ولی باز هم سوال های زیادی دارم و هرچه اطلاعات رو برای مشاوره وارد میکنم فقط فکر میکند و تایید نمیکند
      میخواستم بدونم آیا با این معدل و تسلط متوسط بر زبان انگلیسی امکان بورسیه شدن در دانشگاه های خارج از کشور هست و فرقی نمیکنه چه دانشگاهی و چه کشوری
      و اینکه دیگه هیچ هزینه تحصیلی نیاز نیست بدیم ؟
      ممنون از سایت خوبتون 🙏

      • آریانا پارس گفت:

        سلام ممنون وقت شما هم بخیر،شما میتوانید با داشتن مدرک زبان آیلتس برای بورسیه استانی ایتالیا اقدام نمایید لازم به ذکر است همچنین برای پذیرش گرفتن در رشته های پزشکی ابتدا باید آزمون IMAT بدهید و پس از قبولی در این آزمون میتوانید وارد رشته پزشکی بشوید.

    16. matin گفت:

      سلام خسته نباشید من دانش اموز دهم تجربی هستم خواستم در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی امریکا (ترجیحا لس انجلس ) بورسیه دریافت کنم بلافاصله بعد از کنکور
      معدلم همیشه بالای ۱۹/۹۰بوده و فکر کنم تو کنکور سراسری بتونم رتبه تک رقمی کسب کنم زبان انگلیسی رو هم مسلط هستم با این شرایط میتونم بورسیه بگیرم و غیر از این ها چه چیز هایی نیاز دارم برای دریافت بورسیه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        معمولا برای دریافت بورسیه باید شرایط شما بررسی بشه در صورت داشتن شرایط امکان اقدام وجود دارد.

    17. mary گفت:

      سلام وقت بخیر
      من دانش اموز سال یازدهم رشته تجربی هستم/همیشه معدلم بالای ۱۹/۵بوده و تاtop notch 3هم زبان خواندم و زبان انگلیسیم هم تا حدودی خوب هست/ شرایط مالی مان آنقدر خوب نیست که پاسخگوی پذیرش در خارج از کشور باشه و من میخواهم که بعد از اتمام دبیرستان و اخذ دیپلم بورسیه دانشگاه سئول کره جنوبی برای پزشکی شوم/میخواستم بدونم آیا با این شرایط امکان بورسیه شدن من در این دانشگاه وجود دارد؟و اگر این امکان هست باید چه کاری انجام دهم و به چه مدارکی نیاز دارم؟

      • author15 گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کره جنوبی می بایست به زبان کره ای تسلط کافی داشته باشید .
        معمولا بورسیه در این مقطع به صورت محدود ارائه می گردد و برای کسب اطلاعات دقیق تر از شرایط اخذ بورسیه پیشنهاد می شود به سایت دانشگاه های مختلف به این کشور مراجعه نمایید.

    18. رویا گفت:

      سلام وقت بخیر وقت ثبت نام باشرط معدل تاکی هست وبرای چه کشورهایی وجود دارد ممنون راهنمایی کنید واگر گواهی دیپلم آماده نباشه باید چیکار کرد

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای تحصیل با مدرک دیپلم می توان در دد لاین های مورد نظر اقدام کرد و در این زمینه باید شرایط دانشگاه مورد نظر را بررسی کرد. برای انجام این فرآیند باید اصل مدرک تحصیلی موجود باشد.

    19. Hasti گفت:

      سلام منظور از معدل بالا معدل کل دیپلم هست یا معدل کتبی نهایی دیپلم؟و باید بالای چند باشه؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا معدل کل دیپلم مورد نظر می باشد و معمولا این معدل باید بالای ۱۴ باشد.

    20. محمد گفت:

      سلام من دانش آموز هستم . سال دیگه وارد پایه ۱۱ تجربی میشوم و علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی . معدلم همیشه خوب هستش ( معمولا بیشتر از ۱۹٫۵۰٫ معدل پایان سال دهمم هم ۱۹٫۹۴ شد ) و یک سالی میشه که یادگیری زبان انگلیسی رو شروع کردم . شرایط مالی خانواده هم خوب هستش . میخواستم بدونم که میتونم بعد از گرفتن دیپلم برای گرفتن بورسیه اقدام کنم ؟ ( یعنی منظورم بلافاصله بعد از اتمام پایه دوازدهم هست ) کشور هایی که بیشتر بهشون فکر میکنم ، ایتالیا و چین هستش ( البته که آلمان هم بسیار خوب هست ؛ چین بیشتر به خاطر اینکه قبلا اونجا زندگی کردم و پدرم دانشجو بودند) . گرچه که فکر میکنم شرایط مالی خانوادم بیشتر با چین سازگار باشه . ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ….

      • author15 گفت:

        سلام
        بله، شما در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشید می تونید برای ادامه تحصیل اقدام کنید. دریافت بورسیه معمولا مستلزم داشتن شرایط درسی مناسب هست و باید ببینید که دانشگاه های کشور مورد نظر شما مثلا چین برای اعطا بورسیه چه شرایطی دارن. برایایتالیاهم می تونید اقدام کنید و احتمال داره بتونید از بورسیه استانی هم استفاده کنید ولی معمولا ظرفیت برای دانشجویان بین المللی محدوده.

    21. هادی گفت:

      سلام خسته نباشید من پایه دهم تجربی هستم میخواستم بدونم برا بورسیه معدل سه سال باید بالا باشه یا فقط معدل دیپلم بالا باشه باید معدل بالای چند باشه اگه ایلس نمره ۸ باشه اما معدل دیپلم ۱۸شه میتونم به راحتی برای پزشکی ودندان پزشکی در کشور های کانادا و آلمان بورسیه بگیرم ممنون میشم پاسخ بدید

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای دریافت بورسیه هم معدل سه سال مد نظر می باشد و هم معدل دیپلم. هم چنین ریز نمرات تحصیلی شما نیز معمولا مورد بررسی قرار می گیرد. برای اطلاع دقیق از شرایط هر دانشگاه برای دریافت بورسیه بهتر است به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و از نحوه درخواست و شرایط و مدارک آن مطلع شوید.
        برای حصیل پزشکی در کشور آلمان باید ابتدا در کنکور سراسری ایران در رشته پزشکی و در دانشگاه سراسری قبول شوید و بعد از یک ترم تحصیل در این دانشگاه و دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و داشتن مدرک زبان آلمانی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان اقدام کنید.
        برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی کشور کانادا باید ابتدا یک دوره ۴ ساله علوم پایه در این کشور بگذرونید و بعد از این دوره می تونید برای رشته های مورد نظر اقدام کنید.

    22. Hm گفت:

      سلام. آیا با مدرک دیپلم کاردانش می توان از دانشگاه های اروپا یا کانادا برای تحصیل در دوره لیسانس پذیرش گرفت؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا شرط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی ارائه گواهی تحصیل ۱۲ ساله می باشد و به غیر از برخی رشته ها مثل پزشکی مشکلی برای ادامه تحصیل ندارید.

    23. Ellen گفت:

      سلام خسته نباشید چطور با مدرک دیپلم در خارج از کشور برای رشته هنرهای نمایشی بورسیه بشیم اگر معدل دبیرستان بین ۱۸تا۲۰ باشه و تافل هم گرفته باشی ،و اینکه مدرک بین المللی طراحی لباس هم داشته باشی؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای دریافت بور سیه تحصیلی باید رزومه علمی پژوهشی مناسبی داشته باشید مانند مقاله های بین المللی، نمره زبان آیلتس ۷ به بالا و معدل بالای ۱۶٫

    24. آیلین گفت:

      سلام ببخشید من پایه دهم رشته تجربی هستم معدلم هم ۱۹.۹۷ بوده امسال… دارم برای آیلتس هم مطالعه می‌کنم و تا دو سال دیگه حتما مدرکم رو گرفتم… می‌خواستم ببینم اگر دو سال دیگه بعد از گرفتن دیپلم بخوام اقدام کنم شما چه کشورهایی رو پیشنهاد می‌کنید؟ برای رشته پزشکی یا دندانپزشکی و اینکه چطور می‌تونم یک رزومه قوی داشته باشم؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        رشته پزشکی در کشورهای چک، ایتالیا، آلمان اتریش، کانادا ، انگلیس و … ارائه می گردد که با توجه به بودجه و زبان انتخابی خود ادامه تحصیل دهید.

    25. Mamaliii گفت:

      سلام
      میخواستم بدونم کسی که مدرک تافل یا ایلتس رو نداره
      و تازه امسال یعنی چند ماه دیگه کنکور داره
      و میخواد واسه ادمه تحصیل بره یه کشور دیگه باید چیکار بکنه
      یعنی کشوری هست که بدون مدرک زبان هم بشه رفت دانشگاه

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ارائه مدرک زبان الزامی است ولی در برخی از کشورها مانند چک بدون مدرک زبان آیلتس امکان پذیر می باشد.

    26. آذر گفت:

      سلام من امسال مدرک دیپلمم رو میگیرم ایا با این مدرک میتونم در المان یا ایتالیا در رشته ته تئاتر و سینما تحصیل کنم؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        بله امکان تحصیل در رشته تئاتر و سینما امکان پذیر است ولی باید مدرک زبان b2 آلمانی و یا ایتالیایی داشته باشید.

    27. مهتاب متقدمی گفت:

      سلام
      من الان ۱۴ سال سن دارم و قصد دارم که برای متوسطه دوم ریاضی بخونم
      چندتا سوال دارم در این رابطه
      اول اینکه احتمال گرفتن بورسیه با دیپلم و نمره خوب چقدره؟
      دوم اینکه من تقریبا کی باید برای کار هام اقدام کنم؟

      خیلی ممنون از این مقاله خوب

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان بورسیه در مقاطع قبل دانشگاهی بسیار پایین می باشد و به طور معمول باید با هزینه های شخصی برای ادامه تحصیل اقدام نمایید. هر وقت تمایل داشته باشید این امکان میسر می باشد.

    28. fatemehahmadi گفت:

      سلام وخسته نباشید
      من در رشته کامپیوتر درس میخونم و میخواستم از طریق دیپلم به استرالیا برم
      اما متاسفانه یکی از درس ها رو افتادم میخواستم بدوم بازم امکانش هست که اونجا ادامه تحصیل بدم یا خیر

    29. Fatemeh گفت:

      باعرض سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم آیا رتبه های یک کشور در مقطع کاردانی هم می تونن بورسیه بشن؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیر گذار به شمار می رود، ولی به تنهایی به بورسیه تحصیلی ختم نمی شود.

    30. پویا گفت:

      سلام خسته نباشید من دانش اموز ۱۱ تجربی هستم و معدلمم ۱۸.۸۰ واینکه میخواستم بدونم بعد کنکور چه رشته هایی رو می تونم در کشور های دیگه سپری کنم و اینکه چه کشور هایی رو پیشنهاد میدین زبانم خوبه اما ایلتس ندارم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        سوال شما بسیار کلی هست چرا که شما فرصت های زیادی برای تحصیل در کشورهای مختلف دارید. برای انتخاب رشته و دانشگاه علاقه مندی ها، بودجه و شرایط جزئی شما حائز اهمیت است. برای اینکه بتوانید شهر و رشته مناسبی را انتخاب نمائید پیشنهاد می کنیم با مشاورین آریاناپارس تماس حاصل نمائید.

    31. اذین گفت:

      سلام من سال دوم دبیرستانم و رشته ام انسانیه میخاستم بدونم بورسیه حداقل نمره معدل برا بورسیه شدن چقدره و چه کشور هایی برای وکالت خوبه و امنیت بالایی داره و از چه راهی باید با دانشگاه ها ارتباط برقرار کرد؟برای بورسیه شدن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        اخذ بورسیه در مقطع لیسانس چندان امکان پذیر نمی باشد. باید با دانشگاه ها مکاتبه شود. بورسیه تحصیلی ایتالیا تنها گزینه ای است که در حال حاضر می توان با اطمینان بیشتری پیشنهاد نمود. شغل وکالت در اروپا به صورت کلی پردرآمد است و برای اخذ بورسیه باید با دانشگاه ها مکاتبه نمود.

    32. محمدرضا گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من در پایه ۱۱دهم در رشته برق قدرت (الکتروتکنیک)
      تحصیل میکنم و تا اینجا معدل هایم متوسط بود
      اگه سال آخر با معدل خوب قبول شم و دیپلم و مدرک زبان هم بگیرم شانس ادامه تحصیل در آلمان یا دیگر کشور هارو به صورت رایگان دارم؟

    33. Mrym گفت:

      ‎سلام وقتتون بخیر، خیلی ممنون میشم جواب بدید
      ‎من متولد ۲۰۰۲ هستم، دهم و یازدهم انسانی خوندم و معدلم پایین بوده اقدام ب تغییر رشته کردم (چون دیر اقدام کردم و زمان کلاس های دهم و یازدهم همزمان بودن و وقت کم بود تصمیم گرفتم یک سال صبر کنم ک تجربی رو ب خوبی بخونم و کاملا یاد بگیرم و بعد ۱۸ سالم شه برم بزرگسالان)
      ‎با معدل پایین بورسیه میکنن؟
      ‎اگ با معدل پایین بورسیه نمیکنن، امسال ک میرم بزرگسالان و رشته تجربی رو میخونم همه نمراتم عالی باشه و ترمیم معدل کنم میتونم بورسیه شم؟

      ‎کدوم کشور ک دانشگاه خوبی داره با معدل پایین بورسیه میکنه؟

      ‎خیلی ممنون میشم جواب بدید خیلی برام مهمه :)

    34. امین گفت:

      سلام خسته نباشید، خواستم بدونم با معدل دیپلم هفده شانس پذیرش دانشگاه در آلمان یا دانمارک هست؟ آیلتس هم هنوز آزمون ندادم ولی خب مطمئنم هستم نمره خوبی میگیرم چون به زبان مسلطم

    35. مریم گفت:

      سلام خسته نباشید ،من سال یازدهم رشته تجربی هستم و بسیار علاقه مند به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های کره ای هستم و میخواستم بدونم آیا با دیپلم تجربی شانسی برای دریافت بورسیه تحصیلی در کره جنوبی را دارم؟و اگر امکانش هست شرایط بورسیه در این کشور رو توضیح بدین،خیلی ممنون.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        سفارت کره در ایران سالانه به کمتر از ۵ دانشجوی ایرانی برای تحصیل در کره بورسیه اعطا می کند. باد رزومه خود را آماده نمائید و برای بورسیه تحصیلی درخواست دهید و منتظر موافقت آن باید. تحصیل در کره جنوبی حتی بدون بورسیه هم هزینه های چندانی ندارد.

    36. محنا زواره ای گفت:

      سلام وقت بخیر
      من دیپلم تجربی دارم ۲۲ سالمه، ودانشگاه تا ترم ۴ رشته علوم قران درس خوندم اما دیگه ادامه ندادم به خاطر وضعیت مالی، معدل کتبی دیپلمم(سال سوم دبیرستان) ۱۴/۴۹ شده و معدل کل دیپلم ۱۷/۸۱.
      اگر بخوام برای بورسیه ای که دانشگاه هلند گذاشته اقدام کنم آیا امکان پذیرش من هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تحصیل در دانشگاه های کشور هلن مستلزم پرداخت هزینه می باشد و دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه می باشند. در صورت تحصیل به زبان هلندی می توانید از تحصیلات رایگان بهره مند شوید.

    37. Mndn گفت:

      سلام من ۱۹ سالمه و معدل دیپلمم در رشته ی تجربی ۱۹/۲۶ هستش و متقاضی تحصیل در دانشگاه های خارج کشور هستم . میخواستم بدونم امکان بورسیه شدن هم هست ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای کشورهای تحصیل رایگان اقدام نمایید. شانس اخذ بورسیه در دوره های کارشناسی بسیار پایین می باشد.

    38. پریناز گفت:

      سلام من امسال قراره برم دبیرستان وهنر میخونم برای آهنگ سازی تا قبل دبیرستان مدرک زبان ایلس رو میگیرم میخوام بدونم کدوم کشور شرایط بورسیه شدن رو داره چون از نظر اقتصادی وضعمون خوب نیست البته باید بگم که معدلم از ۱۹٫۸۰پایین تر نیست میشه راهنمایی کنید برای بورسیه کدوم کشور مناسبه؟

    39. هیلدا گفت:

      سلام خیلی ممنون بابت سایت خوبتون
      ببخشید من نوزده سالم هستش سی مرداد بیست ساله میشم متولد ۲۰۰۰
      اگر امسال ایران دانشگاه سراسری پزشکی قبول بشم
      و مدرکم «آیلتس »باشه تابستون مدرک رو قراره بگیرم به امید خدا
      اولا اینکه حداقل نمره ایلتس مدنظر چقدر هستش؟
      و اینکه شانس بورسیه کامل پزشکی تو دانشگاهایی که انگلیسی تدریس میکننند رو برای امسال دارم؟؟اخه بخاطر کرونا احتمالا کنکور و به دنبالش اعلام نتایج عقب بیافته
      شیش ماه قبل از سپتامبر یعنی باید از الان اقدام کنم برای شهریور؟
      یا باید برای سپتامبر سال بعد اقدام کنم؟
      اخه الان که مدارک قبولی دانشگاه سراسری رو ندارم شهریور میاد دیگه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس دریافت بورسیه در رشته پزشکی بسیار پایین می باشد. کشورهایی که دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، مستلزم پرداخت هزینه می باشند. بازه های زمانی اقدام به صورت میانگین ۵ تا ۶ ماه است. مقاله پزشکی در اروپا را مطالعه فرمایید.

    40. حسین گفت:

      سلام من دارم وارد سال ۱۲ میشم و یه سال مونده به کنکورم و رشتم انسانیه میخواستم بدونم ک اگه بخوام برم کانادا با معدل بالای ۱۹ هر دانشگاهی برم مهم نیست برای دیپلم ؟؟ و اینکه ایا باید برای رفتن ایلتس داشته باشم ؟؟ و تمکن مالی چهطوره برای تحصیل؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دوره های کارشناسی کانادا ارائه مدرک زبان الزامی می باشد. به صورت میانگین هزینه های تحصیل در این مقطع بین ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار سالیانه تخمین زده می شود.

    41. علیزاده گفت:

      سلام. من دانش اموز سال یازدهم رشته ی تجربی هستم می خواستم بدونم برای تحصیل در رشته ی پزشکی در دانشگاه های خارج کشور با مدرک دیپلم چه شرایطی باید داشته باشم و چه کشوری برای من مناسب است ودر ضمن مدرک زبان هم ندارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی را دارید، کشور بلغارستان به عنوان یکی از برترین گزینه های تحصیلی می باشد.

    42. وحید گفت:

      سلام و عرض احترام
      بنده ۳۰ سال دارم و فوق دیپلم ام ناقص هست . اما مدرک کمک پرستاری را دارم و مسلط به زبان آلمانی سطح B1 . آیا امکان کار یا تحصیل در کشور آلمان برایم وجود داره ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت دریافت پیشنهاد کاری قادر خواهید بود برای ویزای کار آلمان اقدام نمایید. مقاله کار در آلمان اطلاعات مفیدی رو در اختیارتون قرار می دهد.

    43. Arvin گفت:

      سلام
      من در رشته تجربی درس می‌خوانم میخوام تا پایه یازدهم ایران باشم بعد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم میخوام بدونم چه چیزهایی نیاز هست که برای درس خارج از کشور باید داشته باشم و چه کشور هایی خوب است

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت تمایل به تحصیل در رشته پزشکی، با افزایش دانش زبان انگلیسی قادر خواهید بود برای دوره های پزشکی در چک اقدام نمایید. کشور چک به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی برای رشته های پزشکی شناخته می شود.

    44. Alireza گفت:

      سلام میخواستم بدونم من دیپلم دارم ۲۶ سالمه میخواستم واسه تحصیل برم کانادا اوکی میشه؟شرایطشو دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای ورود به دوره کارشناسی محدودیت های سنی در نظر گرفته می شود ولی در صورت ارائه مدارک کامل شانس تحصیل در کانادا را خواهید داشت.

    45. مائده گفت:

      سلام من دوازدهم ریاضی هستم برای شروع دانشگاهم میخوام در یک کشور دیگه شروع به تحصیل کنم معدلم ۱۸.۸۳ هست ، مدرک زبان بین المللی ندارم اما تا پایان دوره CAE گذروندم و از موسسه تحصیلم مدرک این دوره رو گرفتم، کشور خاصی رو مد نظر ندارم میخواستم بدونم با شرایطی که دارم میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم؟ اگه بله برای چه کشور هایی؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس اخذ بورسیه در دوره کارشناسی بسیار پایین می باشد ولی تحصیل در لهستان و چک به زبان انگلیسی با هزینه بسیار معقول امکان پذیر می باشد.

    46. حسام گفت:

      سلام خسته نباشید پس چرا نظام وضیفه میگه هیچ جوره نمیشه با مدرک کاردانی یا پایین تر برای تحصیل از کشور خارج شد؟؟یعنی فقط برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و بالاتر میشه برای تحصیل از کشور خارج شد

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        مطالب ارائه شده برای قوانین سایر کشورها می باشد و متناسب با ممنوعیت های داخلی تنظیم نشده است.

    47. مبینا گفت:

      سلام
      آیا میشه با معدل دیپلم بورسیه شد؟؟ اگه میشه کدوم کشور ها هستن؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس اخذ بورسیه برای دوره های کارشناسی بسیار پایین می باشد. کشور ایتالیا به عنوان تنها کشور قلمداد می شود که امکان بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

    48. ریحانه گفت:

      سلام
      من امسال دیپلم میگیرم و معدل تمام سال های متوسطه دومم بالاتر از ۱۹ هستش و زبانم هم خوبه
      میخواستم بدونم کدوم کشور هستش که امنیتش بالا باشه برای یه دختر و از کشور های اروپایی باشه؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل به فاکتورهای متفاوتی نظیر رشته تحصیلی، میزان بودجه در نظر گرفته شده و زبان تحصیل بستگی دارد.

    49. Asal گفت:

      سلام من ۱۹ سالمه و می خوام برای دندون روسیه اقدام کنم اما معدلم پایینه میخواستم ببینم امکان ترمیم معدل هست ؟ و اگه نمره معدلم رو خوب کنم امکان پذیرش رو دارم ، از نظر مالی مشکلی ندارم ، ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان بهبود معدل را باید از وزارت آموزش پرورش ایران سوال بفرمایید. در صورت ارتقا معدل می توانید برای دوره های پزشکی روسیه اقدام نمایید.

    50. حسین گفت:

      سلام خسته نباشید من دانش آموز یازدهم تجربی هستم آیا واقعا می توانم بعد از گرفتن دیپلم با معدل ۲۰ برای بورسیه کامل در مقطع دیپلم رشته پزشکی در کشو های اروپا ادامه تحصیل بدهم یا خیر ؟(بورسیه کامل در رشته پزشکی مقطع دیپلم)
      خیلی ممنون از پاسختون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دوره های پزشکی بسیار پایین می باشد. در صورت احراز شرایط مورد نیاز قادر خواهید برای دوره های پزشکی در آلمان به صورت رایگان اقدام نمایید.

    51. kk گفت:

      سلام من یازدهم رشته تجربی هستم و میخام در رشته کامپیوتر ادامه تحصیل بدم یعنی بعد از اینکه دیپلمم رو گرفتم میخام در کشور کره جنوبی ادامه تحصیل بدم چه شرایطی نیاز هست معدل کدوم سال مهم هست و اینکه باید کی اقدام به گرفتن بورسیه کنم مرسی

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        با سلام
        تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا به زبان همان کشور در هر رشته ای امکان پذیر است. در صورت داشتن مدرک زبان کشور موردنظر، عموما هزینه تحصیل ناچیز می باشد.

    52. مهرناز گفت:

      سلام من پایه یازدهمم ومعدلم خوبه
      میخواستم بدونم چجوری میشه بورسیه سوییس یایه کشورخوب روبگیرم برای دندان؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        برای دوره های پزشکی احتمال اخذ بورسیه معمولا بسیار پایین می باشد. برای تحصیل در این کشور باید مدرک زبان فرانسوی یا آلمانی داشته باشید تا بتوانید اقدام کنید.

    53. مهیشاه گفت:

      سلام اگر کنکور سراسری پزشکی سراسری قبول شده باشیم و نمره دیپلم بالای ۱۹ باشه و یک ترم‌ پزشکی ایران خونده باشیم بازم باید ایمت ایتالیا بدیم؟

    54. لیلا گفت:

      سلام من دیپلم دارم و میخواستم بدونم برای نحصیل میتونم برم گرجستان؟شرایطش چجوریه؟و چه مقدار پول میخواد که بشه رفت اون کشور برای شروع؟ممنون میشم جواب بدید. سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید جهت تحصیل در مقطع لیسانس در کشور گرجستان اقدام نمایید. هزینه تحصیل در این کشور به زبان گرجی رایگان می باشد.

    55. لیلا گفت:

      سلام خسته نباشین من سوال داشتم اگه خواستم با دیپلم برم فرانسه یا کانادا معدل ۱۵.۲۵ قبول میکنن بدون بورس

    56. Narse گفت:

      عرض سلام وخسته نباشید
      من پایه یازدهم هستم و معدل دهم ویازدهمم ۱۶ بوده اما سال دوازدهم روبا نمرات بهتری دارم طی میکنم
      آیا امکان پذیرش با این معدل برای من هست
      اگرهست چه کشورهایی؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت دانش زبان قادر خواهید بود برای ادامه تحصیل در کشور های مختلف اقدام نمایید. انتخاب کشور به فاکتورهای از جمله میزان بودجه، رشته مورد نظر و مدرک زبان بستگی دارد.

    57. Ayla گفت:

      سلام من ترم یک مهندسی کامپیوتر هستم از دانشگاه شریف پردیس بین الملل با معدل دیپلم۱۹.۵۳ چطوری میتونم واسه کشور های خارجی بورس بگیرم کدوم کشور ها بر میدارن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد مرسوم می باشد. شما با توجه به شرایط عنوان شده می توانید برای دوره های کارشناسی آلمان و لهستان اقدام نمایید.

    58. فاضل گفت:

      سلام من تورشته علوم انسانی درس میخونم کلاس ۱۱هستم معدل پارسالم۱۶/۷۶بوده میخواستم بدونم میتونم بورسیه بگیرم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بورسیه تحصیلی عمدتا در مقاطع تکمیلی مانند دکتری اختصاص داده میشود و سابقه ی تحقیقاتی از جمله موارد مهم برای این موضوع میباشد
        لینک زیر به شما اطلاعات خوبی در این زمینه میده
        https://b2n.ir/593859

    59. Nafiseh گفت:

      سلام من ترم یک کاردانی رشته حسابداری هستم میخواستم بدونم میتونم بورسیه بگیرم توی این مقطع یانه
      واگه میتونم شرایطش چیه؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای بورسیه dsu ایتالیا اقدام نمایید که به تمامی مقاطع اختصاص داده می شود.داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.

    60. میثم گفت:

      سلام من سال یازدهم رشته انسانی میخونم و خیلی دوست دارم که به کشور ژاپن برای بورسی تحصیلی برم و میخواستم بدونم ایا امکانش هست که من بورسیه اون کشور رو برای یکی از زیر شاخه های رشته انسانی بگیرم یا نه؟ و اگه میشه باید چه شرایطی داشته باشم؟

    61. firoozeh گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه و به تازگی در رشته پزشکی دانشگاه دولتی قبول شدم و معدلمم بالاست زبان انگلیسیمم خوبه اما هنوز مدرکی نگرفتم شرایط تحصیل پزشکی در المان برای من چجوریه ایا به راحتی به من ویزا میدن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در آلمان داشتن مدرک B2 زبان آلمانی الزامی می باشد.شما باید در ابتدا یک دوره کالج گذرانده و بعد از آن آزمون دهید در صورت قبولی وارد دوره اصلی تحصیلی خود می شوید.

    62. Elnaz گفت:

      ببخشید من معدل دیپلمم خیلی خوب نبود ۱۸:۶۰ بود ولی بیشتر روی کنکور تمرکز کردم حالا میخوام بورسیه بگیرم رشته پزشکی یا دندانپزشکی کشورش هم عراق رو در نظر دارم چون خودم هم کوردم میتونم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه به مقطع دکتری اختصاص داده می شود و در مقاطع دیگر ممکن است یک کمک هزینه کمی طبق شرایطی به شما داده شود. شما می توانید تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز را در سایت سفارت مشاهده نمایید

    63. فاطمه گفت:

      سلام.وقتتون بخیر‌.ببخشید من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و‌مدرک‌دیپلم رو با معدل بالا دارم.میخواستم ببینم برای پزشکی در هر کشوری‌که مورد تایید ایران باشه میشه بورسیه گرفت؟

    64. Masoumeh گفت:

      سلام
      من سال اخر رشته انسانی هستم و مدرسه تیزهوشان درس می خونم
      مدرک ایلتس هم دارم می خواستم در رشته انیمیشن سازی بورسیه بگیریم کشور مدنظرم چین هست ولی اگه کشورای دیگم میشه لطفا معرفی کنید…

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه به مقطع دکتری اختصاص داده می شود و در مقاطع دیگر ممکن است یک کمک هزینه کمی طبق شرایطی به شما داده شود.البته کشور ایتالیا دارای بورس dsu می باشد که این بورسیه به تمامی مقاطع تحصیلی داده می شود.

    65. Par گفت:

      سلام
      من نوزده سالمه و دیپلم تجربی با معدل ۱۹.۶۹دارم. میخواستم ببینم برای تحصیل در رشته پزشکی آلمان شانس بیشتری هست یا آمریکا. و برای اپلای چطور باید اقدام کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی در حال حاضر کشور آلمان شانس ویزای بیشتری نسبت به آمریکا دارد. البته برای آلمان داشتن مدرک B2 زبان آلمانی الزامی می باشد.

    66. شهاب گفت:

      سلام، برای مهاجرت تحصیلی قبل کنکور چه کشور هایی پذیرش دارند؟

    67. رایان گفت:

      سلام من نهم میخونم و تجربی ام توی مدارس نمونه میخونم و اینک معدلم ۲۰ هستش. میخواستم بدونم تا سال دوازدهم میتونم حداقل مدرک زبان برای رفتن ب کشورهای خارجه رو بدست بیارم؟ کلن زیاد اطلاعاتی در مورد مدارک و.. ندارم و الان المنتری ۳ میخونم :| و اینک بنظرتون برای پزشکی کودوم کشور بهتره؟ اگر بخوام رایگان بخونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد ادامه تحصیل در کشورهای رایگان را دارید می توانید برای تحصیل پزشکی در آلمان اقدام نمایید.البته داشتن مدرک زبانB2 آلمانی مورد نیاز می باشد.در نظر داشته باشید شرایط کشورها هرساله در حال تغییر می باشد.

    68. Azade گفت:

      سلام من تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شدم با معدل کل ۱۸.۴۰ رشتم تجربی هست و هنوز به دانشگاه نرفتم میخاستم بپرسم ارزان ترین راه و کشورها برا تحصیل در دندانپزشکی چه هست و چ مدارکی میخاد ؟زبان اینگلیسیمم قوی هست ولی دنبال ارزانترین راه هستم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته دندانپزشکی شما می توانید برای کشورهای هزینه تحصیل رایگان مثل آلمان و یا کم هزینه مثل ایتالیا اقدام نمایید.

    69. سارا گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و معدل خرداد یازدهمم هیجده و شصت و هشت شده ( رشتم تجربی ) ولی خب دوازدهم رو تا خرداد سال دیگه تموم نمیکنم و دایی دارم که امریکا هستش و استاد دانشگاه بوده و بازنشسته شده و قراره اسپانسرم بشه وضع مالی و سابقه خوبی داره چه از لحاظ سابقه تحصیلی چه مالی با توجه که من دیپلم نگرفت و مدرک زبان ندارم میشه قبل از تموم کردن سال دوازدهم پذیرش مشروط بگیرم ؟ برای کالج نمیخوام چون میدونم مستقیم از سفارت رد میشم شرایطی وجود داره که حداقل با ترم اول سال دوازدهم بتونم پذیرش بگیرم که تا قبل از گرفتن دیپلم شرایطم مشخص بشه و قبل فارغ تحصیلی برای مصاحبه برم ؟ این عجلم بیهوده نیست و در اصل میخوام مطمن بشم که تمرکزم رو بزارم رو معدل و زبانم یا روی کنکورم چند ماه چند ماه برای حتی اگه از بهار مطمن شم میتونم کلاس زبان برم و دیگه از بابت کنکور نگران نباشم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارید نیازمند داشتن مدرک زبان می باشید.شانس ویزای تحصیلی امریکا نسبت به بقیه کشورها کمتر می باشد.

    70. امیرحسین مومنی گفت:

      سلام من دیپلم سال دوازدهم کامپیوتر فنی رو دارم میخوام در خارج از کشور در پزشکی تحصیل کنم ایا امکانش هست ؟ چجوری میشه ؟ کدام کشور امکانش هست ؟
      کدام کشور مورد تایید وزارت علوم هست ؟ کدام کشور به زبان فارسی هست ؟
      کدام کشور نیازی به مدرک زبان ندارد که مورد تایید وزارت علوم هم باشد

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید در رشته پزشکی برای کشورهای چک انگلیس ایتالیا و….اقدام نمایید.لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را شما می توانید در سایت وزارت بهداشت مشاهده کنید. برای همه کشورها داشتن مدرک زبان الزامی می باشد.

    71. متینه گفت:

      سلام وقتتون بخیر. میخواستم بپرسم برای دریافت بورسیه پزشکی ایرلند میشه قبل از دانشگاه رفتن در ایران اقدام کرد؟ یعنی بعد از کنکور قصد مهاجرت داشته باشم یا باید حتما توی ایران دانشگاه برم بعد برای بورسیه میتونم اقدام کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد اقدام برای رشته پزشکی در ایرلند را داشته باشید باید با هزینه شخصی خود بابت این پروسه اقدام نمایید.معمولا بورسیه به مقطع دکتری اختصاص داده می شود ولی ممکن است دانشگاه هایی باشند که در این مقطع یک کمک هزینه کمی طبق شرایطی به شما بدهند.

    72. کیمیا گفت:

      سلام
      من دانش آموز رشته ی ریاضی یازدهم فرزانگان(تیزهوشان) هستم و معدلم بالای ۱۸.۵ ه
      آیلتسمم به زودی میگیرم و در حال حاظر دارم زبان آلمانی میخونم(سطح A1م)
      میخواستم ببینم برای پذیرش گرفتن در دانشگاه های خوب آلمان بجز مدرک IELTS و B2 و دیپلم با معدل بالا به چه چیز دیگه ای احتیاج دارم؟
      اینکه دیپلمم از تیزهوشانه میتونه تاثیر مثبتی در پذیرش گرفتن بذاره؟
      معدل و آیلتس باید بالای چه عددی باشه؟
      ممنون از شما

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در آلمان شما می توانید بعد از اتمام دوازده سال تحصیلی خود اقدام نمایید.داشتن حداقل b1 زبان آلمانی الزامی می باشد.نیازی به داشتن آیلتس در این مقطع نمی باشد.

    73. مهتاب گفت:

      سلام من دیپلم ریاضی دارم که معدل پایینی دارم الان میخوام واسه دیپلم تجربی اقدام کنم ایا معدل مهمه؟قصدم تحصیل توی المان هست تو رشته دندان پزشکی ایا بدون ازمون ورودی دانشگاه های المان پذیرش میگیرن؟ومدرک زبان مورد نیاز رو بگید ؟اگه المان نشه تو کانادا چطور راحت تره یا نه؟از نظر هزینه هم این دو کشور رو میگید کدوم کمتره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما چنانچه قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارید نیازمند داشتن مدرک B2 زبان آلمانی می باشید.هزینه زندگی سالیانه در آلمان حدود ۱۰ هزار یورو و هزینه تحصیل رایگان می باشد البته شما یک پرداختی کمی بین ۰ تا۱۵۰۰ یورو به ازاء هر ترم خواهید داشت. شما در ابتدا یک دوره کالج می گذرانید و سپس آزمون می دهید. برای تحصیل در کانادا در رشته دندانپزشکی باید در ابتدا یک لیسانس علوم پایه بگذرانید و سپس وارد رشته دندانپزشکی می شوید.هزینه تحصیل و زندگی سالیانه حداقل از ۲۵هزار دلار کانادا شروع خواهد شد.

    74. زیبا گفت:

      سلام من سال دوازدهم رشته ریاضی فیزیک هستم،اما میخوام کنکور زبان انگلیسی بدم و انگلیسی رو بصورت خود آموز یاد میگیرم و پیشرفت زیادی داشتم،شما برای بورسیه کدام کشور هارو بهم پیشنهاد میدین،من خودم کشور چین رو دوس دارم اما نمیدونم چه مدارک زبانی میخواد بالا خوندم برای مقطع کارشناسی ایتالیا رو هم پیشنهاد داده بودین فقط میخوام حتما بورسیه مقطع کارشناسی باشه.

    75. Fatemeh گفت:

      سلام من ۱۸سالمه در رشته تجربی معدلم ۱۵و امسال دیپلم گرفتم و کنکور قبول نشدم میخواستم بدونم میتونم برای بورسیه در رشته دندان پزشکی یا ژنتیک ترجیحا کره اما کشورای دیگه هم فرقی ندارهاقدام کنم و در ۶ماه انگلیسی رو فشرده بخونم کره ای هم کمی بلدم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شرایط کامل جهت پذیرش تحصیلی و بورسیه در مقاطع مختلف در سایت هر دانشگاهی درج شده است شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کامل را در این راستا دریافت نمایید.

    76. Nasim گفت:

      سلام من متولد اسفند ۷۸ هستم امسال سال دومی بود ک کنکور تجربی دادم
      من واقعا ب رشته های علوم پزشکی علاقه مندم اما متاسفانه قبول نشدم
      معدل دیپلم من ۱۶.۸۰ زبان انگلیسی متوسط دارم میخواستم ببینم امیدی هست که بتونم خارج از ایران یکی از رشته های علوم پزشکی رو بخونم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در رشته های علوم پایه و پزشکی و…. برای شما وجود دارد. شما می توانید برای کشورهای انگلستان چک آلمان ایتالیا و….. اقدام نمایید. البته برای انتخاب کشور مناسب کلیه شرایط شما نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

    77. علی گفت:

      من ۱۶ سالمه می خواستم ببینم فرق بین تحصیل از دبیرستان با دیپلم در چیه در خارج

    78. Maedeh گفت:

      سلام.برای بورسیه شدن توی دانشگاه های ترکیه رشته طراحی لباس باید چیکار کنم؟زبان انگلیسی میتونم صحبت کنم و ترکی هم دارم یاد میگیرم و سال یازدهم طراحی دوخت هستم توی فنی حرفه ای .ممنون میشم کمکم کنید و اگه شماره ای جهت کمک دارید بهم بدید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در ترکیه کورس های تحصیلی شما هم به زبان انگلیسی و هم ترکی ارائه می شود.معمولا بورسیه به مقطع دکتری اختصاص داده می شود.و در این مقطع ممکن است کمک هزینه کمی طبق شرایطی به شما داده شود.

    79. Reza گفت:

      سلام .من و خانمم قصد مهاجرت داریم خانمم لیسانس علوم آزمایشگاهی داره و منم دو ترم دیگه لیسانس معماری رو میگیرم حالا سوالم اینه که چه راهی برای ما وجود داره که بتونیم بریم ؟من ۲۳سالمه و خانمم ۲۲سال… ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی برای مقطع ارشد اقدام نمایید و سپس در کشور مقصد با پیدا کردن کار ویزای خود را تبدیل به ویزای کار نموده و از آن طریق اقامت دریافت نمایید.

    80. نوریه گفت:

      با سلام،
      من اتباع خارجی هستم از افغانستان و می‌خوام بورسیه ایتالیا رو بگیرم اما به دلیل خیلی تاسف بار?معدلم خوب نشد و الان دارم اقدام میکنم برای گرفتن بورسیه ایتالیا اما میخواستم بپرسم با این معدل شانسی دارم یا خیر؟ و سوال بعد برای گرفتن بورسیه دانشگاه مازندران یا اصفهان باید چیکار کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما بعد از گرفتن پذیرش تحصیلی از ایتالیا می توانید برای بورسیه dsu اقدام کنید.از مدارک مورد نیاز بابت اقدام جهت بورس dsu ایتالیا, اجاره نامه مسکن و فیش حقوقی را می توان نام برد.

    81. صابر گفت:

      سلام و عرض ادب و احترام
      سن اصلی بنده ۲۶/۵ هست و افغانستانی متولد ایران و مشهد و دارای دیپلم ۱۱ ساله ریاضی و فیزیک با معدل ۱۸ در سال۹۰-۱۳۸۹ هستم و در حال حاضر اقامت ایران را دارم اما بنا به شرایطی مدتی بعد از دیپلم در شناسنامه و پاسپورتی که گرفتم به اسم اصلیم اسمی دیگر اضافه شد و ۲ اسمی شدم اما فامیلی همان هست و سنم ۴ سال بیشتر ذکر شد که الان ۳۰/۵ ساله محسوب میشوم و محل تولدم از مشهد به شهری در افغانستان تغییر کرد. زبان انگلیسی من تقریبا نزدیک متوسط هست و مدرک زبان ندارم.
      ایا با وجود تغییرات در شناسنامه و پاسپورت و در نتیجه عدم تطابق کامل مشخصات با مدرک دیپلمم و همچنین شرایط سنی و گپ تحصیلی ایا راهی برای ادامه تحصیل بنده در خارج کشور از طریق پذیرش کالج و دانشگاه و یا کورس زبان مثلا سوئد،فرانسه و یا سایر زبان های معتبرتر و یا از سایر طرق مهاجرتی وجود دارد؟
      ببخشید طولانی شد اما خواهش میکنم بنده را راهنمایی بفرمایید خیلی ممنون از وقتی که میگذارید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید اطلاعات کامل را از وزارت علوم دریافت نمایید چون در صورت عدم تطابق مدارک شما با شرایط فعلی مدارک تحصیلی شما پذیرفته نخواهد شد.

    82. دلارام گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ۱۷ سالمه و در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل میکنم
      میخواستم ببینم میتونم بدون اینکه کنکور بدم با معدل دیپلمم اقدام به بورسه شدن کنم ؟برام فرقی نداره که توی چه کشوری تحصیل کنیم فقط میخوام بورسه بشم
      ممنون میشم راهنماییم کنید و اگر امکان داره بگید که از کجا میتونم اقدام کنم

    83. میثم گفت:

      با سلام
      من کارشناس ارشد رشته مهندسی کشاورزی. هستم
      ۳۲ سال سن دارم
      میخوام بدونم میتونم در کشور المان. برای دارو سازی. در مقطع لیسانس اقدام کنم معدل دیپلمم هم مناسب نبوده
      با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در آلمان برای رشته داروسازی سن شما بسیار حائز اهمیت می باشد.چون هر چقدر سن شما کمتر باشد شانس ویزای شما بیشتر خواهد شد. داشتن B2 زبان آلمانی الزامی می باشد.

    84. هلن گفت:

      سلام ایا امکان دارد کسی که رتبه تک یا دورقمی گرفته با هزینه دولت برای ورود به دانشگاه به خارج از کشور مهاجرت کند.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به صورت معمول برای ادامه تحصیل می توانید مدارک را برای دانشگاه های مورد نظر ارسال کنید و در صورت تائید به شما بورسیه تعلق می گیرد. برای بررسی بورسیه از سمت ایران با مسئولان مربوطه در ارتباط باشید.

    85. عشق زبان گفت:

      سلام . آیا تحصیل در انگلستان شرط معدل هست ؟؟ به چه مدارکی نیاز هست ؟ داشتن مدرک زبان الزامی است ؟در کنکور زبان کشور های خارجی چه رتبه ای مدنظر دارن ؟

      خواهشا به همه سوال هایی که پرسیدم جواب بدید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        داشتن مدرک زبان برای تحصیل در انگلستان الزامی می باشد.معدل شما نباید زیر ۱۴ باشد.برای گرفتن پذیرش نیازی به قبولی کنکور نمی باشد.

    86. سعیده گفت:

      سلام . من ب رشته زبان انگلیسی علاقه شدیدی دارم و مطمئن هستم ک میتونم در کنکور زبان رتبه خوبی بگیرم ، میخواستم بدونم ک برای بورسیه شدن باید چی کار کنم ؟ دوست دارم در انگلستان تحصیل کنم و باید برای رسیدن به هدفم چه مراحلی رو طی کنم ؟
      خواهشا جواب بدید ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها در کشور انگلستان به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند و ممکن است در مقاطع دیگر یک کمک هزینه ناچیزی به شما داده شود.داشتن مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ الزامی می باشد.

    87. ملیکا گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و رشتم تجربی هست و قراره برای دومین بار کنکور تجربی بدم.معدل پیش دانشگاهیم ۱۶٫۴۵ هست.میخواستم ببینم من چطوری و از کدوم کشور میتونم بورسیه کامل بگیرم؟یا حداقل با هزینه خیلی کم تحصیل کنم؟ایلتس ۷ دارم.از طرفی میخوام ببینم ک اگر دانشگاه ازاد رشته پزشکی یا پیرا پزشکی قبول بشم میتونم از کدوم کشور بورسیه (ترجیحا بورسیه کامل)بگیرم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند شما می توانید جهت تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای اروپایی که هزینه تحصیل کمتری دارند از جمله ایتالیا آلمان اتریش اقدام نمایید.البته قبولی کنکور سراسری در رشته پزشکی می تواند برای گرفتن پذیرش از کشورهایی مثل اتریش و آلمان حائز اهمیت باشد.

    88. سامان گفت:

      سلام.کدوم کشورها واینکه به کدوم رشته ها در مقطع کارشناسی بورسیه میدن؟.واینکه در کنکور خودمون رشته هایی رو که قبول میشیم تو بورسیه تاثیر داره؟ من دیپلم تجربی دارم و کنکوری هستم معدل دیپلمم هم نزدیک نوزده س.واینکه ۱۹ساله هستم ودر حد روزمرگی ورفع نیاز به انگلیسی تسلط دارم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        جهت دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی شما می توانید برای بورسیه ایتالیا اقدام نمایید.ایتالیا دارای بورس dsu می باشد که به تمامی مقاطع تحصیلی تعلق می گیرد. مدارک لازم جهت دریافت این بورسیه داشتن آیلتس ۶٫۵ فیش حقوقی و اجاره نامه مسکن می باشد.برای کشورهای دیگر معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند و ممکن است یک کمک هزینه کمی طبق شرایطی به فرد داده شود.

    89. sanaz گفت:

      سلام خسته نباشید من یازدهم انسانی هستم و معدلم ١٩.٣٠هستش و دوست داشتم توی رشته روانشناسی یا حقوق تو ترکیه رو تجربه کنم .
      مرک سامیت زبان انگلیسی هم دارم.
      به چه چیزایی و چه مقدار هزینه برای رفتن رو دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما جهت تحصیل در ترکیه به داشتن مدرک زبان نیاز دارید.هزینه ماهیانه زندگی شما بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار و هزینه تحصیل سالیانه حدود ۱ تا ۳ هزار دلار برای دانشگاه های دولتی می باشد.

    90. Ayda گفت:

      سلام من امسال یازدهمم تموم شد رشته تجربی.خواستم بپرسم چطوری میشه قبل از کنکور بورسیه بگیرم واسه رشته پزشکی(تحصیل رایگان)واسه کشورهای المان یا چک یا امریکا و یا کانادا
      پیامی ارسال کنید…

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تحصیل پزشکی در آلمان رایگان می باشد البته شما یک هزینه کمی به ازای هر ترم خواهید داشت. در بقیه کشورهایی که ذکر شد مثل چک, کانادا ,آمریکا و…. شما نیازمند پرداخت هزینه جهت تحصیل در رشته پزشکی می باشید.معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند و طبق شرایطی ممکن است کمک هزینه کمی به شما در این مقطع داده شود.

    91. احمد گفت:

      سلام. با دیپلم یازده ساله(کارودانش) میشه برای ادامه تحصیل مهاجرت کرد؟؟؟اکثر سایتا نوشتن که برای ادامه تحصیل دیپلم دوازده ساله لازمه. آیا راهی هست؟؟؟ممنون ازتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای ادامه تحصیل باید مدرک ۱۲ ساله تحصیل خود را ارائه کنید. ولی این امکان برای یکسری از کشورها مثل کانادا انگلیس و… وجود دارد که از همین مقطع اقدام نمایید و پس از گذراندن این دوره وارد دوره کارشناسی شوید.

    92. Fatemehgh گفت:

      سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم ایا تحصیل تو خارج از ایران برای رشته پزشکی باهزینه کم چون وض مالیم خوب نیس با رتبه کنکور خوب و سه رقمی تحربی ممکنه؟و توکدوم کشور؟جایی که مهاجرت بهش زیاد هزینه نداشه باشه…زبان هم مشکلی ندارم و مهاجرت ب این کشور هزینه تقریبیش چقد میشه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای رشته پزشکی برای کشورهای هزینه تحصیل رایگان مثل آلمان اقدام نمایید.داشتن مدرک b2 زبان آلمانی الزامی می باشد.

    93. علی نهاری گفت:

      سلام خسته نباشید من دانش آموز ۱۱ ریاضی هستم میخواستم ببینم چگونه میشه از طریق کنکور بورسیه شد
      و کدام کشور بهتر انگلیس کانادا یا آمریکا
      و نمره آیتلس چند میخواد
      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه تحصیلی به مقطع دکتری اختصاص پیدا خواهد کرد و در این مقطع ممکن است یک کمک هزینه کمی بابت تحصیل طبق شرایط خاصی که از جانب دانشگاه تعیین می شود به شما داده شود.در حال حاضر شانس ویزای تحصیلی برای آمریکا کمتر از بقیه کشور ها می باشد.داشتن آیلتس ۶٫۵ به بالا برای مقطع کارشناسی الزامی است.

    94. کوروش گفت:

      سلام
      من دوازدهم تجربی ام امسال دیپلم میگیرم
      و یکسالم دارم زبان دانمارکی میخونم و دیگه تقریبا بلدم و از نظر هزینه هم مشکلی ندارم
      میخواستم ببینم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانمارک بلافاصله بعد از گرفتن دیپلمم باید چیکار کنم ؟

    95. سزوش گفت:

      سلام من دانش اموز دوازدهم تجربی هستم و میخواستم ببینم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی تو کشور دانمارک به چه چیزایی نیاز دارم
      وایا باید حتما در کنکور رتبه خوب بیارم
      و البته فرض کنید در دانمارک خانه و خورد و خوراک فراهمه برام
      واینکه اصلا دانمارک برای دندانپزشکی جای معتبریه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کشور دانمارک شما نیازمند دانستن زبان دانمارکی می باشید. چنانچه بخواهید دوره ی تحصیلی خود را به زبان انگلیسی بگذرانید کشورهای انگلستان چک ایتالیا می توانند گزینه های مناسبی باشند.

    96. سروش گفت:

      سلام میخواستم بدونم امکانش هست بعد از قبولی دندانپزشکی در ایران و گرفتن مدرک
      برای کار و اقامت به کشور کانادا یا دانمارک رفت
      و اگه میشه شرایطش چیه
      وباز هم باید اونجا درس خوند یا به سرعت مشغول به کار میشم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به دلیل اینکه مدرک پزشکی و دندانپزشکی هر کشور مورد تایید آن کشور می باشد. شما چنانچه بخواهید برای هر کشوری برای ویزای کار اقدام نمایید در درجه ی اول مدرک زبان آن کشور را نیاز دارید و بعد باید مدارک تحصیلی شما ریجیستر شود و مطابق با کشور مقصد مثلا کانادا دارای آزمون می باشد چنانچه بتوانید در آزمون قبول شوید می توانید برای ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

    97. فافی گفت:

      آیا با دیپلم معارف اسلامی امکان تحصیل درخارج هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به خاطر مدرک تحصیلی شما باید حتما با دانشگاه ها در کشور های مختلف مکاتبه شود که مشخص شود این امکان برای شما وجود دارد یا خیر.

    98. مریم گفت:

      سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم با دیپلم انسانی می‌توان در خارج از کشور دندانپزشکی خوند یا حتما باید دیپلم تجربی داشته باشیم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در یکسری از کشورها مثل ایتالیا,چک شما می توانید بدونه داشتن مدرک دیپلم تجربی نیز برای رشته ی دندانپزشکی اقدام نمایید.

    99. حمیدرضا گفت:

      سلام من الان دررشته دهم کارودانش هستم در شاخه کشاورزی میخواستم بدونم میتونم در اینده برای تحصیلات دانشگاه به کشور های دیگر بروم لطفا بگید کدوم کشور

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای تحصیلی برای کشورهای مختلف از جمله انگلستان کانادا استرالیا آلمان و….. اقدام نمایید. انتخاب کشور مناسب بستگی کامل به شرایط شما از جمله بودجه هدف و…. دارد.

    100. فاطمه گفت:

      سلام مه دهم انسانی هستم ایا میتونم در خارج از کشور پزشکی بخونم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای خواندن رشته ی پزشکی می توانید از همین حالا برای کشور انگلستان اقدام نمایید. البته شرایط شما جهت انتخاب کشور مناسب بسیار تاثیر گذار می باشد. لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/657229

    101. مهسا پاویز گفت:

      سلام ،من لیسانس مهندسی معماری دارم ،با دیپلم فنی و حرفه ای،و یه دختر ۹ ساله .
      سوالم خدمت شما این که میتونم با این دیپلم رشته ی دیگه ای رو انتخاب کنم واسه تحصیل کانادا و اگر نه ،واسه ادامه رشته خودم چه شرایطی باید داشته باشم ؟
      یه سوال دیگه این که با تحصیل دخترم تو کشور مقصد من میتونم اونجا اقامت داشته باشم بدون تحصیل ؟
      ممنون میشم جواب بدین خیلی نیاز به راهنمایی دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا اقدام نمایید.داشتن مدرک زبان آیلتس بالای ۶٫۵ الزامی می باشد. چنانچه برای دختر خانمتون پذیرش بگیرید یکی از والدین تا اتمام تحصیل ایشون می تواند در کشور کانادا حضور داشته باشند.

    102. Farid گفت:

      سلام
      من سال ۱۰ تجربی هستم و میخواستم راهنماییم کنید چگونه با مدرک دیپلم میتونم به کشور هایی چون کانادا برم و شراییط اش چیست

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای مقطع کارشناسی در کشور کانادا اقدام نمایید. حتی این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از همین حالا برای مقطع زیر دیپلم برای کشور کانادا اقدام نمایید. چنانچه متقاضی مقطع کارشناسی باشید داشتن مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ به بالا الزامی می باشد.لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کشور کانادا لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.

        https://b2n.ir/canada-academic

    103. حاج علی گفت:

      سلام یازدهم ریاضی ام درسم افتضاحه البته پتانسیل درس خوندنو دارم میخوام رشته روانشانسی برم خارج با این شرایط درسیم میتونم ؟ و میخوام لیسانس رو اونجا بگیرم ابن خیلی مهمه لیسانسم اونجا باشه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما متقاضی مقطع کارشناسی باشید داشتن مدرک زبان الزامی می باشد. معدل شما نیز نباید کمتر از ۱۴ باشد. البته این حداقل نمره می باشد.

    104. غزل گفت:

      سلام
      من یازدهم ریاضی هستم زبانم مبتدیم تمام نمره هام بالا ١٨/۵ بوده میتونم برای رشته معماری قبل از کنکور از دانشگاه های انگلستان بورسیه دریافت کنم؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در کشور انگلستان معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند.و در مقاطع دیگر ممکن است یک کمک هزینه ی کمی به شما داده شود که البته از جانب خود دانشگاه مشخص خواهد شد.
        https://b2n.ir/study-in-england

    105. مصطفی م گفت:

      سلام.با دیپلم انسانی و لیسانس عمران امکان بورس پزشکی خارج هم هس یا نه .ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند و به همین خاطر چنانچه شما قصد ادامه تحصیل را داشته باشید می توانید با هزینه ی شخصی خود اقدام نمایید.البته ممکن است یکسری از دانشگاه ها یک کمک هزینه ی کمی را به شما طبق شرایطی بدهند.

    106. مائده گفت:

      سلام
      من دانش اموز مقطع نهم هستم و تصمیم به رفتن به رشته ی تجربی دارم وهمچنین درحال تکمیل زبانم هستم
      خواستم ببینم که در رشته ی دندان پزشکی رتبه ای که درکنکور بدست اوردیم موردتوجه قرار میگیرد یاخیر؟ و چه کشورهایی برای تحصیل دراین کشور مناسب است؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما چنانچه قصد اقدام از این مقطع را داشته باشید می توانید برای کشور انگلستان اقدام نمایید. برای یکسری از کشور ها مثل آلمان شما نیازمند قبولی کنکور سراسری در رشته ی دندانپزشکی می باشید که البته این قضیه شامل همه ی کشورها نمی باشد.

    107. amir گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید
      ایا کنکور در مهاجرت تاثیری داره؟(کسی که کنکور بده و کسی که کنکور نده)

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به رشته ی تحصیلی و کشور هدف شما قبولی کنکور معنا پیدا می کند. به طور مثال برای کشوری مثل آلمان برای تحصیل در رشته ایی مثل پزشکی قبولی کنکور معنا پیدا می کند.

    108. Mira گفت:

      من کلاس( دوازهم )پیش دانشگاهی هستم و می خوام با مدرک دیپلم به کشور ایتالیا اقدام کنم میشه لطفا از شرایطش بگین و اینکه برای زبان چه مدرکی باید داشته باشیم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اکثریت کورس ها در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا به زبان ایتالیایی برگزار می شوند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور ایتالیا به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/799531

    109. elmira گفت:

      سلام من دوازدهمم میخوام برای تحصیل به کشور ترکیه برم میشه راهنمایی کنید چه طوری میتونم بریم؟وشرایطش چه جوری؟رایگانه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه شما یک پرداختی کمی به ازای هر ترم خواهید داشت البته باید در نظر داشته باشید که هزینه های دانشگاه ها در رشته ها و شهرهای مختلف متفاوت خواهد شد.

    110. Sina گفت:

      سلام من دانش اموز سال یازدهم در رشته کار دانش رسته هوانوردی هستم. میخواستم بدونم در صورت مهاجرت به خارج میتونم رشته خودمو ادامه بدم یا باید رشته دیگه ای مثل ریاضی بخونم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما اول باید رشته ی تحصیلی خود را برای دانشگاه مشخص نمایید. در صورت ارائه ی این رشته شما می توانید مستقیما برای این رشته اقدام نمایید.

    111. YASIN گفت:

      سلام من دانش آموز دهم تجربی هستم خواستم بدونم آیا قبل از کنکور میشه بورسیه کشور های اروپایی نظیر آلمان.رومانی.فرانسه رو گرفت و اگر پاسخ این سوال منفی است بعد از پایان دوازدهم میشه برای بورسیه اقدام کرد و مدرک زبان باید تا چه حدی باشه ؟ چگونه باید تلاش کرد بورسیه رایگان رو گرفت ؟؟ لطفا ایمیل کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش بدون بورسیه برای شما وجود دارد. البته برای مقطع کارشناسی امکان گرفتن بورسیه از ایتالیا برای شما می باشد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با ایتالیا به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/297471

    112. کیوان گفت:

      سلام خسته نباشید…. من دوازدهم تجربی هستم با معدل نیم سال اول ۱۸٫۸۰ میخواستم بدونم چطور میتونم برای یه کشور خارجه بورسیه بگیرم لطفا توصیخ بدید.!؟و چقد هزینه داره اگه با بورسیه برم! رشته چندان مهم نیس کشور مهمه…
      خواهشمندم جواب بدید خیلی برام مهمه دوست دارم هرچه زودتر برم از اینجا!

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما چنانچه بخواهید با مدرک دیپلم برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کنید در اکثریت کشورها باید با هزینه ی شخصی خود تحصیل کنید چون بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند. البته کشوری مثل ایتالیا دارای بورس dsu که برای جهان سومی ها است می باشد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه ی ایتالیا به لینک زیر مراجعه نمایید:
        https://b2n.ir/297471

    113. کارو گفت:

      سلام من کلاس دهم هستم میخواستم بدونم بعد از دیپلم چطور میتونم بورسیه المان بگیرم من در رشته ریاضی فیزیک هستم برای دانشگاه های رایگان شرایط چیه ایا با مقام های المپیادی جشنواره خوارزمی و… میتوان بورس رایگان گرفت وبعد از اقامت سالانه به چقدر پول نیاز داره…

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند.در کشور آلمان هزینه های یکسال زندگی حدود ۹۰۰۰ یورو و هزینه های تحصیل تقریبا نیمه رایگان می باشد یعنی پرداختی شما بین ۰تا ۱۵۰۰ یورو می باشد.

    114. حسین گفت:

      سلام خسته نباشید
      من الان کلاس دهم تجربی هستم
      می خواستم بدون برای قبول شدن دانشگاه های پزشکی خارج چه مدارکی لازم مثال سابقه تحصیلی و نیاز به قبولی در کنکور در ایران داره به نظرتون برای دو سه سال دیگه بهتره از همین الان اقدام کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        قوانین کشورها برای ورود به رشته های پزشکی تقریبا متفاوت می شود و ممکن است این قوانین هر ساله تغییر نماید. یکسری از کشورها مثل اتریش آلمان نیاز به قبولی کنکور سراسری دارند. ولی در بیشتر کشورها مثل انگلستان چک شما باید یک دوره کالج بگذرانید و بعد از قبولی در آزمون ورودی می توانید وارد رشته ی پزشکی شوید.و یا مثل ایتالیا اول قبولی در آزمون نیاز است و بعد ورود به دوره ی تحصیلی می باشد.

    115. کمیل گفت:

      سلام برای بورسیه گرفتن معدل باید بالا باشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن بورسیه شما نیازمند داشتن رزومه ی تحصیلی عالی که شامل معدل بالای ۱۷ حداقل دو مقاله ی isi مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ به بالا وغیره می باشید. ولی معمولا بورسیه ها به مقاطع دکتری اختصاص پیدا می کند.البته یکسری از کشورها مثل ایتالیا دارای بورس استانی dsu می باشند که به تمامی مقاطع داده می شود.

    116. امیر گفت:

      سلام من با مدرک تافل زیر ۱۸سال و دیپلم تجربی با معدل بالا ۱۸ میتونم بورسیه ی تحصیلی در امریکا با شرایط کنونی بگیرم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها در کشور آمریکا به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند.ممکن است کمک هزینه ی کمی سالیانه از جانب دانشگاه های آمریکا به شما در مقطع کارشناسی تعلق گیرد.

    117. Kimia گفت:

      سلام من کلاس نهم هستم یعنی دیگه آخراشه
      من می خوام در رشته کامپیوتر در هنرستان تحصیل کنم آیا مدرکه هنرستان در کشور های خارجی معتبره
      کشوری هم باشه که سفر به آن با خانواده ورایگان باشه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        باید مدارک شما جهت تایید فرستاده شود. کشورهای هزینه ی تحصیل رایگان از جمله آلمان, فرانسه, اتریش و فنلاند می باشند. شما خانواده ی خود را به عنوان همراه نمی توانید با خود ببرید.

    118. زهرا گفت:

      سلام من کلاس دهم و در رشته انسانی هستم تاالان تمام معدل هام بیست بوده ومیخواستم بعداز اتمام مقطع دبیرستان وگرفتن مقطع دیپلم برای تحصیل درخارج کشور اقدام کنم.بورسیه های رایگان ویا کم هزینه رو میتونم بگیرم؟دوست دارم دررشته حقوق ووکالت تحصیل کنم.امکان داره؟درکدام کشورها مناسب تره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در مقطع کارشناسی شما می توانید برای کشور ایتالیا که دارای بورس dsu می باشد اقدام نمایید. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با بورس dsu به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/297471

    119. امین گفت:

      سلام من ۲۲ سال دارم و داخل ایران لیسانس گرفتم ولی میخوام برای تحصیل در رشته دندان پزشکی در خارج کشور اقدام کنم.با شرایط من تو چه کشوری میتونم تحصیل کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شرایط سنی شما برای ورود به رشته های دندانپزشکی مهم می باشد.شما می توانید برای کشورهای چک و ایتالیا اقدام نمایید.

    120. Nazanin گفت:

      سلام من یازدهم ریاضیم معدلمم بالای ۱۸/۵ زبانم ولی تافل یا ایلتس ندارم به نظرتون کدوم دانشگاه میتونم برم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بستگی به بودجه ی شما دارد اگر سن شما زیر ۱۸ سال باشد نیازی به داشتن مدرک زبان نیست. ولی کشورهایی مثل انگلستان کانادا استرالیا و…. می توانند گزینه های مناسبی باشند.

    121. عسل گفت:

      سلام ببخشید رتبه ی کنکور میتونه در گرفتن بورشه تأثیر داشته باشه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند ولی بعضی از دانشگاه ها ممکن است طبق شرایطی مثلا رتبه ی کنکور بالا به شما کمک هزینه ای را پرداخت نمایند.

    122. زهرا گفت:

      سلام خسته نباشید من یازدهم هستم رشته کامپیوتر با معدل ۱۸ زبانم هم خوبه میتونم بهترشم کنم ایا روسیه یا المان میتونم بورسیه بشم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند. هزینه ی تحصیل در هر دو کشور روسیه و آلمان بسیار کم می باشد.البته آلمان به عنوان یک کشور اروپایی , دارای هزینه ی بسیار کمی بین ۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازای هر ترم می باشد.

    123. Anahita گفت:

      سلام خسته نباشید، من دوازدهم تجربی هستم. برای رشته حسابداری یا کامپیوتر میتونم به کدوم کشور بهتره مهاجرت کنم، البته ترجیحا کم هزینه باشه.
      و نظرتون راجب دانشگاه های Seoul در کره چیه؟
      ممنون :)

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای کشورهای اروپایی هزینه ی تحصیل رایگان مثل فرانسه آلمان اتریش اقدام نمایید.رنکینگ دانشگاه ها را می توانید در سایت QS ملاحظه نمایید.

    124. سهیل گفت:

      سلام خسته نباشید
      من رشتم الکتروتکنیک سال یازدهم و زبانمم زیاد خوب نیست
      میخواستم بگم میتونم با معدل بالای ۱۷ بورس کانادا یا انگلستان یا روسیه بشم و اگه بشم هزینه هایی هم داره یا نه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها در کشورهای انگلستان کانادا و روسیه به مقطع دکتری اختصاص داده می شود. و ممکن است یک کمک هزینه ی کمی به شما در این مقطع طبق شرایط خاص داده شود.داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و ۶٫۵ الزامی می باشد. البته برای کشور روسیه هزینه های تحصیل در مقایسه با دو کشور دیگر بسیار کم می باشد ولی دانشگاه های انگلستان و کانادا در سطح آموزشی بالاتری قرار دارند.

    125. یاسین گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه امسال دیپلم میگیرم داداشم انگلیسه اگه من برم انگلیس پناهنده شم میتونم رشته های پزشکی دندانپزشکی رو رایگان بخونم … و ایا اونا به معدل گیر میدنو مهمه یا نه فقط قبولی وداشتن دیپلم واسشون مهمه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چون پناهندگی غیر قانونی می باشد ما انجام نمیدیم و به شما هم توصیه نمی کنیم که بخواهید از این طریق اقدام نمایید.

    126. amir گفت:

      سلام وقتتون به خیر میخواستم در مورد ادامه تحصیلم تو کشور المان یا هر جایی که رایگان باشه تو رشته دندون پزشکی یا پزشکی شرایطم رو بگم شما لطف کنید بگید که امکان پذیرش برای من هست من ۱۷ سالمه و الان سال دوازدهم هستم معدلم تا سال نهم همش ۲۰ هست و سال دهم ۱۹.۷۰ و یازدهم ۱۹.۶۲ و دوازدهم ترم اول ۱۹.۴۶ که اگر به نمره ۱۰۰ تبدیلش کنم میشه ۹۷.۳ بعد من تو دبیرستان استعداد درخشان تحصیل میکنم در حال حاضر و به انگلیسی تا حدودی مسلطم ولی مدرک ندارم ولی زبان عربی و فارسی رو کامل مسلطم همچنین اتباع خارجه هستم که تو ایران درس میخونم چند تا مدرک تو رشته های قرانی و خطاطی و فوتبال هم دارم امکانش برای من هست ؟ پیشنهاد شما برای کدوم کشوره با توجه به شرایطم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای کشورهای هزینه ی تحصیل رایگان مثل آلمان می توانید اقدام نمایید. منتها داشتن مدرک b2زبان آلمانی الزامی می باشد. و یا اینکه برای کشوری مثل ایتالیا که به زبان انگلیسی می باشد و دارای هزینه ی کمتری است اقدام نمایید.

    127. محدثه گفت:

      سلام من ۱۷سالمه رشته انسانی سال آینده کنکور دارم میخواستم بدونم چجوری میتونم تو کشور کره تو رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل بدم البته بلافاصله بعد از کنکور

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما باید در قدم اول اقدام به گرفتن پذیرش از کشور کره از دانشگاه مورد نظر نمایید و سپس برای پروسه ی ویزا اقدام کنید.شرایط دادن پذیرش در سایت هر یک از دانشگاه ها درج شده است.

    128. جاوید گفت:

      سلام خسته نباشید…من یازدهم تجربی هستم و میخوام قبل از کنکور بورسیه تحصیلی بشم ایا امکان این هست؟برای کشور چک چه شرایطی لازم داره ک بتونم بورسیه تحصیلی بشم؟از نظر معدل و هزینه و زبان و ….

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در کشور چک معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند. و برای مقطع کارشناسی دانشجو باید با هزینه ی شخصی خود نیز اقدام نماید.
        https://b2n.ir/845062

    129. هار گفت:

      سلام من در تیزهوشان درس میخوانم و میخواهیم ببینم من امسال دیپلم تجربی میگیرم آیا میتوانم برای ادامه تحصیل به کانادا برم یا نه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید در کشور کانادا برای مقطع کارشناسی اقدام نمایید. چنانچه مایل به خواندن رشته های پزشکی و دندانپزشکی باشید نیاز به گذراندن علوم پایه در کشور کانادا دارید و بعد از آن می توانید وارد دوره ی تحصیل پزشکی شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با تحصیل در کشور کانادا می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/canada-academic

    130. سمانه گفت:

      سلام من ۱۷ سالمه رشته ریاضی هستم و امسال کنکور دارم زبانم خوبه اما مدرک ندارم سوالم اینه که آیا رتبه خوب کنکور میتونه ملاک خوبی برای پذیرش من در دانشگاه های خارج از کشور برای رشته انیمیشن باشه؟کدوم کشور و هزینه رو هم لطفا راهنماییم کنید و اینکه اگه نخوام هزینه کنم و دانشگاه خیلی خوب بخوام برم با شرایطی که گفتم چه ویژگی های دیگه ای باید کسب کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        رتبه ی کنکور شما بی تاثیر نیز نمی باشد. معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند برای انتخاب یک کشور مناسب هدف و شرایط شما نیز باید به صورت کامل بررسی شود. لطفا برای بررسی شرایط خود با موسسه تماس بگیرید.

    131. حمیدرضا گفت:

      سلام
      من دانش آموز پایه یازدهم تجربی هستم و معدلم بالای ۱۹.۶۰ می باشد.خواستم بدونم برای بورسیه کشوری مثل کانادا باید از کجا شروع کنم و مدرک زبان تافل نیاز هست یا خیر و اینکه مدرک تافل در حدود چه مدت داده میشه و هزینه تقریبی بورسیه در کانادا و امریکا چقد هست.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای کانادا مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ نیاز می باشد.معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا خواهد کرد و یک مبلغ کمی ممکن است در بعضی مواقع به عنوان کمک هزینه طبق شرایط خاص به دانشجو داده شود.

    132. pouya گفت:

      سلام
      من پایه یازدهم انسانی هستم و می خوام بورسیه برای رشته اقتصاد بگیرم . معدل هم خوبه فقط شرایط مالی خیلی خوب نیست .
      اگه می تونم بورسیه بگیرم کدوم کشور و دانشگاه خوبه و چطوری اقدام کنم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها در کشورهای مختلف به مقطع دکتری اختصاص داده می شود. البته شما می توانید برای بورس dsu در کشور ایتالیا اقدام نمایید. که البته باید در نظر داشته باشید اکثریت کورس ها در این مقطع به زبان ایتالیایی می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با بورس dsu ایتالیا لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://arianaabroad.com/blog/%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7/

    133. پرنیا گفت:

      سلام خسته نباشید
      میخواستم بپرسم که برای پذیرش در دانشگاه های المان ابتدا باید در ایران کنکور داد و سپس وارد دانشگاه های المان شد یا خیر بدون کنکور هم میشه؟!
      و یه سوال دیگه برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور فقط معدل پایه دوازدهم مد نظرشون هست یا پایه دهم و یازدهم هم ملاکه ؟!و فقط معدل مدنظر هست یا نمره های دروس خاصی هم مد نظرشونه؟!

    134. امیرحسین باقری گفت:

      سلام میخاستم بدونم بامدرک دیپلم ریاضی و کارشناسی ترم دوم عمران شبانه .میتونم بورسیه رایگان بگیرم ؟؟معدل دیپلم ۱۵ونهاییا۱۱هستش .ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند شانس گرفتن بورسیه در مقاطع دیگر کم می باشد.

    135. هانیه گفت:

      سلام من دانش اموز دوازدهم تجربی هستم معدل سال قبلم ۱۹.۵۸ بود معدل امسال رو هنوز اعلام نکردن ولی بالای ۱۹ هستم سطح مال ضعیفی دارم و مدرک زبان ندارم به نظر شما واسه تحصیل پزشکی کدوم کشور مناسبه برام؟ جوری ک خودم باید کارکنم تا هزینه زندگیم را تامیین کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در هر کشوری شما نیازمند داشتن مدرک زبان می باشید به طور مثال برای کشور آلمان باید حداقل b1 زبان آلمانی و برای ایتالیا آیلتس ۶ را داشته باشید. هزینه های تحصیل در کشور آلمان بسیار ناچیز است منتها شما باید هزینه های زندگی خود که حدود ۹۰۰۰ یورو در سال می باشد را بتوانید کاور نمایید.

    136. شهرزاد گفت:

      سلام
      ببخشید من برای مهاجرت به کانادا تو سن ۱۸ سالگی باید آیلتس بگیرم؟می خوام برای تحصیل در کالج برم و بعد دانشگاه

    137. امیرحسین عرب عامری گفت:

      سلام.من دانش اموز دوازدهم رشته ریاضی هستم و ۱۷ سالمه.معدلم بسیار در سال های پیش بالا بوده و روی ۱۸ یا ۱۹ بوده و امسال هم نهایی یا همون دیپلمم را روی ۱۹ حساب میکنم.مد نظر دارم در رشته مهندسی شیمی یا پلیمر در اروپا یا امریکا ادامه تحصیل بدهم.کنکور هم میدونه رتبه ام خیلی خوب میشه.ایا باید مدرک زبان بگیرم و اگه لازمه چه مدرکی باید بگیرم؟ سطح زبانم در حد دبیرستانه. پول هم نمیتونم زیاد خرج کنم به نظرتون ایا میتونم برای مقطع لیسانس برم یا نه و اگر میتونم کجا میتونم برم و باید کی اقدام کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای کشورهای اروپایی و آمریکا در این مقطع شما نیازمند داشتن مدرک زبان خود کشور می باشید. چون معمولا بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند شانس گرفتن بورسیه برای این مقطع بسیار کم می باشد. برای انتخاب کشور مناسب شرایط شما نیاز به بررسی کامل دارد. لطفا برای بررسی شرایط خود با موسسه تماس بگیرید.

    138. مبینا گفت:

      سلام.خسته نباشید. من ۱۸ سالمه و رشته تجربی خوندم.معدل دیپلمم ۱۹/۷۰ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۸/۲۰ هست‌.وضع مالی خوبی هم ندارم. میخواستم بپرسم میتونم در اروپا یا کانادا که دانشگاه رایگان داشته باشه تحصیل کنم و بعد اقامت بگیرم؟(رشته پزشکی یا زیر شاخه ها) و با کار کردن در اون کشور چه مقدار از هزینه ی دانشگاه رو میتونم تامین کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای کشورهایی که هزینه ی تحصیلشان رایگان می باشد مثل آلمان می توانید اقدام نمایید. البته شما یک پرداختی ناچیزی به ازای هر ترم بین ۰تا ۱۵۰۰ یورو خواهید داشت.هزینه ی زندگی سالیانه نیز حدود ۹۰۰۰ یور می باشد. البته داشتن مدرک b1 زبان آلمانی الزامی است.

    139. arman گفت:

      با سلام و عرض ادب و احترام.بنده ۱۸ ساله و دارای مدرک دیپلم انسانی با معدل ۱۸.۸۴ و نمره ایلتس ۸.۵ هستم. من چند سوال داشتم.ایا من میتوانم بدون اینکه در ایران کنکور دهم و بدون اینکه در ایران دانشگاه بروم با این دیپلم مستقیما وارد دانشگاه های کانادا و در کارشناسی ادامه تحصیل دهم؟ و از نظر مالی مشکلی ندارم. لطفا سریعتر پاسخ دهید. ممنونم

    140. شهرزاد گفت:

      سلام
      من یازدهم انسانی هستم و سال آینده کنکور دارم
      می خواستم بدونم میشه بعد از کنکور اگه به طور وثال رشته روانشناسی قبول شدیم‌همون رو در کامادا ادامه بدیم
      و اینکه میشه کلا من بعد از مدرک دیپلم مهاجرت کنم و‌برم کالج؟با حتما باید یک سال در مدرسه اونجا درس بخونم
      و به سوال دیگه
      این که من کی اقدام کنم بهتره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        نیازی به قبولی کنکور برای دریافت پذیرش در کشور کانادا نمی باشد شما از همین حالا نیز می توانید برای دریافت پذیرش اقدام نمایید.ممکن است برای یکسری از دانشگاه ها قبل از ورود نیاز به گذراندن یک دوره کالج باشد .لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با تحصیل در کانادا به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://arianaabroad.com/immigration-educational/canada/

    141. رویا گفت:

      سلام من ۲۰ سالمه دو سه سال پیش مدرک پیش دانشگاهیم رو گرفتم و رشته انسانی خوندم اما هنوز دانشگاه نرفتم…میخواستم بپرسم چه کشور هایی میتونم بورسیه بشم ..معدل کل هفده و خورده ای شده ام.لطفا راهنماییم کنید.

    142. fareze گفت:

      سلام .من دانش آموز دوازدهم انسانی ام.با معدل ۱۹/۲۰.واسه رشته حقوق کدوم کشور بهتره؟کدوم کشور این اطمینان رو داره که بعد از تحصیل شرایط کار واسه این رشته وجود داشته باشه؟ممنون اگه راهنماییم کنین

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        از کشورهای مناسب برای تحصیل در رشته ی حقوق می توان انگلستان را نام برد. برای تحصیل در این کشور داشتن مدرک زبان آیلتس ۶٫۵الزامی می باشد.شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با کشور انگلستان به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://arianaabroad.com/immigration-educational/uk/

    143. ali گفت:

      سلام من پایه یازدهم ورشته ام تجربی
      معدلم بالای ۱۹/۶۰هس هیچ مدرک زبانی هم ندارم وضع مالیم هم خوب نیس اگه بخوام قبل کنکور بورسیه بگیرم کدوم کشور میتونم رشته پزشکی یا دندونپزشکی با هزینه رایگان تحصیل کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        کشور آلمان جزو دسته کشورهایی می باشد که هزینه ی تحصیل در آن رایگان است.البته شما یک پرداختی ناچیزی بین ۰ تا ۱۵۰۰ یورو خواهید داشت.هزینه ی زندگی سالیانه نیز حدود ۹۰۰۰ یورو خواهد شد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پزشکی در کشور آلمان لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/115700

    144. شادی گفت:

      سلام؛ میشه لطفا شرایط گرفتن بورسیه رو برای دانش آموزان نظام جدید که دیپلمشون ۱۲ ساله هست توضیح بدین. و اینکه لطفا ذکر کنین چه کشورهایی مد نظرتون هست.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا برای بورس dsu اقدام نمایید. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایتالیا به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/799531

    145. نگین گفت:

      سلام.خسته نباشین :)
      من ۱۷ سالمه و کلاس یازدهم رشته ی تجربی هستم و همونطور که میدونید سال اینده کنکور دارم!
      چند تا سوال داشتم برای تحصیل در دانشگاه های سوئد…
      اول اینکه اگر در کنکور برای مثال رشته ی تربیت بدنی قبول شدم باید در سوئد همین رشته رو ادامه بدم؟منظورم اینه دانشگاه فقط وابسته به مدرک دیپلمه ؟ یا رشته قبولی در کنکور هم تاثیر داره؟!!!!!
      و سوال دیگه اینکه اگر از الان اقدام به یادگیری زبان سوئدی بکنم چه مدتی طول میکشه؟در مدت یکسال و نیم مسلط میشم یا لازمه با کلاس خصوصی جلو برم؟ا
      اگه تا اون موقع به طور کامل مسلط نشدم مشکلی برام ایجاد میکنه؟

      سوال اخر اینکه بهتره برای لیسانس برم یا فوق لیسانس؟ااگر لیسانس در ایران بگیرم ویک رشته ای رو بخونم امکان تغییر رشته در انجا وجود داره؟
      ممنون که وقتتون رو در اختیارمون میگذارید :)
      سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای کشوری مثل سوئد نیازی به داشتن قبولی کنکور نمی باشد. در مقطع کارشناسی اکثریت کورس ها به زبان سوئدی می باشدشما باید با اساتید زبان سوئدی جهت اینکه چقدر زمان برای یادگیری نیاز می باشد صحبت نمایید ولی به طور کلی برای یادگیری زبان جدید یکسال تا یکسال ونیم زمان کافی است ولی جایی در ایران نمی باشدکه به شما مدرک معتبر زبان سوئدی بدهد. شما حتی می توانید از همین الان برای کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلیس کانادا نیز اقدام نمایید.

    146. محمد حسین گفت:

      سلام من با ۳۵ سال سن و دیپلم کاردانش کامپیوتر معدلمم ۱۵. امکان کار یا تحصیل در خارج کشور برام هست؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از طریق گرفتن جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی برای ویزای کار اقدام نمایید.

    147. حمید گفت:

      سلام من یک دانش آموز اتباع هستم و دیپلم حسابداری کار و دانش با معدل ۱۶ دارم همچمین مدرک آیلتس ۷ دارم الان کدوم کشور میتوتم بو سیه کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای کشور ایتالیا برای بورس dsu اقدام نمایید.چون معمولا بورسیه ها در کشورهای دیگر به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند. البته ممکن است دانشگاه هایی باشند که یک کمک هزینه ی کمی را تحت شرایط خاصی که از جانب دانشگاه مشخص می شود به شما بدهند.

    148. الهه گفت:

      سلام من ۲۷ سالمه لیسانس برق دارم میخوام برای داروسازی چالز چک اقدام کنم ، دیپلم ریاضی هستم ، شانسم چقدره به نظرتون؟ تیزهوشان خوندم و معدلم ۱۸ بوده . نیاز هست پیشدانشگاهی تجربی بخونم؟ یا سنم زیاده

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه بخواهید از مقطع کارشناسی تحصیل خود را در کشور چک شروع کنید باید در نظر داشته باشید هرچقدر سن شما بیشتر باشد شانس ویزای شما کمتر می شود. معمولا نیازی به گذراندن پیش دانشگاهی در رشته ی تجربی نمی باشد.

    149. حمیده گفت:

      سلام خسته نباشید من دیپلم معماری از هنرستان فنی حرفه ای دارم و معدل کل دیپلمم ۱۵/۲۰هست تمایل تحصیل در کشور های ترکیه و یا انگلستان رو دارم آیا امکان بورس شدن من در این دو.کشور هست یا خیر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی در دو کشور انگلستان و ترکیه بسیار کم می باشد ولی ممکن است دانشگاه ها یک کمک هزینه ی کمی را به شما بدهند. البته هزینه ها در کشور ترکیه بسیار کمتر از کشور انگلستان است.ولی قطعا کشوری مثل انگلستان از سطح آموزش بالاتری برخوردار می باشد.

    150. امیر محمد طاعتی وند گفت:

      #سلام ببخشید الان من لیسانس زبان از دانشگاه تهران دارم مدرک تافلم هم بالاست می خواستم ببینم چگونه می توان برای تحصیل اقتصاد در اکسفورد تلاش کرد؟؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان تغییر رشته معمولا برای کشور انگلستان نمی باشد. و برای تغییر رشته نیاز به مکاتبه با دانشگاه ها دارید. شرایط لازم جهت ورود به هر یک از دانشگاه ها در سایت خود دانشگاه ها درج شده است.

    151. شیما گفت:

      سلام من معدل کتبی دیپلمم ۸.۸۶ هست و معدل کل ۱۶.۵۰ فقط سوم دبیرستان رو خراب کردم قبل از اون نمره هام خوب بوده و مدرک پیش دانشگاهی هم میخوام بگیرم اگه معدل پیش دانشگاهی بالاتر از ۱۵ شد من شانسی برای گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های فرانسه دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش برای شما از کشور فرانسه می باشد منتها باید مدارک شما ارسال و با دانشگاه ها در ابتدا مکاتبه شود.

    152. ایلیا گفت:

      سلام من دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۹.۶۴ نمره آیلتس ۷.۵ کنکور ۹۶ رتبه ۱۱۲ آوردم و دارم تو دانشگاه علوم پزشکی شیراز رشته پزشکی میخونم میخواستم بدونم با این شرایط اگر اپلای کنم میتونم توی یکی از دانشگاه های آمریکا یا استرالیا برای رشته پزشکی پذیرفته بشم چون پزشکی دکترای عمومی پیوسته است و من نمی خوام تا انترن شدن (آزمون جامع pre internship) صبر کنم ثانیا آیا دراینصورت eligible خواهم بود؟ با سپاس از لطف شما.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش برای رشته ی پزشکی در کشور آمریکا و استرالیا برای شما می باشد ولی برای ورود به این رشته ها شما حتما باید لیسانس علوم پایه را در آن کشور بگذرانید. در حال حاضر شانس ویزای آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر می باشد.داشتن مدرک زبان انگلیسی برای آمریکا تافل و استرالیا آیلتس الزامی است.

    153. حسن حزباوی گفت:

      سلام
      بنده دیپلم تجربی دارم
      معدل ۱۳/۵۷
      آیا میتونم در یک کشور اروپایی تحصیل کنم؟
      علاقه من به پزشکی است

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در رشته ی پزشکی برای کشورهای اروپایی مثل آلمان و ایتالیا و…… می باشد. ولی باید در نظر داشته باشید معدل شما بسیار پایین است و برای دریافت پذیرش نیاز به مکاتبه با دانشگاه ها دارید.البته داشتن مدرک زبان تعیین شده از جانب دانشگاه الزامی می باشد.البته برای کشورهای ایتالیا آلمان برای دریافت پذیرش نیاز به قبولی آزمون تعیین شده نیز دارید.

    154. شیرین گفت:

      سلام. من معدل دیپلم با نمره ی ۱۹.۳۰ در رشته ی ریاضی فیزیک و مدرک آیلتس ۷ دارم. آیا در انگلستان برای رشته ی فیزیک میتونم بورس بشم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه ها در کشور انگلستان به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند ولی ممکن است یکسری از دانشگاه ها کمک هزینه ی کمی را در مقاطع مختلف برای دانشجویان طبق شرایطی در نظر بگیرند.برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با کشور انگلستان به لینک زیر مراجعه نمایید.
        https://b2n.ir/study-in-england

    155. مهسا گفت:

      سلام وقتتون بخیر- ببخشید سفارت به کسانی که موفق به اخذ پذیرش برای دوره های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی بشوند ویزا میده؟ اخه شنیدم برای مقطع کارشناسی و پزشکی اگر دوره به زبان انگلیسی باشه ویزا نمیدن!! بعد بورسیه استانی شامل این دوره هم میشه؟ و محدودیت سنی چقدره؟ من ۲۳ سالمه. معدل دیپلم ۱۸.۵۸ و پیش دانشگاهیمم ۱۶.۹۳ هست. انگلیسیمم خیلی خوبه. ممنون میشم راهنمایی کنین

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        ویزا دادن سفارت ایتالیا بستگی به مدارک ارائه شده از جانب شما دارد و گرنه از بابت اینکه دوره ی شما به زبان انگلیسی می باشد مشکلی نیست.داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ الزامی است.هر چقدر سن شما کمتر باشد شانس ویزای بیشتری خواهید داشت و گرنه مشکلی نیست که نتوانید اقدام کنید.لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا به لینک زیر مراجعه نمایید:
        https://b2n.ir/640016

    156. sarah گفت:

      سلام .من ۲۳سالمه میخواستم برای رشته پزشکی در هر کشوری که بهترین شرایط رو داشته باشه اقدام بکنم مدرک ایلس ندارم.معدل دیپلمم ۱۹/۵۴و متاسفانه چندین ساله دارم کنکور میدم ولی بی فایده است.وضع مالیم خوب نیست.برای تحصیل و خرج زندگی در کشور دیگر راهنماییم کنید ممنونم….
      اگر امسال در کنکورقبول شدم آیا برای ادامه مثلا دوره های تخصصی میشه به خارج از کشوررفت؟ یعنی دوره عمومی ایران راقبول دارند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا مدرک پزشکی در هر کشوری مورد تایید خود آن کشور می باشد.شما هم برای دوره ی تخصص و هم دوره ی عمومی می توانید اقدام نمایید.البته بودجه ی شما بسیار مهم می باشد.

    157. ابوالفضل گفت:

      سلام می خواستم بدونم که من معدلم بالای ۱۷ هست پایه یازدهم رشته الکترونیک کارودانش هستم میخواستم بدونم که کشور کره جنوبی من را قبول میکن د برای بورسیه ممنونم بابت سایت خوبتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما جهت دریافت پذیرش همراه با بورسیه از کشور کره ی جنوبی می توانید به سایت دانشگاه ها مراجعه نمایید. تمامی اطلاعات به صورت کامل در سایت دانشگاه ها درج شده است.

    158. اميرحسين گفت:

      سلام من معدل دیپلمم ۱۵/۳۷۷ هست میدونم پایینه مدرک زبان هم ندارم میتونم رشته ی پزشکی در سوعد یا روسیه رو بخونم یا خیر اولویت من سوعد هست اگر نشد روسیه میخواستم راهنمایی کنید ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای گذراندن دوره ی پزشکی در کشور سوئد شما نیازمند داشتن مدرک زبان سوئدی می باشید. در کشور روسیه کورس ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی ارائه می شود.

    159. بهاره گفت:

      سلام من مدرک پیش دانشگاهی دیپلم دارم و معدلم خوبه و جزو بچه زرنگ های کلاس بودم فکر تحصیل در اروپا یا آمریکا دارم ولی ٢١سالمه زبان انگلیسی بلد نیستم و این فاصله که افتاده هم به علت شرایطم بوده که ازدواج کردم و بالافاصله اومدم چین الان مقیم چین هستم بخاطر کار همسرم الان شرایط واسه من با معدل خوب و سکونت در کشوری دیگه و بلد نبودن زبان انگلیسی باید چه کرد؟
      راستی رشته انسانی بودم و الانم میخوام روانشناسی بخونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در اروپا و یا آمریکا شما نیازمند داشتن مدرک زبان آن کشور می باشید.امکان گرفتن پذیرش برای مقطع کارشناسی برای شما می باشد.البته باید در نظر داشته باشید شانس ویزای تحصیلی آمریکا نسبت به کشورهای دیگر کمتر می باشد.

    160. مهسا گفت:

      سلام وقتتون بخیر-من ۲۳ سالمه ارشد علوم تربیتی دانشگاه شیراز معدل ۱۹ و لیسانس هم دولتی ۱۸.۵. ایلس ۷.۵ هم دارم ولی علاقمند به تحصیل در رشته پرستاری در خارج از کشور هستم. دیپلم تجربی ۱۸.۶۸. پیش ۱۶.۹۳. عضو بنیاد ملی نخبگان در دوره ارشد هم هستم. مقاله هم دارم. ایا امکان پذیرش و گرفتن بورسیه(خیلی برام مهمه) در رشته پرستاری برای من وجود داره؟ اگر بله در چه کشورهایی؟ و اصلا عنوان کردن اینکه ارشد دارم یک پوینت منفی به حساب نمیاد؟
      باتشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای رشته ی پرستاری اقدام نمایید. باید دانشگاه و سفارت را مجاب نمایید که چرا دوباره از ابتدا برای یک رشته ی دیگر قصد اقدام دارید.

    161. حمید گفت:

      با سلام من مدرک دیپلم حسابداری کار و دانش دارم با معدل ۱۸/۱۰ و مدرک آیلتس ۷ و وضعیت مالی خوبی نداریم میتونستم خودمو بورسیه کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای ویزای تحصیلی در ایتالیا اقدام نمایید.

    162. Hassan گفت:

      سلام ، ببخشید من معدل کل دیپلمم ۱۲.۹۵ هست وکتبی هم ۸ هست سنمم ۱۸ با توجه به معدل دیپلم پایینم میتونم خارج از کشور تحصیل کنم ، (بورسیه یا غیر بورسیه فرقی نداره)و یه سوال دیگه ترمیم معدل بزنم دیپلمم را تاثیر داره یا ن وضعیت مالیمم خوبه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معدل شما خیلی پایین می باشد معمولا معدل زیر ۱۴ مورد پذیرش نمی باشد منتها باید حتما با دانشگاه ها مکاتبه کنیم ببینیم آیا شما را قبول می کنند یا خیر.

    163. میلاد گفت:

      سلام من دو تا سوال دارم.
      ۱.ایا با دیپلم فنی برق و پیش دانشگاهی تجربی میتونم خارج از کشور پزشکی بخونم ؟یا حتما باید دیپلمم کامل تجربی باشه( ۳ سال دبیرستان تجربی و پیش دانشگاهی تجربی)؟

      ۲.ایا با دیپلم فنی برق و مدرک فوق دیپلم برق بدون پیش دانشگاهی میتونم در خارج از کشور پزشکی بخونم؟

      مثلا در کشور هند

      ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای گرفتن پذیرش نیازمند داشتن مدرک ۱۲ سال تحصیل می باشید. برای یکسری از کشورها از هر رشته ای باشید مورد قبول است. البته در نظر داشته باشید بعضی از کشورها شما می توانید پیش خود را در آنجا بگذرانید.

    164. ترمه گفت:

      سلام و خسته نباشید خدمت مدیران گرامی این سایت
      من مدرک تحصیلی ام دیپلم رشته فنی هستش(مدیریت خانواده)میخواستم بدونم با این مدرک و رشته در کدوم کشور میتونم ادامه تحصیل بدم.مدرک زبان خارجه هم ندارم البته تا حدودی بلد هستم ممنون از سایتتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام شما اگر بخواید در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید باید ۶.۵ آیلتس رو داشته باشید و برای رشته شما باید بررسی بشه که چه شاخه هایی برای مدیریت هستش.

    165. پريسا گفت:

      سلام من سال یازدهم هستم رشته تجربی میخواستم قبل از کنکور اقدام کنم واسه خارج. به زبان انگلیسی مسلط هستم و میتونم تا قبل از سال بعد آیلتس بگیرم. لطفا درمورد اینکه چه کشوری بهتره و از نظر هزینه بصرفه تر هست و رفتن و اقامت درش آسان تره راهنمایی کنین. ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر برای مقطع کارشناسی می خواید اقدام کنید باید مدرک ۶.۵ آیلتس رو داشته باشید.برای ایتالیا خوبه اقدام کنید و از بورسیه استانیش استفاده کنید.

    166. زینب گفت:

      سلام با معدل کتبی ۱۳ پیش دانشگاهی ایا میشه رشته های پزشکی در جمهوری چک یا المان رو برم
      مدرک زبان انگلیسی هم دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر ۶.۵ ایلتس رو داشته باشید میتونید در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان اقدام کنید اگر هم میخواید تحصیلتون رایگان باشه باید b2 آلمانی رو داشته باشید.برای چک هم مدرک زبان نمی خواد.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای کشور آلمان حتما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید. معدل شما بسیار کم می باشد. برای کشور چک دانستن زبان انگلیسی کافی می باشد.

    167. مهلا گفت:

      سلام من سال دوازدهم تجربی هستم و میخوام از بورسیه ایتالیا در رشته فیزیوتراپی برخوردار بشم چه شرایطی داره؟معدل دیپلمم شرطه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام شما باید مدرک ۶.۵ آیلتس رو داشته باشید معدل خیلی اهمییتی نداره.

    168. Farshad گفت:

      باسلام من دارای دیپلم رشته ی مکانیک خودرو هنرستان بامعدل ۱۹هستم آیا میتوانم برای ادامه ی تحصیل در کشور های دیگر اقدام کنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر شما مدرک ۶.۵ آیلتس رو داشته باشید میتونید در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید.برای ایتالیا میتونید اقدام کنید و از بورسیه استانیش استفاده کنید.

    169. ماريا گفت:

      سلام من دانش آموز سال یازدهم تجربی هستم در مدرسه نمونه دولتی با معدل ١٩/۶٠ میخواستم برای کانادا اقدام کنم که قبل از کنکور برم شرایط مورد نیاز چیه؟ اگر بخوام بورسیه بگیرم یا کمک هزینه ای باشه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام بورسیه نمیتونید بگیرید و سالانه به طور متوسط حدود ۲۰۰۰۰ دلار هرینه شهریه و زندگیتون میشه.

    170. arefe گفت:

      سلام من اتباع غیرایرانی هستم ودارای مدرک دیپلم کامپیوتر معدل کل ۱۷:۷۸وکتبی ۱۷/۴ومیخوام ادبیات بخونم دارای مدرک زبانم نیستم امکانش هست ادامه تحصیلموتو انگلستان بدم ؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام تا سن ۲۴ سال میتونید برای لیسانس اقدام کنید فقط باید مدرک ۶.۵ آیلتس رو هم داشته باشید.

    171. مري گفت:

      سلام خسته نباشید من دانش اموز تجربی سال دهم معدل ٢٠ هستم
      میخواستم بدونم بدون کنکور میتونم وارد کانادا بشم و در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم؟ ایلس ٧ هم دارم

    172. Afshin گفت:

      سلام من ۱۷ سالمه دوازدهم هستم میخواستم ببینم برای درس خواندن مناسب و رایگان هست و چیکار کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر ۶.۵ آیلتس آکادمیک رو داشته باشید میتونید برای ایتالیا اقدام کنید و از بورسیه استانیش استفاده کنید.

    173. حدیث گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه و دیپلم تجربی دارم و از نظر زبان مشکلی ندارم میخواستم واسه ادامه تحصیل به دانمارک برم میخواستم بدونم شرایط پذیرش دانشگاه های اونجا چه جوریه و هزینه چقدره

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر ۶.۵ آیلتس آکادمیک داشته باشید میتونید در دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش تحصیلی بگیرید.۸۰۰۰-۱۰۰۰۰ دلار هزینه های تحصیل سالانه و هزینه های زندگی ماهانه۴۰۰-۵۰۰
        هستش.

    174. Elii گفت:

      سلام من ۲۰ سالمه و رشته من انسانی است و دانشجو رشته حقوق هستم ولی میخوام پزشکی بخونم و تحصیل کنم ایا میتونم در المان با دیپلم انسانی پزشکی بخونم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا مشکلی نیست ولی برای رشته ی پزشکی در صورت گذراندن آزمون و با داشتن مدرک زبان آلمانی می توانید برای رشته ی پزشکی اقدام نمایید.

    175. محمدجواد گفت:

      سلام خسته نباشید . من ۱۶ سالمه یازدهم ریاضی معدل پارسالمم هم شده تقریبا ۱۸ وامسال بالای ۱۹ میرسه . میخواسم برم رشته مهندسی هواپیما یا هوا فضا . تا به الآن هم هیپ آموزشگاهی نرفتم برای یادگیری زبان و دوست دارم برم آلمان یا آمریکا الآن په کنم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای آلمان مدرک زبان b2 آلمانی باید داشته باشید و برای آمریکا هم متاسفانه شانس ویزا کم هستش.

    176. رومينه گفت:

      سلام
      من ۲۰ ساله هستم
      با معدل کل ١۵/۴۴ و معدل کتبی نهایی ١٢/٢۵
      اگه مدرک b2 رو بگیرم میتونم در رشته ی معماری در المان بورسیه بشم ؟!؟
      هزینه هاش چجورین ؟!؟
      اگر در ترمیم معدل شرکت کنم و تا حدودی نمراتم را بالا ببرم تاثیری در بورسیه المان دارد؟!

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام بله مدرک b2 آلمانی رو بگیرید تحصیلتون رایگان هستش.هزینه های زندگی هم ماهانه به طور متوسط حدود ۴۰۰-۵۰۰ یورو هستش.

    177. h گفت:

      سلام خسته نباشید … من میخواستم بدونم تحصیل در کدام کشور ها در خصوص رشته ی مهندسی مکانیک رایگان هست ؟ ایا رتبه ی کنکور مهم است ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه ی تحصیل در کشورهای آلمان اتریش فرانسه نروژ رایگان می باشد.البته شما یک پرداختی کمی بین ۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازای هر ترم داشته باشید.

    178. Mobina گفت:

      سلام
      من میخواستم بدونم آیتلس یعنی چی؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام امتحان و مدرکی هست مبنی بر این که شما در چه سطحی از زبان انگلیسی هستین.

    179. محبوبه گفت:

      سلام من ۱۷سالمه دانش اموز دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک هستم معدل سال قبلم هم ۱۶.۸۱ هست میخوام رشته مهندسی پزشکی ، هوافضا یا عمران بخونم مدرک زبانم ندارم اما اگه رفتم قطعی بشه حتما یاد میگیرم ی کشور خوب برا من ک هم اینده تحصیلی و اینده شغلی خوب داشته باشه و بورس هم بشم کجاست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر مدرک ۶.۵ آیلتس داشته باشید میتونید برای ایتالیا اقدام کنید و از بورسیه استانیش استفاد کنید.برای آلمان هم اگر محدودیت تایمی ندارید با مدرک b2 آلمانی میتونید اقدام کنید فقط در حال حاضر وقت سفارت یک سال و نیم تا ۲ سال هستش.

    180. Maede گفت:

      سلام من ۱۸سالمه دیپلم تجربی دارم با معدل کل ۱۸/۴۶ مدرسه تیزهوشان و مدرک زبان ندارم میخواستم بدونم اگ ایلس بگیرم از طرف دانشگاهای کانادا چند درصد احتمال بورسیه شدن رو دارم واینکه بنظرتون اینجا یه رشته رو بخونم بعد با مدرک فوق دیپلم اقدام کنم برام راحتتره اگ راحتتره چه رشته ای بخونم احتمال بورسیه شدنم میره بالا

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        نیازی به داشتن فوق دیپلم نمی باشد و بهتر است از همین حالا اقدام نمایید. در نظر داشته باشید بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند و امکان گرفتن بورسیه در این مقطع کم می باشد.

    181. بهنام محسنی گفت:

      سلام وقتتون بخیر دعاتون میکنم راهنماییم کنین ممنون!
      بنده لیسانس عمرانم از دانشگاه ملی با معدل ۱۳/۷۸ ولی از رشتم خوشم نمیاد ایا میتونم با دیپلم بورسیه بگیرم و یه رشته جدید شروع کنم به خوندن؟ضمن اینکه معدل دیپلمم ۱۹/۲۲هست اماده گرفتن ایلتس هم میتونم بشم در مدت کم تورو خدا کمکم کنین ممنونم باز

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شرایط سنی شما بسیار مهم است. ولی امکان گرفتن بورسیه از ایتالیا برای مقطع کارشناسی می باشد.

    182. امیرحسین گفت:

      سلام دیپلمه تجربی دادم میگرم سال اخرم ایلتس ۶.۵ دارم وضع مالی خوبی ندارم میخواستم بدونم کشوری هست که بتونم رایگان تحصیل کنم یا کم هزینه تحصیل کنم و خرج خودمو از وار کردن اونجا بدست بیارم اصلا رشته دانشگاهیش مهم نیست

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای کشورهای هزینه ی تحصیل رایگان مثل آلمان اقدام نمایید. البته یک پرداختی کمی بین ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازای هر ترم داریدو هزینه ی سالیانه ی شما حدود ۹۰۰۰ یورو می شود

    183. زینب گفت:

      سلام من ۱۷سالمه سال یازدهم کامپیوتر هستم معدلم ۱۹۰۶۴هست ایامیتونم بورسیه شوم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مقطع کارشناسی در ایتالیا برای بورس dsu می توانید اقدام نمایید.

    184. آرام گفت:

      سلام .من پایه یازدهم هستم و رشتم ریاضی هستش . میخواستم ببینم برای بورسیه شدن در رسته نجوم چه رتبه ایی لازمه ؟ من مدرک ایلتس هم دارم و نمرم ۶هستش . چه کار هایی لازمه تا برای کشور امریکا بورس بشم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام شما با این مدرک زبان میتونید برای ایتالیا اقدام کنید و از بورسیه استانی این کشور استفاده کنید.برای آمریکا متاسفانه شانس ویزا نداره مگر در مقطع دکترا.

    185. rira گفت:

      سلام
      من ۱۸ سالمه و پایه دوازدهم رشته تجربی هستم و امسال دیپلم میگیرم
      مدرک زبان b1 آلمانی دارم
      به من گفتن برای ادامه تحصیل در آلمان باید یک سال به کالج برم. هزینه کالج رایگانه؟
      تحصیل در رشته پزشکی در آلمان چطور؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام شما اگر B2 آلمانی داشته باشید تحصیلتون رایگان هستش.

    186. سارا گفت:

      سلام
      من ۱۷ سالمه پایه یازدهم انسانی معدل سال پیشم ۱۹ در مدرسه نمونه دولتی بوده.معدل راهنماییم هم ۲۰ .تقریبا تا یک سال دیگه هم آیلتسمو میتونم بگیرم.میخواستم بدونم با این شرایط کشوری هست که (قبل از دانشگاه) بتونه در حدی بورسیه کنه که من با کارکردن اونجا بتونم مابقی هزینه تحصیلو بدم؟و اگه این راه ممکن نیست با رتبه کنکور میشه بورسیه شد؟و اگر اره چه رتبه ای؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر شما ۶.۵ آیلتس رو داشته باشید میتونید در ایتالیا تحصیل کنید و از بورسیه استانیش استفاده کنید و هزینه تحصیلتون رایگان هستش.

    187. Haana گفت:

      سلام
      من ١٨ سالمه و دیپلم تجربی با معدل ٢٠ در مدرسه نمونه دارم
      آیلتس ۶ هم دارم
      میخواستم بدونم شانس گرفتن بورسیه از کشورای کانادا یا انگلستان رو دارم یا نه؟
      بخاطر وضعیت مالی متوسط حتما به بورسیه نیاز دارم! میتونم؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای کشور ایتالیا میتونید در مقطع لیسانس بورسیه کامل بگیرید ولی کشور های دیگه بورسیه نمیکنند برای انگلستان هم نهایتا ۳۰۰۰-۵۰۰۰ پوند بتونیم براتون بورسیه بگیریم.

    188. pegah گفت:

      سلام خسته نباشید من الان سال دوازدهم (سال اخر) هستم.میخواستم بدونم برای دیپلمم حداقل چه معدلی باید داشته باشم تا بتوانم بورسیه های دوره کارشناسی رو بگیرم؟؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای لیسانس بیشتر کشورها بورسیه نمیکنن فقط ایتالیا هستش که بورسیه کامل میکنه و باید مدرک ۶.۵ آیلتس رو هم داشته باشید و معدل هم خیلی مطرح نیستش.

    189. مريم گفت:

      سلام
      من ١٨ سالمه و امسال با معدل ١۶.۵ از مدرسه ى تیزهوشان در رشته ى تجربى فارغ التحصیل شدم و الان پشت کنکورى هستم . خواستم بدونم براى تحصیل و بورسیه در رشته هاى هنر دانشگاه هاى مختلف میتونم اقدام کنم ؟ و چه شرایطى لازم داره ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر شما مدرک ۶.۵ آیلتس رو داشته باشید برای ایتالیا میتونید اقدام کنید و از بورسیه استانی این کشور استفاده کنید.

    190. Ali گفت:

      سلام من سال دوازدهم ریاضی هستم ۱۸ سالمه زبانم در حد لول اینتر (متوسطه) هست و معدل پارسالم ۱۹ شد میخواد بدونم چه کشوری میتونم بخونم و سربازی باعث میشه که نتونم از کشور خارج بشم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام شما اگر مدرک ۶.۵ آیلتس داشته باشید میتونید برای ایتالیا اقدام کنید و از بورسیه استانی این کشور استفاده کنید و برای سربازیتون هم باید وثیقه بزارید و از کشور خارج شید.

    191. N گفت:

      سلام میخواستم ببینم شرط تحصیل در کشور های مثل کانادا و امریکا و انگلیس داشتن مدرک ایلتس؟

    192. علی گفت:

      سلام من هنرجوی سال دهم رشته گرافیک هستم و میخواستم بدونم که در چه کشوری میتونم رشته هنر یا سینما رو بخونم و ایا این رشته ها هم بورسیه میکنن و شرایطش چیه ؟
      زبانمم خیلی خوبه . تا دو سه سال دیگه مدرکم رو میگیرم ولی با سن ۱۸ سال نیاز به مدرک تافل هم هست ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام شما اگر مدرک ۶.۵ آیلتس داشته باشید میتونید برای ایتالیا اقدام کنید و از بورسیه استانی این کشور استفاده کنید.

    193. آزاده گفت:

      سلام من مدرک فوق دیپلم هنرهاى تجسمى سال ٨٧ را دارم و ٣٢ سالم است میخواستم بدونم براى لیسانس میتونم اقدام کنم معدل کل ام ١۵ است

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام متاسفانه برای لیسانس تا ۲۴ سال شانس ویزا دارید برای فوق لیسانس هم تا سن ۳۴ سال میتونید اقدام کنید.

    194. Mobina ghazi گفت:

      سلام من دانش آموز پایه یازدهم تجربی هستم و معدل سال پیشم هم ۱۹۰۵۷ است. زبانم هم متوسط رو به بالا است. می خواستم ببینم با چه شرایطی می تونم در انگلستان تحصیل کنم و آیا می تونم بعد از دیپلم وارد دانشگاه در انگلستان بشم یا نه و اگه نه لطفا شرایط رو توضیح بدید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام شما اگر مدرک ۶.۵ آیلتس داشته باشید میتونید برای انگلیس اقدام کنید و شهریه در دانشگاه های این کشور سالیانه حدود ۱۵۰۰۰ پوند هستش.

    195. زهرا جوادی گفت:

      با سلام و خسته نباشید من دانش اموز رشته ریاضی پایه ی یازدهم هستم و معدل سال پیشم ۱۹.۵۲ هستش و تا حدود متوسط رو به بالایی انگلیسی بلدم . می خواستم بپرسم من بورسیه کشور کره جنوبی میشوم ؟؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        در این مقاطع خیلی سخت بورس می کنند ولی باید یکی یکی شرایط دانشگاه ها رو از داخل سایت خود دانشگاه ها ببینید که آیا در این مقطع بورس داده می شود یا خیر.

    196. Sina گفت:

      سلام ، خسته نباشید
      سینا هستم ۲۶ ساله
      خدمت رفتم شاخه فنی و حرفه ای رشته حسابداری دیپلم دارم معدل ۱۴
      مدرک زبان انگلیسی ندارم،

      با توجه به این شرایط در چه کشوری امکان تحصیل برای من هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام متاسفانه تا سن ۲۴ سال میشه برای لیسانس اقدام کرد.مگر اینجا لیسانس بگیرید برای ارشد اقدام کنید.

    197. هانیهhg گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید . من دانش آموز سال آخر دبیرستان یا همان پایه دوازدهم رشته تجربی هستم .۱۸ سال سن دارم و معدلم هم ۱۹/۷۵ بوده است .مدرک ICDL2 نیز دارم اما مدرک زبان ندارم ولی تا حدودی متوجه هستم . درسمم هم خیلی خوب است و اکثرا در مدرسه جزو سه نفر اول بوده ام . من عاشق تحصیل در خارج از کشور هستم . میخواستم بدونم آیا من امکان تحصیل در خارج از کشور و بورسیه را دارم ؟ با توجه به اینکه امسال مدرک دیپلم میگیرم . اگه میشه لطفا منو کامل راهنمایی کنید و اینکه در کدام کشور میتوانم ادامه تحصیل دهم . با تشکر فراوان‌…

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر شما مدرک ۶.۵ آیلتس داسته باشید میتونید در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید.برای ایتالیا میتونید اقدام کنید و بورسیه بشید.

    198. ملیکا گفت:

      سلام من کلاس یازدهم رشته تجربی هستم.ودر مدرسه نمونه درس میخونم معدل دهم ۱۷و خورده ایی هستش.می خوام قبل از کنکور برم خارج از کشور برا دندانپزشکی.ب نظر شما کدوم کشور بهتر است ؟المان میشه رفت؟یا اسلواکی ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای آلمان باید مدرک b2 آلمانی روداشته باشید تا تحصیلتون رایگان باشه در غیر این صورت باید ۶.۵ آیلتس بگیرید تا به زبان انگلیسی تحصیل کنید.جمهوری چک هم برای دندانپزشکی خوبه و نیازی هم به مدرک زبان نداره.

    199. ناهید گفت:

      سلام من معدل دیپلمم ۱۲/۳۷ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۴/۴۵ هستش وصعیت مالیم هم خوب نیست ایا میتونم در خارج از کشور اقدام کنم رشته امم علوم انسانی هستش

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر شما مدرک ۶.۵ آیلتس داشته باشید میتونید برای ایتالیا اقدام کنید و بورسیه بگیرید.

    200. kimiya گفت:

      سلام من ۱۹سالمه هنرستان معماری خوندم الانم فوق دیپلم معماری هستم با معدل ۱۴ از دانشگاه دولتی نرم افزارهای معماری مثل اتوکد و..رو مسلط هستم تافل هم دارم..اما شرایط مالیم متوسط هستش..امکان بورسیه شدن من هست?لطفا راهنماییم کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای ایتالیا که دارای بورس dsu می باشد اقدام نمایید.

    201. مهدی گفت:

      سلام با معدل دیپلم ۱۱/۲۳ و پیش۱۲/۵۰ میتونم برا بورس و ادامه تحصیل به ایتالیا کشور دیگه ای برم رشتشم فرقی نداره دیلمم هم علوم انسانی،الانم ۱۹سالمه و ترم سه روانشناسی

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معدل شما برای گرفتن پذیرش هم بسیار پایین می باشد.

    202. فاطمه گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه معدل کتبیم ۱۳.۷۵ شده آیا میتونم در کشور ایتالیا در رشته های پزشکی و یا دندانپزشکی تحصیل کنم؟! مدرک زبان آیلتس ۶ هم دارم

    203. Faeze گفت:

      سلام …ایا اتباع هم میتونن از ایران برای ادامه تحصیل سفر کنند؟

    204. کاظمی گفت:

      سلام خسته نباشید .برای پزشگی بوروس در ترکیه فقط معدل دیپلم شرط و مهم ؟؟؟؟یا پیش دانشکاهی هم مهمه؟؟وتا چ سنی میشه اقدام کرد؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند.هر چقدر سن شما بیشتر باشد شانس پذیرشبرای رشته ی پزشکی کمتر می شود.

    205. رامتین گفت:

      سلام ، ۱۹ سالمه دیپلم تجربی با معدل کتبی ۸/۷۵ دارم آیلتس هم ۶ دارم ، تمکن مالی م در حد متوسط است با توجه به معدل کتبی پایینی که دارم شانس پذیرش دندان پزشکی از کدوم کشور ها رو می تونم داشته باشم
      آیا با دیپلم کار و دانش می تونم از یه کشوری پذیرش دندان بگیرم
      ممنون می شم راهنمایی م کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به معدل پایین شما امکان گرفتن پذیرش خیلی خیلی کم می باشد.

    206. سامي گفت:

      بل عرض ادب،من٢١سالمه دانشجوی روانشناسی(دوره روانشناسی)از یکی از دانشگاه های اروپا برای رشته داروسازی پذیرش(+بورسیه)گرفتم.آیا میتوانم از کشور برای تحصیل خارج شوم؟؟؟(معافیت تحصیلی دارم) (میگن تا لیسانس نگیری نمیشه یا باید فقط واسه دانشگاه داخل کشور باشه از اینجور حرفا…صحت داره؟)بسیار ممنون میشم پاسخ بفرمایید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بله شما می توانید با گذاشتن وصیغه از کشور خارج شوید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بله شما می توانید با گذاشتن وصیغه از کشور خارج شوید.

    207. Bita گفت:

      سلام من۱۷ ساله هستم هنرستان خوندم در رشته امور اداری پایه یازدهمم و‌میخوام بعد اینکه دیپلمم رو گرفتم در خارج کشور ادامه تحصیل بدم و به زبان ترکیه مسلط هستم به برنامه افیس هم مسلط هستم وضع مالی زیاد خوب نی در حد متوسط و اگر میشه بگین که با این مشخصات در کدام یک از کشور ها میتونم ادامه تحصیل بدم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای مقطع لیسانس می توانید برای ایتالیا که دارای بورس dsu می باشد اقدام نمایید.

    208. Z گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من پایه یازدهم تجربی در مدرسه تیزهوشان درس میخونم وسنم ۱۶/۳است معدل راهنمایی ۱۹/۵ به بالاست و پایه دهم معدلم ۱۸ شد برای ادامه تحصیل کانادا بهتر است یا امریکا یا انگلستان ؟
      مدرک دیپلم ایران رو بگیرم برم بهتره یا قبلش ؟
      مدرک دیپلم ایران رو قبول دارند ؟
      برای گرفتن دیپلم ib بایدچی کار کنم ؟
      مدرک ib چه نکات مثبتی برای دانشگاه های امریکا و انگلستان و کانادا دارد ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما از همین حالا می توانید برای هر سه کشور اقدام نمایید ولی در حال حاضرشانس ویزای تحصیلی آمریکا کمتر از انگلستان و کانادا می باشد.

    209. محمد گفت:

      بامعدل دیپلم بالای ١۴ از دیپلم ریاضی میشه پزشکی خوند؟؟

    210. زهرا گفت:

      سلام من ۱۷ سالمه و مشغول تحصیل در دوازدهم تجربی هستم با معدل ۲۰ می خواستم بدونم با کسب یه رتبه ی خوب در کنکور تجربی و زبان وداشتن یه مقاله ی علمی از دانشگاه کمبریج می تونم بورسیه بگیرم و بعد از کنکور ۹۸ در انجا مشغول تحصیل بشم

      ممنون از سایت خوبتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن پذیرش برای شما می باشد ولی شانس گرفتن بورسیه در این مقطع بسیار کم است.

    211. ایدا گفت:

      با عرض سلام.من رشته ی انسانی دوازدهم در مدرسه ی نمونه درس میخونم. زبانم البته مکاله ی زبانم جلو است. یعنی می فهم طرف داره چی میگه.اما مدرک ندارم. با علاقه ی خودم یاد گرفتم.ب درس خوندن علاقه دارم یعنی شغلم مهم نیست چی باشه.سخت یا اسون،من میخونم.عاشق تحصیل در خارج هستم.بهتره تو کدوم رشته با چه رتبه ای با دیپلم برم خارج.؟
      البته نامزد هم دارم .از لحاظ درس خوندن مشکلی نداره.دبیرستان رو تو نمونه خونده.معدل دیپلمش ۱۹ خورده ای بود.اما الان بدلیل برخی شرایط مجبور شد تربیت معلمی رو بخونه و حالا معلم است.ایا این برام مانع میشه .؟میتونه اونم با رشته ی معلمی بورس بگیره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        باید در نظر داشته باشید بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند.بهتر است بنابر علاقه ی و هدف خود رشته ی تحصیلی خود را انتخاب نمایید.

    212. رامین گفت:

      سلام خسته نباشین
      من دیپلم ریاضی ۱۴/۱۲ و پیش دانشگاهی ۱۵/۸۰ دارم و ۲۰ ساله هستم ایا میشه از الان که مهر ماه هست تا عید۹۸ مدرک B2 المانی رو بگیرم و بعد برا پذیرش اقدام کنم ؟؟ در ضمن دانشجو دانشگاه ازاد هستم و میخوام رشته پزشکی یا دندون بخونم ایا باید کنکور تجربی ۹۷ رو بدم بعد اقدام کنم یا نه ؟؟ در ضمن من کنکور تجربی ۹۷ هم دادم و اینکه از لحاظ سطح مالی مشکلی دارم و در حد قابل قبولیه. ممنن میشم جواب بدین.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        مدت زمانی که شما می توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید بستگی به شما دارد. برای خواندن رشته ی پزشکی در المان نیازی به قبولی در کنکور نمی باشد شما با قبول شدن در آزمون های ورودی دانشگاه ها می توانید برای این رشته پذیرش بگیرید.فقط در حال حاضر آلمان یک مقدار تایم سفارت را طولانی مدت می دهد.

    213. A گفت:

      سلام من در حال حاضر یازدهم تجربی هستم با معدل ۱۹.۶۰ و در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنم و سال بعد آیلتس میگیرم و تمایل دارم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا و کانادا اقدام کنم میخواستم بدونم چه زمانی باید اقدام کنم اگر بخواهم قبل از کنکور یا بلافاصله بعد از اون برم ؟ و اینکه هزینه ها به چه صورت هست
      و میخواستم بدونم که امکان این خست که بتونم آزمون SAT در کشور دیگری بدم و اگر قبول شوم هزینه ها به چا صورت میشود ?

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        پروسه ی کاری شما تقریبا ۸ الی ۹ ماه زمان می برد . هزینه های تحصیل وزندگی حدودا سالیانه برای کانادا ۲۵۰۰۰ دلار کانادا و برای آمریکا ۳۰۰۰۰ دلار آمریکا می باشد.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر مدرک ۶.۵ آیلتس داشته باشید برای کارشناسی برای کانادا میتونید اقدام کنید و هزینه تحصیل سالیانه به طور متوسط حدود ۱۵۰۰۰دلار هستش.

    214. Hamid گفت:

      سلام
      من ۲۴ سالمه و دیپلم فنی و حرفه ای دارم و امسال تو کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در دانشگاه تهران با رتبه ۱۴۴ کشوری پذیرفته شدم
      خواستم بدونم از اونجایی که ما هنرستانی ها دوره پیش دانشگاهی رو نگذروندیم ، آیا باز هم میتونیم برای ویزای تحصیلی اقدام کنیم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بله امکان گرفتن پذیرش می باشد .برای کشورهایی که موقعیت گذراندن پیش دانشگاهی را در آن کشور دارند می توانید در خود آن کشور و برای بقیه ی کشورها شما می توانید پیش دانشگاهی در یکی از رشته ها را دریافت نمایید.

    215. فاطمه گفت:

      سلام با عرض خسته نباشید
      من ۲۰سالمه اتباع افغان مهاجر در ایران هستم
      بامدرک پیش دانشگاهی ۱۸/۴۶رشته انسانی
      اما میخام در خار ج از کشور پزشکی رو ادامه بدم آیا امکانش هست وضغیت مالی ضعیف لطفا راهنماییم کنید با تشکر .

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای کشورهایی که هزینه ی تحصیلشان رایگان می باشد اقدام نمایید. ولی باید در نظر داشته باشید هر کشور و دانشگاهی شرایط خود را برای ورود به رشته ی پزشکی دارند.

    216. ارمین گفت:

      سلام و عرض ادب
      من کلاس یازدهم هستم و معدلم هم بالای ۱۹. تا سال دیگه هم تافل میگیرم وضعیت مالی متوسط. اگه بخوام برای پزشکی به خارج از کشور بروم باید حتما کنکور داده باشم و قبول شده باشم؟
      اگه لازم نیست چه کشوری مناسبه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما اگر مدرک ۶.۵ ایلتس اکادمیک رو داشته باشین میتونید از طریق بورسیه استانی ایتالیا برای پزشکی اقدام کنید نیازی نیست اینجا کنکور بدید هزینه تحصیلتون هم رایگان هستش.فقط ۲سال دوره کالج برای پزشکی رو میگذرونید.

    217. یلدا گفت:

      سلام من ۱۶ سالمه و رشته تجربی هستم اگه تا ۱۸ سالگی به امریکا سفر کنم باید معدل دیپلمم چند باشه و اونجا از من ازمون میگیرند برای ورودی؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام متاسفانه در حال حاضر امریکا به ایرانی ها ویزا نمیده.

    218. رها گفت:

      سلام. من ۲۴ سالمه. لیسانس فیزیک با معدل ۱۶ دارم. معدل دیپلمم بالای ۱۸ هست. آیلتس ۷ دارم. اما معدل پیش دانشگاهی ام ۱۴ هست. می خواستم ببینم اگر بخوام برای لیسانس مجدد اقدام کنم شانس دارم؟ آیا محدودیت سنی برای لیسانس هست؟ آزمون sat تاثیرگذاره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما نهایت تا سن ۲۵ سال شانس ویزا داشته باشین برای مقطع لیسانس مجدد.

    219. فاطمه گفت:

      سلام،وقت بخیر
      من ۱۸سالمه و امسال سومین سالی هست که میخوام کنکوربدم.(سال اول رو آزمایشی رفته بودم و کنکور۹۷حالم بد شد و نتونستم رتبه خوبی بیارم.)معدل دیپلمم هم بالای۱۹.۵هست.
      میخواستم بپرسم برای ادامه تحصیل در خارج و خوندن دندانپزشکی شرایط و راه هایی که باید طی کنیم چطورهست؟
      من خودم به انگلیس(لندن)و بلژیک علاقه دارم ولی خب اطلاع دقیق و کاملی درمورد شرایط ندارم.
      ممنون میشم اگر راهنماییم کنید??

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرط اول داشتن مدرک زبان کشور مقصد هست . دوم تمکن مالی برای یکسال تحصیل و زندگی و سوم آزمون های ورودی و قبولی در آنها که شرط لازم برای تحصیل میباشد

    220. بهمن گفت:

      سلام من لیسانس hse دارم دیپلم فنی حرفیه معدل لیسانس ۱۶ می باشد میتونم پزشکی بخونم .کدوم کشور هزینش کمتره

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در پزشکی شرط سنی دارد و مدرک زبان نیاز دارد ما کشور های انگلیس و جمهوری چک را پیشنهاد میدهیم
        https://b2n.ir/845062

    221. حسین گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از تلاش های بی وقفه شما میخواستم بدونم که من امسال سال دوازدهم یا همان پیش دانشگاهی رشته انسانی و نمرات خوبی هم کسب کردم و علاقه زیاد به ادامه تحصیل در رشته جغرافی هستم و در سدد گرفتن مدرک تافل و دیپلم میباشم و کسب چند مدال در شنا میخواستم بدونم که با مدرک تافل و نمره دیپلم خوب و ساپورت مالی خوب میتوانم به کشورهایی مثل انگلستان،سوئد،بلژیک،هلند..برای ادامه تحصیل و گرفتن اقامت اقدام کنم با تشکر.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اگر شما مدرک ۶.۵ ایلتس اکادمیک رو داشته باشید میتونید در مقطع لیسانس برای کشور انگلستان اقدام کنید.

    222. Faezeh گفت:

      سلام.خسته نباشید.من امسال سال اخر دبیرستانم هست و در مدرسه ی نمونه با معدل ۱۹و خورده ای در رشته ی تجربی مشغول تحصیلم و حدودا ۷سال هست که زبان انگلیسی رو میخونم.سطح مالیمون متوسطه.کدوم کشور میتونم با حداقل هزینه و کیفیت بالای اموزشی رشته ی پزشکی رو بخونم؟ و اینکه بهتره بعد ازکنکور اقدام کنم برای تحصیل در خارج یا بعد از کارشناسی ارشد که بورسیه میدن؟ و مقدار سرمایه ی اولیه ای که باید داشته باشیم برای تحصیل چقدره؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما برای آلمان که هزینه ی تحصیل رایگان می باشد می توانید اقدام نمایید. هزینه ی زندگی حدود ۹۰۰۰ یورو سالیانه می باشد. البته یه مبلغ کمی بابت تحصیلتون حدود ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو هر ترم دارید.

    223. مجابی گفت:

      با سلام
      من مدرک دیپلم دارم ولی پیش دانشگاهی نرفتم ..واسه خروج از کشور و ادامه تحصیل درخارج حتما باید مدرک پیش دانشگاهی رو هم داشته باشم ؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بسته به کشور مقصد هست . اما اکثر کشور ها به صرف داشتن دیپلم اجازه ادامه تحصیل میدهند باید دید هدف کدام کشور میباشد

    224. معصومه گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ۲۵ سالمه و معدل کتبی ۹/۵۷ دیپلم شده
      دانشگاه هم چند واحد پاس کردم دیگه نرفتم
      مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دارم
      میتونم با مدارک دیپلمم برای تحصیل اقدام کنم؟
      کشوری هست که با این شرایط قبولم کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام به دلیل معدل پایین دیپلمتون شانس گرفتن پذیرش برای شما بسیار بسیار کم می باشد.

    225. atousa گفت:

      با سلام دختری هستم ۳۰ ساله با مدرک لیسانس الکترونیک دانشگاه آزاد و ۱۵ تا مدرک فنی حرفه ای معتبر نرم افزاری توان مالی پایین اگر لطف کنید راهنمایی کنید که چه جوری میتونم برای تحصیل به یک کشور دیگه بروم با حداقل هزینه حتی کشوری مثل هندوستان هم حاضرم برم.
      لطفا لطفا توی ایمیل برام راهنمایی بفرستید متشکر میشوم …بخدا درگیرم پدرم فوت شده آینده مالی و شغلی اصلا ندارم تو ایران .

    226. ابوالفضل گفت:

      بودجه یک سال تحصیل پزشکی در آلمان چقدره؟
      هفته ای ۱۰ساعت کار دانشجو .یعنی باید چه کار بکنی ؟ کار در دانشگاه است با مدرک دیپلم برم و یا اینکه باید در رستوران و این جور چیزا و گارسونی برم .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه سالانه تحصیل و زندگی در آلمان در سال حدود ۱۰ هزار یورو میباشد و این هزینه با کار دانشجویی تا بخش زیادی قابل پوشش میباشد و اینکه کار کردن محدودیتی ندارد این کاز از دانشجویی تا خدماتی و حتی تخصصی میتواند باشد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام تحصیل در کشور المان رایگان هستش.باید مدرک b2 زبان المانی بلد باشین.

    227. ابوالفضل گفت:

      سلام من رتبه خوبی تو کنکور بیارم۲رقمی. در رشته تجربی و نهایتا پزشکی .بهتره ایران برم دانشگاه یا اینکه قبل از وروود به دانشگاه از ایران برم یه کشور مثل آلمان برای پزشکی.اول اینکه سربازی نرفتم و دوم اینکه هزینه های دانشگاه رایگانه؟ فقط باید در مورد مدرک چه کنم؟ b1همون basic1 زبان آلمانی است؟ راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام انتخاب اینکه در کشور خودتان بمونید یا برای ادامه تحصیل به کشور دیگه ای بروید بستگی به شرایط و هدف شما دارد. A1 بیسیک زبان آلمانی می باشد.

    228. شهاب گفت:

      با سلام
      میخواستم بدونم با توجه به مصوبه سال گذشته مجلس که ادامه تحصیل دیپلمه ها را خارج کشور ممنوع کرد ایا راهی برای اخذ پذیرش وخروج وجود دارد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مجبور هستید توریستی خارج شوید و در این صورت باید هم از مبلغ ضمانت چشم پوشی کنید و هم جریمه پرداخت نموده و تا ۳ سال به ایران باز نگردید

    229. محمد حسین گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه و دیپلم مکانیک از کارودانش دارم.یک ترم هم به دانشکده فنی دولتی رفتم ولی دیگه ادامه ندادم.میخام در لیسانس رشته کامپیوتر به خصوص شبکه ادامه تحصیل بدم در اروپا. و میخام راحت ترین راه را برای پذیرش داشته باشه.چند مدرک فنی و حرفه برای شبکه دارم.انگلیسی بلدم ولی مدرک ندارم.المانی درحد B2. گرفتن ایلتس ایا خوبه؟چه کشوری را شما پیشنهاد میدید؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما می توانید برای اکثریت کشورها اقدام نمایید ولی شرایط دیگر شما مثل بودجه هدف رشته و …. در انتخاب هدف شما مهم می باشد.

    230. شبنم گفت:

      سلام ببخشید من کلاس نهم هستم می خواستم بدونم چجوری میتونم بورسیه برای دبیرستان انگلستان و یا آلمان دریافت کنم؟میشه تاقبل از کنکور بورسیه گرفت؟؟لطفا کمکم کنین.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای انگلستان یک کمک هزینه ی کمی در حدود ۵۰ میلیون ممکن است به شما داده شود.

    231. امیر محمد گفت:

      سلام خسته نباشید من هفده سالمه امسال میرم دوازدهم رشته انسانی میخوام بدونم چجوری میتونم برم تو کانادا ادامه تحصیل بدم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن مدرک آیلتس و تمکن یکساله مالی در آن کشور میشود اقدام نمود

    232. Farshad گفت:

      سلام من یازدهمو تموم کردم رشته تجربی. میخوام برم ترکیه ادامه تحصیل بدم..درمورد سربازی میخواستم بپرسم ک ایا میتونم قبل از اینکه سربازی رو بگذرونم برم ترکیه؟؟

    233. علی گفت:

      سلام خسته نباشید من معدل دیپلمم ۱۸.۵۰ هست ولی پیش دانشگاهی متاسفانه به گفته مشاوران اشتباه کردم زیاد نخوندم خوب نشد. میخواستم ببینم کشور چین بخوام برم برای پزشکی و دندون چی میخواد؟ میتونم با دیپلم برم اونجا کالج برم؟ یا اینکه طرح ترمیم معدل پیش دانشگاهی چیزی هست که بعضی نمرات درست بشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شرایط هر دانشگاه متفاوت می باشد شما می توانید از سایت وزارت بهداشت دانشگاه هایی که مورد تایید می باشد را چک کرده و وارد سایت دانشگاه مورد نظر خود شوید و شرایط پذیرش را چک نمایید.

    234. رضا گفت:

      سلام
      من دیپلم تجربی دارم ، امسال برای بار دوم کنکور دادم و نتیجه نگرفتم و مایلم توی رشته پزشکی یا بیوتکنولوژی تحصیل کنم.
      در حال حاضر هم دارم برای آزمون آیلتس آماده می شم .شرایط مالی چندان خوبی هم ندارم … راهی هست که بتونم بورسیه تحصیلی از طرف کشور مقصد بشم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام اصولا بورسیه یه مقاطع بالاتر تعلق میگیرد. ولی شما می توانید برای کشورهای هزینه ی تحصیل رایگان مثل آلمان اقدام نمایید.

    235. Hanane گفت:

      سلام
      من ۱۶ سالمه و دارم میرم دهم میخواستم بدونم با مدرک دیپلم توی رشته تجربی میشه توی دانشگاه های امریکا تحصیل کرد ؟! یا یه کشور دیگه که دانشگاه های پزشکی خوبی داشته باشه وضعیت مالیم خوبه و مشکلی توی خرج و مخارجش ندارم در حال حاضر هم دارم توی کانون زبان درس میخونم احتمالا تا ۱۹ سالگی تموم میشه و میتونم تافلم رو بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        هم طول دوره های تحصیلشون کوتاه تر ۷سال هستش هم دانشگاه ها از رنکینگ بالایی برخوردارند مدرک ۶.۵ ایلتس اکادمیک هم نیازه. سلام متاسفانه در حال حاضر برای ایرانی ها در امریکا شانس ویزا وجود نداره میتونید برای پزشکی انگلیس اقدام کنید

    236. نهال گفت:

      با سلام من ۱۸ سال سن دارم و پشت کنکوری رشته تجربی هستم و می خوام برای ادامه تحصیل به المان سفر کنم می خواستم بپرسم برای تحصیل در رشته های پیرا پزشکی المان باید کنکور بدم و رتبه خوبی رو کسب کنم یا این که نیازی به دادن دوباره کنکور نیست? با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        خیر نیازی به کنکور دادن بابت تحصیل در آلمان نیست فقط زبان آلمانی را در سطحb2 بلد باشید کفایت میکند

    237. سارا گفت:

      سلام و درود وعرض خسته نباشید . من در حال حاظر پایه یازدهم رشته کامپیوتر هستم ( شاخه فنی حرفه ای ) و بعد از پایه دوازدهم وگرفتن دیپلم قصد ادامه تحصیل فقط در خارج از کشور را دارم . با توجه به این که یک سال به شاخه فنی حرفه ای اضافه شده و ما با کسانی که در رشته های نظری هستند باهم دوازده ساله تحصیلی را تموم میکنیم و با بچه های نظری دیپلم میگیریم . خواستم این رو بدونم که با دیپلم فنی و حرفه ای میتونم تو خارج ادامه تحصیل بدم . یا حتما باید دیپلم من نظری باشه؟ من جایی شنیده بودم که باید یا کاردانی و یا پیش رشته های نظری رو بگیریم ولی قانون عوض شده و کلا پیش دانشگاهی حذف شده و بعد از دوازده سال تو تمامی رشته ها ( نظری . فنی . کار دانش) دیپلم میگیریم . و دیگه چیزی به نام پیش دانشگاهی نیست . سوالم اینه که من میتونم ادامه تحصیل بدم خارج با دیپلم فنی یا نه؟
      مرسی از سایتتون .. ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        چنانپه امسال به شما مدرک دیپلم قابل ترجمه داده شود میتوانید بر اساس آن اقدام نمایید

    238. Zahra گفت:

      من دارم یازدهم میخونم و یک سأله دیگ تا کنکور فرصت دارم رشته ام ریاضی میخاستم چندتا سوال از شما بپرسم
      اینکه من برای تحصیل ب ألمان از چندنفر ک البته اطلاعات نداشتن پرسیدم گفتن زبان شون مهمه من شروع کردم ب خوندن زبان المانی أیا این مهمه برای گرفتن أقامت؟
      و ی سوال دیگ با شرمندگی رتبه کنکور دانشگاهیی ک قبول میشیم میتونه تاثیر گذاز باشع؟
      و اینکه رشته پر دراما اونجا چیه چون بعد تحصیل نمیخام برگردم و اینکه جامکان اونجا دارم
      من باید از الان برای گرفتن أقامت ویزا تلاش کنم یا صبر کنم بعد از کنکور؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلامو درود برشما دوست عزیز.
        برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان در مقطع لیسانس شما باید مدرک زبان آلمانی تا سطح b2یاb1 را داشته باشید. برای گرفتن اقامت دائم نیز شما باید حداقل ۳ تا ۵ سال در ان کشور کارکنید.
        رتبه کنکور در پذیرش دانشگاه ممکنه تاثیر بزاره بستگی به دانشگاه داره.
        شما ویزای تحصیلی را میتوانید بگیرید ووارد ان کشور شوید بعد از فارغ التحصیلی در مقطع مشخص آن کشور به شما یک فرصت شش ماهه برای پیدا کردن جاب افر را میدهد و بعد از ۳ تا ۵ سال میتوانید اقامت دائم را بگیرید . برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس حاصل فرمایید.
        https://b2n.ir/181683

    239. Amene گفت:

      سلام
      من ساله دیگه کنکور دارم رشتم هم علوم انسانی هست و معدلمم ۱۹ هست ولی وضعیت مالی خوبی ندارم و احتمالا تا یکسال دیگه وقتی که کنکورم رو بدم مدرک زبانم رو میگیرم میخواستم بدونم برای کدام کشور میتونم بورسیه بگیرم و احتمال پذیرش شدن را داشته باشم و هزینه ی کمتری هم بخوام پرداخت کنم .ایا احتمال پذیرش تو دانشگاه کانادا را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        #بورسیه برای مقطع phd و گاهی اوقات برای مقطع ارشد میباشد.
        اما کشورهایی هستند که هزینه تحصیل در آن ها ناچیز میباشد.
        شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    240. محمد جواد فرخ حال گفت:

      سلام محمد جواد هستم و۱۸سال سن دارم و در مقطه فنی حرفه ای هستم رشته نقشه برداری و مشمول به تحصیل هستم و شرایط مالی نسبتا خوبه و میخوام تعغیر رشته بدم کدوم کشور مناسب تحصیل برای مشاوره خوبه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید شرایطتان بطور دقیق تر بررسی شود.
        مناسب بودن کشور باید باتوجه به رشته ای که انتخاب میکنید بررسی شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    241. محمد گفت:

      سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوارانه مملکت.
      من ١۶ سالمه و پایه دهم تجربی ، متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستم . وضعیت مالی چندان خوبی ندارم و دانش آموز ممتازی هم هستم
      من قصد دارم که اگه میشه سال بعد یا هم بعد از دیپلم قبل از کنکور برای ادامه تحصیل در رشته پذشکی به خارج از کشور بروم
      به نظر شما چه کشوری برای من مناسبه که برم ؟؟کشوری که تحصیل در اونجا رایگان یا در حدی باشه که اگه اونجا مشغول به کار بشم بتونم خرجم رو بدم.
      و رفتن به اونجا هم خرجه زیادی نداشته باشه که نتونم پرداخت کنم . اگه قسمت شد با کمک وکلای شما به اونجا برم .
      چه کشوری مناسبه برای من ؟؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باتوجه به شرایط شما چک مناسب میباشد. در کشور چک یک دوره Pre-medical که طول دوره حدودا ۶-۹ ماه میباشد باید گذرانده شود بعد از اتمام دوره آزمونی گرفته میشود و بعد میتوانید برای دوره پزشکی اقدام کنید. هزینه ی تحصیل و زندگی سالانه در این کشور حدود ۸۰-۹۰ میلیون میباشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در ارتباط باشید:
        https://arianaabroad.com/

    242. aref گفت:

      سلام
      من مدرک دیپلم معدل بالای ۱۵ دارم در رشته تجربی در حال حاضر هم در حال گذراندن پیش دانشگاهی هستم.زبانم هم خوبه مدرک زبان رو حداکثر تو ۲ یا سه ماه میتونم بگیرم..وضعیت مالی متوسط است..خواستم بدونم میتونم برای تحصیل رایگان اقدام کنم برای مقطع لیسانس؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در برخی کشورها هزینه ناچیز دربرداره یا به اصطلاح تحصیل رایگان هستند. حالا بر اساس شرایط مختلف، انتخاب این کشورها متفاوته. این شرایط شامل زبان اون کشور و هزینه های زندگی در ان کشور است. ضمن اینکه شما برای پذیرش در هر دانشگاهی لازم است که بودجه سال اول زندگیتون در حسابتون باشه.
        شما میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر با مشاورین ارشد ما در ارتباط باشید:
        https://arianaabroad.com/contact-us/

    243. mehrdad گفت:

      سلام خسته نباشید ..من ۱۸ سالمه و مدرک ایلتس ۷ دارم و چندین مدارک فنی حرفه از دانشکده فنی تهران و مجتمع فنی رشتمم کامپیوتره ..سربازی معاف … فقط ی مشکل دارم ک میخواستم بگم من تا عید سال ۹۸ طول میکشه دیپلم از مدرسه بگیرم ..یکی از دوستانم امورشگاهی بهمم معرفی کرد ک مدرک دیپلم رشته مورد نظرمو میتونم ازش بگیرم … دیپلمش در ایران معتبره ..خواستم بدونم ایا در کشور کانادا هم معتبره یا نه قبول نمیکنن…اگر اره لطفا هزینه هاشو بهم بگید و اگر نه لطفا یه راه بهم نشون بدین بتونم زودتر برم…ممنون میشم پاسخ بدین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید دوازده سال تحصیل در آموزش و پرورش ایران را داشته باشید زیرا مدرک دیپلم آموزش و پرورش را قبول دارند . اگر موسسه مد نظر دیپلم را بامهر آموزش پروررش صادر میکند مورد تایید کانادا هم هست . این موضوع را استعلام نمایید

    244. حجت گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه دیپلم کامپیوتر دارم و کنکور دادم دانشگاه دولتی قبدل شدم وضع مالی متوسطی دارم زبانمم زیاد خوب نیست میخواستم بدونم میتونم خارج از ایران تحصیل کنم؟ مثل مالزی یا کشوری که خرج ومخارجش کمتر باشه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در خارج کشور باید مدرک زبان داشته باشید و یا دوره زبان را در همان کشور بگذرانید . ولی در هر صورت شرایط شما جهت ادامه تحصیل به شرط تمکن مالی یکساله خوب به نظر میرسد

    245. mina گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه به نظر شما اگه من مدرک کارشناسی بگیرم و بعد تصمیم برا اقامت تحصیلی از طریق بورسیه بگیرم میتونم موفق بشم یا بهتره با مدرک دیپلم شروع کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر برای لیسانس بخواهید اقدام کنید اکثر کشورها نیاز به این دارند که شما به زبان آن کشور مسلط باشید و پیشنهاد ما بر این است که لیسانس را اینجا بخوانید و بعد برای ارشد با داشتن مدرک آیلتس اقدام نمایید

    246. prs گفت:

      سلام من ۱۸سالمه و معدل بالایی هم دارم ولی پشت کنکوریم می خواستم بپرسم ایا با مدرک دیپلم می تونم بورس بشم (برای تحصیل در رشته دندان پزشکی یا شیمی)اگر نه چه کشور هایی برای تحصیل در این دو رشته منو پذیرش می کنن؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی که باید به زبان همان کشور تسلط کافی داشته باشید . یا به زبان انگلیسی برای کشورهایی محدود . گرفتن بورسیه در مقطع لیسانس بسیار شان پاییینی دارد و بهتر است برای تحصیل غیر رایگان برنامه ریزی کنید

    247. مینا گفت:

      سلام من دانش آموز پایه یازدهم رشته ریاضی هستم و وضع مالی انچنان خوبی هم ندارم در حد متوسط هست.میخواستم بدونم با مدرک دیپلم میشه بورسیه تحصیلی بگیرم؟و سوال دیگم اینه که کدوم کشور میتونه برای شرایط افراد مثل من مناسب باشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شانس اخذ بورسیه در مدرسه و یا حتی لیسانس و ارشد پایینه . اما کشورهایی که کلا تحصیلشون رایگانه برای همه المان واتریش هستن البته به شرط اینکه زبان المانی را بلد باشد

    248. مینا گفت:

      سلام من در پایه یازدهم رشته ریاضی تحصیل میکنم و معدلم هم ۱۹ هست.از نظر وضع مالی حدود متوسط هستم.میخواستم بدونم با رتبه کنکور میتونم بورسیه بشم؟و بعد از اون مدرک لازم زبان رو بگیرم؟لطفا راهنمایی کنید کسانی که وضعیت مالی عالی ندارند کدام کشور میتونه برای تحصیل براشون مناسب باشه.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بورسیه معمولا برای مقطع Phd و گاهی اوقات برای ارشد میباشد.
        با توجه به شرایط کشورهای به اصطلاح تحصیل رایگان را میتوانید انتخاب کنید

    249. abolfazl گفت:

      باسلام بنده ترم دو رشته امورگمرکی هستم
      و قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورای که رشته من رئ داشته باشه دارم
      بنده متولد۷۸هستم
      میخوام بدونم برای ادامه تحصیل با مدرک دیپلم داخل کدوم کشور میتونم ادامه بدم
      اگر یک راهنمای کلی در ارتباط با ادامه تحصیل و هزینه ها و سربازی کنید ممنون میشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای سربازی که میتوانید توریستی خارج شوید و پس از اتمام تحصیل برگردید و وثیقه مصادره میشود
        برای تحصیل نیاز به مدرک زبان همان کشور را دارید در مقطع لیسانس مگر برخی از کشورها
        با داشتن اصل مدرک میتوان گفت کدام دانشگاه به شما پذیرش خواهد داد و هر دانشگاه بر اساس موقعیتش هزینه های متفاوتی از لحاظ شهریه دارد

    250. MRYM گفت:

      سلام…
      من پشت کنکوری هستم و میخام در خارج از کشور ادامه تحصیل بدم…وضع مالی هم خوبه…ولی معدلم کم بود و رشته تجربی هم هستم….میخاستم بدونم باید کنکور بدم و برم خارج یا اینکه نیازی نیست؟زبانم هم خوب نیس ولی میتونم برم زبان همون کشورو یادبگیرم و برم…کجاها میتونم برم؟چون من رشته دندانپزشکی یا پزشکی میخام

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در خارج از کشور نیازی به کنکور دادن ندارد غیر از آلمان واتریش . برای کشوری مثل فرانسه میتوانید اقدام نمایید . ولی بهتر است همینجا زبان را بیاموزید و با تسلط به زبان انگلیسی برای چک و لهستان هم میتوانید اقدام نمایید

    251. محمد حسین گفت:

      ضمن عرض سلام و خسته نباشید
      بنده ۲۰ سال دارم، دیپلم کامپیوتر هستم و قصد دارم در اروپا رباتیک ادامه بدم. لطفن راهنمایی بفرمایید. ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اکثر کشورهای اروپایی تحصیل به زبان همان کشور است . با داشتن مدرک آیلتس برای کشورهای انگلیسی زبان یا چک یا لهستان را پیشنهاد میدهیم و برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید
        https://b2n.ir/study-in-england

    252. سارا گفت:

      بعد لازمه تو کنور سراری رتبه خوبی بیاریم یا بدون کنکور هم میشه

    253. سارا گفت:

      سلام من الان پایه ی یازدهم تجربی هستم معدل دهمم ۱۹ بود .وقتی دیپلم و بگیرم .می خواستم خارج از کشور ادامه ی تحصیل بدم کدوم کشور مناسب تره؟ البته وضع مالی خوبی ندارم باید چه شرایطی داشته باشم که بتونم تحصیل کنم خارج از کشور

      پلیز جواب بدین

      • amin239365 گفت:

        سلام
        برای رشته های پزشکی کشور آلمان و اتریش کمترین هزینه های تحصیل را دارند به شرط قبولی کنکور و داشتن مدرک زبان b2 المانی . البته فرانسه هم با داشتن مدرک زبان فرانسه خوب است ولی بعد از تحصیل به شما اجازه کار را نمیدهند

    254. محمدصادق گفت:

      سلام خسته نباشید ببخید من ۱۷ سالمه و پشت کنکوری هستم وضع مالیم هم خوبه میخواستم ببینم شرایط تحصیل در آلمان و فرانسه روسیه چطوره مدرک زبان هم ندارم معدل کل دیپلمم ۱۷.۴۵ شد و معدل کتبی شد ۱۶.۱۵ . و همچنین میخوام بدونم که کهنمیشه در کشور های خارجی که مدرکشون معتبره با زبان فارسی توی رشته دندانپزشکی تحصیل کرد؟ اگه جواب خیر هست لطفا بگید که دوره آموزشه زبانشون تضمینیه یا خیر ؟خیلی ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در کشورهای خارجی به زبان انگلیسی و در اتحادیه اروپا به زبان خود همان کشور میباشد . کشوری را که بتوانید در خود همان کشور زبان آن را فرابگیرید فرانسه میباشد . و بهترین کشوری که میشه پیشنها د داد کشور چک هست که با فقط تسلط به زبان انگلیسی میتوان برای پزشکی اقدام کرد

    255. افرا گفت:

      سلام ببخشید میخواستم یه راهنمایی ازتون بگیرم من امسال تعین رشته دارم و میخوام بعد از پیش دانشگاهی در خارج کشور ادامه تحصیل بدم میخواسم ببینم چه رشتی مناسبه و چه شرایتی داره ممنون میشم ایمیل کنید برام

    256. سامان گفت:

      سلام….من که فارغ التحصیلم و سربازیم نزدیکه باید چکار کنم

    257. مجمد مهدی برفر گفت:

      سلام . یه سلام !
      من داشجوی دانشگاه ازاد هستم . ایا اگر انصراف بزنم میشه در دانشگاه چک ( چارلز ) تحصیل کنم ؟ ( چون انصراف زدم ، با تحصیلنم موافقت میشه ؟ )

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله مشکلی با انصراف از تحصیلتان در داخل ایران نیست مگر اینکه با انصراف از تحصیل مشکل خروج از کشور پیدا کنید

    258. علی گفت:

      خیلی عجله دارم جواب بدین؟؟

    259. علی گفت:

      با سلام دوباره
      با کارکردن در اونجا میشه تمام خرج رو بدی؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام با کار کردن در کشورهای خارجی در سال های اول شاید تا ۴۰ درصد درامد را جبران کنید . البته به مرور زمان هزینه های فرد کاهش پیدا میکند

    260. علی گفت:

      با سلام و خسته نبا شید
      من ۱۷ سالمه و معدل دیپلمم خیلی کم شد و اگه لازم باشه مدرک تافل رو تا چند وقت دیگه میگیرم
      وضع مالی خوبی هم ندارم.
      میخواستم بودنم میتونم وارد یکی از دانشگاه های امریکا یا هر کشور دیگه ای در مقطع لیسانس بشم(بدون بورسیه)؟؟
      و امکانش هم هست کاری در خصوص همون درسی که میخونی پیدا کرد و تمام هزینه هارو پرداخت کنی؟؟
      و بعد از اتمام تحصیلات در صورت برگشت به ایران باید سربازی رو رفت؟؟
      خواش میکنم راهنماییم کنین میخام هرچه زودتر اقدام کنم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل افراد دیپلمه در خارج از کشور مهم است که مقصد را تعیین کنید چون در مقطع لیسانس اکثر کشورهای اروپایی برای تحصیلات نیاز به مدرک همان کشور را دارند . و اگر مدرک زبان انگلیسی میگیرید آیلتس ۶ یا ۶.۵ کافیست . تمام هزینه ها با کار دانشجویی حد اقر در دو سال اول تامین نمیشود و فقط بخشی از آ ن پوشش داده میشود . اگر مشمول باشید نظام وظیفه فقط مرخصی تا پایان تحصیلتان به شما میدهد و پس از بازگشت به ایران باید به سربازی بروید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up