شهروندان کشورهایی که خارج از اتحادیه می باشند، برای تحصیل در سوئد و مهاجرت به این کشور ملزم به دریافت ویزای تحصیلی سوئد هستند. این در حالی است که شهروندان اتحادیه اروپا برای تحصیل در سوئد نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نخواهند داشت.

سوئد از جمله کشورهای تراز اول اروپا و جهان محسوب می شود که در منطقه اسکاندیناوی واقع گردیده است. دانشگاه های سوئد شهرتی جهانی دارند و از امکانات آموزشی فوق العاده ای برخوردار می باشند. از سوی دیگر سوئد از بالاترین استانداردهای زندگی و امکانات رفاهی در سطح جهان برخوردار می باشد، از این رو این کشور همواره مقصد بسیار محبوبی برای دانشجویان بین المللی به شمار می آید. در ادامه این مطلب با شرایط ویزای تحصیلی سوئد بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط ویزای تحصیلی سوئد

افرادی که قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارند ملزم به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند. معمولاً مدت اعتبار ویزای تحصیلی سوئد به اندازه طول دوره تحصیلی افراد خواهد بود. در واقع ویزای تحصیلی سوئد شرایط حضور افراد در این کشور برای تحصیل و کار را فراهم می نماید. دانش آموزان و دانشجویان بین المللی می توانند جهت ادامه تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه برای مهاجرت به سوئد اقدام نمایند. برای دوره های تحصیلی بیش از ۳ ماه اخذ ویزای تحصیلی سوئد الزامی خواهد بود.

دانشجویان بین المللی در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی سوئد قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را به عنوان همراه در این کشور داشته باشند. همسر فرد متقاضی ویزای تحصیلی با ارائه مدارک و سوابق کاری می تواند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شود. با توجه به محل سکونت، فرزندان می توانند با کمترین هزینه های ممکن در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند.

ویزای تحصیلی سوئد

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی سوئد

بدون شک برای دریافت هر نوع ویزایی افراد متقاضی ملزم به ارائه مدارک مشخصی خواهند بود. ویزای تحصیلی سوئد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد علاوه بر رزومه تحصیلی و مدرک زبان اثبات توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد الزامی خواهد بود.

لازم به ذکر است اثبات توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی (تمکن مالی) برای دانشجویات مجرد و متاهل متفاوت خواهد بود. در واقع دانشجویانی که متاهل می باشند یا فرزند دارند بسته به تعداد نفرات خانواده خود می بایست دارای تمکن مالی بیشتری باشند. به طور کلی لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح ذیل می باشد.

لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد

  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی ( CV)
  • نامه پذیرش معتبر از دانشگاه های سوئد
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • مدرک زبان (برای مقاطع دانشگاهی)
  • STUDY PLAN
  • بیمه دانشجویی
ویزای تحصیلی سوئد

مراحل و نحوه گرفتن ویزای تحصیلی سوئد

به طور کلی برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد ۲ مرحله اصلی وجود دارد. مرحله اول دریافت نامه پذیرش از دانشگاه ها یا کالج های سوئد خواهد بود، و مرحله نهایی ویزای تحصیلی سوئد از سفارت می باشد. متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر می بایست رزومه تحصیلی خود را برای ارسال نمایند، پس از بررسی و تایید مدارک ارسالی از سوی دانشگاه فرد متقاضی می بایست هزینه یک ترم تحصیلی را به حساب دانشگاه مورد نظر واریز نماید، سپس نامه پذیرش صادر می گردد.

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه افراد به منظور اخذ ویزای تحصیلی سوئد با جمع آوری مدارک مورد نیاز نظیر نامه تمکن مالی، رزومه تحصیلی، مدرک زبان و… در زمان مشخص شده به سفارت مراجعه می نمایند. توجه داشته باشید وجود هرگونه نقص و کمبودی در مدارک ارائه شده به سفارت می تواند باعث عدم صدور ویزای تحصیلی از سوی آفیسر پرونده شود. مراحل کلی دریافت ویزای تحصیلی سوئد به شرح ذیل می باشد.

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی سوئد
  2. پرداخت هزینه درخواست ویزا به سفارت
  3. بررسی درخواست فرد متقاضی توسط سفارت
  4. مراجعه حضوری به سفارت در زمان تعین شده
  5. دریافت جواب سفارت نسبت به درخواست ویزا
ویزای تحصیلی سوئد

هزینه های دریافت ویزای دانشجویی سوئد

معمولاً کلیه سفارتخانه ها برای صدور هر نوع ویزای مبالغی را به عنوان کارمزد از متقاضیان ویزا دریافت می نمایند. از سوی دیگر افراد در اغلب موارد برای تمدید یا تبدیل ویزای خود نیز می بایست مبالغ مشخصی را پرداخت نمایند. دانشجویانی که متاهل هستند و دارای فرزند می باشند برای دریافت ویزای همراه ملزم به پرداخت مبالغ جداگانه ای خواهند بود، البته معمولاً مبالغ دریافتی برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر از کودکان و نوجوانان است. به طور کلی هزینه های اخذ ویزای تحصیلی سوئد به شرح ذیل می باشد.

شرایط سنی ویزای تحصیلی اجازه اقامت پس از تحصیل ویزای همراه مجوز اقامت دائم
بزرگسالان ۱۵۰۰ کرون ۱۵۰۰ کرون ۱۵۰۰ کرون ۱۵۰۰ کرون
کودکان ۷۵۰ کرون ۷۵۰ کرون ۷۵۰ کرون ۷۵۰ کرون

مدت زمان پاسخگویی سفارت سوئد

معمولاً برای ارائه درخواست صدور ویزا تحصیل ۲ روش برای متقاضیان وجود دارد. درواقع افراد می توانند هم به صورت حضوری با مراجعه به سفارت و هم به صورت آنلاین درخواست خود را ارائه نمایند. توجه داشته باشید درخواست های آنلاین به طور معمول بسیار سریعتر از درخواست های کاغذی مورد بررسی قرار می گیری، از این رو پیشنهاد می کنیم درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه نمایید. مدت زمان پاسخگویی سفارت به درخواست ویزای تحصیلی سوئد معمولاً ۹۰ روز می باشد، البته این مدت زمان ممکن است با تغیر همراه شود.

به عنوان مثال در صورتی که مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت در زمان مناسب تهیه نگردد و یا مدارک ارائه شده به سفارت با کمبود همراه باشد، آفیسر درخواست تکمیل نواقص پرونده در مدت مشخصی را به شما ارائه می دهد که این پروسه می تواند موجب تاخیر در روند اجرایی کار شود. از سوی دیگر ترافیک کاری سفارت نیز از دیگر دلایل تغیر مدت زمان پاسخگویی سفارت به درخواست ویزای تحصیلی سوئد خواهد بود. از این رو زمان بندی مناسب و تهیه مدارک مورد نیاز در زمان مناسب می توان از ایجاد هرگونه تاخیر و خللی جلوگیری نماید.

ویزای تحصیلی سوئد

شانس دریافت ویزای تحصیلی سوئد در سال ۲۰۲۱

کشور سوئد به لطف سیستم آموزشی بسیار مدرن و یکپارچه، دانشگاه های معتبر، امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال و… همواره به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در راستای جذب دانش آموزان و دانشجویان بین المللی محسوب می شود. از سوی دیگر با توجه به هزینه های بالای زندگی و تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای نظیر آمریکا و کانادا شمار دانشجویان بین المللی که سوئد را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند، روز به روز در حال افزایش است.

از سوی دیگر دانشگاهها و دولت سوئد با ارائه تسهیلات دانشجویی و حمایت های مالی که در قالب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی متنوع ارائه می شود زمینه جذب دانشجویان مستعد را فراهم نموده اند. علاوه بر این بازار کار مناسب پس از تحصیل و کسب درآمد قابل توجه یکی از عوامل اصلی محبوبیت سوئد در بین دانشجویان بین المللی می باشد. به طور کلی دانشجویان بین المللی با ارائه مدارک مورد نیاز که پیش تر در این مطلب ذکر گردید، می توانند به راحتی ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمایند.

سوئد,سوئد,سوئد

نتیجه گیری

در واقع دریافت ویزای تحصیلی سوئد مجوز ورود افراد جهت ادامه تحصیل و کار در این کشور می باشد، علاوه بر این از بین کلیه روش های موجود برای مهاجرت به سوئد مهاجرت تحصیلی به سوئد به عنوان یکی از راحت ترین و سریعترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود، که از مزایای فراوانی نظیر تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا، اجازه کار حین تحصیل، امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت سوئد پس از تحصیل و… را خواهد داشت.

از سوی دیگر دانشجویان بین المللی امکان اخذ ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را خواهند داشت، با توجه به مزایای بی شمار ویزای تحصیلی سوئد و سهولت در اخذ این نوع ویزا، در حال حاضر ویزای تحصیلی سوئد نسبت به سایر ویزاهای این کشور متقاضیان بیشتری دارد.

با عنایت به مطالب ذکر شده در این مطلب می توان نتیجه گیری نمود که اخذ ویزای تحصیلی سوئد مسیر بسیار مناسبی برای مهاجرت به این کشور پیشرفته و تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا می باشد. علاوه بر این امکان دست یابی به موقعیت های شغلی ایده ال و کسب درآمد قابل توجه می تواند تضمینی برای آینده ای درخشان همراه با موفقیت را در پی داشته باشد.

لینک منبع: Swedish study visa requirements

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

     

    دیدگاه ها

    یک پاسخ به “ویزای تحصیلی سوئد”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up