شرایط ویزای ۱۸۸ استرالیا

Australian Visa 188

استرالیا کشوری ثروتمند، توسعه یافته و فوق العاده پیشرفته است، این کشور از بالاترین استانداردهای زندگی، رفاه اجتماعی و امنیت برخوردار می باشد. از این رو طی سال های اخیر روند مهاجرت به استرالیا به شکل محسوسی افزایش یافته است. یکی از روش های ایده ال برای مهاجرت به استرالیا برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور است، که تحت عنوان ویزای ۱۸۸ استرالیا ارائه می گردد.

ویزای ۱۸۸ از زیر شاخه های مختلفی تشکیل گردیده، که هریک از این زیر شاخه ها شرایط و هزینه های متفاوتی را در بر دارد. برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا بسته به روش مورد نظر علاوه بر سرمایه مورد نیاز فاکتورهای شخصی مانند شرایط سنی، مدرک تحصیلی، رزومه کاری، مدرک زبان و … از اهمیت بسیاری برخوردار است، در ادامه با ویزای ۱۸۸ استرالیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

زیر شاخه های ویزای ۱۸۸ استرالیا

به طور کلی ویزای ۱۸۸ استرالیا (ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی) از ۵ زیرشاخه اصلی تشکیل می گردد، که هریک از این زیرشاخه ها شرایط و هزینه های متفاوتی خواهد داشت.

ویزای نوآوری تجاری استرالیا

این زیرشاخه ویزای ۱۸۸ استرالیا مناسب افرادی است که از مهارت کافی در کسب و کار خود برخوردار می باشند و قصد راه اندازی یک تجارت جدید را در استرالیا دارند. متقاضیان ابتدا باید توسط یک ایالت یا منطقه‌ای از استرالیا اسپانسر شوند و حداقل ۶۵ امتیاز بر طبق جدول امتیازبندی ویزای سرمایه گذاری استرالیا دریافت نمایند.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

این زیرشاخه به افرادی تعلق دارد که تمایل دارند در استرالیا حداقل ۱/۵ میلیون دلار سرمایه گذاری نمایند و به کسب و کار خود در این کشور ادامه دهند، در روش سرمایه گذاری در استرالیا هم متقاضیان ابتدا باید توسط یک ایالت یا منطقه‌ ای از استرالیا اسپانسر شوند و حداقل ۶۵ امتیاز بر طبق جدول امتیازبندی دریافت کنند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

ویزای سرمایه گذاری خاص استرالیا

این زیرشاخه به افرادی اختصاص دارد که می‌خواهند یک سرمایه گذاری مشخص حداقل ۵ میلیون دلار در یکی از ایالت‌های استرالیا داشته باشند و به کسب و کار خود در خاک استرالیا ادامه دهند.

متقاضیان ابتدا باید توسط یک ایالت یا منطقه‌ای از استرالیا اسپانسر شوند و حداقل ۶۵ امتیاز بر طبق جدول امتیازبندی دریافت کنند. دقت داشته باشید که متقاضیان این شاخه از ویزای ۱۸۸ استرالیا باید از سوی دولت یا ایالت یا کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا (Austrade) به نمایندگی از دولت استرالیا تأیید شوند.

ویزای کارآفرینی استرالیا

در این زیر شاخه از ویزای ۱۸۸ (سرمایه گذاری استرالیا) فرد متقاضی ملزم به راه اندازی کسب و کار و ایجاد کارآفرینی در استرالیا می باشد، لازم به ذکر است که این فعالیت ها نباید با قوانین استرالیا مغایرت داشته باشد از این رو متقاضیان باید از سوی دولت یا یکی از ایالت‌های استرالیا تأیید شوند. شما می توانید با مبلغ ۲۰۰ هزار دلار استرالیا آغاز کنید دقت داشته باشید باید برای انجام این فعالیت می بایست یک طرح اقتصادی (بیزینس پلان) مورد تایید ارائه نمایید.

ویزای سرمایه گذاری پرمیوم استرالیا

این زیر شاخه ویزای ۱۸۸ استرالیا مختص افرادی است که قصد دارند یک سرمایه گذاری مشخص حداقل ۱۵ میلیون دلار در یکی از ایالت‌ های استرالیا داشته باشند و به کسب و کار خود در خاک استرالیا ادامه دهند. متقاضیان ابتدا باید توسط یک ایالت یا منطقه‌ ای از استرالیا اسپانسر شوند و حداقل ۶۵ امتیاز بر طبق جدول امتیازبندی دریافت کنند.

مراحل دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا

اولین قدم برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا تکمیل نمودن فرم (Expression of Interest (EOI می باشد، در واقع متقاضیان دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا با تکمیل نمودن فرم مذکور علاقه خود را برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در ایالت مورد نظر مطرح می نمایند، متقاضیان دریافت این نوع ویزا در فرم EOI اطلاعات کامل خود را در ارتباط با شغل، مهارت، مدرک تحصیلی، تجارب سرمایه گذاری، مدیریت، بیزینس و … ارائه می نمایند.

در صورتی که فرد متقاضی واجد شرایط باشد از سوی ایالت مورد نظر برای وی دعوتنامه ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید فرد متقاضی باید بتواند با ارائه مدارک معتبر ادعای خود را در مورد اطلاعات ذکر شده در فرم EOI ثابت نماید. از این رو جمع آوری مدارک لازم قبل از تکمیل نمودن فرم مذکور الزامی خواهد بود.

کسب حداقل ۶۵ امتیاز برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا الزامی خواهد بود. سیستم امتیاز بندی استرالیا بر اساس فاکتورهای شخصی نظیر سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، خالص دارایی های فرد، سابقه کار، گردش مالی ۲ سال اخیر، نوآوری و اختراع، تجربه سرمایه گذاری امتیاز افراد را محاسبه می نماید.

پس از دریافت دعوتنامه و کسب ۶۵ امتیاز لازم می توانید ویزای ۱۸۸ خود را دریافت نمایید، این ویزا ۴ سال و ۳ ماه اعتبار دارد و در نهایت امکان تبدیل ویزای ۱۸۸ به اقامت دائم (ویزای ۸۸۸) وجود خواهد داشت. توجه داشته باشید پس از دریافت دعوتنامه فقط ۶۰ روز فرصت خواهید داشت تا برای اخذ ویزای خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است اگر پس از گذشت ۲ سال دعوتنامه دریافت نکردید مجدداً می بایست اقدام نمایید.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

مدارک لازم برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا بسته به زیرشاخه مورد نظر کمی متفاوت خواهد بود، ولی به طور کلی یکسری مدارک اصلی وجود دارد که شامل موارد ذیل می باشد:

  • ارسال ابراز تمایل برای مهاجرت به استرالیا (EOI)
  • معرفی نامه دولتی ایالتی یا منطقه ای
  • سن کمتر از ۵۵ سال، البته در بعضی از موارد امکان دریافت ویزا برای سنین بالاتر وجود دارد
  • داشتن کسب و کار موفق و یا پیشینه سرمایه گذاری
  • داشتن دارایی های لازم شخصی و کسب و کار
  • کسب حداقل نمره ۶۵ امتیاز در سیستم امتیاز دهی
  • متقاضی اصلی و همگی افراد خانواده همراه ایشان بایستی با موفقیت مراحل تست پزشکی را گذرانده و گواهی عدم سوء پیشینه را ارائه نمایند

مدت زمان بررسی و صدور ویزای ۱۸۸

مدت زمان مورد نیاز برای بررسی و صدور ویزای ۱۸۸ استرالیا بسته به نوع زیرشاخه مورد نظر متفاوت خواهد بود. معمولاً تعداد پرونده های موجود برای بررسی و کمبود مدارک ارائه شده توسط متقاضیان از دلایل اصلی تاخیر در بررسی و صدور ویزای ۱۸۸ استرالیا می باشد.

به طور کلی بسته به شرایط و روش سرمایه گذاری افراد مدت زمان لازم برای بررسی و صدور ویزای ۱۸۸ استرالیا بین ۱۴ الی ۲۴ ماه به طول می انجامد.

مرحله اول:‌ آماده سازی مدارک حدودا ۴ هفته

مرحله دوم: دریافت دعوت نامه ایالتی

معمولا برای دریافت دعوت نامه ایالتی ۴ هفته زمان مورد نیاز است. البته ایالت ملبورن بر خلاف ایالت های دیگر با توجه به روند اخیر روند صدور دعوت نامه برای افراد زیر ۱۰۰ امتیاز را کند و سرعت آن را کاهش داده است.

مرحله سوم: بعد از دریافت دعوت نامه ۶۰ روز زمان دارید تا هزینه ویزا ها را پرداخت کرده و پرونده را برای اداره مهاجرت ارسال نمایید. بعد از ارسال پرونده برای اداره مهاجرت وارد مرحله چهارم می شوید.

مرحله چهارم: بعد از اینکه پرونده را برای اداره مهاجرت ثبت کردید ۲۸ روز زمان دارید تا مدارک پرونده را ارسال نمایید. در این ۲۸ روز امکان انجام تست های پزشکی و گواهی عدم سو پیشینه نیز فراهم می شود. البته می توانید تست های پزشکی و یا عدم سو پیشینه را بعدا نیز ارسال نمایید.

همچنین نمره زبان میانگین ۴.۵ آیلتس را نیز می توانید کمی زودتر از صدور ویزا ارسال کنید. اگر توانایی دریافت نمره را نداشتید به جای آن نفر اصلی پرونده حدود ۱۰ هزار دلار و نفرات همراه بالای ۱۸ سال حدود ۵۰۰۰ دلار پرداخت می کنند. بعد از دریافت ویزا آماده تهیه بلیط و مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری به استرالیا می شوید.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

هزینه های ویزای ۱۸۸ استرالیا

متقاضیان دریافت هر نوع ویزایی ملزم به پرداخت هزینه های مربوطه خواهند بود، ویزای ۱۸۸ استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. هزینه های مربوط به اخذ ویزای ۱۸۸ استرالیا برای فرد متقاضی و خانواده وی به شرح ذیل می باشد:

نوع ویزا فرد متقاضی افراد بالای ۱۸ سال افراد کمتر از ۱۸ سال
کارآفرینی ۴۹۸۵ دلار استرالیا ۲۴۹۵ دلار استرالیا ۱۲۴۵ دلار استرالیا
سرمایه‌گذاری عادی ۴۹۸۵ دلار استرالیا ۲۴۹۵ دلار استرالیا ۱۲۴۵ دلار استرالیا
سرمایه گذاری ویژه ۷۳۱۰ دلار استرالیا ۳۶۵۵ دلار استرالیا ۱۸۳۰ دلار استرالیا
سرمایه گذاری کلان ۸۷۷۰ دلار استرالیا ۴۳۸۵ دلار استرالیا ۲۱۹۵ دلار استرالیا

مزایا و معایب ویزای ۱۸۸ استرالیا

طبیعتاً مهاجرت به هر کشوری و به هر روشی از مزایا و معایب به خصوصی برخوردار خواهد بود. مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای ۱۸۸ مزایای فراوانی و معایب مختصری در پی خواهد داشت.

مزایای ویزای ۱۸۸ استرالیا

  • امکان اخذ ویزا برای کلیه افراد خانواده
  • اجازه کار و سرمایه گذاری در استرالیا
  • تحصیل رایگان فرزندان فرد متقاضی
  • برخورداری از خدمات درمانی رایگان
  • اجازه ورود و خروج به استرالیا به صورت نامحدود
  • امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت استرالیایی

معایب ویزای ۱۸۸ استرالیا

  • پرداخت هزینه های سنگین اخذ ویزا و راه اندازی بیزینس
  • اخذ مالیات قابل توجه
  • احساس دلتنگی و دوری از خانواده به علت فاصله بسیار زیاد استرالیا با ایران

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. اخذ نمایندگی از بسیاری مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “ویزای ۱۸۸ کشور استرالیا”

    1. Not-known گفت:

      با توجه به شرایط حاکم (ویروس کرونا ) آیا بررسی ویزاهای از قبل درخواست شده به تاخیر افتاده ؟؟؟ و بازه زمانی تقریبی اعلام شده هنوز هم بر همون روال است ؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        بله. با توجه به تعطیل بودن نهادهای مختلف صدور ویزا نیز تاخیر خواهد داشت. در صورت تغییر در زمان انجام کار، تغییرات اعلام خواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up