شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

دوره کارشناسی ارشد در سوئد به عنوان برترین دوره تحصیل در سوئد قلمداد می شود. شرایط تحصیل در این مقطع با سایر مقاطع تحصیلی در این کشور متفاوت می باشد. دانشجویان با اتمام دوره کارشناسی مجوز حضور در دوره کارشناسی ارشد را دریافت می نمایند. از مهم ترین شرایط تحصیل دوره کارشناسی ارشد در سوئد می توان به مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش، سن و میزان هزینه های مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در سوئد اشاره کرد. این موارد تاثیر بسزایی در امر پذیرش و ویزای تحصیلی سوئد را ایفا می کنند که در ادامه مقاله به آنها اشاره می شود.

دوره های کارشناسی ارشد در سوئد به صورت میانگین بین ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد. بازه های زمانی این دوره های تحصیلی به انتخاب رشته و دانشگاه بستگی دارد. برخی از دانشگاه های سوئد با ۸۰ واحد آموزشی و برخی دیگر با ۱۶۰ واحد آموزشی مدرک کارشناسی ارشد به دانشجویان اعطا می کنند. دانشجویان بین المللی با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای انواع دوره های کارشناسی ارشد برای مهاجرت تحصیلی به سوئد اقدام نمایند.

انواع دوره های کارشناسی ارشد سوئد

انواع دوره های کارشناسی ارشد سوئد

دوره های کارشناسی ارشد در سوئد به دو صورت دوره های تحقیقاتی و آموزش محور برگزار می شود. این شرایط در همه کشورهای دنیا حکم فرماست و دانشجویان متناسب با علایق خود قادر خواهند بود دوره مورد نظر خود را انتخاب نمایند. این دوره های تحصیلی در برخی از موارد همچون سال های تحصیلی و نوع ارائه دروس با هم متفاوت می باشند که در ادامه به آنها اشاره می شود.

دوره های تحقیقاتی

تمرکز اصلی این دوره های آموزشی در سوئد بر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می باشد. به صورت معمول دوره های کارشناسی ارشد در سوئد که به صورت تحقیقاتی ارائه می گردد، یک سال به طول می انجامد. در این دوره های تحصیلی دانشجویان موظف به اتمام یک پروژه تحقیقاتی می باشند. از همین رو جلب رضایت استاد راهنما در این دوره از نکات الزامی برای اخذ پذیرش است.

دوره های دانش محور

تمرکز اصلی در این دوره های کارشناسی ارشد، شرکت در کلاس های آموزشی و سپری کردن واحد های آموزشی متناسب با انتخاب رشته است. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز به صورت مستقیم با دانشگاه های مورد نظر در ارتباط می باشند تا در صورت امکان موفق به دریافت پذیرش از آنان باشند. دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد در سوئد به شرط دوره های دانش محور به طور معمول ۲ سال به طول می انجامد.

نحوه اقدام جهت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

نحوه اقدام جهت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

دانشجویان از سراسر دنیا با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در سوئد اقدام نمایند. از همین رو دانشجویان پس از اتمام دوره های کارشناسی مجوز حضور در دوره های کارشناسی ارشد در سوئد را دریافت می نمایند. برای تحصیل در دانشگاه های سوئد، دانشجویان می بایست به صورت مستقیم و از طریق سایت دانشگاه برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سوابق تحصیلی: مدارک دیپلم و کارشناسی به همراه ریز نمرات
  2. مدارک هویتی: مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه می شود.
  3. مدرک زبان: مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی یا سوئدی که متناسب با رشته تحصیلی تعیین می گردد.
  4. توصیه نامه: دو تا نامه از اساتید دانشگاه که نشان دهنده صلاحیت شما برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
  5. رزومه: یک فایل که نشان دهنده تمام ویژگی های شما برای ادامه تحصیل می باشد.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

با توجه به تغییر قوانین در سال ۲۰۱۱، تحصیلات در دوره کارشناسی ارشد در سوئد مستلزم پرداخت هزینه می باشد. از همین رو دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های سوئد ملزم به پرداخت هزینه می باشند. میزان هزینه های تحصیل در سوئد متناسب با رشته و دانشگاه انتخابی متفاوت است. میزان هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد سالانه بین ۶ تا ۱۴ هزار یورو تخمین زده می شود.

از دیگر هزینه های قابل پرداخت برای دانشجویان کارشناسی ارشد در سوئد می توان به هزینه های زندگی اشاره کرد. از همین رو دانشجویان برای تحصیل در این کشور ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشند. متوسط هزینه های زندگی در سوئد بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو در سال تخمین زده می شود. این هزینه های عنوان شده شامل هزینه های اجاره مسکن، رفت و آمد، خوراک و هزینه های جاری زندگی می باشد.

دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در سوئد قادر خواهند بود تا به صورت نیمه وقت به همراه دوره تحصیلی مشغول به کار باشند. بازه زمانی در نظر گرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در سوئد ۲۰ ساعت در هفته می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان در صورت ارائه سوابق علمی ایده آل امکان دریافت بورسیه تحصیلی در سوئد را دارا می باشند. در ادامه به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در این کشور اشاره می شود.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی

امکان دریافت بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان بین المللی در صورت احراز شرایط مورد نیاز و فراهم آوردن مدارک و سوابق تحصیلی ایده آل برای بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. این بورسیه تحصیلی به صورت معمول بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور را پوشش می دهد.

  1. بورس تحصیلی موسسه فناوری Blenkinge: موسسه فناوری Blenkinge، بورسیه ۵۰ درصدی هزینه های تحصیل دوره کارشناسی ارشد در سوئد برای دانشجویان بین المللی را ارائه می دهد.
  2. بورسیه دانشگاه بورس: این بورسیه تا ۵۰ درصد شهریه دانشگاه را به دانشجویان بین المللی با سوابق علمی ایده آل ارائه می دهد.
  3. بورس های تحصیلی Chalmers: کمک هزینه ۷۵ درصدی بابت تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در سوئد
  4. بورسیه های دانشگاه Halmstad:  این بورس تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد در هر زمینه تحصیلی ارائه شده در دانشگاه است. بورسیه دانشگاه بین ۲۵ تا ۵۰ درصد شهریه را پوشش می دهد.
  5. بورس تحصیلی کارشناسی ارشد جهانی: انستیتو کارولینسکا تعداد انگشت شماری بورسیه شهریه را به دانشجویان ممتازی که از هر ترم پاییز در یکی از برنامه های کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، ارائه می دهد. 
  6. بورسیه های دانشگاه Linnaeus: دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در سوئد قادر خواهند بود برای بورسیه ۷۵ درصدی شهریه های این دانشگاه اقدام نمایند.
  7. برنامه بورس تحصیلی جهانی دانشگاه لوند: دانشجویان برتر در صورت احراز شرایط مورد نیاز دانشگاه لوند قادر خواهند بود از بورسیه های دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه بهره مند شوند. بورس تحصیلی می تواند ۲۵٪، ۵۰٪، ۷۵٪ یا ۱۰۰٪ هزینه تحصیل را پوشش دهد.
برترین دانشگاه های سوئد

برترین دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

سوئد به عنوان یکی از برترین مقاصد دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به حساب می آید. دانشجویان به واسطه حضور برترین دانشگاه های دنیا و ارائه دروس به زبان انگلیسی برای دانشگاه های این کشور اقدام می نمایند. در حال حاضر ۱۶ دانشگاه کشور سوئد در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار دارد. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور امتحان نمایند. در لیست زیر به برترین دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد اشاره می شود.

  1. Karolinska Institute
  2. Lund University
  3. Uppsala University
  4. Stockholm University
  5. University of Gothenburg
  6. Chalmers University of Technology
  7. KTH Royal Institute of Technology
  8. Örebro University
  9. Swedish University of Agricultural Sciences
  10. Umea University
بهترین رشته های برای تحصیل

بهترین رشته های برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

کشور سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای غیر انگلیسی زبان در قاره اروپا به شمار می رود که دوره های بسیار زیادی را ارائه می دهد. دانشجویان در صورت دانش زبان انگلیسی قادر خواهند بود برای این دوره های تحصیلی در دانشگاه های سوئد اقدام نمایند. انتخاب بهترین رشته های تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد در سوئد به فاکتورهای زیادی از جمله شانس ورود به بازار کار، میزان هزینه های تحصیل، ارائه دروس به زبان انگلیسی بستگی دارد. در ادامه به بهترین مدارک تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد در سوئد اشاره می شود.

  • Computer Science
  • Engineering
  • Arts degrees
  • Environmental Studies
  • Cultural Studies

نتیجه گیری

کشور سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی به شمار می رود که سالانه تعداد زیادی از افراد برای کار در این کشور اقدام می نمایند. تحصیل در این کشور به عنوان راهی مطمئن برای ورود به بازار کار محسوب می شود. از همین رو سالانه دانشجویان زیادی برای ارتقا سطح علمی و افزایش شانس ورود به بازار کار برای دوره های کارشناسی ارشد در سوئد اقدام می نمایند.

مقطع کارشناسی ارشد در سوئد به واسطه ارائه دروس به زبان انگلیسی، امکان همراهی همسر و فرزندان و تعدد بالای دانشگاه های ممتاز به عنوان بهترین مقطع تحصیلی کشور سوئد قلمداد می شود. کدام یک از مزایای دوره کارشناسی ارشد در سوئد برای شما جذاب است؟ نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    یک پاسخ به “کارشناسی ارشد در سوئد”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کارشناسی ارشد در سوئد کارشناسی ارشد در سوئد کارشناسی ارشد در سوئد کارشناسی ارشد در سوئد کارشناسی ارشد در سوئد

    شبکه های اجتماعی

    arrow up