شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

دوره های کارشناسی ارشد در نروژ به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد و دانشجویان در صورت اتمام دوره های کارشناسی، مجوز حضور در این دوره ها را دریافت می نمایند. به صورت معمول دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می گردد و دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی قادر خواهند بود برای دانشگاه های نروژ اقدام نمایند.

تحصیل در برنامه های کارشناسی ارشد با ترکیبی از سخنرانی ها، سمینارها، کارگاه های آموزشی همراه است. تمام مقاطع کارشناسی ارشد در نروژ داوطلبان را ملزم به پایان دادن به یک رساله تحقیقاتی مستقل می کنند که معمولاً در پایان برنامه صورت می گیرد. سال تحصیلی نروژ از آگوست تا ژوئن، با تعطیلات زمستانی و بهاری و تعطیلات طولانی تر بین ژوئن و آگوست ادامه دارد. به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در نروژ، به احتمال زیاد از این تعطیلات طولانی برای انجام تحقیق و تحریر در مورد پایان نامه مدرک خود استفاده خواهید کرد.

امکان تحصیل در یک کشور اسکاندیناوی برای مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان مانند یک رویا است که به حقیقت می پیوندد. دانشگاه های نروژ تعداد زیادی دوره و برنامه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این کشور با تحصیلات در سطح جهانی و تاریخ غنی، نوعی تجربه آموزشی را ارائه می دهد که در هیچ کشور دیگری نمی توان تجربه نمی کند. 

کارشناسی ارشد در نروژ

نحوه اقدام جهت تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

دانشجویان به صورت مستقیم با دانشگاه های منتخب خود خود وارد مکاتبه می شوند و با توجه به ددلاین دانشگاه، مدارک مورد نیاز را برای اخذ پذیرش ارسال می نمایند. به صورت معمول بیشتر دانشگاه های کشور نروژ یک بار در سال پذیرش دارند و دانشجویان برای ورود به دانشگاه می بایست تا اواخر ماه نوامبر برای ورودی سپتامبر مدارک خود را برای دانشگاه ارسال نمایند.

دانشجویان بین المللی با فراهم آوردن مدارک مورد نیا که در ادامه به آنها اشاره می شود، قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور تروژ امتحان نمایند. در زیر به معمول ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ اشاره می شود.

  1. مدرک زبان: نمره ۶٫۵ آزمون آیلتس برای دورهه ای زبان انگلیسی
  2. سوابق تحصیلی: مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات
  3. توصیه نامه: ۲ تا نامه از اساتید دانشگاه که شرایط علمی دانشجو را عنوان می کند.
  4. انگیزه نامه: نامه ای که دلیل دانشجو را برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد در نروژ عنوان می کند.
  5. مدارک هویتی: پاسپورت
کارشناسی ارشد در نروژ

برترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل کارشناسی ارشد

دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی نروژ علی رغم اینکه کشور کوچکی است، تحصیلات با کیفیتی را ارائه می دهند که تبادلات بین المللی و دانشجویان متقاضی تحصیل از آن نیز بهره مند می شوند. تحصیل در نروژ امکان شغلی شما را چه در داخل و چه در خارج از کشور بهبود می بخشد.

تحصیلات عالی در نروژ متشکل از دانشگاه های دولتی و خصوصی است. برخی از آنها تخصصی، برخی جامع و برخی به عنوان “کالج های دانشگاهی” شناخته می شوند. دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی و شهر انتخابی قادر خواهند برای برترین دانشگاه های نروژ برای دوره کارشناسی ارشد اقدام نمایند. در ادامه به پنج دانشگاه برتر نروژ اشاره می شود.

  1. University of Oslo
  2. University of Bergen
  3. Norwegian University of Science and Technology
  4. University of Tromsø
  5. Norwegian University of Life Sciences
برترین رشته ها برای تحصیل در نروژ

بهترین رشته های کارشناسی ارشد نروژ

کشاورزی ۱٫۹٪ تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و ماهیگیری فعالیت مهمی است زیرا نروژ بعد از چین دومین صادر کننده غذای دریایی در جهان است. یارانه های کشاورزی در کشور نروژ بسیار قابل توجه است. اقتصاد نروژ به منابع طبیعی و منابع انرژی (نفت، گاز، انرژی هیدرولیکی، جنگل ها و مواد معدنی) بستگی دارد. از همین رو تحصیل در رشته های مرتبط با تمرکز اصلی اقتصاد این کشور کمک شایانی به دانشجویان برای ورود به بازار کار می کند. از همین رو بهترین رشته های کارشناسی ارشد در نروژ را می توان به دورهه ای مهندسی نفت، کشاورزی و ریز شاخه های آن اطلاق نمود. در ادامه به سایر رشته های مناسب دوره های کارشناسی ارشد در نروژ اشاره می شود.

  1. علوم زندگی و بیوتکنولوژی
  2. علوم کشاورزی
  3. علوم طبیعی
  4. انرژی و پایداری
  5. علوم اجتماعی
  6. رسانه های دیجیتال، انیمیشن و هنرهای تجسمی
  7. مطالعات بازاریابی و مدیریت
  8. فناوری اطلاعات و فناوری
  9. جهانگردی و گردشگری
  10. بوم شناسی
  11. مطالعات دریایی
  12. معماری
هزینه های تحصیل در نروز

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد نروژ

با توجه به قوانین کشور نروژ، دانشجویان بین المللی امکان استفاده از تحصیلات رایگان را دارا می باشند. این نکته بدین معناست که دانشجویان علاقه مند برای ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد نروژ بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانند در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل بپردازند. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین ۸ تا ۲۵ هزار یورو در سال تخمین زده می شود.

به همراه هزینه های تحصیل، دانشجویان برای تحصیل در نروژ، ملزم به پرداخت هزینه های زندگی در این کشور می باشند. نروژ یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد. بنابراین، این بدان معنی است که این کشور یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است. متوسط هزینه های زندگی به ازای هر ماه بین ۹۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو در نظر گرفته می شود. هزینه های زندگی در نروژ شامل هزینه های اجاره مسکن، رفت و آمد و هزینه های خوراک می باشد.

لازم به ذکر است که دانشجویان برای مراجعه به سفارت می بایست هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در نروژ را در حساب ایران به سفارت ارائه دهند. برخی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در نروژ با حق کار دانشجویی و دریافت بورسیه های تحصیلی که در ادامه به آنها اشاره می شود، قادر خواهند بود تا این میزان را کاهش دهند.

بورسیه تحصیلی نروژ

امکان دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در نروژ

با توجه به رایگان بودن دوره های کارشناسی ارشد در نروژ، بورسیه های کمتری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و به صورت معمول این امکان در اختیار دانشجویان مقطع دکتری قرار می گیرد. این نکته به این معنا نیست که امکان دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در نروژ نیست و دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شرایط بهتر رفاهی را در این کشور داشته باشند. در ادامه به چندین بورسیه تحصیلی این مقطع تحصیلی در نروژ اشاره می شود.

  • Creative Writing International Competition
  • Casino-Related And Internet Marketing Scholarship
  • International KSS Contest Scholarship for College Students
  • Sustainability funding for International Students

مزایای دوره کارشناسی ارشد در نروژ

یکی از بهترین نکات در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ، استقبال از آن برای دانشجویان خارج از کشور و رویکرد برابری طلبانه برای آموزش عالی است. تمام برنامه های کارشناسی ارشد در نروژ بدون شهریه هستند و بسیاری از آنها به زبان انگلیسی ارائه می گردد. به همین دلایل است که این کشور در حال حاضر میزبان حدود ۸۰۰۰ دانشجوی بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

دانشجویان متاهل در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ، امکان همراهی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را دارند. کیفیت بالای زندگی، ارائه دروس به زبان انگلیسی و تحصیل رایگان، فقط به عنوان بخشی از مزایای دوره کارشناسی ارشد در نروژ به حساب می آید که در ادامه به آنها اشاره می شود.

تحصیل به زبان انگلیسی

با توجه به زبان نروژی که به عنوان زبان اصلی این کشور به شمار می رود، بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد در نروژ به زبان انگلیسی ارائه می گردد و همچنین در حدود ۷۰ درصد مردم به این زبان آشنایی دارند. از همین رو دانشجویان بین المللی در صورت ارائه نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس می توانند برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایند. دانشجویان با شرکت در دورهه ای زبان موسسه زبان آریاناپارس در کمترین زمان ممکن بهترین نتایج را در آزمون آیلتس را دریافت می نمایند. برای تعیین سطح رایگان با ما در ارتباط باشید.

تحصیل رایگان

یکی از برترین مزایای دوره های کارشناسی ارشد در نروژ، عدم پرداخت شهریه برای دانشجویان بین المللی می باشد. طبق قوانین کشور نروژ، دانشجویان در صورت ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت. از همین رو دانشجویان بین المللی در صورت ارائه سوابق آموزشی به همراه مدرک زبان قادر خواهند بود تا شانس خود را برای ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در نروژ امتحان نمایند.

زندگی ایده آل در نروژ

کیفیت زندگی ایده آل

نروژ به دلیل بخشی از ذخایر نفت و گاز دریایی خود، چهارمین درآمد سرانه در جهان و یکی از بالاترین سطح زندگی را دارد. این کشور عضو بسیاری از سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل، ناتو، شورای اروپا و شورای شمال اروپا، WTO و OECD است. این کشور همچنین بخشی از منطقه شینگن است و با وجود رد عضویت کامل در اتحادیه اروپا، روابط نزدیک با ایالات متحده و اتحادیه اروپا را حفظ می کند. از همین رو دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های نروژ از کیفیت بالای زندگی هم بهره مند می شوند.

یکی از بهترین امتیازات در مورد مهاجرت تحصیلی نروژ به خصوص تحصیلات کارشناسی ارشد در نروژ ، استقبال این کشور از دانشجویان بین المللی و رویکرد برابری طلبانه در آموزش عالی است. تمام برنامه های کارشناسی ارشد در نروژ از لحاظ شهریه رایگان هستند و بسیاری از آن ها به زبان انگلیسی ارائه داده می شوند. به همین دلایل است که این کشور در حال حاضر میزبان حدود ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

این مقاله شامل کلیه مواردی است که باید در مورد تحصیلات تکمیلی خارج از کشور در نروژ بدانید. هم چنین شامل اطلاعاتی در مورد دانشگاه ها ، دوره ها و برنامه ها ، ویزا و بودجه مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به این کشور ، نیز می شود.

درخواست برای تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در نروژ معمولاً نیاز به مدرک لیسانس در یک رشته تحصیلی مرتبط است. علاوه بر این ارائه دهندگان آموزش عالی در هر دانشگاه معیارهای خاص خود را برای داوطلبان تعیین می کنند. دانشجویان بین المللی نیز باید ثابت کنند که در طول تحصیل (چه از طریق منابع شخصی و چه از طریق بودجه خارجی) در نروژ توانایی مالی برای تأمین هزینه های مورد نیاز خود را دارند.

ویزای دانشجویان کارشناسی ارشد در نروژ

شما به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد بین المللی در نروژ و برای اقامت بیش از سه ماه در این کشور ، نیاز دارید از اداره مهاجرت این کشور اجازه اقامت دانشجویی را دریافت کنید.

درخواست های اجازه اقامت باید از طریق یک نمایندگی خارجی نروژ در کشور دانشجو انجام شود. با مراجعه به وب سایت رسمی سفارت نروژ ، نزدیک ترین سفارت فعال را به خود پیدا کنید. مدارک مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت شامل موارد زیر است :

  1. فرم درخواست تکمیل شده توسط دانشجو همراه با پاسپورت معتبر و عکس پرسنلی.
  2. نامه اثبات قبولی در یک موسسه یا دانشگاه معتبر در نروژ.
  3. مدارکی که که ثابت کند شما بودجه کافی برای تامین نیاز های مالی خود هنگام اقامت در نروژ ، در اختیار دارید.
  4. اثبات  داشتن بیمه درمانی معتبر.
  5. تایین محل اقامت دانشجو در نروژ و اثبات داشتن مکانی برای زندگی.
  6. شرح هدفتان از تحصیل در نروژ.

زبان مورد نیاز برای تحصیل در نروژ

تعداد زیادی از دوره های کارشناسی ارشد در نروژ به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، زیرا این زبان به طور گسترده توسط عموم مردم در این کشور صحبت می شود. به همین دلیل برای تحصیل در نروژ معمولاً نیازی به دانستن زبان نروژی نخواهید داشت.

 با این حال ، اگر زبان انگلیسی زبان اول شما نیست ، ممکن است لازم باشد در آزمونی که تایید کنند مهارت و تسلط کافی را بر زبان انگلیسی دارید ، شرکت کنید.

حتی اگر در دوره تحصیلی مورد نظرتان نیازی به صحبت با زبان نروژی نداشته باشید ، ممکن است بخواهید کمی از زبان این کشور را یاد بگیرید. یادگیری زبان نروژی به نظر چالش برانگیز می رسد زیرا دارای دو فرم نوشتاری و گویش های متعدد است اما در عمل یادگیری زبان نروژی سخت تر از سایر زبان های اروپایی نیست و شباهت زیادی به زبان سایر کشور های منطقه اسکاندیناوی مانند دانمارک و سوئد دارد.

بودجه مورد نیاز برای تحصیل

بهترین خبر در مورد هزینه های تحصیل در نروژ این است که از نظر فنی هیچ هزینه ای وجود ندارد و نیازی به پرداخت شهریه نیست. به عنوان بخشی از تعهد این کشور به آموزش عالی برای عموم مردم و همه افراد ، تحصیل در دانشگاه های نروژ در سطح کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا رایگان است.

این امر شامل دانشجویان بین المللی نیز می شود. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، ممکن هست هر ترم شامل هزینه های کمی در حدود ۳۰ تا ۶۰ یورو باشد اما پرداخت این هزینه ها به عضویت در سازمان رفاه دانشجویان دانشگاه بستگی دارد و البته شامل مزایای مختلفی مانند کاهش قیمت در حمل و نقل عمومی می شود.

اگرچه که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ رایگان است و دانشجویان مبلغی را برای این منظور پرداخت نمی کنند اما هزینه زندگی در نروژ نسبتاً زیاد است. به همین دلیل تأمین نوعی بودجه خارجی برای تأمین هزینه های زندگی در طول مدت تحصیل در نروژ بسیار مورد نیاز است.

نتیجه گیری

نروژ کشوری بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است؛ دانشگاه های نروژ در سطح جهانی و به دلیل خطوط ساحلی بسیار زیبا و معروف خود، به عنوان یکی از کشورهایی با بالاترین کیفیت زندگی شناخته می شود. این کشور ترکیبی هیجان انگیز از زندگی مدرن شهری و طبیعت وحشی و رام نشده ارائه می دهد و تحصیل در دورهه ای کارشناسی ارشد در نروژ رایگان است، که هزینه های بسیار بالای زندگی را جبران می کند.

دانشجویان با اتمام دوره های کارشناسی ارشد در نروژ قادر خواهند بود از فرصت در نظر گرفته شده این کشور برای پیدا کردن کار و یا برای ادامه تحصیل و استفاده از بورسیه های تحصیلی دکتری بهره مند شوند. همچنین مدارک این کشور مورد تایید کل اروپا و کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا می باشد.

دلایل شما برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در نروژ چیست؟ نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. مشاورین موسسه آریاناپارس پاسخگوی سوالات شما در زمینه ادامه تحصیل در کشور نروژ می باشد. از همین رو می توانید با این عزیزان به صورت رایگان در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    یک پاسخ به “کارشناسی ارشد در نروژ”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد تحصیل رایگان ارشد در نروژ میشه راهنمایی بفرمایید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کارشناسی ارشد نروژ کارشناسی ارشد نروژ کارشناسی ارشد نروژ کارشناسی ارشد نروژ کارشناسی ارشد نروژ

    شبکه های اجتماعی

    arrow up