چین مشتاق است که خود را به عنوان گزینه ای برای تحصیلات تکمیلی مطرح کند بطوریکه چندین پروژه مهم توسط دولت چین برای بهبود سیستم آموزش عالی خود آغاز شده است. آیا بدون مدرک زبان می توان برای دوره های کارشناسی ارشد در چین اقدام کرد؟ برترین دانشگاه های چین برای ادامه تحصیل کدام اند؟ بهترین دوره های تحصیلی درکارشناسی ارشد چه رشته هایی هستند؟ هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد چه میزان است؟ از علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به چین خواهش می کنیم برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد چین

دوره های کارشناسی ارشد در چین به صورت میانگین دو سال به طول می انجامد که سال تحصیلی معمولاً در ماه مارس آغاز می شود و در ژانویه به پایان می رسد. دوره ها به صورت ترم های جداگانه تنظیم می شوند و تعطیلات تابستانی برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در چین به طور کلی بین چهار تا هشت هفته به طول می انجامد. دانشجویان از سراسر دنیا با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که در ادامه مقاله به آنها اشاره می شود، قادر خواهند بود برای دوره های کارشناسی ارشد در کشور چین اقدام نمایند.

دانشجویان تا ۴۰ سال و در صورت ادله مناسب قادر خواهند بود برای دوره های کارشناسی ارشد در چین اقدام نمایند. گزینه های زیادی برای تحصیل دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در چین را دارند، قرار دارد. برخی از محبوب ترین دوره های کارشناسی ارشد در حال حاضر شامل دوره های ذیل می باشد.

  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی عمومی
  • تجارت بین المللی
  • اقتصاد
  • زبان
مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه های چین

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه های چین

دانشجویان برای ادامه تحصیل دوره کارشناسی ارشد در چین می بایست به صورت مستقیم با دانشگاه مورد نظر در ارتباط باشند و بازه های زمانی اقدام را جویا باشند. هزینه اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چین بین ۹۰ تا ۱۵۰ دلار تخمین زده می شود که در ادامه به بازه های زمانی اقدام برای دانشگاه های چین اشاره می شود.

  • برنامه های ترم پاییز: ترم پاییز معمولاً از سپتامبر یا اکتبر شروع می شود.
  • برنامه های ترم بهار: ترم بهار معمولاً از اواخر فوریه یا اوایل مارس شروع می شود.

مدارک مورد نیاز

  1. مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  2. مدرک لیسانس
  3. ریز نمرات
  4. مدارک هویتی
  5. رزومه و توصیه نامه
  6. دانش زبان انگلیسی
  7. بیمه درمانی و الزامات پزشکی

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین

هزینه تحصیل در چین به دانشگاه و رشته انتخابی بستگی دارد. دانشگاه های دولتی با قیمت شهریه در محدوده ۳ تا ۱۰ هزار دلار در سال گزینه مقرون به صرفه تری را ارائه می دهند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی در دوره های کارشناسی ارشد در چین بین ۸ تا ۱۵ هزار دلار تخمین زده می شود. هزینه های تحصیل در رشته های مهندسی و مدیریت، نسبت به سایر رشته های تحصیلی بیشتر می باشد.

برخی از دانشگاه های چین وجود دارند که به دلیل ارائه گزینه های مقرون به صرفه تر برای تحصیل مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار می گیرند که این دانشگاه ها شامل:

  • دانشگاه علم و صنعت چین: تقریباً سالانه ۴۳۵۰ دلار
  • دانشگاه تحقیقات ملی سامارا: تقریباً ۱۸۰۰ دلار در سال
  • دانشگاه صنعتی نانجینگ: تقریباً ۴۰۰۰ دلار در سال

در برخی از دانشگاه های دارای رتبه برتر، هزینه ها بسیار بالاتر خواهد بود، به عنوان مثال دانشگاه پکن به طور متوسط ​​۱۷۰۰۰ دلار در هر سال تحصیلی دریافت می نماید.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در چین

بورسیه کارشناسی ارشد در چین

دولت با هدف تشویق ۵۰۰ هزار دانشجوی بین المللی برای تحصیل در چین تا سال ۲۰۲۰، برنامه ای را برای جلب بیشتر دانشجویان از طریق پیشنهاد بورس تحصیلی تنظیم کرده است. این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در چین در نظر گرفته شده است که در ۲۴۳ دانشگاه چین در دسترس دانشجویان بین المللی می باشد.

بورس تحصیلی دولت جیانگ سو

دولت استانی جیانگ سو بورس تحصیلی دولت جیانگ سو را برای تشویق دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این ایالت راه اندازی کرد. این بورس تحصیلی هزینه کامل شهریه، ثبت نام، آزمایش آزمایشگاهی، کار آموزی، خوابگاه، بیمه پزشکی و کتاب های درسی پایه را به شما اعطا می کند. 

بورس تحصیلی دولت پکن

دولت پکن بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های پکن را دارند، ارائه می دهد. این بورسیه هزینه های تحصیل را به طور کامل یا جزئی پوشش می دهد و برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل دسترس است.

بورس تحصیلی انستیتوی کنفنسیوس

هفت نوع بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بین ۱۶ تا ۳۵ سال از دفتر موسسه کنفوسیوس در نظر گرفته شده است. این بورس تحصیلی هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت و کمک هزینه زندگی و بیمه پزشکی جامع را شامل می شود. 

بهترین دانشگاه های چین برای کارشناسی ارشد

کشور چین به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل به شمار می رود. این کشور با ۵۱ دانشگاه معتبر و شناخته شده در سطح جهانی، به عنوان گزینه ای ایده آل برای ادامه تحصیل قلمداد می شود. در حال حاضر دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در چین قادر خواهند بود با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز، شانس خود را برای ورود به بهترین دانشگاه های این کشور امتحان نمایند. در ادامه به پنج دانشگاه چین که در سایت QS در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان جای دارند، اشاره می شود.

چین,چین,چین

Tsinghua University

دانشگاه چینهوا در شهر پکن به عنوان بهترین دانشگاه چین شناخته می شود. در حال حاضر ۳۷ هزار دانشجو که ۱۵ درصد آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. از برترین رشته های تحصیلی در دانشگاه چینهوا می توان به مهندسی تکنولوژی، مهندسی مواد، مهندسی عمران و مهندسی معماری اشاره کرد، این دانشگاه در رتبه بندی جهانی در جایگاه پانزدهم قرار دارد.

Peking University

دانشگاه پکن که در سال ۱۸۹۸ میلادی تاسیس گردیده است، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه این کشور شناخته می شود. رشته های زبان مدرن، جغرافیا، شیمی و زبان شناسی از برترین رشته های تحصیلی در دانشگاه پکن می باشند. در حال حاضر در حدود ۶ هزار دانشجو بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

Fudan University

دانشگاه فودان سومین دانشگاه برتر چین و سی و چهارمین دانشگاه برتر جهان می باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد در چین با تحصیل در این دانشگاه از فرصت های بیشمار کاری بهره مند می شوند. از برترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه می توان به شیمی، زبان های مدرن، فلسفه و داروسازی اشاره کرد که از حدود ۵ هزار دانشجوی بین المللی آن ۳۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.

Shanghai Jiao Tong University

دانشگاه شانگهای جیائو تانگ در سال ۱۸۹۶ تاسیس گردید و یکی از معتبرترین دانشگاه های چین است. زبان اصلی آموزش ماندارین است، در حالی که دوره های کارشناسی ارشد بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می شود. مهندسی مکانیک و مهندسی برق به عنوان برترین رشته های تحصیلی این دانشگاه به شمار می رود و در حال حاضر در حدود ۲۹۰۰ دانشجو در حال تحصیل دوره کارشناسی ارشد در چین می باشند.

Zhejiang University

این دانشگاه در شهر هانگزو، یکی از زیبا ترین شهرهای چین واقع شده است و پنجمین دانشگاه برتر چین می باشد، همچنین در رنکینگ جهانی رتبه ی ۵۳ را دارد. دانشجویان علاقه مند به رشته های مهندسی، اقتصاد و حسابداری در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه امتحان نمایند.

هم چنین در این زمنیه اگر تمایل دارید از لیست دانشگاه های چین مورد تایید وزارت بهداشت و علوم مطلع شوید و یا با دیگر دانشگاه های این کشور آشنایی پیدا کنید می توانید به مقاله ای با عنوان دانشگاه های چین در همین وب سایت مراجعه نمایید.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در چین

سرمایه گذاری در آموزش عالی در چین در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است و این امر برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند یک انتخاب جذاب است. در دهه گذشته تعداد موسسات آموزش عالی در چین دو برابر شده است و هم اکنون تقریباً ۳۰۰۰ موسسه وجود دارد. از همین رو دانشجویان بدون هیچ محدودیتی قادر خواهند بود برای دوره های کارشناسی در چین اقدام نمایند. در ادامه به برترین مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در چین اشاره می شود.

هزینه های بسیار پایین تحصیل و زندگی

هزینه های بسیار پایین تحصیل و زندگی

با توجه به رتبه های علمی بسیار مناسب دانشگاه های چین در مقایسه با کشورهای برتر دنیا، هزینه های تحصیل و زندگی در چین به مراتب پایین تر می باشد. از همین رو دانشجویان قادر خواهند بود با هزینه ای بالغ بر ۳ تا ۵ هزار دلار سالانه دوره کارشناسی ارشد در چین را سپری نمایند. لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در چین برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۴ تا ۵ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. هزینه های عنوان شده، شامل هزینه های اجاره مسکن، رفت و آمد و خوراک می شود.

تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از برترین مزایای دوره های کارشناسی ارشد در چین، ارائه دروس به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیس قادر خواهند بود برای برترین دانشگاه های کشور چین اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان در صورت عدم ارائه مدرک زبان و فقط با دانش اولیه می توانند برای دوره های زبان قبل از دانشگاه اقدام نمایند و پس از آن تحصیلات را در دانشگاه های این کشور شروع نمایند.

رتبه های دانشگاهی مناسب

۶ دانشگاه چین در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی QS World University Rankings 2021 قرار گرفته اند. این موضوع نشان دهنده این نکته می باشد که دانشجویان با تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در چین قادر خواهند بود تا شانس خود را برای ادامه تحصیل در برترین کشورهای جهان همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان امتحان نمایند. همچنین علاقه مندان برای ورود به بازار کار با تحصیل در این دوره های تحصیلی با شانس بیشتری امکان ورود به بازار کار را خواهند داشت.

نتیجه گیری

چین مصمم است دانشگاه های شناخته شده ای را در سطح جهانی داشته باشد. از همین رو پروژه ۲۱۱ را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد تا ۱۰۰ دانشگاه خود را در سطح جهانی مطرح کند. این سرمایه گذاری و نوسازی تحصیلات دانشگاهی در چین باعث شده است که برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، به گزینه محبوب تری تبدیل شود. چشم انداز متنوع چین، اقتصاد پر رونق و سرمایه گذاری سنگین دولت در آموزش عالی، این کشور را به مکانی فوق العاده برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل کرده است.

دوره های کارشناسی ارشد در چین به عنوان بهترین دوره های تحصیلی در این کشور به شمار می رود. تعدد بالای دوره های تحصیلی، هزینه های معقول تحصیل و زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی فقط بخشی از مزایای این دوره تحصیلی می باشد. همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید با ویژگی ها و شرایط این دوره آشنا شدید، می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس برای بررسی شرایط و شانس اخذ پذیرش تحصیلی خود به صورت رایگان در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کارشناسی اشد در چین کارشناسی اشد در چین کارشناسی اشد در چین کارشناسی اشد در چین کارشناسی اشد در چین

    شبکه های اجتماعی

    arrow up