کار در انگلیس و مهاجرت به این کشور از دیرباز مقصدی بسیار ایده آل برای ایرانیان به شمار می رود. انگلیس کشوری بسیار مرفه، با سطح علمی بسیار بالا در تمامی مقاطع تحصیلی، کشوری با اقتصاد بسیار قوی و ثروتمند است. مهاجرت کاری به انگلیس برای افرادی که در رشته ای خاص مهارت دارند، مدرک دانشگاهی دارند و مسلط به زبان انگلیسی هستند می تواند مقصد بسیار مناسبی محسوب شود.

برای کار در انگلستان شخص باید از انگلستان یک دعوت نامه کاری و پیشنهاد کاری ( Job Offer ) از یک کارفرمای مجاز که دارای یک شرکت معتبر در انگلستان است دریافت کند که فرد متقاضی هم باید شرایط آن کار را داشته باشد. از شرایط دیگر این دعوت نامه این است که باید آن کار در ابتدا آگهی شود و اگر شخصی واجد شرایط آن شغل یافت نشد، کارفرما می تواند از کشورهای دیگر غیر از انگلستان نیرو بگیرد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط کار در انگلستان

کشور انگلستان دارای ششمین اقتصاد بزرگ در جهان است و بسیاری از شهرهای آن به عنوان مراکز تجاری بین المللی شناخته می شوند و این امر جایگاه خوبی برای فارغ التحصیلان بلند پروازانه و متقاضیان کار در انگلستان می باشد. اقتصاد بریتانیا یکی از قدرتمند ترین در اروپا است و دارای نیروی کار حدود ۳۲ میلیون نفر است.

نرخ بیکاری در کشور در حال حاضر ۴ درصد نسبتا پایین است. دولت بریتانیا انواع ویزای کاری و تحصیلی و سرمایه گذاری را برای اشخاص واجد شرایط صادر می‌ نماید. بسیاری از افراد قصد دارند که کار در انگلستان داشته باشند و بتوانند اقامت دائم انگلستان را به دست آورند، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که فقط افرادی می‌توانند مشغول به کار در انگلستان شوند که یک دوره از تحصیلشان را در این کشور فارغ التحصیل شده باشند.

این پروسه به این شکل امکان‌پذیر است که افراد پذیرش تحصیلی می‌گیرند تا بتوانند به انگلستان راه پیدا کنند و بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانند با پیدا کردن کار تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در انگلستان داشته باشند و پس از مدتی با پرداخت بیمه و مالیات اقامت دائم خود را از طریق کار در انگلستان و مهاجرت کاری به انگلستان بگیرند.

خدمات بخش عمده ای از اقتصاد انگلستان را با خدمات بانکی، بیمه و خدمات کسب و کار قرار می دهد. سایر صنایع مهم شامل فلزات، مواد شیمیایی، هوا فضا، کشتی سازی، وسایل نقلیه موتوری، پردازش مواد غذایی، پارچه و لباس، طراحی، هنر و تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی است.

مهارت هایی که پیشرفت چشمگیری را در انگلستان داشته اند:

  • رشته های هنری
  • مدیران پروژه های کسب و کار
  • مهندسین (متخصص)
  • مشاوران مدیریت
  • بازاریابان
  • ماماها
  • عکاسان
  • امدادگران
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • مربیان ورزشی

کمبود مهارت در انگلستان

کمبود کار در انگلستان در برخی رشته ها به چشم می خورد، از همین رو متقاضیان می توانند با اقدام شانس خود را برای اخذ ویزای کاری افزایش دهند. در حال حاضر تعداد زیادی از مشاغل با کمبود مواجه شده است، از جمله:

خدمات تجاری (محققان بازار، متخصصین بیمه و مالیات)

مهارت های بازاریابی برای توسعه فزاینده کسب و کار بسیار مهم است. نیاز به سرمایه گذاری در انگلستان و همچنین بازاریابان در انگلستان با بازار شغلی پررونق روبه افزایش است و متخصصان بازاریابی مختلف برای هر دو مهارت های تکنیکی و کاربردی و همچنین برای دانششان در زمینه استراتژی های بازاریابی خاص استخدام می شوند. این شغلی است که به راحتی می تواند ۴۰۰۰۰ پوند یا بیشتر تولید کند.

ساخت و ساز ( نقشه برداران، برنامه ریزان و مدیران پروژه)

انگلیس با کمبود مهارت های ساخت و ساز، از لوله کش تا بنا و همچنین نقشه کش و ارزیاب مواجه است. فعالیت های ساختمانی و پیشرفت های جدید در انگلستان در سال های اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته است، و در نتیجه حقوق کارگران ساختمانی تا ۱۰% افزایش یافته است. این یک صنعت بزرگ است،بخش ساخت و ساز ۶ درصد از اقتصاد بریتانیا را تشکیل می دهد، بنابراین مشاغل برای کارگران خارجی بسیار فراوان است

آموزش و پرورش (معلمان مدارس متوسطه به ویژه معلمان ریاضی)

در مدارس انگلیسی، زبان‌هایی که تدریس می‌شوند فرانسویی، اسپانیایی و آلمانی هستند. اگر شما به هر کدام از این زبان‌ها مهارت داشته باشید به راحتی می‌توانید در یکی از مدارس انگلیس به عنوان معلم زبان آموز مشغول به تدریس شوید. به دلیل کمبود متقاضی معلم در این زبان‌ها از کسی که مهارت در یکی از این سه زبان داشته باشد استقبال می‌شود.

حتی اگر یک سخنران و مسلط به یکی از زبان‌های: فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ایرلندی یا اسپانیایی هستید می‌توانید یک سال را در انگلستان بگذرانید و از شغل ارزشمند تدریس زبان استفاده و بهره لازم را ببرید. حقوق شما بسته به موقعیت مکانی متفاوت است اگر ساکن لندن باشید حقوق شما ماهانه ۱۵۰/۱ پوند است و برای بقیه قسمت‌ها و مکان‌های انگلستان حقوق شما ماهانه ۹۱۴ پوند می‌باشد.

مهندسی ( مهندسین برق، مهندسی مکانیک و شیمیایی، مهندسین عمران و مهندسین تولید و فرآیند)

یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز در انگلستان، مهندسی است. و انواع کلاس های مهندسی آنلاین در آنجا وجود دارد. واقعیت این است که انواع مختلفی از مهندسی وجود دارد که می توانید وارد آن ها شوید. این رشته ها شامل مهندسی فروش، مهندسی نرم افزار، الکتریکی، عمران و محیط زیست نیز می شود.

مراقبت های بهداشتی ( پرستاران، رادیوگرافی های پزشکی و متخصصان اطفال)

به دلیل تولد فرزند انگلستان و همچنین تراکم جمعیت در این کشور، فضاهای خالی در بهداشت، پرستاری و دیگر حرفه های پزشکی نیز رو به افزایش است. اطلاعات مربوط به خدمات بهداشتی اخیر نشان می دهد که ۲۰ درصد پرستاران جدید در بیمارستان های بریتانیایی کارگران خارجی از مکان هایی مانند اسپانیا و فیلیپین هستند.

مهمان نوازی ( سرآشپزها)

وقتی نوبت به جستجوی کار می رسد، سرآشپز نسبت به انواع مشاغل، تقاضای بالایی دارد. یک حرفه هنری در آشپزی می تواند برای شما مناسب باشد. به طور کلی، بسیاری از شغل های آشپز برای ۲ ماه یا بیشتر خالی می مانند، که نشان دهنده تقاضای مشاغل اینگونه می باشد

IT ( توسعه دهندگان نرم افزار و سیستم های مهندسی)

در حال حاضر این شغل یکی از امن ترین، پردرآمد ترین و دارای بیشترین تقاضای کاری در انگلستان می باشد. همه چیز به صورت آنلاین انجام می شود، و این کار برای بازاریابی و فروش، جمع آوری داده ها، مالیات و پرداخت انواع دسته بندی ها و غیره انجام می شود.

مایه امیدواری است که یافتن کار در بریتانیا چندان مشکل نیست. با تثبیت اقتصاد، استخدام در سال ۲۰۱۵ به بالاترین حد خود در یک دهه رسیده است و متوسط حقوق ورودی تا ۳۰۰۰۰ یورو افزایش یافته است. رشد عصر دیجیتال موجب شغل های جدید در بخش فناوری اطلاعات (IT) شده است، و تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات رو به افزایش است.

بیشتر مشاغل IT نیازمند مهارت های برنامه نویسی جاوا است. دانش برنامه نویسی جاوا به باارزش ترین کالا در بازار مشاغل IT تبدیل شده است، عمدتا به این دلیل که نرم افزار تعاملی مانند نرم افزار برای اپلیکیشن ها، تبلت ها و گوشی های آیفون نیازمند برنامه نویسی پایه جاوا هستند.

قوانین کار در انگلستان چگونه است؟

برای ویزای tier 2 در انگلستان حداکثر دوره اولیه مدت ویزا سه سال و یک ماه است. پس از سه سال و یک ماه به عنوان یک تازه وارد، باید نرخ کارآمدی کارکنان را برای تمدید ویزای tier 2 پرداخت کنید. در انگلستان هفته کاری از دوشنبه تا جمعه ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

قانون کار جدید که در سال ۱۹۹۹ اعمال شد، حداکثر هفته کاری ۴۸ ساعته را ایجاد کرد. با این حال، میانگین هفته کار در انگلیس برای اکثر کارگران بین ۳۷٫۵ تا ۴۰ ساعت است. افرادی که در بخش مالی مشغول به کار هستند، ساعات کوتاهتری دارند، در حالیکه کسانی که در ساخت و ساز و سایر انواع کار دستی کار می کنند هفته ها بیشتر کار می کنند.

کارگران نیز پس از ۴ ساعت کار هر روز و حداقل یک روز در هفته دوره های استراحت اجباری را دریافت می کنند. قوانین مشمول پرداخت اضافی برای کار اضافه کاری می شوند. علاوه بر این، قوانین ملی مستلزم آن است که کارگران تمام وقت حداقل ۴ هفته تعطیلات در هر سال دریافت کنند. همه کارکنان نیز حق قانونی برای درخواست کارهای انعطاف پذیر و نیمه وقت را دارند.

کار در انگلستان

افراد ۱۶ تا ۲۴ سال شامل قانون حداقل دستمزد ملی (NMW) می شوند. متقاضیان ۱۸ تا ۲۰ سال در حدود ساعتی ۵٫۹۰ پوند و افراد در سنین ۲۱ تا ۲۴ سال ۷٫۳۸ پوند در ساعت دریافت می کنند. حداقل مبلغ دریافتی برای افراد بالای ۲۴ سال در حدود ۸ پوند می باشد. در هنگام شروع به کار در انگلستان قانون مالیات بر درآمد اجرایی می شود و همه کارکنان موظف به پرداخت آن می باشند. اکثر مردم درآمد ناخالص مالیاتی شخصی خود را دریافت می کنند که در حال حاضر ۱۱،۸۵۰ پوند است. نرخ اساسی مالیات بر درآمد اکنون ۲۰٪ است.

به محض شروع کار در انگلیس، باید برای شماره بیمه ملی ثبت نام کنید. شماره ملی بیمه (NI)، یک کد منحصر به فرد است که برای پیگیری پرداخت های مالیاتی و کمک ها به سیستم امنیتی اجتماعی انگلستان استفاده می شود. پروسه دریافت شماره بیمه ملی به صورت تلفنی و حتما باید در انگلستان اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است برای دریافت شماره ملی نیازی به پرداخت هزینه ای نیست.

چه روش هایی برای کار در انگلستان وجود دارد؟

اجزای اساسی یک درخواست ویزای کاری انگلستان همانند بسیاری دیگر از کشورها است. به صورت کلی کشور انگلستان برنامه مهاجرتی به خصوصی را برای نیروی کار خارجی در نظر نگرفته است. افراد متقاضی که قصد مهاجرت به انگلستان از طریق کار را دارند، پس از بررسی شرایط و آگاه شدن از میزان درآمد مشاغل مورد نیاز در انگلستان می توانند شانس خود را برای پیدا کردن کارفرما در انگلستان امتحان نمایند.

راه ها و روش های زیادی برای جستجوی کار در انگلستان وجود دارد که می توان به واسطه آن ها نیروی کار و مشاغل مورد نیاز در انگلستان را شناسایی و بررسی کرد. این امکان برای متقاضیان وجود دارد تا با مراجعه به سایت ها و مؤسسات کاریابی و ثبت نام در آن ها، به بررسی و مشاهده فرصت های شغلی پرداخته و با ارسال رزومه و مدارک کاری، شانس خود را برای پیدا کردن کار مرتبط با حرفه و تخصص خود امتحان نمایند.

در این قسمت، نام تعدادی از سایت های کاریابی در انگلستان را برای شما عزیزان قرار داده ایم: متقاضیان در صورت تایید ابتدایی از جانب کارفرما برای مصاحبه شغلی وارد این کشور می شوند و در صورت تایید نهایی می توانند به صورت رسمی در این کشور مشغول به کار شوند.

موسسات کاریابی در انگلستان
۵ Splashfind
totaljobs.com
Vivastreet.co.uk
NHS Jobs
Designweek
CareerBuilder.co.uk

روش دیگر برای ورود به انگلستان از طریق کار در این کشور، سیستم امتیاز بندی می باشد که متقاضیان برای اخذ ویزای کار انگلستان باید ۷۰ امتیاز را دریافت کنند. فاکتورهای تاثیرگذار در کسب امتیاز مورد نظر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. دعوت نامه کاری: ۳۰ امتیاز
  2. حداقل دستمزد: ۲۰ امتیاز
  3. دانش زبان انگلیسی: ۱۰ امتیاز
  4. تمکن مالی: ۱۰ امتیاز

برای دریافت ویزای کار انگلستان چه مدارکی لازم است؟

همان طور که در بالا گفته شد افراد برای مهاجرت به انگلستان از طریق کار باید در ابتدا یک پیشنهاد کاری از کارفرما و یا یک شرکت معتبر دریافت نمایند. متقاضیان پس از دریافت پیشنهاد کاری از انگلستان می توانند برای اخذ ویزای کار انگلیس ۲۰۲۰ اقدام نمایند.

پروسه آماده سازی مدارک برای ارائه به کنسولگری از مهم ترین مراحل مهاجرت کاری به انگلستان می باشد و در کنار مصاحبه، مهم ترین مراحل اخذ ویزای کار انگلیس ۲۰۲۰ را تشکیل می دهد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که هر گونه کمبود و نقص در ارائه مدارک، موجب افزایش خطر ریجکت شدن پرونده می شود.

در این قسمت به بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری انگلستان می پردازیم. به طور کلی، الزامات مورد نیاز برای درخواست ویزای tier 2 عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • تست پزشکی
  • نامه عدم سوءپیشینه
  • پیشنهاد برای یک کار در انگلستان
  • پیشنهاد شغلی باید از کارفرمای انگلیس باشد که دارای مجوز حمایتی معتبر ۲ از UKVI است.
  • شماره گواهینامه معتبر (CoS)
  • باید آزمون آزمایشی بازار کار صورت گیرد (توسط کارفرما)
  • حقوق بالاتر از حداقل دستمزد ۲۰،۸۰۰ پوند در سال
  • زبان انگلیسی حداقل CEFR سطح B1 را در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن نیاز دارید.
  • شما باید مبلغ ۹۴۵ پوند به ازای هر ماه را برای حمایت از خود نشان دهید.

شرایط دریافت اقامت انگلستان چگونه است؟

متقاضیان کار در انگلستان اگر در همین کشور یک مقطع تحصیلی را گذرانده باشند خیلی راحت تر از متقاضیان خارج از انگلستان می توانند برای جستجوی کار و بررسی لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان و گرفتن ویزای کار انگلستان اقدام نمایند. بنابراین در صورتی که فرد خواستار اخذ اقامت انگلستان باشد، به این دلیل که داشتن پیشنهاد کاری با شرایط خاص آن کمی مشکل به نظر می رسد، شخص می تواند ابتدای امر برای تحصیل اقدام نموده و پس از آن ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد و اقامت داشته باشد.

افرادی که یک دوره از تحصیلشان را در این کشور فارغ التحصیل شده باشند می توانند مشغول به کار در انگلستان شوند. این پروسه به این گونه می باشد که در ابتدا افراد باید پذیرش و ویزای تحصیلی دریافت کنند تا افراد بتوانند به انگلستان راه پیدا کنند و بعداز فارغ التحصیل شدن بتوانند با پیدا کردن کار و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در انگلستان اقامت داشته باشند و پس از گذشت ۱۰ سال با پرداخت بیمه و مالیات، اقامت دائم و پس از گذشت ۳ سال از اقامت دائم در صورت عدم ارتکاب جرم کیفری و مدنی و در صورت انطباق پذیری با محیط این کشور پاسپورت و تابعیت انگلستان را اخذ نمایند.

برای دریافت اقامت از طریق کار در انگلیس، در ابتدای کار باید مجوز فعلی برای ورود و یا اقامت در ویزای درجه ۲ (عمومی) داشته باشید. همچنین باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما همان کاری را می کنید که قبلا مجوز برای ورود یا اقامت در انگلیس صادر گردیده است.
  • شما هنوز هم برای کارفرمایانی که گواهینامه خود را به حمایت مالی اختصاص داده اید، کار می کنید.
  • حقوق مناسب را دریافت می کنید.
کار در انگلستان

هنگامی که درخواست می کنید، از شما خواسته می شود تا در یک مرکز خدمات ویزا و شهروندی بریتانیا ( UKVCAS ) قرار ملاقات برای ارائه اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید. لازم به ذکر است که باید قبل از اینکه ویزای فعلی خود را به پایان برسد، درخواست کنید.

مدت زمان رسیدگی:

  • درصورت استفاده از سرویس استاندارد، ظرف مدت ۸ هفته از تاریخ درخواست
  • در صورت استفاده از خدمات اولویتی، ظرف ۵ روز کاری از انتصاب UKVCAS

ویزای کار انگلستان چه مزایا و معایبی دارد؟

بدون شک زندگی در انگلستان از رویاهای بسیاری از افراد خصوصا جوانان نسل امروز است و باید بگوییم که این شدت علاقه خیلی هم بیراه نیست . زیرا انگلستان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است . این کشور در زمینه های مختلفی در جهان پیشرو بوده و باعث کشش جوانان به سمت تحصیل، کار و زندگی در این کشور می شود. کار در این کشور همواره می تواند برا ی افراد دارای مزایا و معایبی باشد و فرد را با چالش هایی مواجه نماید. در ادامه به شرح برخی از مزایا ومعایب کار در انگلستان خواهیم پرداخت.

مزایای کار در انگلستان

  • زمان کوتاه کل پروسه کار از ابتدا تا اعزام به انگلستان : این نوع ویزا از زمان اقدام تا دریافت ویزا حداکثر بین ۷ تا ۱۲ ماه زمان نیاز دارد.
  • حقوق تعیین‌شده از قبل : حقوق و شرایط فرد قبل از دریافت ویزا و قبل از عزیمت به این کشور کاملاً مشخص است و فرد را قادر می‌سازد تا با دید باز وارد انگلستان شود.
  • همراهی اعضای خانواده : در ویزا Tier2 امکان همراهی افراد خانواده وجود دارد.
  • دریافت اقامت دائم : دریافت اقامت دائم بعد از ۵ سال برای فرد متقاضی و همراهان در این ویزا کاری وجود دارد.
  • اخذ پاسپورت انگلستان : امکان درخواست پاسپورت انگلستان England Citizenship)) یک سال بعد از اخذ اقامت دائم انگلستان برای فرد متقاضی و همراهان وجود دارد.
  • امکان تحصیل و کار هم‌زمان : برای کلیه همراهان متقاضی ویزای کار انگلیس، امکان کار و تحصیل از همان ابتدا وجود دارد.
  • بهره‌مندی از حقوق شهروندی برای تمامی همراهان : فرد متقاضی و کلیه همراهان از روز اول از کلیه حقوق شهروندی انگلستان بهره‌مند می‌شوند.
  • امکان داشتن کار دوم : فرد متقاضی می‌تواند تا ۲۰ ساعت در هفته کار دوم انجام دهد. البته کار دوم باید یا در ارتباط با شغل اصلی متقاضی و در همان رده باشد و یا در لیست مشاغل موردنیاز انگلستان باشد.
  • اسکان رایگان : برخی از کارفرمایان برای کارمندان خود مجتمع‌های ساختمانی را در نظر می‌گیرند و فرد می‌تواند رایگان در این اماکن اسکان داشته باشد. همچنین به‌طورمعمول کارفرمایان برای پرستاران خوابگاه‌های رایگانی را در نزدیکی بیمارستان محل کار در نظر می‌گیرند. به‌طور کل می‌توان گفت اگر کارفرما حقوق بالایی به متقاضی کار پرداخت نماید امکان اسکان رایگان کم است و چنانچه حقوق پایین‌تری پرداخت شود امکان اسکان رایگان توسط کارفرما وجود دارد.
  • امکان کار فول تایم همراهان متقاضی : همراهان متقاضی از بدو ورود اجازه‌ی کار تمام‌وقت ( work permit ) را خواهند داشت.
  • ارتقای شرایط کاری و حقوق بعد از سال اول : امکان ارتقای شرایط کاری و حقوقی برای فرد متقاضی وجود دارد.
  • ریسک پایین : ریسک انجام کار نسبت به سایر ویزاها بسیار کم است.
  • حداقل پایه‌ی حقوق : حداقل پایه‌ی حقوق در این نوع ویزا باید سالانه ۳۰۰۰۰ پوند باشد و البته در صورت شاغل بودن همسر و یا داشتن کار دوم مبلغ حقوق و پس‌انداز فرد به طرز چشمگیری افزایش خواهد داشت.

 

معایب کار در انگلستان

علی رغم مزایایی که در بالا در خصوص بازار کار و اقتصاد خوب انگلستان خدمت شما عزیزان توضیح داده شد ، اکنون بخشی از معایب زندگی و کار در انگلستان را نیز بیان می کنیم. یکی از نارضایتی های عمده مهاجران درباره زندگی در انگلستان، تمرکز زندگی در شهر لندن است .

انگلستان شهرهای زیادی برای زندگی دارد اما همه افراد برای تحصیل ، کار و زندگی به سوی لندن روانه شده اند این موضوع باعث شده است که لندن هم مانند بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر در دنیا از بحث شلوغی و ترافیک رنج ببرد.

موضوع فرصت های شغلی در انگلستان و به طور انحصاری در لندن بسیار بارز است . فرصت های شغلی در لندن بسیار زیادتر از دیگر شهرهای انگلستان است . از شوی دیگر شهر لندن از گرانترین شهرهای دنیاست . بنابراین زندگی برای یک فرد عادی آنهم مهاجر ممکن است مقداری دشوار باشد.

بهترین مشاغل برای کار در انگلستان کدامند؟

طبیعتا افرادی که قصد کار در انگلستان را دارند در گام بعدی هنگامی که مشاغل مورد نیاز انگلستان را جستجو کردند، تمایل دارند که از میزان حقوق و دستمزد این مشاغل آگاه شوند و به جستجوی این موضوع می پردازند. با توجه به اینکه کشور انگلستان یک کشور گران محسوب می شود و هزینه های زندگی در این کشور بویژه در پایتخت آن یعنی لندن بالا است، این موضوع نیز روشن است که میزان دستمزد و حقوق برای افراد شاغل در این کشور چشمگیر و قابل توجه است

با نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز در انگلستان، می توان فرصت های شغلی مورد نظر را پیدا کرد.
اما از مشاغل مورد نیاز در سال ۲۰۱۹ می توان به مهندسی IT، مهندس برنامه نویسی کامپیوتر خصوصا تخصص در برنامه نویسی جاوا، آشپز، بهداشت و درمان، امنیت سایبری، مهندس محیط زیست، مهندسی نرم افزار، مهندسی عمران و… اشاره کرد.

در صورتی که شغل و رشته مورد نظرتان، جزو مشاغل مورد نیاز در انگلستان است، می توانید با آگاهی کامل از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. برخی از بهترین مشاغل برای کار در انگلستان به شرح ذیل می باشد.

  • کنترل کننده ترافیک هوایی

یکی از مشاغل پر درآمد در انگلستان، کنترل ترافیک هوایی است. برای آنکه در این رشته مشغول به کار شوید، باید از سرویس ترافیک هوایی انگلستان مجوز بگیرید. برای این منظور باید دوره آموزشی سه سال آن را طی کنید. بعد از استخدام در این رشته، با مرور زمان می توانید موقعیت شغلی خود را بالاتر ببرید.
میانگین حقوق سالانه کنترل ترافیک هوایی حدود ۸۱٫۱۳۲ پوند است.

  • مدیران ارشد

مدیران ارشد مسئولیت سازماندهی و هماهنگی فعالیت های مالی در یک شرکت را دارند. آنها مسئول هستند تا اطمینان حاصل کنند که این شرکت با اتخاذ تصمیمات مهم که از روزانه تا استراتژی های برنامه ریزی بلند مدت مالی متناسب است، اهداف مالی را برآورده می کند. وظایف آنها همچنین شامل قرار دادن مدیران ارشد و سران گروه های خاص درون شرکت و هدایت فعالیت های آنها می باشد.

یک مدیر اجرایی و یکی از مقامات ارشد برای کار در انگلستان تقریبا ۱۷۲۵ پوند در هفته حقوق دریافت می کند. معمولا یک مدرک در زمینه موضوعات مرتبط با کسب و کار و حداقل ۳ سال تجربه برای کسب کار به عنوان مدیر اجرایی ضروری است. علاوه بر مدارک تحصیلی، کارفرمایان به دنبال افراد با مهارت های شخصی و رهبری بالا می باشند

  • خلبانان هواپیما و مهندسین پرواز

امروزه هواپیماها یک روش معمول برای سفر از محل به محل دیگری هستند. بریتانیا یکی از پیشرفته ترین سیستم های هوایی را از لحاظ شبکه گسترده ای از خطوط هوایی و زیرساخت های مدرن دارد. به همین ترتیب، مهندسی صنایع هواپیمایی بریتانیا بسیار پیشرفته و مهندسان بسیار مورد نیاز است تا به طور منظم تعمیرات هواپیما را بررسی کنند.

اگر چه کار در این صنعت سخت است، زیرا شما مسئول زندگی بسیاری از مردم می باشید. بر اساس محاسبه رسمی هواپیما، خلبانان و مهندسان پرواز به طور متوسط ​​به ۱۴۹۱ پوند در هفته دریافت می کنند. مهندسان پرواز باید حداقل دارای مدرک لیسانس در مهندسی هواپیما و تجربه مربوط به کار را داشته باشند، در حالی که خلبانان هواپیما نیاز به آموزش خاص برای خلبانان و تعداد مشخصی از ساعت پرواز برای دریافت مجوز دارند.

  • مدیران بازاریابی و فروش

استراتژی های بازاریابی برای شرکت ها و حفظ اعتبار در بازار بسیار مهم هستند. بنابراین، افرادی که دارای ظرفیت های حرفه ای برای طراحی و سازماندهی کمپین های بازاریابی هستند و با فروش کار می کنند بسیار مورد نیاز است. به دلیل اهمیت آنها در یک شرکت، مدیران بازاریابی و فروش در لیست  بالاترین مشاغل پرداخت شده در انگلستان قرار می گیرند.

طبق محاسبات رسمی، یک مدیر بازاریابی و فروش، در هفته به ۱۳۹۷ پوند برای کار در انگلستان دریافت می کند. برای واجد شرایط بودن برای این شغل، مدرک لیسانس در زمینه موضوعات مرتبط با کسب و کار ضروری است.

  • متخصصان حقوقی

مدرک قانونی فرصت های شغلی بی شماری را برای شما در چندین بخش باز می کند. علاوه بر تنوع فرصت های شغلی، چنین درجه ای نیز به شما کمک می کند تا کار شغلی بسیار پررنگ را به سرقت برسانید. تخمین زده می شود که به طور متوسط ​​یک فارغ التحصیل حقوق در هفته به ارزش ۱،۳۴۹ پوند دستمزد دریافت می کنند. برای ورود به این بازار کار، به طور معمول نیاز به مدرک کارشناسی در ارتباط با رشته حقوق دارید. در صورت ارائه کارشناسی ارشد، مطمئنا یک شغل بهتر و کسب درآمد بیشتری خواهید داشت.

  • مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات

مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات مسئولیت ایجاد و نگهداری سیستم کامپیوتری رایانه در یک شرکت و در صورت نیاز به طور مرتب به کارمندان کمک می کنند. در صورت کار در انگلستان می توان انتظار ۱۳۸۰ پوند در هفته درآمد را داشت. مدرک علوم کامپیوتر و یا در زمینه مرتبط می تواند همیشه برای انجام این نوع کار ضروری نباشد، گرچه در بعضی موارد ممکن است مزیت دیگری نسبت به سایر نامزدها داشته باشد. اغلب افرادی هستند که با کامپیوتر کار می کنند و با وجود اینکه آنها آموزش رسمی ندارند، موفق می شوند.

  • کارگزاران

کارگزاران به عنوان یک شخص ثالث بین دو فرد یا شرکت عمل می کنند که در یک رابطه شریک تجاری معادل و هزینه های مربوط به هزینه خدمات خود هستند. بر اساس محاسبات رسمی، یک کارگزار در انگلستان در حدود ۱۲۵۰ پوند در هفته به دست می آورد. برای شروع حرفه ای به عنوان یک کارگزار بازار سهام یک مدرک لیسانس در زمینه موضوعات مرتبط با کسب و کار ضروری است.

  • مدیران مالی

مدیران مالی مسئول نظارت بر امور مالی شرکت هستند. به عنوان بخشی از کار خود، آنها تجزیه و تحلیل مالی به طور منظم و ارائه راهنمایی حرفه ای به مدیران ارشد برای بهبود سود شرکت را انجام می دهند. یک مدیر مالی درآمد حدود ۱۲۴۷ پوند در هفته دارد. برای واجد شرایط بودن برای این نوع کار، کارفرمایان معمولا کاندیدانی را انتخاب می کنند که دارای مدرک تحصیلی در زمینه موضوعات مرتبط با مدیریت و تجربه مربوطه هستند.

  • پزشکان

انگلستان ادعا می کند یکی از بهترین سیستم های پزشکی در جهان را دارا می باشد. دانشگاه ها ارتباطات قوی با بیمارستان ها برقرار می کنند و به همین علت فارغ التحصیلان پزشکی پس از آن از شانس بالای استخدام برخوردار می باشند. علیرغم اینکه حرفه ای بسیار چالشی است، متخصصان پزشکی در میان بالاترین کارکنان پرداخت شده در انگلستان هستند. به طور متوسط ​​تخمین زده می شود که متخصصان مراقبت های بهداشتی در حدود ۱۲۲۰ در هفته دستمزد دریافت می کنند.

  • مدیران تبلیغات و روابط عمومی

نحوه ارائه یک شرکت در بازار، نقش مهمی در دستیابی به اهداف تجاری دارد. بنابراین، مدیران تبلیغات و روابط عمومی مسئول هدف قرار دادن مخاطبان شرکت و استفاده از ابزار های تبلیغاتی مختلف برای ایجاد یک تصویر مناسب از شرکت می باشند. در صورت انتخاب به عنوان نماینده تبلیغات و روابط عمومی، انتظار در حدود ۱،۱۶۰ پوند در هفته درآمد برای کار در انگلستان را داشته باشید.

نتیجه گیری

مهاجرت کاری خود به چند دسته تقسیم می شود در دسته اول به این گونه می باشد که به فرد ویزایی اعطا می شود که شخص در مدت معلوم می بایست به جستجوی کار در آن کشور بپردازد و در غیر این صورت می بایست خاک آن کشور را ترک نماید که این ویزا به ویزای جستجوی کار نیز شناخته شده می باشد که با توجه به قوانین هر کشور می تواند شروط اخذ آن امتیاز بندی با به صورت شرطی می باشد که این ویزا فقط برای افرادی که در این کشور تحصیل نموده اند در دسترس است و فرد از ایران به صورت مستقیم نمی تواند این ویزا را اخذ نماید.

از دیگر انواع ویزای مهاجرت کاری می توان به ویزای کاری از طریق پیشنهاد کاری اشاره نمود که فرد را یک کارفرما از کشور مذکور برای جذب نیروی کار با شرایط شخص درخواست می نماید که فرد از روز اول که وارد آن کشور می شود دارای کار و حقوق می باشد و همین امر سبب گشته یکی از بهترین روشهای مهاجرتی به حساب آید.روش آخری مهاجرت از طریق کار، ویزایی است که فرد بعد از ارزیابی یا امتیاز بندی های مربوطه اقامت دائم کشور اخذ می نماید و بعد از آن نیازی حتی به استخدام در آن کشور جهت اخذ اقامت دائم نمی باشد و فقط برای باطل نگشتن اقامت خود شرط حضور خواهد داشت.

در حال حاضر کشور انگلستان تنها از یک روش مهاجرت کاری می توان به اخذ ویزای آن دست یافت و آن پیشنهاد کار از یک شرکت و یا کارفرما حاضر در آن کشور است.

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران است که با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به انگلستان را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۲ پاسخ به “ویزای کار در انگلستان”

    1. MM گفت:

      من ی دوست انگلیسی دارم که میگه تو کپی رزومه کاریو پاستو واسم بفرست من ازاینحا پیگیر ویزای کارت میشم.واقعا میتونه این کارو بکنه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        در صورت داشتن پیشنهاد کاری می توانید برای گرفتن ویزای کاری اقدام کنید.

    2. مهدیه احمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای جوشکاری در دریا چه شهرهایی مناسبه؟

    3. الهه گفت:

      سلام
      برای کار در شفیلد چه گزینه ها و موقعیت های شغلی میتونید برام اقدام کنید؟
      من لیسانس مهندسی عمران دارم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید با گرفتن جاب آفر برای ویزای کار کشور انگلستان اقدام نمایید یا اینکه اگر شرایطش را دارید در ابتدا تحصیلی اقدام کنید و خودتان بتوانید با پیدا کردن کار ویزای خود را تبدیل به ویزای کار کرده و از آن طریق اقامت دریافت نمایید. که دومین راه امکان انجام شدنش بیشتر می باشد.

    4. shobeir zeinali گفت:

      شرایط کار در شهرهای مختلف انگلستان تفاوت داره ؟

    5. سارا گفت:

      سلام با مدرک فنی و حرفه ای خیاطی میشه اونجا کار پیدا کرد؟

    6. مسعود گفت:

      برای جوشکاری تخصصی در کشور انگلستان میتونید کار برام پیدا کنید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کار در انگلستان کار در انگلستان کار در انگلستان کار در انگلستان کار در انگلستان

    شبکه های اجتماعی

    arrow up