بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد و نرخ بیکاری در آن معادل ۵٫۲ درصد است. امروزه کار در بلغارستان یکی از گزینه های انتخابی برای بسیاری از مهاجران می باشد، چرا که هزینه های زندگی در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی کمتر است، بنابراین چنانچه موفق به یافتن شغل مناسبی در این کشور گردید، قادر خواهید بود اقامت بلغارستان را پس از ۳ سال کار کردن بدست آورید.

در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران تنظیم گشته است به بررسی شرایط کار در بلغارستان، بهترین مشاغل و شرایط دریافت ویزای کار اشاره می شود.

شرایط کار در بلغارستان

مهاجران جهت کار در بلغارستان می بایست از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نمایند و هم چنین دانشجویانی که در حال تحصیل در کشور بلغارستان می باشند، پس از اتمام تحصیل می توانند با یافتن شغل مناسب اقامت خود را در بلغارستان تمدید نمایند.

کارفرمایان برای دادن پیشنهاد شغلی می بایست شغل مورد نظر را ۳ ماه آگهی روزنامه نمایند و اگر نیرویی برای شغل مورد نظر پیدا نشد قادر به اعطای پیشنهاد شغلی به نیروی بین المللی خواهند بود.بخش خصوصی در بلغارستان بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص را تشکیل می دهد.

پایتخت کشور بلغارستان شهر صوفیه می باشد و بیشتر فعالیت های تجاری و فرهنگی در این شهر صورت می گیرد. بخش های عمده اقتصاد این کشور عبارتند از مهندسی برق و کشاورزی. برای آشنایی بیشتر با کشور بلغارستان مطلب بلغارستان را در وبسایت آریاناپارس مطالعه نمایید.

قوانین کار در بلغارستان چگونه است؟

به صورت کلی قوانین کار در بلغارستان حکم می کند که متقاضی تقاضای کار و اقامت در بلغارستان را قبل از ورود به بلغارستان دریافت نماید. این اجازه می بایست قبل از ورود به بلغارستان آماده گردد. در برخی موارد متقاضی می تواند تقاضای اجازه کار خود را از داخل بلغارستان دریافت نماید. این موارد شامل این گزینه های زیر می باشند:

  • دانشجویانی که در حال اتمام تحصیل خود در بلغارستان می باشند.
  • متقاضیانی که به واسطه ملاقات با کارفرما وارد این کشور شده اند و از سوی کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نموده اند و می بایست بی درنگ کار خود را آغاز نمایند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کپی گذرنامه، پیشنهاد استخدام از سوی کارفرما و کپی از فیش پرداخت هزینه درخواست نیز می بایست ضمیمه سایر موارد باشد.

افرادی که قصد دریافت مجوز اقامت برای اعضای خانواده خود را دارند، قادر خواهند بود در مدت زمانی که مجوز کار معتبر می باشد درخواست خود را اعلام نمایند.

چه روش هایی برای کار در بلغارستان وجود دارد؟

برای کار در بلغارستان کافی است از طریق سایت های کاریابی خارجی رزومه خود را برای کارفرمایان در زمینه های تخصصی متفاوت فرستاده شود تا در صورت داشتن مهارتی خاص، کارفرما دعوت نامه ای به عنوان اسپانسر برای متقاضی ارسال نماید، بنابراین اگر کارفرمایی در بلغارستان با رزومه شما موافقت نماید، قادر خواهید بود از طریق سفارت بلغارستان برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایید.

کار در بلغارستان

متقاضیان علاوه بر دریافت اجازه کار از طرف کارفرمایان باید دارای گذرنامه معتبر، تامین زندگی خود از طریق درآمد حاصل از کار باشند و همانطور که پیش از این اشاره شد شغل مورد نظر می بایست در بلغارستان و اتحادیه اروپا آگهی گردد.

روش های دیگر

افرادی که در بلغارستان تحصیل کرده باشند شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهند داشت. مشاورین آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره در ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعزام نیروی کار از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می باشد به شما دوستان عزیز توصیه می نماید بهترین مسیر برای اقامت کاری در کشورهای اروپایی تحصیل در اروپا می باشد.

دانشجویان از طریق تحصیل وارد خاک کشور بلغارستان خواهند شد و پس از تحصیل در این کشور و آشنایی با شرایط کار و زندگی قادر به یافتن شغلی مناسب خواهند بود و هم چنین پس از ۳ سال کار در بلغارستان قادر به دریافت اقامت خواهند بود.

برای دریافت ویزای کار بلغارستان چه مدارکی لازم است؟

کشور بلغارستان مانند برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان ویزای جستجوی کار را در برنامه های مهاجرتی نیروهای کاری بین المللی قرار نداده است، بنابراین صرفا ویزایی جهت جستجوی کار در این کشور صادر نخواهد شد و افراد می بایست پیشنهاد کاری از یک کارفرمای بلغاری داشته باشند. افراد برای دریافت ویزای کاری از سوی سفارت بلغارستان در ایران می بایست مدارک زیر را همراه داشته باشند

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما
  • مدارک هویتی شخص
  • گردش و تمکن مالی برای تامین هزینه های شخص و همراهان در صورت وجود
  • قرارداد کاری امضا شده بین متقاضی و کارفرما
  • ارائه دلایل جهت ارائه درخواست
  • اثبات تخصص، تحصیل و یا تجربه کاری
  • ارائه مستندات از سوی کارفرما در ارتباط با دیگر نیروهای کار خارجی که در آن شرکت مشغول به کار می باشند

شرایط دریافت اقامت بلغارستان چگونه است؟

در صورت دریافت درخواست شغلی از سوی کارفرما، اقامت ۱ ساله دریافت خواهید نمود که پس از پایان دوره قابل تمدید می باشد. پس از ۳ سال کار کردن در بلغارستان قادر به دریافت اقامت دائم این کشور خواهید بود و پس از ۵ سال کار و زندگی در بلغارستان می توانید پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. برای دریافت پاسپورت بلغارستان می بایست شرایط زیر را داشته باشید.

  • دارا بودن سن بالای ۱۸ سال
  • نداشتن سابقه کیفری
  • اقامت حداقل ۵ ساله در کشور بلغارستان
  • آشنایی به زبان بلغاری و قوانین کشور بلغارستان
  • ارائه مدارک دال بر داشتن درآمد مناسب برای ساپورت کردن فرد اصلی و همراهان

ویزای کار در بلغارستان چه مزایا و معایبی دارد؟

همانطور که پیش از این اشاره شد، برای کار در کشورهای اروپایی می بایست پیشنهاد شغلی از کارفرما داشته باشید و برای این منظور می بایست نیروی مورد نظر در بلغارستان و اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد که خود چالشی برای کارجویان می باشد. بنابراین اگر در بلغارستان تحصیل نمایید بستر بهتری برای جستجوی کار فراهم خواهد شد.

جستجوی کار بدون دانش زبان کشور اروپایی مورد نظر چندان هم راحت نیست. یادگیری زبان بلغاری یکی دیگر از چالش های کارجویان در بلغارستان می باشد. به خاطر داشته باشید که با توجه به نداشتن دانش زبان بلغاری باید زبان انگلیسی را بدانید. برای آشنایی با آموزش زبان انگلیسی و آزمون های بین المللی به صفحه وبسایت موسسه زبان آریاناپارس مراجعه نمایید.

کار در بلغارستان

بلغارستان واقع در اتحادیه اروپا و عضو شینگن می باشد، بنابراین با کار در بلغارستان قادر به سفر به کلیه کشورهای اروپایی خواهید بود و اعضای خانواده نیز اجازه ورود به بلغارستان را دارند. در صورتی که افراد تمایل به کار در سایر کشورهای اروپایی داشته باشند، قادر به سفر و جستجوی کار در کشورهای دیگر می باشند.

افراد با کار در بلغارستان می توانند حساب های بانکی در اروپا داشته باشند و از تسهیلات بانکی استفاده نمایند. هم چنین پس از گذشت ۵ سال می توانید پاسپورت بلغارستان را دریافت نمایید.

بهترین مشاغل برای کار در بلغارستان کدامند؟

بلغارستان را نمی توان جزو اقتصادهای قوی در اروپا دانست بنابراین نباید انتظار داشت که در تمامی شهرهای آن شغل مناسب یافت. تجربه افرادی که در بلغارستان زندگی و کار کرده اند نشان می دهد شهرهای بزرگی همچون وارنا، صوفیه و پلوودو از شرایط کاری بهتری برخوردارند.

با توجه به بررسی شرایط حال حاضر بلغارستان، این کشور با کمبود نیروی کار در سال های آتی مواجه خواهد شد بنابراین بسیاری از افراد بخصوص نیروی تحصیل کرده در این کشور از شرایط شغلی بهتری بهره مند خواهند شد. در این قسمت به تعدادی از مشاغل پر در آمد در بلغارستان اشاره خواهد شد. وب سایت Salary Explorer لیست رشته های پر درآمد در بلغارستان را اعلام نموده است.

روانشناس بالینی

یکی از پردرآمدترین مشاغل در بلغارستان را روانشناسان بالینی از آن خود نموده اند. از آنجایی که بحث روانشناسی کلینیکال در همه جای دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد در بلغارستان نیز روانشناسان از بالاترین درآمد معادل ۸۹۸۲ لوا بلغارستان ماهانه برخوردار می باشند.

پزشکی ورزشی، دندانپزشکان

فعالان حوزه علوم پزشکی از پردرآمد های کشور بلغارستان به حساب می آیند. دندانپزشکی در بلغارستان ارزان نیست بنابراین دندانپزشکان و فعالان حوزه پزشکی ورزشی بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ لوا دریافت می نمایند.

مدیریت مالی

بخش های مالی در بلغارستان نیز پردرآمد می باشند. افرادی که به عنوان حسابدار و مدیران مالی در حال فعالیت می باشند درآمدی معادل ۶۰۰۰ لوا دارند. دقت داشته باشید که هر۱٫۹۶ لوا بلغارستان که با علامت BGN شناخته می شود معادل ۱ یورو می باشد.

کار در بلغارستان

رشته هایی که مربوط به بخش تکنولوژی و کامپیوتر می گردند نیز از درآمدهای قابل توجهی بعد از رشته های گروه علوم پزشکی قرار دارند. متخصصان حوزه فناوری اطلاعات، برنامه نویس ها، دیجیتال مارکترها و رشته های مشابه نیز از درآمد خوبی برخوردار می باشند.

عنوان مشاغل درآمد(ماهانه)
متخصصان حوزه تغذیه ۵۰۳۵ لوا
مدیران فروش ۴۸۷۳ لوا
مدیران مالیات ۴۷۶۲ لوا
بازاریابی برندینگ ۴۶۸۷ لوا
مدیران منابع انسانی ۴۰۱۴ لوا
علوم مهندسی ۳۹۸۵ لوا
مدیران بیمه ۳۶۷۸ لوا
روزنامه نگاران ۳۵۹۵ لوا
مدیران هنری ۳۳۵۰ لوا

مشاورین آریاناپارس در ساعات مختلفی از روز آماده پاسخگویی به سوالات مهاجرتی شما دوستان عزیز می باشند. با تماس با مشاورین آریاناپارس مسیر درستی را برای مهاجرت خود انتخاب نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    سوال های متداول شما

    مشاغل مرتبط با خوراک، گردشگری و فنی مهندسی شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در بلغارستان خواهند داشت.
    متوسط هزینه های زندگی در بلغارستان متناسب با شهر انتخابی و سبک زندگی متفاوت ی باشد ولی به صورت میانگین ماهانه می توان ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو را برای هزینه های زندگی در نظر گرفت.
    طبق قوانین اتحادیه اروپا با ۳ سال کار در این کشور و پرداخت مالیات می توان برای اقامت دائم بلغارستان اقدام نمود.
    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کار در بلغارستان کار در بلغارستان کار در بلغارستان کار در بلغارستان کار در بلغارستان

    شبکه های اجتماعی

    arrow up