راهنمای اجاره خانه در ترکیه

راهنمای اجاره خانه در ترکیه را می توان به ۳ بخش تقسیم نمود، که شامل مواردی نظیر مشاورین املاک، سایت های اجاره خانه و جراید می باشند. ترکیه به لطف جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد امروزه به ششمین کشور برتر جهان در صنعت گردشگری تبدیل گردیده است. از این رو سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از جاذبه های توریستی ترکیه عازم این کشور می شوند. با توجه به رشد آمار گردشگران بازار اجاره خانه در ترکیه همچنان داغ است.

از سوی دیگر یکی از مهم ترین مزایای اجاره خانه در ترکیه امکان اخذ اقامت ۱ ساله این کشور می باشد، این موضوع باعث شده طی سالهای اخیر بسیاری از اتباع ایرانی با اهدافی نظیر کار، زندگی و شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت برای اجاره خانه در ترکیه و اخذ اقامت یکساله این کشور اقدام نمایند.

با توجه به افزایش حجم معاملات در حوزه خرید یا اجاره خانه در ترکیه متاسفانه در برخی از موارد امکان وقوع سوءاستفاده مالی یا کلاهبرداری نیز وجود دارد، از این رو توصیه می گردد برای اجاره خانه در ترکیه حتماً از طریق مشاورین املاک معتبر یا سایت های اجاره خانه شناخته شده اقدام نمایید.

با توجه به حجم بالای سفرهای توریستی، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری و… به ترکیه امکان اجاره خانه به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه وجود خواهد داشت. علاوه بر این بسیاری از خانه ها در ترکیه به صورت مبله اجاره داده می شود، از این رو افراد می توانند با توجه به مدت اقامت خود در ترکیه برای اجاره خانه در شهرهای مختلف این کشور اقدام نمایند. در ادامه این مطلب با قوانین و هزینه های اجاره خانه در ترکیه بیشتر آشنا خواهیم شد.

قوانین اجاره خانه در ترکیه

قوانین اجاره خانه در ترکیه

طبق قوانین کشور ترکیه اجاره خانه در این کشور به ۲ صورت بلند مدت و کوتاه مدت امکان پذیر خواهد بود، معمولاً در اغلب شهرهای ترکیه مبلغی که به عنوان رهن از مستاجر دریافت می شود به میزان ۲ ماه اجاره خانه مورد نظر می باشد. لازم به ذکر است در کشور ترکیه اجاره خانه در اول هر ماه دریافت می شود.

برای اجاره خانه در ترکیه ارائه پاسپورت یا مجوز اقامت معتبر الزامی خواهد بود. بر اساس قوانین ترکیه در حوزه املاک و مستغلات، خانه مورد نظر بدون هیچگونه ایرادی باید به مستاجر اجاره داده شود، اگر در زمان استفاده مستاجر از خانه به مورد اجاره آسیبی وارد شود مستاجر موظف به پرداخت هزینه های تعمیر و بازسازی خواهد بود.

هزینه های مربوط به شارژ ماهیانه ساختمان و قبوض برق، آب، گاز، تلفن و اینترنت نیز به عهده مستاجر می باشد. اگر مستاجر به هر دلیلی قصد تخلیه خانه زودتر از اتمام موعد قرارداد را داشته باشد، پول پیش پرداخت شده به مالک را دریافت نخواهد کرد، همچنین مالک اجازه تحویل خانه زودتر از موعد قرارداد را نخواهد داشت، به جز زمانی که همسایه ها از مستاجر شکایت داشته باشند یا تعداد نفراتی که در خانه مورد نظر زندگی می کنند بیشتر از تعداد افراد ذکر شده در قرارداد باشد.

هزینه اجاره خانه در ترکیه

قیمت خانه های اجاره ای در ترکیه

مسلماً قیمت اجاره بهای خانه در ترکیه بسته به شهر، موقعیت مکانی ملک، متریال استفاده شده در ساخت، سن بنا، امکانات، متراژ و… متفاوت خواهد بود. معمولاً شهرهای بزرگ ترکیه نظیر استانبول، آنکارا و ازمیر نسبت به اغلب شهرهای این کشور بیشترین تعداد درخواست اجاره خانه در سال را دارند. یکی از مزایای اصلی زندگی در ترکیه هزینه های مناسب زندگی خصوصاً اجاره بهای مسکن می باشد. در این بخش از مطلب میانگین هزینه ماهیانه اجاره بهای مسکن در ۳ شهر اصلی ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

نام شهر اجاره بهای ماهیانه یک واحد ۱ خوابه
استانبول بین ۷۰۰ الی ۳۰۰۰ لیر
آنکارا بین ۷۵۰ الی ۳۰۰۰ لیر
ازمیر بین ۵۵۰ الی ۲۰۰۰ لیر

لازم به ذکر می باشد، اجاره بهای اعلام شده در جدول فوق برای آپارتمان های ۱ خوابه می باشد، از سوی دیگر اجاره بهای خانه های مبله نسبت خانه های دیگر بیشتر خواهد بود، از دیگر عوامل افزایش نرخ اجاره بهای خانه در ترکیه مدت زمان اجاره خانه مورد نظر خواهد بود، به عنوان مثال اگر اجاره یک خانه که به صورت سالیانه اجاره شده است ماهی ۱۵۰۰ لیر باشد، هزینه اجاره همین خانه برای ۱ الی ۲ ماه ۲۵۰۰ لیر خواهد شد.

امکانات املاک در ترکیه

امکانات متداول خانه های اجاره ای در ترکیه

ترکیه به لطف جاذبه های گردشگری متعدد و مناظر طبیعی حیرت انگیز سالیانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سرتاسر جهان است. از سوی دیگر هر ساله افراد بسیاری با اهدافی نظیر کار، تحصیل، سرمایه گذاری، زندگی و… به ترکیه مهاجرت می نمایند. از این رو بسیاری از خانه های ترکیه به صورت مبله اجاره داده می شود و افراد می توانند برای اقامت موقت در ترکیه خانه هایی را اجاره کنند که مجهز به کلیه امکانات و وسایل زندگی است.

البته در این بین خانه های اجاره ای نیز وجود دارد که بدون لوازم منزل اجاره داده می شود، ولی اغلب خانه های ترکیه از امکانات اولیه یک ساختمان استاندارد برخوردار می باشند، به طور کلی امکانات خانه های اجاره ترکیه به شرح ذیل می باشد.

  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • اینترنت
  • آب ، برق، گاز و تلفن
  • وسایل کامل برای زندگی (خانه های مبله)
سایت های اجاره خانه در ترکیه

معرفی سایت های اجاره خانه در ترکیه

امروزه ترکیه به محلی بسیار امن و سودآور برای شرکت های ساختمانی و سرمایه گذاران در حوزه خرید و فروش خانه در ترکیه و اجاره ملک تبدیل شده است. از جمله دلایل موفقیت در بازار املاک ترکیه جاذبه های گردشگری فراوان، شرایط ایده ال برای تحصیل، کار و زندگی می باشد. از سوی دیگر کیفیت ساخت، رشد قیمت ملک، سهولت در خرید و فروش و ساخت و ساز از جمله مواردی محسوب می شوند که باعث جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه املاک ترکیه شده است.

با توجه به افزایش چشمگیر معاملات ملکی در ترکیه، کلیه فعالیت های تجاری در حوزه املاک از مشاورین املاک گرفته تا ساخت و ساز و شراکت از رونق قابل توجهی برخوردار می باشند. با توجه به افزایش تعداد علاقه مندان خرید و فروش و اجاره ملک در ترکیه علاوه بر مشاورین املاک سایت های فراوانی در راستای معاملات ملکی خصوصاً اجاره خانه فعالیت می نمایند. در این بخش از مطلب با مشهورترین و معتبرترین سایت های اجاره خانه در ترکیه بیشتر آشنا خواهیم شد.

سایت HurriyetEmlak

سایت HurriyetEmlak از جمله معتبرترین سایت های خرید و فروش و اجاره خانه در ترکیه می باشد، که ماهانه بیش از ۲۰ میلیون نفر بازدید کننده دارد، این سایت در کلیه شهرها و مناطق ترکیه انواع ملک و خانه با قیمت ها و شرایط مختلف را آگهی می کند. با توجه به فعالیت گسترده این سایت در کلیه مناطق ترکیه در حال حاضر HurriyetEmlak به عنوان یکی از معتبرترین مراجع اینترنتی معاملات ملکی در ترکیه محسوب می شود.

سایت Sahibinden.com

سایت Sahibinden.com یکی از رقبای اصلی سایت HurriyetEmlak به شمار می آید که ماهانه بیش از ۱۷ میلیون بازدید کننده دارد، این سایت علاوه بر املاک در بخش های مختلفی نظیر خردید و فروش خودرو، لوازم لوکس، لوازم منزل، انواع کالا نو و دست دوم، آموزش و تدریس و … فعالیت دارد. از سوی دیگر سایت Sahibinden.com علاوه بر املاک آماده واگذاری، پروژه های در حال ساخت و پیش خرید را نیز آگهی می کند، از این روی در حال حاضر به یکی از پرمخاطب ترین سایت های اجاره خانه در ترکیه بدل گردیده است.

Zingat.com

سایت Zingat.com نیز از جمله سایت های محبوب و پر مخاطب در ترکیه می باشد که ماهانه بیش از ۸ میلیون بازدید کننده دارد، از سوی دیگر بخشی از فعالیت های این سایت به صورت بین المللی می باشد و علاوه بر املاک ترکیه، املاک موجود در برخی از کشورها نظیر قبرس را نیز آگهی می کند.

بهترین شهرهای ترکیه

تازه واردها کدام شهرهای ترکیه برای اجاره خانه را انتخاب می کنند؟

بدون شک انتخاب شهر مقصد در ترکیه بسته به شرایط و اهداف اشخاص متفاوت خواهد بود، ولی از آنجا که شهرهایی نظیر استانبول و آنکارا به عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سیاسی ترکیه محسوب می شوند و از امکانات رفاهی و اجتماعی ایده الی برخوردار می باشند، افراد بسیاری برای زندگی، کار، تفریح و … یکی از این ۲ شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند.

البته هزینه اجاره خانه و زندگی در شهرهای استانبول و آنکارا نسبت به اغلب شهرها و مناطق ترکیه بالاتر خواهد بود، ولی امکانات اجتماعی و رفاهی و از همه مهمتر موقعیت های شغلی متعدد باعث شده اغلب افرادی که قصد زندگی در ترکیه را دارند یکی از این ۲ شهر را انتخاب نمایند. علاوه بر موقعیت های شغلی متعدد و بازار کار مناسب، استانبول و آنکارا دارای دانشگاه های بسیار معتبری هستند، از این رو این ۲ شهر از جمله مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی در ترکیه می باشند. به طور کلی میانگین هزینه زندگی ماهانه در شهرهای مهم ترکیه برای ۱ نفر به شرح ذیل می باشد.

نام شهر اجاره بهای خانه خورد و خوراک رفت و آمد هزینه های جانبی
استانبول بین ۷۰۰ الی ۳۰۰۰ لیر ۵۰۰ الی ۱۵۲۰۰ لیر ۱۰۰ الی۲۰۰ لیر ۲۰۰ الی ۴۰۰ لیر
آنکارا بین ۷۵۰ الی ۳۰۰۰ لیر ۵۰۰ الی ۱۲۰۰ لیر ۱۰۰ الی ۲۰۰ لیر ۲۰۰ الی ۴۰۰ لیر
ازمیر بین ۵۵۰ الی ۲۰۰۰ لیر ۳۵۰ الی ۸۰۰ لیر ۸۰ الی ۱۵۰ لیر ۱۵۰ الی ۳۰۰ لیر

نتیجه گیری

در حال حاضر ترکیه به لطف جاذبه های گردشگری متعدد، زیر ساخت های شهری مدرن و سیستم حمل و نقل پیشرفته به یکی از مهم ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شده است، علاوه بر این هزینه زندگی و تحصیل در ترکیه به مراتب کمتر از کشورهای اروپایی می باشد و این کشور دارای دانشگاه های بسیار معتبر و بازار کار مناسب برای فعالیت های تجاری و اقتصادی می باشد، از این رو هر ساله افراد فراوانی با اهداف مختلفی نظیر گردشگری، تحصیل، کار، زندگی و سرمایه گذاری عازم ترکیه می شوند.

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مهاجرت به ترکیه، بازار خرید و فروش و اجاره ملک در ترکیه با رشد قابل توجهی همراه شده است. از این رو خرید و فروش و سرمایه گذاری در حوزه املاک در ترکیه به یک بیزینس سودآور و رو به رشد تبدیل گردیده است. از سوی دیگر طبق قوانین مهاجرتی ترکیه افراد می توانند با اجاره یک خانه مجوز اقامت یکساله ترکیه را دریافت نمایند، این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های اجاره خانه در ترکیه می باشد، خصوصاً برای افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در ترکیه را دارند.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما عزیزان توصیه می کند برای هرگونه اقدام جهت مهاجرت به خارج از کشور اطلاعات دقیق در ارتباط با شرایط زندگی، کار یا تحصیل در کشور مقصد کسب نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اجاره خانه در ترکیه اجاره خانه در ترکیه اجاره خانه در ترکیه اجاره خانه در ترکیه اجاره خانه در ترکیه

    شبکه های اجتماعی

    arrow up