شرایط دریافت اقامت آفریقای جنوبی

اقامت آفریقای جنوبی و چگونگی دریافت آن سوالیست که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید که در این مقاله به چگونگی دریافت و روش های مختلف مهاجرت به این کشور می پردازیم. آفریقای جنوبی در قسمت کانونی و جنوبی قاره آفریقا قرار دارد. مردم این کشور به ۱۱ زبان صحبت می کنند که زبان رسمی و رایج مردم این کشور زبان انگلیسی می باشد. واحد پول آفریقای جنوبی راند می باشد.

این کشور از چند جهت با اقیانوس منجمد شمالی هند و اطلس احاطه شده است و از شمال با کشورهای مثل زیمباوه، لسوتو و سوازیلند همسایگی دارد. آفریقای جنوبی کشوری صنعتی با فرهنگ غنی و سطح فرهنگی بالا می باشد چنانچه در چند سال گذشته توانسته استاندارد های فیفا را بدست آورد و میزبان مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۱۰ باشد.

اقامت آفریقای جنوبی

کیپ تاون، پرتوریا و بلومنوش سه پایتخت این کشور هستند که جزوه مهم ترین شهرهای این کشور نیز به حساب می آیند. شهر ژوهانسبورگ پر جمعیت ترین شهر این کشور به حساب می آید زندگی در این شهر به نسبت ایران ارزان تر است.

شرایط زندگی در آفریقای جنوبی چگونه است؟

آفریقای جنوبی دارای آب و هوایی گرم و استوایی است که اطراف آن را جنگل های انبوه پوشانده است. کیپ تاون، پرتوریا و بلومنوش سه پایتخت این کشور هستند که جزوه مهم ترین شهرهای این کشور نیز به حساب می آیند. شهر ژوهانسبورگ پر جمعیت ترین شهر این کشور به حساب می آید زندگی در این شهر به نسبت ایران ارزان تر است.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

یکی از دلایل مهم مهاجرت افراد به آفریقای جنوبی شرایط مساعد مالی آن برای زندگی در این کشور است. درآمد نسبتا بالا در کنار هزینه های پایین زندگی باعث می شود تا مهاجران بتوانند پول بیشتری ذخیره کنند و پس از چند سال کار در آفریقا گاها مقاصد مهاجرتی خود را تغییر دهند.

چه روش هایی برای اقامت آفریقای جنوبی وجود دارد؟

اقامت در آفریقای جنوبی می تواند به دو صورت موقت و دائم باشد. اقامت های دائم می توانند از طریق تولد فرزند، ازدواج و یا پناهندگی اخذ شوند. اقامت از راه های تحصیل، کار و سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی از جمله روش هایی هستند که در ابتدا باعث اقامت موقت و سپس به وسیله ی روش هایی منجر به اقامت دائم می گردند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی به دلیل هزینه های پایین زندگی و البته انگلیسی زبان بودن دانشگاه های آن طرفداران زیادی پیدا کرده است و دانشجویان امیدوارند که پس از اتمام تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان بتوانند شرایط کاری مناسبی را در این کشور تجربه کنند.

ولی هزینه تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی بین ۲۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار می باشد که هزینه کمی به حساب نمی آید و افراد می توانند با این هزینه در برخی از کشورهای انگلیسی زبان با مدارک معتبرتری تحصیل کنند.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبیافراد پس از تحصیل در این کشور می توانند جهت کار به کشورهای دیگر مهاجرت کنند و یا اینکه در خود این کشور به دنبال کار بگردند که البته به دلیل فرصت های شغلی مناسب در این کشور دانشجویان می توانند آن را به عنوان مقصد نهایی خود برای کار و زندگی انتخاب کنند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق کار

کشور آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی توسط کشورهای پیشرفته جهان مثل انگلستان و آمریکا حمایت می شود این کشور با داشتن بنیه اقتصادی مناسب در کنار فرصت های شغلی مناسب و تمایل جهت جذب نیروی جوان  در عرصه های کاری موجب ایجاد یک فضای مناسب جهت جستجوی کار شده است.

زندگی و کار فرصت مناسبی برای افرادی که دارای تخصص های ویژه به خصوص در شته های مهندسی هستند می باشد. از دیگر مزایای کار در  آفریقای جنوبی انگلیسی زبان بودن این کشور است. نکته بعدی اینکه آیلتس جزو مدارک مورد نیاز در این کشور نیست و تسلط فرد به صحبت کردن زبان انگلیسی جهت کار در این کشور کفایت می کند و این خود روال دریافت ویزا را راحت تر خواهد کرد.

اقامت آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی لیست مشاغلی را دارد که علی الخصوص بسیاری از رشته های مهندسی را شامل می شود و پس از فرستادن مدارک کاری و تحصیلی شخص به آفریقا و بررسی مدارک و موافقت با آنها به او ویزایی دربازه زمانی سه ماه تا ۵ ماه داده می شود.
شخص پس از دریافت ویزا می تواند در این کشور به جستجوی کار بپردازد. و پس از پیدا کردن کار مد نظر و ۳ تا ۵ سال کار کردن در این کشور می تواند اقامت دائم خود را اخذ نماید.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

از راه های دیگر مهاجرت به آفریقای جنوبی می توان به سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد. اگر شخصی متقاضی راه اندازی کسب و کار در این کشور باشد باید ابتدا نقشه تجاری بیزینس خود را طراحی کند و در آن به موارد زیادی مثل هزینه های انجام کار، مشخص کردن هیئت مدیره، تعیین میزان سهامی که باید خریداری شود و موارد متعدد دیگر، اشاره کند.

اقامت آفریقای جنوبی

کسانی که از شرایط مالی مناسبی برخوردارند می توانند این گزینه را جزو برنامه های سرمایه گذاری به آفریقا قرار دهند. یکی از دلایلی که آفریقای جنوبی را جزو کشورهای مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است، ثروت کلان این کشور در بخش صادرات و واردات است.

از را های اقامت دائم در آفریقای جنوبی می توان به تولد فرزند، ازدواج با یک تبعه ی آفریقایی و پناهندگی اشاره کرد که به اختصار تک تک آنها را توضیح خواهیم داد.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق تولد فرزند

تا قبل از سال ۱۹۹۵ اخذ تابعیت در آفریقای جنوبی با تولد فرزند از قانون خاک تبعیت می کرده است و این بدان معنا بود که اگر کودکی در آفریقای جنوبی متولد می شد به صورت خودکار تابعیت آن کشور را نیز بدست می آورد.

از سال ۱۹۹۵ به بعد به دلیل مهاجرت زیاد علی الخصوص از کشورهای آفریقای به این کشور و تولد فرزندان متعدد در آفریقای جنوبی، قانون خاک توسط دولت این کشور به قانون خون تغییر پیدا کرد.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

مطابق یا این قانون افرادی که در خاک آفریقای جنوبی متولد می شوند تنها در صورتی می توانند تابعیت این کشور را بدست آورند که پدر یا مادرشان تبعه ی آفریقای جنوبی باشند.

کودکانی که تبعه ی هیچ کشوری نباشند و از پدران و مادرانی نامعلوم متولد شوند نیز می توانند شهروندی این کشور را بدست آورند. فرزندانی که از پدران و مادرانی متولد می شوند که خود تبعه ی آفریقای جنوبی نیستند ولی به واسطه ی کارهایی دولتی در این کشور حضور داشته اند نیز می توانند تابعیت این کشور را از آن خود کنند.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ازدواج

ویزای کوتاه مدتی در آفریقای جنوبی وجود دارد که مدت زمان آن ۹۰ روز است و مختص افرادی می باشد که با یک تبعه ی آفریقای جنوبی نامزد کرده اند و برای ازدواج با این شخص به آفریقای جنوبی سفر می کنند. قابل ذکر است که افراد باید مدارکی را که دال بر اثبات هدف ازدواج با این شخص در آفریقای جنوبی می باشد را نشان دهند.

اقامت آفریقای جنوبی

افرادی که با یک تبعه ی آفریقای جنوبی به مدت ۵ سال ارتباط داشته اند و یا هم خانه بوده اند نیز می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند حتی اگر ازدواج رسمی نکرده باشند.

دولت آفریقای جنوبی برای همجنس گرایان نیز این فرصت را قائل می شود و ازدواج آنها را به رسمیت می شناسد. درخواست اقامت دائم به واسطه ی ازدواج رسمی با یک تبعه ی آفریقای جنوبی نیز راهی مطمئن برای اقامت این کشور است.

در زمان درخواست از طریق ازدواج دائم، طرفین باید سند رسمی که به امضای هر دو طرف رسیده باشد را ارائه دهند. در ضمن هیچ یک از طرفین نباید همسر دیگری داشته باشد.

اقامت آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی

سالانه پناهجویان بسیاری از سراسر دنیا به خصوص دیگر کشور های آفریقایی، این کشور را به عنوان مقصد پناهندگی خود انتخاب می کنند. درخواست پناهندگی باید به دفتر پذیرش آن که در چهار شهر مختلف آفریقا مستقر است داده شود. پناهجو باید مجوز پناهندگی را که ۱۴ روز است دریافت کند.

درخواست یک متقاضی پناهندگی می تواند رد یا قبول شود. چنانچه درخواست پناهجو رد شود شخص مورد نظر می تواند درخواست تجدید نظر کند و منتظر پاسخ بماند.

اقامت آفریقای جنوبی

کسانی که با درخواست پناهندگی اشان موافقت شود می توانند ۵ سال پس از آن در آفریقای جنوبی زندگی کنند. اگر پناهنده پس از ۵ سال همچنان در آفریقا حضور داشته باشد می تواند درخواست اقامت دائم خود را بدهد و با این درخواست نیز موافقت می شود. افراد می توانند چند سال پس از اقامت دائم در آفریقای جنوبی درخواست پاسپورت از دولت این کشور را داشته باشند.

اقامت آفریقای جنوبی چه مزایا و معایبی دارد؟

برابی بررسی شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی لازم است که بدانید مزایا و معایب اقامت در این کشور چگونه است. اقامت آفریقای جنوبی برای بسیاری از افراد مزایای زیادی دارد از این جهت که آب و هوای این کشور به آب و هوای ما نزدیک است و هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان پایینتر است. اقتصاد آفریقای جنوبی روز به روز در حال توسعه می باشد.

آفریقای جنوبی کشوری صنعتی و در حال توسعه است که شرایط مساعدی برای پیدا کردن کار دارد و نیروهای متخصص می توانند با کار در این کشور درآمدهای قابل توجهی داشته باشند.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

از طرفی دیگر آفریقای جنوبی را کشوری می دانند که از لحاظ امنیت در سطح بالایی قرار ندارد چنانچه این مسئله در مناطق خاصی از این کشور نمود دارد و در همه ی شهرها و مناطق این کشور صادق نیست.

افراد پس از اخذ اقامت آفریقای جنوبی می توانند برای اعضای خانواده ی خود نیز اقامت بگیرند. فرآیند اخذ اقامت آفریقای جنوبی ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

پناهندگی این کشور که یکی از راه های غیر قانونی ورود به این کشور است را باید جزو آخرین انتخاب های هر شخص دانست، چنانچه در مقاله های پیشین ذکر کردیم این راه بعضا می تواند پرخطر، پر ریسک، پر هزینه و بی نتیجه باشد.

راه های تمدید اقامت آفریقای جنوبی چیست؟

تمدید اقامت در آفریقای جنوبی از طریق کار و تحصیل و سرمایه گذاری امکانپذیر می باشد. افراد پس از تحصیل در این کشور می توانند به جستجوی کار بپردازند و در صورت پیدا کردن کار اقامت خود را در این کشور تمدید کنند.

اقامت آفریقای جنوبی

همچنین پس از اخذ اقامت آفریقای جنوبی از طریق کار می توانید با تمدید قرارداد کاری خود اقامت خود را نیز تمدید کنید. در پروسه های سرمایه گذاری نیز چنانچه بیزینس شما به نتیجه مطلوب برسد می توانید اقامت خود را تمدید کنید.

چگونه می توان پاسپورت آفریقای جنوبی را بدست آورد؟

پاسپورت آفریقای جنوبی از نظر اعتبار در رتبه ی ۴۵ ام جهان قرار دارد و در قاره ی آفریقا از اعتبار بالایی برخوردار است، البته اعتبار آن به نسبت کشورهای اروپایی و آمریکایی و برخی از کشورهای آسیایی پایین تر است. شما می توانید پس از اخذ پاسپورت این کشور بدون نیاز به ویزا به ۶۳ کشور جهان سفر کنید.

پاسپورت این کشور را می توان از راه های مختلفی بدست آورد. افراد پس از کار، تحصیل و سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی، چند سال پس از دریافت اقامت دائم خود می توانند درخواست پاسپورت خود را به این کشور بدهند.

اقامت آفریقای جنوبی

پناهندگان در آفریقای جنوبی در ابتدا اقامت ۲ ساله و سپس اقامت ۵ ساله دریافت می کنند و پس از آن می توانند درخواست پاسپورت کنند. در سال ۲۰۱۳ قوانین جدیدی در آفریقای جنوبی به اجر درآمد. بر اساس آن افرادی که ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشند می توانند درخواست اقامت دائم خود را به این کشور اعلام کنند و پس از ۸ سال که ۴ سال آن را در آفریقا گذرانده باشند می توانند درخواست پاسپورت دهند.

مشاورین و وکلای موسسه مهاجرتی آریاناپارس می توانند شما را در امور مهاجرتی و انتخاب مسیر درست یاری رسانند. چنانچه می خواهید در رابطه با کشور آفریقای جنوبی اطلاعات بیشتری بدست آورید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی

    شبکه های اجتماعی

    arrow up