آیا درباره مهاجرت پزشکان به آلمان و شرایط آن اطلاعاتی دارید؟ اگر به عنوان یک پزشک از رفاه شغلی مناسبی در کشور خود برخوردار نمی باشید و رویای مهاجرت به کشوری دیگر را دارید که هزینه های چندان بالایی برایتان نداشته باشد مقاله پیش رو را مطالعه نمائید. آلمان یکی از بهترین مقاصد برای پزشکان ایرانی می باشد. تائید مدرک تخصص پزشکان و شرایط ورود نسبتا راحت پزشکان به دوره تخصص این کشور را به مقصدی پر طرفدار برای پزشکان ایرانی تبدیل نموده است.

شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان

 

دولت آلمان در حال حاضر نیازمند نیروی پزشک در کشور می باشد که به دلیل کمبود نیروی متخصص در کشور بخصوص در شهرهای دورافتاده است. بنابراین فرصت اشتغال در آلمان برای پزشکان ایرانی مساعد خواهد بود. با این وجود پذیرفتن پزشکان از سایر کشورها در آلمان با سخت گیری هایی مواجه است.

پزشکان برای اینکه بتوانند در آلمان به کار مشغول شوند باید مدرک پزشکی خود را به تائید برسانند. مراحل انجام این کار در ادامه توضیح داده خواهد شد. با وجود اینکه طیف گسترده ای از رشته ها با ویزای جستجوی کار وارد آلمان خواهند شد و به دنبال یافتن شغلی مناسب می باشند ولی پزشکان تنها با دریافت ویزای جستجوی کار قادر به یافتن شغل مورد نظر در رشته خود نخواهند بود و ابتدا باید مدرک پزشکی خود را معادل نمایند.

بیش از ۲۰۰۰۰ پزشک خارجی در آلمان مشغول به کار می باشند که بیشتر آنها از روسیه، ایران، لهستان و اتریش می باشند. کشور آلمان از لحاظ سطح پزشکی رتبه سوم را پس ا انگلستان و آمریکا از آن خود نموده است. دولت آلمان به دلیل مهم بودن رشته پزشکی بودجه زیادی را به این بخش اختصاص داده است.

آلمان,آلمان,آلمان

انواع روش های مهاجرت پزشکان به آلمان

پزشکان برای مهاجرت به آلمان از دو روش تحصیلی و کاری امکان اخذ اقامت را خواهند داشت. پزشکانی که در ایران دوره پزشکی عمومی خود را به پایان رسانده و قصد تحصیل در دوره تخصصی رشته خود را دارند می توانند با اخذ ویزای تحصیلی وارد آلمان شوند.

تحصیلات تخصص پزشکی در آلمان پرداخت شهریه نخواهد داشت و تنها تعداد محدودی از دانشگاه های خصوصی هستند که مبلغ کمی شهریه دریافت می نمایند. طول دوره تخصص پزشکی در آلمان ۶ سال می باشد. کلیه دروس به زبان المانی ارائه می گردند از این رو داشتن مدرک زبان آلمانی B2 الزامی است.

دانشگاه های علوم پزشکی در آلمان خوابگاه هایی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند و دانشجویان در حین تحصیل در رشته های تخصصی حقوق دریافت خواهند نمود و حتی قادر به انجام کار در رشته تخصصی خود خواهند بود. دانشجویان پزشکی عمومی که برای تحصیل تخصص وارد آلمان می شوند می توانند اعضای خانواده را نیز با خود داشته باشند.

آلمان,آلمان,آلمان

روش های اخذ پذیرش تخصص برای پزشکان به آلمان

پزشکان عمومی به دو روش می توانند تخصص پزشکی را در آلمان ادامه دهند. روش اول بدین صورت می باشد که شخص به عنوان پزشک مهمان وارد آلمان می شود و به تحصیلات خود ادامه می دهد. این روش بسیار پر طرفدار است و البته دانشجویان تخصص حقوقی بابت تحصیل دریافت نخواهند نمود. این دسته از متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه مدارکی که گواه سوابق کاری پزشک در بیمارستان ها و یا مراکز درمانی باشد
  • ارائه دانشنامه
  • ارائه مدرک زبان حداقل B2
  • ارائه تمکن مالی و یا بورسیه اهد شده برای اثبات تامین هزینه ها

روش دوم ورود پزشکان از طریق تحصیل، اخذ پذیرش همراه با حقوق است. این روش کمی مشکل تر می باشد. متقاضیان می توانند ابتدا به صورت دستیار پزشک متخصص در بیمارستانی مشغول به کار شوند تا علاوه بر دریافت حقوق در حین کار آمادگی لازم را جهت آزمون تخصص پزشکی بدست آورند. دانشجویانی که از این طریق وارد آلمان می شوند پس از ۲ سال دریافت حقوق، با پرداخت مالیات می توانند درخواست اقامت دائم دهند

متقاضیان اخذ مدرک تخصص در یکی از رشته های تخصصی پزشکی می توانند این دوره را در یکی از بیمارستان های مورد تائید دولت آلمان سپری نمایند. این بیمارستان ها عبارتند از:

  • بیمارستان های دانشگاهی که زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی آلمان می باشند
  • بیمارستان های آموزشی آکادمیک: دانشگاه های علوم پزشکی با این بیمارستان ها همکاری مستقیم دارند. دانشجویان دروس تخصصی را در دانشگاه و بخش های عملی را در بیمارستان ها سپری می کنند
  • بیمارستان های خصوصی: سومین بخشی می باشند که دانشجویان دوره های عملی را در آن می گذرانند. این بیمارستان ها ارائه دهنده دوره های کارآموزی برای متخصصان می باشند و به صورت کلی توسط شهرداری ها، کلیسا ها و سازمان های دیگر اداره می گردند.

پزشکانی که پس از گذراندن دوره تخصص قصد بازگشت به ایران را دارند دوره های عملی را باید در بیمارستان های آموزش آکادمیک و یا بیمارستان های دانشگاهی بگذرانند. گذراندن دوره های تخصصی در بیمارستان های خصوصی برای این افراد فاقد اعتبار می باشد.

مدارک لازم برای اخذ تخصص پزشکی در آلمان شامل موارد ذیل می باشد:

  • ارائه مدرک تحصیلی با ریز نمرات
  • ارائه پایان نامه
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • اراته سابقه کاری معتبر
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک زبان آلمانی
  • معرفی پشتوانه مالی
  • کلیه مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند.

پزشکانی که از قصد ورود از طریق کار در آلمان را دارند ابتدا می بایست مجوز طبابت در آلمان را دریافت نمایند تا در مراکز درمانی استخدام شوند و با دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا برای خود و اعضای خانواده ویزا دریافت نمایند.فارغ التحصیلان رشته پزشکی از ایران که نمره زبان آلمانی را اخذ نموده اند با گذراندن دوره ای، معادل سازی مدرک را انجام می دهند. این دوره با توجه به دانشگاهی که در آن تحصیل نموده اید و ریز نمراتی که کسب نموده اید متفاوت می باشد و گاها ممکن است نیازی به گذراندن دوره نباشد. گواهینامه طبابت توسط انجمن پزشکی آلمان صادر می گردد و اجازه کار پزشکی مطابق پروانه طبابت در ایران برای پزشکان صادر خواهد شد.

آلمان,آلمان,آلمان

پزشکان برای مهاجرت به آلمان چه مراحلی را باید طی کنند؟

همانطور که پیش از این اشاره شد پزشکان برای مهاجرت کاری به آلمان باید مدارک تحصیلی را معادل نمایند و مجوز طبابت دریافت کنند. این مدارک توسط سازمان هایی در آلمان مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس از آن آزمون های تئوری و عملی در نظر گرفته می شود. در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه می نمائیم تا در زمانی کوتاه تر این پروسه عملی گرد.

گرفتن مجوز پزشکی در آلمان

Approbation مجوز پزشکی صادر شده توسط دولت آلمان می باشد که اجازه می دهد پزشکان در حرفه خود در آلمان به کار مشغول شوند که در سراسر آلمان اعتبار دارد الزامات مختلفی برای دریافت این مجوز وجود دارد.

پزشکان خارجی قبل از درخواست باید پیشنهاد شغلی داشته باشند. همچنین نیاز به دانش زبان آلمانی در سطح C1 می باشد. اگر پزشکی پیشنهاد شغلی داشته باشد می تواند با درخواست Berufselaubnis  یا همان مجوز پزشکی موقت کار خود را در آلمان آغاز نماید. این مجوز اجازه می دهد تا متقاضی در آلمان مشغول به کار شود اما برای دریافت مجوز پزشکی باید همچنان منتظر ارزیابی سازمان های مربوطه بماند. با دریافت مجوز هم می توان به مطالعه تخصص پزشکی پرداخت که چند سال طول می کشد و هم می توان مشغول به کار شد.

مدارک لازم برای دریافت مجوز در جدول زیر آمده است.

مدارک مورد نیاز مدارک مورد نیاز
گواهی عدم سوء پیشینه رزومه دقیق پزشک
مدرک تحصیلی و ریز نمرات کپی صفحه اول پاسپورت
ارائه کارت عضویت پزشکان ارائه گواهی سلامت جسمی و روحی
ارائه پروانه مطب در صورت امکان ارائه پروانه دائمی پزشک در صورت امکان
ترجمه شناسنامه و کارت ملی گواهی تاءید شده از بیمارستان یا دانشگاه
ارائه “واهی عدم سوء پیشینه از نظام پزشکی ارائه سوابق کاری در کلینیک ها یا بیمارستان

شخص در طول این زمان باید هزینه هایی پرداخت نماید که از این قرار می باشد:

  • دستمزد وکیل
  • هزینه ترجمه مدارک و دریافت تائیدیه ها به زبان آلمانی
  • هزینه سفر احتمالی جهت انجام کارهای لازم
  • هزینه اقامت در کشور آلمان و آماده شدن برای آزمون ها
  • سطح زبان مورد نیاز برای معادل سازی مدرک

تسلط پزشکان به زبان آلمانی از الزامات می باشد. پزشک متقاضی باید اثبات نماید که تا حداقل سطح B2 دانش زبان آلمانی را دارا می باشد. با این وجود در برخی از شهرهای آلمان احتیاج به سطح C 1 می باشد.

پیش از دریافت مجوز پزشکی باید در آزمون زبان آلمانی شرکت نمائید و اگر تسلط به زبان آلمانی کم باشد می توان در آموزشگاه های زبان ثبت نام نمود.

آلمان,آلمان,آلمان

درآمد پزشکان در آلمان

مهاجرت کاری پزشکان به آلمان با در آمدهای بالایی همراه می باشد و بسته به منطقه ای که پزشک در آن کار می کند متغیر است. به صورت کلی میانگین حقوقی که یک پزشک دریافت می نماید سالانه بین ۶۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ یورو در سال می باشد. از این میزان حداقل برای دستیاران پزشک و حداکثر برای متخصصان می باشد.

دستمزدی که پزشکان در بیمارستان ها دریافت می کنند بر اساس سوابق کاری محاسبه می شود. حقوق پزشکان سالیانه افرایش می یابد. پزشکان فوق تخصص بیشترین درآمد را دارند. میانگین درآمد پزشکان فوق تخصص ۲۷۸۰۰۰ یورو در سال می باشد. حجم کار پزشکان در آلمان بسیار بالاست و هر چه دستمزد بالاتری دریافت نمایند حجم کاری بالاتر خواهد بود.

معایب مهاجرت پزشکان به آلمان

یکی از مشکلات اصلی که پزشکان برای مهاجرت به آلمان با آن روبرو هستند یادگیری زبان آلمانی است. یادگیری زبان در این سطح برای بسیاری از پزشکان مشکل می باشد. اگر پزشکی موفق به اخذ ویزا نگردد ممکن است نتواند از زبان آلمانی استفاده دیگری کند.

دریافت مجوز پزشکی برای این دسته از افراد راحت نمی باشد و پزشکان در هر رشته ای که تمایل داشته باشند نمی توانند تحصیل کنند. وزارت بهداشت آلمان تنها در برخی از رشته های تخصصی به پزشکان بین المللی اجازه تحصیل می دهد.

یک پزشک ایرانی برای اینکه بتواند شرایط ایده آلی از لحاظ کاری در آلمان فراهم نماید به تلاش بسیاری نیاز دارد و ممکن است پس از سال ها تلاش به نتیجه برسد. در حالی که بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند به جای گذاشتن وقت برای یادگیری زبان آلمانی، به ادامه تحصیلات پزشکی در ایران ادامه دهند.

آلمان,آلمان,آلمان

مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان

همانطور که می دانیم آلمان کشوری پیشرفته با زیرساخت هایی قوی می باشد. زندگی در چنین کشوری به معنای رسیدن به اهداف بلند مدت و تامین رفاه اجتماعی است. اگر مهاجرت یک پزشک به آلمان را مورد بررسی قرار دهیم می توان به چند مزیت بزرگ اشاره نمود.

سطح درآمد دانشجویان تخصص پزشکی در آلمان به نسبت ایران بسیار متفاوت می باشد. حقوقی که برای دانشجویان تخصص در آلمان در نظر گرفته شده است بسیار بیشتر از حقوق دریافتی آنها در ایران می باشد. دانشجویان تخصص علاوه بر اینکه تحصیلات تکمیلی خود را در بهترین دانشگاه های دنیا تکمیل می نمایند، قادر به اخذ اقامت دائم آلمان و سفر و زندگی به سایر کشورهای حوزه شنگن می باشند. حقوق دریافتی به اندازه ای است که دانشجوی تخصص پزشکی قدرت پرداخت مالیات ها را به دولت خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان را می توان به همراه بردن اعضای خانواده از ابتدا نامید. البته اگر اعضای خانواده بصورت جداگانه اقدام نمایند قطعا شانس اخذ ویزا افزایش می یابد ولی این نوع ویزای کاری و یا تحصیلی برای پزشکان به نسبت سایر ویزاهای مهاجرتی در این کشور شانس دریافت ویزا همراه بالاتری دارد.

همانطور که پیش از این اشاره شد علاوه بر حقوق دانشجویان تخصص در آلمان، دستمزد فارع التحصیلانی که پس از اتمام تحصیل پزشکی وارد بازار کار شده اند نیز به نسبت ایران بالاتر است. علاوه بر دستمزد بالا، پزشکان در حال خدمت در جامعه ای پیشرفته با استانداردهایی متفاوت از کشور مبدا خود می باشند.

نتیجه گیری

مهاجرت به هر کشور اروپائی مستلزم بررسی کشور مورد نظر از هر جنبه ای می باشد. پزشکان در ایران به صورت معمول شرایط سختی را برای رسیدن به اهداف خود می گذرانند و درآمد چندان مناسبی تا پایان تحصیلات تخصص و ورود به بازار کار ندارند در حالی که قادر خواهند بود با ورود به کشورهای پیشرفته اروپایی آینده خود را تامین نمایند.

برای اینکه تصمیم درستی در هر مورد مهاجرتی گرفته شود لازم است تا با وکلای مجرب مهاجرتی مشورت صورت گیرد. مشاورین آریاناپارس در ساعات مختلفی از روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت به بیش از ۳۰ کشور دنیا می باشند.

شما اگر به عنوان یک پزشک مشغول مطالعه این مقاله هستید، آیا ایران را برای ادامه تحصیلات تخصصی و کار ترجیح می دهید یا حاضرید با وجود تمام سختی های موجود اروپا را برای کار و تحصیل انتخاب نمائید. سوالات و نظراتتان را در بخش دیدگاه ها با مجموعه آریاناپارس به اشتراک بگذارید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۶۸ پاسخ به “مهاجرت پزشکان به آلمان”

    1. احسان گفت:

      سلام آیا تحصیل تخصص پزشکی و یا معادلسازی مدارک پزشکی در آلمان محدودیت سنی داره ؟؟ با تشکر اگر پاسخ بدین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر،خیر محدودیت سنی ندارد و شما پس از قبولی در آزمون تطبیق مدرک میتوانید برای تخصص اقدام نمایید.

    2. اکبر گفت:

      سلام خدمت شما خسته نباشید .
      من یه دانشجوی پزشکی هستم که طرحمو تو دانشگاه دولتی قراره سپری بکنم و زبانمم نزدیکه به C1 برسونم … ولی تو وضع مالی زیاد مساعدی قرار ندارم … میشه بگین که آیا میشه با توجه به وقت حداقل ۱ونیم ساله سفارت یک و نیم سال زودتر تقاضای ملاقات بدم ؟ و اگه میشه بخش تحصیل با حقوقم بیشتر توضیح بدین خیلی ممنون.?

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بازه های زمانی وقت سفارت به همین منوال می باشد. در ابتدا شما برای یک دوره ۶ الی ۹ ماهه وارد کشور آلمان می شوید و پس از آن قادر خواهید بود برای کار در این کشور اقدام نمایید. هزینه های زندگی به ازای هر ماه ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو تخمین زده می شود.

    3. ب.شمس گفت:

      ااطلاعات دقیق رو از کجا میتونم داشته باشم ؟؟برای اقامت کاری دندانپزشکان در آلمان ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دندانپزشکان هم تقریبا شرایط پذیرش یکسانی را با پزشکان در کشور آلمان دارند. ولی معمولا تمامی اطلاعات در سایت سفارت درج شده است.

    4. ب.شمس گفت:

      با سلام.من دندانپزشک ۴۰ ساله.با سابقه کار تقریبا ۱۴ سال هستم.در حال حاضر زبان آلمانی در سطح a2 هستم.در درجه اول امکان داشتن اقامت کاری در آلمان یا اتریش برای من وجود داره؟ ویا امکان ادامه تحصیلی در این دو کشور برای من وجود داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد اقدام برای ویزای کار کشور آلمان را داشته باشید مدارک تحصیلی به همراه مدرک b2زبان آلمانی باید فرستاده شود برای تاییدیه مدرک خود ممکن است شما نیاز به گذراندن دوره و آزمون داشته باشید.برای تحصیل برای هر دو کشور آلمان و اتریش نیز شما نیاز به تاییدیه مدرک تحصیلی خود دارید.

    5. سارا. کاشانی گفت:

      سلام وقتتون بخیر من دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم و مدرک نرس دندان پزشکی بین المللی هم دارم میخواستم ببینم درصورت پذریش من در دانشگاه میتونم با این مدرک اون تایم ۲۰ ساعت درهفته رو مشغول به کار بشم؟ شرایط پذیرش نرس دندان پزشک در آلمان چجوریه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما در مقطع ارشد در کشور آلمان ۲۰ ساعت حق کار دانشجویی دارید که شامل هر کاری می شود.باید مدارک شما فرستاده شود چنانچه مورد تایید بود می توانید برای ویزای کار اقدام نمایید.

    6. saeiyd گفت:

      سلام و وقت بخیر.پزشک عمومی هستم ۲۷ سالم هست.و از دانشگاه زابل فارغ التحصیل شدم.آیا مدرک دانشگاه زابل رو وزارت بهداشت آلمان قبول میکنن؟آیا معدل شرط پذیرش هست.چون معدل کل من ۱۶هست.الان هم حین گذراندن خدمت سربازی هستم.آیا خدمت من بعنوان پزشک سابقه کار محسوب میشه برای مهاجرت به آلمان.خیلی متشکر میشم از راهنماییتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به سیستم آموزشی کشور آلمان، شما باید مدرک تحصیل و مدرک زبان آلمانی را برای اداره بهداشت و ایمنی کشور آلمان ارسال نمایید. پس از بررسی های صورت گرفته برنامه مورد نظر را به شما اطلاع خواهند داد.

    7. عباس قاسمی گفت:

      سلام ، من پزشک متخصص داخلی ۴۲ ساله هستم که هم مدرک پزشک عمومی و تخصص از دانشگاه دولتی بوده است در حال آموزش زبان آلمانی در سطح b1 هستم آیا مدرک من مورد تایید کشور آلمان هست؟ و آیا می توانم با این مدرک و گرفتن مدرک زبان در آلمان مشغول به کار شوم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد مهاجرت کاری به کشور آلمان را دارید مدارک تحصیلی به همراه مدرک زبان آلمانی باید جهت تاییدیه به کشور آلمان فرستاده شود. چنانچه مورد تایید واقع شود شما می توانید برای ویزای کار آلمان اقدام نمایید.

    8. ندا گفت:

      سلام وقت بخیر
      پزشک عمومی هستم
      و فقط سابقه کار حین طرح رو دارم
      ایا با ویزای همسر که برم المان میتونم پروسه ی کار در بیمارستان رو چک کنم یا واسه کار باید حتما از ابتدا خودم واسه ویزا کاری پزشکان اقدام کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید بعد از اقدام از طریق ویزای همراه در خود کشور آلمان چنانچه به شما حق کار داده شود در کشور آلمان مشغول به کار شوید. البته در نظر داشته باشید برای شما به عنوان یک پزشک داشتن مدرک B2 زبان آلمانی الزامی می باشد.

    9. سید کیومرث کریمی وفا گفت:

      سلام من ۴۸ سالمه متخصص داخلی از دانشگاه شهید بهشتی و همسرم دانشجو زبان انگلیسی و سه فرزند ۱۵ و۱۲و ۵ ساله داریم . سابقه کار تخصص من ۴ ساله ،مدرک زبان آلمانی ندارم آیا میشه جهت گزراندن مدرک زبان آلمان ویزای آلمان را گرفت .اگر جواب بله هست، چقد زمان میبره .ممنون اگه پاسخ بدین .الان هم استرالیا با ویزای موقت زندگی میکنم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس ویزای زبان برای کشور آلمان بسیار کم می باشد. بهتر است از راه های دیگر اقدام نمایید البته برای اکثریت راه ها شما نیازمند داشتن مدرک زبان آلمانی می باشید.

    10. احسان گفت:

      سلام و خدا قوت
      آیا برای اقامت و کار در آلمان فارغ التحصیل شدن از دانشگاه خاص مدنظر هست؟یعنی مثلن بین دانشگاه تهران یا دانشگاه زابل برای پذیرش فرق هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        خیر برای کار در آلمان از هر دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم آلمان باشد میتوانید اقدام نمایید . شرط اصلی تسلط به زبان آلمانی میباشد

    11. رها گفت:

      با سلام
      من پزشک عمومی و ۲۵ ساله هستم
      مدرک زبان ب یک المانی دارم
      مخواستم بپرسم برای تخصص کدوم کشور رو پیشنهاد میکنید که سریعتر و با هزینه کمتر بشه رفت؟المان یا اتریش؟
      ایا با مدرک ب یک ، پذیرش مشروط میدن که چند ماه بعدش ب دو بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای اینکه بتونید در کشور مقصد تخصص بخونید یا کار کنید مدرک پزشکی شما باید مورد ارزیابی قرار بگیره.باید ازمون بدین به زبان اون کشور و براساس سیلابس درسی همون کشور.المان الان وقت سفارت یک سال و نیم تا ۲سال هستش.

    12. آذر بهبهانیان گفت:

      سلام پزشکی عمومی رو از دانشگاه دولتی بلاروس گرفتم توی سایت anabin دانشگاهمو سرچ میکنم +H هست .می خوام بدونم این به این معنی هستش که مدرک پزشکی من برای وزارت بهداشت آلمان مورد تایید هست?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله +H به معنی این هست که مدرک شما مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور آلمان میباشد و با دانستن زبان آلمانی امکان اخذ ویزای کار و یا حتی تحصیل را دارید

    13. م ی گفت:

      سلام شوهر من‌۴۴ ساله و فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران هستند. هیات علمی هم هستند. هیچ مدرک زبانی ندارند. امکان کار د ر آلمان برای ایشون وجود داره؟ چقدر احتمال داره که مدرک ایشان رو قبول کنند. چون من شنیدم در اروپا به پزشکان جهان سوم در رشته های جراحی سخت اجازه کار داده می شه.‌ البته ایشان در تمام مراحل تحصیل دانشجوی برتر بودند

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اولین موضوع برای اقامت پزشکان در آلمان تایید شدن مدرکشان توسط وزارت علوم کشور آلمان است و داشتن مدرک زبان آلمانی . بعد از آن یا باید در خواست داشته باشند یه بصورت جابسیکر به کشور آلمان رفته و حود به دنبال کار بگردند
        لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید

        https://b2n.ir/823651

    14. Soroush soltani گفت:

      سلام خسته نباشید
      دانشجوی پزشکی ترم اول هستم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پسری ۱۹ ساله هستم ، می تونم برای ادامه ی تحصیل به آلمان بروم یا نه ؟
      سربازی من چه می شود ؟ می شود بدون رفتن به سربازی از ایران خارج شد ؟ آیا این کار امنیت دارد ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای موضوع سربازی که با نظام وظیفه هماهنگ باشید و خروجتون بر اساس توریستی باشد و بازگشتتان پس از اتمام تحصیل میباشد. . مدرک زبان آلمانی در حد b2 نیاز هست و موسسه در این زمینه میتواند به شما کمک کند

    15. amir گفت:

      با سلام و احترام
      من پزشک عمومی ,آقا و۲۷ساله هستم و در حال حاضر مشغول خواندن زبان آلمانی.سوالی ک ازشما دارم اینه ک آیا پس از اتمام ب۲ از طریق موسسه شما میتونم برای تخصص در دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان مونیخLMU اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تخصص معمولا مدرک C1 نیاز است مگر دانشگاه مشروط بپذیرد . تا زمانی که مدارک ارسال برای دانشگاه نشود برای پذیرش تخصص در کشور آلمان نمیتوان صحبتی کرد زیرا تحصیلات تخصص در آلمان به صورت گذراندن ساعات عملی در بیمارستان میباشد

    16. علی گفت:

      سلام همسر من پزشک متخصص کودکان هست و منم فوق لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات هستم
      هر دوتامون تقریبا ۵۰ سال داریم. خانمم الان تو دانشگاه علوم پزشکی مشغول بکار هست و منم تو شرکت مخابرات پست مدیریتی دارم
      دوتا فرزند پسر داریم یکیش الان سال ۲ دندانپزشکی تو دانشگاه تبریز میخونه و اون یکی کلاس ۹ هستنش
      میخواستم ببینم شرائط ما برای مهاجرت به آلمان چطوره؟

      • amin239365 گفت:

        سلام
        برای مهاجرت به آلمان فرزند بالای ۱۸ سال باید خودشون مجزا اقدا م کنند ولی فرزند دوم امکان ملحق شدن را دارند . همسر شما با داشتن مدرک زبان آلمانی و تایید شدن مدرکشان میتوانند برای ادامه تحصیل و یا حتی کار اقدام نمایند و شما نیز به عنوان همراه البته با چند ماه تاخیر ملحق شوید

    17. araz گفت:

      سلام. من پزشک عمومی هستم و ۳ سال ساکن کشور دانمارک بودم و زبان دانمارکی رو تموم کردم. مدرک پزشکی ام از طرف وزارت بهداشت دانمارک تایید شده است. برای آمدن به آلمان و شروع به کار چه کارهایی باید انجام بدهم. با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کار کردن در کشور آلمان برای رشته های پزشکی فقط باید مدرک شما مورد تایید وزارت بهداشت آلمان شود و مدرک زبان آلمانی را نیز داشته باشید

    18. محمد گفت:

      سلام
      من دندانپزشک و ۳۸ ساله با ۱۲ سال سابقه کار در ایران میباشم و اقامت ترکیه دارم و مدرکم در ترکیه معادلسازی شده و در حال دریافت مجوز کار در ترکیه میباشم و از دانشگاه دولتی ایران فارغ التحصیل شدم آیا با مدرک آیلتس امکان کار در آلمان وجود دارد؟و آیا دوباره نیاز به معادلسازی دارم؟درجایی خوندم که در ابتدا ویزای جستجوی کار می دهند و خود شخص باید دنبال کار بگردد که گاهی ناموفق هم بوده آیا همینطور هست؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پزشکان برای کار در آلمان نیاز به معادلسازی مدرک ندارند و فقط باید مدکشان تایید وزارت بهداشت آلمان برسد . حتما باید مدرک b2 المانی را داشته باشند و افرادی که از طریق بلوکارت وارد آلمان میشوند ۶ ماه فرصت کار پیدا کردن دارند که واقعا شانس موفقیت آن بالانیست

    19. مژگان گفت:

      سلام. من رشته ام تجربی است و پیش دانشگاهی را با معدل بالا گذارنده ام. چگونه می توانم برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در المان اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در رشته پزشکی کشور آلمان مستلزم داشتن مدرکb1 المانی و قبولی کنکور سراسری ایران در همان رشته میباشید

    20. کامران جهانی گفت:

      سلام- آیا برای مهاجرت دندانپزشکان به آلمان شرط سنی تا ۴۰ سال هست ؟ بالای ۴۰ احتمال موفقیت اصلا نیست یا کم میشود ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دادن ویزا برای افراد با سنین زیر ۴۰ سال شانس بالاتری دارد برای بالاتر از آن نیاز به ارائه مدارک بیشتری دال بر تخصص و تجربه دارید

    21. مجيد گفت:

      سلام من متخصص اورتوپدی فارغالتحصیل دانشگاه نهران با ۴ سال سابقه کار تخصصی هستم أیا امکان ادامه کار در ألمان برأی اینجانب به عنوان جراح وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام. برای دریافت ویزای کار در کشور آلمان باید مدرک خود را در این کشور ثبت نمایید. در صورتی که مدرک C1 آلمانی داشته باشید امکان کار در کشور آلمان برای شما وجود خواهد داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    22. ياسر گفت:

      سلام بنده رزیدنت رشته اعصاب و روان از دانشگاه اصفهان و همسرم فارق التحصیل فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه تهران با سابقه کار نفت وگاز میباشد، آیا در صورت اقدام برای آلمان درصورت داشتن مدرک زبان المانی شرایط کار برای من و همسرم وجود دارد.
      با سپاس فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. اگر تسلط شما نسبت به زبان آلمانی در حد C1 باشد و فرایند ثبت مدرک خود را در این کشور طی کنید، می توانید برای کار اقدام نمایید. همسرتان نیز شرایط خوبی خواهد داشت.

    23. آریا گفت:

      سلام
      برای یه پزشک عمومی مدرک کدوم دانشگاه ایران معتبره
      آیا مدرک دانشگاه علوم پزشکی ایلام با معدل بالا شانس تایید شدن داره؟؟؟
      لطفا جواب بدین
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. فرآیند ثبت مدرک پزشکی در کشورهای مختلف متفاوت است. در کشور آلمان اگر دانشگاه شما در سایت جامع دانشگاه های مورد تأیید کشور آلمان وجود داشته باشد، با ارسال مدارک خود می توانید مدرکتان را به تأیید برسانید و تحصیل خود را در این کشور ادامه دهید.

    24. فرید گفت:

      سلام. من دندانپزشک عمومی با ۵ سال سابقه کار هستم . قصد مهاجرت به آلمان رو دارم. از کجا باید شروع کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل یا کار در آلمان نیاز به ریجستر مدرک و داشتن دانش زبان میباشید که با ریجستر شدن مدرک امکان برای شما مهیا است

    25. م.حق دل گفت:

      سلام.دختر من دندانپزشک از دانشکده دندانپزشکی پولتاوا در اوکراین میباشد .دوره تکمیلی را نیز در ایران گذرانیده و یکسال و نیم است که مشغول به کار میباشد ایا میتواند در کشور,المان تخصص گرفته یا به کار مشغول شود؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی می توانید مدارک تحصیلی خود را برای بررسی برای کشور آلمان ارسال کرد و پس از تائیده های لازمه برای ادامه تحصیل یا کار اقدام کرد

    26. جواد گفت:

      سلام من فارق التحصیل دندانپزشکی عمومی از اوکراین هستم آیا امکان تحصیل در دوره تخصص دارم و آیا امکان کار همزمان با تحصیل در دوره تخصص در آلمان وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای گذراندن دوره تخصص در کشور آلمان باید مدارک تحصیلی شما جهت تأیید شدن به این کشور ارسال شود. مدرک زبان آلمانی را نیز باید داشته باشید. سپس می توانید برای گذراندن دوره های تحصیلی و کار در این کشور اقدام نمایید.

    27. Marysm گفت:

      سلام من متخصص اطفال و فوق تخصص نوزادان هستم و سنم زیر ۴۰ سال هست چطور میتونم برای آلمان اقدام کنم؟در ضمن همسرم هم دندانپزشک و متخصص عصب کشی هست اون چطور باید اقدام کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شما برای دریافت اقامت کشور آلمان باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید و مدارکتان برای تأیید شدن به این کشور ارسال شود. سپس می توانید برای تحصیل و کار وارد این کشور شده و اقامت خود را دریافت کنید. برای بررسی دقیق شرایط خود با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    28. Dentist.m گفت:

      باسلام
      بنده فارغ التحصیل دندانپزشکی از بهترین دانشگاه هستم همسرم هم متخصص پروتزهای دندانی و استاد دانشگاه هستن و هر دو طرحمان به اتمام رسیده،بااین شرایط میخواستم درمورد مهاجرت به آلمان و شرایط کاری راهنمایی بفرمایید،آیا مدرک ما قابل قبول کسور آلمان هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای کار در کشور آلمان باید مدرک خود را در این کشور ثبت نمایید. داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1 نیز یکی دیگر از ملزومات است. برای بررسی دقیق تر شرایطان و اطلاع از جزئیات بیشتر با مشاوران مؤسسه تمس حاصل نمایید.

    29. ایرج ملایری گفت:

      سلام
      من متخصص بیماری های داخلی از دنشگاه تهران با سابقه طولانی کار در ایران به عنوان متخصص بیماریهای داخلی.هم اکنون در کانادا زندگی میکنم.
      چطور میتوانید جهت یافتن کار خودم در المان همراه ویزای کار کمکم کنید؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای این منظور با مؤسسات بین المللی کاریابی تماس بگیرید.

    30. نرگس گفت:

      سلام.
      من مدرک دندانپزشکی از دانشگاه طب جمهوری آذربایجان دارم. آیا آلمان مدرک دانشگاه های آذربایجان رو قبول می کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای اینکه مدرک شما در کشور آلمان پذیرفته شود باید از طریق آزمون آن را ثبت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    31. امیر گفت:

      سلام امکان ورود به دانشگاه پزشکی بعد گذروندن دیپلم وپیش دانشگاهی با ارایه ی معدلو رتبه ی کنکور وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ورود به دانشگاه های کشور آلمان نیازمند قبولی در آزمون کنکور ایران در رشته پزشکی می باشید

    32. سهراب گفت:

      با سلام
      سوالی که از خدمت شما داشتم
      من متخصص پروتز در رشته دندانپزشکی هستم
      مدرک و زیر نمرات عمومی خود را ازاد کرده ام ولی در حال گذراندن طرح دوران تخصصی خود هستم و به این دلیل وزارتخانه اجازه ترجمه رسمی مدرک عمومی بنده را هم نمیدهد…. سوالی که از خدمت شما داشتم ایا با داشتن ترجمه مدرک ولی به صورت غیر رسمی میتوان به عنوان یک دندانپزشک پروسه ویزای کاری را شروع کرد و احیانا ویزای کاری در کشور المان را گرفت؟

    33. فرید گفت:

      سلام
      من دانشجوی پزشکی سال ۵ هستم خواستم از چگونگی ادامه تحصیل تخصص در کشور المان ازتون سوال بپرسم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.باید مدارکتان ارسال شود اگر تایید شد برای تخصص اقدام نمایید

    34. Saman گفت:

      یک پزشک متخصص ارولوژی فارغ التحصیل ایران چطور می تواند در آلمان در حیطه ارولوژی کار کند؟
      چطور می توان پذیرش و ویزای اقامت دایم و کار گرفت؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کار در کشور آلمان باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 داشته باشید و مدارک خود را برای این کشور ارسال کرده و پس از تائید شدن می توانید بعنوان نیروک در این کشور مشغول به کار شوید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up