آلمان به عنوان قطب اقتصادی اروپا، مکانی ایده آل برای شروع یک زندگی دوباره است. بسیاری از افراد و مهاجران با دانش از این قضیه بدنبال راهی برای ورود به این کشور می باشند. در اولین گام می بایست هدف نهایی و روش ورود به کشور آلمان را مورد بررسی قرار داد و پس از آن روند اخذ وقت سفارت و دریافت مجوز ورود را تامین کرد.

در این مطلب به نوع تعیین وقت سفارت، آدرس و شرایط موجود برای آن پرداخته می شود.

شرایط سفارت آلمان

تمامی افراد برای ورود به کشور آلمان در هر صورت باید مراجعه ای به سفارت آلمان داشته باشند. این نکته بدین معناست که ویزاهای مختلف کشور آلمان از طریق سفارت این کشور قابل رسیدگی و پیگیری است. سفارت به معنای دریچه ورود به کشور مورد نظر که همگی موظف به عبور از آن می باشند، تلقی می شود.

گروه تحریریه آریاناپارس به واسطه شرایط مطلوب کشور آلمان و درخواست های فراوان علاقه مندان به این کشور، به شرایط سفارت آلمان در ایران پرداخته تا با کسب اطلاعات جامع در ارتباط با جزئیات ممکن، دانش بیشتری برای انتخاب خود خرج نمایید.

آشنایی با آلمان

کشور آلمان کشوری در اروپای مرکزی است که از شمال با دریای شمالی و کوه های آلپ، از جنوب با رود راین، از شرق با کشور اتریش، از جنوب با سوئیس و از غرب با کشورهای بلژیک و هلند هم مرز است. به صورت کلی آلمان از ۱۶ ایالت تشکیل شده که در مجموع ۸۳ میلیون جمعیت دارد. از مهم ترین شهرهای آلمان می توان به

  1. هامبورگ
  2. مونیخ
  3. کلن
  4. اشتوتگارت
  5. دوسلدورف
  6. برمن

اشاره کرد.

بیشتر مناطق آلمان دارای آب و هوای معتدل فصلی است که تحت تاثیر وزش باد شدید و مرطوب قرار گرفته است. در شرق آلمان آب و هوای قاره ای تری مشاهده می شود. در این مناطق زمستان های سردتر و تابستان های گرم تری را پشت سر خواهید گذاشت.

آلمان,آلمان,آلمان

خدمات سفارت آلمان

علاقه مندان به کشور آلمان می توانند برای اخذ ویزاهای توریستی، کار، سرمایه گذاری، تحصیل به سفارت آلمان مراجعه نمایند. خدمات تائید مدارک، کارهای مربوط به تمدید پاسپورت افراد آلمانی، ارائه مدارک برای ویزای ازدواج و نامزدی هم از خدمات سفارت آلمان به شمار می آید.

ویزای توریستی آلمان

به صورت کلی، افراد با اخذ ویزای توریستی آلمان قادر خواهند بود مدت زمان مشخصی را در خاک این کشور حضور داشته باشند. داوطلبان ویزای توریستی برای اطلاع از شرایط موجود می توانند با مراجعه به صفحه ویزای توریستی آلمان در وب سایت آریاناپارس اطلاعات مورد نیاز را جویا شوند. در حاضر برای اولین بار مدت زمان اعطا حق حضور در کشور آلمان بین ۶۰ تا ۹۰ روز می باشد.

کار در آلمان

ویزای کاری یکی از کم هزینه ترین روش های ورود به کشور آلمان است، از همین رو افراد زیادی برای کار در این کشور اقدام می نمایند. متقاضیان برای تائید مدارک که شامل نامه کارفرما می شود، ملزم به حضور در سفارت آلمان می باشند. شرایط ویزای کاری آلمان و سایت های کاریابی این کشور را می توانید در صفحه کار در آلمان مطالعه نمایید. لازم بذکر است، آلمان از معدود کشورهای اروپایی می باشد که ویزای جستجوی کاری برای واجدین شرایط و متخصصین در نظر گرفته است.

ویزای سرمایه گذاری در آلمان

یکی از روش های ورود به کشور آلمان، اخذ ویزای سرمایه گذاری می باشد. لازم بذکر است که متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان برای ارائه مدارک، تائید مدارک و مصاحبه ملزم به اخذ وقت سفارت بوده و در صورت تائید، ویزای سرمایه گذاری به آنان اعطا می شود. در حال حاضر افراد برای اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان باید با یک شریک آلمانی شرکتی را در این کشور افتتاح نمایند.

تحصیل در آلمان

در حال حاضر یکی از برترین روش های ورود به این کشور، ادامه تحصیل در آلمان می باشد. دانشجویان برای هرگونه اقدامی نیازمند دریافت وقت سفارت برای تائید مدارک و مصاحبه جهت اخذ ویزای تحصیلی می باشند.

آلمان,آلمان,آلمان

فعالیت سفارت آلمان

سفارت آلمان در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است و متقاضیان برای هر گونه اقدامی باید در روز های دیگر به سفارت مراجعه نمایند. لازم بذکر است مراجعه به سفارت و هر گونه اقدامی باید با وقت قبلی و هماهنگی صورت گیرد. روز های کاری سفارت یک شنبه تا پنج شنبه هر هفته از ساعت ۶٫۴۵ صبح تا ۱۴٫۳۰ می باشد. در خصوص بخش تایید مدارک روزهای یک شنبه تا پنج شنبه در ساعت های ۷٫۳۰ تا ۱۰٫۳۰، سفارت مسئول جواب دهی به متقاضیان این بخش می باشد.

متقاضیان قادر خواهند بود از طریق شماره تلفن ۳۹۹۹۱۴۹۹ در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر با بخش روادید تماس حاصل فرمایند. لطفاً توجه کنید که به دلیل رعایت اصول حفاظت داده‌ها، به پرسش‌های مربوط به درخواست ویزای ارائه شده، بصورت تلفنی پاسخ داده نمی‌شود.

بازه های زمانی

بازه های زمانی وقت سفارت آلمان بلند مدت می باشد و متقاضیان برای هرگونه اقدامی از قبل تمهیدات لازمه را در نظر بگیرند. به صورت معمول بازه زمانی وقت سفارت برای پروسه تحصیلی بالای ۱۲ ماه در نظر گرفته می شود. در حال حاضر شرایط به خصوصی برای دانشجویانی که پذیرش تحصیلی را از دانشگاه دریافت کرده اند، در نظر گرفته شده است. وقت سفارت برای این گروه بین ۳ تا ۶ هفته به طول می انجامد.

مدت انتظار برای سایر ویزای آلمان به شرح زیر می باشد.

  • دارندگان بورسیه تحصیلی و یا دانشجویانی که تمامی مدارک را به صورت کامل در اختیار دارند: ۲ الی ۴ هفته
  • برای ویزای جستجوی کار: بیش از ۱۲ ماه
  • در صورت دریافت قرارداد کاری: ۲ تا ۴ هفته
  • برای ویزای توریستی و دیدار خانواده: ۶ هفته

آلمان,آلمان,آلمان

به طور کلی برای دریافت ویزا و مهاجرت به آلمان مدارک مربوطه می بایست مورد تایید سفارت آلمان قرار گیرد. با توجه به عدم وجود اطلاعات کامل مسئولین بخش کنسولگری و سفارت المان در مورد اصالت مدارک افراد متقاضی، کلیه مدارک ارائه گردیده باید مورد تایید سفارت آلمان قرار گیرد. لازم به ذکر است مدارک مورد نظر ابتدا می بایست مورد تایید ادارات ایرانی باشد. در ادامه این مطلب با شرایط و هزینه های تایید مدارک در سفارت آلمان بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط تایید مدارک در سفارت آلمان

اساساً در رابطه با این موضوع که مدارک مربوطه نیاز به تایید دارند یا به همان شکل مورد تایید کشور آلمان می باشند، ادارات و مراجع مورد نظر در آلمان تصمیم نهایی را اتخاذ می نمایند. مهر تایید سفارتخانه آلمان بر مدارک افراد متقاضی اخذ ویزا آلمان، عامل اصلی تشخیص اصالت و صحت و سقم مدارک افراد از سوی اداره جات آلمانی خواهد بود.

اصولاً مدارک اصلی افراد توسط اداره جات ایرانی تایید نمی شود، از این رو امکان تایید مدارک اصلی افراد از سوی سفارت آلمان نیز وجود نخواهد داشت، درواقع وزارت خارجه ایران معمولاً مدارک ترجمه شده افراد را توسط مترجمین و متخصصین مربوطه مورد تایید قرار می دهد.

این مدارک مورد تایید سفارت آلمان نیز خواهند بود. توجه داشته باشید ترجمه مدارک به زبان انگلیسی و آلمانی انجام می شود، ولی از آنجا که برخی از ادارات آلمانی ترجمه انگلیسی را قبول ندارند، توصیه می گردد مدارک مربوطه به زبان آلمانی ترجمه شود.

به منظور تایید مدارک مورد نظر توسط سفارت آلمان متقاضیان می بایست با مراجعه حضوری به بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان و ارائه اصل و ترجمه مدارک امور مربوطه را انجام دهند. لازم به ذکر است، اقوام، آشنایان، وکلای دادگستری و دارالترجمه ها نیز می توانند از طرف فرد متقاضی برای تایید مدارک مربوطه اقدام نمایند، توجه داشته باشید در اینصورت نیازی به ارائه وکالتنامه از سوی افراد وجود نخواهد داشت.

آلمان,آلمان,آلمان

هزینه تایید مدارک در سفارت آلمان

هزینه تایید مدارک در سفارت آلمان بسته به نوع مدارک متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر تایید مدارک تحصیلی دانشجویان معمولاً به صورت رایگان صورت می پذیرد، البته این در صورتی امکان پذیر خواهد بود که دانشجویان بتوانند نامه پذیرش و یا گواهی معتبر از یکی از دانشگاه های معتبر آلمان در خصوص انجام اقدامات اولیه جهت دریافت پذیرش را ارائه نمایند.

توجه داشته باشید، معافیت از پرداخت هزینه تایید مدارک، فقط برای تأیید ۵ نسخه کپی ترجمه مدارک تحصیلی می باشد. مدارک سطوح تحصیلی معمولاً رایگان تایید نمی شوند، از این رو اگر با این وجود در شرایط خاص، تایید اصل این مدارک لازم شود، به عنوان مثال اگر دانشگاهی این مدارک را بصورت تایید شده خواسته باشد، ارائه مدرکی جهت اثبات این موضوع در زمان ارائه درخواست الزامی خواهد بود.

تنها با ارائه این گواهی امکان تایید مدارک به صورت رایگان وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است، جهت تسریع در روند تأیید، می بایست کپی همه مدارک مورد نیاز دانشجویی، همزمان و در یک نوبت ارائه گردد. به طور کلی هزینه های مربوط به تایید مدارک در سفارت آلمان را می توان به ۲ دسته تقسیم نمود که به شرح ذیل می باشند.

  • ۲۵ یورو برای شناسنامه ایرانی، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.
  • ۴۵ یورو برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)
  • در صورت عدم تایید مدارک از سوی سفارت آلمان نیمی از مبلغ پرداختی مسترد می گردد.

تعین وقت برای تایید مدارک در سفارت آلمان

بدون شک برای تایید مدارک توسط سفارت آلمان متقاضیان می بایست از قبل وقت رزرو کنند، از این رو متقاضیان می توانند از طریق سیستم وقت دهی سفارت آلمان وقت مورد نظر را دریافت نمایند. وقت سفارت آلمان در ارتباط با تایید مدارک افراد متقاضی معمولاً در کمتر از ۲ ماه صادر می گردد.

پس از مراجعه به سفارت آلمان در خیابان فردوسی می توانید در صف تأیید مدارک منتظر باشید. در جلوی سفارت دو صف وجود دارد که یکی برای تأیید مدارک و دیگری برای دریافت ویزا می باشد. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد رزرو وقت سفارت آلمان به وب سایت سفارت مراجعه نمایید.

آلمان,آلمان,آلمان

اعتبار ترجمه مدارک برای تایید در سفارت آلمان

به طور کلی اغلب مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت و اخذ ویزای مورد نظر می بایست مورد تایید نهادهای مربوطه باشد. قوانین برخی از کشورها در رابطه با مدت اعتبار مدارک تایید شده متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر مدت اعتبار مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا بسته به نوع مدرک مورد نظر متفاوت می باشد. معمولاً اغلب سفارت خانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی در کشورهای خارجی به منظور سنجش اعتبار مدارک ارائه شده از سوی متقاضیان بر اساس ۲ فاکتور اصلی عمل می کنند، که شامل موارد ذیل می باشد.

  • مدت زمان اعتبار ترجمه مدارک
  • دریافت مهر تایید از نهادها و ارگان هایی نظیر وزارت علوم، وزارت امور خارجه، دادگستری و …

لازم به ذکر است مدارکی که جهت انجام ترجمه در اختیار دارالترجمه قرار می گیرد، در صورتیکه نیاز به دریافت مهر تایید از نهادهای مربوطه را داشته باشند، به زمان بیشتر و پرداخت هزینه های مربوطه نیاز خواهند داشت. از سوی دیگر هرچند سال یکبار معمولاً مهرهای تایید نهادهای دولتی تغیر می کنند، از این رو مدارک ترجمه شده در زمان های مختلفی می بایست مجدداً مورد تایید قرار گیرد.

توجه داشته باشید در ارتباط با اعتبار مدارک ترجمه شده برخی از سفارتخانه های کشورهای خارجی حساسیت بیشتری را اعمال می نمایند و ممکن است از شما بخواهند که پس از مدت زمانی، مدارک خود را مجددا ترجمه کنید و تاییدیه رسمی بگیرید.

طبق قوانین فعلی در حال حاضر معمولا هر دو سال، مهرهای رسمی وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه تغیر می کنند، بنابراین اگر از مدت ترجمه مدارک شما چند ماه و به خصوص بیش از یک سال گذشته باشد، باید در زمینه نیاز به ترجمه مجدد و تایید دوباره آنها حتما احتیاط کنید. چرا که ممکن است برخی از سفارتخانه های خارجی تنها به دلیل گذشتن مدت اعتبار مدارک شما، همکاری های لازم را با شما در زمینه صدور ویزا و یا سایر موارد انجام ندهند.

علاوه بر ترجمه رسمی مدارک توسط دارالترجمه، مدت اعتبار تایید مدارک توسط نهادهای مربوطه نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، اساساً مدت زمان اعتبار مدارک هر دسته با دسته های دیگر تفاوت دارد برای مثال مدت اعتبار ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه با مدت زمان اعتبار مدرک دانشنامه (مدرک فارغ التحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه) متفاوت است. به طور کلی بر حسب مدت زمانی که مدارک ترجمه شده معتبر هستند می توان آنها را به چند دسته تقسیم بندی کرد، که به شرح ذیل می باشند.

  • مدارک دارای مدت اعتبار کوتاه به مدت حداکثر دو یا سه ماهه (مانند گواهی عدم سوء پیشینه)
  • مدارک دارای مدت اعتبار چند ماهه (مانند شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، سند مالکیت و …)
  • مدارک دارای مدت اعتبار طولانی مدت (مانند ریزنمرات، مدرک دانشگاه و یا دبیرستان و پیش دانشگاهی)

هم چنین در این زمینه اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه ی انواع ویزای آلمان قبل از اقدام برای اخذ وقت سفارت آلمان دارید می توانید به مقاله ای با عنوان ویزای آلمان در همین وب سایت که توسط نویسندگان موسسه ما به رشته ی تحریر درامده است مراجعه نمایید.

آلمان,آلمان,آلمان

تایم کاری باجه ها برای تایید مدارک در سفارت آلمان

تایم کاری باجه ها برای تایید مدارک در سفارت آلمان یکشنیه الی پنجشنبه از ساعت ۷٫۳۰ الی ۱۰٫۳۰ صبح خواهد بود. لازم به ذکر است، معمولاً مدارک تایید شده در همان روز مراجعه در ساعت ۱۴٫۳۰ به افراد متقاضی ارائه می شود، البته در برخی از موارد که به ندرت پیش می آید. در صورتیکه مدارک مورد نظر نیاز به بررسی و تایید داشته باشند امکان دارد روند تایید مدارک هفته ها زمان ببرد. توجه داشته باشید قبل از مراجعه به باجه های سفارت جهت تایید مدارک، مدارک شما توسط نهادهای دولتی داخلی مورد تایید باشد.

آدرس سفارت آلمان

ابتدایی ترین کاری که یک متقاضی جهت رفتن به خارج از کشور انجام می دهد این است که باید بداند آدرس سفارت ها، در کجا قرار دارد.

آدرس: خیابان فردوسی، روبرو بانک مرکزی، پلاک ۳۲۰

سایت: http://Teheran.diplo.de

نحوه اخذ وقت سفارت

وقت سفارت آلمان به صورت آنلاین می باشد و داوطلبان برای این امر موظف به پر کردن فرم طراحی شده به زبان های آلمانی و یا انگلیسی می باشند. در فرم مربوط به وقت سفارت موارد زیر خواسته شده است.

  1. نام و نام خانوادگی
  2. تاریخ تولد
  3. شماره پاسپورت
  4. تلفن
  5. ایمیل
  6. علت درخواست وقت سفارت

سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در حال حاضر به این صورت می باشد که پس از ثبت نام، در مدت زمان ۳۰ دقیقه شماره پیگیری و یک تاییدیه برای فرد ارسال می شود. در این بازه زمانی باید تمامی اطلاعات وارد شده را مورد بررسی قرار داد تا از صحت آن اطمینان حاصل شود. در صورت اشتباه قادر خواهید بود که وقت مورد نظر را لغو نمایید. امکان ثبت دوباره وقت میسر می باشد.

آلمان,آلمان,آلمان

هزینه های سفارت آلمان

هزینه های وقت سفارت برای ایرانی ها به طور مشخص تعیین گشته است.

  1. کودکان زیر ۶ سال: رایگان
  2. کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو
  3. افراد بالای ۱۲ سال: ۸۰ یورو

برنامه معافیت پرداخت هزینه شامل برخی از گروه ها و افراد می شود که در صورت قرار گرفتن در این گروه ها نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت.

  1. اعضای دیپلمات ها، نمایندگی های کنسولی و سازمان های بین المللی مقیم آلمان به انضمام همسران و کودکان تا سن ۲۵ سالگی
  2. محققان
  3. کودکان کمتر از ۶ سال
  4. نمایندگان سازمان های غیرانتفاعی تا سن ۲۵ سالگی که در سمینارها، کنفرانس ها، مراسم ورزشی، فرهنگی و آموزشی شرکت می کنند.

آمار پرونده های مراجعه شده به سفارت

تعداد ویزاهای صادر شده کوتاه مدت شینگن (ترانزیت، بازدیدها، تجارت، گردشگری و غیره)

  1. سال ۲۰۱۸: ۱٫۸۷۰٫۸۲۲ پرونده
  2. سال ۲۰۱۷: ۱٫۸۹۴٫۴۳۳ پرونده

تعداد ویزاهای بلند مدت صادر شده توسط سفارت های آلمان (معمولاً برای اقامت طولانی تر و ویزای کار)

  1. سال ۲۰۱۸: ۳۰۰٫۹۴۵ پرونده
  2. سال ۲۰۱۷: ۳۰۵٫۸۰۲ پرونده

تعداد برنامه های ویزا رد شده توسط ماموریت های آلمان

  1. سال ۲۰۱۸: ۲۴۱٫۷۹۶ پرونده
  2. سال ۲۰۱۷: ۲۰۵٫۳۴۵ پرونده

لینک منبع: German Embassy Conditions

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    سوال های متداول شما

    خیابان فردوسی، روبرو بانک مرکزی، پلاک ۳۲۰
    هزینه وقت سفارت آلمان برای افراد بزرگ سال ۸۰ یورو می باشد.
    با توجه به نوع درخواست ویزا، مدت زمان وقت سفارت متفاوت می باشد. به طور مثال بازه های زمانی وقت سفارت برای ویزای تحصیلی بین ۱۲ تا ۱۶ ماه تخمین زده می شود.
    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up