آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

کمک هزینه های تحصیل در ولز

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ولز می توانند برای وام های تحصیلی در این کشور اقدام نمایند. بصورت معمول برای دریافت وام های تحصیلی باید شرایط به خصوصی را فراهم کرد. از همین رو موسسه مهاجرتی آریاناپارس به شرایط موجود برای اخذ وام های تحصیلی پرداخته تا دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ولز از آن بهره مند شوند.

اخذ نمایندگی از بسیاری مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار موسسه مهاجرتی آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود

نگاه کلی به وام های تحصیلی ولز

بصورت کلی شرایط اخذ وام های کشور ولز برای تمامی دانشجویان به شرح زیر می باشد.

  • حداکثر بودجه تعیین شده برای وام های تحصیلی تا ۱۳ هزار پوند می باشد.
  • دانشجویانی که در ولز زندگی می کنند، شامل وام های مذکور می شوند.
  • در حال تحصیل در دوره های تکمیلی باشید.

میزان کمک هزینه های تحصیل در ولز

دانشجویان در صورت تحصیل در ولز می توانند از کمک هزینه های تحصیلی که دولت ولز برای دانشجویان در نظر گرفته است بهره مند شوند. میزان وام های تحصیلی تا ۱۳ هزار پوند مشخص شده است. دانشجویان می توانند برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در ولز از این وام استفاده کنند. به صورت معمول دانشجویان در صورت احراز شرایط وام می توانند برای این کمک هزینه ها اقدام نمایند و نیازی به شرکت در آزمون های به خصوصی نمی باشند.

شرایط وام های تحصیلی در ولز

افراد برای اخذ وام های تحصیلی در ولز باید شرایط زیر را احراز کنند.

  • اقامت انگلستان را داشته یا به صورت قانونی در این کشور زندگی می کنند.
  • در کشور ولز زندگی می کنند.
  • در سه سال گذشته در بریتانیا، جزایر کانال یا جزیره مان زندگی کرده اند.
  • در اولین روز اول سال تحصیلی دوره خود زیر ۶۰ سال سن داشته باشند.
  • در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر نباشند.
  • در اولین روز سال اول دوره خود در ولز زندگی می کنند.
  • به طور معمول در سه سال گذشته در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس زندگی کرده باشند.
  • دوره تحصیلات تکمیلی خود را در ولز سپری کنند.

اگر دانشجویان موفق به اخذ وام های تحصیلی در ولز نشوند، می توانند با کار دانشجویی بخش اعظمی از هزینه های خود را پوشش دهند.

کار دانشجویی

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ولز را دارند، بدنبال جبران هزینه های جاری خود می باشند، کارهای دانشجویی یک منبع درآمد بسیار مناسب قابل قبولی است که می توان از آن بهره مند شد. بصورت معمول دانشجویان در مقاطع تحصیلی حق کار دانشجویی به همراه تحصیل را دارند که برای مقطع کارشناسی ۱۰ الی ۲۰ ساعت، برای مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ الی ۳۰ ساعت و برای دانشجویان دکترا ۳۰ الی ۴۰ ساعت در نظر گرفته می شود.

مرکز حرفه ای دانشگاه بعنوان اولین محل مناسب برای دانشجویان است که می توانند برای پیدا کردن وام از این مراکز کمک بگیرند. مراکز حرفه ای می توانند به شما در زمینه نوشتن رزومه قوی و نامه کتبی کمک کنند و همچنین با توجه به نیازهای دانشجویان، برای کارآموزی، موقعیت های مربوط به تحصیلات و یا رزومه کاری، مسیر درست را هدایت کنند.

واجدین شرایط

وام ذکر شده برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ولز فقط برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این نکته بدین معناست که دانشجویان مقاطع دیگر نمی توانند از وام ۱۳ هزار پوندی دانشگاه های ولز استفاده کنند.

دوره انتخابی باید به صورت تمام وقت انتخاب شود.برای دور های کارشناسی ۳ سال و برای دوره های کارشناسی ارشد ۱ سال مورد قبول دولت ولز می باشد.

  • دانشجویانی که شامل کمک های مالی برای NHS می باشند، شامل این وام دانشجویی نمی باشند.

نحوه درخواست وام دانشجویی

دانشجویان در زمان تحصیل در ولز فقط یکبار می توانند برای کمک های تحصیلی به صورت آنلاین درخواست کنند. دانشجویان قبل از انتخاب محل سکونت می توانند برای دریافت کمک هزینه تحصیلی اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست:

  • گذرنامه
  • اطلاعات دوره
  • اطلاعات حساب بانکی
  • شماره بیمه ملی

شرایط پرداخت وام های تحصیلی به چه صورت می باشد؟

دانشجویان برای تحصیل در ولز باید حساب بانکی مشخصی را افتتاح کنند. وام های تحصیلی به صورت مستقیم به حساب دانشجویان واجد شرایط پرداخت می شود. میزان بودجه تعیین شده در طول دوره تحصیل در ولز به حساب دانشجویان واریز می شود. بصورت معمول نحوه پرداخت وام های تحصیلی در دو بازه زمانی اول سال و ترم دوم می باشد.

شرایط بازپرداخت وام های تحصیلی ولز

دانشجویان پس از اتمام تحصیل در ولز، ملزم به بازپرداخت وام های تحصیلی می باشند. دانشجویان به میزان ۶ درصد از درآمد دریافتی خود را به باز پرداخت وام ها اختصاص می دهند. لازم بذکر است که درآمد فرد مورد نظر باید بیشتر از ۲۱ هزار پوند در سال باشد.

  • در صورت ترک تحصیل و یا تغییر دوره تحصیلی در ابتدای امر ملزم به پرداخت کل وام اخذ شده می باشند.
  • در صورتی که دانشجویان از کمک های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برخوردار باشند، ملزم به پرداخت ۱۵ درصد از میزان حقوق خود می باشند.

بودجه اضافی برای تحصیل در ولز

وام تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان ساکن کشور ولز و برای تحصیل در انگلستان است. با این حال، دانشجویان در صورت تحصیل در دانشگاه های ولز می توانند کمک های اضافی دریافت کنند. شورای کمک هزینه تحصیلی عالی ولز (HEFCW)، در حدود ۳ هزار پوند را برای دانشجویان نیازمند وام های دانشجویی در نظر گرفته است. دانشجویان ملزم به بازپرداخت هزینه ذکر شده نمی باشند.

برای اطلاعات بیشتر و مهلت دسترسی به این بودجه ذکر شده، وب سایت دانشگاه های ولز بهترین مرجع برای دانشجویان می باشد.

از آنجا که مهمترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه مهاجرتی آریاناپارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.

مدارک لازم برای تحصیل در ولز

مدارک لازم برای تحصیل در ولز را می توان در چند دسته بررسی کرد. در ادامه مطلب به معرفی مهم ترین مدارک لازم بعد از اخذ ویزای تحصیلی در ولز توسط دانشجویان خواهیم پرداخت:

  1. ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و پاسپورت دارای اعتبار
  2. در صورت تاهل باید سند ازدواج ارائه دهید.
  3. شما باید مدارکی برای اثبات میزان سرمایه خود برای تحصیل در ولز داشته باشید.
  4. باید رزومه کاری و مدارک آخرین مقطع های تحصیلی خود را ارائه کنید.
  5. ارائه گواهی مهارت در زبان انگلیسی
  6. عکس برای پاسپورت
  7. گواهی پذیرش دانشگاهی که می خواهید در آن به تحصیل بپردازید.
  8. اگر برای پرداخت هزینه های تحصیل در ولز حامی مالی دارید باید شماره مرجع این شخص را ارائه دهید.
  9. ارائه گواهی سلامت پزشکی برای اخذ ویزای تحصیلی در ولز الزامی می باشد.
  10. شما برای تحصیل در دانشگاه های ولز باید مدارکی را جهت اثبات عدم سوء پیشینه ارائه دهید.
  11. اگر دوره خاصی را گذرانده اید یا مدارک تحصیلی دارید باید آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.
  12. برای اخذ ویزای تحصیلی در ولز باید هزینه آن را پرداخت کنید.

اقامت پس از تحصیل در ولز

سوال مهمی که بیشتر دانشجویان بین المللی از وکلای مهاجرت می پرسند این است که چگونه می توان پس از پایان دوره تحصیل، در ولز اقامت دائم داشته باشیم زیرا داشتن ویزای تحصیلی شرایط تابعیت ولز را برای افراد به وجود نمی آورد.

توجه داشته باشید که برای داشتن اقامت دائم در ولز شما احتیاجی به اخذ ویزا ندارید و هر زمان که بخواهید میتوانید به آن کشور سفر کنید و از آن خارج شوید اما با داشتن تابعیت از حقوق و مزایای اتباع این کشور برخوردار خواهید شد.

ویزای تحصیلی دانشجویان پس از پایان تحصیل در ولز اعتبار خود را از دست خواهد داد اما شرایطی وجود دارد که فرد می تواند نوع ویزای خود را تغییر دهد و اقامت دائم خود را در ولز اخذ نماید.این شرایط به شرح زیر است:

  1. زمانی که شما با کار و تلاش بتوانید در ولز به عنوان فردی خودکفا و کارآفرین شناخته شوید، دولت آن کشور از حضور شما استقبال کرده و می توانید به راحتی نوع ویزای خود را تغییر دهید.
  2. یکی از اعضای خانواده شما اقامت دائم و یا تابعیت از ولز را داشته باشد.

به این نکته مهم توجه کنید اگر بیشتر از ۲ سال در خارج از ولز سکونت داشته باشید ویزای شما برای اقامت دائم باطل خواهد شد.

  1. اگر شما به مدت ۵ سال یا بیشتر بر اساس ویزای تحصیلی خود در ولز زندگی کرده باشید.
  2. زمانی که شما با یک شهروند تابع ولز ازدواج کنید و به مدت ۳ سال یا بیشتر در این کشور زندگی کرده باشید.
  3. اگر شما در کشور ولز متولد شده باشید و یا والدین شما تابعیت قانونی این کشور را داشته باشند.
  4. اگر شما حدود ۴ ماه پس از فارغ التحصیلی خود از سمت سازمان هایی که در لیست حامیان Tier 2 قرار دارند پیشنهاد کاری حرفه ای داشته باشید.

ریجکتی ویزای تحصیلی در ولز

  1. کمبود سرمایه لازم می تواند از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی در ولز باشد زیرا یکی از مهم ترین شرایط تحصیلی در دانشگاه های ولز که دانشجویان باید آن را با ارائه مدارک لازم اثبات کنند داشتن سرمایه کافی برای پرداختن هزینه های تحصیل می باشد.
  2. دانشجویان باید از کامل بودن مدارک خود برای اخذ ویزای تحصیل در ولز اطمینان حاصل کنند.
  3. اگر دانشجویان بعد از پایان تحصیل در ولز نتوانند به اتحادیه مهاجرت در این کشور ثابت کنند که به کشور خود باز می گردند می تواند ویزای تحصیلی آن ها ریجکت شود.
  4. اگر از سلامت جسمی برخوردار نیستید و گواهی برای اثبات این موضوع ندارید.
  5. اگر نتوانید به درستی هدف خود را از تحصیل در ولز اثبات کنید منجر به رد شدن درخواست تحصیلی شما می شود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ولز

۱. دانشگاه کاردیف

دانشگاه کاردیف یکی از بهترین دانشگاه های ولز در حوزه تحقیقات علمی در مرکز این کشور است. که به لحاظ علمی و فرهنگی جایگاه ویژه ای برای اساتید و دانشجویان دارد و از نظر آکادمیک و فرهنگی محیط مناسبی را برای دانشجویان فراهم کرده است. ضمن اینکه این دانشگاه امتیاز کار کردن در کنار تحصیل را به دانشجویان می دهد.

۲. دانشگاه سوانسی

این دانشگاه طبق آخرین آمار اعلام شده توسط موسسه آموزش عالی تایمز، از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ولز است که برای ارائه شیوه های آموزش نوآورانه به دانشجویان معرفی شده است.

۳. دانشگاه آبریستویث

این دانشگاه رتبه علمی و تحقیقاتی بالایی در بین دانشگاه های بین المللی دارد و دانشجویان می توانند برای تحصیل در ولز رشته هایی مانند: بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و آی تی و… انتخاب کنند.

۴. دانشگاه بنگور

سالیانه دانشجویان زیادی به دلیل کیفیت عالی آموزش و تحقیقات دانشگاه بنگور به کشور ولز مهاجرت می کنند این دانشگاه در موضوعات زبانهای مدرن، بیولوژی، علوم زیست محیطی، بهداشت و سلامت، روانشناسی و… به تحقیق و ارائه مقالات علمی می پردازد به همین دلیل از بهترین دانشگاه های ولز معرفی شده است .

۵. دانشگاه متروپلیتن کاردیف

۶. دانشگاه سوث ولز

بهترین رشته ها برای تحصیل در ولز

۱. تحصیل در رشته های پزشکی

رشته های مربوط به پزشکی و دندانپزشکی در ولز از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی است و دولت این کشور همواره برای پیشرفت سطح علمی و سلامت مردم از رشته های پزشکی و دندانپزشکی حمایت می کند.

۲. تحصیل در رشته حقوق

بازار کار رشته حقوق در ولز برای فارغ التحصیلان بسیار مناسب است و دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود می توانند در رشته های مختلف مانند: وکیل دادگستری، روزنامه نگاری، کسب و کار، جرم شناسی، بانکداری، آموزش و پژوهش، مشاور حقوقی و مدیریت و… مشغول به کار شوند.

۳. تحصیل در رشته علوم کامپیوتر

برای پیشرفت یک کشور داشتن مهارت های کامپیوتری بسیار ضروری است و دولت ولز تلاش بسیاری برای تربیت نیروی انسانی در این حوزه می کند رشته کامپیوتر از پر درآمد ترین رشته های تحصیلی در این کشور می باشد.

۴. تحصیل در رشته های مهندسی

با رشد صنعت در ولز رشته مهندسی از بهترین و پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی شناخته شده است که دولت این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای استخدام در این حرفه فراهم کرده است. از بهترین رشته های تحصیلی مهندسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مهندسی عمران
  2. مهندسی برق
  3. مهندسی مکانیک
  4. مهندسی پزشکی

۵. تحصیل رشته مدیریت

تحصیل در رشته مدیریت دلیل اینکه کشور ولز مهد مدیریت و اقتصاد اروپا شناخته شده است بسیار پرطرفدار می باشد. از جمله بهترین گرایش های تحصیلی این رشته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مدیریت کسب و کار
  2. مدیریت مالی
  3. مدیریت صنعتی
  4. مدیریت بازرگانی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۴ پاسخ به “تحصیل در ولز”

    1. مریم گفت:

      سلام تو ولز بورسیه تحصیلی برای کارشناسی ارشد وجود داره ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        به صورت معمول بورسیه ها در مقاطع دکتری و پست دکتری اهدا می شوند و در مقطع لیسانس و فوق لیسانس کمک هزینه های چندانی وجود ندارد. البته بستگی به رزومه، رته و دانشگاه هم دارد. باید با دانشگاه مکاتبه شود.

    2. رضا گفت:

      سلام وقت بخیر،بنده میخوام در دوره کارشناسی برای ولز اقدام کنم،ولی حداکثر بتونم ۶۰۰ میلیون پرداخت کنم،این هزینه کافی است؟
      (در رشته مدیریت)

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های زندگی و تحصیل در دانشگاه های ولز به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند تخمین زده می شود. با بودجه اعلام شده، این امر امکان پذیر می باشد.

    3. farhad گفت:

      برای کار چطور میشه اقدام کرد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        قوانین ویزای کار در ولز همانند شرایط ویزای کار انگلستان می باشد که در صورت اخذ پیشنهاد کاری می توانید برای آن اقدام نمایید.

    4. افسون گفت:

      برای تحصیل در رشته پزشکی کدوم دانشگاه هارو در ولز پیشنهاد میدید؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشگاه های سوانسی و کاردیف به عنوان برترین دانشگاه هایی که رشته پزشکی را ارائه می دهند، در کشور ولز واقع شده اند.

    5. شبیر گفت:

      هزینه تحصیل و زندگی در ولز سالیانه چقدره ؟ اجاره کار هم داریم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        دانشجویان بین المللی در حین تحصیل می توانند به صورت قانونی در بازه زمانی ۱۰ الی ۳۰ ساعت در هفته متناسب با مقطع تحصیلی مشغول به کار شوند. حدود هزینه های تحصیل و زندگی در ولز بین ۲۰ تا ۲۵ هزار پوند تخمین زده می شود.

    6. ali گفت:

      برای اون کشور چه رشته هایی بهتره ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        رشته تحصیلی متناسب با سوابق آموزشی و علایق افراد انتخاب می شود.

    7. saba گفت:

      اگر ممکنه شرایط تحصیل در رشته های پزشکی انگلستان، ولز و یا ایرلند رو بگید. ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        به صورت معمول برای تحصیل در رشته پزشکی در ابتدای کار باید در یک دوره ۱ یا ۲ ساله علوم پایه تحصیل کنید و پس از قبولی در آزمون UKCAT موفق به حضور در دوره های پزشکی این کشور می شوید.

    8. farhad گفت:

      سلام
      به معدل ربطی داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به صورت معمول معدل مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های اروپا علی الخصوص کشور ولز، نمره ۱۴ می باشد.

    9. صبا گفت:

      سلام
      امکان گرفتن بورسیه و تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی می باشد ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چون بیشتر, بورسیه, به مقطع دکتری اختصاص پیدا می کند برای تحصیل در ولز در مقطع کارشناسی شما مستلزم پرداخت هزینه می باشید البته ممکن است یک کمک هزینه ناچیزی از جانب دانشگاه طبق شرایطی به شما داده شود.

    10. saba گفت:

      برای پزشکی ولز چه شرایطی باید داشته باشیم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی در ولز شما نیازمند گذراندن ۲ سال دوره A_LEVEL می باشید که بعد از آن از شما آزمون گرفته می شود در صورت قبولی در آن آزمون شما وارد دوره اصلی تحصیلی خود می شوید.

    11. Bahram jafari گفت:

      سلام
      دانشگاه های ولز مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به ولز را دارید لیست تمامی دانشگاه های مورد تایید ولز را در سایت وزارت علوم می توانید مشاهده نمایید.

    12. حامد علیزاده گفت:

      سلام تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کانادا در مقطع دکتری شما نیازمند داشتن رزومه تحصیلی خوبی می باشید.این رزومه می تواند شامل مقالات بین المللی معدل بالای ۱۷ آیلتس بالای ۶٫۵ و…… باشد. البته علاوه بر مدرک زبان داشتن مدرک GRE وGMAT مطابق با رشته شما برای کشور کانادا الزامی می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up