اگر تصمیم دارید در دانشگاه های انگلیس ادامه تحصیل بدهید، باید گفت یکی از بهترین انتخاب‌ها را در ذهن دارید. با این انتخاب نه‌ تنها از مزیت تحصیل در قاره اروپا بهره‌مند می‌شوید، بلکه در کشوری تحصیل می‌کنید که فهرستی بلند بالا از بهترین دانشگاه‌های جهان را پیش رویتان قرار می‌دهد. از کارشناسی تا پست دکتری گرفته در هر مقطع تحصیلی که قصد ادامه تحصیل داشته باشید، دانشگاهی مناسب با نیازهای شما وجود دارد.

این کشور به واسطه قدمت زیادی که در خصوص آموزش داشته است دارای دانشگاه های برتری در سطح بین الملل است. به نوعی بیشترین دانشگاه های بین المللی و با رتبه های عالی در سطح جهان در این کشور حضور دارند. همچنین مورد دیگری که در خصوص تحصیل در انگلیس بسیار مهم است هزینه های تحصیلی در انگلستان به نسبت کشور آمریکاست. هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان به نسبت کشور آمریکا مقرون به صرفه تر است. تحصیل در دانشگاه های انگلستان می تواند به طور کلی زندگی هر دانشجویی را تغییر دهد.

در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، دفاتر امور بین‌الملل وجود دارد که در دریافت ویزا، کمک‌هزینه تحصیلی و در صورت لزوم گذراندن دوره‌های زبان به شما کمک خواهند کرد. با در نظر گرفتن گستردگی که در شمار دانشگاه‌ها و شهرهای مطرح انگلستان وجود دارد، شاید انتخاب دانشگاه مناسب محل تحصیل کمی گیج‌کننده به خاطر برسد. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باید معیارهایی چون اعتبار دانشگاه، شهری که دانشگاه در آن واقع شده، تعداد دانشجویان بین‌المللی و کمک‌هزینه‌هایی که دانشگاه به دانشجویان اختصاص می‌دهد را در نظر داشت.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

دانشگاه بیرمنگام

دانشگاه بیرمنگام یکی از دانشگاه های برتر برای تحصیل در انگلیس می باشد که تعداد زیادی دانشجوی بین المللی و داخلی در آن در حال تحصیل می باشند. این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه مدنی انگلیس نیز شناخته می شود که در سال ۱۹۰۰ کار خود را آغاز کرده است  البته برای اولین بار در سال ۱۸۲۵ این دانشگاه تحت عنوان دانشکده پزشکی و جراحی بیرمنگام و دانشکده علوم میسون کار خود را آغاز کرد، اما بعد ها در سال ۱۹۰۰ به صورت رسمی تحت عنوان دانشگاه بیرمنگام شناخته شد و امروزه طیف گسترده ای از رشته هارا پوشش می دهد و تبدیل به یکی از برترین دانشگاه های انگلیس و کل دنیاشده است .در ادامه این مطلب همه چیز را از سیر تا پیاز اعم از دانشکده ها، شرایط پذیرش، بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه بیرمنگام، خوابگاه دانشجویی، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه بیرمنگام انگلیس و غیره خواهیم گفت.

دانشگاه های انگلیس

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه بیرمنگام

این دانشگاه در شهرEdgbaston-Birmingham انگلیس واقع است، مساحت تقریبی این دانشگاه حدود ۶۷۲ هکتار تخمین خورده است و در سال های اخیر نیز رشد چشمگیری داشته است، به طوری که در سال ۲۰۱۸ پردیس رسمی این دانشگاه در شهر دبی کار خود را آغاز کرد. در دانشگاه بیرمنگام معمولا رشته های متنوعی تدریس می شود که علاقمندان می توانند که در هر یک از آنها تحصیل کنند، به طور کلی دانشکده های این موسسه عبارت هستند از :

  1. دانشکده علوم اجتماعی
  2. دانشکده هنر و قانون
  3. دانشکده فنی و مهندسی و علوم فیزیک
  4. دانشکده علوم پزشکی و دندانپزشکی
  5. دانشکده علوم زیست محیطی

رنکینگ دانشگاه بیرمنگام

طبق رتبه بندی های رسمی که منتشر شده است، رتبه دانشگاه بیرمنگام انگلستان در بین دانشگاه های کشور انگلیس در رتبه ۱۴ ام قرار دارد، همچنین رتبه جهانی آن نیز طبق رتبه بندی های مختلف که دارای اعتبار بالا هستند، به شرح زیر می باشد :

  1. رتبه بندی QS رتبه ۹۰ ام .
  2. رتبه بندی US News در رتبه ۹۱ ام .
  3. سازمان THE در رتبه ۱۰۵ ام .
  4. ARWU بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ام .

دانشگاه بیرمنگام انگلستان

رشته های دانشگاه بیرمنگام

رشته‌های دانشگاه بیرمنگام بسیار متنوع است و میتوان گفت اکثر رشته های پرطرفدار را پوشش می دهد، همان طور که قبلا هم اشاره کردیم این دانشگاه دارای پنج دانشکده اصلی می باشد که در هر کدام از آنها رشته های مختلفی ارائه می شود. در این بخش سعی کردیم برخی از مهم ترین آنها را به شما معرفی کنیم :

  1. دانشکده هنر و قانون : رشته های استان‌شناسی ، تاریخ ، فلسفه ، تاریخ هنر ، حقوق ، الهیات و دین ، موسیقی ، ادبیات انگلیسی، هنرهای درام و تئاتر و … .
  2. دانشکده فنی و مهندسی : مهندسی شیمی، علم شیمی ، علوم کامپیوتر ، مهندسی ، ریاضیات ، متالوژی و مواد ، فیزیک و علم نجوم  و … .
  3. دانشکده علوم زیست محیطی : علوم زیستی ، علوم زمین ، علوم محیطی ، جغرافیا و برنامه ریزی شهری ، روانشناسی ، علوم ورزش و … .
  4. دانشکده علوم پزشکی : پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری و مامایی ، علوم زیست پزشکی و .. .
  5. دانشکده علوم اجتماعی : بیزینس ، آموزش ، سیاست اجتماعی ، دولت (goverment)  و .. .

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیرمنگام

شرایط تحصیل در دانشگاه بیرمنگام تفاوت زیادی با دیگر دانشگاه های مطرح ندارد، داشتن مدارک معتبر تحصیلی ، مدرک زبان معتبر و با نمره قابل قبول ، داشتن معدل بالا ، شرایط سنی قابل قبول ( افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها را دارند باید حداقل ۱۷ سال سن داشته باشند . ) ، رزومه قوی ( به خصوص برای مقطع ارشد و دکتری ) ، تمکن مالیو.. همچنین برای دریافت پذیرش شما باید که به صورت آنلاین درخواست خود را در سامانه رسمی به ثبت برسانید تا مدارک شما مورد بررسی قرار گیرد .

شرایط عمومی تحصیل دوره پست دکتری در انگلستان

تحصیل در دوره پست‌دکتری در انگلستان شرایط خاصی را از شما نیاز ندارد. با این حال، برخی از شرایط عمومی که معمولاً برای تحصیل در دوره پست‌دکتری در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی ارشد: برای ورود به دوره پست‌دکتری، شما باید مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با زمینه مطالعه مورد نظر را داشته باشید. معمولاً برخی از دانشگاه‌ها می‌توانند درخواست‌هایی را از افرادی که دارای مدرک کارشناسی عالی هستند نیز بپذیرند.
  • مهارت‌های تحقیقاتی: برای شرکت در دوره پست‌دکتری، مهارت‌های تحقیقاتی قوی و علاقه مندی به پژوهش در زمینه مورد نظر ضروری است. این شامل تجربه در انجام پروژه‌های تحقیقاتی، مهارت‌های آماری و تحلیل داده‌ها، مهارت‌های نوشتاری و توانایی تجزیه و تحلیل منابع پژوهشی است.
  • پیشنهادنامه‌ها: شما باید حداقل دو یا سه نفر را که می‌توانند به شما در انجام تحقیقات پست‌دکتری کمک کنند، درخواست دهید. این پیشنهادنامه‌ها باید از افرادی باشند که شما را به خوبی می‌شناسند و توانایی‌ها و تعهد شما در تحقیقات را تأیید کنند.
  • پروپوزال پژوهشی: درخواست ورود به دوره پست‌دکتری ممکن است نیاز به تهیه یک پروپوزال پژوهشی داشته باشد.

هزینه تحصیل (شهریه) در مقاطع مختلف دانشگاه بیرمنگام

هزینه تحصیل در دانشگاه بیرمنگام با توجه به عوامل مختلفی متغیر است و نمی توان برای آن مقدار دقیقی را در نظر گرفت اما با این حال برخی از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه عبارت است از :

  1. محل اقامت : بدیهی است افرادی که در خوابگاه دانشگاه اقامت دارند، هزینه کمتری را به نسبت افرادی که خانه اجاره کرده اند پرداخت می کنند .
  2. مقطع تحصیلی : با توجه به مقطع، میزان شهریه شما متفاوت است به عنوان مثال برای دوره لیسانس معمولا بین ۱۹,۹۸۰ تا ۲۷,۱۸۰ پوند دانشجو باید شهریه پرداخت کند که این مقدار با افزایش مقطع تحصیلی بیشتر هم خواهد شد .
  3. سبک زندگی : بسته به سبک خورد و خوراک و پوشش و به طور کلی زندگی کردن ، هزینه های افراد متفاوت است و … .

اما به طور کلی طبق تجربه های حاصل شده حدود ۷۳۰۸ پوند در سال هزینهیک زندگی دانشجویی عادی در شهرEdgbaston-Birmingham و تحصیل در دانشگاه بیرمنگام است .

بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه بیرمنگام

به طوری کلی بورسیه دانشگاه بیرمنگام انگلستان سالانه به تعداد محدودی از دانشجویان کشور های مختلف تعلق می گیرد . پلن و بورسیه های مختلفی از طرف این دانشگاه ارائه می شود که هر کدام دارای شرایطی می باشند، به طور کلی چیزی حدود ۲۰۰ بورسیه از سوی این دانشگاه برای دانشجو ها ارائه می شود . معدل بالا از جمله شرط های دریافت این بورسیه می باشد .

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بیرمنگام

خوابگاه دانشگاه بیرمنگامیکی از بهترین خوابگاه ها در بین دانشگاه های انگلیسی می باشد. معمولا اتاق های خوابگاه دانشگاه بر اساس امکاناتی که دارند در سه دسته تقسیم بندی می شوند که عبارت هستند از flats and houses , hostels، bedsits ، هر کدام از اتاق ها دارایامکانات مختلف و هزینه های مختلف می باشند . زندگی خوابگاهی می تواند در هزینه زندگی خیلی صرفه جویی کند و یک فرصت خوب برای دانشجویان بین المللی است که هم پول خود را ذخیره کنند و هم با فرهنگ های مختلف آشنا شوند .

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه بیرمنگام

برای اپلای دانشگاه بیرمنگام انگلستان بهتر است که از قبل به طور کامل تحقبقات لازم را انجام دهید و سپس اقدام به درخواست کنید. دانشگاه بیرمنگام دارای معایب و مزایایی می باشد که خوب است از آنها آگاه شوید. در حال حاضر شهریه بالا از مهم ترین معایت این دانشگاه می باشد، این امر باعث شده است که افراد زیادی این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نکنند . اما در مقابل مزیت های زیادی نیز دارد ، خوابگاه خوب و با امکانات بالا ، شهر به نسبت خلوت ، داشتن رشته های متنوع ، رتبه جهانی بالا ، صادر کردن بورسیه و … از مهم ترین این موارد می باشد .

تحصیل در دانشگاه کاردیف (شرایط و هزینه ها) ۲۰۲۳

دانشگاه کاردیف در کشور انگلستان قرار گرفته است و یکی از دانشگاه های معروف و معتبری است که دانشجویان زیادی در این دانشگاه به تحصیل در انگلستان ادامه می‌ دهند. دانشگاه کاردیف در مقاطع مختلف تحصیلی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و برای رشته های مختلف تحصیلی دانشجو قبول می کند. این دانشگاه دارای سه دانشکده جامع می باشد. به طور کلی انگلستان یکی از کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه، این کشور را انتخاب می کنند، چون کیفیت بالایی برای تحصیل دارد و این مسئله دانشجویان بسیاری را جذب خود کرده است.

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه کاردیف

کاردیف انگلستان از کشورهای بی‌نظیر در اروپا و جهان به شمار می آید و افراد زیادی به دنبال تحصیل کار و زندگی در این کشور می باشند. اگر قصد مهاجرت به انگلستان با هر هدفی را دارید، بهتر است با ارزانترین و گرانترین شهرهای این کشور آشنا شوید. کاردیف علاوه بر این که پایتخت ولز است،یکی از مقرون به صرفه ترین شهر ها برای زندگی دانشجویان در انگلستان می باشد. به طور متوسط در این شهر اجاره ماهانه ۱۴۶ دلار است و همچنین حمل و نقل عمومی نیز بسیار ارزان تر از جاهای دیگر می باشد. آنچه که شهر کاردیف را مقرون به صرفه تر می کند، این واقعیت است که بیشتر دانشجویانی که در آنجا تحصیل می کنند، مشغول به کار نیمه وقت هستند و از منابع مختلف نیز سرمایه به دست می آورند.

 

هزینه تحصیل (شهریه)در مقاطع مختلف دانشگاه کاردیف

شهریه دانشگاه کاردیف بستگی به عواملی مثل رشته، مدت زمان تحصیل در انگلستان و مقطع مورد نظر دارد. امکان پرداخت قسطی شهریه از مزیت‌های این دانشگاه است و دانشجویان می توانند در سه قسط شهریه تحصیل خود را به دانشگاه بپردازند. اولین قسط شهریه باید هنگام ثبت نام پرداخت شود. شهریه برای دانشجویان بین المللی از ۱۵ هزار تا ۲۱ هزار پوند متغیر است و همچنین این مبلغ برای دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی قطعا بیشتر است. این نکته را اضافه می کنیم که ممکن است هزینه های سال دوم و سوم افزایش پیدا کند. بنابراین شهریه و هزینه تحصیل در کاردیف نسبتاً زیاد است و باید به با بودجه ای که دارید هماهنگ باشید و برنامه ریزی کنید.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه کاردیف

تحصیل در دانشگاه کاردیف دارای معایب و مزایای مختلفی است، از مزایای تحصیل در دانشگاه وجود رشته های متنوع، دسترسی به کتابخانه‌ها، وجود مهدکودک برای دانشجویان دارای فرزند، داشتن مکان های ورزشی مختلف، دسترسی به مجموعه های کامپیوتری، وجود رستوران ها و غذاخوری ها، داشتن تعداد زیاد خوابگاه و … است. معیارهای اپلای در دانشگاه کاردیف در مورد انتخاب رشته و دانشگاه از پروسه درخواست دادن و اپلای کردن و اینکه چطور و با چه معیاری دانشگاه را انتخاب کردید، تشکیل شده است. از معایب تحصیل در این دانشگاه می توان به شرایط سنی، شهریه نسبتاً بالا و فاصله آن تا ایران اشاره کرد.

دانشگاه گلاسکو انگلستان

این دانشگاه در سال ۱۴۵۱ تاسیس شد. دانشگاه گلاسکو چهارمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان دنیاست. این داهنشگاه قدیمی ترین موزه عمومی اسکاتلند را در خود جای داده است و از نظر تعداد دانشجویان بزرگترین دانشگاه کشور است. دانشگاه گلاسکو انگلستان دارای رتبه ۶۵ جهانی است که در غرب گلاسکو در محله هدهیل واقع شده است. این محله، شهرت بسیار زیادی در تنوع مد و فرهنگ دارد. معماری ویکتوریایی این شهر نشان از قدمت و تاریخ این شهر است و با حضور در کافه هایش پایتخت فرهنگی اسکاتلند را بیشتر لمس خواهید کرد. دانشگاه گلاسکو پردیس های متعددی دارد. از اصلی ترین و مهمترین پردیس آن Gilmorehill را می توان نام برد. این دانشگاه دارای ۴ کالج اصلی است که نشان دهنده تنوع رشته های موجود در آن است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه گلاسکو

هزینه های تحصیل در انگلستان و در دانشگاه گلاسکو براساس دوره و مقطع تحصیلی متفاوت و متعدد است. هزینه تحصیل در دوره های پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده هنر سالیانه حدود۱۴٫۵۰۰ پوند، کارشناسی ارشد رشته های دانشکده علوم و مهندسی و دانشکده پزشکی و دامپزشکی سالیانه حدود ۱۸٫۲۰۰ پوند و دوره های بالینی در رشته های پزشکی، دامپزشکی سالیانه ۳۳٫۰۰۰ پوند می باشد.

دانشگاه های انگلستان

دانشگاه منچستر انگلستان

دانشگاه منچستر انگلستان یکی از تاپ ترین و معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در انگلستان بوده و افرادی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند دارای سطح بالایی از هوش و افراد فعالی در زمینه های مختلف می باشند. دانشگاه منچستر انگلستان مراکز تحصیلی و دانشکده های وسیعی دارد و دارای امکاناتی مانند خوابگاه دانشجویی نیز می باشد و حدود ۴۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه منچستر انگلستان معمولا به دلیل معتبر بودن مدرک تحصیلی به سرعت در کشور انگلستان کار پیدا می کنند و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهی برای ثبت نام در این دانشگاه هستند زیرا تحصیل در این دانشگاه مزیت های بی شماری را برای دانشجویان در پی دارد.

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه منچستر انگلستان

تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان بسیار لذت بخش می باشد زیرا این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی به شمار می آید و افرادی که در آن مشغول به تحصیل هستند اطلاعاتشان در زمینه های مختلف به صورت روز افزون افزایش پیدا می کند. افرادی که مدرک پایان تحصیلی آن ها دارای معدل بالای ۱۴ باشد به راحتی می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. دانشگاه منچستر انگلستان دارای سطح های مختلفی از تحصیل از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پروفسورا می باشد و هر دوره دارای مدت زمان مشخصیبوده و از میان دوره های نام برده شده کارشناسی کمترین زمان تحصیل را دارد.

هزینه تحصیل (شهریه) در مقاطع مختلف دانشگاه منچستر

شهریه دانشگاه منچستر انگلستان معمولا به صورت سالانه تغییر می کند و به همین دلیل می توان گفته که هزینه تحصیلدانشچویان به سال ورود آن ها به این دانشگاه بستگی دارد و دانشجویان تازه وارد معمولا برای هر ترم شهریه بیشتری را نسبت به دانشجویانترم بالایی باید پرداخت کنند. البته نوع رشته انتخابی توسط دانشجو نیز در میزان شهریه تاثیرگذار می باشد و هر چه که رشته انتخابی تحقیقاتی تر باشد و برای پاس کردن آن دانشجو نیازمند شرکت در آزمایشگاه و کارگاه و… باشد معمولا هزینه بالاتری نیز خواهد داشت بنابراین اگر بودجه زیادی در دسترس ندارید بهتر است که برای تحصیل در این دانشگاه رشته های غیر تحقیقاتی مانند علوم اجتماعی، فرهنگ و زبان، حسابداری و… را انتخاب کنید.

اطلاعات کلی در مورد دانشگاه آکسفورد

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلستان می باشد که در منطقه آکسفورد قرار دارد که از نظر علم و دانش سابقه طولانی دارد و این دانشگاه خدمات و فعالیت‌های بسیار زیادی را در زمینه تدریس و آموزش و حتی تحقیق فرهنگ را ارائه داده است. شاید جالب باشد که بدانید هر کدام از دانشجویان آکسفورد عضو مجمع دانشگاهی هستند که در محیط امن می‌توانند مطالعه و یادگیری کنند. بسیاری از دانشجویانآرزو دارند در این دانشگاه تحصیل کنند، از این رو هر ساله دانشجویان بین المللی بسیار زیادی از نقاط مختلف جهان در رشته های مورد علاقه خود در این دانشگاه جذب میشوند.

رشته‌ های دانشگاه آکسفورد انگلستان

بزرگترین مزیتی که در دانشگاه آکسفورد وجود دارد و باعث شده بسیاری از دانشجوها آرزو داشته باشند در این دانشگاه تحصیل کنند، رشته های مختلف و متنوع است. به عنوان مثال رشته های پزشکی برای خانم ها و آقایان در نظر گرفته شده است و انواع مختلفی از مهندسی از جمله برق و عمران و حتی معماری که بسیار پرطرفدار است بیشتر برای آقایان می باشد و همچنین شما می توانید در رشته های دیگر که امروزه بسیار پرطرفدار و بازار کار مناسبی دارد، از جمله گیاهشناسی مشغول به تحصیل شوید. تعدادرشته‌های دانشگاه آکسفورد نسبت به دانشگاه های دیگر بسیار زیاد است و همین امر باعث شده دست دانشجویان در هنگام انتخاب رشته باز باشد.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد

شرایط ورود به دانشگاه آکسفورد از نظر رشته ها با یکدیگر متفاوت می باشد، ولی اگر بخواهیم شرایطی را به صورت کلی بیان کنیم باید موارد زیر را در نظر بگیریم. شما باید دوره های پیش دانشگاهی را در مدارس معتبر بگذرانید و همچنین نمره و معدل بالایی داشته باشید و در آزمون های بین المللی شرکت و نمرات بالایی را کسب کنید. همچنین داشتن سن مناسب نیزیکی از شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد میباشد. قطعاً دانشگاه آکسفورد وقتی به عنوان بهترین دانشگاه شناخته شود، افرادی را می‌پذیرد که تمام این شرایط را یکجا دارا باشد و کسانی که این شرایط را داشته باشند، قطعاً بزرگترین شانس را در زندگی خواهند داشت.

هزینه تحصیل (شهریه) در مقاطع مختلف دانشگاه آکسفورد

هزینه تحصیل در دانشگاه آکسفورد برای متقاضیان بومی انگلستان که قصد دارند در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شوند،۹۲۵۰پوند است، ولی بهتر است بدانید هزینه های تحصیل بر اساس رشته ها و همچنین مقطع تحصیلی با یکدیگر متفاوت است و نبایدیک هزینه ثابتی را برای تمام دانشجویان در نظر گرفت. به عنوان مثال کسانی که در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، از نظر شهریه مقدار کمی نسبت به مقطع دکتری پرداخت می کنند، چون در مقطع دکتری کارها عملی تر و درس ها سخت تر است.

دانشگاه آکسفورد انگلستان

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه آکسفورد

بسیاری از دانشجویان پس از اینکه در دانشگاه و رشته مورد نظر خود قبول میشوند، به فکر اقامت هستند، چون اقامت یک مسئله بسیار مهم است که ممکن است به خاطر همین امر بسیاری از افراد از هدف های خود صرفنظر کنند، ولی اگر در دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل شوید، خوابگاه های اختصاصی با خدمات بسیار ویژه در اختیار شما قرار می دهند که همین امر باعث می‌شود شما بدون هیچ چونو چرایی در این دانشگاه تحصیل کنید. دانشگاه آکسفورد دارای خانه و آپارتمان خصوصی است که این اقامتگاه را در اختیار دانشجویان به عنوان اجاره قرار می دهد که از نظر هزینه نسبت به اقامتگاه های بیرون خیلی کمتر است،یعنی حدود ۵۰۰ الی۸۰۰ پوند است که همین باعث می شود دانشجویان در دوران دانشجویی مقدار زیادی پول پس انداز کنند.

دانشگاه شفیلد انگلستان

شهر شفیلد در واقع در قسمت جنوبی کشور انگلستان قرار دارد و پذیرش بسیار زیادی در رشته های مختلف دارد و به همین دلیل از جمله دانشگاه هایی است که شما می توانید به راحتی در آن پذیرش شوید و با کمترین میزان هزینه به تحصیل در آن بپردازید.

دانشگاه شفیلد انگلستان در شمار دانشگاه های دولتی قرار می گیرد و مدرک آن بسیار معتبر می باشد و داری اعتبار بینالمللی است و این دانشگاه دارای ۶ دانشکده مجزا می باشد.

دانشگاه شفیلد انگلستان دارای مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته ای می باشد و سیستم آموزشی در این دانشگاه بسیار پیشرفته می باشد و تمام اساتید این دانشگاه دارای سطح علمی بالایی هستند.

رشته‌ های دانشگاه شفیلد انگلستان

رشته‌های دانشگاه شفیلد بسیار متنوع هستند و این دانشگاه دارای ۵ دانشکده می باشد و هر کدام از این دانشکده ها رشته های مختلف و متنوعی را در خود جای داده اند که در این بخش از مطلب به بررسی هر کدام از آن ها خواهیمپرداخت.در دانشکده هنر این دانشگاه رشته هایی مانند باستان شناسی، تاریخ، فلسفه و موسیقی تدریس می شوند.

دانشکده مهندسی این دانشگاه دارای رشته هایی مانند مکانیک، شیمی و عمران و همچنین کامپیوتراست.دانشکده پزشکی دارای رشته هایی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی و… می باشد.

در دانشکده علوم رشته هایی مانند زیستشناسی، علوم تربیتی، آمار و فیزیک و… تدریس میشوند.دانشکده علوم اجتماعی دارای رشته های از جمله حقوق، مدیریت، سیاست و… می باشد.

هزینه تحصیل (شهریه)در مقاطع مختلف دانشگاه شفیلد

هزینه دانشگاه شفلید انگلستان مناسبتر از هزینه سایر دانشگاه ها می باشد و به موارد مختلفی از جمله رشته تحصیلی دانشجویان، سال ورود آن ها به دانشگاه و همچنین مکان اقامت و… اشاره کرد.

هزینه خوابگاه بر روی هزینهترم تحصیلی دانشجویان حساب می شود و افرادی که بودجه کمی در دست دارند می توانند به جای گرفتن سوئیت برای خوابگاه اتاق اجاره کنند زیرا در این صورت هزینه کمتری از آن ها گرفته خواهد شد.

آشنایی با دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج انگلستان با شهرت خود برای تعالی آکادمیک اغلب در دانشگاه های برتر جهان برای آموزش، تحقیق و چشم انداز بین المللی قرار دارد. این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه برتر انگلستان و هفتمین دانشگاه جهان شناخته می شود. کمبریج یکی از مشهورترین مکان های کار و تحصیل در جهان است. از همین رو سالانه هزاران دانشجو از گوشه گوشه جهان به این شهر زیبای دانشگاهی می روند تا فصل جدیدی از زندگی خود را در آنجا آغاز نمایند.

دانشگاه کمبریج واقع در مرکز شهر باستانی کمبریج، ۵۰ مایلی شمال لندن، یک موسسه تحقیقاتی عمومی است که به بیش از ۱۹ هزار دانشجو از گوشه و کنار جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. در حدود ۷۵۰۰ دانشجوی بین المللی از این تعداد دانشجو را تشکیل داده اند. در حال حاضر حدود ۳۸ درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی و ۶۲ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان می پردازند.

هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج

متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه کمبریج برای دانشجویان بین المللی بین ۲۲ تا ۵۲ هزار پوند در سال تخمین زده می شود. هزینه های تحصیل در انگلستان و دانشگاه کمبریج متناسب با رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. از همین رو نمی توان یک عدد مشخص را برای تحصیل در این دانشگاه در نظر گرفت. علوم پزشکی و دامپزشکی به عنوان گران ترین دوره های تحصیلی در دانشگاه کمبریج به شمار می روند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانشگاه بیرمنگام دانشگاه بیرمنگام دانشگاه بیرمنگام دانشگاه بیرمنگام دانشگاه بیرمنگام

شبکه های اجتماعی

arrow up