شرایط تحصیل دکتری در اتریش

Conditions for studying for a doctorate in Austria

اتریش واقع در قلب اروپا، دارای تاریخ افتخارآمیزی از پیشرفت های فرهنگی و علمی اعم از اپرای کلاسیک گرفته تا مهندسی خودرو است. همچنین اتریش با تمرکز بر روی برنامه های دکتری نوآورانه و بین رشته ای، یک مرکز پر جنب و جوش برای تحقیقات مدرن دکتری است. از همین رو تحصیل در دوره دکتری در اتریش مورد پسند بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار می گیرد.

گروه تحریریه آریاناپارس به واسطه شرایط مطلوب تحصیل در اتریش و درخواست های فراوان علاقه مندان این کشور به منظور تحصیل در مقطع دکتری در اتریش در مطلب پیش رو به تحلیل این دوره تحصیلی پرداخته است تا متقاضیان قادر باشند با کسب اطلاعات جامع در این زمینه، با آگاهی بیشتر جهت انتخاب این مقصد قدم بردارند.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری چقدر است؟

سیاست های در نظر گرفته شده برای دوره دکتری در اتریش، این کشور را به عنوان هدف مناسب برای دانشجویان تبدیل کرده است. به صورت کلی هزینه های جاری در کشور اتریش را می توان به سه بخش دسته بندی کرد. از همین رو به بررسی هزینه های جاری در این کشور می پردازیم.

هزینه های تحصیل

هزینه های تحصیل در اتریش به عوامل متعددی نظیر ملیت، دانشگاه و مدت زمان تحصیل بستگی دارد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی به طور میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو را به ازای هر ترم پرداخت می نمایند. شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی برای دانشجویان داخلی و بین المللی به صورت یکسان می باشد.

متوسط هزینه های تحصیل برای دوره دکتری در اتریش در دانشگاه های خصوصی ۵ هزار یورو در سال در نظر گرفته می شود. لازم بذکر است که دانشجویان دوره دکتری در اتریش علاوه بر هزینه های دانشگاه ملزم به پرداخت هزینه های انجمن دانشجویان اتریشی (OH) می باشند. هزینه این انجمن ۱۸ الی ۲۵ یورو در هر ترم در نظر گرفته می شود.

هزینه های زندگی

متوسط هزینه های زندگی در اتریش ماهیانه ۹۰۰ یورو تخمین زده شده است. هزینه های مسکن بیشترین میزان این هزینه را به خود اختصاص می دهد. از دیگر هزینه های زندگی می توان به رفت و آمد، خوراک و خرید اشاره کرد. لازم بذکر است دانشجویان برای مراجعه به سفارت میزان هزینه های عنوان شده را در نامه بانکی با عنوان تمکن مالی به سفارت ارائه دهند.

بورسیه تحصیلی

دولت اتریش شرایط ویژه ای را برای دانشجویان دوره دکتری در نظر نگرفته است. از همین رو دانشجویان ملزم به ارتباط مستقیم با اساتید و دانشگاه ها می باشند.

  • قراردادهای کاری: قرارداد های کاری در دانشگاه های عمومی امری مرسوم است. دانشجویان دوره دکتری در اتریش قادر خواهند بود طبق قرارداد های کاری تنظیم شده از حقوق و مزایا بهره مند شوند. بازه زمانی تحصیل این دسته از دانشجویان به عنوان سابقه کار در نظر گرفته می شود.
  • بورسیه اساتید: با توجه به بودجه های ارائه شده به اساتید، دانشجویان در صورت جلب رضایت استاد راهنما موفق به اخذ بورسیه می شوند. برای اخذ بورسیه مدارکی اعم از مقالات بین المللی، معدل مناسب، نمره زبان و سوابق تحصیلی الزامی می باشد.

اتریش,اتریش,اتریش

مراحل اقدام برای دکتری در اتریش چگونه است؟

دوره دکتری در اتریش عموما سه تا چهار سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد برای این دوره اقدام می نمایند. دوره دکتری در این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی شامل مطالعه و آموزش سازمان یافته به همراه تحقیقات می باشد.

دانشجویان برای اتمام دکتری ملزم به سپری کردن ۹ ترم آموزشی می باشند. در سال اول دانشجویان همانند دوره کارشناسی ارشد به تحصیل می پردازند و در سال های بعد تمام زمان تحصیل را برای تهیه و تنظیم پایان نامه سپری می نمایند.

طول دوره

دوره های تحصیلی در کشور اتریش از اکتبر تا سپتامبر برگزار می شود و از دو ترم تشکیل شده است:

  • ترم زمستانی: اول اکتبر تا ۳۰ ژانویه
  • ترم تابستانی: اول مارس تا ۲۱ سپتامبر

الزامات زبان

دروس در مقطع دکتری در اتریش به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان برای اخذ پذیرش ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان می باشند. نمره مورد نیاز برای پذیرش در زبان آلمانی B2 و نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس است. موسسه زبان آریاناپارس با برگزاری دوره های کوتاه مدت آیلتس بهترین نتایج در آزمون آیلتس را ارائه می دهد.

مدارک مورد نیاز

دانشجویان برای اخذ پذیرش در دانشگاه های برتر اتریش ملزم به ارائه مدارکی نظیر سوابق تحصیلی، ریز نمرات، بیانیه هدف یا طرح تحقیقاتی، توصیه نامه و سوابق بین المللی می باشند. لازم بذکر است، ارائه مدارک به منظور اخذ پذیرش نمی باشد و گروه آموزش و استاد مورد نظر با توجه به رزومه های ارسالی، پذیرش را به واجدین شرایط اعطا می نمایند.

اتریش,اتریش,اتریش

در چه دانشگاه هایی می توان دوره دکتری را گذراند؟

کشور اتریش دارای بیش از ۵۰ موسسه آموزش عالی که به شرح زیر تقسیم می شود، می باشد. دانشجویان متناسب با مقاطع تحصیلی خود قادر خواهند بود برای اخذ پذیرش اقدام نمایند.

  • ۲۲ دانشگاه دولتی (از جمله دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های هنر)
  • ۲۱ دانشگاه علوم کاربردی
  • ۱۳ دانشگاه خصوصی

دانشگاه های ارائه دهنده دوره های دکتری در اتریش به شرح زیر می باشد.

Graz

  • Graz University of Technology (TU Graz) (۱۴ PhDs)

Innsbruck

  • MCI – The Entrepreneurial School (۱ PhD)
  • University of Innsbruck (۶ PhDs)

Klosterneuburg

  • Institute of Science and Technology Austria (IST Austria) (۱ PhD)

Vienna

  • Central European University (CEU) (۳۴ PhDs)
  • MODUL University Vienna (۱ PhD)
  • Research Center for Molecular Medicine of the Austrian Academy of Sciences (۱ PhD)
  • Sigmund Freud University (۱ PhD)
  • University of Applied Arts Vienna (۱ PhD)
  • Vienna University of Technology (۱ PhD)
  • WU (Vienna University of Economics and Business) (۲ PhDs)

اتریش,اتریش,اتریش

مزایای تحصیل دکتری در اتریش

با توجه به نظام آموزشی و کیفیت زندگی کشور اتریش، دانشجویان از سراسر دنیا بدنبال شرایطی ایده آل برای ادامه تحصیل در اتریش می باشند.

مراقبت های بهداشتی

یکی از مزیت های تحصیل در اتریش بهره مندی از خدمات درمانی می باشد. به واسطه تحصیل در دانشگاه های اتریش، دانشجویان از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند. دانشجویان دوره دکتری در اتریش برای بهره مندی از این خدمات ملزم به دریافت کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) می باشند.

تحصیل در برترین شهر دنیا

همواره وین اتریش به عنوان برترین شهر دنیا انتخاب می شود. سالانه موسسه آمار کیفیت زندگی، شهر وین اتریش را با بررسی ۱۴۷ فاکتور اعم از امنیت اجتماعی، رفاه و بهر مندی از خدمات بهداشتی، به عنوان برترین شهر دنیا معرفی می نمایند. با تحصیل در دانشگاه های وین قادر خواهید بود در یکی از برترین شهرهای دنیا زندگی کنید.

شرایط کاری

یکی از برترین مزایای تحصیل در دوره دکتری در اتریش بهره مندی از حق کارهای در نظر گرفته شده توسط دولت این کشور می باشد. دانشجویان در حین تحصیل همانند سایر کشورهای اروپایی از حق کار دانشجویی به میزان ۳۰ ساعت در هفته بهر مند می باشند. اتریش اخیراً مدت زمانی را که شهروندان غیر اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا (EEA) می توانند پس از دکتری به دنبال کار بمانند، از شش ماه به دوازده افزایش داده است.

اتریش,اتریش,اتریش

معایب تحصیل در مقطع دکتری در اتریش

علی رغم مزیت های عنوان شده، به طور قطع تحصیل در مقطع دکتری با معایب و مشکلاتی همراه است. بررسی محل تحصیل و سپری کردن دوره، سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و هزینه خواهد بود بنابراین می بایست مطمئن شوید که بهترین انتخاب ممکن را انجام می دهید. در ادامه قصد داریم به چند مورد از مشکلات تحصیل دکتری در اتریش اشاره کنیم:

انتخاب محدود

یکی از بزرگترین مشکلات تحصیل در دوره دکتری در کشور اتریش، تعداد محدود انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد. به صورت کلی بین ۶۰ تا ۷۰ پوزیشن دکتری در اتریش در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد. با توجه به محدودیت های آزمون ورودی و زبان تحصیل، تعداد پوزیشن های دکتری کاهش پیدا می کند. از همین رو رقابت بیشتری در میان دانشجویان برای کسب پذیرش صورت می گیرد.

آزمون ورودی

برخی از دوره های دکتری در اتریش با آزمون ورودی همراه است. از همین رو دانشجویان برای تحصیل در اتریش ملزم به قبولی در آزمون های تعیین شده می باشند. آزمون های ورودی تضمین کننده، مهارت دانشجویان برای دسترسی به دانش بالاتر می باشد. به واسطه آزمون ورودی برخی از دوره ها، شرایط اخذ ویزا برای دانشجویان ایرانی با سختی همراه است.

مدرک تحصیلی

سیستم تایید مدارک در کشور اتریش برای دانشجویان در مقاطع مختلف علی الخصوص مقطع دکتری با سختی هایی همراه است. مدرک فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در دانشگاه های آزاد مورد تایید اتریش نمی باشد و این دسته از دانشجویان قادر خواهند بود تا برای ارشد مجدد اقدام نمایند. این نکته در خصوص دانشجویان دانشگاه سراسری صادق نمی باشد.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما توصیه می کند برای هرگونه اعزام به خارج با کشور مقصد و شرایط زندگی در آن به طور کامل آشنایی یابید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up