زندگی در سوئیس آرزوی بسیاری از افراد در سراسر جهان می باشد برخی دست یابی به این آرزو را غیرممکن می دانند اما با اطلاع کامل از شرایط و روش های ورود به این کشور می توان با اطمینان خاطر در این زمینه اقدام کرد. مهاجرت به این کشور به دلیل برخورداری از بهترین کیفیت زندگی و شاخص های اقتصادی مطلوب می تواند به عنوان پلی برای ورود به زندگی جدید باشد. شرایط مذکور باعث جذاب شدن مهاجرت به سوئیس برای اتباع سایر کشورها شده است.

متقاضیان زندگی در سوئیس در ابتدا با سوالات بسیاری در این زمینه مواجه هستند مانند : شرایط زندگی در سوئیس چگونه است؟ هزینه زندگی در سوئیس چه میزان است؟ بهترین شهرهای سوئیس برای زندگی کدام اند؟ مزایای زندگی در سوئیس چیست؟ زندگی در سوئیس بهترین انتخاب است؟ و… که در ادامه علاوه بر سوالات فوق به بررسی کامل شرایط زندگی در سوئیس خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

شرایط زندگی در سوئیس

Living conditions in Switzerland

معمولا برای ورود به هر کشوری باید از روش های قانونی و متناسب استفاده نمود. برای زندگی در کشور سوئیس می توان از طریق کار، تحصیل یا سرمایه گذاری و حتی به صورت توریستی اقدام کرد. این کشور در غرب قاره اروپا قرار گرفته است و با مساحتی بیش از ۴۱٫۰۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۸٫۶ میلیون نفر کشور نسبتا کوچکی به شمار می آید، سوئیس از ۲۶ ایالت تشکیل شده که کانتون نامیده می شوند.

سوئیس از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن است، از این رو با اخذ ویزای آن امکان تردد بدون ویزا به ۲۷ کشور عضو این پیمان را دارا خواهید بود، اعتبار این ویزا ۹۰ روز در مدت حداکثر ۶ ماه است. این کشور تلفیقی از فناوری های نوین و طبیعت بکر می باشد، چشم انداز جنگل های کم نظیر، دریاچه های خیره کننده و طبیعت سرسبز این کشور زیبایی های آن را از دیگر کشورهای منطقه متمایز ساخته است.

سطح زندگی در سوئیس به دلیل استفاده از به روزترین فناوری ها در کنار شرایط مطلوب اقتصادی و اجتماعی بسیار مناسب می باشد. از جمله شرایط زندگی در این کشور سازگاری با قوانین و فرهنگ آن است. سوئیس کشوری چند زبانه می باشد و در آن به چهار زبان فرانسوی،آلمانی ،رومانش و ایتالیایی صحبت می شود. پس افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند باید به یکی از زبان های فوق تسلط نسبی داشته باشند تا در این زمینه به مشکل برخورد نکنند.

زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس

سوئیس کشوری پر هزینه برای زندگی می باشد. مخارج بالای زندگی در این کشور مخصوصا در شهرهای بزرگ آن در دنیا معروف است. پس افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند باید خود را برای هزینه های بالا آماده نمایند. البته نباید از کیفیت و امکانات رفاهی سوئیس غافل بود زیرا علت اصلی مهاجرت بسیاری به سوئیس بهره مندی از رفاه مثال زدنی آن می باشد. آگاهی از جزئیات دقیق مخارج در این کشور یکی از ضروریات به نظر می آید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

هزینه مسکن در سوئیس

یکی از مهم ترین نیازها برای زندگی محل سکونت می باشد در نتیجه هزینه برای تهیه مسکن در هر کشوری چه به صورت اجاره و چه به صورت خرید کامل موضوع مهمی است مخصوصا برای متقاضیان زندگی در سوئیس. طبیعتا هزینه خرید خانه از اجاره آن بیشتر خواهد بود به همین دلیل پیشنهاد می شود ابتدا اقدام به اجاره ملک در این کشور نمایید تا بتوانید در فرصت مناسب شرایط و هزینه های خرید خانه را بررسی کنید تا در این زمینه متضرر نشوید زیرا افراد تازه وارد به هر کشوری به دلیل عدم آشنایی با قیمت های خانه در برای خرید هزینه بیشتری پرداخت می نمایند. در ادامه به هزینه های مسکن در کشور سوئیس اشاره خواهیم کرد :

نام شهر هزینه خرید به ازای هر متر مربع هزینه ماهانه اجاره به ازای هر متر مربع
زوریخ حدود ۱۰۵۰۰ یورو حدود ۴۰۰ یورو
ژنو حدود ۱۲۰۰۰ یورو حدود ۴۰۰ یورو
بازل حدود ۶۵۰۰ یورو حدود ۲۵۰ یورو
لوزان حدود ۸۷۰۰ یورو حدود ۲۹۰ یورو

نکته قابل توجه افزایش ۱٫۴ درصدی قیمت خانه در ماه مارس ۲۰۲۰ در این کشور می باشد. قیمت مسکن از مارس ۱۹۷۱ تا مارس ۲۰۲۰ با متوسط ​​رشد ۲٫۴٪ مواجه بوده است.

هزینه خورد و خوراک در سوئیس 

مسئله مهم دیگر هزینه خورد و خوراک در کشور سوئیس است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی این مخارج در سوئیس بیش از ۲ برابر می باشد به همین دلیل سوئیس از نظر هزینه های زندگی در زمره گران قیمت ترین کشورها قرار گرفته است. با این وجود برخی همچنان زندگی در این کشور را برای خود مطلوب می دانند و مزایای زندگی در این کشور را نسبت به هزینه های آن ترجیح می دهند. پس بهتر است برای آگاهی این دسته افراد از هزینه های دقیق برخی از مواد غذایی در این کشور به آن ها اشاره کنیم. این اطلاعات از سایت معتبر numbeo استخراج شده است و برای اطلاع از قیمت سایر اجناس می توانید به این سایت مراجعه کنید.

عنوان هزینه
یک وعده غذا در رستوران معمولی ۲۲ یورو
۱ لیتر شیر حدود ۱٫۵ یورو
۱ کیلو برنج حدود ۲٫۸ یورو
۱۲ عدد تخم مرغ حدود ۵ یورو
۱ کیلو مرغ حدود ۲۴ یورو
۱ کیلو گوشت قرمز حدود ۴۹ یورو
۱ کیلو گوجه فرنگی حدود ۴ یورو
۱ کیلو سیب زمینی حدود ۲٫۵ یورو

هزینه های جانبی

طبیعتا زندگی در این کشور علاوه بر مسکن و خوراک مستلزم پرداخت هزینه های جانبی دیگری مانند حمل و نقل، مالیات، آب و برق و گاز، پوشاک و بسیاری از موارد دیگر می باشد که اطلاع کامل از آن ها برای افرادی که متقاضی زندگی در سوئیس هستند ضروری می باشد. مانند سایر موارد بیان شده هزینه های جانبی در این کشور نیز نسبتا بالا است و برای استفاده از این امکانات باید هزینه های بالایی پرداخت کرد. نکته مهم اینجاست که در کنار هزینه های بالا، درآمد کارکنان نسبتا بیشتر است و به همین دلیل ساکنان این کشور می توانند از پس مخارج زیاد زندگی بر بیایند. در ادامه به برخی از این هزینه ها اشاره خواهیم کرد.

هزینه های جانبی زندگی در سوئیس

  • بلیط یک سفره اتوبوس : حدود ۳٫۵ یورو
  • کرایه تاکسی برای هر کیلومتر : حدود ۳٫۵ یورو
  • ۱ لیتر بنزین : حدود ۱٫۵ یورو
  • هزینه ماهانه آب، برق و گاز : حدود ۱۹۰ یورو
  • هزینه سالانه مدارس ابتدایی بین المللی برای یک نفر : حدود ۲۵۰۰۰ یورو
  • شلوار جین : حدود ۱۰۰ یورو
  • یک جفت کفش : حدود ۱۰۵ یورو

بهترین شهرهای سوئیس برای زندگی

بی تردید کشور سوئیس از زیباترین کشورهای اروپایی می باشد، در کنار مناظر طبیعی جذاب این کشور به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان نیز به محسوب می شود. هر یک از شهرهای این کشور از جاذبه های مختلف برای زندگی و کار برخوردار می باشند. برخی از شهرهای آن بیشتر مورد توجه است که علت آن هم امکانات رفاهی مناسب در کنار بازار کاری مطلوب عنوان می گردد. انتخاب یک شهر برای زندگی در سوئیس امر نسبتا مشکلی است، زیرا هر کدام از امکانات و شرایط بسیار مناسبی برای زندگی برخوردار هستند، مشهورترین شهرهای سوئیس، برن، زوریخ و ژنو می باشند که در ادامه به بررسی شرایط زندگی در آن ها خواهیم پرداخت :

زندگی در سوئیس

شهر برن

برن، پایتخت کشور سوئیس و با جمعیت بیش از ۱۲۳ هزار نفری در شمال غربی این کشور واقع شده است. زبان رایج در این شهر آلمانی می باشد. این شهر در سال ۲۰۱۰ به عنوان برترین شهر جهان از لحاظ کیفیت زندگی معرفی شد که نشان دهنده سطح کیفیت زندگی و رفاه آن است و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای زندگی باشد. این شهر یکی از مراکز فرهنگی و هنری در اروپا محسوب می شود، به دلیل وجود آثار تاریخی ارزشمند، این شهر به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو ثبت گردیده. از نکات مهم این شهر سیستم حمل و نقل پیشرفته آن می باشد که باعث راحتی تردد در آن شده . هم چنین برن به عنوان پایتخت سیاسی کشور سوئیس معروف می باشد.

زندگی در سوئیس

شهر زوریخ

شهر زوریخ پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر کشور سوئیس می باشد. این شهر در شمال کشور سوئیس و در دامنه کوه های آلپ واقع شده و به عنوان مهم ترین مرکز اقتصادی و پایتخت فرهنگی این کشور مطرح است. زوریخ در سال ۲۰۱۵ به عنوان گران قیمت ترین شهر جهان معرفی شد البته کیفیت زندگی در آن نیز بسیار مناسب و امکان زندگی مرفه در این شهر را خواهید داشت. از جمله جاذبه های این شهر می توان به دانشگاه زوریخ اشاره کرد که در حال حاضر حدود ۲۵ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند. با توجه به موارد مذکور زوریخ یکی از بهترین شهرهای کشور سوئیس برای زندگی تلقی می شود.

شهر ژنو

ژنو دومین شهر پرجمعیت سوئیس بعد از زوریخ محسوب می شود. این شهر بخش فرانسوی زبان این کشور با جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفری می باشد. در ژنو سازمان های مهم بین المللی مانند مقر اروپایی سازمان ملل متحد واقع شده است که این امر باعث شهرت جهانی آن در زمینه مسائل سیاسی گردیده. این شهر دومین مرکز اقتصادی سوئیس و نهمین قطب اقتصاد رقابتی در جهان می باشد. زبان اصلی ساکنان این شهر فرانسوی اما به زبان های آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی هم آشنا هستند. پیمان ژنو (در زمینه حقوق بین الملل بشر دوستانه) به دلیل انعقاد در این شهر به نام آن معروف شده است.

زندگی در سوئیس

تفاوت زندگی در سوئیس با ایران

زندگی در کشوری اروپایی با امکانات رفاهی بسیار مناسب به همراه طبیعت و محیط زندگی بی نظیر تفاوت های بسیاری با زندگی در ایران دارد. در سوئیس معمولا چند زبان رایج می باشد و برای زندگی در هر شهری باید به زبان مرسوم آن ها مسلط بود به همین دلیل بر خلاف ایران که در اکثر شهرها زبان رسمی فارسی است باید در کشور سوئیس به برخی از این زبان ها تسلط داشت. به دلیل وضعیت اقتصادی و درآمدهای مطلوب در این کشور معمولا هزینه ها و حقوق کارکنان تناسب دارد و افراد با کار در این کشور می توانند زندگی مناسبی داشته باشند.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در کشور سوئیس چندین برابر ایران می باشد. یعنی هزینه خرید اجناس در ایران به نسبت این کشور بسیار ارزان تر است ولی در ایران میزان درآمد نسبت به هزینه ها تناسب ندارد به عبارت دیگر به دلیل درآمد کم قدرت خرید در ایران پایین است و با وجود اینکه هزینه کالا در مقایسه با سوئیس پایین است اما مردم توانایی پرداخت هزینه ها را عموما ندارند اما قدرت خرید در کشور سوئیس بالا است و با وجود هزینه های زیاد اتباع این کشور در زمینه هزینه های زندگی به مشکل برخورد نمی کنند.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

مزایای زندگی در سوئیس

زندگی در کشور سوئیس مزایای بسیاری برای متقاضیان به همراه دارد. علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی متنوع، می توان به شرایط مناسب زندگی از نظر طبیعت، وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز اشاره کرد که هر یک از این موارد می تواند دلیلی برای زندگی در این کشور باشد. از طرف دیگر با دریافت ویزای این کشور می توان به راحتی بین کشورهای اروپایی تردد کرد. موسسات آموزشی معتبر بین المللی،بازار کاری مناسب به همراه درآمدهای بالا باعث جذابیت زندگی در این کشور برای بسیاری شده است.

نرخ تورم بسیار پایین باعث جذب سرمایه گذاران بسیاری به این کشور گردیده. رونق بازار توریست و گردشگری نیز باعث درآمد زا بودن مشاغل مرتبط با آن شده. با زندگی در این کشور و دریافت اقامت و شهروندی این کشور می توان برای خود آینده بسیار مناسبی رقم زد.

تجربه زندگی در سوئیس

برای آگاهی بیشتر و بهتر از شرایط و نحوه ورود به کشور سوئیس، اطلاع از تجربه سایر افرادی که قبلا در این زمینه اقدام و به صورت عملی با مشکلات و موانع این روش برخورد کرده اند می تواند کمک مهمی به اشخاصی که به تازگی قصد اقدام در این زمین را دارند نماید. عده زیادی برای زندگی در این کشور اقدام نموده و تجارب زیادی در این زمینه موجود است. در ادامه به صورت نمونه به بررسی یکی از این تجربه ها خواهیم پرداخت :

سوئیس,سوئیس,سوئیس

تجربه زندگی کریستوفر کدینگتون

من در شهر بازل سوئیس مشغول به زندگی هستم. از مهم ترین نکات زندگی در سوئیس امنیت بالای آن است مثلا ساعت ۲ صبح می توانید در خیابان های این کشور قدم بزنید بدون هیچ مشکلی. سنگین ترین جرمی که در این کشور ممکن است اتفاق بیافتد دوچرخه دزدی است که آن هم بسیار کم رخ می دهد. مکان های عمومی مانند اتوبوس ها بسیار تمیز هستند و در آن ها زباله پیدا نمی شود. حمل و نقل عمومی بسیار منظم و دقیق و ۹۸ درصد در زمان معین به ایستگاه می رسند البته در صورت تاخیر به سرعت اطلاع رسانی می شود.

طبیعت سوئیس بسیار زیباست. این کشور صدها دریاچه آبی ، کوه، رودخانه، جنگل و مسیرهای پیاده روی دارد این مناطق حداکثر ۳ ساعت از شهرهای بزرگ مانند (زوریخ ، بازل ، ژنو ، برن و غیره) فاصله دارند.

کیفیت زندگی به طور قابل توجهی بالاتر از اکثر نقاط جهان است. اگر در سوئیس مشغول به کار هستید یا به مدرسه می روید تعطیلات زیادی دارید که به شما امکان می دهد در کنار خانواده باشید یا سفر کنید و یا فقط از زندگی لذت ببرید. تعطیلات کریسمس دو هفته است. سوئیسی ها به طور معمول تا ساعت ۴ بعد از ظهر کار می کنند،

منبع : https://www.quora.com/What-is-life-in-Switzerland-like

نتیجه گیری

زندگی در این کشور می تواند به عنوان پلی برای ورود به آینده ای روشن برای بسیاری باشد. زندگی در این کشور باعث استفاده از امکانات پیشرفته در تمام زمینه ها می گردد که نتیجه آن رفاه و آسایش بی نظیر است. داشتن طبیعت بکر و مناظر طبیعی شگفت انگیز همراه شرایط کاری و درآمدی بسیار مناسب باعث جذاب بودن زندگی در این کشور برای بسیاری شده . هم چنین با دریافت اقامت و پاسپورت سوئیس امکان تردد راحت بین کشورهای اروپایی و سایر کشورهای دنیا را خواهید داشت. از طرف دیگر هزینه های بالای زندگی می تواند مانع بزرگی برای برخی باشد که این مورد نیز با توجه به درآمدهای مطلوب در این کشور می توان نادیده گرفت. در کل زندگی در این کشور از گزینه های بسیار مناسب برای مهاجرت بیان می گردد. به نظر شما زندگی در این کشور زیبا روش مناسبی می باشد یا خیر؟

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “زندگی در سوئیس”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد زندگی در سوئیس میشه راهنمایی بفرمایید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up