آشنایی با شهرهای مالزی

کوالالامپور

کوالالامپور بزرگترین شهر ، پایتخت رسمی و مقر پارلمان کشور مالزی است که در قلب ایالت سلانگور واقع شده است.این شهر در دامنه های کوهستانی قرار گرفته و کوه ها اطراف آن به جز قسمت شرقی را فرا گرفته است.به همین دلیل است که به کوالالامپور و مناطق مجاور آن کلانگ به معنی دره می گویند.

شهر کوالالامپور در نزدیکی خط استوا واقع شده است.از همین رو آب و های این شهر دست خوش تغییرات زیادی نمی شود. درصد رطوبت هوا معمولا بالاست و باران های موسمی شدید و کوتاه مدت بارش فراوانی دارد.

به خاطر وجود جنگل های تودر توی استوایی در بافت طبیعی شهر و کوچه های باریک با برج های بلند و پررونق به پایتخت مالزی لقب شهر ماجراجو داده اند.کوالالامپور برای توریست هایی از هر نقطه ی دنیا و باهر سلیقه ای شهر جذابی است.با وجود اکثریت جمعیت مسلمان کوالالامپور انتخاب نوع پوشش در آن محدودیتی ندارد.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور مهم ترین فرودگاه بین المللی در کشور مالزی است که در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد.کوالالامپور مجهز به اوتوبوس ، قطار شهری ، تاکسی و سیستم حمل و نقل سریع است.

در حال حاضر سریع ترین رشد فرم های صنعتی و اقتصادی در مالزی ، متوجه شهر کوالالامپور و مناطق شهری اطراف آن است. شهر کوالالامپور مرکزی برای امور مالی ، بیمه ، املاک ، رسانه ها و هنر در این کشور است به همین منظور هم سالیانه شاهد اخذ مجوزهای زیادی باری مهاجرت به مالزی و کار در مالزی می باشیم.

شهر کوالالامپور دارای مکان های دیدنی  فراوانی می باشد مه می توان به آکواریوم کوالالامپور ، برج های دوقلو پتروناس ، پارک پروانه ، موزه هنرهای اسلامی مالزی و مرکز ملی ستاره شناسی اشاره کرد.

مالزی,مالزی,مالزی

شهر پنانگ

شهر پنانگ جزیره ی شگفتی هاست.سواحل ماسه ای طلایی ، نخل های سرسبز و سربلند ، جنگل های استوایی ، حیوانات و پرندگان و میوه های متنوع ، همه و همه کنار هم قرار که مروارید مشرق زمین را بسازند.

شهر پنانگ یکی از مشهورترین تفریح گاه های اقامتی مالزی است.این ایالت شامل جزیره ی پنانگ و باریکه ای از سرزمین اصلی است.شهر پنانگ دارای آب و هوای گرمسیری است و معمولا تمام سال گرم و مرطوب است.باران های موسمی در این شهر مرسوم می باشد که گاهی حتی ۳ دقیقه طول می کشد و بعضی روزهای زمستان ممکن است این باران ها حتی به یک روز هم بیانجامد.

جشنواره های زیادی  در این شهر برگزار می شود که می توان به جشنواره تایپوسام، جشنواره های بین المللی گل پنانگ ، جشنواره ی مسابقات بین المللی قایق رانی اژدها پنانگ ، جشنواره های فرهنگی و غذایی پنانگ و جشنواره های ارواح گرسنه اشاره کرد.

پایه ی اقتصاد پنانگ از آغاز بر بازرگانی بود و تجارت ادویه سوماترا بستگی داشت.به علاوه بازرگانان بسیاری هم برای خرید انواع ماهیان و پرندگان به آنجا سفر می کردند و بخش اعظم تجارت با تنگه ملاکا و جنوب تایلند را شامل می شد.

شهر پنانگ دارای مناظر و مناطق دیدنی فراوانی می باشد که می توان به مسجد کاپیتان کلینگ، پارک پرندگان ، معبد که کلاک سی ، ساحل باتو فرینیگی ، قلعه ی تاریخی کورن والیس و موزه ی اسباب بازی اشاره کرد.

شهر لنکاوی

شهر لنکاوی متشکل از صد جزیره می باشد که در تلاقی تنگه ی مالاکا با آب های دریای آندامان واقع شده است.این شهر در سواحل شمال غربی کشور مالزی قرار دارد و بسیاری از جزایر لینکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده و غیر مسکونی می باشد.تعدادی از جزایر لینکاوی به مکان های عجیب تبدیل شده اند که باعث جذب بازدید کنندگان از سراسر جهان شده است.

اقتصاد شهر لنکاوی متکی به زمین با کاشت و برداشت کوئوچو برای تولید لاستیک می باشد.ماهیگیری بیشترین توجه و گرایش اقتصادی توریست را به خود جلب می کند.زیبایی های طبیعی و تخریب ناشدنی اکولوژیک جزایر و تاکید دولت مالزی بر حفظ و حراست از آنها در سال های اخیر بیش از پیش اهمیت یافته است.

تقریبا تمام جاذبه های گردشگری اصلی این شهر ریشه ای در حکایات و افسانه ها دارند و همچنین این شهر دارای مناظر و مناطق دیدنی فراوانی می باشد که می توان به آبشارهای تلاگاتوجو، جزیره ی وایانگ بانتینگ که گفته می شود خون آشام در این جزیره وجود دارد و زیبایی های طبیعی مثل ماسه های سفید و آب های روشن کریستالی ، درختان استوایی و …. اشاره کرد.

همه متقاضیان امر مهاجرت می بایست اطلاعات جامع و صحیحی از محل زندگی خود در کشور مورد نظر کسب نمایند.فلذا موسسه مهاجرتی آریانا پارس در صفحه ی وب سایت خود اطلاعات مربوط به تمامی شهر های بزرگ دنیا را جهت آگاهی بیشتر هموطنان عزیزمان در اختیار ایشان قرار داده است.

مالزی,مالزی,مالزی

شهر جوهورباهرو

یکی از شهرهای مالزی و پایتخت ایالت جوهر می باشد.جوهرباهرو شهری بزرگ و نسبتا پیشرفته که در مجاورت کشور سنگاپور قرار گرفته است.

دیدگاه تجاری و روابط تجاری بین مالزی و سنگاپور موجب شده که شهر جوهورباهرو به عنوان یکی از مهمترین نقاط مالزی به شمار آید و یکی از محل هایی می باشد که رفت و آمد مردمان سنگاپوری به آنجا زیاد می باشد و در منطقه ی جنوبی جزیره ی اصلی بهترین شرایط زندگی را دارا می باشد و با داشتن شرایط مطلوب زندگی به یکی از گرانترین شهر های مالزی بدل گشته است.کشور سنگاپور کشوری گران است از همین رو بازدید کنندگان سنگاپوری از بودن در این منطقه و بازدید از فروشگاه ها و مناطق تفریحی احساس رضایت می کنند.

فرودگاه بین المللی سنایی که قبلا سلطان اسماعیل نامیده می شود در ۳۵ کیلومتری شهر قرار گرفته است .اتوبوس های شهری روزانه حدود ۱۰ بار بین شهر شهر و فرودگاه تردد می نمایند و فاصله ی بین شهر تا فرودگاه را ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طی می کنند.شهر جوهور دارای ترافیک سنگین می باشد.

شهر جوهورباهرو یکی از ۳ مرکز مهم صنعتی ، لجستیک و تجاری مالزی می باشد.صنایع اصلی این شهر پتروشیمی ، الکترونیک و کشتی سازی می باشد.بسیاری از شرکت هایی که در این شهر واقع شده اند را سنگاپوری ها اداره می کنند و همچنین بسیاری از ساکنین شهر در سنگاپور مشغول به کار می باشند.

 شهر کوتاکینابالو

شهر کوتاکینابالو مرکز ایالت صباح در مالزی است.صباح ایالتی با فرهنگ و آداب و رسوم کاملا متفاوت که بیش از ۳۰ قبیله ی بومی در آن منطقه زندگی می کنند که به ۸۰ گویش مختلف سخن می گویند.جزیره ای با آبهایی کم عمق ، زمین های مرجانی ، ساحلی با شن های سفید براق احاطه شده است.

جمعیت این شهر با توجه به وجود روستاهای اطراف آن حدود ۱ میلیون نفر می باشد.شهر کوتاکینابالو از یک طرف رو به دریای جنوب چین و بوستان تونکو عبدالرحمان دارد و از سوی دیگر به دامنه های کوه سر به فلک کشیده ی کینابالو می رسد.

به خاطر قرار گرفتن شهر کوتاکینابالو در زیر کمربند طوفان ، این شهر به نام سرزمین زیر هجوم باد نیز معروف می باشد.

فرودگاه بین المللی کوتاکینابالو ۸ کیلوممتر تا مرکز شهر فاصله دارد.این فرودگاه از لحاظ بزرگی دومین فرودگاه مالزی می باشد و سالانه نزدیک به ۵ میلیون مسافر را جابه جا می کند.ساکنان محلی و گردشگران ، معمولا برای گردش از اتوبوس و یا تاکسی استفاده می کنند.همچنین از آنجا که در این شهر پیاده روی طرفدار زیادی دارد ، می توان به صورت پیاده یا به وسیله ی دوچرخه نیز در شهر عبور ومرور روزانه را انجام داد.

دیدگاه ها

۲ پاسخ به “شهرهای مهم مالزی”

  1. حسین حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید
    شرایط تحصیل در دانشگاه های مالزی چی هست؟ و هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی چقدره؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام برای تحصیل در مالزی شما نیازمند مدرک تحصیلی و برای یکسری از دانشگاه ها مدرک زبان می باشید. هزینه ها با توجه به شهر و رشته ی تحصیلی متفاوت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up