معرفی بهترین دانشگاه های جمهوری چک

دانشگاه چارلز

این دانشگاه در سال ۱۳۴۸ میلادی در شهر پراگ جمهوری چک تاسیس گردید. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در چک می باشد و همچنین مهم ترین و بهترین موسسه آموزشی و علمی در جمهوری چک است.در حال حاضر حدود ۴۳ هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود یک پنجم کل دانشجویان جمهوری چک می باشد.

دانشگاه چارلز کشور چک در حال حاضر دارای ۱۷ دانشکده متفاوت می باشد که می توان به دانشکده ی پزشکی ، دانشکده ی دارو سازی ، دانشکده علوم مهندسی ، دانشکده ی هنر و … اشاره کرد.

این دانشگاه در رتبه بندی جهان جزو ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا می باشد که سرامدترین رشته های دانشگاه چارلز پزشکی و دارو سازی می باشد که بر خلاف تمامی کشورهای غیر انگلیسی زبان این رشته ها به زبان انگلیسی ارائه و تدریس می شود.

مدت زمان رشته های پزشکی در این دانشگاه  سال می باشد که ۱ سال آموزش های مبتدی دارد و ۵ سال آینده آن به صورت تحصیلات دانشگاهی ارائه می شود که برای ورود به دوره های دانشگاهی باید در امتحانات قبول شوید و با توجه به روابط و آشنایی مشاورین موسسه مهاجرتی آریانا پارس با شرایط این امتحان درصد قبولی متقاضیان را بالای ۸۰% اعلام می کند.

دانشگاه چارلز با توجه به تقاضای دانشجو و بررسی مدارک تحصیلی در رشته های مختلف بورس اعطا می کند و لازم به ذکر است که اکثر رشته هایی که به زبان چکی ارائه می شود به صورت رایگان می باشد و فاقد شهریه می باشد.

چک,چک,چک

دانشگاه مهندسی چک در پراگ

دانشگاه مهندسی چک در سال ۱۷۰۷ میلادی در شهر پراگ تاسیس گردید. پراگ پایتخت و بزرگترین شهر کشور چک می باشد، همچنین رتبه ۱۴ ام شهر های بزرگ اتحادیه اروپا را دارا می باشد.این دانشگاه در بدو تاسیس با نام دانشگاه چک شروع به کار کرد و در سال ۱۹۲۰ به دانشگاه فنی چک تغییر نام داد.

در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه مشغول فراگیری علم هستند و ۵۴ درصد این افراد در مقطع کارشناسی و ۱۳ درصد این دانشجویان در مقطع دکترا مشغول تدریس هستند.

دانشگاه چک دارای ۷ دانشکده می باشد که اسامی این دانشکده ها به شرح زیر می باشد :

  • دانشکده ی مهندسی عمران
  • دانشکده ی مهندسی مکانیک
  • دانشکده ی برق
  • دانشکده ی معماری
  • دانشکده ی بیوپزشکی
  • دانشکده ی علوم حمل و نقل
  • دانشکده ی علوم هسته ای و مهندسی تربیت بدنی

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی در چک هستید باید بدانید این دانشگاه در رشته های مختلف شهریه های گوناگونی دارد. معمولا رشته های مهندسی در دانشگاه چک در پراگ جمهوری چک ترمی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار می باشد که از لحاظ اقتصادی دانشگاه مناسبی برای تحصیل می باشد.

دانشگاه ماساریک

دانشگاه ماساریک در سال ۱۹۱۹ میلادی در شهر برنو تاسیس گردید.شهر برنو دومین شهر بزرگ این کشور و مرکز استان موراویایی جنوبی است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در ۱۰۰ کیلومتری کشور اتریش واقع شده است.دانشگاه علوم پزشکی ماساریک دومین دانشگاه بزرگ ملی در جمهوری چک و مهم ترین دانشگاه در موراویاست.

اولویت اصلی دانشگاه ماساریک تحقیقات علمی در این دانشگاه می باشد.در سال های اخیر این دانشگاه جایگاه مهمی در رقابت جهت دریافت بورسیه های تحقیقاتی دست یافته است و همچنین بیشترین تعداد متقاضیان را بین دانشگاه های دیگر داشته است که این امر باعث می شود دانشگاه برای پذیرش دانشجو محدودیت داشته باشد.

در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر مشغول فراگیری علم می باشند.دانشگاه ماساریک دارای ۹ دانشکده ی می باشد که مهمترین این دانشکده ها ، دانشکده ی پزشکی و دارو سازی می باشد.دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور چک می توانند در کلیه ی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و پرستاری اقدام کنند.

متقاضیان رشته های پزشکی در دانشگاه ماساریک نیازمند سپری کردن ۶ سال تحصیلی می باشند که اگر خواهان سپری کردن دروس به زبان چکی باشند که کاملا رایگان و اگر خواهان خواندن دروس به زبان انگلیسی باشند سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و لی لازم به ذکر است که این دانشگاه به افرادی که دارای سوابق تحصیلی مناسبی باشند ، بورس اعطا می کند.

چک,چک,چک

دانشگاه علوم پزشکی اولوموک

دانشگاه اولوموک در سال ۱۵۷۳ میلادی در کشور چک تاسیس گردید از لحاظ قدمت این دانشگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در حال حاضر حدود ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول فراگیری علم می باشند.در حال حاضر هفت دانشکده در این دانشگاه مشغول فعالیت می باشند که می توان به دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی ، دانشکده ی الهیات ، دانشکده ی تربیت مدرس ، دانشکده ی فرهنگ ورزشی و دانشکده ی حقوق اشاره کرد.

دانشگاه اولوموک به یاری داشتن فضای بی همتا و فوق العاده خود ، محل برگزاری بسیاری از کنفرانس ها و جشنواره های بین المللی است.جشنواره فیلم های مستند بین المللی که در این دانشگاه برگزار می شود بیش از ۴۰ سال قدمت دارد.

تحصیل به زبان چکی در دانشگاه علوم پزشکی Palacky Olomonc کاملا رایگان است.اما تحصیل به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت هزینه می باشد که با توجه به رشته های درخواستی مبالغ مختلف می باشد.شهریه متوسط یک سال در دانشگاه اولوموک بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می باشد.

موسسه مهاجرتی آریانا پارس دانشگاه اولوموک را به افرادی که تمایل به پرداخت شهریه نسبتا بالاتر برای دستیابی به مدارک تحصیلی ارزشمندتر دارند ، توصیه می کند.این پیشنهاد ویژه به خصوص برای علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مطرح می شود.

دیدگاه ها

۹ پاسخ به “معرفی دانشگاه های چک”

  1. السا امیری گفت:

    سلام
    برای تحصیل در دانشگاه های چک باید حتما زبان چکی بلد بود یا به زبان انگلیسی هم میشه؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست با تسلط به زبان انگلیسی هم میتوانید اقدام نمایید

  2. حمید گفت:

    سلام…
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    در مورد دانشگاه چالز چک، دانشکده پیلسن (Faculty of Medicine in Pilsen) و دانشکده (Faculty of Medicine in Hradec Kralove) مورد تایید ایران هست؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      دانشگاه چک و همه دانشکده های وابسته ی آن در رشته پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت هستند ولی برای کسب اطلاعات کاملتر و دقیقتر میتانید از سایت وزارت بهداشت استعلام نمایید

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      دانشگاه چک و همه دانشکده های وابسته ی آن در رشته پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت هستند ولی برای کسب اطلاعات کاملتر و دقیقتر میتانید از سایت وزارت بهداشت استعلام نمایید . با تشکر از حسن انتخاب شما

  3. امیر گفت:

    پذیرش در داروسازی دانشگاه چارلز چگونه است؟
    هزینه آن به زبان انگلیسی چقدر است؟
    تشکر

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه چارلز کشور چک باید دوره ۶ ماهه پریمدیکال را سپری کنید و سپس وارد دوره ۵ ساله پزشکی می شوید. شما باید دانش زبان را داشته باشید و هزینه تحصیل و زندگی برای یکس ال به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان می باشد.

  4. آزاد صالح زاده گفت:

    با سلام
    لطفا شرایط اخذ پزیرش برای رشته مهندسی برق سطح کارشناسی ارشد ویا ارشد همچنین مقداره هزینه های دانشگاه و هزینه اخذ پذیرش و ویزا را برای اینجانب مشخص کنید با سپاس .

    • آریانا پارس گفت:

      هزینه ی یک سال زندگی و تحصیل در کشور چک حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان می باشد که ۲۰۰ تا ۸۰۰ یورو از این مبلغ مربوط به هزینه های هر ترم دانشگاه و مابقی مربوط به هزینه های زندگیتان در کشور چک می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up