بررسی نمرات خوب IELTS برای دانشگاه های برتر

از آنجائیکه نیازهای نمره از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است، اجازه دهید به نیازهای چند مدرسه عالی نگاهی بیندازیم.

دانشگاه آکسفورد

در سال تحصیلی سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷، آکسفورد برای دانشجویان مقطع کارشناسی نمره کلی ۷٫۰ درخواست کرده بود، حداقل ۷٫۰ در هر یک از چهار بخش. بنابراین نمره متوسط ​​IELTS برای یک حاشیه رقابتی باید حداقل ۷٫۵ باشد. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نیازمندیهای آیلتس، بسته به برنامه، بسیار متفاوت است.

دانشگاه کمبریج

از سال ۲۰۱۸ -۲۰۱۷ ، کمبریج برای دانشجویان مقطع کارشناسی بالغ بر ۷٫۵ است. در میان دپارتمان های مختلف، به طور متوسط ​​نمره IELTS معمولا باید در هر بخش ۷٫۰ یا بالاتر باشد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با دریافت برنامه هایی که می خواهند به آنها درخواست دهند، نیازمنیهای خاص هر دپارتمان را بررسی کنند.

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

طبق آمار ۲۰۱۷، MIT نمرات آیلتس را در مقطع کارشناسی قبول نمی کند؛ به جای آن متقاضیان باید برای اپلای باید TOEFL ارائه دهند. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نیازمندیهای فعلی معمولا ۷٫۰ است. با این گفته، بعضی دپارتمان ها نیاز به نمره بالاتر دارند یا نمره متوسط  IELTS ​​را ترجیح می دهند – مطمئن شوید که نیازمندیهای ذکر شده در وب سایت دپارتمان تان را چک کرده باشید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

نمره IELTS خوب در استرالیا چیست؟

برای دولت استرالیا، نمره خوب IELTS می تواند به دسته های مختلف تقسیم شود. نمرات شما به آنها می گوید که مهارت های شما به اندازه کافی خوب است تا مشخص شود که functional، vocational، competent، proficient و یا superior است. هر نوع ویزا دارای حداقل نیاز است. در اینجا چگونگی نمره کلی آیلتس را می سنجیم:

  • Functional : میانگین کلی نمره IELTS 4.5
  • vocational : حداقل ۵٫۰ در هر دسته (لیسینیگ، ریدینگ، رایتینگ، و اسپیکینگ)
  • competent : حداقل ۶ در هر دسته
  • Proficient : حداقل ۷٫۰ در هر دسته
  • superior : حداقل ۸٫۰ در هر دسته (با هر سنجش، این نمره خوب IELTS است!)

جایزه! حق الزحمه مهاجرت به استرالیا بر روی یک سیستم نمره ای تعیین می شود. اگر انگلیسی شما Proficient یا superior است، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد (به ترتیب ۱۰ و ۲۰) که درخواست شما را تقویت می کند.

برخی از نمونه های مورد نیاز دانشجویان بین المللی:

  • طبق اطلاعات منتشر شده دانشگاه در اواخر سال ۲۰۱۷، متقاضیان مقطع کارشناسی و فارغ التحصیل دانشگاه سیدنی طبق روال نمره ای که برای آنها درخواست می شوند، شرایط مختلفی دارند. حداقل درخواست مدرک کارشناسی در سیدنی نیاز به نمره IELTS حداقل ۶٫۵، با حداقل ۶٫۰ در هر دسته دارد. با این حال، برخی از برنامه های کارشناسی و فارغ التحصیل دارای الزامات بسیار بالاتری در IELTS هستند.
  • برای سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، دانشگاه ملبورن IELTS 7 را برای پذیرش دانشجویان توصیه می کند. برای تحصیلات تکمیلی، نیازمندیهای آیلتس از بخش به بخش متفاوت است. برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی ملبورن نیاز به IELTS 6.5 دارد، در حالی که دیگران ممکن است نیاز به IELTS 7 یا بالاتر داشته باشند.
  • بر اساس اطلاعات اخیر، نیازمندیهای دانشگاه آدلاید به سطح (به عنوان مثال فارغ التحصیل یا دوره کارشناسی)، دپارتمان و برنامه بستگی دارد. برخی از برنامه ها تقریبا ۶٫۰ را درخواست می کنند و در بخش ریدینگ و لیسینیگ به نمره ۵٫۵ می رسند. برنامه های دیگر، هر دو فارغ التحصیل و کارشناسی، نیازهای IELTS بالاتری دارند. برای پیدا کردن آنچه نمره خوب IELTS برای شما در آدلاید است، باید به وب سایت دانشگاه آدلاید نگاه کنید و بررسی بیشتری کنید.

نمره خوب آیلتس چنده در کانادا؟

برای تحصیل در کانادا، همانطور که در استرالیا، الزامات برای نمرات بخش های آیلتس و نمره متوسط IELTS ، بستگی به نوع ویزا برای درخواست شما دارد. به عنوان مثال، در اینجا، خواهید دید که ویزای کارمند ماهر دارای الزامات متفاوت برای هر نوع متقاضی است. نمرات IELTS در اینجا در CLB (معیار زبان کانادایی) است که برای نشان دادن مهارت های زبان انگلیسی و فرانسوی در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید از یک ابزار ماشین حساب برای تبدیل نمرات IELTS به شرایط لازم برای مهاجرت استفاده کنید.

برخی از نمونه های مورد نیاز دانش آموزان بین المللی:

  • دانشگاه آلبرتا: طبق داده های آلبرتا برای سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، درخواست های موفق نیاز به آیلتس ۶٫۵ با حداقل ۵٫۵ در هر قسمت جداگانه آزمون دارد. داده های اخیر نشان می دهد که دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز نیاز به ۶٫۵ دارند، اگر چه آنها می توانند حداقل یک ۵٫۰ در بخش IELTS فردی داشته باشند.
  • دانشگاه کویین: در اواخر سال ۲۰۱۷، دانشگاه کوئین معتقد است که دانشجویان مقطع کارشناسی باید حداقل نمره کل ۵/۶ را در IELTS داشته باشند (میانگین نمره IELTS در هر چهار بخش امتحان ۶٫۵). کویین همچنین نشان می دهد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیاز به حداقل ۷٫۰ دارند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

نمره خوب آیلتس در نیوزیلند چیست؟

در نیوزیلند، مدارس خصوصی تصمیم دارند که نمره IELTS به اندازه کافی خوب باشد. نیازهای آیلتس برای ویزای کار بستگی به نوع کار پیشنهادی ارائه می شود. برای مثال، در سال ۲۰۱۸، دانشگاه اوکلند نیاز به حداقل ۶٫۰ نمره IELTS برای پذیرش دانشجویان (با حداقل ۵٫۵ برای هر دسته) و به طور کلی ۶٫۵ برای کارشناسی ارشد (با حداقل ۶٫۰ در هر رده) دارد. توجه داشته باشید که این حداقل است و برخی برنامه های کارشناسی و فارغ التحصیل در اوکلند دارای الزامات بالاتری هستند. یک مقام مهاجرت ممکن است در هنگام پردازش درخواست شما برای کار و / یا ویزای دانشجویی تأیید کند که شما شرایط را برآورده کرده اید.

برای همه ویزای دیگر نیازهای نمره IELTS متفاوت است. در اینجا چند نمونه است:

سرمایه گذاران: ۳٫۰ نمره کل یا بالاتر

کارآفرینان: ۴٫۰ نمره کل یا بالاتر

والدین رده: ۴٫۰ حداقل در دو دسته (لیسینیگ، ریدینگ، رایتینگ و یا اسپیکینگ)

مهاجران ماهر: میانگین متوسط حداقل ۶٫۵

برای دیدن نیازمندیهای نمره IELTS برای سایر انواع مهاجرت به نیوزیلند، وب سایت مهاجرتی رسمی دولت نیوزیلند را جستجو کنید.

نمره IELTS خوب در بریتانیا چیست؟

برای ویزای کار، الزامات بر اساس سطح شما برای درخواست و مدت زمان طول می کشد. اینها کاملا متفاوت هستند، اما در سطوح ۱ و ۲، برای مثال، کسانی که درخواست اجازه اقامت دارند باید حداقل B1 یا B2 را نشان دهند. این الزامات در قالب چارچوب مشترک اروپا (A1 – C2) توصیف می شود. اینجا IELTS equivalents را ببینید.

مدارس و سازمان های دیگر می توانند از مهاجرت شما حمایت کنند و تعیین نمره های قابل قبول آیلتس به آنها کمک خواهد کرد.

مثالهای مورد نیاز دانشجویان بین المللی:

  • دانشگاه بیرمنگام: با توجه به استانداردهای اخذ شده توسط این دانشگاه، نمره خوب IELTS می تواند کاملا متفاوت باشد، بسته به برنامه دانشجویی دارد. برای ساده ترین برنامه ها به نمره ۶٫۰ و حداقل ۵٫۵ در هر بخش IELTS به طور جداگانه نیاز دارید. در مقابل، برای اپلای مدارک تحصیلی رقابتی از نمره ۷ در IELTS و ۷٫۰ در هر یک از چهار بخش آیلتس نیاز دارید.
  • دانشگاه وست مینستر: در این دانشگاه، نیازمندیهای ۲۰۱۷-۲۰۱۸، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیاز به حداقل ۶٫۵ در کل، با حداقل ۶٫۰ برای همه گروهها است؛ برای کارشناسی باید ۶٫۰ یا بالاتر داشته باشد.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

نمره IELTS خوب در ایالات متحده چیست؟

به طور شگفت انگیز، دولت ایالات متحده تنها در این لیست بدون حداقل الزامات انگلیسی برای متقاضیان ویزا است. اگر برای تحصیلات خود به ایالات متحده بروید، باید انتظار داشته باشید قبل از پذیرش، مهارت های انگلیسی خود را نشان دهید. حداقل نمرات برای آیلتس آکادمیک برای هر موسسه متفاوت است و اغلب برای متقاضیان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است. در اینجا چند نمونه است:

در دانشگاه کالیفرنیا، متقاضیان دکترا باید دارای میانگین ۷٫۰ یا بالاتر (با حداقل ۶٫۰ در هر رده) باشند، در حالی که دانشجویان کارشناسی باید حداقل امتیاز کلی ۶٫۵ (و کمتر از ۶٫۰ در هر رده) داشته باشند. همه متقاضیان مقطع کارشناسی باید میانگین کلی ۷٫۰ یا بالاتر داشته باشند.

برای سال ۲۰۱۸ و بعد از آن دانشجویان کارشناسی برکلی باید حداقل ۶٫۵ را داشته باشند، در حالی که دانشجویان فارغ التحصیل باید حداقل متوسط ۷٫۰ ​​داشته باشند.

دانشگاه نیویورک حداقل نیازمندیهای آیلتس را ندارد، آنها نیازمند ارائه نمرات مهارت انگلیسی شما هستند. در اطلاعاتی که برای سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ارسال کرده اید، دانشگاه نیویورک یادآور می شود که بیشتر دانشجویان بین المللی پذیرفته نمی شوند اگر کمتر از معادل ۷٫۵ نمره کل داشته باشند.

پس این برای شما به معنی چیست؟ خوب، ابتدا این بدان معنی است که شما باید آمادگی قابل اعتماد و با کیفیت بالا آیلتس برای کمک به شما در طول مسیرپیدا کنید. اگر شما در حال برنامه ریزی برای پذیرش در دانشگاه های برتر هستید، احتمالا باید تلاش کنید که حداقل ۷٫۰ باشد. اما اگر به مدارس عالی جهان اعتراض نکنید، نمره “خوب” برای شما کمتر خواهد بود. مطمئن شوید که این الزامات را در هر وب سایت دانشگاه بررسی کنید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

اگر نمره IELTS شما به اندازه کافی خوب نیست چه باید بکنید؟

پس اگر استانداردهای مدرسه رویایی خو  را ندارید، چه اتفاقی می افتد؟ یا اگرنمره IELTS شما به اندازه کافی برای کار که می خواهید خوب نباشد چه؟ اگر کشوری که شما در حال تلاش برای مهاجرت به آن هستید نیاز به یک نمره بالاتر داشته باشید، چه؟ وقتی نمره IELTS  شما غیرقابل قبول است، بعد چه کاری باید بکنید؟

شما تعدادی گزینه دارید. ما آنها را زیر نظر بررسی خواهیم کرد.

نمره IELTS بد؟ آزمون را رها کنید

یک بازنگری آیلتس یک انتخاب روشن است. و امتحان آیلتس را بسیار آسان می کند. بر خلاف بسیاری از آزمون های استاندارد شده، آیلتس هرگونه محدودیتی را برای مدرک امتحان شما در نظر نمی گیرد. بیشتر قوانینی وجود دارد که چقدر زمان شما نیاز به صبر کردن دارید قبل از اینکه شما مجددا بنشینید. همانطور که در وب سایت رسمی آیلتس آمده است، اگر شما تصمیم به تست بگیرید، “شما می توانید برای آزمون دیگر در IELTS ثبت نام کنید، به محض اینکه احساس آمادگی برای انجام این کار را داشته باشید”.

با این حال، این واضح ترین گزینه ممکن برای تنها گزینه شما نیست. در حقیقت، ممکن است حتی بهترین گزینه شما باشد. بیایید به چند دوره عملی دیگر اقدام کنیم.

گزینه هایی که اگر نمره IELTS بد برای مدرسه دارید.

با دانشگاهی که اپلای کرده اید صحبت کنید.

اگر نمره IELTS شما کمتر از الزامات مدرسه شما باشد، احتمال وجود دارد که دانشگاهی که شما اپلای کرده اید شما را هنوز قبول کند. دفاتر پذیرش مدرسه گاهی اوقات مایل به انعطاف پذیری در مورد نمرات IELTS شما هستند. به خصوص اگر شما یک زمینه قوی و حرفه ای داشته باشید.

گاهی اوقات ممکن است مدرسه شما مایل به پذیرش مشروط شما باشد. این اجازه می دهد تا شما در شرایطی، برخی از کلاس های اضافی انگلیسی را بپذیرید.

در یک دانشگاه دیگری با نیازمندیهای آیلتس آسان تر اپلای کنید.

حتی اگر مدرسه هدف شما انعطاف پذیر در مورد نیازهای آیلتس شما ندارد، مدارس زیادی وجود دارد. و نیازمندیهای IELTS در واقع می تواند به اندازه خوب در مدارس مختلف متفاوت باشد. اگر نمره IELTS شما در یک دانشگاه رد شود، نمی تواند صدمه بزند به جستجو دیگر دانشگاهها که نمره شما را کاملا قابل قبول بدانند. نمره “بد” نمره IELTS ممکن است در نظر هر دفتر پذیرشی بد باشد.

جایگزین برای آیلتس، مانند TOEFL را در نظر بگیرید.

اکثر مدارس پذیرفته شده در IELTS نمرات را از دیگر امتحانات زبان انگلیسی مورد قبول می دانند. رایج ترین جایگزین برای آیلتس،  TOEFL  است. در حال حاضر، واضح نیست که کدام آزمون “راحت تر” است به طور عینی. اما مطمئنا تعدادی از کسانی که تست می دهند، شخصا TOEFL را آسان تر از IELTS می دانند. این می تواند ارزشداشته باشد که شما تافل را به عنوان گزینه دو در نظر داشته باشید.

امتحانات دیگر نیز ممکن است در دسترس شما باشد. تعدادی از دانشگاهها  Eiken را می پذیرند، امتحان مهارت انگلیسی که می توانید در ژاپن بدهید. بسیاری از ژاپنی های بومی ایکن را آسان تر از IELTS می دانند، به خصوص از آنجا که بخش هایی از دستورالعمل تست در ژاپن به اجرا در می آید. TOEIC گاهی اوقات می تواند یک گزینه باشد. و اگر IELTS را برای اهداف کاری بکار ببرید، کارفرمایان اغلب به سایر گواهینامه های انگلیسی کمبریج را قبول دارند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

آیا نمره IELTS شما برای مهاجرت یا کار کوتاه مدت است؟

چند چیز را باید در نظر گرفت:

نیازمندیهای IELTS مهاجرت در مقایسه با مقررات دانشگاه سخت تر است. این قانون، قانون است، درست است؟ بنابراین اگر نمره IELTS  خوب را با استانداردهای مهاجرت نداشته باشید، آیا نباید امتحان را مجددا انجام دهید؟

خوب شاید. اما حتی اگر ویزای مهاجرتی و کار، اگر نمره IELTS شما کمی کم است، ممکن است چند گزینه متفاوت داشته باشید.

برای سطوح مختلف ویزا اپلای کنید

شاید شما نمره IELTS دقیق ویزای مورد نظر خود را ندارید. اما شما هنوز هم می توانید فرصتی برای یک کلاس ویزای متفاوت داشته باشید، یکی با نیازهای IELTS پایین تر.

برای نشان دادن یک نمونه از این، نیوزیلند نیاز به IELTS 6.5 برای ویزای مهاجرت مهارت شما دارد. فرض کنید شما نمی توانید به این نمره کامل برسید، اما شما همسری دارید که میت واند ۶٫۵ را دریافت کند. در این صورت همسر شما می تواند برای یک ویزای مهاجرت مهارتی درخواست کند، و شما می توانید در ابتدا به عنوان وابسته به همسر خود عمل کنید. این فقط نیاز به نمره IELTS  ۵٫۰  است. به طور خلاصه، شما احتمالا می توانید درخواست ویزای مهارت های اساسی نیوزیلند را درخواست کنید. این ویزا الزامات انعطاف پذیر و متنوع IELTS را دارد. این همه به مهارت های شما و پیشنهاد شغلی شما بستگی دارد.

و این فقط یک نمونه از اینکه چگونه نیوزیلند در نمرات IELTS قابل انعطاف است. راه های دیگری برای پایین آوردن امتیازات وجود دارد و هنوز هم به نیوزیلند می رویم. کشورهای دیگر همچنین دارای الزامات متفاوت IELTS هستند. شما می توانید شرایط ویزا جایگزین IELTS را در هر کشوری که IELTS را می پذیرد  پیدا کنید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

نگاهی به امتحان انگلیسی مختلف

من قبلا در مورد آزمون های جایگزین برای برنامه های دانشگاهی به شما گفته ام. دفاتر مهاجرت همچنین چند آزمون دیگر انگلیسی را علاوه بر آیلتس ارائه می دهند. معروفترین آنها، استرالیا به تازگی شروع به پذیرش TOEFL برای مهاجرت کرده است. به طور مشابه، اکثر کشورهای ایالات متحده TOEFL را برای متخصصان پزشکی به جای IELTS پذیرفته اند. در مثال دیگری از آمریکای شمالی، مهاجرت کانادا امتیازاتی را از هر دو برنامه IELTS یا CELPIP (برنامه شاخص شاخص زبان انگلیسی کانادا) برای مهاجرت مهارت می پذیرد.

یک بار دیگر، اینها تنها چند نمونه هستند. اگر نمره IELTS شما کم است، همیشه می توانید ببینید که آیا می توانید امتحان دیگری را ارائه دهید. اغلب شما می توانید!

نمره IELTS خیلی بد؟

کار خود بر روی انگلیسی تان ادامه دهید.

اگر شما در ۵ IELTS تست داده اید، قطعا به تحصیل در دانشگاه نیاز خواهید داشت. و در نمره ۴ یا پایین تر، مهارت شما در زبان انگلیسی برای بیشتر ویزاهای مهاجرتی کم است. اگر در این گروههای پایین تر آیلتس هدف گذاری کنید، شما واقعا برای دوباره دادن آیلتس آماده نیستید. علاوه بر این، و احتمالا یک مدرسه متعارف یا آزمایش دیگری برای شما کار نخواهد کرد. در این صورت، قبل از اینکه بتوانید به جلو بروید، واقعا نیاز به بهبود مهارت های انگلیسی خود دارید.

دیدگاه ها

۸ پاسخ به “نمرات خوب IELTS برای دانشگاه های برتر”

  1. Kasra گفت:

    سلام با نمره ایلتس ۵.۵ میتونم ترکیه تحصیل کنم؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      هر دانشگاهی شرایط مخصوص به خود جهت پذیرش دانشجو را دارد. چنانچه شما قصد تحصیل در ترکیه را داریدمی توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر تمامی مدارک لازم برای دریافت پذیرش را به صورت کامل ملاحظه نمایید.

  2. امیر گفت:

    سلام ایا با سن ۱۹ و ایلتس ۸ میتوان در اکسفورد تحصیل کرد؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      هر دانشگاهی شرایط مخصوص به خود از جمله معدل نمره ی زبان سن و……. را جهت دادن پذیرش دارد.شما جهت دریافت اطلاعات کامل می توانید به سایت خود دانشگاه مراجعه نمایید.

  3. هما گفت:

    سلام هما هستم ۲۴ ساله در امتحان ایلتس نمره ۶ گرفتم فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی با معدل ۱۵/۱۱ ، توصیه دو استاد، Ti یک درس البته قصد دارم در یکی دو دوره غیر حضوری بین المللی نیز ثبت نام کنم قصد اپلای برای دانشگاه البرتا دارم چقدر می توونم موفق باشم یا برای موفقیت باید چه کارهای دیگه ایی انجام بدم.
    ممنون وسپاسگزارم

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای تحصیل در کاناد و در دانشگاه های خوب و رتبه برتر دنیا علاوه بر زبان و تمکن مالی مصاحبه و ارزیابی دارید که این به معنای ظرفیت کم این دانشگاه هاست و شما باید حد الامکان مقاله بین المللی یا افتخار بین المللی داشته باشید

  4. مریم گفت:

    با سلام
    با آیلتس ۶ و سن ۵۱ سال امکان مهاجرت وادامه تحصیل در چه کشوری امکانپذیر میباشد؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      با توجه به اینکه مقاطع مختلف دانشگاه های اروپایی محدودیت سنی دارند شانس صدور ویزا و پذیرش برای افراد به نسبت سنشون تغییر میکنه. ولی در مقطع دکتری بحث سن زیاد مطرح نیست وفرد امکان این رو داره که با ارائه رزومه تحصیلی خوب مثل مقالات بین المللی شانسش رو در پذیرش افزایش بده.

شبکه های اجتماعی

arrow up